[Z ws3 / 17 str. 18 může 15-21]
"Ó Jehovo, pamatuj, prosím, jak jsem před tebou chodil věrně as úplným srdcem." - 2 Kings 20: 3.
Tento konkrétní Strážní věž Studie používá čtyři královské příklady z dob starověkého Izraele, aby poučila Jehovovy svědky o tom, že slouží Bohu s úplným srdcem. Samozřejmě není nic špatného s použitím příkladů věrných mužů zaznamenaných v předkristiánských písmech (PS) jako objektových lekcí, které nás dnes vedou. Je však třeba poznamenat, že v publikacích Bible a Tract Society ve Strážné věži je takové příklady jasně zdůrazněno. Bylo pozorováno, že jsme židovsko-křesťanské náboženství s velkým důrazem na „judeo“ aspekt křesťanství. Je to problém?
Svědkové Jehovovi nepoužívají pojmy „Starý zákon“ a „Nový zákon“, které se běžně používají v církvích křesťanství. Důvod je vysvětlen v dodatku 7E (str. 1585) Překlad svatého písma do nového světa - Referenční Bible. Ať už přijmete tuto úvahu, nebo si myslíte, že to nepřekročí vědeckou kontrolu, je třeba si uvědomit, že jedním z důvodů, proč se těmto dvěma termínům vyhnout, je touha JW.org neustále se distancovat od zbytku křesťanstva. (Svědkové se ve skutečnosti, i když jsou křesťanskou denominací, nepovažují za součást křesťanstva.) Ať už je tomu tak, je toho stále ještě více než to, co vidíme na povrchu. Dodatek 7E tvrdí, že by bylo přesnější nahradit „smlouvu“ výrazem „závěť“, ale Organizace rovněž odmítá výrazy „stará smlouva“ a „nová smlouva“. Proč?
Tvrdí se, že Bible je jediné dílo, a tak takové rozdělení nemá „žádný platný základ“.
Neexistuje tedy žádný platný základ pro to, aby bylo hebrejské a aramejské písmo nazýváno „Starým zákonem“ a aby bylo křesťanské řecké písmo nazváno „Nový zákon“. Ježíš Kristus sám označil soubor posvátných spisů za „Písma“ “(Mt 21: 42; Mr. 14: 49; Joh 5: 39) Apoštol Pavel je označoval jako„ svatá písma “,„ Písma “a„ svatá spisy “.
(Rbi8 s. 1585 7E Výrazy „Starý zákon“ a „Nový zákon“)
Bystrý student Bible si však všimne, že při tomto ohlašování se Příloha 7E stále zabývá rozdělením Bible na dvě části: „Hebrejská a aramejská písma“ a „křesťanská řecká písma“, čímž nevědomky podkopávají jejich argumenty. Proč je rozdělit podle jazyka, ve kterém byly napsány? Co tím získáváte? Proč se bránit používání „Staré smlouvy“ a „Nové smlouvy“? Ten druhý by jistě poskytoval požadované distancování se od hlavního proudu křesťanství a přidal by více smyslu, než jaký lze najít z jeho jednoduchého jazykového označení?
Je možné, že použití „závěti“ nebo „smlouvy“, zejména s připojenými přídavnými jmény „starý“ a „nový“, vytváří pro JW.org doktrinální problém? Svědci učí, že křesťané (s výjimkou malé, malé menšiny) nejsou v žádném druhu smlouvy. Zdůrazňování staré smlouvy mezi Jehovou a Židy, která byla nahrazena novou smlouvou mezi Jehovou a oběma Židy a pohany (tj. Křesťany), nevyhovuje organizaci, která učí lidi, že Bůh s nimi vůbec žádnou smlouvu neuzavřel.[I] Organizace jednoduše nechce, aby se svědkové zabývali biblickým poselstvím starých a nových smluv, protože výuka svědků se to všechno vztahuje na malou skupinu 144,000 XNUMX jednotlivců, přičemž řadoví pracovníci JW.org zůstávají venku. Obydlí nad novou smlouvou také vede křesťana k tomu, aby se zabýval svým zvláštním vztahem s Božím Synem, Ježíšem Kristem. Odkaz na dvě rozdělení Písma jazykem, ve kterém bylo každé napsáno, se těmto otázkám vyhýbá. Organizace povzbuzuje své stádo, aby po celou dobu myslelo na Jehovu až k virtuálnímu vyloučení Ježíše Krista. Pokusem o stírání rozdílu mezi Prechristian Scriptures (PS) a Christian Scriptures (CS) je snazší posunout Ježíše na jednu stranu a zaměřit se pouze na poslušnost a službu Jehovovi. Právě tím, že používají Jehovovo jméno, se svědkové snaží odlišit od zbytku křesťanstva.
