We wrześniu 2021 roku zbory Świadków Jehowy na całym świecie otrzymają rezolucję, apel o pieniądze. To ogromne, choć śmiem twierdzić, że prawdziwe znaczenie tego wydarzenia pozostanie niezauważone przez wielu Świadków Jehowy.
Ogłoszenie, o którym mówimy, pochodzi z formularza S-147 „Ogłoszenia i przypomnienia”, które są okresowo wydawane zborom. Oto paragraf 3 z części tego listu, którą należy przeczytać zborom: spl
Rozstrzygnięta comiesięczna darowizna na rzecz ogólnoświatowej pracy: W nadchodzącym roku służbowym zborowi zostanie przedstawione jedno postanowienie o przekazywaniu miesięcznej kwoty na ogólnoświatową działalność. Biuro Oddziału przeznacza ogólnoświatowe fundusze pracy na wspieranie różnych działań przynoszących pożytek zborom. Takie działania obejmują renowację i budowę Sal Królestwa i Sal Zgromadzeń; opieka nad zdarzeniami w obiektach teokratycznych, w tym związanymi z klęskami żywiołowymi, pożarami, kradzieżą lub wandalizmem; dostarczanie technologii i powiązanych usług; oraz pomoc w pokryciu kosztów podróży wybranych pełnoetatowych sług specjalnych w służbie zagranicznej, którzy uczestniczą w międzynarodowych konwencjach.
Teraz, zanim przejdziemy dalej, wyjaśnijmy jedno: żaden rozsądny człowiek nie zaprzeczy, że głoszenie kosztuje. Nawet Jezus i jego uczniowie potrzebowali funduszy. Łukasza 8:1-3 mówi o grupie kobiet, które materialnie zaopatrywały naszego Pana i Jego uczniów.
Wkrótce potem podróżował od miasta do miasta i od wsi do wsi, głosząc i głosząc dobrą nowinę o Królestwie Bożym. A było z nim Dwunaście, podobnie jak niektóre kobiety, które zostały uzdrowione ze złych duchów i chorób: Maria, zwana Magdaleną, z której wyszło siedem złych duchów; Joanna, żona Chuzy, dowódcy Heroda; Zuzanna; i wiele innych kobiet, które służyły im z ich rzeczy. (Łukasza 8:1-3 NŚ)
Jednak – i to jest kluczowy punkt – Jezus nigdy nie zabiegał o pieniądze od tych kobiet ani od nikogo innego. Polegał na ich gotowości do dobrowolnego oddawania darów, gdy duch ich poruszał, aby zaspokoić potrzeby tych, którzy wykonują dzieło głoszenia dobrej nowiny. Oczywiście, kobiety te odniosły wiele korzyści ze służby Jezusa, która obejmowała cudowne uzdrowienia i przesłanie, które wywyższało kobiety z niskiego stanowiska, jakie zajmowały w społeczeństwie żydowskim. Naprawdę kochali naszego Pana i to właśnie ta miłość skłoniła ich do oddania własnych rzeczy na dalsze dzieło.
Chodzi o to, że Jezus i jego apostołowie nigdy nie zabiegali o fundusze. Opierali się całkowicie na dobrowolnych darowiznach składanych z serca. Zawierzyli Bogu, wiedząc, że wspiera ich pracę.
Od 130 lat Towarzystwo Biblijne i Traktatowe — Strażnica całkowicie zgadza się z podejściem, zgodnie z którym dzieło głoszenia musi być finansowane z całkowicie dobrowolnych datków.
Na przykład ten 1959 Wieża strażnicza artykuł stwierdza:
POWRÓT w sierpniu 1879 roku w tym czasopiśmie napisano:
„Wierzymy, że 'Strażnica Syjońska' ma JEHOWY za swojego poplecznika i chociaż tak jest, nigdy nie będzie błagać ani błagać ludzi o wsparcie. Kiedy Ten, który mówi: ‚Całe złoto i srebro gór jest moje', nie zapewni niezbędnych funduszy, zrozumiemy, że nadszedł czas na wstrzymanie publikacji”. Towarzystwo nie wstrzymało publikacji, a Strażnica nigdy nie pominęła żadnego numeru. Czemu? Ponieważ w ciągu prawie osiemdziesięciu lat, odkąd Strażnica ogłosiła tę politykę polegania na Jehowie Bogu, Towarzystwo nie odstępowało od niej.
Może dzisiaj? Czy Towarzystwo nadal utrzymuje to stanowisko? Tak. Czy Towarzystwo błagało cię kiedyś o pieniądze? Nie. Świadkowie Jehowy nigdy nie proszą o fundusze. Nigdy nie proszą… (w59, 5, s. 1)
Jeszcze w 2007 roku to przekonanie nie uległo zmianie. W dniu 1 listopada 2007 r. Wieża strażnicza artykuł zatytułowany „Srebro jest moje, a złoto jest moje”, wydawcy ponownie powtórzyli i zastosowali oświadczenie Russella do współczesnej organizacji.
