Syyskuussa 2021 Jehovan todistajien seurakunnille ympäri maailmaa esitetään päätös, rahapyyntö. Tämä on valtava, vaikka uskallan sanoa, että tämän tapahtuman todellinen merkitys jää monien Jehovan todistajien huomaamatta.
Ilmoitus, josta puhumme, on peräisin S-147-lomakkeesta "Ilmoitukset ja muistutukset", joka annetaan säännöllisesti seurakunnille. Tässä on kappale 3 kirjeen osasta, joka on luettava seurakunnille: spl
Ratkaistu kuukausittainen lahjoitus maailmanlaajuiseen työhön: Tulevaa palveluvuotta varten seurakunnalle esitetään yksi päätös lahjoittaa kuukausittainen summa maailmanlaajuiselle työlle. Haaratoimisto käyttää maailmanlaajuisia työvaroja erilaisten seurakuntia hyödyttävien toimintojen tukemiseen. Tällaisia toimia ovat valtakunnansalien ja kokoontumistilojen kunnostaminen ja rakentaminen; huolehtiminen teokraattisten tilojen tapahtumista, mukaan lukien luonnonkatastrofit, tulipalo, varkaudet tai ilkivalta; teknologian ja siihen liittyvien palvelujen tarjoaminen; ja avustetaan kansainvälisten vuosikongressien osallistuvien tiettyjen kokopäiväisten erikoispalvelijoiden matkakustannuksissa.
Ennen kuin menemme pidemmälle, tehkäämme yksi asia selväksi: kukaan järkevä henkilö ei kiellä, että saarnaamistyö maksaa rahaa. Jopa Jeesus ja hänen opetuslapsensa tarvitsivat rahoitusta. Luukas 8: 1-3 puhuu ryhmästä naisia, jotka huolehtivat Herrastamme ja hänen opetuslapsistaan aineellisesti.
Pian tämän jälkeen hän matkusti kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään saarnaten ja julistaen Jumalan valtakunnan hyvää uutista. Ja kaksitoista oli hänen kanssaan, samoin kuin eräät naiset, jotka olivat parantuneet pahoista hengeistä ja sairauksista: Maria, jota kutsuttiin Magdaleenaksi, josta seitsemän demonia oli tullut ulos; Joanna, Chuzan vaimo, Herodeksen johtava mies; Susanna; ja monia muita naisia, jotka palvelivat heitä tavaroistaan. (Luukas 8: 1-3 NWT)
Kuitenkin - ja tämä on keskeinen asia - Jeesus ei koskaan pyytänyt rahaa näiltä naisilta eikä keneltäkään muulta. Hän oli riippuvainen heidän halukkuudestaan lahjoittaa vapaasti, kun henki liikutti heitä täyttämään hyvän uutisen saarnaamistyötä tekevien tarpeet. Nämä naiset olivat tietysti hyötyneet suuresti Jeesuksen palveluksesta, joka sisälsi ihmeellisiä paranemisia ja sanoman, joka korotti naisia juutalaisyhteiskunnan alhaiselta asemalta. He todella rakastivat Herraamme, ja juuri tämä rakkaus motivoi heitä antamaan omaisuutensa työn edistämiseksi.
Asia on, että Jeesus ja hänen apostolinsa eivät koskaan pyytäneet varoja. He luottivat täysin sydämestä tehtyihin vapaaehtoisiin lahjoituksiin. He uskoivat Jumalaan tietäen, että hän tuki heidän työtä.
Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseura on viimeisten 130 vuoden aikana ollut täysin samaa mieltä siitä, että saarnaamistyö on rahoitettava täysin vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
Esimerkiksi tämä 1959 Vartiotorni artikkelissa todetaan:
TAKAISIN elokuussa 1879 tämä lehti sanoi:
”Siionin Vartiotornissa” uskomme olevan JEHOVA sen tukijana, ja vaikka näin on, se ei koskaan pyydä eikä pyydä miehiä tukea. Kun Hän, joka sanoo: "Kaikki vuorten kulta ja hopea ovat minun", ei anna tarvittavia varoja, ymmärrämme, että on aika keskeyttää julkaisu. " Seura ei keskeyttänyt julkaisemista, eikä Vartiotorni ole koskaan unohtanut yhtä numeroa. Miksi? Koska Lähes kahdeksankymmentä vuotta sen jälkeen, kun Vartiotorni ilmaisi tämän luottamuspolitiikan Jehova Jumalaan, Seura ei ole poikennut siitä.
Entä tänään? Pysyykö yhteiskunta edelleen tässä asemassa? Joo. Onko yhteiskunta koskaan pyytänyt teiltä rahaa? Ei. Jehovan todistajat eivät koskaan pyydä varoja. He eivät koskaan veto ... (w59, 5/1, s. 285)
Vielä vuonna 2007 tämä usko ei ollut muuttunut. 1. marraskuuta 2007 Vartiotorni artikkeli nimeltä "Hopea on minun ja kulta on minun", kustantajat toistivat jälleen ja käyttivät Russellin lausuntoa nykyaikaiseen organisaatioon.