I když se zaměření na životní zkušenosti čtyř izraelských králů může stát pozitivním prostředkem k nalezení paralel, z nichž mohou mít křesťané užitek, chceme zajistit, abychom Ježíše neustále představovali v diskusi, protože to je jeden z klíčových záměrů Božího inspirování křesťanů Písma. Tento článek má název „Sloužit Jehovovi s úplným srdcem“. To je všechno dobré a dobré. Když však někomu otrokujete, sloužíte mu, že? Sledujte, jak se slave používá v CS, kdykoli je slovo připsáno tomu, pro koho je jeden otrokem.
„Pavel, otrok Ježíše Krista ...“ (Ří 1: 1)
"Otrok pro Pána." (Ří 12:11)
"... ten, kterému se říkalo, když je svobodný otrok Krista." (1Ko 7:21)
"Kdybych ještě potěšil muže, nebyl bych Kristovým otrokem." (Gal. 1:10)
"... protože nosím na svém těle značky [otroka] Ježíše." (Gal 6:17)
"OTROK pro pána, Kristu." (Kol 3:24)
"... Tychicus, [můj] milovaný bratr a věrný služebník a otrok v Pánu." (Kol 4: 7)
„Epafras, který je z vašeho středu, otrok Krista Ježíše…“ (Kol 4)
„… Jak jsi se od svých idolů obrátil k Bohu, abys otrokoval pro živého a pravého Boha a čekal na svého Syna z nebes… jmenovitě Ježíše…“ (1Te 1: 9)
„Ale otrok Páně ...“ (2Ti 2:24)
„Pavel, Boží otrok a apoštol Ježíše Krista…“ (Titovi 1: 1)
„Jakub, otrok Boha a [Pána] Ježíše Krista…“ (Jakub 1: 1)
„Simon Peter, otrok a apoštol Ježíše Krista…“ (2Pe 1: 1)
„Judo, otrok Ježíše Krista…“ (Juda 1: 1)
„Zjevení Ježíše Krista… jeho otroku Janovi…“ (Zj 1: 1)
„A zpívali píseň Mojžíše, otroka Božího, a píseň Beránka ...“ (Zj 15: 3)
Všimnete si, že ve výjimečných případech, kdy se o křesťanovi říká, že je otrokem Boha, je Ježíš stále zmiňován. Takže článek, který opakovaně zdůrazňuje, jak můžeme sloužit (otrokovat) Jehovovi Bohu a který vůbec nezmiňuje ani otroctví nebo službu Ježíši, je zcela v souladu s poselstvím pro křesťany, jak je vyjádřeno v CS.
Mohlo by to být tak, že tím, že kreslí paralely se starověkým Izraelem, je jejich další agenda v práci?
Židé poslouchali a sloužili Jehovovi prostřednictvím pozemských zástupců. Poslouchali a sloužili Jehovovi nasloucháním a poslušností Mojžíše. Poslouchali a poslouchali své pozemské krále. Podobně křesťané poslouchají Jehovu a slouží mu prostřednictvím člověka, ale tento muž je Pán Ježíš Kristus. (Skutky 17:31; Římanům 1: 1–7) Pravé křesťanství vytahuje z rovnice lidské vůdce, jako jsou Mojžíš, Joshua a izraelští králové. Pokud si muži přejí vládnout nad jinými muži, jednou z metod je minimalizace Ježíšovy role. Katolická církev toho dosáhla tím, že se papež stal Kristovým vikářem. Vikář je muž, který v nepřítomnosti vyplňuje kněze. Je náhradou za kněze. (Mimochodem, odtud máme slovo „zprostředkovaný“.) Takže papež může vytvořit zákon, jako je zákaz používání antikoncepčních prostředků, a má veškerou váhu autority, jako by byl přítomen sám Ježíš ten zákon.
