[Ws15 / 08 sivulta. 14 lokakuuta 5 -11]
”Vaikka se viivästyisi, odota sitä!” - Hab. 2: 3
Jeesus kehotti meitä toistuvasti valvomaan ja odottamaan paluutaan. (Mt. 24: 42; Lu 21: 34-36) Hän kuitenkin varoitti meitä myös vääristä profeetoista, jotka edistävät vääriä odotuksia. (Mt 24: 23-28)
Tämän artikkelin ensimmäinen arvostelukysymys on: "Mistä syistä olemme varmoja siitä, että elämme viime päivinä?" (sivu 14)
Jehovan todistajat uskovat, että viimeiset päivät alkoivat 1914: ssä. Sitä uskoin aivan viime aikoihin asti.
Kohdassa 2 todetaan: "Myös Jumalan nykyiset palvelijat odottavat, sillä Messiaasta tehdyt ennusteet ovat edelleen toteutumassa."
Tämän artikkelin variaatiot - että messiaaniset tai viimeisten päivien profetiat toteutetaan edelleen - tehdään neljä kertaa tässä artikkelissa, mutta meille ei koskaan anneta yksityiskohtia tai todisteita.
Miksi pitää odottaa?
Kohdassa 4 todetaan: "Se on sinänsä hyvä syy odottaa - Jeesus käski meidän tehdä niin! Tässä suhteessa Jehovan järjestö on antanut esimerkin. Sen julkaisut ovat jatkuvasti kehottaneet meitä odottamaan ja pitämään mielessä Jehovan päivän läsnäolon ja kiinnittämään toivomme Jumalan luvattuun uuteen maailmaan.
Millaisen esimerkin organisaatio on antanut odotusten pitämisestä? Onko sitä meidän pitäisi kunnioittaa ja jäljitellä? Ehkä ei, koska Russellin päivistä lähtien uskomme keskeinen piirre on ollut väärien odotusten asettaminen. Esimerkiksi vuoden 1799 pidettiin viimeisten päivien alkuun, jolloin 1874 (ei 1914) oli Kristuksen näkymättömän läsnäolon alku, ja 1878 oli hänen taivaallisen valtaistuimensa vuosi, jättäen vuoden 1914 Kristuksen paluun ja alkamisen päivämääräksi. suuresta ahdistuksesta. "Tämän sukupolven" uskottiin olevan pituudeltaan noin 36 vuotta vuosina 1878–1914. (Ajatus sukupolvien päällekkäisyydestä ei tule tarpeelliseksi 140 vuoteen.)
Kun ensimmäinen maailmansota ei vallannut Armageddonia, päivämäärä muutettiin 1925: iin. Viisikymmentä vuotta myöhemmin, katsoimme 1975: ää. Kirjan julkaisemisesta on kulunut 50 vuotta Ikuinen elämä Jumalan Poikien vapaudessa, joka synnytti euforisen 1975-odotuksen, ja tässä odotamme vielä uutta päivämäärää 2020: n puolivälissä.[I] (Meillä on melkein kuin meillä olisi oma versio Jubilee-festivaalista.) On jopa raportoitu, että jotkut järjestön jäsenet ovat pyörittäneet sivuliikkeen ja RTO: n maailmanlaajuista keskeyttämistä.[Ii] rakentaminen ja lukemattomien beteliläisten ilmoitettu erottaminen takaisin kentälle todisteena ei taloudellisesta lyhytnäköisyydestä, vaan siitä, että olemme niin lähellä loppua, että emme enää tarvitse näitä rakennuksia. (Lu 14: 28-30)
Onko tämä tyyppi odotus, jota Jeesus rohkaisi meitä pitämään mielessä?
Kappale 5 vahvistaa väärää JW-uskoa siitä, että olemme eläneet Kristuksen näkymättömän läsnäolon aikana 1914.
”Ja monimuotoinen merkki, joka sisältää huononevat maailmanolosuhteet ja maailmanlaajuinen valtakunnallinen saarnaaminen tarkoittaa, että elämme "asioiden järjestelmän päättämisessä". - par. 5
Joten voimme odottaa sitä maailman olosuhteet, huonoja kuin ne ovat nyt, vähenee edelleen" - par. 6
Tämä on JW-versio Field of Dreams: ”Jos sanot sen, he uskovat.” Jehovan todistajien on uskottava, että asiat ovat entistä pahempia. Teologiamme ei tue ajatusta maailmanolosuhteiden parantamisesta. Ensimmäinen maailmansota, maailmanlaajuinen Espanjan influenssa, suuri masennus ja toinen maailmansota olivat huonoja, mutta meidän on uskottava, että nykyään tilanne on vielä pahempaa ja olosuhteet jatkavat laskuaan.
Hyväksymme tämän epäilemättä. Kuitenkin, jos kysytään, kaipaako kukaan meistä vuosien 1914–1949 ”parempia olosuhteita”? Entä Eurooppa toisen maailmansodan jälkeisen 20 vuoden elpymisen aikana? Entä Amerikan Yhdysvallat Vietnamin sodan ja kansalaisoikeusliikkeen levottomuuksien tai 1970-luvun öljykriisin aikana? Entä Keski- ja Etelä-Amerikka vuodesta 1945 vuoteen XNUMX-luvun loppu, jolloin sisällön riidat, kapina ja alueelliset konfliktit olivat päivän järjestys? Entä maailma ennen kuin globaali kauppa avasi rajat? Toki, meillä on nyt terrorismia. Kukaan ei sano, että maailma on paratiisi. Mutta sanomalla sen olevan pahempaa, on sivuuttaa historian tosiasiat ja todisteet omien silmiemme edessä.
