[Ws3 / 17'ten s. 18 Mayıs 15-21]
“Ey Yehova, hatırla, lütfen, senden önce nasıl sadık ve yürekten yürüdüğümü hatırla.” - 2 Kings 20: 3.
Bu, özellikle Gözetleme kulesi Çalışmada Yehova'nın Şahitlerine Tanrı'ya eksiksiz bir yüreği sunmaları konusunda talimat vermek için eski İsrail döneminden dört krallık örneği kullanılmıştır. Elbette, Prechristian Kutsal Yazılarına (PS) kaydedilen inançlı erkeklerin örneklerini bugün bize rehberlik etmek için nesne dersleri olarak kullanmakta yanlış bir şey yoktur. Ancak, Gözetleme Kulesi İncil ve Tract Topluluğu yayınlarında, bu tür örneklere açıkça vurgu yapıldığı not edilmelidir. Hristiyanlığın “Judeo” yönüne çok vurgu yapan bir Yahudi-Hıristiyan dini olduğumuz görülmüştür. Bu bir problem mi?
Yehova'nın Şahitleri, Hıristiyanlığın kiliselerinde sıkça kullanılan “Eski Ahit” ve “Yeni Ahit” terimlerini kullanmaz. Bunun nedeni, Ek 7E (s. 1585). Kutsal Yazıların Yeni Dünya Çevirisi - Referans İncil. Bu gerekçeyi kabul edin veya bilimsel incelemeye uygun olmadığına inanın, bu iki terimden kaçınmanın nedenlerinden birinin, JW.org'un kendisini Hıristiyan leminin geri kalanından sürekli olarak uzaklaştırma arzusu olduğu kabul edilmelidir. (Aslında, bir Hıristiyan mezhebi olsalar da, Şahitler kendilerini Hıristiyan endleminin bir parçası olarak görmezler.) Bütün bunlar böyle olunca, yüzeyde gördüklerimizden daha fazlası var. Ek 7E, “vasiyet” yerine “antlaşma” nın ikame edilmesinin daha doğru olacağını savunurken, Örgüt “Eski Antlaşma” ve “Yeni Antlaşma” terimlerini de reddediyor. Neden?
İncil'in tek bir eser olduğu ve bu nedenle bu tür ayrımların "geçerli bir temeli olmadığı" tartışılır.
Bu nedenle, İbranice ve Aramice Kutsal Yazılar'ın “Eski Ahit” olarak adlandırılması ve Hristiyan Yunanca Yazıtların “Yeni Ahit” olarak adlandırılması için geçerli bir temel yoktur. İsa Mesih'in kendisi kutsal yazıların koleksiyonuna “Kutsal Yazılar” demiştir. . ”(Mt 21: 42; Bay 14: 49; Joh 5: 39) Elçi Paul onlara“ Kutsal Yazılar ”,“ Yazılar ”ve“ Kutsal Yazılar ”adını verdi.
(Rbi8 s. 1585 7E “Eski Ahit” ve “Yeni Ahit” ifadeleri.)
Ancak, akıllı Mukaddes Kitap tetkikçisi, bu bildiriyi yaparken, Ek 7E'nin Mukaddes Kitabı iki bölüme ayırmaya devam ettiğini fark edecektir: "İbranice ve Aramice Kutsal Yazılar" ve "Yunanca Kutsal Yazılar", bu nedenle istemeden onların argümanlarını baltalamaktadır. Neden onları yazıldıkları dile göre bölelim? Bununla ne kazanılır? Neden “Eski Antlaşma” ve “Yeni Antlaşma” kullanmakta zorlanıyorsunuz? Şüphesiz ikincisi, onun basit dil temelli tanımlamasından daha fazla anlam katarken, ana akım Hıristiyanlıktan istenen mesafeyi sağlayacaktır?
Özellikle "eski" ve "yeni" sıfatlarıyla birlikte "vasiyetname" veya "antlaşma" nın kullanılması, JW.org için doktrinsel bir zorluk yaratabilir mi? Tanıklar, Hıristiyanların (küçük, küçük bir azınlık dışında) herhangi bir antlaşmada bulunmadığını öğretir. Yehova ve hem Yahudiler hem de Yahudi olmayanlar (yani Hıristiyanlar) arasında yeni bir antlaşma ile değiştirilen Yehova ile Yahudiler arasında eski bir antlaşmanın vurgulanması, insanlara Tanrı'nın kendileriyle hiçbir antlaşma yapmadığını öğreten bir örgüte uygun değildir.[I] Örgüt, Şahitlerin Mukaddes Kitabın eski ve yeni antlaşmalarla ilgili mesajı üzerinde durmasını istemiyor, çünkü Şahitlerin öğretimi tüm bunları 144,000 kişilik küçük bir gruba uyguluyor ve JW.org'un tabanını dışarıda bırakıyor. Yeni antlaşma üzerinde durmak, aynı zamanda Hristiyanın, Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih ile olan özel ilişkisi üzerinde de düşünmesine yol açar. Kutsal Yazılar'ın iki bölümüne, her birinin yazıldığı dile atıfta bulunmak, bu tür sorulardan kaçınır. Örgüt, sürüsünü her zaman Yehova'yı düşünmeye ve İsa Mesih'in sanal olarak dışlanmasına teşvik ediyor. Hıristiyanlık Öncesi Kutsal Yazılar (PS) ve Hıristiyan Kutsal Yazıları (CS) arasındaki ayrımı bulanıklaştırmaya çalışarak, İsa'yı bir kenara itmek ve yalnızca Yehova'ya itaat ve köleliğe odaklanmak daha kolay hale geliyor. Şahitlerin kendilerini Hıristiyanlık dünyasının geri kalanından farklılaştırmaya çabalaması, Yehova'nın ismini kullanmalarıdır.