Metoda, kterou si současné vedení svědků Jehovových zvolilo, je zaměřit se na izraelský model, ve kterém se Ježíš neobjevuje. Muži, kteří se ujali vedení v organizaci, se pak mohou postavit do podobného postavení jako muži jako Mojžíš nebo izraelští králové. To bylo stejně účinné jako katolický model. Abych ilustroval, jak efektivní to bylo, uvedu do souvislosti událost z mého vlastního života. (Vím, že anedoti nejsou důkazem, ale mám pocit, že to, co se chystám spojit, je dost běžné, že mnozí, kteří to čtou, se shodnou a mohou přidat své vlastní svědectví.)
Nedávno v diskusi s některými starými přáteli, ve které jsem byl schopen odhalit některá z falešných učení organizace a jejich pokrytecké členství v OSN, manžel toho páru, který byl do té doby zticha, se připojil a řekl odmítavě: "No, miluji Jehovu!" To mělo za cíl ukončit diskusi v jeho mysli. To, co opravdu myslel, a co se ukázalo, jak jsme pokračovali v chatování, bylo, že pro něj byl Jehova a organizace rovnocenné. Jeden nemohl milovat jednoho, aniž by miloval druhého. Nebylo to poprvé, co jsem byl tomuto typu uvažování vystaven.
Jde o to, že neustálým zaměřováním na izraelský model, kdy někteří lidští zástupci slouží jako komunikační kanál mezi Jehovou Bohem a lidmi, se vůdci Organizace velmi efektivně dostali do stejného postavení v myslích svědků Jehovových. To bylo provedeno tak efektivně, že byli schopni zveřejnit graf struktury řízení organizace, ve které Ježíš Kristus vůbec nefiguroval. Ještě úžasnější je, že k tomu došlo, aniž by to způsobilo tolik vlnění v myslích milionů svědků Jehovových. Prostě si nevšimli, že Ježíš byl vyříznut!
A tak se dostáváme k dnešní studii, ve které přezkoumáme příklad čtyř izraelských králů. Opět není nic špatného na myšlence sloužit Jehovovi s úplným srdcem. Je však nemožné to udělat v křesťanském sboru, pokud nahradíme Ježíše Krista lidmi. Zahrnutí Ježíše je pro naši spásu tak důležité, že by mělo být zmíněno opakovaně, přesto se v tomto článku jméno Ježíše objevuje jen dvakrát, ale nikdy jako to, kterému bychom měli sloužit a poslouchat ho.
Porazil stejný buben
„… Může nastat situace, kdy můžete napodobit Asovu horlivost. Například, co když člen vaší rodiny nebo blízký přítel hříchuje, je neochotný a musí být disfellowshipped? Přijali byste rozhodné kroky tím, že přestanete být s touto osobou spojeni? Co by tě pohnulo tvým srdcem? “ - par. 7
Opravdu, co by vaše srdce vám říká, abyste to udělali v případě vyloučeného přítele nebo příbuzného? Pokud by vám vaše dlouho ztracená dcera, která byla ztracená, zavolala na telefon - jak bylo znázorněno v dramatu na loňském Regionálním shromáždění - odmítli byste odpovědět? Možná volá k pokání, nebo kvůli nějaké mimořádné události, kdy naléhavě potřebuje pomoc. K čemu by vás přimělo vaše srdce? Bylo by srdce, které je úplné s Jehovou, chladné a bezcitné? Dalo by to věrnost diktátu organizace řízené muži nad zákon lásky? Řídili byste se pravidly mužů nebo zásadou vyjádřenou ve „zlatém pravidle“? (Gal 5:14, 15) Pokud bys byl vyřazeným, jak by s tebou chtěl zacházet?
