[От ws3 / 17 стр. 18 май 15-21]
„О, Йехова, не забравяй, моля те, как съм вървял пред теб вярно и с пълно сърце.“ - 2 Kings 20: 3.
Това специално наблюдателница изследването използва четири царски примера от дните на древния Израел, за да инструктира Свидетелите на Йехова за това да служат на Бога с пълно сърце. Разбира се, няма нищо лошо в използването на примери за верни мъже, записани в предхристиянските писания (ПС) като обектни уроци, които да ни ръководят днес. Трябва да се отбележи обаче, че в публикациите на Обществото за наблюдение на библията и трактатите на наблюдателната кула има явна свръх акцент върху подобни примери. Беше забелязано, че ние сме юдео-християнска религия с подчертан акцент върху „юдейския“ аспект на християнството. Това проблем ли е?
Свидетелите на Йехова не използват термините „Стар завет“ и „Нов завет“, които често се използват в църквите на християнството. Причината за това е обяснена в допълнение 7E (стр. 1585) на Нов световен превод на Светото писание - Справочна Библия. Независимо дали приемате тези разсъждения или смятате, че не се измерват с научен преглед, трябва да се признае, че една от причините за избягване на тези два термина е желанието на JW.org да се дистанцира непрекъснато от останалата част на християнския свят. (Всъщност, въпреки че са християнска деноминация, Свидетелите не се смятат за част от християнския свят.) При всички случаи все още има нещо повече от това, което виждаме на повърхността. Приложение 7Е твърди, че би било по-точно да се замени „завет“ с „завет“, но Организацията също отхвърля термините „Стар завет“ и „Нов завет“. Защо?
Излага се аргументът, че Библията е едно произведение и така подобни разделения нямат „валидна основа“.
Следователно няма валидна основа еврейските и арамейските писания да се наричат „Старият завет“, а християнските гръцки писания да се наричат „Новият завет“. Самият Исус Христос посочи сборника от свещени писания като „Писанията. . ”(Mt 21: 42; Г-н 14: 49; Joh 5: 39) Апостол Павел ги споменава като„ светите Писания ”,„ Писанията ”и„ светите писания ”.
(Rbi8 стр. 1585 7E Изразите „Старият завет“ и „Новият завет“)
Проницателният изследовател на Библията обаче ще забележи, че при извършването на тази прокламация приложение 7Е все още се ангажира да разделя Библията на два раздела: „Еврейските и арамейските писания“ и „Християнските гръцки писания“, като по този начин неволно подкопава аргумента им. Защо да ги разделяме въз основа на езика, на който са написани? Какво се печели от това? Защо да се караме да използваме „Стария завет“ и „Новия завет“? Със сигурност последният ще осигури желаното дистанциране от основното християнство, като същевременно добави повече смисъл, отколкото може да се намери от неговото просто езиково обозначение?
Възможно ли е използването на „завет“ или „завет“, особено с приложените прилагателни „стар“ и „нов“, да създаде доктринална трудност за JW.org? Свидетелите учат, че християните (с изключение на мъничко, малко малцинство) не са в какъвто и да е завет. Подчертаването на стар завет между Йехова и евреите, заменен от нов завет между Йехова и евреите, и езичниците (т.е. християните), не подхожда на организация, която учи хората, че Бог изобщо не е сключил завет с тях.[I] Организацията просто не иска Свидетелите да се спират на библейското послание за старите и новите завети, защото учението на Свидетелите се отнася до малка група от 144,000 XNUMX души, оставяйки ранга и досието на JW.org навън. Разглеждането на новия завет също кара християнина да се спре върху своята специална връзка с Божия Син, Исус Христос. Позоваването на двете части на Писанието по езика, на който е написано всяко, избягва подобни въпроси. Организацията насърчава паството си да мисли за Йехова през цялото време, като виртуално изключва Исус Христос. Опитвайки се да размие разделението между Прехристиянските писания (PS) и Християнските писания (CS), става по-лесно да изтласкате Исус настрани и да се съсредоточите върху послушанието и подчинението само на Йехова. Чрез използването на името на Йехова Свидетелите се стремят да се разграничат от останалата част на християнството.