Dört İsrailli kralın yaşam deneyimlerine odaklanmak, Hıristiyanların yararlanabileceği paralellikler çizmenin olumlu bir yolu olabilirken, Tanrı'nın Hristiyan'dan ilham almasının temel amaçlarından biri olduğu için tartışmaya sürekli olarak İsa'yı dahil etmemizi sağlamak istiyoruz. Kutsal Yazılar. Bu makale “Yehova'ya tam bir yürekle hizmet etmek” başlığını taşımaktadır. Hepsi iyi ve güzel. Ancak birisine kölelik yaptığınızda ona hizmet etmiş olursunuz, değil mi? CS'de kölenin ne zaman bir köle kime atfedildiğine bakın.
"Pavlus, İsa Mesih'in bir kölesi ..." (Ro 1: 1)
"Tanrı'nın Kölesi." (Ro 12:11)
"... bir özgür adam Mesih'in kölesi olduğunda çağrılan kişi." (1.Co 7:21)
"Erkekleri henüz memnun ediyor olsaydım, Mesih'in kölesi olmazdım." (Gal. 1:10)
"... bedenimde İsa'nın [bir kölenin] marka işaretlerini taşıdığım için." (Galatyalılar 6:17)
"Usta için KÖLE, Tanrım." (Sütun 3:24)
"… Tychicus, [benim] sevgili erkek kardeşim ve sadık bakanım ve [Tanrı'nın] kölesiymiş." (Sütun 4: 7)
"Aranızdan Epaphras, Mesih İsa'nın kölesi ..." (Sütun 4:12)
"... nasıl [SİZİN] putlardan Tanrı'ya, yaşayan ve gerçek bir Tanrı için köle olmaya ve Oğlunu göklerden beklemeye nasıl döndünüz… yani İsa…” (1Th 1: 9)
"Ama Rab'bin bir kölesi ..." (2Ti 2:24)
"Pavlus, Tanrı'nın bir kölesi ve İsa Mesih'in bir elçisi ..." (Titus 1: 1)
"Yakup, Tanrı'nın ve Rab İsa Mesih'in kölesi ..." (Yakup 1: 1)
"Simon Petrus, İsa Mesih'in bir kölesi ve elçisi ..." (2Pe 1: 1)
"Yahuda, İsa Mesih'in bir kölesi ..." (Yahuda 1: 1)
"İsa Mesih'ten bir vahiy ... kölesi Yuhanna'ya ..." (Re 1: 1)
"Ve Tanrı'nın kölesi Musa'nın şarkısını ve Kuzu'nun şarkısını söylüyorlardı ..." (Re 15: 3)
Nadir durumlarda, Hristiyan'ın Tanrı'ya köle olduğu söylendiğinde, İsa'dan hala bahsedildiğini fark edeceksiniz. Öyleyse, Yehova Tanrı'ya nasıl hizmet edebileceğimizi (köle yapabileceğimizi) tekrar tekrar vurgulayan ve aynı zamanda İsa'ya köle olmaktan veya İsa'ya hizmet etmekten hiç bahsetmeyen bir makale, MS'de ifade edildiği şekliyle Hıristiyanlar için verilen mesajla tamamen uyumsuzdur.
İsrail'in eski milleti ile paralellikler çizerek, işyerinde başka bir gündem olabilir mi?
