[Από ws3 / 17 σελ. 18 Μαΐου 15-21]
"Ο Ιεχωβά, θυμηθείτε, παρακαλώ, πώς περπάτησα μπροστά σας πιστά και με μια πλήρη καρδιά" - 2 Kings 20: 3.
Αυτή η ιδιαίτερη Παρατηρητήριο μελέτη χρησιμοποιεί τέσσερα βασιλικά παραδείγματα από τις ημέρες του αρχαίου Ισραήλ για να δώσει οδηγίες στους Μάρτυρες του Ιεχωβά για την εξυπηρέτηση του Θεού με πλήρη καρδιά. Φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα κακό με τη χρήση παραδειγμάτων πιστών ανθρώπων που καταγράφονται στις Προχριστιανικές Γραφές (PS) ως μαθήματα αντικειμένων που θα μας οδηγήσουν σήμερα. Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι στις δημοσιεύσεις της Εταιρείας Σκοπιά της Αγίας Γραφής και της Οδού, υπάρχει μια σαφής υπερβολική έμφαση σε τέτοια παραδείγματα. Έχει παρατηρηθεί ότι είμαστε μια Ιουδαϊκο-χριστιανική θρησκεία με μεγάλη έμφαση στην πτυχή του Ιουδαίου του Χριστιανισμού. Είναι αυτό πρόβλημα?
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν χρησιμοποιούν τους όρους «Παλαιά Διαθήκη» και «Καινή Διαθήκη» που χρησιμοποιούνται συνήθως στις εκκλησίες της Χριστιανοσύνης. Ο λόγος για αυτό εξηγείται στο Παράρτημα 7E (σελ. 1585) του Μετάφραση του Νέου Κόσμου των Αγίων Γραφών - Βίβλος αναφοράς. Είτε αποδέχεστε αυτόν τον συλλογισμό είτε πιστεύετε ότι δεν μετρά μέχρι την επιστημονική αναθεώρηση, θα πρέπει να αναγνωριστεί ότι ένας από τους λόγους για την αποφυγή αυτών των δύο όρων είναι η επιθυμία του JW.org να απομακρύνεται συνεχώς από το υπόλοιπο της Χριστιανοσύνης. (Στην πραγματικότητα, αν και μια χριστιανική ονομασία, οι Μάρτυρες δεν θεωρούν τον εαυτό τους ως μέρος του Χριστιανισμού.) Όλο αυτό συμβαίνει, υπάρχουν ακόμα περισσότερα από αυτό που βλέπουμε στην επιφάνεια. Το Παράρτημα 7Ε υποστηρίζει ότι θα ήταν πιο ακριβές να αντικατασταθεί το «διαθήκη» με το «διαθήκη», ωστόσο ο Οργανισμός απορρίπτει επίσης τους όρους «Παλαιό Σύμφωνο» και «Νέο Σύμφωνο». Γιατί;
Το επιχείρημα είναι ότι η Βίβλος είναι ένα ενιαίο έργο και έτσι τέτοιες διαιρέσεις δεν έχουν «έγκυρη βάση».
