Al número d'octubre de 2021 de The Watchtower, hi ha un article final titulat "1921 Fa cent anys". Mostra una imatge d'un llibre publicat aquell any. Aquí està. L'arpa de Déu, de JF Rutherford. Hi ha alguna cosa malament amb aquesta imatge. Saps què és? Et donaré una pista. Aquest no és el llibre que es va publicar aquell any, bé, no exactament. El que estem veient aquí és una mica d'història revisionista. Bé, què hi ha de dolent, podríeu dir?
Bona pregunta. Aquests són alguns principis bíblics que m'agradaria que tinguéssim en compte abans de descobrir què passa amb aquesta imatge.
Hebreus 13:18 diu: “Pregueu per nosaltres, perquè estem segurs que tenim una consciència [pura] (sic), desitjant actuar amb honor en totes les coses”. (Hebreus 13:18, ESV)
Aleshores Pau ens diu que hauríem de «eliminar la mentida, [i] que cadascú digui la veritat amb el seu proïsme, perquè [tots] som membres els uns dels altres». (Efesis 4:25 ESV)..
Finalment, Jesús ens diu que «qui és fidel amb molt poc, també ho serà amb molt, i qui és deshonest amb molt poc, també ho serà amb molt». (Lluc 16:10 BSB)
Ara què passa amb aquesta imatge? L'article parla d'esdeveniments relatius a la Societat Watch Tower de fa cent anys, l'any 1921. A la pàgina 30 del número actual d'octubre de 2021, sota el subtítol "UN LLIBRE NOU!", se'ns informa que aquest llibre L'arpa de Déu va arribar el novembre d'aquell any. No ho va fer. Aquest llibre va sortir quatre anys després, l'any 1925. Aquí el teniu L'arpa de Déu que va sortir l'any 1921.
Per què no mostren la portada del llibre real al qual es refereixen a l'article? Perquè a la portada, hi diu "PROVA CONCLUSIVA QUE MILIONS QUE VIuen ARA MAI MORIRAN". Per què ho amaguen als seus seguidors? Per què no estan, com va dir Pau, "parlant la veritat amb el seu proïsme"? Potser penseu que és poca cosa, però acabem de llegir on Jesús va dir que "qui és deshonest amb molt poc, també ho serà amb molt".
Què significa realment aquest títol?
Tornant a l'article de la Watchtower actual, el número d'octubre de 2021, llegim a la introducció:
"Quina és, per tant, l'obra concreta que podem veure immediatament davant nostre durant l'any?" La Watch Tower de l'1 de gener de 1921 va plantejar aquesta pregunta als entusiastes Estudiants de la Bíblia. Com a resposta, va citar Isaïes 61:1, 2, que els va recordar la seva comissió de predicar. “Jehovà m'ha ungit per predicar una bona nova als mansos. . . , per proclamar l'any agradable del Senyor i el dia de la venjança del nostre Déu".
Estic segur que qualsevol Testimoni de Jehovà que llegeixi avui això només arribarà a la conclusió que l'"obra particular" en qüestió és la predicació de les bones notícies tal com ho fan avui els Testimonis de Jehovà. No!
Aleshores, quin era l'any acceptable del Senyor? Va ser un any molt concret. 1925!
El Butlletí d'octubre de 1920, una publicació mensual de la Watch Tower Society, va proporcionar als Estudiants de la Bíblia de l'època aquesta orientació per predicar:
Hauré de fer una pausa mentre llegeixo això perquè hi ha una sèrie d'incorreccions que s'han d'identificar. Estic utilitzant el terme "incorreccions" per evitar un altre terme més pejoratiu.
"Bon dia!"
"Saps que milions de persones que viuen ara no moriran mai?
"Vull dir només el que dic: que milions que viuen ara no moriran mai.
“'The Finished Mystery', l'obra pòstuma del pastor Russell, explica per què ara viuen milions i que mai moriran; i si pots mantenir-te viu fins al 1925 tens excel·lents possibilitats de ser un d'ells.
Aquesta no va ser l'obra pòstuma de Russell. El llibre va ser escrit per Clayton James Woodworth i George Herbert Fisher sense autorització del Comitè Executiu de la Watch Tower, però per decret de Joseph Franklin Rutherford.