Yahudiler yeryüzündeki temsilciler aracılığıyla Yehova'ya itaat etti ve hizmet etti. Musa'yı dinleyerek ve itaat ederek Yehova'ya itaat ettiler ve Yehova'ya hizmet ettiler. Dünyevi krallarına itaat ettiler ve onları dinlemeye hizmet ettiler. Benzer şekilde, Hıristiyanlar da bir adam aracılığıyla Yehova'ya itaat eder ve hizmet eder, ancak bu adam Rab İsa Mesih'tir. (Elçilerin İşleri 17:31; Romalılar 1: 1-7) Gerçek Hıristiyanlık Musa, Yeşu ve İsrail Kralı gibi insan liderleri denklemden çıkarır. Erkekler diğer erkeklere hükmetmek istiyorsa, bir yöntem İsa'nın rolünü en aza indirmektir. Katolik Kilisesi bunu Papa'yı Mesih'in Vekili yaparak başardı. Ben papaz, yokluğunda rahip yerine geçen kişidir. O rahibin yerine geçer. (Bu, tesadüfen, "temsili" kelimesini aldığımız yerdir.) Böylece Papa, doğum kontrol haplarının kullanımının yasaklanması gibi bir yasa yapabilir ve bu, sanki İsa'nın kendisi varmış gibi, yetkinin tüm ağırlığını taşır. bu yasa.
Yehova'nın Şahitlerinin mevcut liderliğinin seçtiği yöntem, İsa'nın görünmediği İsrail modeline odaklanmaktır. Örgütte başı çeken kişiler daha sonra kendilerini Musa veya İsrail Kralları gibi adamlara benzer bir konuma yerleştirebilirler. Bu, Katolik model kadar etkili oldu. Bunun ne kadar etkili olduğunu göstermek için kendi hayatımdan bir olayı anlatacağım. (Anedotların kanıt olmadığını biliyorum, ancak anlatmak üzere olduğum şeyin yeterince yaygın olduğunu düşünüyorum, bunu okuyan birçok kişi aynı fikirde olacak ve kendi ifadelerini ekleyebilecek.)
Geçenlerde, bazı eski arkadaşlarımla, örgütün bazı yanlış öğretilerini ve Birleşmiş Milletler'deki ikiyüzlü üyeliklerini açığa çıkarabildiğim bir tartışmada, o ana kadar sessiz kalan çiftin kocası içeri girdi ve küçümseyen bir tavırla, "Ben Yehova'yı seviyorum!" dedi. Bu, kafasındaki tartışmayı bitirmek için tasarlanmıştı. Onun gerçekten kastettiği ve biz sohbet etmeye devam ettikçe çok açık hale gelen şey, Yehova ve teşkilatın eşdeğer olduğuydu. Biri diğerini sevmeden sevemezdi. Bu tür bir muhakemeye ilk kez maruz kalmadım.
Mesele şu ki, bazı insan temsilcilerinin Yehova Tanrı ile insanlar arasında bir kanal görevi gördüğü İsrail modeline sürekli odaklanarak, Örgütün liderleri kendilerini Yehova'nın Şahitlerinin zihninde çok etkili bir şekilde aynı konuma yerleştirdiler. Bu o kadar verimli bir şekilde yapıldı ki, İsa Mesih'in hiç yer almadığı örgütün yönetim yapısının bir şemasını yayınlayabildiler. Daha da şaşırtıcı olan, bunun milyonlarca Yehova'nın Şahidinin zihninde bir dalgalanmaya neden olmadan yapılmasıdır. İsa'nın katledildiğini fark edemediler!
Ve böylece, dört İsrailli kralın örneğini gözden geçireceğimiz bugünkü araştırmaya geliyoruz. Yine, Yehova'ya tam bir yürekle hizmet etme fikrinde yanlış bir şey yok. Bununla birlikte, İsa Mesih'i erkeklerle değiştirirsek, İsa'nın takipçilerinin cemaatinde bunu yapmak imkansızdır. İsa'nın dahil edilmesi kurtuluşumuz için o kadar önemlidir ki, bundan defalarca bahsedilmelidir, ancak bu makalede İsa'nın adı geçerken yalnızca iki kez görünmektedir, ancak asla hizmet etmemiz ve itaat etmemiz gereken kişi olarak görünmemektedir.
Aynı Davul Dayak
“… Asa'nın coşkusunu taklit edebileceğiniz bir durum olabilir. Örneğin, ailenizden biri veya yakın bir arkadaşınız günah işleyen, bakımsızsa ve gönderilmemesi gerekiyorsa ne olur? Bu kişiyle ilişki kurmaktan vazgeçerek kararlı harekete geçer misiniz? Kalbin seni ne hareket ettirirdi? ” - par. 7
Gerçekten, ne olur Kalbin, arkadaşlığı olmayan bir arkadaş veya akraba olması durumunda yapmanı söyledi mi? Uzun zamandır kayıp olan kızınız sizi telefonla ararsa - geçen yılki Bölgesel Konvansiyon'daki dramada gösterildiği gibi - cevap vermeyi bile reddeder miydiniz? Tövbe etmek için arıyor olabilir veya acilen yardıma ihtiyaç duyduğu bir acil durum nedeniyle olabilir. Kalbin seni ne yapman için harekete geçirirdi? Yehova ile tamamlanmış bir kalp soğuk ve umursamaz mıdır? Erkekler tarafından yönetilen bir örgütün emirlerine sevgi yasasının üstünde bir sadakat getirir mi? Erkek kurallarına mı yoksa “altın kural” da ifade edilen ilkeye göre mi yönlendirilirsiniz? (Galatyalılar 5:14, 15) Kardeşliği olmayan kişi siz olsaydınız, size nasıl davranılmasını isterdiniz?