A oto niedawny cytat Stephena Letta, członka Ciała Kierowniczego, z audycji JW.org z maja 2015 roku:
W rzeczywistości Organizacja często gardziła innymi kościołami, krytykując ich metody gromadzenia darowizn. Oto fragment z wydania z 1 maja 1965 r Strażnica pod artykułem „Dlaczego nie ma kolekcji?”
Wywieranie nacisku na członków kongregacji w łagodny sposób, aby wnosili swój wkład, odwołując się do środków bez precedensu biblijnego lub wsparcia, takich jak przekazywanie przed nimi talerza zbiorczego lub prowadzenie gier bingo, organizowanie kolacji kościelnych, targów i sprzedaży szopek lub zabieganie o przyrzeczenia, jest przyznać się do słabości. Coś jest nie tak.
Żadne takie urządzenia namawiające lub dociskające nie są potrzebne tam, gdzie jest autentyczne uznanie. Czy ten brak uznania może mieć związek z rodzajem duchowego pokarmu oferowanego ludziom w tych kościołach? (w65 5 s. 1)
Przesłanie z tych wszystkich odniesień jest jasne. Jeśli religia musi wywierać nacisk na swoich członków za pomocą takich narzędzi, jak przekazywanie talerza zbiorczego, aby presja rówieśników skłaniała ich do datków, lub zabiegając o przyrzeczenia, wtedy religia jest słaba. Coś jest bardzo nie tak. Muszą stosować te taktyki, ponieważ ich członkowie nie mają prawdziwego uznania. I dlaczego brakuje im uznania? Ponieważ nie otrzymują dobrego pokarmu duchowego.
Dołączając cytat ze Strażnicy z 1959 r. o tym, co CT Russell napisał w 1879 r., Kościoły te nie mają poparcia Jehowy Boga, dlatego muszą uciekać się do takiej taktyki nacisku, aby zdobyć pieniądze.
Do tej pory każdy Świadek Jehowy, który to wszystko usłyszał, musiałby się zgodzić. To przecież oficjalne stanowisko Organizacji.
Teraz przypomnij sobie, co powiedział Russell w odniesieniu do Towarzystwa. Powiedział, że my „nigdy nie będzie błagać ani błagać ludzi o wsparcie. Kiedy Ten, który mówi: ‚Całe złoto i srebro gór jest moje', nie zapewni niezbędnych funduszy, zrozumiemy, że nadszedł czas na wstrzymanie publikacji”.
Ten artykuł z 1959 roku zakończył się:
„Towarzystwo nie wstrzymało publikacji, a Strażnica nigdy nie pominęła żadnego numeru. Czemu? Ponieważ przez prawie osiemdziesiąt lat, odkąd Strażnica ogłosiła tę politykę polegania na Jehowie Bogu, Towarzystwo nie odstępowało od niej."
To już nieprawda, prawda? Od ponad wieku czasopismo Strażnica jest głównym narzędziem, którego Organizacja używa do głoszenia Dobrej Nowiny w ogólnoświatowym dziele głoszenia. Jednak w ramach cięcia kosztów zmniejszyli ten magazyn z 32 stron do zaledwie 16, a następnie w 2018 r. zmniejszyli go z 24 numerów rocznie do zaledwie 3. Biorąc pod uwagę, że ukazywał się raz na dwa tygodnie, a teraz wychodzi. raz na cztery miesiące argument, że nigdy nie pominął żadnego problemu, dawno minął.
Ale jest tu coś więcej niż tylko liczba wydrukowanych numerów. Chodzi o to, że według ich własnych słów, kiedy muszą zacząć błagać ludzi, kiedy muszą zacząć zabiegać o zobowiązania, nadszedł czas, aby zamknąć całe przedsięwzięcie, ponieważ mają widoczny dowód, że Jehowa Bóg już nie wspiera tego dzieła.
Cóż, ten czas nadszedł. Właściwie to przyszło kilka lat temu, ale to najnowsze osiągnięcie dowodzi tego, jak nigdy dotąd. Wyjaśnię.
Starsi są proszeni o odwiedzenie bezpiecznej strony internetowej na JW.org, aby ustalić, za jaką kwotę należy podjąć postanowienie. Każde Biuro Oddziału obliczyło kwotę na wydawcę dla terytoriów podlegających jego nadzorowi.
Oto odpowiednie wskazówki dla starszych ze wspomnianego formularza S-147:
- Rozstrzygnięta comiesięczna darowizna na rzecz ogólnoświatowej pracy: Ustalona comiesięczna darowizna, o której mowa w ogłoszeniu dla zborów, opiera się na miesięcznej kwocie na wydawcę sugerowanej przez Biuro Oddziału.