“Des de 1881 tothom va ridiculitzar el missatge del pastor Russell i de l'Associació Internacional d'Estudiants de la Bíblia que la Bíblia va profetitzar una guerra mundial el 1914; però la guerra va arribar a temps, i ara el missatge de la seva obra final, "milions que viuen ara no moriran mai", s'està considerant seriosament.
La Bíblia no va profetitzar una guerra mundial l'any 1914. Si ho dubteu, mireu aquest vídeo.
“És un fet absolut, afirmat en tots els llibres de la Bíblia, predit per tots els profetes de la Bíblia. Crec que estareu d'acord que aquest tema val molt la pena passar unes quantes nits per investigar.
D'acord, això és només una mentida escandalosa. Cada llibre de la Bíblia, cada profeta de la Bíblia, tots parlen de milions de persones que viuen ara i que no moren mai? Si us plau.
" 'El misteri acabat' es pot tenir per 1.00 $.
“Per tal que els que viuen siguin conscients de l'existència real d'aquest període, The Golden Age, una revista quinzenal, tracta els esdeveniments actuals que marquen la institució de l'Edat d'Or, l'edat en què la mort cessarà.
Bé, això segur que no va funcionar com estava previst, oi?
“La subscripció d'un any és de 2.00 dòlars, o es poden tenir tant llibres com revistes per 2.75 dòlars.
"'The Finished Mystery' explica per què milions de persones que viuen ara no moriran mai, i The Golden Age revelarà alegria i consol darrere dels foscos i amenaçadors núvols, tots dos per dos setanta-cinc" (no diguis dòlars).
Realment creien que el final arribaria el 1925, que els antics fidels com Abraham, el rei David i Daniel ressuscitarien a la vida a la terra i viurien als Estats Units. Fins i tot van comprar una mansió de 10 dormitoris a San Diego, Califòrnia per allotjar-los i la van anomenar "Beth Sarim".
Aquest tros de la història de l'organització és real i existeix per escrit, i en el cor i la ment dels homes i dones decebuts, ja que el final no va arribar i els fidels antics no es veien enlloc. Ara, podríem excusar-ho tot com només els tipus d'errors ben intencionats que poden cometre homes imperfectes massa zelosos. Estic segur que ho hauria hagut, si hagués sabut de tot això quan era un testimoni de Jehovà totalment compromès. Per descomptat, és una profecia falsa. Això no es pot discutir. Van profetitzar que passaria alguna cosa i van posar aquesta predicció per escrit, de manera que això els converteix, segons la definició de Deuteronomi 18:20-22, en un fals profeta. No obstant això, tenint en compte això, encara ho hauria passat per alt, a causa d'anys de condicionament. Tot i això, aquestes coses començaven a molestar-me quan vam entrar al 21st segle.
Fa anys, quan estava sopant amb uns amics de JW, una antiga pionera i el seu antic marit betelita, em vaig trobar queixant-me de coses dins de l'organització. Es van preocupar i em van preguntar per què estava realment molest. Em vaig adonar que no podia expressar-ho amb paraules al principi, però després d'uns minuts de pensar, vaig dir: "M'agradaria que reconeguessin els seus errors". Em va preocupar profundament que mai no demanessin disculpes per cap interpretació errònia, i normalment culpenen els altres, o que hagin utilitzat el temps verbal passiu per eludir la responsabilitat directa, per exemple, "es pensava" (vegeu w16 Preguntes dels lectors). Encara no han estat propietaris del fiasco de 1975, per exemple.
El que tenim en aquest article no és només un exemple de l'organització que no és responsable d'un error passat, sinó que en realitat està fent tot el possible per encobrir-lo. És realment una cosa que ens hauria de preocupar? Per a la resposta, deixaré parlar l'organització.
En discutir per què podem creure que la Bíblia és realment la paraula de Déu, la Watchtower de 1982 va dir això:
Una altra cosa que identifica la Bíblia com a provinent de Déu és la franquesa dels seus escriptors. Per què? D'una banda, és contrari la naturalesa humana caiguda per admetre els propis errors, especialment en l'escriptura. En això, la Bíblia es distingeix d'altres llibres antics. Però, més que això, la franquesa dels seus escriptors ens assegura la seva honestedat general. revelar les seves debilitats i després fer afirmacions falses sobre altres coses, oi? Si anessin a falsificar alguna cosa, no seria informació desfavorable sobre ells mateixos? Així, doncs, la franquesa dels escriptors de la Bíblia afegeix pes a la seva afirmació que Déu els va guiar en el que van escriure (2 Timoteu 3:16).