Въпреки че съсредоточаването върху житейския опит на четирима израилски царе може да бъде положително средство за провеждане на паралели, от които християните могат да се възползват, ние искаме да гарантираме, че непрекъснато въвеждаме Исус в дискусията, тъй като това е една от ключовите цели за вдъхновението на Бог от християните Писания. Тази статия е озаглавена „Да служим на Йехова с пълно сърце“. Всичко това е добре. Обаче, когато робуваш на някого, ти му служиш, нали? Наблюдавайте как се използва slave в CS, когато думата се приписва на този, за когото робите.
„Павел, роб на Исус Христос ...“ (Ро 1: 1)
„Роб за Господа.“ (Ро 12:11)
„... онзи, който е призован, когато свободен човек е роб на Христос.“ (1Ко 7:21)
„Ако все още харесвах хората, нямаше да бъда роб на Христос.“ (Гал. 1:10)
„... защото нося върху тялото си марките [на роб] на Исус.“ (Гал 6:17)
„РОБ за Учителя, Христос.“ (Кол. 3:24)
„... Тихик, [моят] любим брат и верен служител и съработник в [Господа].“ (Кол. 4: 7)
„Епафрас, който е измежду вас, роб на Христос Исус ...“ (Кол. 4:12)
„... как се обърнахте към Бог от [ВАШИТЕ] идоли, за да робите на жив и истински Бог и да чакате Неговия Син от небесата ... а именно Исус ...“ (1Тх 1: 9)
„Но роб Господен ...“ (2 Ти 2:24)
„Павел, роб на Бога и апостол на Исус Христос ...“ (Тит 1: 1)
„Яков, роб на Бог и на Господа Исус Христос ...“ (Яков 1: 1)
„Симон Петър, роб и апостол на Исус Христос ...“ (2Пе 1: 1)
„Юда, роб на Исус Христос ...“ (Юда 1: 1)
„Откровение от Исус Христос ... на неговия роб Йоан ...“ (Откр. 1: 1)
„И те пееха песента на Мойсей, робът на Бога, и песента на Агнето ...“ (Откр. 15: 3)
Ще забележите в редките случаи, когато се казва, че християнинът робува на Бог, Исус все още се споменава. Така че статия, подчертаваща многократно как можем да служим (роб на) Йехова Бог, която изобщо не споменава също за робство или служене на Исус, е напълно в разрез с посланието за християните, изразено в CS.
Възможно ли е, че правейки паралели с древния народ Израел, тяхната програма е друга програма в работата?
Евреите се подчинявали и служили на Йехова чрез земни представители. Те се подчиняваха и служеха на Йехова, като слушаха и се подчиняваха на Моисей. Те се подчиняваха и служеха, слушайки земните си царе. По същия начин християните се подчиняват и служат на Йехова чрез човек, но този човек е Господ Исус Христос. (Деяния 17:31; Римляни 1: 1-7) Истинското християнство изважда от уравнението човешки лидери като Мойсей, Исус Навиев и царете на Израел. Ако мъжете искат да властват над другите, един от методите е да се намали ролята на Исус. Католическата църква постигна това, като превърна папата в наместник на Христос. I викарий е човекът, който попълва свещеника, когато отсъства. Той е заместителят на свещеника. (Тук, между другото, получаваме думата „заместник“.) Така че папата може да направи закон, като например забраната за използване на контрацептиви, и той носи цялата тежест на авторитета, сякаш присъства самият Исус този закон.
Методът, който сегашното ръководство на Свидетелите на Йехова е избрало, е да се съсредоточи върху израелския модел, в който Исус не се появява. След това мъжете, които поемат ръководството в организацията, могат да се поставят в позиция, подобна на хората като Мойсей или Израилевите царе. Това е също толкова ефективно, колкото и католическият модел. За да илюстрирам колко ефективно е било това, ще разкажа инцидент от собствения си живот. (Знам, че анедотите не са доказателства, но чувствам, че това, което ще разкажа, е достатъчно често, че мнозина, които четат това, ще се съгласят и могат да добавят свои собствени показания.)
Наскоро в дискусия с някои стари приятели, в която успях да изложа някои от фалшивите учения на организацията, както и тяхното лицемерно членство в ООН, съпругът на двойката, който до този момент беше мълчалив, влезе и каза пренебрежително: „Е, аз обичам Йехова!“ Това имаше за цел да сложи край на дискусията в съзнанието му. Това, което той наистина имаше предвид и което стана много очевидно, докато продължихме да разговаряме, беше, че за него Йехова и организацията бяха еквивалентни. Човек не би могъл да обича едното, без да обича другото. Това не беше първият път, когато се излагах на този тип разсъждения.