Tässä on äskettäinen lainaus hallintoelimen jäseneltä Stephen Lettiltä toukokuun 2015 JW.org -lähetyksestä:
Itse asiassa järjestö on usein halveksinut muita kirkkoja arvostellen niiden tapoja kerätä lahjoituksia. Tässä ote 1. toukokuuta 1965 numerosta Vartiotorni artikkelissa "Miksi ei kokoelmia?"
Paineella seurakunnan jäseniä lempeällä tavalla osallistumaan turvautumalla laitteisiin, joilla ei ole Raamatun ennakkotapausta tai tukea, kuten keräilylevyn ohittaminen heidän edessään tai bingopelien järjestäminen, kirkon illallisten, basaarien ja rypäleiden myynti tai lupausten pyytäminen, on myöntää heikkoutensa. Jokin on vialla.
Tällaisia houkutus- tai painelaitteita ei tarvita, jos niitä aidosti arvostetaan. Voisiko tämä arvostuksen puute liittyä sellaiseen hengelliseen ruokaan, jota tarjotaan näiden kirkkojen ihmisille? (w65 5/1 s.278)
Kaikkien näiden viittausten sanoma on selvä. Jos uskonto joutuu painostamaan jäseniään laitteilla, kuten keräilylevyn ohittamisella niin, että vertaispaine saa heidät lahjoittamaan, tai pyytämällä lupauksia, uskonto on heikko. Jotain on pahasti pielessä. Heidän on käytettävä näitä taktiikoita, koska heidän jäsenensä eivät ole aitoa arvostusta. Ja miksi heiltä puuttuu arvostusta? Koska he eivät saa hyvää hengellistä ruokaa.
Näillä kirkoilla ei ole lainkaan Jehova Jumalan tukemaa lainausta vuoden 1959 Vartiotornista siitä, mitä CT Russell kirjoitti vuonna 1879, ja siksi heidän on turvauduttava tällaisiin painostamistaktiikoihin saadakseen rahaa.
Tähän asti kaikkien tämän kuulevien Jehovan todistajien olisi oltava samaa mieltä. Loppujen lopuksi tämä on järjestön virallinen kanta.
Muista nyt, mitä Russell sanoi, kun se koskee yhteiskuntaa. Hän sanoi, että me "ei koskaan pyydä eikä anoa miehiltä tukea. Kun Hän, joka sanoo: 'Kaikki vuorten kulta ja hopea ovat minun', ei anna tarvittavia varoja, ymmärrämme, että on aika keskeyttää julkaisu. "
Tämä vuoden 1959 artikkeli päätyi seuraavaan:
”Seura ei keskeyttänyt julkaisemista, eikä Vartiotorni ole koskaan unohtanut yhtä numeroa. Miksi? Koska Lähes kahdeksankymmenen vuoden kuluttua siitä, kun Vartiotorni ilmaisi tämän luottamuspolitiikan Jehova Jumalaan, Seura ei ole poikennut siitä."
Se ei ole enää totta, vai onko? Vartiotorni -lehti on ollut vuosisadan ajan tärkein työkalu, jota järjestö on käyttänyt hyvän uutisen saarnaamisessa maailmanlaajuisessa saarnaamistyössä. Kustannussäästötoimenpiteessä he kuitenkin pienensivät tämän lehden 32 sivusta vain 16: een ja sitten vuonna 2018 he vähensivät sen 24 numerosta vuodessa vain 3: een. Koska se ilmestyi kerran kahden viikon välein ja nyt se ilmestyy kerran neljässä kuukaudessa väite, että se ei ole koskaan unohtanut mitään asiaa, on kauan sitten mennyt.
Tässä on kuitenkin muutakin kuin painettujen numeroiden määrä. Tarkoitus on, että heidän omien sanojensa mukaan, kun heidän on aloitettava anomukset miehiltä, kun heidän on aloitettava lupausten pyytäminen, on aika lopettaa koko yritys, koska heillä on näkyviä todisteita siitä, että Jehova Jumala ei enää tue työtä.
No se aika on tullut. Itse asiassa se tuli muutama vuosi sitten, mutta tämä viimeisin kehitys osoittaa asian kuin koskaan ennen. Minä selitän.
Vanhimmat ohjataan siirtymään JW.org -sivuston suojatulle verkkosivulle määrittämään, kuinka paljon päätöslauselmaa tehdään. Kukin haaratoimisto on laatinut kustantajan määrän valvottaville alueille.
Tässä on asiaankuuluvat ohjeet vanhimmille edellä mainitusta S-147-lomakkeesta:
- Ratkaistu kuukausittainen lahjoitus maailmanlaajuiseen työhön: Ilmoituksessa tarkoitettu seurakunnille tarkoitettu kuukausittainen lahjoitus perustuu haaratoimiston ehdottamaan kuukausittaiseen julkaisijakohtaiseen määrään.
- Julkaisijakohtainen summa, joka on lueteltu jw.org-verkkosivulla, joka sisältää linkin tähän ilmoitukseen, on kerrottava seurakunnan aktiivisten julistajien määrällä, jotta voidaan määrittää seurakunnalle ehdotettu kuukausittainen lahjoitus.
