U mom posljednjem videu o Trojstvu, ispitali smo ulogu Svetog Duha i utvrdili da kakav god on zapravo bio, to nije osoba, pa tako ne može biti ni treća noga na našoj tronožnoj stolici Trojstva. Dobio sam mnogo uvjerenih branitelja doktrine o Trojstvu koji su me napadali, ili posebno mog rasuđivanja i biblijskih nalaza. Postojala je uobičajena optužba koju sam otkrio. Često su me optuživali da ne razumijem doktrinu Trojstva. Činilo se da osjećaju da iznosim slamkastu raspravu, ali da ću, ako zaista razumijem Trojstvo, vidjeti nedostatak u svom obrazloženju. Ono što mi se čini zanimljivim je da ovu optužbu nikada ne prati jasno, jezgrovito objašnjenje onoga što oni osjećaju da je Trojstvo zaista. Doktrina o Trojstvu poznata je veličina. Njegova definicija javno je evidentirana 1640 godina, tako da mogu samo zaključiti da oni imaju vlastitu ličnu definiciju Trojstva koja se razlikuje od službene one koju su prvi objavili rimski biskupi. Ili je to ili oni nisu u stanju da pobijede obrazloženje, već samo pribegavaju blatu.
Kada sam prvi put odlučio napraviti ovu video seriju o doktrini Trojstva, bila je to s namjerom da pomognem kršćanima da vide da su zavedeni lažnim učenjem. Provevši veći dio svog života slijedeći učenja Upravljačkog tijela Jehovinih svjedoka, da bih u svojim starijim godinama shvatio da sam bio prevaren, dao mi je moćan motiv da razotkrijem laž gdje god je nađem. Iz ličnog iskustva znam koliko takve laži mogu biti štetne.
Međutim, kad sam saznao da četiri od pet američkih evanđelista vjeruju da je „Isus bio prvo i najveće biće koje je stvorio Bog Otac“ i da 6 od 10 misli da je Duh Sveti sila, a ne osoba, počeo sam misliti da sam možda tukao mrtvog konja. Napokon, Isus ne može biti stvoreno biće, a ujedno biti u potpunosti Bog, a ako Duh Sveti nije osoba, tada ne postoji trojstvo od tri osobe u jednom bogu. (U opisu ovog videozapisa stavljam vezu na materijal resursa za te podatke. To je ista veza koju sam stavio u prethodnom videozapisu.)[1]
Spoznaja da se većina kršćana možda označava trinitarnima kako bi ih prihvatili drugi pripadnici njihove određene denominacije, a istovremeno ne prihvaćajući suštinska načela trinitarizma, natjerala me da shvatim da se traži drugačiji pristup.
Volio bih misliti da mnogi hrišćani dijele moju želju da u potpunosti i tačno upoznam našeg Nebeskog Oca. Naravno, to je cilj života - vječni život zasnovan na onome što nam kaže Ivan 17: 3 - ali mi ga želimo dobro započeti, a to znači započeti na čvrstim temeljima istine.
Dakle, i dalje ću gledati Sveto pismo koje tvrdi trinitarci koriste kako bi podržali svoje uvjerenje, ali ne samo s ciljem da pokažu manu u svom obrazloženju, već i više od toga, kako bi nam pomogli da bolje razumijemo pravi odnos koji postoji između Oca, Sina i Svetog Duha.
Ako ćemo ovo učiniti, učinimo to kako treba. Počnimo s temeljem oko kojeg se svi možemo složiti, onim koji odgovara činjenicama iz Svetog pisma i prirode.
Da bismo to učinili, moramo ukloniti svu našu pristranost i predrasude. Počnimo s terminima „monoteizam“, „henoteizam“ i „politeizam“. Trinitarist će sebe smatrati monoteistom jer vjeruje u samo jednog Boga, iako Boga sačinjenog od tri osobe. Tvrdit će da je i izraelski narod bio monoteistički. U njegovim očima je monoteizam dobar, dok je monoteizam i politeizam loš.
Za slučaj da nam nije jasno značenje ovih izraza:
Monoteizam se definira kao „doktrina ili vjerovanje da postoji samo jedan Bog“.
Henoteizam se definira kao „štovanje jednog boga bez negiranja postojanja drugih bogova“.
Politeizam se definira kao „vjerovanje ili obožavanje više od jednog boga“.
Želim da izbacimo ove uslove. Riješite ih se. Zašto? Jednostavno zato što ako izvučemo svoju poziciju i prije nego što započnemo istraživanje, zatvorit ćemo svoj um mogućnosti da postoji nešto više, nešto što nijedan od ovih izraza ne obuhvaća na odgovarajući način. Kako možemo biti sigurni da bilo koji od ovih izraza tačno opisuje pravu prirodu i obožavanje Boga? Možda niko od njih nema. Možda svi promašuju. Možda ćemo, kada završimo istraživanje, morati izmisliti potpuno novi pojam koji će tačno predstaviti naša otkrića.
Započnimo s čistom pločom, jer ulazak u svako istraživanje s predrasudom izlaže nas opasnosti od "pristranosti u potvrdi". Mogli bismo lako, čak i nehotice, previdjeti dokaze koji proturječe našoj predrasudi i dati neprimjerenu težinu dokazima za koje se čini da ih podržavaju. Pritom bismo mogli propustiti pronaći veću istinu o kojoj do tada nikada nismo ni razmišljali.
Ok, idemo. Gdje bismo trebali početi? Vjerovatno mislite da je dobro mjesto za početak na početku, u ovom slučaju na početku svemira.
Prva knjiga Biblije otvara se izjavom: „U početku stvori Bog nebo i zemlju“. (Postanak 1: 1 Biblija kralja Jamesa)
Međutim, postoji bolje mjesto za početak. Ako ćemo razumjeti nešto o Božjoj prirodi, morat ćemo se vratiti prije početka.
Sad ću vam nešto reći, a ono što ću vam reći je lažno. Pogledajte da li možete to da pokupite.
"Bog je postojao trenutak prije nego što je svemir nastao."