Näyttää siltä, että olemme sammuttaneet aivomme.
Esimerkiksi, meillä on tämä kappaleesta 8:
"Toisaalta, komposiittimerkiksi palvelemaan tarkoitustaan, sen täyttymisen pitäisi olla tarpeeksi ilmeinen käskemään niiden huomiota, jotka ovat tottelevat Jeesuksen neuvoja "pitää vahtia". (Matt. 24:27, 42)
Tämän viikon tutkimukseen osallistuvat ymmärtävät, että kyseinen yhdistetty merkki kiinnitti Jehovan todistajien (silloisten raamatuntutkijoiden) huomion siitä, että Jeesus alkoi hallita kuninkaana vuonna 1914.
He ovat väärässä.
Jo 1929: ssä Rutherford saarnasi edelleen, että Kristuksen näkymätön läsnäolo alkoi 1874: ssä.[Iii] Vasta sitten 1933 Vartiotorni siirsi sen kansioon 1914.[IV] Perustuu mihin tämä Vartiotorni artikkeli väittää, että olimme lukeneet väärin ilmeinen yhdistelmämerkki varten 20 vuotta!
Ah, mutta se on vielä pahempaa. Uskoimme edelleen, että 1914 oli myös suuren ahdistuksen alku. Emme hylänneet sitä uskomusta ennen kuin 1969. (Muistan piirikokouksen osan melko hyvin.) Joten 55 vuotta me luimme väärin Ilmeinen komposiitti merkki.
Tosiasia on, että Jeesus käski meitä olematta harhaan johdettu; olla ottamatta sotia, nälänhätää ja maanjäristyksiä merkiksi hänen läsnäolostaan. (Klikkaa tästä yksityiskohtaista analyysiä varten.) Hän kehottaa meitä olemaan harhaan johtamatta ihmisiä, jotka kertovat meille löytäneensä, missä Jeesus on; että hänen läsnäolonsa on saapunut, mutta on piilotettu kaikilta, jotka eivät tiedä.
"Jos joku sitten sanoo sinulle:" Katso! Tässä on Kristus 'tai' Siellä! ' Älä usko sitä. 24 Väärien Kristusten ja väärät profeetat nousevat ja tekevät suuria merkkejä ja ihmeitä, jotta he voivat harhauttaa mahdollisuuksien mukaan jopa valittuja. 25 Katso! Olen varoittanut sinua. 26 Siksi, jos ihmiset sanovat sinulle: 'Katso! Hän on erämaassa, 'älä mene ulos; 'Katso! Hän on sisätiloissa, "älä usko sitä". (Mt 24: 23--26)
Kuinka hän olisi voinut sanoa tämän selkeämmin? Jatkamme edelleen väärin hänen sanojensa tulkintaa. Edellä olevassa kappaleessa 8 olevassa lainauksessa luetellaan seuraava jae tukitekstinä Jeesuksen läsnäolon merkin ilmeisyydelle.
"Sillä aivan kuin salama tulee idästä ja paistaa länteen, niin Ihmisen Pojan läsnäolo tulee olemaan." (Mt 24: 27)
Onko luonnossa jotain ilmeisempää kuin taivaalla vilkkuva salama? Se on mielenkiintoinen metafora, jonka Herramme on valinnut, eikö niin? Voit jopa pitää silmäsi kiinni, kun salama välähtää ja valo tunkeutuu silti verkkokalvolle.
Nyt tämä Vartiotorni lainaa Matthew 24: 27 todisteena siitä, että järjestö näki näkyvät merkit Kristuksen näkymättömästä läsnäolosta 1914: ssä, vaikka maailma jotenkin jotenkin unohti salaman. Kuitenkin, kuten olemme juuri nähneet, olisi melkein 20 vuotta ennen kuin he tekisivät tämän johtopäätöksen. Ja kului yli puoli vuosisataa myöhemmin, ennen kuin he tajusivat, että suuri ahdistus ei alkanut 1914: ssä.
Tarvitsetko jonkun, joka kertoo, että salama on välkkynyt? Tästä syystä Jeesus käyttää tätä metaforaa. Emme tarvitse ihmisten tulkkeja kertomaan meille, kun hän saapuu kuninkaalliseen voimaan. Omat silmämme näkevät sen. (Il 1: 7)
Valvonta Kristuksen ohjeiden mukaan
On erittäin epätodennäköistä, että Jeesus olisi sopinut kappaleen 8 sanoman kanssa, koska se on ilmeisessä ristiriidassa hänen sanojensa kanssa Ilmestyskirjassa 16: 15:
"Katso! Tulen kuin varas. Iloinen on se, joka pysyy hereillä ja pitää ulkovaatteitaan, jotta hän ei voi kävellä alasti ja ihmiset katsovat häpeään. "(Re 16: 15)
Varas ei anna merkkejä tulemisestaan; Vahtimiehen ei odoteta pysyvän hereillä vain silloin, kun on merkkejä siitä, että vihollinen lähestyy. Hänen odotetaan pysyvän hereillä tarkalleen silloin, kun niitä on ei merkkejä vihollisen lähestymässä. Vain tällä tavalla Matthew 24: n sanoilla: 42 (myös siteerattu kappaleessa 8) on mitään todellista järkeä.