- Aby ustalić sugerowaną miesięczną darowiznę dla twojego zboru, kwotę na wydawcę podaną na stronie internetowej jw.org zawierającej łącze do tego ogłoszenia należy pomnożyć przez liczbę aktywnych głosicieli w zborze.
Oto dane z amerykańskiego oddziału:
Kwota dla Stanów Zjednoczonych wynosi 8.25 USD na wydawcę. Oczekuje się więc, że zbór składający się ze 100 głosicieli będzie przesyłał do ogólnoświatowej siedziby głównej 825 dolarów miesięcznie. Mając 1.3 miliona wydawców w Stanach Zjednoczonych, Towarzystwo spodziewa się otrzymywać rocznie około 130 milionów dolarów z samych tylko Stanów Zjednoczonych.
Organizacja mówi, że „nigdy nie będzie błagać ani błagać mężczyzn o wsparcie” i czytaliśmy, że potępia inne religie za „wymaganie przysięgi”.
Czym właściwie jest zastaw? Według krótszego słownika Oxford English, zastaw jest definiowany jako „obietnica darowizny na cele charytatywne, cel itp. W odpowiedzi na apel o fundusze; taka darowizna”.
Czy ten list nie jest apelem o fundusze? To bardzo konkretny apel. Wyobraź sobie Jezusa idącego do Marii i mówiącego: „W porządku, Maryjo. Chcę, żebyś zebrał wszystkie kobiety razem. Potrzebuję darowizny w wysokości 8 denarów na osobę. Potrzebuję, abyś zmusił ich do podjęcia uchwały, która obiecała mi co miesiąc dawać mi tę kwotę.
Proszę nie dać się zwieść sformułowaniu tego listu, który mówi o „sugerowanej comiesięcznej darowiźnie”.
To nie jest sugestia. Pozwól, że powiem ci coś z mojego wieloletniego doświadczenia jako starszego o tym, jak Organizacja lubi bawić się słowami. To, co wydadzą na papier, a co faktycznie będą praktykować, to dwie różne rzeczy. Listy do gron starszych będą usiane słowami takimi jak „sugestia”, „polecenie”, „zachęta” i „wskazówka”. Będą używać ujmujących określeń, takich jak „zaopatrzenie z miłością”. Jednak gdy przychodzi czas na wdrożenie tych słów, bardzo szybko uczymy się, że są to eufemizmy na „rozkazy”, „polecenia” i „wymagania”.
Na przykład w 2014 roku organizacja przejęła na własność wszystkie Sale Królestwa i „nakazała” wszystkim zborom przesyłać wszelkie nadwyżki środków z konta bankowego do lokalnego Biura Oddziału. Zbór znajdujący się na tej samej ulicy, na którym mieszkam, otrzymał „polecenie” przekazania 85,000 1 dolarów nadwyżki pieniężnej. Pamiętaj, to były pieniądze kongregacji przekazane na naprawę parkingu. Nie chcieli go przewracać, woląc samodzielnie naprawić parcelę. Stawili opór, przez co przeszli jedną wizytę nadzorcy obwodu, ale podczas kolejnej wizyty powiedziano im w sposób nie budzący wątpliwości, że zatrzymanie funduszy nie jest dla nich rozwiązaniem. Musieli zastosować się do tego nowego „miłującego postanowienia” od Jehowy. (Pamiętaj, że od 2014 września XNUMX r. nadzorca obwodu może usuwać starszych, więc sprzeciw jest daremny).
Mogę was zapewnić, że każde grono starszych, które odmówi przeczytania tej nowej rezolucji, zostanie poinformowane przez nadzorcę obwodu, co tak naprawdę oznacza „sugerowana comiesięczna darowizna”.
Mogą więc powiedzieć, że coś jest sugestią, ale jak powiedział nam Jezus, nie idźcie według tego, co mówią, idźcie według tego, co robią. (Mateusza 7:21). Innymi słowy, jeśli jesteś właścicielem sklepu i kilku bandytów wchodzi do twoich drzwi wejściowych i „sugeruje”, że zapłacisz im za ochronę, nie będziesz potrzebował słownika, aby wiedzieć, co „sugeruje”. naprawdę oznacza.
Nawiasem mówiąc, do tej pory parking tej hali nie został naprawiony.
Co to wszystko oznacza dla Organizacji, a co dla Ciebie, jeśli jesteś wiernym Świadkiem Jehowy? Jezus mówi nam:
“. . … bo jakim osądem TY sądzisz, zostaniesz osądzony; a miarą, którą ty odmierzasz, będą odmierzać tobie”. (Mateusza 7:2 NŚT)
Organizacja od lat osądza inne kościoły, a teraz miara, jaką zastosowali w tych kościołach, musi być zastosowana do Świadków Jehowy, aby wypełnić słowa Jezusa.