To se čini kao sasvim logična izjava, zar ne? Nije, a evo i zašto. Vrijeme je toliko sastavni dio života da o njegovoj prirodi ne razmišljamo nimalo. Jednostavno je. Ali šta je tačno vrijeme? Za nas je vrijeme konstanta, gospodar roba koji nas neumoljivo tjera naprijed. Mi smo poput predmeta koji lebde rijekom, nošeni nizvodno brzinom struje, nesposobni da je usporavaju ili ubrzavaju. Svi postojimo u jednom fiksnom trenutku. "Ja" koje postoji sada dok izgovaram svaku riječ prestaje postojati svakim trenutkom da bi ga zamijenilo sadašnje "ja". „Ja“ koje je postojalo na početku ovog videozapisa više nikada neće biti zamijenjeno. Ne možemo se vratiti u prošlost, s tim se krećemo u kretanju vremena. Svi postojimo iz trenutka u trenutak, samo u jednom trenutku. Mislimo da smo svi uhvaćeni u isti tok vremena. Da je svaka sekunda koja prolazi za mene ista ona koja prolazi i za vas.
Ne tako.
Einstein je naišao i sugerirao da vrijeme nije ta nepromjenjiva stvar. Teoretizirao je da i gravitacija i brzina mogu usporiti vrijeme - ako bi čovjek krenuo na putovanje do najbliže zvijezde i natrag putujući vrlo blizu brzine svjetlosti, vrijeme bi mu se usporilo. Nastavilo bi se vrijeme za sve one koje je ostavio i ostarili bi deset godina, ali vratio bi se ostarjevši samo nekoliko tjedana ili mjeseci, ovisno o brzini putovanja.
Znam da to izgleda previše čudno da bi bilo istinito, ali naučnici su od tada provodili eksperimente kako bi potvrdili da se vrijeme zaista usporava na osnovu gravitacijske privlačnosti i brzine. (U opis ovog videozapisa stavit ću neke reference na ovo istraživanje za one znanstvene koji žele ići dalje u to.)
Moja poanta u svemu ovome je da suprotno onome što bismo smatrali 'zdravim razumom', vrijeme nije konstanta svemira. Vrijeme je promjenjivo ili promjenjivo. Brzina kojom se vrijeme kreće može se promijeniti. To ukazuje da su vrijeme, masa i brzina međusobno povezani. Svi su međusobno relativno, pa otuda i naziv Einsteinove teorije, Teorija relativnosti. Svi smo čuli za vremensko-prostorni kontinuum. Drugim riječima: nema fizičkog svemira, nema vremena. Vrijeme je stvorena stvar, kao što je i materija stvorena stvar.
Pa, kad sam rekao: „Bog je postojao trenutak pre nego što je svemir nastao“, postavio sam lažnu premisu. Prije univerzuma nije postojalo vrijeme kao vrijeme, jer je protok vremena dio svemira. Nije odvojen od svemira. Izvan svemira nema materije i nema vremena. Napolju postoji samo Bog.
Ti i ja postojimo u vremenu. Ne možemo postojati izvan vremena. Mi smo vezani za to. Anđeli takođe postoje u vremenskom ograničenju. Oni se razlikuju od nas na načine koje mi ne razumijemo, ali čini se da su i oni dio stvaranja svemira, da je fizički svemir samo dio stvaranja, dio koji možemo opaziti i da ih veže vrijeme i prostor. U Danijelu 10:13 čitamo o anđelu poslanom kao odgovor na Danijelovu molitvu. Došao je k Danijelu gdje god se nalazio, ali ga je protivnički anđeo zadržao 21 dan i oslobodio se tek kad mu je u pomoć priskočio Michael, jedan od najistaknutijih anđela.
Dakle, zakoni stvorenog univerzuma upravljaju svim stvorenim bićima koja su stvorena na početku na koje se odnosi Postanak 1: 1.
Bog, s druge strane, postoji izvan svemira, izvan vremena, izvan svih stvari. Nije podložan ničemu i nikome, ali sve stvari su podložne njemu. Kad kažemo da Bog postoji, ne govorimo o tome da živimo vječno u vremenu. Mislimo na stanje bića. Bože ... jednostavno ... je. On je. On postoji. On ne postoji iz trenutka u trenutak kao vi i ja. Jednostavno jeste.
Možda ćete imati poteškoća u razumijevanju kako Bog može postojati izvan vremena, ali razumijevanje nije potrebno. Prihvatanje te činjenice je sve što je potrebno. Kao što sam rekao u prethodnom videu ove serije, mi smo poput slijepog čovjeka koji nikada nije vidio zraku svjetlosti. Kako slijep čovjek može shvatiti da postoje boje poput crvene, žute i plave? Ne može ih razumjeti, niti mu možemo opisati te boje na bilo koji način koji će mu omogućiti da shvati njihovu stvarnost. Jednostavno nam mora vjerovati na riječ da postoje.
Koje ime bi sebi uzelo biće ili entitet koji postoji izvan vremena? Koje bi ime bilo dovoljno jedinstveno da nijedna druga inteligencija ne bi imala pravo na njega? Odgovor nam daje sam Bog. Okrenite, molim vas, Izlazak 3:13. Čitaću iz Svjetska engleska Biblija.
Mojsije reče Bogu: "Evo, kad dođem k sinovima Izraelovim i kažem im: 'Bog vaših otaca poslao me k vama;' i pitaju me: 'Kako se zove?' Šta da im kažem? ” Bog je rekao Mojsiju, “JA SAM TKO JESAM”, i rekao je, “Reci ćeš sinovima Izraelovim ovo: 'JA SAM poslao me k tebi.' 'Bog je rekao Mojsiju,„ Reći ćeš djeci Izraela ovo, 'Jahve, Bog vaših otaca, Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev, poslao me k vama.' Ovo je moje ime zauvijek i ovo je moje sjećanje na sve generacije. " (Izlazak 3: 13-15 WEB)
Ovdje daje svoje ime dva puta. Prvo je „Ja jesam“ što jest ehh na hebrejskom za „postojim“ ili „jesam“. Zatim kaže Mojsiju da su ga njegovi preci poznavali pod imenom YHWH, što mi prevodimo kao „Jahve“ ili „Jehova“ ili, možda, „Jehova“. Obje ove riječi na hebrejskom su glagoli i izražene su kao glagolska vremena. Ovo je vrlo zanimljiva studija i zaslužuje našu pažnju, međutim drugi su to izvrsno objasnili, tako da ovdje neću iznova otkrivati točak. Umjesto toga, u opisu ovog videozapisa ću staviti vezu na dva videozapisa koji će vam pružiti informacije potrebne za bolje razumijevanje značenja Božjeg imena.