"Pysy siis valvella, koska et tiedä mihin päivänä Herrasi tulee." (Mt 24: 42)
Matthew 24: ssä on merkki Kristuksen läsnäolosta ollakseen varma. Löydä se jakeissa 29 ja 30. Kun me ja kaikki maailman kansat näemme ne näkyvä merkkejä taivaissa, niin kaikki tietävät, että Jeesus on tullut ja alkanut hallita. Sitä taivaan salaman metafora, joka ilmaisee ”ihmisen Pojan läsnäolosta”, todella tarkoittaa.
"Odotuksemme eivät perustu naiiviin valmiuteen uskoa mihinkään, vaan vankkoihin pyhien kirjoitusten todisteisiin" - par. 9
Jos uskot tämän väitteen olevan totta, harkitse seuraavaa.
Räikeä virheellisyys
Kohdasta 11:
"Saatuaan tietää, että Kristuksen läsnäolo alkoi 1914: ssä, Jeesuksen seuraajat valmistautuivat oikein loppupäähän mahdolliseen varhaiseen saapumiseen. He tekivät niin tehostamalla valtakuntansa saarnaustyötä. "
Julkaisuissamme on usein viitattu tähän saarnaamistyön tehostumiseen, joka tapahtui kuuluisan ”Mainosta! Mainostaa! Mainosta kuningas ja hänen valtakuntansa ”JF Rutherfordin puhe Ohion Cedar Pointin konventissa vuonna 1922. Tämä oli osa kampanjaa” Miljoonat nyt elävät eivät koskaan kuole ”, joka saarnasi, että loppu todennäköisesti saapuu vuonna 1925. juuri nähnyt, että Rutherford saarnasi sitten, että Kristuksen läsnäolo alkoi vuonna 1874. (Ks. alaviite iii.) Siksi tämä lausunto on ilmeisen väärä, ja lehden kustantajien, jotka pitävät itseään "totuudessa", on tehtävä peruutus.
Vaikuttaa siltä, että tällä lausunnolla pyritään lieventämään Jehovan todistajien keskuudessa kasvavaa Internetissä syntyvää tietoisuutta siitä, että 1925 oli merkittävä vuosi. Tämä väärinkäsitys on nyt maalattu "oikein valmistautuneeksi lopun mahdolliseen varhaiseen saapumiseen".
Diktaattorit ja despotit ovat oppineet, että jos jatkat valheen toistamista, suurin osa ihmisistä hyväksyy sen lopulta totuudeksi. Tärkeintä on toistaminen itseluottamus.
”Voimme odottaa, että Jehovan organisaatio muistuttaa meitä jatkossakin siitä, että meidän pitäisi palvella Jumalaa kiireellisesti. Tällaisia muistutuksia ei ole tarkoitettu vain pitämään meidät kiireisenä Jumalan palveluksessa, vaan auttamaan meitä pysymään tietoisina siitä Kristuksen läsnäolon merkki on nyt toteutumassa. ”- par. 15
"Maailman kohtaukset osoittavat selvästi, että Raamatun profetia toteutetaan nyt ja että tämän jumalattoman asioiden järjestelmän loppuminen on välitön. ”- par. 17
Tämä ajatus toistetaan neljä kertaa pelkästään tässä artikkelissa, mutta julkaisijat eivät aina tarjoa todisteita. Heidän ei tarvitse. Meitä on ehdollisesti uskottu. Tämän ehdollisuuden voima osoittaa nämä yhden sisaremme sanat:
Saarnaamalla hyviä uutisia Jumalan valtakunnasta, Me voimme auttaa pelastamaan ihmisiä varmasta kuolemasta tulevassa maailmankatastrofissa. ”- par. 16
Menemme nyt ovelta ovelle tai seisomme kohteliaasti söpöjen kärryjemme vieressä, joilla on valtava taakka. Yhtäältä on yleinen tietoisuus kasvavasta lasten hyväksikäyttöskandaalista, joka on samansuuntainen katolisen kirkon edelleen kärsimän kanssa. Toisaalta on samanlainen tietoisuus siitä, että olemme toistuvasti epäonnistuneet ennustamaan aikojen loppua. Tämän kaksinkertaisen taakan, joka haittaa sanomaa, oletamme -oletettu- ilmoittaa julkisesti maailmalle, että Jehova Jumala käyttää meitä pelastamaan heidät varmasta kuolemasta. (James 3: 11)
Ehkä meidän pitäisi etsiä sen sijaan soveltaa Matthew 7: 3-5 itseemme.
________________________________________________________
[I] Todiste tästä herätetystä odotuksesta voidaan nähdä julkaisussa Syyskuun lähetys osoitteesta tv.jw.org, jossa David Splane selittää, että toisen ryhmän jäsenet vanhenevat, näyttämällä kuvia tämän ryhmän kuolleista jäsenistä ja päätellen, että kaikki nykyisen hallintoelimen jäsenet kuuluvat tähän ryhmään ja “jotkut meistä osoittavat ikämme. ”
[Ii] Alueelliset käännöstoimistot. Vain viisi kuukautta sitten Stephen Lett selitti historiallinen lähetys että näiden toimistojen 140 oli suunnitteilla rakentamiseen ympäri maailmaa.