Tässä ovat luvut Yhdysvaltain haaratoimistosta:
Summa Yhdysvalloissa on 8.25 dollaria kustantajaa kohti. 100 julistajan seurakunnan odotetaan siis lähettävän 825 dollaria kuukaudessa maailmanlaajuiseen päämajaan. Yhdistyksellä on 1.3 miljoonaa julistajaa Yhdysvalloissa, ja se odottaa saavansa noin 130 miljoonaa dollaria vuosittain pelkästään Yhdysvalloista.
Järjestö sanoo ”se ei koskaan tule pyytämään eikä vetoamaan miehiltä tukea”, ja olemme lukeneet, että se tuomitsee muut uskonnot ”lupausten pyytämisestä”.
Mikä tarkalleen on pantti? Lyhyemmän Oxfordin englanninkielisen sanakirjan mukaan lupaus määritellään ”lupaukseksi lahjoituksesta hyväntekeväisyyteen, tarkoitukseen jne., Vastauksena rahastohakemukseen; sellainen lahjoitus. "
Eikö tämä kirje ole valitus varoja varten? Hyvin erityinen vetoomus siihen. Kuvittele, että Jeesus menee Marian luo ja sanoo: ”Okei, Maria. Haluan, että saat kaikki naiset yhteen. Tarvitsen lahjoituksen, joka on 8 denaaria per henkilö. Tarvitsen sinun saada heidät tekemään päätöslauselman, joka lupaa antaa minulle tämän summan joka kuukausi. ”
Älä mene lankaan tämän kirjeen sanamuodosta, jossa puhutaan ”ehdotetusta kuukausittaisesta lahjoituksesta”.
Tämä ei ole ehdotus. Kerron teille vuosien kokemuksestani vanhimpana siitä, miten järjestö tykkää leikkiä sanoilla. Se, mitä he sitoutuvat paperille ja mitä he käytännössä harjoittavat, ovat kaksi eri asiaa. Kirjeitä vanhinten ruumiille lisätään sanoilla kuten "ehdotus", "suositus", "kannustus" ja "suunta". He käyttävät ihastuttavia termejä, kuten "rakastava tarjonta". Kuitenkin, kun on aika toteuttaa nämä sanat, opimme hyvin nopeasti, että ne ovat sanoja "käskyt", "komennot" ja "vaatimukset".
Esimerkkinä voidaan todeta, että jo vuonna 2014 järjestö otti haltuunsa kaikki valtakunnansalit ja "ohjasi" kaikkia seurakuntia lähettämään ylimääräiset varat pankkitililleen paikalliselle haaratoimistolle. Seurakunta, joka asui asuinkadullani, "ohjattiin" luovuttamaan 85,000 1 dollarin käteisylijäämänsä. Huomaa, että tämä oli seurakunnan rahaa, joka lahjoitettiin pysäköintialueen korjaamiseen. He eivät halunneet kääntää sitä, mieluummin korjata tontin itse. He vastustivat, mikä sai heidät yhden kierrosvalvojavierailun kautta, mutta seuraavalla vierailulla heille kerrottiin epäilemättä, että varojen säilyttäminen ei ollut heille vaihtoehto. Heidän täytyi noudattaa tätä uutta Jehovan ”rakkaudellista järjestelyä”. (Muista, että 2014. syyskuuta XNUMX lähtien kierrosvalvojalle on annettu valta poistaa vanhimmat, joten vastustaminen on turhaa.)
Voin vakuuttaa teille, että kaikille vanhimmille, jotka kieltäytyvät lukemasta tätä uutta päätöslauselmaa, kierrosvalvoja kertoo, mitä se todella tarkoittaa ”ehdotetulla kuukausittaisella lahjoituksella”.
Joten he saattavat sanoa jotain ehdotusta, mutta kuten Jeesus sanoi meille, älkää menkö sanojensa mukaan, vaan toimienne mukaan. (Matteus 7:21) Toisin sanoen, jos olet myymälän omistaja ja pari roistoa tulee etuovellesi ja "ehdottaa", että maksat heille suojelun, sinun ei tarvitse sanakirjaa tietääksesi, mitä "ehdottaa" ”Tarkoittaa todella.
Muuten, tähän päivään mennessä hallin parkkipaikkaa ei ole korjattu.
Mitä tämä kaikki tarkoittaa järjestölle ja mitä se merkitsee sinulle, jos olet uskollinen Jehovan todistaja? Jeesus sanoo meille:
“. . .sillä millä tuomiolla SINÄ tuomitset, SINUT tullaan tuomitsemaan; ja sillä mitalla, jonka sinä mittaat, he mittaavat sinulle. " (Matteus 7: 2 NWT)
Järjestö on tuominnut muita kirkkoja jo vuosia, ja nyt niiden kirkon käyttämiä toimenpiteitä on sovellettava Jehovan todistajiin Jeesuksen sanojen täyttämiseksi.