Dovoljno je reći da za naše današnje svrhe samo Bog može držati ime „postojim“ ili „jesam“. Kakvo pravo bilo koji čovjek ima na takvo ime? Job kaže:
„Muškarac, rođen od žene,
Kratkotrajan je i ispunjen nevoljama.
Podiže se kao cvijet, a zatim uvene;
Bježi poput sjene i nestaje. "
(Job 14: 1, 2 SZV)
Naše postojanje je previše kratkotrajno da bi opravdalo takvo ime. Samo je Bog oduvijek postojao i uvijek će postojati. Samo Bog postoji izvan vremena.
Kao stranu, dopustite mi da kažem da koristim ime Jehova da bih se pozvao na YHWH. Više volim Yehowah jer mislim da je bliži izvornom izgovoru, ali prijatelj mi je pomogao da vidim da ako koristim Yehowah, da bih bio dosljedan, Isusa bih trebao nazvati Yeshua, jer njegovo ime sadrži božansko ime u oblik skraćenice. Dakle, radi dosljednosti, a ne tačnosti izgovora u skladu s izvornim jezicima, upotrijebit ću „Jehova“ i „Isus“. U svakom slučaju, ne vjerujem da je precizan izgovor problem. Postoje oni koji dižu veliku frku oko pravilnog izgovora, ali po mom mišljenju mnogi od tih ljudi zaista pokušavaju da nas natjeraju da uopće ne koristimo ime, a trljanje oko izgovora je varka. Napokon, čak i da smo znali tačan izgovor na drevnom hebrejskom, velika većina svjetske populacije to ne bi mogla koristiti. Moje ime je Eric, ali kad odem u zemlju Latinske Amerike, malo je ljudi koji to mogu pravilno izgovoriti. Konačni zvuk „C“ ispušta se ili se ponekad zamenjuje sa „S“. Zvučit će poput "Eree" ili "Erees". Glupo je misliti da je pravi izgovor ono što je Bogu zaista važno. Njemu je važno da razumemo šta to ime predstavlja. Sva imena na hebrejskom imaju značenje.
Sada želim na trenutak zastati. Možda mislite da su svi ovi razgovori o vremenu, imenima i postojanju akademski i nisu presudni za vaše spasenje. Predložio bih drugačije. Ponekad se najdublja istina krije u očima. Bio je tamo cijelo vrijeme, pred očima, ali nikada ga nismo razumjeli onakvim kakav je zapravo bio. To je ono čime se ovde bavimo, po mom mišljenju.
Objasnit ću ponovnim ponavljanjem principa o kojima smo upravo razgovarali:
- Jehova je vječan.
- Jehova nema početak.
- Jehova postoji prije i izvan vremena.
- Nebo i zemlja iz Postanja 1: 1 imali su početak.
- Vrijeme je bilo dio stvaranja neba i zemlje.
- Sve stvari su podložne Bogu.
- Bog ne može biti podložan ničemu, uključujući vrijeme.
Da li biste se složili sa ovih sedam izjava? Odvojite trenutak, razmislite o njima i razmislite. Da li biste ih smatrali aksiomatskim, odnosno samorazumljivim, neupitnim istinama?
Ako je tako, onda imate sve što je potrebno da odbacite doktrinu Trojstva kao lažnu. Imate sve što vam je potrebno i da odbacite socinijsko učenje kao lažno. S obzirom na to da je ovih sedam izjava aksiom, Bog ne može postojati kao Trojstvo niti možemo reći da je Isus Hristos nastao tek u Marijinoj utrobi kao što to čine Socinci.
Kako to da mogu reći da prihvatanje ovih sedam aksioma eliminira mogućnost tih raširenih učenja? Siguran sam da će trinitarijanci tamo prihvatiti upravo navedene aksiome, istodobno izjavljujući da oni ni na koji način ne utječu na Božanstvo onakvo kakvim ga oni opažaju.
Pošteno. Iznio sam tvrdnju, pa to sada moram dokazati. Počnimo s potpunom implikacijom tačke 7: „Bog ne može biti podložan ničemu, uključujući vrijeme.“
Ideja koja možda zamagljuje našu percepciju je nesporazum oko toga što je moguće za Jehovu Boga. Obično mislimo da je Bogu sve moguće. Napokon, zar Biblija to zapravo ne uči?
„Gledajući ih u lice, Isus im je rekao:„ Kod ljudi je to nemoguće, ali kod Boga je sve moguće. “(Matej 19:26)
Ipak, na drugom mjestu imamo ovu naizgled kontradiktornu izjavu:
„... nemoguće je da Bog laže ...“ (Hebrejima 6:18)
Trebali bismo biti sretni što je nemoguće da Bog laže, jer ako može lagati, onda može činiti i druge zle stvari. Zamislite svemoćnog Boga koji može počiniti nemoralna djela poput, oh, ne znam, mučenja ljudi spaljivanjem živih, zatim korištenjem svoje snage da ih održi na životu dok ih iznova i izgara, nikad im ne dopuštajući bijeg zauvijek i zauvijek. Yikes! Kakva noćna mora!
Naravno, bog ovoga svijeta, Sotona Đavo, je zao i da je svemoćan, vjerojatno bi uživao u takvom scenariju, ali Jehova? Nema šanse. Jehova je pravedan, pravedan i dobar, a više od svega Bog je ljubav. Dakle, ne može lagati jer bi ga to učinilo nemoralnim, zlim i zlim. Bog ne može učiniti ništa što kvari njegov karakter, ograničava ga na bilo koji način niti ga čini podložnim bilo kome ili bilo čemu. Ukratko, Jehova Bog ne može učiniti ništa što bi ga umanjilo.
Ipak, Isusove riječi o svemu što je Bogu moguće su također istinite. Pogledajte kontekst. Isus govori da ništa što Bog želi postići nije iznad njegove sposobnosti da postigne. Niko ne može ograničiti Boga jer je za njega sve moguće. Stoga će Bog ljubavi koji želi biti sa svojim stvaranjem, kao što je bio s Adamom i Evom, stvorit će sredstvo za to, koje ni na koji način ne ograničava njegovu božansku prirodu podvrgavajući se bilo čemu na bilo koji način.
Pa, eto vam. Posljednji dio slagalice. Vidiš li to sada?
