Niedawno organizacja Świadków Jehowy opublikowała film, w którym Anthony Morris III potępia odstępców. To wyjątkowo nienawistny fragment propagandy.
Otrzymałem wiele próśb o napisanie recenzji tego małego utworu od widzów zarówno hiszpańskich, jak i angielskich. Szczerze mówiąc, nie chciałem tego krytykować. Zgadzam się z Winstonem Churchhillem, który powiedział: „Nigdy nie dotrzesz do celu, jeśli zatrzymasz się i rzucisz kamieniami w każdego szczekającego psa”.
Skupiam się nie na tym, aby ciągle uderzać w Ciało Kierownicze, ale pomagać pszenicy wciąż rosnącej wśród chwastów w Organizacji, aby wydostać się z niewoli mężczyzn.
Niemniej jednak zauważyłem korzyść z przeglądu tego filmu Morrisa, gdy komentator udostępnił mi Izajasza 66: 5. Dlaczego jest to istotne. Pokażę ci. Zabawmy się, dobrze?
Około pięćdziesiątej sekundy Morris mówi:
„Pomyślałem, że omówimy ostateczny koniec wrogów Boga. Może to więc być bardzo zachęcające, choć otrzeźwiające. Aby nam w tym pomóc, w 37 jest piękny wyrazth Psalm. Więc znajdź to 37th Psalm i jak zachęcające do medytacji nad tym pięknym wersetem, werset 20: ”
„Ale bezbożni zginą; Wrogowie Jehowy znikną jak wspaniałe pastwiska; Znikną jak dym ”. (Psalm 37:20)
To pochodzi z Psalmu 37:20 i jest powodem kontrowersyjnej pomocy wizualnej, którą dodaje na końcu swojej prezentacji wideo.
Jednak zanim tam pojechał, najpierw wyciąga ten interesujący wniosek:
„A więc skoro są wrogami Jehowy i naszym najlepszym przyjacielem Jehowy, to znaczy, że są naszymi wrogami”.
Wszystko, co Morris mówi od tego momentu, opiera się na tej przesłance, którą, oczywiście, jego publiczność już przyjmuje z całego serca.
Ale czy to prawda? Mogę nazywać Jehowę swoim przyjacielem, ale liczy się to, jak on mnie nazywa?
Czy Jezus nie ostrzegł nas, że tego dnia, kiedy wróci, wielu będzie uważało go za przyjaciela i woła: „Panie, Panie, czy nie zrobiliśmy wielu cudownych rzeczy w Twoim imieniu”, ale jego odpowiedź będzie brzmiała: „Nigdy cię nie znałem”.
„Nigdy cię nie znałem”.
Zgadzam się z Morrisem, że wrogowie Jehowy znikną jak dym, ale myślę, że nie zgadzamy się co do tego, kim naprawdę są ci wrogowie.
Przy 2:37 Morris czyta z Izajasza 66:24
„Teraz to interesujące… Księga proroctw Izajasza zawierała kilka trzeźwiących komentarzy i znajdź, proszę, ostatni rozdział Izajasza i ostatni werset z Izajasza. Izajasza 66 i będziemy czytać werset 24: ”
„I wyjdą i będą patrzeć na zwłoki mężów, którzy zbuntowali się przeciwko mnie; Ponieważ robaki na nich nie umrą, a ich ogień nie zostanie ugaszony, i staną się czymś odrażającym dla wszystkich ludzi.
Morris wydaje się być bardzo zadowolony z tego obrazu. Przy 6:30 naprawdę zabiera się do pracy:
„I szczerze mówiąc, dla przyjaciół Jehowy Boga, jakie to zapewniające, że w końcu odejdą, wszyscy ci nikczemni wrogowie, którzy właśnie złorzeczyli imieniu Jehowy, zniszczyli, nigdy, przenigdy więcej nie będą żyć. Nie chodzi o to, że cieszymy się z czyjejś śmierci, ale jeśli chodzi o wrogów Boga… w końcu… są na uboczu. Zwłaszcza ci nikczemni odstępcy, którzy kiedyś oddali swoje życie Bogu, a potem połączyli siły z Szatanem Diabłem, głównym odstępcą wszechczasów.
Następnie kończy tym pomocnikiem pamięci wzrokowej.
„Ale bezbożni zginą, wrogowie Jehowy znikną jak chwalebne pastwiska”, a zwłaszcza „znikną jak dym”. Pomyślałem więc, że będzie to niezła pomoc w zapamiętywaniu, która pomoże temu wersetowi pozostać w pamięci. Oto, co obiecuje Jehowa. To wrogowie Jehowy. Znikną jak dym ”.