Lainaus jälleen vuoden 1965 Vartiotornista:
Painostaa seurakunnan jäseniä lempeällä tavalla osallistumaan turvautumalla laitteisiin, joilla ei ole Raamatun ennakkotapausta tai tukea, kuten… lupausten pyytäminen, on heikkouden tunnustaminen. Jokin on vialla. (w65 5/1 s.278)
Tämä vaatimus tehdä päätös, jossa luvataan lahjoittaa kiinteä summa joka kuukausi, on ”pantin pyytämisen” määritelmä. Organisaation omin sanoin tämä myöntää heikkouden ja että jotain on pielessä. Mikä hätänä? He kertovat meille:
Tällaisia houkutus- tai painelaitteita ei tarvita, jos niitä aidosti arvostetaan. Voisiko tämä arvostuksen puute liittyä sellaiseen hengelliseen ruokaan, jota tarjotaan näiden kirkkojen ihmisille? (w65 5/1 s.278)
Uskollisen ja ymmärtäväisen orjan on tarkoitus ruokkia kotimaisia ruokia oikeaan aikaan, mutta jos aitoa arvostusta ei ole, ruoka, jota heille syötetään, on huonoa ja orja on epäonnistunut.
Miksi tämä tapahtuu?
Palataanpa noin 30 vuoden taakse. Vuoden 1991 mukaan Vartiotorni ja Hereillä!, kuukausittain julkaistavien aikakauslehtien kokonaismäärä oli yli 55,000,000 XNUMX XNUMX. Kuvittele, kuinka paljon niiden tuottaminen ja lähettäminen maksaa. Tämän lisäksi järjestö tuki piirivalvojia, kierrosvalvojia ja tuhansia henkilöitä eri Betel- ja haaratoimistoissa ympäri maailmaa, puhumattakaan tuhansista erikoistienraivaajista, joita he tukivat taloudellisesti kuukausikorvauksella. Lisäksi he antoivat varoja tuhansien valtakunnansalien rakentamiseen ympäri maailmaa. Mistä kaikki rahat tulivat? Innokkaiden todistajien vapaaehtoisista lahjoituksista, jotka uskoivat huolehtivansa Valtakunnan hyvän uutisen maailmanlaajuisesta saarnaamisesta.
Viime vuosina lahjoitukset ovat kuitenkin vähentyneet rajusti. Korvauksen vuoksi hallintoelin vähensi maailmanlaajuista henkilöstöään 25% vuonna 2016. He lopettivat myös kaikki piirivalvojat ja vähensivät erikoistienraivaajajoukkoja merkittävästi säästäen heidät miljoonittain vuosittain.
Niiden tulostus on tietysti pelkkää valumista. 55,000,000 XNUMX XNUMX lehteä kuukaudessa on menneisyyttä. Kuvitelkaa siitä säästöjä.
Ja sen sijaan, että rahoittaisivat tuhansien hallien rakentamista, he myyvät tuhansia salia ja keräävät rahaa itselleen. He ovat myös paenneet paikallisseurakuntien pankkitileillä aiemmin pitämään ylimääräiseen käteiseen.
Kuitenkin kaiken tämän rajujen kustannusten leikkaamisen ja kiinteistömyynnistä saatavien lisätulojen myötä heidän on silti painostettava seurakuntia tekemään päätöksiä, jotka sitovat heidät ennalta määrättyyn lahjoitukseen.
Heidän mukaansa tämä on merkki heikkoudesta. Omien painettujen sanojensa mukaan tämä on väärin. Sen politiikan perusteella, johon he ovat pitäytyneet 130 vuoden ajan, tämä on merkki siitä, että Jehova ei enää tue heidän työtään. Jos ottaisimme esille Russellin sanat vuoden 1879 Vartiotornista, lukisimme:
”Uskomme, että Vartiotorni -raamattu- ja traktaattiseura tukee Jehovaa, ja vaikka näin on, se ei koskaan tule pyytämään eikä pyytämään miehiltä tukea. Kun hän, joka sanoo: ”Kaikki vuorten kulta ja hopea on minun”, ei anna tarvittavia varoja, ymmärrämme, että on aika sulkea järjestömme. (Parafraseeraus w59 5/1 s.285)
Sen sijaan, että he menisivät pahasta huonompaan, heidän pitäisi myöntää, että Jehova Jumala ei enää tue työtä omien painettujen kriteeriensä perusteella. Miksi niin? Mikä on muuttunut?
He ovat leikanneet kustannuksia rajusti, ottaneet seurakunnan ylijäämävaroja ja lisänneet kiinteistömyynnistä saatuja tuloja, mutta he eivät kuitenkaan saa riittävästi lahjoituksia jatkaakseen, ja heidän on täytynyt turvautua tähän epäraamatulliseen lahjoitusten taktiikkaan. Miksi? No, heidän omien sanojensa mukaan, ei ole arvostusta järjestyksessä. Miksi se olisi?