Nisam. Mnogo godina nisam to vidio. Ipak, poput toliko univerzalnih istina, prilično je jednostavno i sasvim očigledno kad se uklone sljepiće institucionalne predodžbe i pristranosti - bilo da su iz organizacije Jehovinih svjedoka, bilo iz Katoličke crkve ili bilo koje druge institucije koja podučava lažna učenja o Bogu.
Pitanje je: Kako Jehova Bog koji postoji izvan vremena i koji ne može biti podložan ničemu može ući u svoje stvaranje i podložiti se toku vremena? Ne može se umanjiti, ali ako dođe u svemir da bude sa svojom djecom, onda, poput nas, mora postojati iz trenutka u trenutak, podložan vremenu koje je stvorio. Svemogući Bog ne može biti podložan ničemu. Na primjer, uzmite u obzir ovaj račun:
“. . .Kasnije su čuli glas Jehove Boga dok je šetao vrtom prohladnog dijela dana, a muškarac i njegova supruga sakrili su se od lica Jehove Boga među drvećem u vrtu. " (Postanak 3: 8 SZV)
Čuli su njegov glas i vidjeli lice. Kako to može biti?
Abraham je također vidio Jehovu, jeo s njim, razgovarao s njim.
“. . .Tada su ljudi otišli odatle i krenuli prema Sodomi, ali Jehova je ostao s Abrahamom .... Kad je Jehova završio obraćanje Abrahamu, otišao je svojim putem i Abraham se vratio na svoje mjesto. " (Postanak 18:22, 33)
S Bogom je sve moguće, pa je očigledno Jehova Bog pronašao način da izrazi ljubav prema svojoj djeci tako što je s njima i vodi ih bez ograničenja ili umanjivanja sebe na bilo koji način. Kako je to postigao?
Odgovor je dat u jednoj od posljednjih knjiga napisanih u Bibliji u paralelnom prikazu Postanka 1: 1. Ovdje apostol Jovan proširuje priču o Postanku otkrivajući dotad skriveno znanje.
„U početku je bila Riječ, i Riječ je bila kod Boga, i Riječ je bila Bog. Bio je na početku s Bogom. Sve stvari su nastale kroz Njega, a osim Njega nije nastala ni jedna stvar koja je nastala. " (Jovan 1: 1-3 Nova američka standardna Biblija)
Postoji čitav niz prevoda koji ovaj drugi dio stiha čine „Reč je bio bog“. Postoje i prevodi koji to čine „Reč je bila božanska“.
Gramatički, za svako prikazivanje postoji opravdanje. Kada postoji bilo kakva dvosmislenost u bilo kojem tekstu, pravo značenje otkriva se određivanjem koji je prikaz skladan s ostatkom Pisma. Dakle, pustimo bilo kakve sporove oko gramatike na trenutak i usredotočimo se na Riječ ili Logosa.
Ko je Riječ, i od jednake važnosti, zašto je Riječ?
„Zašto“ je objašnjeno u stihu 18 istog poglavlja.
„Niko nikoga nije vidio Boga; jedinorođeni Bog koji je u krilu Oca, objasnio mu je. " (John 1:18 NASB 1995) [Vidi također, Tim 6:16 i John 6:46]
Logos je rođeni Bog. Jovan 1:18 kaže nam da niko nikada nije vidio Jehovu Boga, upravo zato je Bog stvorio Logosa. Logos ili Riječ su božanski, postoje u obliku Boga kako nam kažu Filipljanima 2: 6. On je Bog, vidljivi Bog, koji objašnjava Oca. Adam, Eva i Abraham nisu vidjeli Jehovu Boga. Biblija kaže da niko nije vidio Boga u bilo koje vrijeme. Vidjeli su Riječ Božju, Logosa. Logos je stvoren ili rođen da bi mogao premostiti jaz između Svemogućeg Boga i njegovog univerzalnog stvaranja. Riječ ili Logos mogu ući u kreaciju, ali također mogu biti s Bogom.
Budući da je Jehova rodio Logosa prije stvaranja svemira, kako duhovnog tako i fizičkog, Logos je postojao i prije samog vremena. Stoga je vječan poput Boga.
Kako biće koje se rodilo ili rodilo nema početak? Pa, bez vremena ne može biti ni početka ni kraja. Vječnost nije linearna.
Da bismo to shvatili, ti i ja morali bismo razumjeti aspekte vremena i odsustvo vremena koji su izvan naše sposobnosti da ih sada shvatimo. Opet smo poput slijepih ljudi koji pokušavaju razumjeti boju. Moramo prihvatiti neke stvari jer su one jasno navedene u Svetom pismu, jer su jednostavno iznad naše loše mentalne sposobnosti za razumijevanje. Jehova nam kaže:
„Jer moje misli nisu vaše misli, niti su vaši putevi moji putevi“, govori Gospod. Jer kao što je nebo više od zemlje, tako su i moji putevi viši od vaših puteva i moje misli od vaših misli. Jer kao što kiša i snijeg siđu s neba i tamo se ne vrate već zemlju zalijevaju, čineći je da rađa i niče, dajući sjeme sijaču i hljeb izjedaču, tako će i moja riječ izići iz mojih usta ; neće mi se vratiti prazan, ali postići će ono što namjeravam i uspjeti u stvari zbog koje sam je poslao. " (Izaija 55: 8-11 ESV)
Dovoljno je reći da je Logos vječan, ali da ga je Bog rodio i da je podređen Bogu. Pokušavajući da nam pomogne da shvatimo neshvatljivo, Jehova koristi analogiju oca i djeteta, ali Logos se nije rodio kao što se rodila ljudska beba. Možda bismo to mogli shvatiti na ovaj način. Eva nije rođena niti je stvorena kao Adam, već je uzeta iz njegovog tijela, njegove prirode. Dakle, bila je tijelo, iste prirode kao Adam, ali ne isto biće kao Adam. Reč je božanska, jer je stvorena od Boga - jedinstvena u svim stvorenjima jer je jedina rođena od Boga. Ipak, kao i svaki sin, razlikuje se od Oca. On nije Bog, već božansko biće za sebe. Jasan entitet, Bog, da, ali Sin Svemogućeg Boga. Da je on sam Bog, tada ne bi mogao ući u stvaranje da bi bio sa sinovima čovječjim, jer se Bog ne može umanjiti.