[Iii] ”Pyhien kirjoitusten todiste on, että Herran Jeesuksen Kristuksen toinen läsnäolo alkoi 1874 AD” - Profetia kirjoittanut JF Rutherford, Watch Tower Bible & Tract Society, 1929, sivu 65.
[IV] ”Vuonna 1914 se odotusaika päättyi. Kristus Jeesus sai valtakunnan vallan, ja Jehova lähetti hänet hallitsemaan vihollistensa keskellä. Vuosi 1914 merkitsee siis Herran Jeesuksen, kirkkauden kuninkaan, toista tulemista. " - Vartiotorni, Joulukuu 1, 1933, sivu 362
Minusta tuntui häiritsevältä, että artikkelissa sanottiin, että loppuolosuhteet olisivat huonot, mutta eivät tarpeeksi huonot, jotta maalliset ihmiset huomaisivat, vain me, JW: t. Tämä todella häiritsi minua, se vain kytketään uudelleen ajattelutapamme, joten meillä ei ole mitään argumentteja mitään WT: n sanomaa vastaan.
Tämän viikon vartiotorni-artikkeli on täynnä oletuksia, arvailuja ja arvailuja. Mielestäni oli täysin sattumaa, että myös julkisen puheemme otsikko oli "Armageddon" ... ... ensimmäistä kertaa JW-elämässäni. Minusta tuntui kuin kävisin ulos kokoukselta, joka oli täynnä spekulaatioita ja puuttui pyhien kirjoitusten todisteita. Kommentit, joita veljet / sisaret antoivat kokouksessa, antoivat minulle syvän tunteen siitä, kuinka paljon he ostavat asioihin ilman pyhien kirjoitusten todisteita tai tarkastelemalla koko Jeesuksen sanojen tarinaa ja asiayhteyttä ... .. Tämän artikkelin kirjoittaneet ihmiset unohtivat erittäin tärkeän tekstin Jeesus tulee sisään varas, se... Lue lisää "
Myös kirjassa Profetiat sivulla 104 Jumala asetti Jeesuksen valtaistuimelleen vuonna 1914, mutta hänen toinen läsnäolonsa alkoi edelleen vuonna 1874, ihminen muuttui sekavaksi, joten hän tuli ja vuonna 1878 Jeesus alkoi kiireistyä taivaassa ja odotti neljä vuotta, mitä! !!!! Tiedän tämän kaiken aikaisemmin, mutta lukenut kirjan uudelleen viime viikolla, ei ihme, että järjestö ei voi edes ymmärtää tätä päällekkäistä sukupolvea, he eivät tienneet, millainen teko tapahtui menneisyydessä ... Hämmästyttävää !!!!
Tästä sotien vääristä viesteistä, jotka ovat merkki jeesuksen tulemisesta, on mielenkiintoista, että matteuksessa 24v 6 käytetään kreikkalaista sanaa throeo vahvuuksina g 2360 se tarkoittaa olevansa peloissaan tai peloissaan näyttää siltä, että sitä käytetään vain 3 muuta kertaa NT: ssä kerran yhdensuuntainen tili merkinnässä, mutta toinen on 2. Tessalonikissa 2v2, jossa sanotaan, että sinun ei pitäisi häiritä (heittää) sanalla tai kirjeellä, että herran päivä on täällä. Joten tekstin mukaan sovelletaan reaktioihimme vääriä... Lue lisää "
Tarkalleen ottaen. Ja meidän ei pitäisi reagoida näihin merkkeihin. Meidän ei pitäisi olla kauhistuneita, huolestuneita tai mitään muuta. Silti mitä WT tekee joka kerta, kun se ennustaa päivämäärän tai lähettää uusia kutsuja "kiireellisyyteen" tai "olla tietoinen siitä, missä olemme aikavirrassa"? Se herättää ahdistusta ja hälytystä - täsmälleen mielentilan, jonka Jeesus käski meidän olla. Meidän on tarkoitus ohjata 1. Joh. 4:18: Täydellinen rakkaus heittää pelon ulkopuolelle. BTW, en ole koskaan nähnyt yhtään esimerkkiä missään WT-julkaisussa, joka olisi koskaan määritellyt mitä... Lue lisää "
Häpeä, mutta iso ystäväni oli vakuuttanut itsensä, että ahdistus oli alkamassa syyskuussa kaikenlaisilla kauhilla, joita tavallisille ihmisille varastossa, kaikki perustuen siihen, mitä hän oli lukenut Internetistä, selittänyt lähinnä tietyt amerikkalaiset saarnaajat. Se häiritsi minua. Meidän on oltava varovaisia, meidän on saatava tarkka tieto pyhistä kirjoituksista, jos niitä ei johdeta harhaan ja kärsivät seurauksista
Hyvä FJ, lisäämään siihen, mitä sanoit ystäväsi. Olen havainnut amerikkalaisten kasvavaa suuntausta "valmistelemiseen", näyttää siltä, että amerikkalainen yleisö on menettänyt luottamuksensa hallitukseensa ja odottaa vakavaa taloudellista romahdusta. Missä se tapahtuisi, se kiinnitettäisiin innokkaasti "merkkinä", ja vaikeudet olisivat pahempia kuin 30-luvun suuri lama. Voit nähdä, miksi Jeesus käski meitä katsomaan näiden ihmisen aiheuttamien katastrofien ohi. On vain helppo ajatella, että se on toinen Nooan tilanne. Mietin vain, kuinka veljeskunta aikoo pärjätä milloin... Lue lisää "
Parhaiten Matthew 24: n (ja rinnakkaistilien) analyysi on täällä:
http://www.nazarene-friends.org/pubs/apocalypse/
Kirjailija tulee samaan johtopäätökseen, nimittäin siihen, että Jeesus varoitti opetuslapsiaan olemaan varovaisia niille, jotka sanovat loppua olevan lähellä, sen sijaan, että antaisi merkin, jolla he voisivat kertoa loppua olevan lähellä.