Luettavan kirjeen mukaan näitä varoja tarvitaan:
”… Valtakunnansalien ja konventtisalien kunnostaminen ja rakentaminen; huolehtiminen teokraattisten tilojen tapahtumista, mukaan lukien luonnonkatastrofit, tulipalo, varkaudet tai ilkivalta; teknologian ja siihen liittyvien palvelujen tarjoaminen; ja avustaa kansainvälisten vuosikongressien ulkopuolisten kokopäiväisten erikoispalvelijoiden matkakuluja. ”
Jos se olisi kaikki, varat tulisivat edelleen vanhaan vapaaehtoiseen lahjoitukseen. Ollakseen suoraan ja rehellinen, heidän olisi pitänyt lisätä, että he tarvitsevat rahaa myös maksamaan miljoonia dollareita vahingonkorvauksia ja seuraamuksia, jotka johtuvat monista oikeusjutuista maassa toisensa jälkeen järjestöä vastaan. Kanadassa - kymmenesosa Yhdysvaltojen koosta - käydään 66 miljoonan dollarin oikeusjuttu tuomioistuinten läpi. Tämä on niin yleisesti tiedossa, että hallintoelimen David Splane joutui pitämään puheen tämän vuoden alueellisessa vuosikongressissa vahinkojen torjumiseksi ja yrittämään perustella monta kertaa hallintoelimen joutuneen ratkaisemaan nämä oikeudenkäynnit tuomioistuimen ulkopuolella.
Haluaisiko vilpitön Jehovan todistaja lahjoittaa kovalla työllä ansaittua rahaa tietäen, että sen sijaan, että se ajaisi Valtakunnan etuja, se maksaa Seuran pahoinpitelyn lasten seksuaalisen hyväksikäytön uhreista? Jotkut katolisen kirkon hiippakunnat ovat joutuneet julistamaan konkurssin lasten hyväksikäyttöskandaalin seurauksena. Miksi Jehovan todistajat olisivat erilaisia?
Järjestön omien painettujen kriteerien perusteella Jehova ei enää tue Jehovan todistajien työtä. Tämä viimeisin pyyntö kuukausittaisesta rahalupauksesta on todiste siitä. Jälleen heidän sanansa, ei minun. He maksavat miljoonia synneistään. Ehkä nyt on aika harkita vakavasti Ilmestyksen 18: 4: ssä olevia sanoja:
"Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan:" Mene ulos hänestä, kansani, jos et halua osallistua hänen kanssaan hänen synteihinsä ja jos et halua saada osaa hänen vitsauksistaan. " (Ilmestys 18: 4)
Jos otat rahaa ja lahjoitat järjestölle, jaat jo hänen syntinsä ja maksat niistä. Hallintoelin ei saa viestiä, että ”kun Hän, joka sanoo:” Kaikki vuorten kulta ja hopea on minun ”, ei anna tarvittavia varoja, ymmärrämme, että on aika keskeyttää” työ. (w59, 5/1, s. 285)
Saatat sanoa: ”Mutta ei ole muuta paikkaa! Jos lähden, minne muualle voin mennä? "
Ilmestyskirja 18: 4 ei kerro meille, minne mennä, se vain kehottaa meitä poistumaan. Olemme kuin pieni lapsi, joka on kiipeännyt puuhun eikä pääse alas. Alla on isämme sanonta: "Hyppää ja otan sinut kiinni."
Meidän on aika hypätä uskoon. Taivaallinen Isämme saa meidät kiinni.
Tiedän, että nämä ovat erittäin kiistanalaisia kysymyksiä. Olen rokotusten puolesta. Luulen kuitenkin, että meillä voi olla erimielisyyksiä, kun ylläpidämme keskustelun joustavuutta.
Hei Eric, organisaation videon katsominen valtakunnan perustamisesta vuonna 1914 pysäyttää mielessäni paljon kysymyksiä ja tiedän, että olet käsitellyt tätä aihetta laajasti. Jos Jeesus oli sama kuin eilen tänään ja ikuisesti, niin hänen valtakuntansa on sama kuin eilen tänään ja ikuisesti, jos näin on, niin miksi meillä on niin paljon ongelmia tässä maailmassa, jos Jeesus hallitsee taivaan kuninkaana vuodesta 1914 lähtien? Voitteko kuvitella presidentin tai pääministerin lupaavan alaisilleen tehdäkseen sen... Lue lisää "
Hei James,
Olen edelleen lähellä. Käytän suurimman osan ajastani videoiden tuottamiseen, koska se näyttää olevan tehokkain tapa levittää hyviä uutisia ja paljastaa JW.org: n valhe. Työskentelen myös kirjan parissa, joka analysoi kaikkia Jehovan todistajien vääriä opetuksia auttaakseni niitä, jotka vielä heräävät näkemään totuuden nopeammin.
Toivottavasti julkaisee videon tänään. Laitan linkin siihen tällä sivustolla.