Da vam objasnim na ovaj način. U osnovi našeg sunčevog sistema leži sunce. U srži sunca materija je toliko vruća da zrači na 27 miliona stepeni. Da možete komad sunčeve jezgre veličine mramora teleportirati u New York, momentalno biste izbrisali grad kilometrima unaokolo. Postoje milijarde sunca, unutar milijardi galaksija, i onaj koji ih je sve stvorio veći je od svih. Ako bi ušao u vrijeme, uništio bi vrijeme. Ako bi ušao u svemir, uništio bi svemir.
Njegovo rješenje problema bilo je rođenje Sina koji se može očitovati ljudima, kao što je to činio u obliku Isusa. Tada bismo mogli reći da je Jehova nevidljivi Bog, dok je Logos vidljivi Bog. Ali oni nisu isto biće. Kad Božji Sin, Riječ, govori u ime Boga, on je u sve svrhe i svrhe, Bog. Ipak, obrnuto nije tačno. Kad Otac govori, on ne govori u ime Sina. Otac radi šta hoće. Sin, međutim, čini ono što Otac hoće. On kaže,
„Zaista, zaista vam kažem, Sin nije u stanju učiniti ništa od sebe, ako ne išta što bi mogao vidjeti od Oca; jer šta god On činio, to isto čini i Sin. Jer Otac voli Sina i pokazuje mu sve što čini. I On će mu pokazati veća djela od ovih, tako da se možete čuditi.
Jer kao što Otac uskrisuje mrtve i oživljava, tako i Sin daje život onome kome hoće. Jer Otac nikoga ne sudi, već je svu presudu dao Sinu, tako da svi mogu častiti Sina, kao što časte Oca. Ko ne časti Sina, ne poštuje Oca, Onoga koji ga je poslao…. Ne tražim Moju volju, već volju Onoga koji me je poslao.
(Jovan 5: 19-23, 30 Berejska doslovna Biblija)
Na drugom mjestu kaže: „Otišao je malo dalje i pao ničice, molio se govoreći:„ O, Oče moj, ako je moguće, pusti ovu čašu od Mene; unatoč tome, ne onako kako ja hoću, nego kako vi hoćete. " (Matej 26:39 NKJV)
Kao pojedinac, osjećajno biće stvoreno na Božju sliku, Sin ima vlastitu volju, ali ta je volja podređena Božjoj, pa kada djeluje kao Riječ Božja, Logos, vidljivi Bog koji je poslao Jehova, to je Očevu volju on zastupa.
To je zaista poanta iz Jovana 1:18.
Logos ili Riječ mogu biti s Bogom jer on postoji u obliku Boga. To je nešto što se ne može reći ni za jedno drugo osjećajno biće.
Filipljani kaže,
„Jer neka taj um bude u vama, koji je [i] u Hristu Isusu, koji je, budući u obličju Božjem, mislio da to nije nešto što treba uhvatiti da bude jednako Bogu, već se ispraznio, uzevši oblik sluga, stvoren nalik ljudima i kad je pronađen kao muškarac, ponizio se, postajući poslušan do smrti - čak i smrti od križa, zbog toga ga je i Bog visoko uzvisio, i dao mu je Ime koje je [iznad] svakog imena, da se u Ime Isusovo može prikloniti svako koljeno - nebesa i zemalja i onoga što je pod zemljom - i svaki jezik može priznati da je Isus Hristos [GOSPOD], na slavu Boga Oca. " (Filipljanima 2: 5-9 Youngov doslovni prijevod)
Ovdje zaista možemo cijeniti podređenu prirodu Sina Božijeg. Bio je s Bogom, postojao je u bezvremenskoj vječnosti u obliku Boga ili vječne suštine Jehove u nedostatku boljeg izraza.
Ali Sin ne može polagati pravo na ime YHWH, „Ja jesam“ ili „Ja postojim“, jer Bog ne može umrijeti ili prestati postojati, ali Sin to može i čini tri dana. Ispraznio se, postajući ljudsko biće, podložno svim ograničenjima čovječanstva, čak i smrti na križu. Jehova Bog to nije mogao učiniti. Bog ne može umrijeti, niti trpjeti poniženja koja je pretrpio Isus.
Bez već postojećeg Isusa kao Logosa, bez podređenog Isusa, poznatog i kao Božja Riječ u Otkrivenju 19:13, Bog ne bi mogao postojati u interakciji sa svojim stvorenjem. Isus je most koji spaja vječnost s vremenom. Ako je Isus samo postojao u Marijinoj maternici kako neki tvrde, kako je onda Jehova Bog djelovao sa svojim stvaranjem, i anđeoskim i ljudskim? Ako je Isus u potpunosti Bog kao što trinitarci sugeriraju, tada smo se vratili tamo gdje smo započeli s Bogom koji se nije mogao svesti na status stvorenog bića i podložiti se vremenu.
Kada Isaiah 55:11, o kojem smo upravo razmišljali, kaže da Bog šalje svoju riječ, to ne govori metaforično. Prepostojeći Isus je bio i utjelovljenje je Božje riječi. Razmotrimo poslovice 8:
GOSPOD me stvorio kao svoj prvi kurs,
prije Njegovih starih djela.
Od vječnosti sam ustanovljen,
od početka, prije nego što je zemlja započela.
Kad nije bilo vodenih dubina, izrođen sam,
kada nijedan izvor nije bio preliven vodom.
Prije naseljavanja planina,
prije brda, bio sam izveden,
prije nego što je stvorio zemlju ili polja,
ili bilo koja zemljana prašina.
Bio sam tamo kad je uspostavio nebesa,
kada je na licu duboke ispisao krug,
kada je uspostavio oblake gore,
kad su izvirali izvori duboke,
kada je postavio granicu za more,
kako vode ne bi nadmašile Njegovu zapovijed,
kada je označio temelje zemlje.
Tada sam bio vješt majstor uz njega,
i Njegovo oduševljenje iz dana u dan,
radujući se uvijek u Njegovom prisustvu.
Radovao sam se cijelom Njegovom svijetu,
zajedno se radujući sinovima ljudskim.
(Izreke 8: 22-31 BSB)
Mudrost je praktična primjena znanja. U osnovi, mudrost je znanje na djelu. Bog zna sve stvari. Njegovo znanje je beskrajno. Ali samo kada primijeni to znanje, postoji mudrost.