Bu da başka bir soruyu gündeme getiriyor: Gözcü Kulesi yasasına, cemaatten ayrılanlara nasıl davranılacağıyla ilgili olarak neden sıkı sıkıya bağlı kalmak, yayınlarda defalarca tekrarlanacak kadar hayati önem taşıyor? Örgüt, yalnızca Mesih'in öğretisine aktif olarak karşı çıkanlarla ilgilenmeyi amaçladığı açıkken, tüm günahları örtmek için neden 2 Yuhanna 8, 9'u yanlış uyguluyor? Yehova'ya tam bir yürekle hizmet etmek, acı çeken ve merhametimize ihtiyaç duyanlara karşı yürekli olmamızı gerektiriyor mu? Bu mesaja sürekli dokunmak, Örgüt liderliğinin tehdit altında hissettiğinin bir göstergesi mi?
Manevi Faaliyetlere Uygun Bakış
Asa gibi, muhalefetle karşı karşıya kaldığınızda Tanrı'ya tamamen güvenerek tam bir kalbe sahip olduğunuzu gösterebilirsiniz, bazıları aşılmaz gibi görünse bile…. mesai. - par. 8
Elbette, "ruhani faaliyetler için işten izin almak", doğru koşullarda takdire şayan bir hareket tarzı gibi görünüyor. Bu özveri anlamına gelir, ancak Pavlus, Mesih'i kazanabileceği kadar çok çöp olduğunu düşünerek birçok şeyden vazgeçti. (Phil. 3: 8) 'Mesih'i kazanmak', bu paragrafın işaret ettiği 'ruhsal faaliyetin' türü midir? Ne yazık ki, yetişkin yaşamının büyük bir bölümünü bu tür “ruhani faaliyetlere” adayan sadık Şahitlerden biri olarak, bunun olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Paul "Mesih'i kazanmak" istedi, ama bunu yapamayacağımı öğrendim. Ben meshedilmedim. Mesih'in kardeşi ve Tanrı'nın çocuğu olarak adlandırılmayı bile arzulayamadım. Umut edebileceğim en iyi şey 'iyi arkadaş'tı.
Şuna bir bakalım: Bir Baptist veya Mormon aynı argümanı kullanırsa, bir Yehova Şahidi bunu geçerli kabul eder miydi? Cevabın "hayır" olduğunu biliyoruz çünkü Şahitler diğer tüm dinlerin yanlış olduğunu düşünüyorlar, bu yüzden geçerli "ruhani faaliyetlere" sahip olamazlar. Ne de olsa, gerçek tapınanlar Baba'ya hem ruhta hem de hakikatte tapınırlar, bu nedenle biri diğeriyle el ele gider. (Yuhanna 4:23)
Yıllarca çalıştıktan sonra, Yehova'nın Şahitlerine özgü neredeyse her öğretinin Kutsal Yazılarda temeli olmadığını anladım. Bu yüzden, erkeklerin hizmetinde büyük ölçüde bir zaman kaybı olarak, JW “ruhsal faaliyetlerini” ilerletmeye adanmış özveri hayatıma dönüp bakıyorum. Yine de ondan kazandığım şey, Tanrı'yı ve Mesih'i daha iyi tanımaya adanmış bir yaşamdı - Kutsal Yazıları incelemeye adanmış bir yaşam. (Yuhanna 17: 3) Bunun için olmasaydı şu an bulunduğum yerde olamazdım, bu yüzden zaman kaybından pişman değilim çünkü bana İsa Mesih'e imanımın bir çocuğu olarak Tanrı, göklerin krallığında kendisiyle birlikte hükmetme ümidiyle. Bu çabalamaya değer bir şey. Bu yüzden Havari Pavlus ile tamamen aynı fikirdeyim. Mesih'i kazanabilirsem, hepsi çöp. Eminim çoğumuz aynı hissediyoruz.
Katılmamız beklenen manevi faaliyetlerden biri 9. Paragrafta belirtilmiştir.
Tanrı'nın hizmetkarları basitçe kendilerini düşünmenin ötesine geçer. Asa, gerçek bir ibadet başlattı. Aynı şekilde başkalarına da “Yehova'yı aramaları” için yardım ediyoruz. Komşularımızla ve onunla ilgili diğer insanlarla konuştuğumuzu, kendisinin gerçek aşkı dışında kalan ve insanların sonsuz refahına olan ilgisini yaptığımızı görünce Yehova'nın ne kadar memnun olması gerekiyor! - par. 9
Yine, İsa'dan hiç bahsedilmiyor. Tüm odak, Yehova'nın bize söylediği kişiyi - kendi sesiyle, daha az değil! - dinlememiz dışında bırakılır. (Matta 3:17; 17: 5; 2Pe 1:17)
Erkekler putlaştırmak
Yazar, Hizkiya'nın krallıktan çirkin sahte ibadetini kaldırmasını kullanarak, erkeklerin putlaştırılmasından kaçınmak için modern bir gün paralelini bulmaya çalışır.