Opiskele Danielia Daniel 10: 14 - Daniel 12 mukaan lukien.
Jos tutkimme OT: ta, opimme, kuinka Jumala toistaa toimintamalleja historiallisen ympäristön ulkopuolella - sitä kutsutaan typologiaksi, mallijärjestelmäksi. OT: tä voidaan kuvata tulevaisuuden kartaksi - kuvio toistuu valtavasti. Jeesus lainasi OT: n Jumalan profeettoja.
Matteus 24:15 "Joten kun näet seisovan pyhässä paikassa" kauhistuksen, joka aiheuttaa autio ", josta puhutaan profeetta Danielin kautta, anna lukijan käyttää tarkkanäköisyyttä"
Daniel 12: 11; Daniel 9: 27; Daniel 11: 31.
Minusta tuntui aina, että Jeesuksen lainaus Danielilta yritti kertoa meille, että tarvitsimme erottelua siitä, että "pyhä paikka" ei ollut enää pyhä, koska Israelin kansa hylkäsi Jumalan pojan, joka sitten kertoi heille , "Talosi on hylätty sinulle". Tuo "talo", sekä kansa että temppeli, eivät olleet enää pyhiä, joten meidän on ymmärrettävä, että termi "pyhä" viittaa vain siihen, mitä se oli ennen, ei siihen, mistä se oli tullut.
Daniel 12: 5-13 ”Silloin katsoin, ja edessäni seisoi kaksi muuta, yksi tällä joen rannalla ja toinen vastakkaisella rannalla. Yksi heistä sanoi liinavaatteisiin pukeutuneelle miehelle, joka oli joen vesien yläpuolella: "Kuinka kauan kestää, ennen kuin nämä hämmästyttävät asiat täyttyvät?" Liinavaatteisiin pukeutunut mies, joka oli joen vesien yläpuolella, nosti oikean kätensä taivasta kohti, ja kuulin hänen vannovan vannovan ikuisesti elävän sanovan: 'Se kestää jonkin aikaa, kertaa ja puoli aikaa. Kun voima... Lue lisää "
Anteeksi väärinkirjoituksesta, koska huomaat, ettei oikeastaan Daniel kysynyt: "Kuinka kauan kestää, ennen kuin nämä hämmästyttävät asiat täyttyvät."
Skye, on hienoa käyttää tätä kommentointitoimintoa viitataksesi artikkeleihin suoraan liittyviin aiheisiin. Jos kuitenkin haluat edistää erityistä käsitystä Raamatusta, olemme perustaneet verkkosivuston juuri tätä tarkoitusta varten. Ei vain sinulle, vaan kaikille, jotka lukevat ajatuksiasi, on hyödyllistä käyttää Keskustele totuudesta -sivustoa tähän tarkoitukseen. Esimerkiksi, olen varma, että jotkut kyseenalaistavat johtopäätöksesi lukemalla Mt 24:15 ja Mr 13:14, jotka viittaavat selvästi Danielin profetiaan, josta lainaat ja jotka soveltavat profeetan sanoja... Lue lisää "
Kiitos, Meleti, saan viestin! Skye.
Se on mielenkiintoinen linkki. Kirjoittaja on hieman sanallinen, mutta hän esittää selkeän analyysin ja osoittaa voimakkaasti, kuinka Jeesuksen profetia ei antanut merkkejä lopusta, mutta varoitti asioista, joiden ei pidä antaa meidän pettää itseämme. Se on paljon materiaalia läpi, mutta kannattaa tutkia.
Jos haluat nähdä pienessä mittakaavassa, mitä WT on tehnyt suuressa mittakaavassa, siirry ebiblefellowship.com -sivulle. He ennustavat, että maailma loppuu tänään, lokakuussa 7, 2015. Niiden ja WT: n epäonnistuneiden ennusteiden väliset yhtäläisyydet ovat piileviä.
He saivat kunniamerkinnän MSN-uutissyötteessäni yhdessä useiden muiden kanssa:
http://www.msn.com/en-us/news/world/11-times-the-world-was-supposed-to-end-and-didnt/ar-AAfccgM?ocid=spartandhp
Tarkistin vain linkin, jaoin sen muutamalle veljelle. Napsautin sitten 12 muuta uskontoa, jotka ovat ennustaneet lopun, ja me (JW: t), tajusin, etteivät kaikki täällä ole JW, tule numero 7 7 ennustuksella epäonnistui tälle toimittajalle.
välitöntä käytetään kappaleessa 17, miksi, hyvin pelottaa kaikkia kokouksissa ja sanoa, että se tapahtuu.
Sanakirjan mukaan se tarkoittaa ajan lähellä; on tapahtumassa, wow well minä gursst se tarkoittaa, että meillä kaikilla on parempi mennä laukut valmiiksi. Jälleen miksi sanot tämän, Jeesus sanoi varas yöllä, ei hän tarkoittanut välitöntä kuten vuosina 1914-1915, 1918,1921, 1925, 40, 1975-luvulla, vuonna XNUMX. No, se kuulostaa varmasti minulle.