Въпросът е, че като се фокусират непрекъснато върху израелския модел, като някакъв човешки представител служи като канал между Йехова Бог и хората, лидерите на Организацията много ефективно се поставят в същата позиция в съзнанието на Свидетелите на Йехова. Това е направено толкова ефективно, че те са успели да публикуват диаграма на управленската структура на организацията, в която Исус Христос изобщо не е фигурирал. Още по-удивителното е, че това е направено, без да предизвика толкова вълни в съзнанието на милиони Свидетели на Йехова. Те просто не забелязаха, че Исус е бил изрязан!
И така стигаме до днешното изследване, в което ще разгледаме примера на четирима израилски царе. Отново няма нищо лошо в идеята да служим на Йехова с пълно сърце. Невъзможно е обаче да се направи това в християнския сбор, ако заменим Исус Христос с хора. Включването на Исус е толкова важно за нашето спасение, че трябва да се споменава многократно, но в тази статия името Исус се появява само два пъти мимоходом, но никога като това, на което трябва да служим и да му се подчиняваме.
Бие същия барабан
„… Може да има ситуация, в която можете да имитирате усърдието на Аса. Например, какво става, ако член на вашето семейство или близък приятел съгреши, не се разкайва и трябва да бъде разединен? Бихте ли предприели решителни действия, като престанете да се свързвате с този човек? Какво би те накарало сърцето ти да направиш? “ - ал. 7
Всъщност какво ще сърцето ти казва да направиш в случай на изключен приятел или роднина? Ако вашата отдавна изгубена изключена дъщеря ви се обади по телефона - както беше изобразено в драмата на регионалния конгрес от миналата година - бихте ли отказали дори да отговорите? Тя може да призовава да се покае или поради някаква извънредна ситуация, в която изпитва остра нужда от помощ. Какво би ви подтикнало сърцето ви? Дали сърце, което е пълно с Йехова, би било студено и безгрижно? Би ли поставило лоялността към диктата на организация, управлявана от мъже, над закона на любовта? Бихте ли се ръководили от мъжките правила или от принципа, изразен в „златното правило“? (Гал 5:14, 15) Ако бяхте изключен, как бихте искали да се отнасят с вас?
Това повдига още един въпрос: Защо стриктното спазване на кодекса на „Стражева кула“ по отношение на това как да се отнасяме към изключените е толкова важно, че трябва да се повтаря отново и отново в публикациите? Защо организацията прилага неправилно 2 Йоан 8, 9, за да покрие всички грехове, когато явно е имало за цел да се занимава само с онези, които активно се противопоставят на Христовото учение? Служи ли на Йехова с пълно сърце ясно ли ни е необходимо да бъдем твърдо сърца към страдащите и които се нуждаят от нашата милост? Постоянното раздуване върху това послание индикация ли е, че ръководството на Организацията се чувства застрашено?
Правилният оглед на духовните дейности
Подобно на Аса, можете да покажете, че имате пълно сърце, като разчитате напълно на Бог, когато се сблъсквате с опозиция, дори някои, които могат да ви се струват непреодолими .... Колегите по време на работа могат да ви присмиват, че си вземате почивни дни за духовни дейности или за това, че не работите често извънреден труд. - ал. 8
Разбира се, „вземането на почивни дни [работа] за духовни дейности“ изглежда като похвален начин на действие при правилните обстоятелства. Това наистина означава саможертва, но Павел се отказа от много неща, считайки всички тях просто за много боклуци, за да може да спечели Христос. (Фил. 3: 8) Дали „придобиването на Христос“ е видът „духовна дейност“, към който сочи този параграф? Уви, след като бях един от онези верни Свидетели, които посветиха огромна част от своя възрастен живот на такива „духовни дейности“, мога спокойно да кажа, че не е така. Павел искаше да „спечели Христос“, но ме научиха, че не мога да го направя. Не бях помазан. Дори не можех да се стремя да бъда наречен брат на Христос и дете на Бог. Най-доброто, на което можех да се надявам, беше „добър приятел“.