Ova poslovica ne govori o Bogu koji stvara mudrost kao da ta osobina već nije postojala u njemu. Govori o stvaranju sredstava pomoću kojih je primijenjeno Božje znanje. Praktičnu primjenu Božjeg znanja ostvarila je njegova Riječ, Sin kojeg je rodio preko koga, od koga i zbog koga je ostvareno stvaranje svemira.
U pretkršćanskim spisima, poznatim i kao Stari zavjet, postoji nekoliko Svetih pisama, koji jasno govore o tome da Jehova nešto čini i za što nalazimo pandan u Kršćanskim spisima (ili Novom zavjetu), gdje se o Isusu govori kao ispunjavajući proročanstvo. To je navelo trinitarce da zaključe da je Isus Bog, da su Otac i Sin dvije osobe u jednom biću. Međutim, ovaj zaključak stvara brojne probleme s bezbroj drugih odlomaka koji ukazuju na to da je Isus podređen Ocu. Vjerujem da nam razumijevanje istinske svrhe zbog koje je Svemogući Bog rodio božanskog sina, boga po svojoj sličnosti, ali ne i njegovog ekvivalenta - boga koji je mogao prelaziti između vječnog i bezvremenog Oca i Njegove tvorevine, omogućava nam da uskladimo sve stihove i stignemo na razumijevanju koje postavlja čvrste temelje za našu vječnu svrhu poznavanja Oca i Sina, baš kao što nam kaže John:
"Vječni život je znati tebe, jedinog istinskog Boga, i znati Isusa Hrista, onoga koga si poslao." (John 17: 3 Conservative English Version)
Oca možemo spoznati samo kroz Sina, jer je Sin taj koji komunicira s nama. Nema potrebe smatrati Sina ekvivalentnim Ocu u svim aspektima, vjerovati u njega kao u potpunosti Boga. Zapravo, takvo vjerovanje će ometati naše razumijevanje Oca.
U narednim video zapisima proučit ću probne tekstove koje trinitarijanci koriste kao potporu svom učenju i pokazati kako u svakom slučaju odgovara razumijevanje koje smo upravo ispitali, a da ne moramo stvarati vještačku trijadu osoba koje čine Božanstvo.
U međuvremenu bih vam se zahvalio na gledanju i na vašoj stalnoj podršci.
______________________________________________________
[1] https://www.christianitytoday.com/news/2018/october/what-do-christians-believe-ligonier-state-theology-heresy.html
Pozdrav Eric, i ja sam pogledao ovaj odličan video nekoliko puta. Prostor-vrijeme je intrigantno i zapanjujuće, a kao što kažete, živimo u uskom pojasu linearnog vremena, dok Bog ne živi. Ovdje ste koristili neke dobre i valjane ilustracije. Razmišljanjem izvan okvira doktrine i spajanjem Svetih pisama sa pravom naukom, došli ste do održive teorije. Trojstvo je pokušaj da se ima jedan uredan mali izraz koji objašnjava Božje aspekte, Otac/Sin/Duh, i da, ljudi koji su dugo bili indoktrinirani tim konceptom brzo se naljute ako se uopće usudite... Čitaj više "
Northern Exposure, sad je to bila odlična TV emisija.
Zdravo Eric, upravo sam pogledao ovaj odličan video po drugi put. Jedino što me još uvijek muči u vezi vašeg objašnjenja je vaš odgovor na pitanje: "Kako biće koje je rođeno ili rođeno nema početak?" Ako je istina da je logos vječan, zar to ne bi obesmislilo rođenu riječ? Vjerujem da je logotip postojao izvan i prije univerzuma koji je učestvovao u njegovom stvaranju. Ne vezu me baš ta ideja kad je vrijeme počelo. Ne nalazim eksplicitne biblijske izjave o Sinovoj vječnosti. Dok je... Čitaj više "
Pokušavam i oko toga da premotam glavu. Kako biće stvoreno izvan vremena može imati početak? Kako biće stvoreno izvan vremena ne može biti vječno? Kako vječno biće može imati početak? Ne vjerujem da postoji neka posebna izjava koja kaže da je sin vječan u istom smislu u kojem je otac vječan.
Trenutno jedino što mogu smisliti da bih riješio problem je da približim stupove ciljeva i kažem da je vrijeme počelo s Jehovinim prvim stvaralačkim činom, iznošenjem riječi, jer nigdje u Bibliji ne govori o tome kada je vrijeme počelo . To stavlja Isusa i vrijeme izvan područja fizičkog univerzuma.
Nažalost, to neće funkcionirati jer je vrijeme konstrukcija svemira povezana s prostorom, kretanjem i gravitacijom. Oni su svi zajedno tako da nema fizičkog univerzuma, a ne vremena kakvo poznajemo.
Vrijeme nije ništa drugo do mentalni konstrukt, nije stvar koja stvarno postoji. Vrijeme je mjera iskustava. Iskustva su akcije i reakcije, sve što se dešava. Prvo iskustvo je bilo kada je Riječ nastala. Pre nego što je Reč nastala, nije bilo šta da se doživi, tako da nije bilo vremena. Pošto je bog iznad i izvan svega, nije bilo materije i prostora za uzimanje, postojao je samo bog. Dakle, sve je na neki način „napravljeno od Boga“. I zbog toga je bog taj koji sve doživljava.... Čitaj više "
„U početku beše reč“, što znači u prvom trenutku vremena. Riječ 'početak' je kvalitet vremena, ne možete imati vremena bez početka. Jehova je bio (ili jeste, budući da je vrijeme „ispod“ njega, a nesvršeni glagolski oblik ima vrijeme ispečeno u njega), on je stvorio (ili čini) Riječ; i sada možete reći "od tada pa nadalje." Dakle, ako želite da kažete da je reč večna, možete je izraziti kako je vreme počelo sa Rečju.
U početku se odnosi na početak vremena, tj. fizički univerzum. Jehova i riječ postoje izvan vremena.
Zdravo raja,
Ja tek učim pa možda ovo znači jako malo. Začeti može jednostavno značiti 'iznijeti naprijed'. Uvod od Boga odobrenog. Primjer: Idem na zabavu i dovodim svoju odraslu kćer u goste. Mogao bih da je predstavim kao svoju ćerku, svoju jedinorođenu. Ponosan sam na svoju ćerku, pa bih očigledno želeo da je upoznam sa svojim prijateljima.