Cytując ponownie ze Strażnicy z 1965 r.:
Wywieranie nacisku na członków zboru w delikatny sposób, by wnosili swój wkład, uciekając się do sposobów bez precedensu lub wsparcia biblijnego, takich jak… nakłanianie do składania przysięgi, oznacza przyznanie się do słabości. Coś jest nie tak. (w65 5 s. 1)
Wymóg podjęcia uchwały obiecującej comiesięczną darowiznę o stałej kwocie jest samą definicją „ubiegania się o zastaw”. Według własnych słów organizacji, to przyznaje się do słabości i do tego, że coś jest nie tak. Co jest nie tak? Mówią nam:
Żadne takie urządzenia namawiające lub dociskające nie są potrzebne tam, gdzie jest autentyczne uznanie. Czy ten brak uznania może mieć związek z rodzajem duchowego pokarmu oferowanego ludziom w tych kościołach? (w65 5 s. 1)
Niewolnik wierny i roztropny powinien nakarmić domowników we właściwym czasie, ale jeśli nie ma szczerego uznania, oznacza to, że jedzenie, które są karmione, jest złe i niewolnik zawiódł.
Dlaczego to się dzieje?
Cofnijmy się o około 30 lat. Według 1991 Wieża strażnicza i Obudzić!, łączna liczba czasopism publikowanych co miesiąc wynosiła ponad 55,000,000 XNUMX XNUMX. Wyobraź sobie, ile kosztuje ich produkcja i wysyłka. Ponadto organizacja wspierała nadzorców okręgów, nadzorców obwodów oraz tysiące pracowników różnych Betel i Biur Oddziałów na całym świecie, nie wspominając o tysiącach pionierów specjalnych, których wspierali finansowo z miesięcznych zasiłków. Ponadto zapewniali fundusze na budowę tysięcy Sal Królestwa na całym świecie. Skąd wzięły się te wszystkie pieniądze? Z dobrowolnych darowizn składanych przez gorliwych Świadków, którzy wierzyli, że zapewniają ogólnoświatowe głoszenie Dobrej Nowiny o Królestwie.
Jednak w ostatnich latach darowizny drastycznie spadły. Aby to zrekompensować, w 25 roku Ciało Kierownicze zredukowało liczbę pracowników na całym świecie o 2016%. Zlikwidowało też wszystkich nadzorców okręgów i zmniejszyło liczbę pionierów specjalnych, drastycznie oszczędzając im miliony rocznie.
Oczywiście ich wydajność drukowania sprowadza się do zaledwie strużki. 55,000,000 XNUMX XNUMX magazynów miesięcznie to już przeszłość. Wyobraź sobie oszczędności wynikające z tego.
I zamiast finansować budowę tysięcy hal, sprzedają tysiące hal, a pieniądze zgarniają dla siebie. Uciekli również z całą nadwyżką gotówki, którą lokalne zbory posiadały wcześniej na ich kontach bankowych.
A jednak, przy całym tym drastycznym cięciu kosztów i dodatkowym strumieniu dochodów ze sprzedaży nieruchomości, nadal muszą wywierać presję na zbory, aby podjęły uchwały, które zobowiązują je do z góry ustalonej kwoty darowizny.
Jak sami przyznają, jest to oznaką słabości. Według ich własnych wydrukowanych słów jest to błędne. W oparciu o politykę, której trzymali się od 130 lat, jest to znak, że Jehowa nie wspiera już ich dzieła. Gdybyśmy mieli przedstawić słowa Russella ze Strażnicy z 1879 roku, przeczytalibyśmy:
„Wierzymy, że Towarzystwo Biblijne i Traktatowe — Strażnica ma Jehowę za swojego poplecznika i chociaż tak jest, nigdy nie będzie błagać ani błagać ludzi o wsparcie. Kiedy ten, kto mówi: „Całe złoto i srebro gór jest moje”, nie zapewni niezbędnych środków, zrozumiemy, że nadszedł czas, aby zamknąć naszą organizację. (Parafrazowanie w59 5 s. 1)
Zamiast iść od złego do gorszego, powinni przyznać, że według własnych wydrukowanych kryteriów Jehowa Bóg już nie wspiera dzieła. Dlaczego? Co się zmieniło?
Drastycznie obniżyli koszty, zabrali zborowi nadwyżki finansowe i dodali dochody ze sprzedaży nieruchomości, a mimo to nie otrzymują wystarczających darowizn, aby kontynuować działalność i musieli uciekać się do tej niebiblijnej taktyki zabiegania o datki. Czemu? Cóż, według ich własnych słów, brak uznania ze strony szeregowych. Dlaczego miałoby to być?