To vyvolává ještě další otázku: Proč je striktní dodržování kodexu Strážné věže, pokud jde o to, jak zacházet s vyloučenými, tak důležité, že to musí být v publikacích opakováno znovu a znovu? Proč organizace nesprávně používá 2. Jana 8, aby zakryla všechny hříchy, když měla zjevně za cíl jednat pouze s těmi, kdo se aktivně stavěli proti Kristovu učení? Vyžaduje služba Jehovovi s úplným srdcem jasně to, abychom měli pevné srdce vůči těm, kteří trpí a kteří potřebují naši milost? Je neustálé obtěžování této zprávy známkou toho, že se vedení Organizace cítí ohroženo?
Správný pohled na duchovní činnosti
Stejně jako Asa můžete ukázat, že máte plné srdce tím, že se plně spoléháte na Boha, když čelíte opozici, dokonce i ti, kteří se mohou zdát nepřekonatelní…. Kolegové v práci vás mohou posměchat za to, že si berete dny volna za duchovní činnosti nebo za to, že často nepracujete přesčas. - par. 8
„Využívání volna [práce] na duchovní činnosti“ se samozřejmě za správných okolností zdá být chvályhodným postupem. Znamená to obětavost, ale Pavel se vzdal mnoha věcí a všechny považoval za spoustu odpadků, aby mohl získat Krista. (Fil. 3: 8) Je „získávání Krista“ typem „duchovní činnosti“, na kterou tento odstavec ukazuje? Bohužel, protože jsem byl jedním z těch věrných svědků, kteří věnovali velkou část svého dospělého života těmto „duchovním činnostem“, mohu s jistotou říci, že tomu tak není. Paul chtěl „získat Krista“, ale naučili mě, že to nemohu udělat. Nebyl jsem pomazán. Nemohl jsem ani aspirovat na to, abych byl nazýván Kristovým bratrem a Božím dítětem. To nejlepší, v co jsem mohl doufat, byl „dobrý přítel“.
Podívejme se na to takto: Pokud by baptista nebo mormon použil stejný argument, považoval by ho svědek Jehovův za platný? Odpověď víme „ne“ jednoduše proto, že svědkové považují všechna ostatní náboženství za falešná, takže nemohou mít platné „duchovní činnosti“. Praví ctitelé koneckonců uctívají Otce jak v duchu, tak v pravdě, takže jeden jde ruku v ruce s druhým. (Jan 4:23)
Po letech studia jsem dospěl k poznání, že prakticky každá nauka jedinečná pro svědky Jehovovy nemá v Písmu žádný základ. Ohlížím se tedy zpět za svým obětavým životem věnovaným prosazování „duchovních činností“ JW jako do značné míry ztráta času ve službě lidem. To, co jsem z toho ale získal, byl život zasvěcený lepšímu poznání Boha a Krista - život zasvěcený studiu Písma. (Jan 17: 3) Nebyl bych tam, kde jsem teď, kdyby to nebylo ono, takže nelituji ztráty času, protože mi to dalo základ, na kterém jsem mohl budovat víru v Ježíše Krista jako dítě Bůh s nadějí, že s ním bude vládnout v nebeském království. O to stojí za to usilovat. Takže zcela souhlasím s apoštolem Pavlem. Je to všechno odpad, jen kdybych mohl získat Krista. Jsem si jistý, že se mnozí z nás cítí stejně.
Jedna z duchovních činností, které se od nás očekávají, je uvedena v odstavci 9.
Boží služebníci jdou nad rámec pouhého přemýšlení o sobě. Asa prosazoval skutečné uctívání. Pomáháme také ostatním „hledat Jehovu“. Jak je potěšení Jehova, když vidí, že o něm mluvíme s našimi sousedy a ostatními, děláme tak z pravé lásky k němu a skutečného zájmu o věčné blaho lidí! - par. 9
Opět žádná zmínka o Ježíši. Celá pozornost je zaměřena na Jehovu s vyloučením toho, který nám řekl - svým vlastním hlasem, neméně! - abychom jej poslouchali. (Mt 3:17; 17: 5; 2Pe 1:17)
Idolizing Men
Pomocí Hizekiášova odstranění modlářského falešného uctívání z království se autor pokouší najít moderní paralelu, aby se vyhnul idolizaci lidí.