Vau, vau, vau, tämä lehden artikkeli on pelinvaihtaja (muuten hyvä arvostelu hyvästä miehestäni), koska olemme tulleet menneen historian Jw Twilight Zone -alueelle ja muuttuneet ja valehdelleet täällä niin paljon, mieleni nauraa ja nauraa ja itkeä (myös nauraa). Mistä aloittaa, aloitetaan yrittämällä sanoa Onko meillä syytä odottaa odotuksia,… .. Tiedätkö mitä mielestäni vastaus on Ehkä (nauran kuinka organisaatio jatkaa keskustelua kanssamme kuin olisimme kolmen vuoden ikäisiä Amazing) . On... Lue lisää "
Kiitos Meleti, tuonut esiin nuo seikat, en koskaan tiennyt, että Rutherford opetti Kristuksen läsnäoloa vuonna 1874. Sulatettavaa on paljon tietoa. Näimme tekopyhyyden lasten hyväksikäytön kanssa, erottautumisongelmia, kaikki nämä väärät odotukset ja paljon muuta. Voit varmasti lisätä. Minulla on kysymys - Kohdassa 6 kysytään, eikö "asiainjärjestelmän päätelmä" voisi viitata tulevaan aikaan, jolloin maailman olosuhteet pahenevat entisestään? Raamattu osoittaa, että jumalattomuus lisääntyy huomattavasti ”viimeisinä päivinä”. (2.Tim.3: 1, 13; Matt. 24:21; Ilm. 12:12) 2.Tim.3: 1--7... Lue lisää "
Raamatun opiskelijat ovat aina uskoneet 1874: iin. Älä koskaan 1914 toisena läsnäolona. Uskomme 1874iin edelleen.
Rakastan kuinka osuu 607-juttuun heti alusta alkaen. Jere 25: 8-11 mainitaan, mutta entä jae 12? Aivan oikein, 70 vuoden valmistumisen jälkeen Nebukadnessar kutsuttiin tilille (539 eaa.). Ei ole mahdollista, että sinun pitäisi alkaa laskea 70 vuotta sitten 537 eaa. Jos jotain, sinun pitäisi laskea ne vuodesta 539 eaa. Et voi palvella Babylonin kuningasta (jae 11) 2 vuotta sen jälkeen kun hänet on kaadettu. Joten Raamatun valossa koko teoria murenee. Tässä helmi toukokuun 2013 Herätys s.16: sta... Lue lisää "
Olin raamatuntutkijoiden konventissa ja sanottiin, että 607 eaa on oikea, mutta ei Jerusalemin tuhoamiselle. Se 607 oli Nebukadnessarin saapuessa Jerusalemiin, mutta tuhosi sen vasta vuonna 587 eaa
Viha sanoa sitä, mutta 606 on Nelson Barbourin yllättämä valhe, jonka Russell hyväksyi. Myöhemmin se muutettiin 607iksi nollan vuoden puuttuessa. Oho. Nelson Barbour oli entinen milleriitti, todellinen uskovainen, joka ei koskaan päässyt 1843 / 1844 epäonnistumiseen. Mikä sotku. On yksi asia, joka Jumalalla on aikansa aikana tämän kaiken arvelun suhteen, ylellisyyttä, jota meillä ei ole ihmisinä. Aika. Aika kertoo. Tulee monia vääriä profeettoja.
Minusta tuntui, että WT tiesi, että 587BC oli oikea päivämäärä, ei 607BC, jo jo 1928 tai niin, mutta ei koskaan julkaissut tätä. Onko kukaan siellä tuttu tästä?
Tietysti he tekivät. Nauti tämän lukemisesta
https://archive.org/details/1922WatchtowerArticlesOnChronology
Varmistettavasti Daniel otettiin vankeuteen Nebukadnessarin liittymisvuoden Joojakimin kolmantena vuonna, ei Joojakinin kanssa. Sinulle on lähtökohta. Jer 3: 25, Daniel 1: 1. Vertaa sitä WT-selitykseen.
Kiitos upeasta katsauksesta, olen ennakoinut kommenttisi vuosikokouksen viimeaikaisiin muutoksiin, eikä ole sattumaa, että tämä tuleva vartiotorni on juuri sen takana. Minulla on ollut kaksi vakavaa keskustelua vanhimman hyvin läheisen ystävän ja toisen Br. Kuka tunnustaa seurakunnassani, joka mielestäni on linjassa kommenttisi kanssa kuin Vanhin. (eikä toimi vanhimpana jostain syystä ??) Vanhin aloitti keskustelun alussa GB-pyöräytyksen, jota suurin osa tutkimus- ja kehitystyöstä tulee käyttämään. "Olemme kuin israelilaiset... Lue lisää "
Luke 21: 8 Hän vastasi: ”Varo, ettet sinua eksytä. Sillä monet tulevat minun nimessäni väittäen: "Minä olen hän" ja "Aika on lähellä." Älä seuraa niitä.