Problem z rozumowaniem Morrisa jest ten sam, który przenika wszystkie publikacje Towarzystwa Strażnica. Eisegesis. Mają pomysł, znajdują werset, który, jeśli zostanie przyjęty w określony sposób, wydaje się wspierać ich pomysł, a następnie odchodzą, ignorując kontekst.
Ale nie będziemy ignorować kontekstu. Zamiast ograniczać się do Izajasza 66:24, ostatniego wersetu ostatniego rozdziału Księgi Izajasza, przeczytamy kontekst i dowiemy się, do kogo się odnosi.
Zamierzam czytać z Przekładu Nowego Życia, ponieważ jest łatwiejszy do zrozumienia niż bardziej szczudłowe tłumaczenie podane w tym fragmencie w Przekładzie Nowego Świata, ale nie krępuj się śledzić tego tekstu w NWT, jeśli wolisz. (Wprowadziłem tylko jedną małą zmianę. Zastąpiłem „PAN” słowem „Jehowa” nie tylko ze względu na dokładność, ale także dla dodatkowego podkreślenia, ponieważ zajmujemy się pomysłami przedstawionymi przez Świadków Jehowy).
„Oto, co mówi Jehowa:
„Niebo jest moim tronem,
a ziemia jest moim podnóżkiem.
Czy mógłbyś zbudować mi taką świątynię?
Czy mógłbyś zbudować mi takie miejsce odpoczynku?
Moje ręce stworzyły niebo i ziemię;
oni i wszystko w nich jest moje.
Ja, Jehowa, przemówiłem! ”” (Izajasza 66: 1, 2a)
W tym miejscu Jehowa zaczyna od otrzeźwiającego ostrzeżenia. Izajasz pisał do zadowolonych z siebie Żydów, myśląc, że są w pokoju z Bogiem, ponieważ zbudowali mu wielką świątynię, złożyli ofiary i byli sprawiedliwymi stróżami prawa.
Ale to nie świątynie i ofiary podobają się Bogu. To, z czego jest zadowolony, zostało wyjaśnione w dalszej części wersetu drugiego:
„Oto te, na które patrzę z uznaniem:
„Będę błogosławił tym, którzy mają pokorne i skruszone serca,
którzy drżą na moje słowo ”. (Izajasz 66: 2b)
„Serca pokorne i skruszone”, a nie dumne i wyniosłe. A drżenie na jego słowo wskazuje na chęć poddania się mu i strach, że mu się nie spodobają.
Teraz natomiast mówi o innych, którzy nie są tego rodzaju.
„Ale ci, którzy wybierają własną drogę–
rozkoszując się ich obrzydliwymi grzechami -
nie otrzymają akceptacji ich ofert.
Kiedy tacy ludzie składają w ofierze byka,
nie jest to bardziej przyjemne niż ofiara z ludzi.
Kiedy składają w ofierze baranka,
to tak, jakby złożyli w ofierze psa!
Kiedy przynoszą ofiarę ze zboża,
równie dobrze mogliby ofiarować krew świni.
Kiedy palą kadzidło,
to tak, jakby pobłogosławili bożka ”.
(Iz 66: 3)
Wyraźnie widać, co czuje Jehowa, gdy dumni i wyniosli składają Mu ofiary. Pamiętaj, że przemawia do narodu izraelskiego, który Świadkowie Jehowy lubią nazywać ziemską organizacją Jehowy przed Chrystusem.
Ale on nie uważa tych członków swojej organizacji za swoich przyjaciół. Nie, to jego wrogowie. On mówi:
„Przyślę im wielkie kłopoty…
wszystkie rzeczy, których się obawiali.
Gdy zadzwoniłem, nie odpowiedzieli.
Kiedy mówiłem, nie słuchali.
Celowo zgrzeszyli na moich oczach
i postanowili zrobić to, o czym wiedzą, że gardzę ”.
(Iz 66: 4)
Tak więc, kiedy Anthony Morris zacytował ostatni werset tego rozdziału, który mówi o zabijaniu tych osób, ich ciałach pochłoniętych przez robaki i ogień, czy zdał sobie sprawę, że nie chodziło o ludzi z zewnątrz, ludzi, którzy zostali wygnani ze zboru Izraela. Mówił o grubych kotach, siedzących ładnie, myślących, że są w pokoju z Bogiem. Dla nich Izajasz był odstępcą. Wyraźnie widać to po tym, co mówi nam następny werset, werset 5.