(w82 12/15 pàg. 5-6)
La franquesa dels escriptors de la Bíblia ens assegura la seva honestedat general. Hmm, no seria també cert el contrari. Si descobrim que no hi ha franquesa, això no ens farà sospitar de la veritat del que escrivien? Si ara apliquem aquestes paraules als escriptors de les publicacions dels Testimonis de Jehovà, com són justos? Per tornar a citar la Watchtower de 1982: “Després de tot, probablement no revelarien les seves debilitats i després farien afirmacions falses sobre altres coses, oi? Si anessin a falsificar alguna cosa, no seria informació desfavorable sobre ells mateixos?
Hmm, "si anessin a falsificar alguna cosa, no seria informació desfavorable sobre ells mateixos"?
Mai vaig saber de la profecia fallida de l'organització sobre 1925 fins que vaig deixar l'organització. Van mantenir aquesta vergonya lluny de tots nosaltres. I fins avui, continuen fent-ho. Des de publicacions més antigues, com L'arpa de Déu, han estat eliminats de les biblioteques de totes les sales del Regne d'arreu del món per decret de l'òrgan de govern fa uns anys, el testimoni mitjà miraria aquesta imatge i pensaria que aquest era el llibre ple de la veritat bíblica que es va publicar realment l'any 1921. Mai sabrien que aquesta portada s'havia alterat de la portada original publicada el 1921 que contenia la vergonyosa afirmació que el llibre contenia una prova concloent que milions de vius llavors veurien el final, un final que un altre llibre de l'època, l'edició de 1920. de Milions que viuen no moriran mai, es deia que vindria el 1925.
Podríem passar per alt els molts errors que ha comès l'organització si haguessin imitat els escriptors de la Bíblia admetent amb franquesa els seus errors i es penedeixen per ells. En canvi, fan tot el possible per ocultar els seus errors alterant i reescrivint la seva pròpia història. Si la franquesa dels escriptors de la Bíblia ens dóna raons per creure que la Bíblia és autèntica i veraç, llavors també ha de ser cert el contrari. La manca de franquesa i l'encobriment intencionat dels pecats passats, és una indicació que no es pot confiar en l'organització per revelar la veritat. Això és el que els juristes anomenarien, "el fruit de l'arbre enverinat". Aquest engany, aquesta reescriptura constant de la seva pròpia història per amagar els seus defectes, posa en qüestió tots els seus ensenyaments. La confiança s'ha destruït.
Els autors de la Watchtower haurien de reflexionar sobre aquestes escriptures amb pregària.
"Els llavis mentiders són detestables per a Jehovà, però els que actuen fidelment li agraden". (Proverbis 12:22)
“Perquè ens preocupem de tot amb honestedat, no només als ulls de Jehovà, sinó també als ulls dels homes.” (2 Corintis 8:21).
“No us mentiu els uns als altres. Despulla la vella personalitat amb les seves pràctiques” (Colosenses 3:9).
Però, malauradament, no escoltaran el que la seva pròpia Bíblia els diu que facin. La raó és que serveixen als seus amos, els membres del Consell Rector, no al nostre Senyor Jesús. Com ell mateix va advertir: “Ningú no pot ser esclau de dos amos; perquè o odirà l'un i estimarà l'altre, o s'enganxarà a l'un i menysprearà l'altre. . . .” (Mateu 6:24)
Gràcies pel vostre temps i suport.
Bon dia des d'Austràlia. Només per afegir més combustible a la conversa, compareu els dos comentaris: 1/1/1989 pàgina 12, paràgraf 8: Cap al 47-48 dC, Déu, mitjançant l'esperit sant, va indicar un moviment decisiu per a l'expansió de l'obra missionera. El registre d'Actes 13:2-4 ens diu: “L'esperit sant va dir: 'De totes les persones, apartat Bernabé i Saule per a l'obra a la qual els he cridat.' . . . Així doncs, aquests homes, enviats per l'esperit sant, van baixar a Selèucia [el port marítim d'Antioquia de Síria] i d'allà van marxar cap a Xipre". Què emocionant... Llegeix més "
És interessant. Com hi ha un problema anterior? Totes les edicions impreses originals deien segle XX? Això no sembla una cosa que s'hauria canviat a mitjan corrent el 20? S'ha revisat el contingut original a jw.org sense reconèixer?