Zgodnie z listem, który zostanie odczytany, środki te są potrzebne na:
„…remontowanie i budowanie Sal Królestwa i Sal Zgromadzeń; opieka nad zdarzeniami w obiektach teokratycznych, w tym związanymi z klęskami żywiołowymi, pożarami, kradzieżą lub wandalizmem; dostarczanie technologii i powiązanych usług; oraz pomoc w kosztach podróży wybranych pełnoetatowych sług specjalnych w służbie zagranicznej, którzy uczestniczą w międzynarodowych konwencjach”.
Gdyby to było wszystko, fundusze nadal napływałyby starą metodą dobrowolnych darowizn. Aby być szczerym i uczciwym, powinni byli dodać, że potrzebują pieniędzy, aby wypłacić miliony dolarów odszkodowania i kary w wyniku wielu procesów sądowych w różnych krajach, wnoszonych przeciwko organizacji. W Kanadzie — jednej dziesiątej wielkości Stanów Zjednoczonych — przez sądy toczy się teraz pozew o wartości 66 milionów dolarów. Jest to tak powszechna wiedza, że David Splane z Ciała Kierowniczego musiał wygłosić przemówienie na tegorocznej konwencji regionalnej, aby przeprowadzić kontrolę szkód i spróbować uzasadnić wiele razy, gdy Ciało Kierownicze musiało rozstrzygać te sprawy poza sądem.
Czy szczery Świadek Jehowy chciałby przekazać ciężko zarobione pieniądze, wiedząc, że zamiast iść na interesy Królestwa, zapłaci za złe traktowanie przez Towarzystwo ofiar wykorzystywania seksualnego dzieci? Niektóre diecezje Kościoła katolickiego musiały ogłosić upadłość z powodu skutków skandalu z wykorzystywaniem dzieci. Dlaczego Świadkowie Jehowy mieliby się różnić?
W oparciu o własne drukowane kryteria Organizacji, Jehowa nie wspiera już działalności Świadków Jehowy. Ta ostatnia prośba o comiesięczny zastaw pieniędzy jest tego dowodem. Znowu ich słowa, nie moje. Płacą miliony za swoje grzechy. Być może nadszedł czas, aby poważnie zastanowić się nad słowami z Księgi Objawienia 18:4:
„I usłyszałem inny głos z nieba mówiący: „Wyjdźcie z niej, mój ludu, jeśli nie chcecie mieć z nią udziału w jej grzechach i jeśli nie chcecie otrzymać części jej plag”. (Objawienie 18:4)
Jeśli bierzesz własne pieniądze i przekazujesz darowizny na rzecz Organizacji, to już masz udział w jej grzechach i płacisz za nie. Ciało Kierownicze nie otrzymuje poselstwa, że „gdy Ten, który mówi: ‚Całe złoto i srebro gór jest moje', nie zapewni niezbędnych funduszy, zrozumiemy, że nadszedł czas na wstrzymanie” dzieła. (w59, 5, s. 1)
Możesz powiedzieć: „Ale nie ma dokąd pójść! Jeśli odejdę, gdzie jeszcze mogę się udać?
Księga Objawienia 18:4 nie mówi nam, dokąd mamy się udać, po prostu mówi nam, abyśmy się wydostali. Jesteśmy jak małe dziecko, które wspięło się na drzewo i nie może zejść. Poniżej nasz tata mówi: „Skacz, a cię złapię”.
Nadszedł czas, abyśmy wykonali skok wiary. Nasz Ojciec Niebieski nas złapie.
Wiem, że są to bardzo sporne kwestie. Jestem za szczepieniami. Myślę jednak, że możemy mieć spory, gdy zachowujemy uprzejmość dyskursu.
Cześć Eric, oglądanie filmu z organizacji o ustanowieniu królestwa w 1914 zatrzymuje w mojej głowie wiele pytań i wiem, że obszernie zajmowałeś się tym tematem. Jeśli Jezus był taki sam jak wczoraj dzisiaj i na wieki, to jego królestwo będzie takie samo jak wczoraj dzisiaj i na wieki, jeśli tak jest, to dlaczego mamy tak wiele problemów na tym świecie, skoro Jezus rządzi jako Król w niebie od 1914 roku? Czy moglibyście sobie wyobrazić prezydenta lub premiera składającego obietnice swoim poddanym, aby:... Czytaj więcej "
Hi James,
Nadal jestem w pobliżu. Poświęcam teraz większość czasu na produkowanie filmów, ponieważ wydaje się, że jest to najskuteczniejszy sposób rozpowszechniania dobrych wiadomości i ujawniania fałszu JW.org. Pracuję również nad książką, która analizuje wszystkie fałszywe nauki Świadków Jehowy, aby pomóc tym, którzy jeszcze się budzą, aby szybciej zobaczyć prawdę.
Mam nadzieję, że dziś wydam film. Link do niego umieszczę na tej stronie.