„Posłuchaj tego przesłania od Jehowy,
wszyscy, którzy drżycie na jego słowa:
„Twoi ludzie cię nienawidzą
i wyrzucić cię za lojalność wobec mojego imienia.
Niech Jehowa będzie zaszczycony! ' szydzą.
"Raduj się nim!"
Ale doznają wstydu.
Co to za zamieszanie w mieście?
Co to za okropny hałas ze świątyni?
To jest głos Jehowy
mści się na swoich wrogach ”.
(Isaiah 66: 5, 6)
Dzięki tej pracy mam osobisty kontakt z setkami mężczyzn i kobiet, którzy pozostali wierni Jehowie i Jezusowi, lojalni wobec imienia Boga, co oznacza czczenie Boga prawdy. To są ci, których Morris z radością zobaczyłby z dymu, ponieważ w jego opinii są „nikczemnymi odstępcami”. Te osoby zostały znienawidzone przez własnych ludzi. Byli Świadkami Jehowy, ale teraz Świadkowie Jehowy ich nienawidzą. Zostali wyrzuceni z Organizacji, wykluczeni, ponieważ pozostali lojalni Bogu, a nie ludziom z Ciała Kierowniczego. Ci drżą na słowa Boga, boją się o wiele bardziej, że nie spodobają mu się, niż zwykłych ludzi, jak Anthony Morris III.
Mężczyźni tacy jak Anthony Morris uwielbiają grać w projekcję. Projektują swoją postawę na innych. Twierdzą, że odstępcy opuścili swoją rodzinę i przyjaciół. Nie spotkałem jeszcze jednego z tak zwanych apostatów, który odmawia rozmowy lub przebywania z rodziną lub byłymi przyjaciółmi. To Świadkowie Jehowy ich nienawidzili i wykluczali, tak jak przepowiedział Izajasz.
„I szczerze mówiąc, dla przyjaciół Jehowy Boga, jakie to zapewniające, że w końcu odejdą, wszyscy ci nikczemni wrogowie… zwłaszcza ci nikczemni odstępcy, którzy w pewnym momencie oddali swoje życie Bogu, a potem połączyli siły z Szatanem Diabłem Główny apostata wszechczasów ”.
Co się stanie z tymi nikczemnymi odstępcami według Anthony'ego Morrisa? Po przeczytaniu Izajasza 66:24 zwraca się do Marka 9:47, 48. Posłuchajmy, co ma do powiedzenia:
„To, co czyni to jeszcze większym, to fakt, że Chrystus Jezus prawdopodobnie miał na myśli ten werset, kiedy wypowiedział te dobrze znane słowa - w każdym razie dobrze znane Świadkom Jehowy - w 9 rozdziale Marka… znajdź rozdział 9 Marka… a to jest bardzo wyraźne ostrzeżenie dla wszystkich, którzy chcą pozostać przyjaciółmi Jehowy Boga. Zwróć uwagę na wersety 47 i 48. „A jeśli twoje oko sprawia, że się potykasz, odrzuć je. Lepiej jest, abyś wszedł z jednym okiem do Królestwa Bożego, niż został wrzucony dwojgiem oczu do Gehenny, gdzie robak nie umiera, a ogień nie gaśnie ”.
„Oczywiście, chrześcijaństwo przekręci te natchnione myśli naszego Mistrza, Chrystusa Jezusa, ale jest to bardzo jasne i zauważcie, że odsyłacz do pism świętych na końcu wersetu 48 to Izajasz 66:24. W tym miejscu „czego nie strawił ogień, zrobią to robaki”.
„Nie wiem, czy wiesz dużo o robakach, ale… widzisz ich całą masę… to po prostu nie jest przyjemny widok”.
„Ale jaki stosowny obraz, ostateczny koniec wszystkich wrogów Boga. Trzeźwiący, ale coś, na co czekamy. Jednak odstępcy i wrogowie Jehowy powiedzieliby: cóż, to okropne; to podłe. Uczysz tego swoich ludzi? Nie, Bóg tego uczy swój lud. To właśnie przepowiedział i, szczerze mówiąc, przyjaciołom Boga Jehowy, jakże pocieszające jest to, że w końcu wszyscy oni odejdą, wszyscy ci nikczemni wrogowie ”.