Eric
Luulen, että Jeesus tehtiin kuninkaaksi, kun hänet herätettiin kuolleista, koska hän sanoi, että kaikki valta on "annettu" hänelle, kun hän puhui opetuslastensa kanssa (Mat 28:18). Ajattele Jeesuksen sanoja: ”näiden asioiden on tapahduttava ensin” (Luuk 21: 9). Hän ei todellakaan antanut meille aikajanaa, mutta hän huomautti, että on tapahtumia, joiden on tapahduttava, jotta totuus tulee ilmi ja ihmiset näyttävät siltä, mitä he todella ovat (2 Pe 3: 10-12). Elämme aikaa, jolloin totuus paljastuu, niille, jotka ovat... Lue lisää "
Olen samaa mieltä. Olisi kuin prinssi, joka on poissa kotoa, saisi tietää, että hänen isänsä on luopunut luopumisestaan (tai kuollut, mikä tahansa) ja että hänen on palattava pääkaupunkiin kruunatakseen. Hän on kuningas luopumishetkestä lähtien, mutta hänen on vielä matkustettava kotiin tehdäkseen siitä virallisen.
. . .Siksi hän sanoi: ”Eräs aatelissyntyinen mies matkusti kaukaiseen maahan varmistaakseen itselleen kuninkaallisen vallan ja palatakseen. (Luukas 19:12)
Olen samaa mieltä siitä, että pandemia on todellinen.
Hei, Vaikka tämä on Ericin verkkosivusto, ja hänellä on yksinomainen valta valvoa sitä millä tahansa tavalla, jonka hän pitää sopivana, en usko, että vastauksesi on yhdenmukainen tämän verkkosivuston tavoitteen kanssa. Beroean Pickets-JW.org Reviewerin tarkoitus on tarjota paikka rehellisille Jehovan todistajille kokoontua tutkimaan sekä järjestön julkaistuja että lähetettyjä opetuksia Raamatun totuuden valossa. Vastauksesi ei ole vain ristiriidassa tämän sivuston tavoitteen kanssa, vaan se ei liity myöskään käsiteltävään aiheeseen. Kommenttisi ei ole muuta... Lue lisää "
Kun katsot taaksepäin mainitsemiasi lainauksia, olet oikeassa: ironisesti sanamuoto on sama kuin Org haluaa käyttää. On järkevää sanoa, että hieman enemmän varovaisuutta olisi paikallaan. Minusta on mielenkiintoista, että sekä Org että minä näemme mainitsemassasi spekulaatiossa propagandaa kolmesta epäpuhtaasta ilmaisusta tai hengestä. Vaikka ihminen ei tulkitse ennustusta emmekä voi tietää aikoja ja aikoja, Raamattu kertoo meille viime päivien tapahtumista ja olosuhteista käyttäen termejä, joita 1. vuosisadan ihmiset voisivat... Lue lisää "
Aluksi muutama sana haasteesta. On hyvä haastaa ajatuksia ja ideoita, sekä uusia että vanhoja. Jos haluat kuitenkin vähätellä ajatusta, johtopäätöstä tai jopa tapaa tarkastella asioita, sinun on myös esitettävä kohtuullisen epäilemättä vankka näyttö siitä, että tällainen asia ei ole mahdollista. Tarkoitan ilmaisua "salaliittoteorian mielentila". Sen käyttötapa kestää erittäin negatiivista kuormitusta ilman mitään järkevää syytä. Raamatussa mainitaan salaliittoja, esimerkiksi Ilm. 17:17 tai Ilm. 19:19. Sanoisitko, että ne pitäisi ottaa... Lue lisää "
Mitä mieltä olet merkistä kädessä ja otsassa? JwReasoning.com selittää, että katolilaisuutena, koska 666 voidaan nähdä niiden symboleissa ja yhden paavin arvonimen numeeriset arvot voidaan laskea yhteen 666:ksi. Mutta olen ajatellut, että merkki kädessä tai otsassa saattaa olla jotain, jonka orjat saivat muinaisina aikoina, ja se oli merkki, josta et voinut koskaan päästä eroon, koska se poltettiin. Sama kuin rokotteen kanssa, kun saat sen, sinut merkitään, erityisesti tämä mRNA... Lue lisää "
Raamattu kehottaa meitä ”hylkäämään väärät tarinat, jotka loukkaavat sitä, mikä on pyhää ja joita vanhat naiset kertovat”. (1. Timoteukselle 4:7) Minulla on hyvä ystävä, joka uskoi kaikkiin näihin rokotteeseen liittyviin tarinoihin. Hän ja hänen vaimonsa päättivät olla rokottamatta. He molemmat saivat COVIDin ja ovat kärsineet viimeisen kuukauden ajan. Näyttää siltä, että he selviävät kuitenkin, mutta viruksen saastumisella voi olla pysyviä sivuvaikutuksia. Tarina ei ole yksittäinen. Ajattele nyt tätä: Ne, joilla ei ole pedon merkkiä, 666, ovat... Lue lisää "
Hei Eric, tässä vain satunnainen ajatus. Tänä aamuna kuuntelin kaunista esitystä Bob Dylanin kirjoittamasta kappaleesta, jota tällä kertaa esittivät Jessica Rhaye ja Ramshackle Parade nimeltä "Blowin in the Wind". Tämän kappaleen yksi rivi esittää kysymyksen: ”Kuinka monta kertaa ihminen voi kääntää päätään ja teeskennellä, ettei hän vain näe? Se sai minut ajattelemaan vain Jehovan todistajia. Järjestö on ollut ja on edelleen alttiina sille, mitä se todella on. Todistajilla on nyt vain kaksi vaihtoehtoa. Joko tutkia tosiasiat ja... Lue lisää "
Loistavia pointteja, uusi englantilainen! Muistan hyvin Dylanin kappaleen. Käytän joitain ajatuksistasi ja näkemyksistäsi videoissani. Kiitos etenkin viimeisestä viittauksesta Jumalan valtakunta hallitsee kirja.