“Açıkçası, dünyadaki sosyal medyayı kullanarak insanlara putperestmiş gibi davrananları taklit etmek istemiyoruz… Kendimize 'İnsanları putlaştırmaktan kaçınıyor muyum?” Diye sorabiliriz. ” - par. 17
Yirmi yıl önce, çoğumuz bu duygu ile hiç sorun yaşamazdık. Ancak şimdi onda bir ikiyüzlülük notu görebiliriz. 'Söylüyorlar ama' yapmıyorlar mı? Kardeşler, Yönetim Kurulunun üyelerini idolleştirmeye geldiler, çünkü bu tür kişilerin JW yayınlarında ve Bölgesel ve Uluslararası Sözleşmelerdeki süper büyük video ekranlarında öne çıkması nedeniyle küçük bir kısmı. Ortalama bir Yehova Şahidi'nin Yönetim Kurulunun bir veya ikiden fazla üyesini seçemediği bir zaman vardı, ama şimdi hepsi değişti. Bir erkek veya kız kardeşin hepsine isim vermesini istemeyi deneyin. Bunu yaptıktan sonra, tüm havarileri isimlendirmelerini isteyin. Nuf mu dedi?
Bizi Mesajdan Saptırmak
Her gün Tanrı'nın sözünü okumak değerli bir uygulamadır. Bu nedenle, 19. paragrafta yer alan tavsiye sağlam görünüyor.
Ayrıca, Kutsal Yazıların okunmasının Josiah'ın kalbine dokunduğunu ve harekete geçmesini sağladığını unutmayın. Tanrı Sözü'nü okumanız sizi mutluluğunuzu artıracak ve Tanrı'yla olan arkadaşlığınızı güçlendirecek ve başkalarının Tanrı'yı aramasına yardımcı olmak için sizi teşvik edecek harekete geçmenize neden olabilir. (2 Chronicles 34: 18, 19'i okuyun.) - par. 17
Bununla birlikte, avukat, altta yatan mesajla lekelenmiştir. “Tanrı ile dostluğunuzu güçlendirmek” için çalışıyorsunuz. Bu amaçla, "oku" yazısı CS'den değil PS'den alınmıştır. Pavlus'un Tanrı'nın sözünü okumasıyla ilgili Timoteos'a söylediği sözler daha iyidir: 2. Timoteos 3: 14-17. Ancak bu, Yehova Tanrı'ya değil, "Mesih İsa ile bağlantılı imana" odaklanır ve tabii ki Timoteos Tanrı'nın dostu olarak adlandırılmaz. Timothy'nin sahip olduğu umut, Örgüt'ün sahip olmamızı istediği umut değil.
Öyleyse, görünüşte masum olan bu öğüdü eleştirmek, Tanrı'nın sözünü düzenli olarak okumak için sıradan bir okuyucuya biraz abartılı görünebilir, ancak deneyimli araştırmacı, böylesine ince bir ima ile kişinin zihninin yanlış yolu düşünmeye nasıl başlayabileceğinin farkındadır.
Gelecek hafta, çalışma teması, bu dört kralın yaptığı hataları inceleyerek, örneklerinden bir şeyler öğrenerek devam ediyor.
____________________________________________________________________
[I] Bu makalelerin düzenli okuyucuları, son zamanlarda "Hıristiyanlık Öncesi Kutsal Yazılar" ve "Hıristiyan Kutsal Yazıları" terimlerini tercih ettiğimi fark etmiş olabilirler. Bunun nedeni, eski ve yeni antlaşmaların büyük önem taşırken, Kutsal Yazıların tamamını kapsamamasıdır. Eski antlaşma, insanlar 2000 yılı aşkın bir süredir dünyayı dolaşana kadar ortaya çıkmadı. Bu nedenle, açıklık adına, İncil'in iki bölümünü Hıristiyanlığın gelişine göre ayırmak daha iyi bir seçim gibi görünüyor. Bu elbette bir tercihtir ve kimse tarafından kural olarak alınmamalıdır. Konuşulan dinleyiciye bağlı olarak, Eski Ahit (ES) ve Yeni Ahit (NT) daha uygun olabilir.
Bu makalenin harika dökümü için teşekkür ederiz. Sosyal medyaya yapılan saldırıyı ve GB'nin bize kardeşlik içinde olmayan insanları takip etmememizi ve Aquilla ve Priscilla örneklerini kullanmasını söylememizi seviyorum. Çoğu JDub'dan, havarilerin isimlerini bilmemekle, GB üyelerini tanımak için iyi bir noktaya değindiniz.