Dlaczego łączy Izajasza 66:24 z Marka 9:47, 48? Chce pokazać, że ci nikczemni odstępcy, których tak bardzo nienawidzi, umrą na wieki w Gehennie, miejscu, z którego nie ma zmartwychwstania. Jednak Anthony Morris III przeoczył inne ogniwo, które uderza niebezpiecznie blisko domu.
Przeczytajmy Mateusza 5:22:
„. . Jednak powiadam wam, że każdy, kto nadal jest wściekły na swego brata, będzie odpowiadał przed sądem; a ktokolwiek zwraca się do swojego brata z niewypowiedzianym słowem pogardy, będzie odpowiadał przed Sądem Najwyższym; a kto mówi: „Ty nikczemny głupcze!” będzie podlegać ognistej Gehennie ”. (Mateusza 5:22)
Teraz, aby wyjaśnić, co Jezus ma na myśli, nie mówi, że samo wyrażenie w języku greckim przetłumaczone tutaj jako „nikczemny głupiec!” to wszystko, co trzeba powiedzieć, aby ktoś został skazany na wieczną śmierć. Sam Jezus w rozmowie z faryzeuszami raz lub dwa razy używa tego greckiego wyrażenia. Chodzi mu raczej o to, że to wyrażenie wypływa z serca przepełnionego nienawiścią, chcącego osądzać i potępiać swojego brata. Jezus ma prawo sądzić; rzeczywiście, Bóg wyznacza go, aby sądził świat. Ale ty, ja i Anthony Morris… nie tak bardzo.
Oczywiście Anthony Morris nie mówi o „nikczemnych głupcach”, ale o „podłych apostatach”. Czy to go wyrywa z haczyka?
Chciałbym teraz spojrzeć na inny werset w Psalmie 35:16, który brzmi: „Wśród odstępczych szyderców na ciasto”. Wiem, że to brzmi jak bełkot, ale pamiętaj, że Fred Franz nie był hebrajskim uczonym, kiedy wykonywał tłumaczenie. Jednak przypis wyjaśnia znaczenie. Brzmi: „bezbożne błazny”.
Tak więc „odstępczy szyderca z ciasta” to „bezbożny błazen” lub „bezbożny głupiec”; ten, kto odstępuje od Boga, jest naprawdę głupcem. „Głupiec mówi w swoim sercu, że nie ma Boga”. (Psalm 14: 1)
„Podły głupiec” lub „nikczemny odstępca” - z biblijnego punktu widzenia to wszystko to samo. Anthony Morris III powinien długo, uważnie spojrzeć w lustro, zanim nazwałby kogokolwiek nikczemnym.
Czego się z tego wszystkiego uczymy? Dwie rzeczy, jak ja to widzę:
Po pierwsze, nie musimy bać się słów ludzi, którzy zadeklarowali, że są przyjaciółmi Boga, ale nie sprawdzili, czy Jehowa tak samo czuje do nich. Nie musimy się niepokoić, kiedy nazywają nas „nikczemnym głupcem” lub „nikczemnym odstępcą” i unikają nas, jak mówi Izajasz 66: 5, że będą przez cały czas ogłaszać, że oddają cześć Jehowie.
Jehowa ceni tych, którzy są pokorni i skruszeni sercem i drżą z powodu Jego słowa.
Drugą rzeczą, której się dowiadujemy, jest to, że nie wolno nam naśladować przykładu Anthony'ego Morrisa i Ciała Kierowniczego Świadków Jehowy, którzy popierają ten film. Nie mamy nienawidzić naszych wrogów. W rzeczywistości Ewangelia Mateusza 5: 43-48 zaczyna się od tego, że musimy „kochać naszych wrogów i modlić się za tych, którzy nas prześladują”, a kończy mówiąc, że tylko w ten sposób możemy doskonalić naszą miłość.
Dlatego nie możemy osądzać naszych braci jako odstępców, skoro osądzanie należy do Jezusa Chrystusa. Ocenianie doktryny lub organizacji jako fałszywej jest w porządku, ponieważ żadna z nich nie ma duszy; ale zostawmy osądzanie naszego bliźniego Jezusowi, dobrze? Nigdy nie chcielibyśmy mieć tak bezczelnej postawy, która pozwoliłaby nam to zrobić:
„Więc pomyślałem, że to będzie niezła pomoc w zapamiętywaniu, żeby ten werset pozostał w pamięci. Oto, co obiecuje Jehowa. To wrogowie Jehowy. Znikną jak dym ”.
Dziękujemy za wsparcie i darowizny, które pomagają nam kontynuować tę pracę.