Vaig llegir la versió WOL de la Watchtower anglesa 1/1/1989 pàgina 12, paràgraf 8, que acaba amb "... en els nostres dies". A continuació, vaig sincronitzar la versió alemanya, que acaba així: "Der Apostel Paulus ging im christlichen". Missionardienst führend voran. Er legte auch die Grundlage für ein Werk, dessen Vollendung in das 20. Jahrhundert fällt.“ Encara acaba amb 'segle XX'.
Tinc una còpia del volum enquadernat a la meva caixa forta, està editat, per descomptat, com heu indicat. TAMBÉ tinc la meva còpia d'estudi original de l'article INEDIT com a marcador. Quan tinc oportunitat, l'agafo i l'obro i mostro les dues versions als ulls que es fan GRAN en veure'l. He ajudat uns quants d'aquesta manera.
He trobat interessants aquest comentari i alguns dels comentaris següents. Leonardo Josephus va escriure: "No estic segur de si la imatge equivocada va ser deliberada o si simplement demostra la quantitat que fins i tot han eliminat dels seus propis recursos. Quants exemplars d'un llibre haurien de tenir?" Estic de l'opinió que va ser un acte deliberat mantenir els lectors ignorants d'una profecia fallida per part de l'organització. Baso la meva opinió en l'evidència aclaparadora contra l'honestedat i la integritat de l'organització que ara es treu a la llum constantment perquè... Llegeix més "
Hola Nova Anglaterra. No sóc un apologista dels que enganyen la R & F No és que ho suggerís en absolut. Tanmateix, només penso que hi ha desconeixement per part dels escriptors i potser també una certa desídia, perquè se'ls ensenya a confiar en allò que s'ha escrit abans. No oblideu que alguns de nosaltres aquí som més grans que molts dels GB, i l'Eric no deixa cap pedra sense girar, encara que no sé com recull algunes de les coses. A mesura que els escriptors es fan més joves, el seu coneixement combinat... Llegeix més "
Hola Leonardo, estic absolutament d'acord amb tu que hi ha desconeixement per part dels escriptors i sí, confien absolutament en allò que s'ha escrit abans. Aquest és un problema important amb l'organització dels testimonis. La Watchtower té absolutament el mateix pes que la pròpia bíblia dins de l'organització. Els sants dels últims dies tenen la bíblia i el llibre de Mormó i els testimonis de Jehovà tenen la bíblia i la torre de vigilància. No estic segur de com estan composades les publicacions de l'organització, però és molt probable que la majoria estiguin fetes per un grup de joves entusiastes.... Llegeix més "
Vi és un llibre “rivelazione il grande culmine” n cui nell'edizione vecchia di affermava che la fine arrivava entro il 2000 non mi ricordo dove però….
Je m'exigeixi aquests llibres antics disponibles i consultables, per a la família del béthel a Warwick.
Pour ma part, ayant fait partie de la famille du béthel de France amb mon mari, je ne les ai mai vus a la bibliothèque.
Si cette édition de « La Harpe de Dieu » (1921) es troba en la bibliothèque à Warwick, pot-être que cela en fera réfléchir quelques-uns sur l'honnêteté et la confiance à accorder au « canal de Dieu ».
Sovint han dit que no són profetes i, per tant, tenen en compte els seus errors. Tanmateix, aquest no és realment el cas. Han dit públicament en el passat que en realitat eren profetes. Estic citant el llibre Les nacions sabran que jo sóc Jehovà, com? Publicat l'any 1971 pàgina 70.
"Independentment de com vegi o consideri la cristiandat aquest grup de Testimonis ungits de Jehovà, ha d'arribar el moment i que en breu, els que formen la cristiandat sabran que realment hi havia un PROFETA de Jehovà entre ells"
Gràcies, Yobec. Vaig llegir aquell llibre. Vaig ser un pioner habitual en el seu any de publicació. Afirmacions com aquesta es van convertir en part del nostre "sistema de creences", com una aplicació informàtica que s'executa sempre en segon pla.
Acabes de donar la teva edat LOL
No exactament. Tot el que sabem és que definitivament té més de 70 anys, però això vol dir que podria tenir 71, 75, 85 o 90 per tot el que sabem. Però sí que sabem una cosa... lol. ;P
Rajeshsony, ets un troll. No ets el meu germà ni el meu amic. Marxa i deixa de molestar-me. No vull tenir res a veure amb tu.