Makalenin 8. paragrafı, doğru ve bilge olana kararlı kalmaktan bahsediyor, bugün bir kız kardeşle konuşuyordum ve yorumlarına bakılırsa, dinin nasıl işlediğini bilmediği açıkça ortaya çıktı. Açıkladığımda, “bilmediğim kadar iyi, bu mazereti tipik tanık muhakemesinden önce duydum, çoğu kişi sadece gerçek gerçeğin ne olduğunu veya neyin doğru ya da akıllıca olduğunu bilmekle ilgilenmiyor gibi görünüyor. Ne yapabilirsin ? Elbette sahip olmamız gereken tutum bu değil,
Dürüst olmak gerekirse, bunca zaman hep İsa'nın resimdeki melek olduğunu düşündüm. Belki de onun olmasını istedim. Ancak, dünyevi olduğunu söyledikleri için cennetten hüküm sürdüğü için İsa bununla çözülecek mi? Sanırım melek İsa olsaydı, tüm bilginin geldiği yer olan Yönetim Organı # 1'in üzerine gidecekti. Düşünceler ???
“Bu, o kadar verimli bir şekilde yapıldı ki, İsa Mesih'in hiç anlamadığı organizasyonun yönetim yapısının bir şemasını yayınlayabildiler”.
Bir yıl kadar önce, bu resmi dolandırıcılara, neden “Liderimiz” Mesih'in bariz bir şekilde bulunmadığını sorması için gönderdim. Cevabı Matt 18: 19,20 - temelde cevap yok
Bu resmi telefonumda duvar kağıdı olarak tutuyorum ve ara sıra çenelerinin düştüğünü görmek için dostça kardeşlere gösteriyorum.
Aslında, bu Kutsal Yazı soruyu cevaplıyor. Gözetleme Kulesi resimde tasvir edilenler İsa adına bir araya toplanmış olsaydı, o olurdu. Resimde bulunmadığı için, Organizasyon bize kendi adına bir araya gelmediklerini söylüyor. 🙂
Öyleyse, İsa resimde değilse, listelenmemişse bile - JW'ler onun adına buluşmuyor! İsa aralarında değil! Parlak içgörü, hiç böyle düşünmemiştim. Teşekkürler Meleti. İleride kullanmak üzere dosyalayacağım.
Bu organizasyon için her şeyi feda eden herhangi birimiz için boşuna olmadığını düşünüyorum. Bu şekilde bakıyorum, din doğru olmasa da Tanrı'ya verdiğimiz hiçbir şey kötü bir şey olamaz. 30 yılı aşkın bir süredir bir şeye inandığımı ve bulmaya geldiğimi, kum üzerine inşa edildiğini bilmek biraz acıdır. Dürüst olmak gerekirse, gerçek “gerçeği” bilmede yenilenmiş bir güç hissediyorum. Bu sitede okuduğum her şey her şeyi değil, ama çoğu şey dürüstçe düşündüğüm şeylerdi, ama... Daha fazla oku "
@eve04, ...
"Örgütün Eski Ahit'e bağlı kalmasından bu yana çok şey kazanıyor, böylece otoriteyi başkaları üzerinde kullanabiliyorlar ve bu doğru görünüyor."
Tarih tekerrür ediyor, ama öyle kurnaz bir kılık değiştirmişseniz, hasar tamamlanana kadar benzerliği asla tespit edemiyoruz.
-Sydney J. Harris
Badda bing,… badda boom!
Başıboş
Bu güçlü bir ifadedir. VAY
JESUS adı, makalede yalnızca bir kez ve fidye için referans olarak belirtilmiştir. Aslında, şimdi benim inancım, WT'nin İsa'ya karşı davranış şeklinin Hıristiyan inancına zarar verdiğidir. Şimdi NWT'yi ve rNWT'yi okumanın beni asla İsa'ya çekemediğini ve rüzgarın zaman zaman kafamı karıştırdığını fark ettim. Çünkü ailem hala bu iştigal ediyor, aksi takdirde artık yayınlar ve ikili konuşma yoluyla tüm manipülasyonları okumak istemeyecekseniz. Bunu gerçekleştirmek oldukça hayal kırıklığı yaratıyor.
NT'de sahte öğretmenleri dinlemenin tehlikeleri hakkında pek çok uyarı var, Tanrı'nın neden bunca yıldır yaptığım gibi acı çekmeme izin verdiğini düşünürdüm, gerçek şu ki o vermedi, ben de izin vermedim. İncilimdeki uyarıları dikkate almayın,
Makul olmaya çalıştım, 2 corinthians 11 v 20
@Menrov, ...
İsa'nın kızmadığını bir an için düşünme,… hata, buna üzülme!
Bana öyle söyledi ...
Harika makale, Meleti'yi açıkça ifade ettiğiniz için çok teşekkür ederim.