Jestem naprawdę zniesmaczony tym bratem, który nienawidzi i cytuje ostatni werset Izajasza, i wydaje się, że sprawia mu to wielką przyjemność. Ten brat twierdzi, że jest rzecznikiem Jehowy? Czy to nienawiść i przyjemność oglądania cierpiących ludzi sprawiają, że nazywamy nas chrześcijanami? Niestety wielu naszych braci i sióstr świadków Jehowy nie zdaje sobie z tego sprawy. Jestem bardzo zaskoczony zachowaniem brata Morrisa III, ponieważ jego przeszłość powinna była pomóc mu okazywać współczucie i życzliwość bliźnim. Jego biografia w Strażnicy z 15 maja,... Czytaj więcej "
Dzięki Eric, dobre punkty i świetne zakończenie, by kochać naszych wrogów. Zbyt łatwo jest pozwolić wrogowi dostać się pod naszą skórę. Tony Morris powinien zacząć dzień od dobrego cappuccino i trzymać się z daleka od alkoholu. Żartuję. Granie z meczami jest niebezpieczne. Jaki przykład daje młodym? Organizacja wróciła do podsycania strachu. Tak, nawet Nazwa Dzwonienie lub etykietowanie byłych członków, którzy mówią prawdę, jak robaki, larwy. Przeszło mi przez myśl to, że wszyscy członkowie, którzy nie śpią, ale nadal są obecni, to przesłanie Tony'ego Morrisa... Czytaj więcej "
„Typowy sposób działania kierownictwa JW” To mówi pełne usta. MO Świadków Jehowy zostało naznaczone, poplamione przez sugestię, że oni, ta stosunkowo niewielka grupa, są jedynymi, którym oszczędzono zniszczenia podczas Armagedonu. Co za głupota! Nawet gdyby to była prawda, byłoby nierozsądne mówić tak dużo i sugerować, że dana grupa jest wyjątkowo faworyzowana przez Boga. Ocenianie odbywa się daleko ponad ludzką rzeczywistością. Status chrześcijanina ostatecznie określa Jezus. Jeśli Jezus uzna, że ktoś nadaje się na ucznia, to się liczy, ale jeśli... Czytaj więcej "
Nie chciałem sugerować, że sądząc, że ktoś „wspiera króla”. Wpisałem uzurpowanie, ale funkcja automatycznej korekty zdecydowała, co chcę powiedzieć, bez powiadamiania mnie o zmianie.
Panie Morris III, bo trudno mi nazywać cię moim bratem, nie osądzam cię, ale przypominam ci słowa Jezusa z Ewangelii Mateusza 7: 2 „Na podstawie wyroku, który osądzasz, zostaniesz osądzony”.
Mateusza 24 mówi nam, co stanie się z niewolnikiem, który bije innych niewolników, a usunięcie ich z organizacji nie rozwiązuje problemu.
Bądź bardzo ostrożny, jak nazywasz tych, którzy są zainteresowani jedynie oddaniem czci Bogu w prawdzie (J 4:24).
Zgadzam się. Ten film wychodzi poza granice przyzwoitości wobec każdego, kto odszedł. Chciałbym jednak zaznaczyć, że z Ciałem Kierowniczym, ich historią i nauczaniem toczy się dosłowna wojna. Wojna online, podczas której Eric był jednym z lepszych uczestników, o ile był przyzwoity i chrześcijański, ale wielu innych nie. Ohydne wyzwiska, wyśmiewanie, nazywanie imienia Jehowy, nadużywanie Jego imienia, wyśmiewanie Biblii i Chrystusa. To jest świat online, w którym wielu z nich odeszło, ale nie wszyscy. Ta wojna (od dziesięcioleci) połączona z pandemią i innymi stresami... Czytaj więcej "
Wyrażam uznanie dla Ciała Kierowniczego, Biura Głównego i starszych na całym świecie, którzy ciężko pracowali, aby wirtualnie kontynuować spotkania i konwencje. Chrześcijanie potrzebują towarzystwa, zachęty, czucia się nakarmionym. Strażnica nie jest jedyną religią organizującą spotkania Zoom / YouTube podczas tej pandemii, ale mimo to należy je pochwalić. Jak na ironię, z tego, co widziałem zarówno w Strażnicy, jak iw innych kościołach chrześcijańskich, które starały się utrzymywać więzi swoich członków na zebraniach zborowych; wzrasta miłość braterska, troska i poszerzane starania o pomoc wszystkim w zborze. To jest... Czytaj więcej "
Ten film zaniepokoił wiele osób. Myślę, że z tym „wspomaganiem pamięci” posunęli się trochę za daleko. Ten uśmiech, chichot, śmiech (czy to był śmiech?) Są obrzydliwe. Jest coś bardzo, bardzo nie tak z tymi ludźmi, tymi przywódcami, którzy czerpaliby przyjemność z unicestwiania innych. Jest to postawa sub-rosa, którą widziałem u niektórych ŚJ. Na szczęście nie wszyscy ŚJ są tacy, ale spotkałem niektórych, którzy mają złe uczucia wobec osób spoza Organizacji. Ray Franz mówił o Świadkach jako „więźniach... Czytaj więcej "
Gdybym mógł porozmawiać bezpośrednio z br. Morris powiedziałbym:
Bracie, odpuść.