Нека разгледаме това по следния начин: Ако баптист или мормон използват същия аргумент, дали Свидетелят на Йехова ще го счита за валиден? Знаем, че отговорът е „не“, просто защото Свидетелите смятат всички други религии за фалшиви, така че те не могат да имат валидни „духовни дейности“. В крайна сметка истинските поклонници се покланят на Отца и в дух, и в истина, така че единият върви ръка за ръка с другия. (Йоан 4:23)
След години на проучване стигнах до осъзнаването, че почти всяка доктрина, уникална за Свидетелите на Йехова, няма основание в Писанието. Затова гледам назад към живота си на саможертва, посветен на напредъка на „духовните дейности“ на JW, като до голяма степен загуба на време в служба на хората. Въпреки това, което спечелих от него, беше живот, посветен на по-доброто познаване на Бог и Христос - живот, посветен на изучаването на Писанията. (Йоан 17: 3) Нямаше да бъда там, където съм сега, ако не беше това, така че не съжалявам за загубата на време, тъй като това ми даде основата, върху която да изградя вяра в Исус Христос като дете на Бог с надеждата да управлява с него в небесното царство. Това е нещо, към което си струва да се стремите. Така че напълно се съгласявам с апостол Павел. Всичко е боклук, само ако мога да спечеля Христос. Сигурен съм, че много от нас се чувстват по същия начин.
Една от духовните дейности, в които се очаква да се занимаваме, е посочена в параграф 9.
Божиите служители надхвърлят просто мисленето за себе си. Аса насърчаваше истинското поклонение. Също така помагаме на другите „да търсят Йехова“. Колко доволен трябва да бъде Йехова, когато вижда, че говорим със съседите си и другите за него, правейки това от истинска любов към него и от истински интерес към вечното благополучие на хората! - ал. 9
Отново, изобщо не се споменава за Исус. Целият фокус е поставен върху Йехова, за да се изключи този, който Той ни каза - със собствения си глас, не по-малко! - да го слушаме. (Мт 3:17; 17: 5; 2Пе 1:17)
Идолизиращи мъже
Използвайки Езекия за премахване на идолопоклоннически фалшиви поклонения от царството, писателят се опитва да намери паралел на съвременността, за да избегне идолизирането на хората.
„Ясно е, че не искаме да имитираме онези по света, които, използвайки социалните медии, се отнасят към хората като към идоли… Можем да си зададем въпроса:„ Избягвам ли да идолизирам хората ...? “ - ал. 17
Преди двадесет години повечето от нас не биха имали проблеми с това чувство. Сега обаче можем да открием в него нотка на лицемерие. „Казват ли“, но не „правят“? Братята дойдоха да идолизират членовете на Ръководното тяло, в немалка част поради значимостта, която се дава на предаванията на JW и на супер големите видеоекрани на регионални и международни конвенции. Имаше време, когато средният Свидетел на Йехова не можеше да посочи повече от един или двама членове на Ръководното тяло, но сега всичко се промени. Опитайте да помолите брат или сестра да ги назове всички. След като направят това, помолете ги да посочат имената на всички апостоли. - каза Нуф?
Отклоняване от нас от съобщението
Четенето на Божието слово всеки ден е полезна практика. Поради това съветите в параграф 19 изглеждат здрави.
Не забравяйте също, че четенето на Писанията докосна сърцето на Йосия и го подтикна да предприеме действия. Вашето четене на Божието Слово може да ви подтикне да предприемете действия, които ще увеличат вашето щастие и ще засилят приятелството ви с Бога, както и ще ви подтикнат да помагате на другите да търсят Бога. (Прочетете 2 хроники 34: 18, 19.) - ал. 17
Адвокатът обаче е опорочен от основното съобщение. Учиш се, за да „укрепиш приятелството си с Бог“. За тази цел „прочетеното“ писание е взето от PS, а не от CS. По-добри са думите на Павел към Тимотей относно четенето на Божието слово: 2 Тимотей 3: 14-17. Това обаче се фокусира върху „вярата във връзка с Христос Исус“, а не Йехова Бог и разбира се Тимотей не се нарича приятел на Бог. Надеждата, която Тимоти имаше, не е надеждата, която Организацията иска от нас.