Ben de üzücü gerçeklik çarptığında, dibe vurduğumun kum üzerine inşa edildiğini düşündüm.
Benim için kıskanç bir JW olarak geçirdiğim zaman, Mesih'e giden bir öğretmen oldu, Paul, yasa sözleşmesiyle ilgili olarak, GB'nin, makalede olduğu gibi sözde bir yasa sözleşmesi veya Yahudi / Hristiyanlık yarattığını söyledi. kuralları koymak için, İsa ortaya çıkıyor ve başka bir yöne işaret ediyor.
Paragraf 11 “Yaşlılar, günah uygulamalarını bırakan kardeşleri ziyaret etmek ve onlara yardım etmek için düzenlemeler yapıyor, işlediğim günah, apaçık yalanlar üzerine İncil hakikatini savunmaktı. Beni hiç çağırmadılar, ama sanırım ilk başta bir günah işlemediyseniz, o zaman ne yapabilirler?
Aslında, bu yoruma göre, birkaç ay önce burslu bir kardeş bana geri gelmek için ne yapması gerektiğini sormak için yanıma geldi. İşte komik olan kısım… Dostluktan mahrum kaldım. Öyleyse neden bana soruyorsun? Görünüşe göre 6 yıldır bursluluktan çıkarılıyor ve her zaman toplantılara gidiyor. Ancak yaşlılar, onu cesaretlendirmek veya ne yapması gerektiğini açıklamak için onunla BİR KEZ görüşmediler. Belirsizlikte 6 yıl! Bana yaklaştı çünkü eskiden yaşlıydım ve belki onun ne olduğunu açıklayabilirim diye düşündü.... Daha fazla oku "
Geri dönmek istemek için gerçekten iyi bir nedeni olmalı, belki de ihtiyarların 2: 2 ile 5 arası 11 korintili okumaya vakti olmamıştır, ancak gerçek tavsiye 2 Timothy 3: 5'te yer almaktadır.
Aslında yeni yüzyıl versiyonunda 2 Timothy v1: 9'u okuyordum ve ne yazık ki her okuduğumda daha çok cemaat gibi görünüyor.
Tabii ki bölüm 3'ti.
DFed kardeşin okurken nasıl hissettiğini merak ediyorum bu haftanın hafta ortası "Kutsal Kitap tetkiki" metninden 20-21. paragraflar. Cemaatinin yaşlıları nasıl hissediyor? Evet, gerçekten ne kadar uyanmaya başlaması gerekiyor?
Ne yazık ki GB öğretilerinden saparsanız, günahlarını onların gözünde uygularsınız.
Yıllar önce bir Mukaddes Kitap Tetkikçisiyle internette bir tartışma halindeydim (Watchtower dalı din - sadece Russell'ın çalışmalarını okuyorlardı) ve CT Russell adlı bir adamı tanrılaştırdıklarını ve biz Şahitlerin bizim din, kardeşlerimizin Beytel'in tepesine dönmesine izin vermeyin. Bana inanmadı, ama bu adamların isimlerini bilmediğim, tüm niyet ve amaçlara yönelik olarak isimsiz adamlar oldukları argümanını kullandım. Bu argüman artık geçerli değil. Gurur duyduğumuzu hatırlıyorum... Daha fazla oku "
Güzel, Joseph.
İncil öğrencileri yalnızca Russell'ın eserlerini ve Şahitler yalnızca GB'nin yayınlarını okurlar. Burada benzerlik gören var mı?
@Joseph,… ”Din bir tuzak ve gürültüdür!”
Buna aşık olan tek kişi sen değilsin!
😉
Şahsen, bir Hristiyan olarak sahip olduğum en büyük aydınlatıcı gerçeklerden biri Yahudi olmadığımı fark etmekti. Atalarımın muhtemelen Filistliler ya da Kenanlılar olduğunu ve bunu anlamamı sağlayan Gözcü Kulesi ya da İncil okumasıyla ilgili herhangi bir çalışma değil, Steinbeck'in Cennet'in Doğusu hakkında bir kitap kulübü tartışması. Bunu anlamak Yunan kutsal kitaplarını benim için çok daha özel kıldı. Halkım kim olursa olsun, tarihsel olarak yaptıkları korkunç şeyler ne olursa olsun, sonunda Tanrı'nın çocukları olarak kabul edildiler. Bu netleştiğinde Watchtower Society'nin ne kadar odaklandığını fark etmeye başladım.... Daha fazla oku "
Paragraf 7, cemaatten çıkarılmış olanları bir aşerah idolü yapma suçuyla, aşerah bir doğurganlık tanrıçası olan maakah'la karşılaştırmak biraz zor ve bağlam aynı zamanda erkek fahişeleri ortadan kaldırmaktan da bahsediyor, bu yüzden burada ne olduğu hakkında fikir ediniyoruz. devam ediyordu . Şerefe kardeşler !!! Her ne kadar kötü olsa da, ayet onu ana kraliçe olmaktan çıkardığını söyler, kardeşlikten çıkarıldığını, sürgün edildiğini ya da dışlandığını söylemez. Ya. Bunlar hepimiz için, dışlanmış büyükanne ve büyükbabalar, bir grup teşekkürler,... Daha fazla oku "
Meleti, iyi yazı için teşekkürler.