??? Ni tan sols estava parlant amb tu. Estava parlant amb el germà Yobec. Heu de reconfigurar la vostra posició sobre quina és una resposta adequada a algú que no us ha dit ni una paraula; Puc dir-te una cosa, que no és per dir "va't i deixa de molestar-me", ni per dir "ets un troll", ni per dir "no vull tenir res a veure amb tu". Si no et pots controlar i només has de dir coses com aquestes, probablement el millor que pots fer és no dir res; malgrat tot... Llegeix més "
Rajeshsony, t'he dit abans que te'n vagis i em deixis en pau. No vull cap conversa amb tu. No et fiquis on no et demanen.
No vull cap conversa amb tu
Aleshores, per què en vas iniciar un? Em sembla que si algú realment no vol fer alguna cosa, el passat el que farien és aquella cosa. Ni tan sols estava parlant amb tu; No he intentat iniciar una conversa amb tu. Això és tot sobre tu. Per tant, escolteu els vostres propis consells i deixeu d'iniciar una conversa amb un "troll".
Rajeshsony, ets un troll. Marxa't. No hauríeu d'estar en aquest lloc web. Només causes estralls.
Mira, germà meu. No estic fet per a això. Ho sento per tot el que t'he fet. Em pots perdonar, si us plau? Només m'agradaria seguir endavant. Així que, cuideu-vos, que tingueu un bon cap de setmana. 🙂
2 no m'agrada? Suposo que la gent realment no vol que deixi aquest lloc web. Awww. Això m'escalfa el cor. Hmmm, d'acord nois, em quedaré! Però només perquè em vas suplicar. ¡Veu aviat! 😉
Rajeshsony, allunya't de mi. Ets un troll. Deixa'm sol
No recorrem als insults.
Rajeshsony, t'ho vaig dir, i ara t'ho torno a dir, no ets el meu germà. Mantén-te lluny de mi.
Ah, pots veure el meu comentari? Vaig pensar que estava bloquejat. Uf.
D'acord, segur, em mantindré lluny de tu. Cuida't, que tinguis un bon dia. 🙂
Rajeshsony, marxa't. Ets un troll.
Sí, RajeshSony, el millor és que ho facis per la pau. Gràcies.
Germà Rajeshsony... A mi personalment no m'ofenen els vostres arguments... però us demanaria que no feu comentaris a tots els països deixant espai perquè els altres expressin les seves opinions... i que no especulis més els vostres pensaments quan la Bíblia no ens demana alguna cosa perquè és tediós. i una pèrdua de temps... Estem en aquest fòrum perquè tenim un amor per la veritat i estem desperts amb la veritable naturalesa de l'Organització... Hem après moltes veritats vitals a través d'aquest lloc que ens estan ajudant en el nostre vides....... Llegeix més "
Moltes gràcies, germà Aleks. 😀
Sí, yobec.
Quan va sortir aquell llibre, estava ensenyant una llengua estrangera a un grup de testimonis que havien vingut a servir on la necessitat és gran. Aquest programa havia estat posat en marxa per la Societat
És curiós com tenim records tan vívids... que ens han tornat un llibre!
Quina llengua estrangera vas ensenyar? Si us plau, envieu el vostre correu electrònic a Eric i demaneu-li que me l'enviï. Incloeu que sou "yobec" al lloc web.
Com puc contactar amb l'Eric al seu correu electrònic?
El correu electrònic d'Eric és meleti.vivlon@gmail.com
El seu correu electrònic també es troba al seu canal de YouTube.
Bé gràcies. Ho faré abans de sopar. Ara són les 12:30 de la nit aquí
Vaig donar la informació a l'Eric
Gràcies, Yobec. Et veig després.
He rebut el teu missatge, Yobec. Gràcies per escriure. Estàs en un altre fòrum a més d'aquest? M'agradaria parlar més sobre idiomes i experiències exjw. Però aquí no.
Li vaig preguntar a l'Eric si et podia donar la meva adreça de correu electrònic personal
Suposo que també pots contactar amb ell i aconseguir-ho.
Parlem aviat
Oh d'acord! Genial. Em posaré en contacte amb ell i ho demanaré.
T'he enviat un correu electrònic. Avisa'm si no l'has rebut.