Može li biti ovako jednostavno?
dva centa-
Hola ¿Podría alguien que hable español verificar, verificar la absoluteitud del texto en el artículo: https://antytrynitarianie.pl/es-jesus-jehova/
No estoy seguro de si el traductor conocía los temas bíblicos e hizo un buen trabajo al traducir el texto. Somos un grupo anti-trinitario.
Hvala na videu! Zanima me kako vidite kako se ovo gledište uklapa u Otkrivenje 21 u kojem se kaže da su i Jagnje i Bog zajedno u novom gradu? Jedna od mogućnosti je uzimati takve odlomke kao simboličke s njihovom relevantnošću za stvarnost nedefiniranim. Ali ne čini mi se ispravnim čitati „I čuli su zvuk Gospoda Boga kako hoda po vrtu u hladnom danu“ ili „Božje prebivalište je s čovjekom, prebivat će s njima i oni će biti njegov narod i sam Bog... Čitaj više "
Zdravo Frankvague, pretpostavljam da nemam sve odgovore koji se tiču Boga i Logosa i Božje prirode. Čak je i reći "Božja priroda" neprikladno jer se priroda odnosi na ono što je prirodno ili stvoreno. Kako opisujemo Boga kad našem jeziku nedostaju izrazi? Koristio bih analogiju matematičara koji je na tabli razvio vrlo složenu formulu. Njegova trogodišnja kći vidi jednadžbu i traži od njega da je objasni. Izvadio je nekoliko jabuka iz kuhinje i pokazao joj kako da doda 1 + 1... Čitaj više "
Dobre ocjene Frankvague. Evo kako ja to vidim. Jasno je da za Boga ne može biti doslovno nemoguće da laže, kao da ima manje slobodne volje da čini ono što želi od samih ljudi (ljudi i duhovna bića podjednako imaju slobodnu volju da čine nemoralna djela, za šta Bog ne kaže?) . Ja o tome razmišljam kao o Božjem biću koje je standard dobra. Nešto poput toga kako Bog ne sadrži samo ljubav ili sposobnost da voli, Bog JE ljubav. Nije da Bog doslovno nije sposoban učiniti nešto poput laganja, samo su šanse za to takve... Čitaj više "
Ne sviđa mi se pogled da bog sedi napolju i gleda na sve što će se desiti, to ga čini nekakvim hladnim lutkarom za mene. Imao sam takav pogled i ranije. I sve to čini suđenim, Bog već zna ko će se pobuniti protiv njega, stvorio je Adama i Evu da ih osudi. Umjesto toga ovaj stih: Tada je Gospod Bog rekao: “Nije dobro da čovjek bude sam. Napraviću pomoćnika kao njegovu dopunu.” učiniti da izgleda kao da je Bog koji sve zna i čini sve savršenim učinio Adama nesavršenim a da nije znao ili... Čitaj više "
Ton razotkriva fait prendre savjesti na bisu plus de la toute puissance de Dieu qu'on ne peut pas imaginer. Oui nous pouvons vraiment faire grandir notre confiance en lui et pour ma part je dois faire encore grandir ma foi. Tu dis: „S'il venait à l'intérieur du temps, il effacerait le temps. Želite li da posetite l'interérieur de l'univers, il anéantirait l'univers ”Dieu a til do besoin de rentrer dans l'espace et dans le temps pour être entendu? Lorsque je crie fort n'ai pas besoin d'être chez mon voisin pour être entendu de lui. Les hommes ont inventé des... Čitaj više "
Vous faites de très bons bodovi. Merci pour eux. J'apprécie cela. Il aurait pu projektor sa voix dans le žardin, više je deklariran kao Dieu a marche avec l'homme et ils sent caches de son visage. Une présence personnelle aurait eu tellement plus d'impact qu'une voix désincarnée. Pourtant, nije najvažnija mogućnost za postizanje ovog cilja. Pored toga, Abraham je bio pomoćnik i šef Dievea. Ainsi, aors que Dieu peut projektor sa «voix» iz la création, le Logo će dobiti potrebnu pomoć za Dieu exprime pleinement son cêtre dans la création. C'est ce que je comprends, mais bien sûr, je... Čitaj više "
Que personne ne peut voir la face de Dieu et vivre, Jéhovah l'affirme lui-même lorsqu'il parle à Moïse. Exode 33: 20 Više od toga: «Tu ne peux pas voir mon vizaž, auto aucun homme ne peut me voir et rester en vie. »Pourtant Jéhovah lui parlait« lice na lice »,« bouche à bouche ». Nombres 12: 8 «Je lui parle face to a face * +, clairement, et non par enigmes; et il voit la manifestacija Jéhovah. Pourquoi donc n'avez -ous pas craint de parler contre mon serviteur, contre Moïse? »Beaucoup de traductions korisno za manifestaciju,« la... Čitaj više "
Hvala ti Ericu što si podijelio ove nalaze iz tvoje biblijske studije. Nerado se slažem ili ne slažem s prethodnim člancima u vezi s Trojstvom koje ste objavili. Sve je to izgledalo intrigantno. Priznajem da sam bio pomalo zabrinut zbog tog koncepta henoteizma koji ste čini se prihvatili dok sam ovdje čitao prethodne članke. Naravno, prepoznatljivo je naći spomene drugih „bogova“ u Svetom pismu. Međutim, uvijek razumijem da se Biblija odnosi na jedinstvenu i krajnje neuporedivu prirodu Jehove Boga. Prema tome, nije mnogo da postoji jedan „bog“ ili mnogi... Čitaj više "
Hvala ti Eric. Riječima „Povratak u budućnost“ to je bilo teško. Bojim se da još uvijek nisam zaokružio koncepte vremena, ali to nije važno jer mogu prihvatiti Jehovino vječno postojanje, što je sve što je važno. Da li je to bio Isus koji se kao riječ pojavio pred svim tim ljudima u Postanku, čini se razumnim i može li biti istina, ali nisam siguran da je to moguće dokazati. Zašto su se ti ljudi anđeoskom posetiocu obraćali sa „Jehova“? Nekako mi negdje nešto nedostaje. Takođe, Geneza 18 ima... Čitaj više "
U pravu ste, ne možemo sa sigurnošću reći je li riječ o anđelu koji je šetao vrtom i djelovao kao Jehovin glasnogovornik. Zaista postoji toliko puno stvari koje ne možemo sa sigurnošću reći. Na primjer, može li se riječ istodobno manifestirati na više lokacija? Sveto pismo govori o njemu kao da se pojavio do 500 i formulacija bi se mogla protumačiti u isto vrijeme. Toliko toga za naučiti, ali na sreću imamo puno vremena da sve to naučimo.