Stresujesz się tym, czego nie da się naprawić. Nie zmusisz do zatrzymania tych, których nazywasz apostatami, i nie będziesz w stanie powstrzymać krwawienia w Organizacji.
Tylko Jehowa może rozwiązać te problemy.
Zaufaj Bogu tak, jak masz całe życie, bracie.
Odpuść, bracie, odpuść.
Jehowa wie. Spokojnie.
Jacek
Wręcz przeciwnie: Morris jest chrześcijaninem - błędnym, obłudnym, upartym głową, samowywyższającym się i kłamcą.
Chrystus przebaczył Piotrowi, który choć osobiście go znał, zaparł się go.
Czy jest zatem jakiś chrześcijanin, do którego nie możemy dotrzeć z miłością braterską? Nie.
Musimy kochać naszych wrogów.
W rzeczy samej. Powinniśmy modlić się za naszych wrogów. Musimy jednak uważać, aby nie rzucać naszych pereł przed świnie. Piotr był skruszony i skruszony. Powinniśmy przebaczać tym, którzy pokutują, ale jeśli ktoś nie okazuje skruchy, to przebaczenie im jedynie umożliwia im.
(Mateusza 5:44). . Jednak mówię Ci: Wciąż kochajcie SWOICH wrogów i módlcie się za tych, którzy was prześladują;
Nie ma tam nic o pokucie.
Jesteśmy zobowiązany przebaczać naszym wrogom, tak jak Bóg nam wybaczył.
"W rzeczy samej. Powinniśmy modlić się za naszych wrogów. Musimy jednak uważać, aby nie rzucać naszych pereł przed świnie ”
(Mateusza 7: 6) 6 „Nie dawajcie psom tego, co święte, ani nie rzucajcie pereł przed świnie, aby ich nigdy nie podeptały nogami, nie odwróciły się i nie rozerwały was.
Za późno bracie. Byłem tam to zrobiłem.
Ja jednak przebaczam tak jak Chrystus.
Jacek
Nie ma też nic o przebaczeniu. Mogę kochać Tony'ego Morrisa i modlić się za Tony'ego Morrisa, ale nie mogę mu wybaczyć, jeśli nie okazuje skruchy. W tym fragmencie zauważysz zastrzeżenie: „. . . Nawet jeśli grzeszy przeciwko tobie siedem razy dziennie i siedem razy wróci do ciebie, mówiąc: „Żałuję”, musisz mu przebaczyć ”” (Łukasza 17: 4). Masz rację, mówiąc, że jesteśmy zobowiązani przebaczaj naszym wrogom, tak jak Bóg nam wybaczył, ale przykład podany przez Jezusa w Mateusza 18: 23-35 wskazuje, że przebaczenie jest udzielane w obliczu skruchy. Bóg nie przebaczy... Czytaj więcej "
Świadkowie Jehowy i inni chrześcijanie przebywają w więzieniu za wiarę. Czy powinni czekać, aż ich oprawcy „odpokutują”, czy też władze rządowe „odpokutują”, zanim w swoich sercach wybaczą?
(Marka 11:25) 25 A kiedy stoisz i się modlisz, odpuśćcie, co macie przeciwko komukolwiek, aby Ojciec wasz, który jest w niebiosach, przebaczył wam wasze winy. . .
Istnieją okoliczności, w których ktoś padł ofiarą strasznego przestępstwa popełnionego przeciwko sobie lub swoim dzieciom. Nikt nie powinien siła „przebaczenie” dla nich. To jest między nimi a ich Bogiem.
Tak. Nadal mogą wyrażać miłość do tych, którzy ich uciskają, ponieważ miłość i przebaczenie to dwie różne rzeczy.