Rehellisesti sanottuna olen sekä onnellinen että siunattu, kun saan olla ulkona. DFingini ilmoitettiin viime viikolla. Samana torstaina joku, jonka jo tiesin, kutsui minut kokoukseen palvomaan yksityiskodissa (kuten 1. vuosisadan kristityt). Lauantaina tapasin Lontoossa aivan uuden joukon kristittyjä, joista toinen rukoili, ettei Herra hylkäisi minua kuten seurakunta. Sunnuntai -aamu, kokous palvontaan: rukous, laulut ja keskustelu Raamatusta pöydän ääressä parin perheen kanssa. Oli myös tervetuliaislahja pienen pennun kanssa... Lue lisää "
Hyvää sinulle, Ad_Lang. Olet vihdoin vapaa!
Hyvin tehty… Niin kauan kuin sinulla on joku, jonka kanssa voit jakaa hengellistä ruokaa ajattelusi rinnalla, voit hyvin… vaimosi ja muut todistajat ovat aivan kuten Maltan kansa, kun apostoli Paavali puree käärmeen puolesta paisuakseen ja kuollakseen, kun mitään ei tapahtunut, he alkavat uskoa, että hänen täytyy olla oikealla tiellä Jumalan luo.
Hyvin tehty taas
[…] Jos haluat nähdä videon transkription, siirry osoitteeseen: https://beroeans.net/2021/08/23/pledges/ [...]
Oletettavasti tämä lahjoitus on täysin erillinen ratkaistusta kuukausittaisesta lahjoituksesta, joka on ikuinen asuntolainan maksu seurakunnille muutama vuosi sitten, kun kaikki asuntolainat "annettiin anteeksi", mutta seurakuntien odotettiin edelleen vastaavan summan kuukausittaisena lahjoituksena? ajatuksia?
Hyvä video! Tietääkö kukaan mistä löydän kirjeen, johon tämä perustuu?
Tämä asetus otettiin käyttöön jo Saksassa viime vuonna elokuussa 2020. Tuolloin '' suositeltu kuukausittainen summa kustantajaa kohti päätettävistä lahjoituksista kokoontumisrahastolta '' oli: Saksa 5,00 € Luxemburg 4,00 Itävalta 4,00 Sveitsi CHF .10.00 Tänä vuonna Yhdysvalloissa se on 8.25 dollaria, mikä olisi 7.00 euroa. Ehkä saamme selville, mikä on "suositus" saksankielisissä maissa tänä vuonna. Joten joko Yhdysvaltain amerikkalaisten odotetaan maksavan huomattavasti enemmän tai hinnat ovat nousseet merkittävästi. Lomakkeessa S-147-20.08 (elokuu 2020) saksaksi sen vanhinten osassa (alla oleva teksti on käännetty englanniksi):... Lue lisää "
Täällä Isossa -Britanniassa he pyytävät 5 puntaa kustantajaa kohti. Vanhinten elimet voivat päättää lahjoittaa vähemmän tai enemmän paikallisten olosuhteiden salliessa. Meillä oli kaksi viikkoa aikaa sopia luku ja esittää päätös seurakunnalle. Myös elokuun ilmoituksissa kehotetaan esimerkillisiä julistajia, jotka ovat ”kokeneita asianajajia ja lakimiehiä”. Heillä tulee olla kokemusta "oikeudenkäynneistä, yritysasioista, tietosuojasta, kiinteistökaupoista tai verolainsäädännöstä". Vanhinten on käytettävä ”harkintavaltaa lähestyessään julistajia tässä asiassa”. Mitä enemmän ajattelen mitä tapahtuu, sovitan palaset yhteen, sitä enemmän... Lue lisää "
Après nous avoir dit de ne pas faire de longues études, maintenant ils recherchent des frères qui ont fait des études supérieures…
Peut-être que cela se retournera contre eux. Ces nouveaux avocats, juristes dont ils ont besoin vont découvrir bizonyoses affaires. Ils ne seront peut-être pas disposés à les tenir cachées.
Merci Éric et tous pour votre éclairage.
Nicole
Onko vanhin lukenut saman kirjeen, jonka Eric lainasi videossa?
Kyllä, hän teki.
Kun on reaktio, se yleensä johtuu toiminnasta
Mielenkiintoista seurata tätä reaktiota todennäköisesti alempiin kokoelmiin?!?