"Je zřejmé, že nechceme napodobovat ty na světě, kteří s pomocí sociálních médií zacházejí s lidmi, jako by byli modlami. Můžeme se ptát sami sebe:" Vyhýbám se modlám lidí ...? " - par. 17
Před dvaceti lety by většina z nás s tímto sentimentem neměla žádné potíže. Nyní však v něm můžeme zaznamenat náznak pokrytectví. Říkají, ale nedělají? Bratři přišli zbožňovat členy Řídícího orgánu, v nemalé míře kvůli jejich důležitosti ve vysílání JW a na mimořádně velkých obrazovkách na regionálních a mezinárodních úmluvách. Bývaly doby, kdy průměrný svědek Jehovův nemohl jmenovat více než jednoho nebo dva členy vedoucího sboru, ale nyní se to všechno změnilo. Zkuste požádat bratra nebo sestru, aby je všechny pojmenoval. Poté, co to udělají, požádejte je, aby jmenovali všechny apoštoly. „Řekl Nuf?
Odchylování nás od zprávy
Čtení Božího slova každý den je užitečná praxe. Rada v bodě 19 se tedy zdá být v pořádku.
Také si pamatujte, že čtení Písma se dotklo Josiahova srdce a přimělo ho jednat. Vaše čtení Božího slova vás může přimět k akci, která zvýší vaše štěstí a posílí vaše přátelství s Bohem, a také vás pobídne, abyste pomohli ostatním hledat Boha. (Přečtěte si kroniky 2 34: 18, 19.) - par. 17
Rada je však poznamenána základní zprávou. Studujete, abyste „posílili své přátelství s Bohem“. Za tímto účelem je „přečtené“ písmo převzato z PS, nikoli z CS. Lepší jsou Pavlova slova Timoteovi o čtení Božího slova: 2. Timoteovi 3: 14–17. To se však zaměřuje na „víru ve spojení s Kristem Ježíšem“, nikoli na Jehovu Boha a Timotea se samozřejmě nenazývá Božím přítelem. Naděje, kterou Timothy měl, není nadějí, kterou chce Organizace mít.
Ačkoliv se kritika této zjevně nevinné rady pravidelného čtení Božího slova může běžnému čtenáři zdát jako pouhá picayune, zkušený badatel si je vědom toho, jak pomocí takové jemné narážky může člověk začít myslet špatnou cestou.
Příští týden téma studie pokračuje zkoumáním chyb, které tito čtyři králové udělali, aby se poučili z jejich příkladu.
____________________________________________________________________
[I] Pravidelní čtenáři těchto článků si možná všimli, že jsem v poslední době začal preferovat výrazy „Prechristian Scriptures“ a „Christian Scriptures“. Důvodem je to, že staré a nové smlouvy, i když jsou velmi důležité, nezahrnují celé Písmo. Stará smlouva nevznikla, dokud lidé nechodili po zemi dobře už 2000 let. Proto se v zájmu jasnosti zdá být lepší volbou rozdělení obou částí Bible na základě příchodu křesťanství. Toto je samozřejmě preference a nikdo by jej neměl zpravidla brát. V závislosti na publiku, s nímž někdo mluví, může být vhodnější Starý zákon (SZ) a Nový zákon (NT).
Děkujeme vám za úžasné rozdělení tohoto článku. Miluji útok na sociální média a GB, které nám říkají, abychom nenásledovali lidi, kteří nebyli v bratrství, a použili k tomu příklady Aquilla a Priscilla. Dobré je, že jste vytvořili většinu JDubů, kteří neznají jména apoštolů, ale znají členy GB.