Eric
Myślę, że Jezus został królem, gdy został wzbudzony z martwych, ponieważ powiedział, że wszelka władza „została” mu dana, gdy rozmawiał ze swoimi uczniami (Mt 28:18). Zastanów się nad słowami Jezusa: „to musi nastąpić najpierw” (Łk 21). Z pewnością nie podał nam harmonogramu, ale wskazał, że są wydarzenia, które muszą się wydarzyć, aby prawda wyszła na jaw, a ludzie pojawili się tacy, jacy naprawdę są (9 Piotra 2:3-10). Żyjemy w czasach, w których prawda wychodzi na jaw, dla tych, którzy są…... Czytaj więcej "
Zgadzam się. To tak, jakby książę, który jest poza domem, został poinformowany, że jego ojciec abdykował (lub umarł, cokolwiek), więc musi wrócić do stolicy, aby zostać ukoronowanym. Jest królem od momentu abdykacji, ale musi jeszcze wrócić do domu, aby to uczynić oficjalnym.
. . Dlatego powiedział: „Pewien szlachetnie urodzony człowiek udał się do odległego kraju, aby zapewnić sobie władzę królewską i powrócić. (Łukasza 19:12)
Zgadzam się, że pandemia jest prawdziwa.
Cześć, Chociaż jest to witryna Erica i ma on wyłączne uprawnienia do jej moderowania w dowolny sposób, który uzna za stosowny, nie sądzę, aby Twoja odpowiedź była zgodna z celem tej witryny. Celem Pikiet Beroean – recenzenta JW.org jest zapewnienie szczerego serca Świadków Jehowy, którzy mogą się zbierać w celu zbadania zarówno publikowanych, jak i rozpowszechnianych nauk Organizacji w świetle Prawdy Biblijnej. Twoja odpowiedź jest nie tylko niespójna z wyznaczonym celem tej witryny, ale jest również niezwiązana z omawianym tematem. Twój komentarz to nic więcej... Czytaj więcej "
Patrząc wstecz na cytaty, o których wspominasz, masz rację: jak na ironię, sformułowanie jest takie samo, jak lubi używać Org. Rozsądnie byłoby powiedzieć, że właściwa byłaby nieco większa ostrożność. Uważam za interesujące, że zarówno Org, jak i ja widzimy propagandę we wspomnianych spekulacjach na temat trzech nieczystych wyrażeń lub duchów. Chociaż proroctwa nie są interpretowane przez człowieka i nie możemy znać czasów i pór roku, Pismo Święte mówi nam o wydarzeniach i okolicznościach w dniach ostatecznych, używając terminów, które ludzie w I wieku byliby w stanie... Czytaj więcej "
Przede wszystkim kilka słów o wyzwaniu. Dobrze jest kwestionować myśli i pomysły, zarówno nowe, jak i stare. Jeśli jednak chcesz zdyskredytować pomysł, wniosek, a nawet sposób patrzenia na rzeczy, powinieneś również przedstawić solidne dowody, ponad wszelką wątpliwość, że coś takiego nie jest możliwe. Wskazuję na wyrażenie „stan umysłu w teorii spiskowej”. Sposób, w jaki jest używany, niesie ze sobą bardzo negatywne obciążenie, bez uzasadnionej przyczyny. Pismo Święte wspomina o spiskach, na przykład w Ap 17:17 lub Ap 19:19. Czy powiedziałbyś, że powinny zostać zabrane?... Czytaj więcej "
Co sądzisz o znaku na dłoni i czole? JwReasoning.com wyjaśnia, że jako katolicyzm, jak 666 widać w ich symbolach, a wartości liczbowe jednego z tytułów papieża można dodać do 666. Ale myślałem, że znak na dłoni lub czole mogło być czymś, co niewolnicy dostawali w czasach starożytnych i był to znak, którego nigdy nie można było się pozbyć, odkąd został spalony. Tak samo jak w przypadku szczepionki, kiedy już ją dostaniesz, zostaniesz oznaczony, zwłaszcza ten mRNA... Czytaj więcej "
Biblia mówi nam, abyśmy „odrzucali fałszywe opowieści, które gwałcą to, co święte i które opowiadają stare kobiety”. (1 Tymoteusza 4:7). Mam dobrego przyjaciela, który wierzył w te wszystkie historie o szczepionce. On i jego żona postanowili nie szczepić się. Oboje zachorowali na COVID i cierpieli przez ostatni miesiąc. Wygląda jednak na to, że przeżyją, ale zarażenie wirusem może mieć trwałe skutki uboczne. Ta historia nie jest odosobniona. A teraz pomyśl o tym: Ci, którzy nie mają znaku bestii, 666, są... Czytaj więcej "
Cześć Eric, tu tylko przypadkowa myśl. Dziś rano słuchałem pięknego wykonania piosenki napisanej przez Boba Dylana i tym razem wykonywanej przez Jessicę Rhaye i Ramshackle Parade zatytułowaną „Blowin in the Wind”. Jedna linijka tej piosenki stawia pytanie: „Ile razy człowiek może odwrócić głowę i udawać, że po prostu nie widzi? Po prostu pomyślałem o Świadkach Jehowy. Organizacja była i nadal jest wystawiona na to, czym naprawdę jest. Na świadków są teraz tylko dwie możliwości. Albo zbadaj fakty i... Czytaj więcej "
Świetne punkty, Nowej Anglii! Dobrze pamiętam tę piosenkę Dylana. W swoich filmach wykorzystam niektóre z twoich przemyśleń i spostrzeżeń. Dziękuję, szczególnie za tę ostatnią referencję z Zasady Królestwa Bożego książka.