Voisi ajatella, että niin monta kertaa kuin WT on lukenut ja soveltanut kehotusta olla petetty, he yrittäisivät noudattaa näitä neuvoja sekä itselleen että niille, jotka seuraavat niitä. Silti Matthew 24: n kohta FDS: stä esitetään jatkuvasti väärin. He rakastavat puhua uskollisesta orjasta, mutta eivät paljon pahasta orjasta, ainakaan enempää. He mainitsevat nyt harvoin edes tämän aiheen. Matteus 24: 45-51: ”Kuka oikeastaan on se uskollinen ja huomaamaton orja, jonka isäntänsä nimitti hänen kotipaikalleen, antamaan heille ruokaa oikeaan aikaan? 46... Lue lisää "
Erinomainen oivallus, anon. Kiitos.
Sitten on rinnakkainen kohta Luukkaassa, jossa mainitaan kaksi muuta orjaa. (Luukas 12:47, 48) Kuinka hankalaa. Siksi näiden kahden jakeen profeetallinen soveltaminen on jätetty kokonaan huomiotta niin kauan kuin olen nähnyt.
On vielä muita vaikeuksia. Huomaa, että jaossa 46 sanotaan: "Onnellinen on se orja, JOS isäntänsä saapuessaan löytää hänet tekemään niin." Orjan asema "uskollisena" ei siis ole varmuutta, vaan se on vahvistettava isännän paluun jälkeen. Sitten hän sanoo jaossa 48: "Mutta jos pahan orjan tulisi koskaan sanoa sydämessään:" Mestarini viivästyttää ... ". Vaikuttaa selvältä, että päättäminen siitä, onko orja uskollinen vai paha, tehdään samaan aikaan, kun isäntä on palannut, eikä isäntän tuomiota ollut ennalta päätetty. Joten mikä perusta on olemassa... Lue lisää "
Ooohh, se on sellainen päättely, joka sai minut käynnistykseen. Oletko tunnistanut uskollisen orjan? Tosiasia on, että Kristus ei ole vielä löytänyt yhtäkään. Ihmiset eivät tiedä, että emme voi nähdä, mitä tapahtuu yksityisesti. Itse asiassa tämä koko argumentti on ristiriidassa 1: n korinttilaisten luvun 4 sanojen kanssa. Näin voimme ylittää kirjoitetun aseman olettamalla tuomitsevamme itse.
Kiitos erittäin tiiviistä artikkelista Meleti. Arvostan todella sitä, että käytit omaa historiaamme arvioidaksemme, mikä on väärin WTBTS-opetuksissamme. Et tule siitä ikäväksi tai dogmaattiseksi, vain muistutat meitä aikaisemmista artikkeleista ja keskusteluista. Tämä itsessään on hyvä käytäntö, koska on joukko julkaistuja aineistoja, jotka ovat vakuuttaneet useimmat tämän uskonnon seuraajat unohtamaan ”hyvät uutiset”, kuten Kristus opettaa. Jatkuvalla harppauksella ”loppuajoista” on kielteinen vaikutus niihin, jotka haluavat elää kristillistä elämää, mutta tuntevat kuitenkin olevansa pakotettuja pelosta... Lue lisää "
Meleti, saanko vain huomauttaa, että kun viitat artikkeleissasi "meihin", joka ei sisällä kaikkia tälle sivustolle osallistuvia. Monet meistä ovat lähteneet eivätkä ole enää mukana WT-toiminnassa, kuten ovelta ovelle -palveluksessa ja kokouksissa KH: ssa. Itselleni ja monille muille olemme nyt kristittyjä Raamatun määritelmän mukaan, joka syntyy uudestaan, ja palvomme sellaisenaan Jumalaa hengessä ja totuudessa Jumalan valtakunnan hyvän uutisen mukaan, kuten Jeesus saarnasi. En tarkoita mitään loukkausta tai tuomiota... Lue lisää "
Miksi sitten kommentoit? Vain utelias
Hei tuntematon, katson, että kommenttisi on loukannut sinua, ja olen pahoillani siitä ja kiitos, että annoit minulle mahdollisuuden selittää. Olin Jehovan todistaja yli 30 vuoden ajan aikuiselämästäni ja vastuussa poikani kasvattamisesta yhtenä, vaikka onneksi hän lähti 16-vuotiaana ja pystyi käymään yliopistossa ja tekemään uran, ja olen siitä kiitollinen vähiten. En nyt tunnista itseäni JW: ksi, ja sukulaiset ja naapurit ovat tietoisia tästä. Mielestäni siitä on hyötyä osallistuville ihmisille... Lue lisää "
Kiitos Skyen selventämisestä. Toivon, että kaikilla täällä on upea päivä. Löydäkäämme kaikki Jumalan rauhan Kristuksen Jeesuksen kautta Phil 4: 6,7
Oikeastaan, älä unohda, luulen, että sanoit asiaasi 😉
Olen jo jonkin aikaa kokenut, että viimeisten päivien lopullinen vastaus sisältyy kirjaan "Viimeisten päivien merkki - milloin?" kirjoittanut Carl Olof Jonsson. Yksi hänen huomautuksistaan on se, että kun Matteuksen 24 käskee meitä olemaan "harhaanjohtamattomia", kreikkalaisessa tekstissä käytetään mielenkiintoista sanaa: 4 Ja vastatessaan Jeesus sanoi heille: "Katso, ettei kukaan johda sinua harhaan; 5 Sillä monet tulevat minun nimeni perusteella sanoen: 'Minä olen Kristus', ja eksyttää monia. 6 Sinä kuulet sodista ja sodista kertomuksista; katso... Lue lisää "
Joten kysymys, johon Jeesus vastasi Matthew 24: 3, oli mikä olisi merkki hänen toisesta tulemisestaan ja ikänsä lopusta (ei tämän aikakauden viimeisinä päivinä). Siksi Jeesuksen toinen tuleminen ja ajanjakso olisivat synonyymi.