Συνεπώς, δεν υπάρχει έγκυρη βάση για να ονομάζεται η εβραϊκή και αραμαϊκή γραφή "η Παλαιά Διαθήκη" και η Χριστιανική Γραφή να ονομαστεί "η Καινή Διαθήκη". Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός αναφέρθηκε στη συλλογή των ιερών γραφών ως "των Γραφών . Ο Απόστολος Παύλος τους χαρακτήρισε ως «τις ιερές Γραφές», «τις Γραφές» και «τα ιερά γραπτά». »(Mt 21: 42 · κ. 14: 49 · Joh 5: 39)
(Rbi8 σελ. 1585 7E Οι εκφράσεις "Η Παλαιά Διαθήκη" και "Η Καινή Διαθήκη")
Ωστόσο, ο έξυπνος μαθητής της Βίβλου θα παρατηρήσει ότι όταν κάνει αυτή τη διακήρυξη, το Παράρτημα 7Ε συνεχίζει να διαιρεί τη Βίβλο σε δύο τμήματα: τις «Εβραϊκές και Αραμαϊκές Γραφές» και τις «Χριστιανικές Ελληνικές Γραφές», υπονομεύοντας άθελά τους το επιχείρημά τους. Γιατί να τους χωρίσετε με βάση τη γλώσσα στην οποία γράφτηκαν; Τι κερδίζεται από αυτό; Γιατί να αποκλείσετε τη χρήση των "Old Covenant" και "New Covenant"; Σίγουρα ο τελευταίος θα παρέχει την επιθυμητή απόσταση από τον γενικό Χριστιανισμό προσθέτοντας περισσότερο νόημα από ό, τι μπορεί να βρεθεί από την απλή ονομασία του που βασίζεται στη γλώσσα;
Μήπως η χρήση είτε «διαθήκης» είτε «διαθήκης», ειδικά με τα επίθετα «παλιά» και «νέα» συνδεδεμένα, δημιουργεί μια διδακτική δυσκολία για το JW.org; Οι μάρτυρες διδάσκουν ότι οι Χριστιανοί (με εξαίρεση μια μικρή, μικρή μειοψηφία) δεν είναι σε κανένα είδος διαθήκης. Η έμφαση σε μια παλιά διαθήκη μεταξύ του Ιεχωβά και των Εβραίων που αντικαταστάθηκε από μια νέα διαθήκη μεταξύ του Ιεχωβά και των Εβραίων και των Εθνών (δηλαδή χριστιανών) δεν ταιριάζει σε μια οργάνωση που διδάσκει ανθρώπους ότι ο Θεός δεν έχει καθόλου διαθήκη μαζί τους.[I] Ο Οργανισμός απλώς δεν θέλει τους Μάρτυρες να βασίζονται στο γραπτό μήνυμα παλαιών και νέων διαθηκών, επειδή η διδασκαλία των Μαρτύρων έχει όλα αυτά να ισχύουν για μια μικροσκοπική ομάδα 144,000 ατόμων, αφήνοντας την τάξη και το αρχείο του JW.org έξω. Η κατοχή στη νέα διαθήκη οδηγεί επίσης τον Χριστιανό να παραμείνει στην ειδική σχέση του με τον Υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό. Αναφερόμενος στα δύο τμήματα της Γραφής από τη γλώσσα στην οποία γράφτηκε το καθένα αποφεύγει τέτοιες ερωτήσεις. Η οργάνωση ενθαρρύνει το κοπάδι της να σκέφτεται τον Ιεχωβά όλη την ώρα στον εικονικό αποκλεισμό του Ιησού Χριστού. Προσπαθώντας να θολώσει τη διαίρεση μεταξύ των Προχριστιανικών Γραφών (PS) και των Χριστιανικών Γραφών (CS), γίνεται ευκολότερο να σπρώξουμε τον Ιησού στη μία πλευρά και να επικεντρωθούμε στην υπακοή και τη δουλεία μόνο στον Ιεχωβά. Με τη χρήση του ονόματος του Ιεχωβά, οι Μάρτυρες προσπαθούν να διαφοροποιηθούν από το υπόλοιπο Χριστιανισμό.
Ενώ η εστίαση στις εμπειρίες ζωής τεσσάρων Ισραηλιτών βασιλιάδων μπορεί να είναι ένα θετικό μέσο για την ανάδειξη παραλληλισμών από τους οποίους μπορούν να επωφεληθούν οι Χριστιανοί, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα εισαγάγουμε συνεχώς τον Ιησού στη συζήτηση, καθώς αυτός είναι ένας από τους βασικούς σκοπούς για να εμπνεύσει ο Θεός τον Χριστιανό Γραφές. Αυτό το άρθρο έχει τίτλο «Εξυπηρέτηση του Ιεχωβά με πλήρη καρδιά». Όλα αυτά είναι καλά και καλά. Ωστόσο, όταν δουλεύεις για κάποιον, τον υπηρετείς, έτσι δεν είναι; Παρατηρήστε πώς χρησιμοποιείται ο σκλάβος στο CS όποτε η λέξη αποδίδεται σε αυτόν για τον οποίο ένας σκλάβος.