Szczerze mówiąc, jestem zarówno szczęśliwy, jak i błogosławiony, że wyszedłem. Mój DFing został ogłoszony podczas ostatniego spotkania w środku tygodnia. W ten sam czwartek ktoś, kogo już znałem, zaprosił mnie na spotkanie modlitewne w prywatnym domu (tak jak robili to chrześcijanie z I wieku). W sobotę spotkałem w Londynie zupełnie nową grupę chrześcijan, a jeden z nich modlił się, by Pan nie opuścił mnie tak, jak to miało zbór. Niedzielny poranek, spotkanie modlitewne: modlitwa, pieśni i dyskusja na temat Pisma Świętego przy stole z kilkoma rodzinami. Miałem również prezent powitalny z małym szczeniakiem... Czytaj więcej "
Dobrze dla ciebie, Ad_Lang. Nareszcie jesteś wolny!
Dobra robota… Dopóki masz kogoś, z kim możesz dzielić się duchowym pokarmem, jednocześnie myśląc, wszystko będzie dobrze… twoja żona i inni świadkowie będą jak mieszkańcy Malty, kiedy apostoł Paweł został dla niego ukąszony przez węża puchnąć i umrzeć, kiedy nic się nie stało, zaczynają wierzyć, że musi być na właściwej drodze do Boga.
Dobra robota jeszcze raz
[…] Aby wyświetlić transkrypcję tego filmu, przejdź do: https://beroeans.net/2021/08/23/pledges/ [...]
Przypuszczalnie ta darowizna jest całkowicie odrębna od ustalonej comiesięcznej darowizny, znanej jako wieczna spłata kredytu hipotecznego narzucona zborom kilka lat temu, kiedy wszystkie kredyty hipoteczne zostały „wybaczone”, ale oczekiwano, że zbory nadal będą płacić równowartość comiesięcznej darowizny? jakieś pomysły?
Świetny film! Czy ktoś wie, gdzie mogę znaleźć list, na którym jest oparty?
Regulacja ta została już wprowadzona w Niemczech w sierpniu 2020 roku. 5,00 W tym roku w USA jest to 4,00 USD, co daje 4,00 EUR. Może w tym roku dowiemy się, czym jest „rekomendacja” w krajach niemieckojęzycznych. Oczekuje się więc, że albo Amerykanie będą płacić znacznie więcej, albo ceny znacznie wzrosły. W formularzu S-10.00-8.25 (sierpień 7.00) w języku niemieckim w części dla starszych, o której mowa (poniższy tekst został przetłumaczony na język angielski):... Czytaj więcej "
W Wielkiej Brytanii proszą o 5 funtów od wydawcy. Grupy starszych mogą zdecydować o przekazaniu mniejszej lub większej ilości darowizn, jeśli pozwalają na to lokalne okoliczności. Mieliśmy 2 tygodnie na uzgodnienie liczby i przedłożenie kongregacji uchwały. Również w sierpniowych ogłoszeniach jest wezwanie do przykładnych wydawców, którzy są „doświadczonymi prawnikami i asystentami prawnymi”. Powinni mieć doświadczenie w „sporach sądowych, sprawach korporacyjnych, ochronie danych, transakcjach na rynku nieruchomości czy prawie podatkowym”. Starsi mają „dyskrecję zwracać się do głosicieli w tej sprawie”. Im więcej myślę o tym, co się dzieje, dopasowując do siebie elementy, tym więcej... Czytaj więcej "
Après nous avoir dit de ne pas faire de longues études, maintenant ils recherchent des frères qui ont fait des études supérieures…
Peut-être que cela se retournera contre eux. Ces nouveaux avocats, juristes dont ils ont besoin vont découvrir surees affaires. Ils ne seront peut-être pas disposés à les tenir cachées.
Merci Éric et tous pour votre éclairage.
Nicole
Czy starszy przeczytał ten sam list, który Eric cytował w filmie?
Tak, zrobił.
Kiedy pojawia się reakcja, zwykle wynika to z działania
Ciekawe obserwowanie tej reakcji na prawdopodobnie niższe kolekcje?!?
Cichy protest
ŚJ mieli kilka wspaniałych prawd z pism świętych
To jest atrakcja
Czy to nie prawda i zrozumienie Pisma Świętego, na które czekaliśmy?!?