Така че, докато критикува този очевидно невинен съвет за редовно четене на Божието слово, може да изглежда на случайния читател като малко пикаюне, опитният изследовател е наясно как, чрез толкова фини намеци, човек може да започне да мисли по грешен път.
Следващата седмица темата за проучване продължава, като изследва грешките, които тези четири крале правят, за да се поучим от техния пример.
____________________________________________________________________
[I] Редовните читатели на тези статии може би са забелязали, че напоследък предпочитам термините „Прехристиянски писания“ и „Християнски писания“. Причината за това е, че старият и новият завети, макар и от голямо значение, не обхващат цялото Писание. Старият завет не е възникнал, докато хората не са ходили по земята в продължение на над 2000 години. Следователно, за по-голяма яснота, разделянето на двете части на Библията въз основа на появата на християнството изглежда по-добър избор. Това, разбира се, е предпочитание и не трябва да се приема от никого като правило. В зависимост от аудиторията, на която се говори, Старият Завет (ОЗ) и Новият Завет (НЗ) може да са по-подходящи.
Благодаря ви за прекрасната разбивка на тази статия. Обичам атаката срещу социалните медии и ГБ да ни казват да не следваме хора, които не са в братството и използвайки примерите на Акила и Присила за това. Добър момент, който направихте от повечето JDubs, които не знаят имената на апостолите, но биха знаели членовете на GB.
Параграф 8 в статията говори за това да останем твърди за това, което е правилно и мъдро, аз говорих със сестра точно днес и съдейки по нейните коментари стана очевидно, че тя просто не знае как работи религията. Когато й обясних, тя възкликна „добре, също толкова добре, че не знам, чувала съм това оправдание преди типичните разсъждения на свидетелите, много хора просто не се интересуват от това какво е истинската истина или кое е правилно или мъдро. Какво можеш да направиш ? Със сигурност това не е отношението, което трябва да имаме,
Честно казано през цялото това време винаги мислех, че Исус е ангелът на снимката. Може би защото исках той да бъде. Обаче, тъй като те казват земно, дали Исус би се замислил в това, тъй като царува от небето? Предполагам, че ако ангелът беше Исус, той щеше да надвие над #1 Управляващото тяло, тъй като оттук идва цялата информация. Мисли ???
„Това е направено толкова ефективно, че те са успели да публикуват диаграма на управленската структура на организацията, в която Исус Христос изобщо не е фигурирал“.
Преди около година изпратих тази снимка на моя конгресник, за да го попитам защо Христос „нашият водач“ видимо отсъства. Отговорът му беше да цитира Мат 18: 19,20 - по принцип без отговор
Запазвам тази картина като тапет на телефона си и от време на време я показвам на някои приятелски братя, за да видят как челюстите им падат
Всъщност това Писание отговаря на въпроса. Ако тези, изобразени на илюстрацията на Стражевата кула, бяха събрани заедно в името на Исус, той щеше да присъства. Тъй като той не присъства на илюстрацията, Организацията ни казва, че те не се събират на негово име. 🙂
Така че, ако Исус не е на снимката, дори не е в списъка - JWs не се срещат на негово име! Исус не е сред тях! Блестящо прозрение, никога не съм мислил по този начин. Благодаря, Мелети. Ще го пазя за бъдеща употреба.
Мисля, че за всеки от нас, който пожертва нещо за тази организация, не е напразно. Гледам на това по този начин, всичко, което сме дали на Бога, въпреки че религията може да не е правилна, никога не може да бъде лошо нещо. Малко е ужилване да знам, че съм вярвал на нещо за 30+ години и ела да разберем, изградено ли е на пясък. Честно казано, чувствам нова сила да знам истинската „истина“. Всичко, което прочетох в този сайт, не всичко, но повечето неща бяха неща, за които честно казах преди, но... Прочетете още "
@ eve04, ...
„Това прави толкова много от това как организацията се придържа към Стария Завет, за да могат те да упражняват властта над другите и изглежда правилно.“
Историята се повтаря, но с толкова хитра маскировка, че никога не откриваме приликата, докато щетите не бъдат нанесени.
–Сидни Дж. Харис
Badda bing, ... badda boom!