«Ο Παύλος, σκλάβος του Ιησού Χριστού…» (Ρω 1: 1)
«Δούλος για τον Κύριο». (Ρο 12:11)
«… Αυτός που κλήθηκε όταν ένας ελεύθερος είναι σκλάβος του Χριστού.» (1Κο 7:21)
«Αν ήμουν ακόμα ευχάριστος στους άντρες, δεν θα ήμουν σκλάβος του Χριστού». (Γαλ. 1:10)
«… Γιατί κουβαλάω στο σώμα μου τα σήματα [ενός σκλάβου] του Ιησού.» (Γαλ 6:17)
«ΔΙΑΚΟΠΗ για τον Δάσκαλο, Χριστό». (Κολ. 3:24)
«… Τύχικος, ο αγαπημένος μου αδελφός και πιστός υπουργός και συνάδελφος στον Κύριο.» (Κολ. 4: 7)
«Η Επάφρα, που είναι ανάμεσά σου, σκλάβος του Χριστού Ιησού…» (Κολ. 4:12)
«… Πώς στρίψατε τον Θεό από [τα] είδωλά σας σε σκλάβο για έναν ζωντανό και αληθινό Θεό, και να περιμένετε τον Υιό του από τους Ουρανούς… δηλαδή τον Ιησού…» (1Θ 1: 9)
«Αλλά ένας σκλάβος του Κυρίου…» (2Τι 2:24)
«Ο Παύλος, σκλάβος του Θεού και απόστολος του Ιησού Χριστού…» (Τίτος 1: 1)
«Τζέιμς, σκλάβος του Θεού και του Λόρδου Ιησού Χριστού…» (Ιακώβου 1: 1)
«Simon Simon, σκλάβος και απόστολος του Ιησού Χριστού…» (2Pe 1: 1)
«Ιούδα, σκλάβος του Ιησού Χριστού…» (Ιούδα 1: 1)
«Μια αποκάλυψη από τον Ιησού Χριστό… στον δούλο του Ιωάννη…» (Απ 1: 1)
«Και τραγουδούσαν το τραγούδι του Μωυσή, ο σκλάβος του Θεού και το τραγούδι του Αρνίου…» (Απ 15: 3)
Θα παρατηρήσετε στις σπάνιες περιπτώσεις που ο Χριστιανός λέγεται ότι σκλάβει για τον Θεό, αναφέρεται ακόμη ο Ιησούς. Έτσι, ένα άρθρο που υπογραμμίζει επανειλημμένα πώς μπορούμε να υπηρετούμε (σκλάβος για) τον Ιεχωβά Θεό που δεν κάνει καμία αναφορά ούτε για τη σκλαβιά ή την εξυπηρέτηση του Ιησού, είναι εντελώς αρμονικό με το μήνυμα για τους Χριστιανούς όπως εκφράζεται στην CS.
Θα μπορούσε να είναι ότι δημιουργώντας παραλληλισμούς με το αρχαίο έθνος του Ισραήλ, είναι ένα άλλο πρόγραμμα στην εργασία;
Οι Εβραίοι υπάκουαν και υπηρέτησαν τον Ιεχωβά μέσω των επίγειων αντιπροσώπων. Υπάκουσαν και υπηρέτησαν τον Ιεχωβά ακούγοντας και υπακούοντας στον Μωυσή. Υπακούσαν και υπηρέτησαν ακούγοντας τους επίγειους βασιλιάδες τους. Ομοίως, οι Χριστιανοί υπακούουν και υπηρετούν τον Ιεχωβά μέσω ενός ανθρώπου, αλλά αυτός ο άνθρωπος είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός. (Πράξεις 17:31 · Ρωμαίους 1: 1-7) Ο αληθινός Χριστιανισμός βγάζει ανθρώπινους ηγέτες όπως ο Μωυσής, ο Ιησούς και οι Βασιλιάδες του Ισραήλ από την εξίσωση. Εάν οι άντρες επιθυμούν να κυριαρχήσουν σε άλλους άντρες, μια μέθοδος είναι να ελαχιστοποιηθεί ο ρόλος του Ιησού. Η Καθολική Εκκλησία το πέτυχε κάνοντας τον Πάπα στο Βικάρ του Χριστού. Εγώ είμαι ο άνθρωπος που συμπληρώνει τον ιερέα όταν απουσιάζει. Είναι το υποκατάστατο του ιερέα. (Αυτό, παρεμπιπτόντως, από το οποίο παίρνουμε τη λέξη «ανάδοχος»). Έτσι, ο Πάπας μπορεί να κάνει έναν νόμο, όπως η απαγόρευση χρήσης αντισυλληπτικών, και φέρει όλο το βάρος της εξουσίας σαν να ήταν ο ίδιος ο Ιησούς αυτός ο νόμος.