Hiljainen protesti
JW: llä oli hienoja pyhien kirjoitusten totuuksia
Siinä se vetovoima
Eikö se ollut totuus ja ymmärrys pyhistä kirjoituksista, joita olimme odottaneet?!?
Mutta se kattoi valheet
Nyt heidän toimintansa ja väärät raamatulliset tulkinnat paljastavat
Tosi kristityt tietävät antaa vapaasti tai eivät vain vaivaudu, koska Jumala, Isämme, lukee sydämen aikomukset
Sama kuin tilaus
Herää - sinut johdetaan teurastettavaksi kuin karitsat
loistava analyysi! Julkaisen transkription monille.
Voin erehtyä, mutta minusta näyttää siltä, että Jimin ja Tammy Bakerin rahaskandaalien aikaan Yhdysvaltain hallitus uhkasi verottaa kaikkia uskontoja, jotka nimenomaisesti pyytävät tiettyä summaa. Luulen, että Kanada oli valmis tekemään saman asian. Muistan palvelukokouksen aikana, että meille näytettiin vaiheittaisia esityksiä siitä, miten pentueita tarjotaan verokysymysten ohittamiseksi. Sama tapahtui ruuan kanssa kokouksissa. Jonkin aikaa voit valita ruoan ja toisin kuin ennen, sen sijaan että maksaisit etukäteen, lahjoituksiin luotettiin. Tarpeetonta... Lue lisää "
Voi, se oli niin monimutkainen sotku - Meitä koulutettiin jatkuvasti antamaan yksi linja… ”Kirjallisuus” on maksutonta…… Huolimatta siitä, että WWW: tämme tuetaan kokonaan lahjoituksilla, ja niin monet ihmiset kokevat olevansa halukkaita lahjoittamaan saarnaamistyömme ”
Toinen ajatus. Tässä videopiirin valvojat mainittiin. Kun olin lapsi, oli iso juttu, kun kierrosvalvoja tuli paikalle. En todellakaan muista ketään kierrosvalvojaa, mutta muistan heidät enemmän tai vähemmän arvokkaina. He olivat jotain, mihin pyrkiä. En muista kierrosvalvojan nimeä, joka oli tulossa ympärilleni opiskellessani, mutta mies ei ollut samanlainen kuin kierrosvalvoja. Hän oli ylimielinen ja upea näyttelijä. Aivan kuten hallintoelin, tämä kierrosvalvoja oli toinen hyvä esimerkki... Lue lisää "
Hei, Kuten jotkut verkkosivustolla tietävät aiemmista kommenteistani, minut kasvatettiin Jehovan todistajaksi. Vuosia myöhemmin yritin palata ja tutkin raamattua ja kävin kokouksissa. Onneksi minua ei koskaan kastettu. Yksi tapauksista, jotka todella saivat minut pois, oli erilainen kuin vuosia sitten, oli jatkuva lahjoitusten pyytäminen. Oli niin järjetöntä väittää, että järjestö rahoitettiin vapaaehtoisilla lahjoituksilla, kun seurakuntaa kannustettiin jatkuvasti voimakkaasti lahjoittamaan. Se tuli hyvin vanhaksi erittäin nopeasti kokouksiin menemiseksi ja osumiseksi... Lue lisää "
Hyvin totta. Työnsi kaikki vanhemmat, hengellisemmät miehet laitumelle ja toi mukanaan paljon nuoria innokkaita majavia, kyllä.
He tekevät sitä, mitä useimmat hallitukset tekevät, koska he eivät pyydä sitä, mitä he tarvitsevat, vaan he pyytävät, kuinka paljon he voivat päästä eroon ja kuluttaa sen mukaisesti. Se on seurakunta, joka joutuu maksamaan pyydetyn summan kustantajaa kohden riippumatta siitä, kuka osallistuu. Jos mainittua lahjoitusta ei lähetetty, kun CO saapuu paikalle ja perjantai -illan kokous alkaa, kun jäsenvaltio on potkittu pois, niin silloin kyseessä on, miksi emme lähetä pyydettyä rahaa, tarkoitan vapaaehtoispanosta. CO toimii tällä tavalla Charles Dickensin hahmona... Lue lisää "
Upea video veli Eric!
Onnistuin noin 3 vuotta tilinhoitajana. Monta kertaa korostin virheitä tai poikkeavuuksia, kuten CO: n luovuttamista kuitteista, joilla ei ollut mitään tekemistä hänen vierailunsa kanssa, tai päivänä, jolloin hän vieraili seurakunnassa. Ostosmatkat tai suuret puhelinlaskut jne. Kaikkiin kysymyksiin vastattiin samalla tavalla, me maksamme ne, hän tekee Jehovan työtä. He söivät paremmin kuin jotkut lahjoittavat veljet ja sisaret, mikä minun on myönnettävä, raivostutti minua, oli epäystävällistä, että ajattelin, että he tekivät tämän, kuten... Lue lisää "
Olen epävarma siitä, että edellä mainittu lahjoitusjärjestely on pahin osa. Yli 8 miljoonaa suostuu, ja siihen maksaminen voi ylittää sen!
Lopetin lahjoittamisen, kun he sulkivat KH: t.