Ale to zakrywało nieprawdy
Odkryci teraz przez ich działania i fałszywe interpretacje pism świętych
Prawdziwi chrześcijanie wiedzą, jak dawać dobrowolnie lub po prostu nie zawracać sobie głowy, ponieważ Bóg, nasz Ojciec, odczytuje intencje serca
Równoznaczne z subskrypcją
Proszę obudź się – jesteś prowadzony jak jagnięta na rzeź
Doskonała analiza! Wyślę transkrypcję do wielu.
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że mniej więcej w czasie skandali finansowych Jima i Tammy Bakerów rząd USA zagroził opodatkowaniem wszystkich religii, które żądają określonej kwoty. Myślę, że Kanada przygotowywała się do zrobienia tego samego. Pamiętam, że na nabożeństwie pokazano nam prezentacje sceniczne, jak oferować literaturę, aby ominąć kwestie podatkowe. To samo działo się z jedzeniem na konwentach. Przez chwilę można było wybrać jedzenie i w przeciwieństwie do poprzednich, zamiast płacić z góry, polegano na składkach. Nie trzeba... Czytaj więcej "
Och, to był taki złożony bałagan – nieustannie uczyliśmy się dawać jedną linijkę… „Literatura jest bezpłatna …… JEDNAK nasz WWW jest w całości wspierany przez darowizny i tak wiele osób jest skłonnych do przekazywania darowizn na naszą pracę głoszenia”.
Jeszcze jedna myśl. W tym filmie wymieniono nadzorców obwodów. Kiedy byłem dzieckiem, pojawienie się nadzorcy obwodu było wielką sprawą. Naprawdę nie pamiętam żadnego konkretnego nadzorcy obwodów, ale pamiętam ich jako mniej lub bardziej dostojnych. Byli czymś, do czego mogli dążyć. Nie pamiętam nazwiska nadzorcy obwodu, który pojawiał się, gdy studiowałem, ale ten człowiek w niczym nie przypominał tego, kim powinien być nadzorca obwodu. Był aroganckim i pompatycznym showmanem. Podobnie jak ciało kierownicze, ten nadzorca obwodu był kolejnym doskonałym przykładem... Czytaj więcej "
Cześć, Jak niektórzy na stronie wiedzą z moich poprzednich komentarzy, wychowałem się jako Świadek Jehowy. Wiele lat później podjąłem próbę powrotu, studiowałem Biblię i uczestniczyłem w zebraniach. Na szczęście nigdy nie zostałem ochrzczony. Jednym z aspektów spotkań, który naprawdę mnie zniechęcił, a który różnił się od lat temu, było ciągłe zabieganie o datki. Całkowicie nieszczerem było twierdzenie, że organizacja była finansowana z dobrowolnych datków, podczas gdy zbór był nieustannie zachęcany do przekazywania darowizn. Bardzo szybko się zestarzało, chodząc na spotkania i bywam podrywana... Czytaj więcej "
Tak bardzo prawdziwe. Wypchnęli wszystkich starszych, bardziej uduchowionych mężczyzn na pastwiska i sprowadzili wielu młodych, chętnych bobrów.
Robią to, co robi większość rządów, ponieważ nie proszą o to, czego potrzebują, proszą o to, ile mogą ujść im na sucho i odpowiednio wydać. To zbór musiałby zapłacić żądaną kwotę za głosiciela, niezależnie od tego, kto wnosi wkład. Jeśli wspomniana darowizna nie została wysłana, kiedy pojawia się CO, a piątkowe spotkanie rozpoczyna się od wyrzucenia stwardnienia rozsianego, to jest to przypadek, dlaczego nie wysyłamy żądanych pieniędzy, mam na myśli wkład wolontariuszy. CO w ten sposób zachowuje się jak postać z Charlesa Dickensa... Czytaj więcej "
Niesamowity brat wideo Eric!
Udało mi się wytrzymać około 3 lata jako księgowy. Wielokrotnie podkreślałem błędy lub anomalie, takie jak przekazanie przez dowódcę kwitów, które nie miały nic wspólnego z jego wizytą lub datą wizyty w zborze. Wyjazdy na zakupy, czy duże rachunki telefoniczne itp. wszystkie zapytania spotkały się z taką samą odpowiedzią, zapłacimy im, wykonuje pracę Jehowy. Jedli lepiej niż niektórzy bracia i siostry, którzy dawali datki, co muszę przyznać, rozwścieczyło mnie, to było niemiłe myślałem, że to robią, oni jak w... Czytaj więcej "
Nie mam pewności, czy wspomniany wcześniej układ darowizn jest najgorszą częścią. 8+ milionów zgód i wpłat może przekroczyć tę kwotę!
Przestałem przekazywać darowizny, kiedy zamknęli KHs.