Η μέθοδος που επέλεξε η σημερινή ηγεσία των Μαρτύρων του Ιεχωβά είναι να εστιάσει στο ισραηλινό μοντέλο στο οποίο ο Ιησούς δεν εμφανίζεται. Οι άνδρες που έχουν το προβάδισμα στην οργάνωση μπορούν στη συνέχεια να τοποθετηθούν σε παρόμοια θέση με τους άντρες όπως ο Μωυσής ή οι Βασιλιάδες του Ισραήλ. Αυτό ήταν εξίσου αποτελεσματικό με το καθολικό μοντέλο. Για να δείξω πόσο αποτελεσματικό ήταν αυτό, θα αναφέρω ένα περιστατικό από τη ζωή μου. (Γνωρίζω ότι τα ανεπιθύμητα δεν είναι αποδεικτικά στοιχεία, αλλά πιστεύω ότι αυτό που πρόκειται να συσχετίσω είναι αρκετά κοινό που πολλοί εκεί έξω διαβάζοντας αυτό θα συμφωνήσουν και μπορούν να προσθέσουν τη δική τους μαρτυρία.)
Πρόσφατα, σε μια συζήτηση με μερικούς παλιούς φίλους, κατά την οποία μπόρεσα να αποκαλύψω μερικές από τις ψευδείς διδασκαλίες του οργανισμού, καθώς και την υποκριτική τους ένταξη στα Ηνωμένα Έθνη, ο σύζυγος του ζευγαριού, ο οποίος ήταν ήσυχος μέχρι εκείνη τη στιγμή, μπήκε και είπε περιφρονητικά, «Λοιπόν, αγαπώ τον Ιεχωβά!» Αυτό είχε σκοπό να τερματίσει τη συζήτηση στο μυαλό του. Αυτό που πραγματικά εννοούσε, και αυτό που έγινε πολύ προφανές καθώς συνεχίζαμε να συζητάμε, ήταν ότι για αυτόν ο Ιεχωβά και η οργάνωση ήταν ισοδύναμα. Κάποιος δεν μπορούσε να αγαπήσει το ένα χωρίς να αγαπήσει το άλλο. Δεν ήταν η πρώτη φορά που έχω εκτεθεί σε αυτό το είδος συλλογιστικής.
Το θέμα είναι ότι εστιάζοντας συνεχώς στο ισραηλινό μοντέλο, με κάποιον ανθρώπινο εκπρόσωπο να λειτουργεί ως κανάλι μεταξύ του Θεού του Ιεχωβά και των ανθρώπων, οι ηγέτες του Οργανισμού έχουν πολύ αποτελεσματικά τοποθετηθεί στην ίδια θέση στο μυαλό των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Αυτό έγινε τόσο αποτελεσματικά ώστε μπόρεσαν να δημοσιεύσουν ένα γράφημα της διαχειριστικής δομής του οργανισμού στον οποίο ο Ιησούς Χριστός δεν είχε καθόλου εικόνα. Αυτό που είναι ακόμη πιο εκπληκτικό είναι ότι αυτό έγινε χωρίς να προκαλεί κυματισμό στο μυαλό εκατομμυρίων Μαρτύρων του Ιεχωβά. Απλώς απέτυχαν να παρατηρήσουν ότι ο Ιησούς είχε αποκοπεί!
Και λοιπόν, φτάνουμε στη σημερινή μελέτη στην οποία πρόκειται να αναθεωρήσουμε το παράδειγμα τεσσάρων Ισραηλινών βασιλιάδων. Και πάλι, δεν υπάρχει τίποτα λάθος με την ιδέα να υπηρετούμε τον Ιεχωβά με πλήρη καρδιά. Ωστόσο, είναι αδύνατο να το κάνουμε αυτό στη χριστιανική εκκλησία αν αντικαταστήσουμε τον Ιησού Χριστό με άντρες. Η συμπερίληψη του Ιησού είναι τόσο ζωτικής σημασίας για τη σωτηρία μας που πρέπει να αναφερθεί επανειλημμένα, ωστόσο σε αυτό το άρθρο το όνομα του Ιησού εμφανίζεται μόνο δύο φορές στο πέρασμα, αλλά ποτέ ως αυτό που πρέπει να υπηρετούμε και να υπακούμε.