Sanot "toinen tuleminen", mutta kysymys ei ollut siinä. Se on "sinun tulosi". He eivät myöskään sanoneet "paluustasi". Ei, sinun tulosi. Mielestäni tämä tarkoittaa, että he kysyivät, milloin Jeesus tulisi uuteen rooliin, koska he ymmärsivät, ettei hän (Jeesus) ollut luvattu tai odotettu kuningas maan päällä. Siksi he (opetuslapset) olivat kiinnostuneita tietämään, milloin Hän tulee kuninkaaksi ja tekee odotettua (perustaa Valtakunnan?). Oli heillä (opetuslapsilla) mielessä Jeesus tulla maan päälle kuninkaaksi vai ottaa heille rooli kuninkaana... Lue lisää "
"Parousia" alkoi virallisesti vuonna 1874, 120 vuoden sukupolvi vuosina 1874-1994. Vuonna 1874 ”Michael nousee seisomaan” (Daniel 12: 1). 80 vuoden "viimeinen sukupolvi", joka alkaa maailmansodasta, on viittaus ajanjaksoon 1914-1994. "Parousia" on aika, jolloin vaihtelevia tapahtumia tapahtuu valmistauduttaessa varsinaiseen toiseen tulemiseen, joka tapahtui vuonna 1992. Tietysti vuosi 1992 tapahtuu tietysti ennen vuonna 1994 päättyvän sukupolven loppua, joten ennustus täyttyi. Vuoden 1992 päivämäärä perustuu Raamatun vanhimpaan Kyyroksen vuoteen 1 eaa., Joka päättyy... Lue lisää "
Joshua1992, en voi kertoa, vedätkö jalkamme vai odotatko meidän ottavan sinut vakavasti. Jos jälkimmäinen, niin tämä ei ole oikea paikka sinulle, sillä tässä uskonnomme perustuvat Raamattuun, ei miesten spekulaatioihin, etenkin päivämääriä koskeviin spekulaatioihin. Ollut siellä. Tehty se.
En ole samaa mieltä. Kysyjät ajattelivat ehdottomasti tapahtumien olevan synonyymejä, mutta Jeesus tiesi, ettei niitä ollut, ja vastasi vastaavasti.
Meleti, mitä tarkoitin Jeesuksen toisena tulemisena ja aikakauden lopun synonyyminä, on se, että aikakauden lopussa, nykyinen aikakausi, loppuu, kun Jeesus palaa perustamaan valtakuntansa, uuden aikakauden. Joten silloin "aikakauden loppu" lopulta vie "viimeiset päivät" loppuun.
Ymmärrän nyt. Uskon, että aikakauden loppu, johon hän viittasi, oli Israelin kansan ikä Jumalan valitsemana kansana, mutta hänen puhumansa läsnäolo tai tulo on vielä tulevaisuudessa.
Matteus 13:39 ”ja vihollinen, joka kylvää heitä, on perkele. Sadonkorjuu on aikakauden loppu, ja korjuukoneet ovat enkeleitä. "
Matteus 13:40 "Kuten rikkaruohot vedetään ylös ja poltetaan tulessa, niin tapahtuu aikakauden lopussa."
Matteus 13:49 "Näin tulee olemaan aikakauden lopussa ...".
Matteus 28:20 "…… ..ja minä olen varmasti kanssasi aina, aikakauden loppuun saakka."
Uskotko, että on vain yksi "aikakauden loppu" ja että lauseen jokainen käyttö koskee vain yhtä tilannetta?
Pyhät kirjoitukset, jotka mainitsin yllä ja joihin sisältyy myös Matt. 24: 3, viittaavat Jeesuksen paluuseen, uskon kyllä. Entä Matt. 24: 6: ”Kuulet sodista ja huhuista sodista, mutta huolehdi siitä, ettet ole huolissasi. Tällaisten asioiden on tapahduttava, mutta loppu on vielä tulossa. " Mistä Jeesus puhui - aikakauden loppu. Juutalainen järjestelmä oli tuolloin 70 eKr. Päättynyt, mutta se ei ollut "aikakauden loppu". Kuten tiedämme, Raamattu koskee typologiaa ja malleja, ja se voisi... Lue lisää "
Otan sen vastauksestasi - ja korjaa minut, jos luen tätä väärin - että uskot, että on vain yksi "aikakauden loppu".
Onko niin, olen kunnioittavasti eri mieltä. Juutalaisen asiainjärjestelmän aikakausi päättyi. Myös pakanain aika eli ”kansojen määrätyt ajat” päättyy. Messiaanisen valtakunnan ikä päättyy myös, kun tuhat vuotta on ohi.
Meleti, kunnioittavasti, olen jo vastannut kysymykseesi. Kiitos keskustelusta.
Okey dokey, mutta vain selvyyden vuoksi en pyytänyt sinua.
Luulen, että saatat olla oikein anom, koska jopa matthew 24 v6 ja 7 läpäisemätön konteksti käsittelevät vääriä profeettoja ja heidän harhaanjohtavaa viestiä. Ive sanoi sen jo pitkään