The Drifter
Това е мощно изявление. ЕХА
Името JESUS се споменава само веднъж в статията и след това само като позоваване на откупа. Всъщност сега съм убеден, че начинът, по който WT се отнася с Исус, е вреден за християнската вяра. Сега осъзнавам, че четенето на NWT или rNWT никога не ме е привличало към Исус и в заден план ме обърква понякога. Това е така, защото семейството ми все още участва, в противен случай, ако не би искал повече да чете за всички манипулации чрез публикациите и двойното изказване. По-скоро демотивиращо е да се осъзнаеш.
В NT има много предупреждения за опасностите от слушането на фалшиви учители, мислех си защо Бог ми позволи да страдам така, както през всичките тези години, истината е, че той не го позволи, сам си го позволих, защото не го направих не се вслушвайте в предупрежденията в моята библия,
Опитах се да бъда разумен, 2 коринтяни 11 v 20
@Menrov, ...
Не мислете нито за миг, че Исус не е ядосан, ... ъъъъ, разстроен от това!
Той ми каза така, ...
Чудесна статия ви благодаря толкова много Мелети, че я изразихте толкова ясно.
Аз също ударих дъното на камъка, когато тъжната реалност удари, че всичко, което мислех за истина, е изградено върху пясък.
За мен времето, което прекарах като ревностен JW, стана преподавател, водещ към Христос, Павел каза, че относно закона завет, ГБ са създали завет за псевдо закон, или юдео / християнство, както в статията, изглежда, когато искате за да прави правила, Исус се показва и посочва другия начин.
Параграф 11 „старейшините се уговарят да посещават и помагат на изключени хора, които са напуснали практиката си на грях, грехът, който извърших, отстояваше библейската истина за очевидните лъжи. Те никога не са ме призовавали, но предполагам, че ако първоначално не сте били подложени на грях, какво могат да направят?
Всъщност, в съответствие с този коментар, преди няколко месеца един изключен брат ми дойде да ме попита какво трябва да направи, за да бъде възстановен. Ето смешната част ... Изключен съм. И така, защо да ме питате? Оказва се, че е изключен от работа в продължение на 6 години и през цялото това време ходи на срещи. Но старейшините НИКОГА не са се срещали с него, за да го насърчават или да му обясняват какво трябва да направи. 6 години в неизвестност! И той се обърна към мен, защото бях старейшина и си помислих, че може би мога да обясня какво е той... Прочетете още "
Той трябва да има истинска основателна причина да иска да се върне, може би старейшините нямат време да прочетат 2 коринтяни 2: 5 до 11, но истинският съвет се съдържа във 2 Тимотей 3: 5
Всъщност просто четох 2 Тимотей v1: 9 във версията от новия век и за съжаление прилича повече на събранието всеки път, когато го прочета.
Това беше глава 3, разбира се
Чудя се как се чувства този брат от DFed, когато чете абзаци 20-21 от текста от седмицата за „изучаване на Библията“ от средата на седмицата, Как се чувстват старейшините от неговия събор. Да, колко човек трябва наистина да започне да се събужда.
За съжаление Ако се отклонявате от ученията на ГБ, вие практикувате грях в техните очи.
Преди години бях в дебат с Библейски студент онлайн (Стражева кула, разклоняваща религията - те четат само произведенията на Ръсел) и си спомням, че твърдях, че са обожествили един човек, КТ Ръсел, и че ние, Свидетелите, не обожаваме никого в нашата религия, камо ли братята ни на върха на Ветил. Той не ми повярва, но аз използвах аргумента, че не знам имената на тези мъже, че те са с всякакво намерение, анонимни мъже. Този аргумент вече не е валиден. Спомням си, че бях горд, че бяхме... Прочетете още "
Добре казано, Джоузеф.
Студентите от Библията четат само творбите на Ръсел, а Свидетелите четат само публикациите на ГБ. Някой вижда ли сходство тук?
@Joseph, ... "Религията е примка и рекет!"
Не сте единственият, който си е паднал!
????