Odstavec 8 v článku hovoří o tom, že zůstávám pevný v tom, co je správné a moudré, právě dnes jsem mluvil se sestrou a podle jejích komentářů vyšlo najevo, že prostě neví, jak náboženství funguje. Když jsem vysvětlil, že zvolala „dobře, stejně dobře, nevím, tuto výmluvu jsem slyšela před jejím typickým uvažováním svědků, mnoho lidí se nezdá, že by měli zájem vědět, co je skutečná pravda nebo co je správné či moudré. Co můžeš udělat ? Určitě to není postoj, který bychom měli mít,
Upřímně, vždycky jsem si myslel, že Ježíš je na obrázku anděl. Možná proto, že jsem chtěl, aby byl. Protože však říkají pozemsky, byl by k tomu Ježíš přišel, protože vládne z nebe? Předpokládám, že kdyby anděl byl Ježíš, vznášel by se nad #1 řídícím orgánem, protože odtud pocházejí všechny informace. Myšlenky ???
„Bylo to provedeno tak efektivně, že byli schopni publikovat graf struktury řízení organizace, v níž Ježíš Kristus vůbec nepřišel“.
Asi rok zpět jsem poslal tento obrázek svému kongovi staršímu, abych se ho zeptal, proč Kristus „náš vůdce“ zjevně chybí. Jeho odpovědí bylo citovat Matt 18: 19,20 - v podstatě žádná odpověď
Tento obrázek si v telefonu ponechám jako tapetu a občas ji ukážu některým přátelnějším obočím, aby viděli pokles čelistí
Ve skutečnosti toto Písmo na otázku odpovídá. Kdyby se ti, kteří jsou zobrazeni na obrázku Strážné věže, shromáždili ve jménu Ježíše, byl by přítomen. Protože není přítomen na ilustraci, Organizace nám říká, že se neshromažďují ve svém jménu. 🙂
Pokud tedy Ježíš není na obrázku, ani není uveden - JW se nescházejí v jeho jménu! Ježíš není mezi nimi! Skvělý vhled, nikdy mě to tak nenapadlo. Díky, Meleti. Uložím to pro budoucí použití.
Myslím, že pro každého z nás, který obětoval cokoli pro tuto organizaci, to není marné. Dívám se na to tímto způsobem, cokoli, co jsme dali Bohu, i když náboženství nemusí být správné, nemůže být nikdy špatné. Je to trochu žihadlo vědět, že jsem věřil něco více než 30 let a přijít zjistit, byl postaven na písku. Upřímně řečeno, cítím obnovenou sílu v poznání skutečné „pravdy“. Všechno, co jsem na tomto webu četl, ne všechno, ale většina věcí byly věci, které jsem si poctivě myslel předtím, ale... Přečtěte si více "
@ eve04, ...
"Je to tolik, protože organizace se drží Starého zákona, aby mohla vykonávat autoritu nad ostatními, a zdá se být správná."
Historie se opakuje, ale v tak mazaném převleku, že nikdy nezjistíme podobnost, dokud nedojde k poškození.
–Sydney J. Harris
Badda bing, ... badda boom!
Drifter
To je silné prohlášení. WOW
Název JESUS je v článku uveden pouze jednou a poté pouze jako odkaz na výkupné. Vlastně jsem nyní přesvědčen, že způsob, jakým WT zachází s Ježíšem, poškozuje křesťanskou víru. Nyní si uvědomuji, že čtení NWT ani rNWT mě nikdy nepřitahovaly k Ježíši a v opačném pohledu mě občas zmátla. Je to proto, že moje rodina je stále zapojena, jinak, pokud by již nechtěla číst o všech manipulacích prostřednictvím publikací a dvojitého mluvení. Realizace je poněkud demotivující.
V NT je spousta varování o nebezpečí poslechu falešných učitelů, myslel jsem si, proč mi Bůh dovolil trpět jako já celé ty roky, pravda je, že ne, dovolil jsem si to sám, protože jsem ne Dbejte varování v mé Bibli,
Snažil jsem se být rozumný, 2 Korintským 11 v 20
@ Mennov, ...
Ani na okamžik si nemysli, že Ježíš není naštvaný, ... hm, rozrušený!
Řekl mi to,…
Úžasný článek moc děkuji Meleti za to, že to jasně vyjádřil.
Když jsem zasáhl smutnou realitu, zasáhl jsem také skalní dno, že všechno, co jsem považoval za pravdu, bylo postaveno na písku.