Geçmişte garip bulmuş olsam da, kutsal yazılar etrafında isimlendirme oyununu gerçekten düşünmemiştim. Aslında, dile göre gruplama sadece diğer mezheplerden farklı olmanın bir yolu değildir, Mesih'in yerini almanın başka bir incelikli yoludur. Ne kadar kötü.
Teşekkürler Meleti Bu makaleyi çok düşündürücü buldum. Ben de Mukaddes Kitap bilgisine dayanmaktan ve nasıl tetkik yapılacağının öğretilmesinden memnunum. Kendimi artık bir JW olarak görmüyorum. Söylediğiniz gibi, (temel olarak kutsal akıl yürütme ile) katılmadığım JW öğretilerine özgü o kadar çok şey var ki, artık bu dinle özdeşleştiremiyorum. Artık ailevi nedenlerden dolayı haftada bir toplantıya katılıyorum. Stratejim, hangi İncil gerçeği kırıntılarının olduğunu seçmek ve onlar üzerinde meditasyon yapmak. ?
Senin gibi hissediyorum, MarthaMartha.
Minnettarım Meleti, bebeği banyo suyuyla dışarı atmamana. Yolculuğunuz için harcadığınız zamanı zaman kaybı olarak görmüyorsunuz. Mesih'i buldunuz, daha iyi bir başarı var mı?
Teşekkür ederim Meleti! Şimdi congs WT çalışmalarımızı yapıyorum. Bu hafta elimden geldiğince İsa'yı karışıma eklemekten zevk alacağım. Sanırım hepimiz JWorg'un zaman zaman kendisi ve diğer uluslarla karşılaştırmalar yaptığını ve Hıristiyan 'güçlü bir millet' olarak gurur duyduğunu gördük. Kendini "güçlü ulus" olarak ilan eden bu tür bir manevi "milliyetçilik" dürtüsü var. JWorg kendi hakkında şarkılar sunarken putperestlikle ilgili uyarılarda ironi buluyorum! Küresel şarkıları istedikleri için haklı olarak 'GB uluslararası marşlar' olarak adlandırılabilecek bazı şarkılar olduğunu hissediyorum.... Daha fazla oku "
Katılıyorum!
Ben de bu şarkıları söylemekten kaçınıyorum.
Bir süredir katılmadığım için bu şarkıların tam olarak farkında değildim. Sadece ifadelere baktım. Eyvah!
… Ah, ve erkekleri putlaştırmak konusunda, Şahitlere kutsal kitaplarda açık bir gerçek gösterildiğinde ve bu Birleşik Krallık tarafından öğretilenden farklı olduğunda, tepkileri şüphelidir. Çoğu zaman, "Gözcü Kulesi'nde görene kadar bekleyeceğim" sözleri duyulur. Aman Allahım! Bunu İncil'de, Tanrı'nın kendi ağzından gördüler… ama bunu bir grup erkeğin ağzından duymayı tercih ederlerdi. Tanrı'nın sözüne inanmayacaklar, ancak bir Gözcü Kulesi'nde görürlerse ona inanacaklar. Bu putperestlik değilse, ne olduğunu bilmiyorum. Yazıklar olsun onlara... Daha fazla oku "
Mükemmel makale Meleti. İsrail'deki eski insan temsilci modelini kendilerine uygun olduğu için kullandıkları konusunda tamamen hemfikirim. Kardeşleri, bir örgütten sorumlu insan temsilcileri aracılığıyla Tanrı'nın hala aynı şekilde çalıştığına ikna edebilirlerse, o zaman onların konumlarını onaylar. Tanrı'nın insan temsilcilerini kullanmaya devam ettiğini belirledikten sonra, klavyede hafif bir el ile basit bir ikame kullanarak, kendilerini Musa'nın yerine koyabilirler (İsa'nın dediği gibi "koltuğunda" oturabilirler.) Ne yazık ki onlar ve milyonlarca kişi daha İbraniler 1: 1,2'deki açık ifadeyi görmezden gelin... Daha fazla oku "
Güzel duygu Yehorakam!
@yehorakam,…
"Kardeşleri, bir organizasyondan sorumlu insan temsilcileri aracılığıyla Tanrı'nın hala aynı şekilde çalıştığına ikna edebilirlerse, o zaman onların konumlarını onaylar."
… Aynı zamanda hesap verebilirliklerini artırırken.
"Ve kim bana inanan bu küçüklerden birini tökezletecek olursa, boynuna büyük bir değirmen taşı asılıp denize atılması onun için daha hayırlıdır." –GoMark 9:42