Лично аз една от най-големите реалности, отварящи очите, които имах като християнин, осъзнаваше, че не съм евреин. Че моите предци вероятно са били филистимци или ханаанци и не всяко проучване на Стражевата кула или четенето на Библията ме накара да осъзная това, а дискусия в клубния клуб на Изтока от Рая на Стайнбек. Разбирането на това направи християнските гръцки писания толкова по-специални за мен. Който и да е бил моят народ, каквито и ужасни неща да са участвали в исторически план, те са били приети накрая като деца на самия Бог. След като това стана ясно, започнах да забелязвам колко фокус поставя Обществото на Стражевата кула... Прочетете още "
Параграф 7, малко е трудно да се сравнят изключените с маака, с нейното престъпление да направи идол на ашера, ашера е била богиня на плодородието и контекстът говори и за премахването на мъжките проститутки, така че тук имаме идея за това какво ставаше. Наздраве братя !!! Дори и толкова лошо, колкото беше в стиха, се казва, че тъй като я е отстранил от това да бъде кралица-майка, не се казва, че е била изключена, прогонена или избягвана. Или. Тези за всички нас, прокудени баби и дядовци там, благодаря на куп,... Прочетете още "
Мелети, благодаря за добрата статия.
Всъщност не бях мислил за играта за именуване около писанията, въпреки че в миналото ми се струваше странна. Всъщност, групирането по език не е просто начин да се различавате от другите деноминации, това е друг фин начин да замените Христос. Колко зъл.
Благодаря, Мелети, намерих тази статия много провокираща към размисъл. Аз също се радвам за основаването на библейските познания и за това, че ме научиха как да изучавам. Все пак вече не гледам на себе си като на JW. Както казахте, има толкова много уникални за JW учения, с които не съм съгласен (с разсъждения от писанията като основа), че вече не мога да се идентифицирам с тази религия. Сега посещавам една среща седмично по семейни причини. Моята стратегия е да избера какви трохи от библейската истина има и да размишлявам върху тях. ?
Чувствам се както и ти, МартаМарта.
Оценявам, Мелети, как не „изхвърляш бебето с водата за къпане“. Не смятате, че времето, прекарано в пътуването ви, е загуба на време. Открихте Христос, какво по-добро постижение има?
Благодаря ти Мелети! Провеждам нашите WGS проучвания за колове сега. Ще се радвам да добавя Исус в комбинацията, когато мога тази седмица. Мисля, че всички сме открили, че JWorg от време на време прави сравнения със себе си и с други нации и се гордее със себе си като християнска „могъща нация“. Има стремеж към тип духовен „национализъм“ към тази самопровъзгласена „могъща нация“. Намирам ирония в предупрежденията относно идолопоклонството, когато JWorg представя песни за себе си! Чувствам, че има някои песни, които с право могат да бъдат наречени „GB международни химни“ в смисъл, че те искат глобалното... Прочетете още "
Съгласен съм!
Въздържам се и да пея тези песни.
Не съм присъствал от известно време, така че не бях напълно наясно с тези песни. Просто потърсих формулировката. Да!
... О, а относно идолопоклонството на мъжете, когато на Свидетелите се покаже ясна истина в Писанията и тя е различна от това, на което ги е учил GB, тяхната реакция е подозрителна. Често се чуват думите „Ще почакам, докато го видя в Стражева кула“. Боже мой! Те го видяха в Библията, от Божиите уста ... но биха предпочели да го чуят от устата на група мъже. Те няма да повярват на Божието слово, но ще повярват, ако го видят в Стражева кула. Ако това не е идолопоклонство, не знам какво е. Срам за тях... Прочетете още "
Отлична статия Мелети. Напълно съм съгласен, че те използват древния модел на човешки представители в Израел, защото това им подхожда. Ако те могат да убедят братята и сестрите, че Бог все още работи по същия начин чрез човешки представители, отговарящи за дадена организация, тогава той потвърждава техните позиции. След като установят, че Бог продължава да използва човешки представители, използвайки просто заместване с лека ръка на клавиатурата, те могат да се поставят на мястото на Мойсей (седнал на неговото „място“, както каза Исус.) За съжаление те и милиони други пренебрегвайте ясното твърдение в Евреи 1: 1,2... Прочетете още "
Красиви настроения Йеоракам!
@yehorakam, ...
„Ако могат да убедят братята и сестрите, че Бог все още работи по същия начин чрез човешки представители, отговарящи за дадена организация, тогава той потвърждава техните позиции.“
... В същото време увеличавайки тяхната отчетност.
„И всеки, който накара някое от тези малки, които вярват в мен, да се спъне, за него е по-добре, ако на врата му се окачи голям воденичен камък и той бъде хвърлен в морето.“ –GoMark 9:42