Pro mě čas, který jsem strávil jako horlivý JW, se stal učitelem vedoucím ke Kristu, Paul řekl, že pokud jde o zákonnou smlouvu, GB vytvořily pseudo-zákonnou smlouvu, nebo Judeo / křesťanství, jak je uvedeno v článku, zdá se, když chcete aby vytvořil pravidla, Ježíš se ukáže a ukazuje na druhou stranu.
Odstavec 11 „Starší zařídí návštěvu a pomoc vyloučeným, kteří opustili praxi hříchu, hřích, kterého jsem se dopustil, stál za biblickou pravdou, nad zjevnými lžemi. Nikdy na mě nezavolali, ale předpokládám, že pokud jsi vůbec nebyl obětován za hřích, co pak mohou dělat?
Ve skutečnosti, v souladu s touto poznámkou, před několika měsíci ke mně přišel bratr, který byl vyloučen, aby se mě zeptal, co musí udělat, aby byl znovu přijat. Tady je ta legrační část ... jsem vyloučen. Tak proč se mě ptát? Ukázalo se, že byl vyloučen z činnosti po dobu 6 let a celou dobu chodil na schůzky. Starší se s ním však NIKDY nesetkali, aby ho povzbudili nebo mu vysvětlili, co musí udělat. 6 let v limbu! A přistoupil ke mně, protože jsem býval starší a myslel jsem si, že bych mohl vysvětlit, co on... Přečtěte si více "
Musí mít opravdu dobrý důvod, proč se chce vrátit, snad starší neměli čas číst 2 Korintským 2: 5 až 11, ale skutečná rada je obsažena ve 2. Timoteovi 3: 5
Vlastně jsem právě četl 2 Timothy v1: 9 v nové verzi století a bohužel to pokaždé, když jsem si to přečetl, vypadá spíš jako sbor.
To byla samozřejmě kapitola 3
Zajímalo by mě, jak se ten bratr DFed cítí při čtení odstavce 20–21 z textu „biblického studia“ z tohoto týdne v polovině týdne. Jak se cítí starší jeho sboru. Jo, kolik toho musí člověk opravdu začít probudit.
Bohužel, pokud se odchýlíte od učení GB, praktikujete hřích v jejich očích.
Před lety jsem byl v debatě s badatelem Bible online (odnož náboženství Strážné věže - čtou pouze dílo Russella) a pamatuji si, že jsem argumentoval, že zbožštili člověka, CT Russella, a že my svědkové nikoho v naší náboženství, natož naši bratři zpět na vrchol Betelu. Nevěřil mi, ale použil jsem argument, že neznám jména těchto mužů, že jsou pro všechny účely a účely anonymní muži. Tento argument již není platný. Vzpomínám si, že jsem hrdý na to, že jsme byli... Přečtěte si více "
Dobře řečeno, Joseph.
Studenti Bible četli pouze díla Russella a svědkové četli pouze publikace GB. Někdo tady vidí podobnost?
@Joseph,… „Náboženství je léčka a raketa!“
Nejsi jediný, kdo tomu spadl!
😉
Osobně si jedna z největších realit, která otevírala oči, jako křesťan, uvědomila, že nejsem Žid. Že mými předky byli pravděpodobně Pelištejci nebo Kanaánci, a to mě neuskutečnilo žádné studium Strážné věže nebo čtení Bible, ale diskuse o knižním klubu o Steinbeckově Východu z Edenu. Když jsem to pochopil, byly pro mě křesťanské řecké písma mnohem zvláštnější. Ať už byli kdokoli moji lidé, ať už byly v historii jakékoli strašné věci, nakonec byli přijati jako děti Boží. Jakmile to bylo jasné, začal jsem si všímat, jak moc se společnost Strážná věž zaměřuje... Přečtěte si více "
Odstavec 7, je trochu těžké srovnávat ty, kteří byli vyloučeni, s maacah, s jejím zločinem výroby idoly asherah, asherah byla bohyně plodnosti, a kontext hovoří také o odstranění mužských prostitutek, takže zde máme představu o tom, co se dělo. Na zdraví bratři !!! Přestože to byl tak špatný verš, který říká, že ji asa odstranila z královny matky, neříká, že byla vyloučena, vykázána nebo se jí vyhýbali. Buď . To jsou pro nás všechny, ostrakizovaní prarodiče, díky partě,... Přečtěte si více "
Meleti, díky za dobrý článek.