Ako iz Svetih pisama uzmemo nekoliko premisa kao što su: (ESV) Jn 1:18. Niko nikada nije vidio Boga; Jedini Bog, koji je uz Oca, učinio ga je poznatim, takođe 1. Jovanova 4:11. Shvaćamo da nam se Bog naslađuje kroz Božjeg Sina koji je i sam vječan (Otkrivenje 2: 8 prvo i posljednje) što znači bez početka i bez kraja; očito nestvoren. U pretkršćanskim spisima nalazimo Anđela / glasnika Jahvea koji se sam objavio kao Jahve i nosi božansko ime, Jakov je rekao da je vidio Boga i živio (vjerujem Jakovu, ništa... Čitaj više "
[Bamba64] „Shvaćamo da nam se Bog naslađuje kroz Božjeg Sina koji je sam vječan (Otkrivenje 2: 8 prvo i posljednje) što znači bez početka i bez kraja; očito nestvoren. " Ne slažem se s tim zaključkom, ali budući da sam već objasnio zašto u videu, neću se ponavljati. Budući da se Bog ne može vidjeti i budući da bi nas i pogled na njega ubio, takva je njegova slava, on ne može sjediti preko puta nas i jesti obrok. Dakle, on je primenio sredstvo da to učini pomoću ovog prvorođenca. To je način na koji je on izabrao... Čitaj više "
Štovanje Trojstva bilo bi ravno poštovanju doktrine, ako bi Isusa nazvali „mojim Gospodom i mojim Bogom“ i „Filipljanima 2: 10–11 (ESV), tako da bi se u Isusovo ime svako koljeno moglo pokloniti, na nebu i na zemlji i pod zemljom i svaki jezik priznaje da je Isus Hristos Gospodin, na slavu Boga Oca. " Što je stih primijenjen na YHWH u Izaiji 45:23, i snažno bih osporio da se “Gospodin” ovdje na Filipljanima u njegovom kontekstu pravilno razumije kao YHWH. Takođe u Otkrivenju 5: 13-14. Mi vidimo religiozno obožavanje Oca i Sina, ako... Čitaj više "
Sa "ko je kao ja?" on ne misli "ko liči na mene?" ali “koji je sve stvorio, koji osnažuje, ko voli kao ja” itd. Mojsije je bio bog za Arona, Aron je bio Mojsijev prorok. Bog je rekao Mojsiju da napravi takav aranžman. Duhovno stvorenje koje izlazi iz Jehove da bude bog Abrahamu bilo bi mnogo više nalik stvarnom bogu, nego što je Mojsije bio Aronu. Takođe, ako neko čita bibliju iz iskustva pisca, umesto „ovaj stih ima ovu tačnu reč, on mora da znači samo ovu jednu stvar, prostodušni nekreativni ljudi koji nisu imali pojma... Čitaj više "
Hvala vam, sada jasno razumijem John 1: 1 i John 1:18.
„Objasnit ću ponavljajući principe o kojima smo upravo razgovarali u tačnoj formi: Jehova je vječan. Jehova nema početak. Jehova postoji prije i izvan vremena. Nebo i zemlja iz Postanja 1: 1 imali su početak. Vrijeme je bilo dio stvaranja neba i zemlje. Sve stvari su podložne Bogu. Bog ne može biti podložan ničemu, uključujući vrijeme. „Da li biste se složili s ovih sedam izjava? Odvojite trenutak, razmislite o njima i razmislite. Da li biste ih smatrali aksiomatskim, odnosno samorazumljivim, neupitnim istinama? Ako je tako, onda imate sve što vam treba... Čitaj više "
Odgovorio sam na videu. Riječ ne može biti Božja volja ili namjera, jer to ne ostavlja Bogu nikakav način da bude sa svojom djecom unutar vremensko-prostornog kontinuuma. Prema tome, riječ je osoba i ta osoba je postala Isus Hrist
Razlog zašto sam vas pitao u vezi s Jovanom 1: 1 je taj što dobar dio vaših argumenata proizlazi iz tačnog teksta iz Jovana 1: 1? Ja sam oko 60/40 za to da je riječ Isus. Nekako je doživljavam kao Božju riječ u SZ koja predstavlja čoveka Isusa. Favoriziram Ivana 1: 1a (početak) kao nikakve veze sa stvaranjem Postanka, a sve sa Isusovim životom i službom. Da, autor koristi jezik postanka kao što je „lagani“ „život“ „riječ“ „nastala je“, ali vjerujem da on samo hrabro odjekuje jezik postanka oko Božjeg... Čitaj više "
Bok, samo se pitam šta mi nedostaje, zašto nemaš sigurnosti u to da je Riječ Isus, uzimajući u obzir Iv 1: 1 s Iv 1:18.
Hej, jesi li to ti David? Izvinite na kasnom odgovoru. Ne znam šta se događa sa ovom stranicom. Obavijesti sam pravilno postavio i još uvijek ih ne dobivam. Ni ja ne znam šta propuštam? (vezano za pitanje obavještenja) Volio bih odgovoriti na vaše pitanje. Odgovorio bih prije 20 dana, ali nisam znao da ste pitali. Dajte mi malo vremena i odgovoriću na to pitanje. nazdravlje
Oh, još nešto, nad mojom glavom mi visi i cenzura pa ćete možda morati pričekati dok ovaj komentar ne bude odobren
Eric Hvala ti na ovom vrlo čvrstom biblijskom "mesu" na ovu tešku temu! Učenja o Trojstvu sa svim njegovim varijacijama pokazale su se jednom od najuspješnijih vražjih mahinacija, održavajući ljude u potpunom mraku tko su zapravo pravi Bog i njegov Sin, što onemogućava stvaranje ličnog odnosa s bilo kojim . Doista ste postali naučnik IMHO i pružate duhovnu hranu koju bismo trebali dobiti od samoimenovanog FDS-a CCJW-a. Znam da svi koji posjete ovdje cijene sve što radite, nastavite... Čitaj više "
Hvala na zahvalnosti.
Jeste li ikada proučavali doktrinu trojedinstva?