I tot tan aviat després de ser nomenat esclau fidel el 1919! ! Em pregunto què hauria pensat Jesús (si els hagués nomenat). Un altre article fantàstic i ben vist, Eric. Vaig aconseguir trobar una primera edició original de color marró a Internet i, de fet, diu, a la portada, que la prova concloent que els milions que viuen ara no moriran mai. No estic segur de si la imatge equivocada va ser deliberada o si simplement demostra quant han tret fins i tot dels seus propis recursos. Quants exemplars d'un llibre haurien de tenir? És només un altre... Llegeix més "
Pel que fa a amagar coses, Fred Franz, antic vicepresident de l'organització Watchtower, va donar una xerrada a la classe de graduació de Gilead de 1972 en què va entrar en grans detalls per demostrar que no existia un òrgan de govern al segle I. Per més que ho intenti, ja no puc localitzar aquest discurs de veu enlloc d'Internet. Tan bon punt crec que he identificat alguna cosa, hi faig clic i em diuen que ja no està disponible.
Molt relacionat està aquest article publicat a reddit. https://www.reddit.com/r/exjw/comments/a8xlgp/according_to_fred_franz_there_is_no_governing_body/
A l'enllaç hi ha una cita del llibre "Crisis of Conscience", pàgines 92-96, on Ray Franz explica la mateixa història sobre Fred Franz.
Crec que l'he trobat, yobec, gràcies a la teva informació. Començant amb la diapositiva 75 cap endavant, i especialment les diapositives 95, 96 i 97, aquesta informació és esgarrifosa. No he iniciat sessió i encara no he sentit l'àudio, però ara ho faré.
https://www.theworldnewsmedia.org/topic/33662-gilead-grad-talk-59th-class-by-frederick-w-franz/
Malauradament, el lloc de notícies mundial, que he citat més amunt, només té una transcripció diapositiva per diapositiva, però no l'àudio de la xerrada de graduació de Gilead de Fred Franz de 1972.
Scribd té, el que sembla, el guió mecanografiat de Fred Franz per a aquella xerrada de graduació de Gilead de 1972. I el guió mecanografiat conté petites notes de correcció escrites a mà.
https://www.scribd.com/document/303423532/Watchtower-Fred-Franz-Gilead-Talk-September-7-1975
Gràcies per la informació. Vaig trobar tots aquests en un moment o altre, però el que no puc trobar és el que en realitat tenia una gravació de la veu d'un Fred mentre donava la seva xerrada. Això sembla que ha desaparegut
Aquí teniu l'àudio a YouTube. 🙂 Crec que la "part bona" comença al voltant dels 21 minuts, si tens ganes d'aconseguir-ho bé. Gaudeix.
https://www.youtube.com/watch?v=yqAmFPjNY0w
Moltes gràcies. Jo estava buscant això.
Suposo que em vaig equivocar amb la meva sospita que el GB l'havia fet no disponible a Internet.
De benvingut. També em va agradar l'article i no n'hauria sabut si no l'haguéssiu plantejat. Hi havia un comentari de 4 anys a la part inferior d'aquest YouTube, preguntant d'on havia aconseguit el vídeo el pòster, però no es va donar cap resposta a la pregunta. Vaig veure que els documents de la torre de vigilància de Barbara Anderson enumeraven aquest enregistrament al seu lloc. Tanmateix, la meva tauleta té poques dades i no he pogut obrir la seva gravació.
3 vídeos a menys més de 2 setmanes? No celebro Nadal, però si ho fes seria un regal de Nadal. 😀 Gran feina com sempre, germà Eric!
PS Dolç tall de cabell. 😉
De la Viquipèdia:
"El fruit de l'arbre verinós és una metàfora legal utilitzada per descriure proves que s'obtenen il·legalment.[1] La lògica de la terminologia és que si la font (l'"arbre") de l'evidència o l'evidència en si està contaminada, tot el que s'obté (el "fruit") també es contamina".
Hola Eric, agraeixo el teu aclariment sobre l'article de la torre de vigilància. L'organització és un defensor de l'exactitud, de l'honestedat. Llavors, per què no fer el mateix per ells? Tens raó en fer-ho. Estim la veritat perquè "hem d'adorar en esperit i veritat". Beth Sarim. Pocs germans coneixen aquesta història. Com poden si no miren. Però no poden perquè estan encegats pel GB. També m'he adonat que ja no hi ha moltes publicacions, però també referències que no s'indiquen als índexs. Per exemple, 1975. No hi ha referències de les talaies 1967 1968, etc... sospitós... Llegeix més "