Opravdu jsem nepřemýšlel o pojmenování hry kolem písem, i když mi to v minulosti připadalo divné. Seskupování podle jazyků není jen způsob, jak se odlišit od jiných denominací, je to další subtilní způsob, jak nahradit Krista. Jak zlý.
Díky Meleti, ten článek mě velmi nutí k zamyšlení. Jsem také rád, že mám základy v biblických znalostech a že mě učí, jak studovat. Už se ale nepovažuji za JW. Jak jste řekl, existuje tolik jedinečných učení JW, se kterými nesouhlasím (s biblickým uvažováním jako základem), že se s tímto náboženstvím již nemohu ztotožnit. Nyní se z rodinných důvodů účastním jednoho setkání týdně. Moje strategie je vybrat si, jaké drobky biblické pravdy existují, a meditovat o nich. ?
Cítím se jako ty, Martha Martho.
Oceňuji, Meleti, jak nevyhodíš dítě vodou z vany. Nevidíte, že čas strávený na vaší cestě byl ztrátou času. Našel jsi Krista, jaký lepší úspěch je tam?
Děkuji Meleti! Nyní provádím naše studie cong WT. Tento týden si rád přidám Ježíše do mixu, kdykoli budu moci. Myslím, že jsme všichni zjistili, že JWorg příležitostně srovnává sebe a ostatní národy a je na sebe hrdý jako na křesťanský „mocný národ“. Existuje snaha o určitý druh duchovního „nacionalismu“ směrem k tomuto samozvanému „mocnému národu“. Ironii nacházím ve varováních ohledně modlářství, když JWorg představí písně o sobě! Mám pocit, že existují určité písně, které lze právem nazvat „GB mezinárodní hymny“ v tom smyslu, že chtějí globální... Přečtěte si více "
Souhlasím!
Také se zdržuji zpívání těchto písní.
Nějakou dobu jsem se neúčastnil, takže jsem si tyto písně plně neuvědomoval. Jen jsem vyhledal formulaci. Páni!
... A pokud jde o zbožňování lidí, když svědkům v písmech bude ukázána jasná pravda a bude se lišit od toho, co je učili GB, jejich reakce je podezřelá. Často zazní slova „počkám, až to uvidím ve Strážné věži.“ O můj Bože! Viděli to v Bibli, z vlastních Božích úst ... ale raději by to slyšeli z úst skupiny lidí. Nebudou věřit Božímu slovu, ale uvěří mu, pokud ho uvidí ve Strážné věži. Pokud to není modlářství, nevím, co to je. Hanba za ně... Přečtěte si více "
Vynikající článek Meleti. Plně souhlasím s tím, že používají starodávný model lidských zástupců v Izraeli, protože jim to vyhovuje. Pokud mohou přesvědčit bratry a sestry, že Bůh stále funguje stejným způsobem prostřednictvím lidských zástupců odpovědných za organizaci, pak to potvrdí jejich postavení. Jakmile zjistí, že Bůh i nadále používá lidské zástupce, pomocí jednoduchého nahrazení rukou na klávesnici, mohou se postavit na místo Mojžíše (sedí na jeho „sedadle“, jak řekl Ježíš). Bohužel oni a miliony dalších ignorujte jasné prohlášení v Židům 1: 1,2... Přečtěte si více "
Krásný sentiment Yehorakam!
@yehorakam,…
"Pokud mohou přesvědčit bratry a sestry, že Bůh stále funguje stejným způsobem prostřednictvím lidských zástupců odpovědných za organizaci, pak to potvrdí jejich postavení."
… Zároveň zvyšuje jejich odpovědnost.
"A kdokoli způsobí, že někdo z těchto malých, kteří mi věří, zakopne, bylo by pro něj lepší, kdyby mu na krku visel velký mlýnský kámen a byl uvržen do moře." –GoMark 9:42