Κατακτώντας το ίδιο τύμπανο
"... μπορεί να υπάρχει μια κατάσταση στην οποία μπορείτε να μιμηθείτε τον ζήλο της Asa. Για παράδειγμα, τι γίνεται αν ένα μέλος της οικογένειάς σας ή ένας στενός φίλος αμαρτάνει, είναι αμετανόητο και πρέπει να αποστασιοποιηθεί; Θα κάνατε αποφασιστική δράση παύοντας να συσχετίζεστε με αυτό το άτομο; Τι θα έκανε η καρδιά σου να σε κάνει; " - παρ. 7
Πράγματι, τι θα η καρδιά σου σας λέει να κάνετε σε περίπτωση αποκοπής φίλου ή συγγενή; Εάν η πολυαγαπημένη κόρη σας που αποχαιρετήθηκε, σας τηλεφώνησε στο τηλέφωνο - όπως απεικονίστηκε στο δράμα της Περιφερειακής Συνέλευσης του περασμένου έτους - θα αρνηθείτε να απαντήσετε; Μπορεί να καλεί να μετανοήσει, ή λόγω κάποιου επείγοντος περιστατικού στο οποίο χρειάζεται απόλυτα βοήθεια. Τι θα σας κινήσει η καρδιά σας να κάνετε; Θα ήταν μια καρδιά γεμάτη με τον Ιεχωβά κρύα και αδιάφορη; Θα έδινε πίστη στις εντολές μιας οργάνωσης που διευθύνεται από άντρες πάνω από το νόμο της αγάπης; Θα καθοδηγηθείτε από τους κανόνες των ανδρών ή από την αρχή που εκφράζεται στον «χρυσό κανόνα»; (Γαλ 5:14, 15) Εάν ήσασταν απολυμένοι, πώς θα θέλατε να αντιμετωπιστείτε;
Αυτό εγείρει ένα ακόμη ερώτημα: Γιατί είναι αυστηρή η αυστηρή τήρηση του κώδικα της Σκοπιάς σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των απολυμένων, ώστε να πρέπει να επαναλαμβάνεται επανειλημμένα στις δημοσιεύσεις; Γιατί ο οργανισμός εφαρμόζει εσφαλμένα τα εδάφια 2 Ιωάννη 8, 9 για να καλύψει όλες τις αμαρτίες, όταν προοριζόταν σαφώς να αντιμετωπίσει μόνο εκείνους που αντιδρούσαν ενεργά στη διδασκαλία του Χριστού; Η εξυπηρέτηση του Ιεχωβά με πλήρη καρδιά απαιτεί σαφώς από εμάς να είμαστε σκληροπυρηνικοί απέναντι σε όσους υποφέρουν και χρειάζονται το έλεος μας; Μήπως η διαρκής φωνή σε αυτό το μήνυμα αποτελεί ένδειξη ότι η ηγεσία του Οργανισμού απειλείται;
Η σωστή θεώρηση των πνευματικών δραστηριοτήτων
Όπως και ο Asa, μπορείτε να δείξετε ότι έχετε πλήρη καρδιά βασιζόμενος πλήρως στο Θεό, όταν αντιμετωπίζετε αντιπολίτευση, ακόμα και μερικοί που μπορεί να φαίνονται ανυπέρβλητοι ... .Οι συνάδελφοι στην εργασία μπορεί να σας παρασύρουν για να κάνετε ελεύθερες ημέρες για πνευματικές δραστηριότητες ή για να μην εργάζεστε συχνά στο περασμα του χρονου. - παρ. 8
Φυσικά, η «αποχώρηση από την εργασία για πνευματικές δραστηριότητες» φαίνεται σαν μια αξιέπαινη δράση στις σωστές συνθήκες. Σημαίνει αυτοθυσία, αλλά ο Παύλος εγκατέλειψε πολλά πράγματα, θεωρώντας όλα αυτά πολλά σκουπίδια για να κερδίσει τον Χριστό. (Φιλ. 3: 8) Είναι «κερδίζοντας τον Χριστό» το είδος της «πνευματικής δραστηριότητας» που δείχνει αυτή η παράγραφος; Δυστυχώς, επειδή ήταν ένας από τους πιστούς Μάρτυρες που αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του σε τέτοιες «πνευματικές δραστηριότητες», μπορώ με ασφάλεια να πω ότι δεν είναι. Ο Παύλος ήθελε να «κερδίσει τον Χριστό», αλλά μου δίδαξε ότι δεν μπορούσα να το κάνω αυτό. Δεν ήμουν χρισμένος. Δεν μπορούσα καν να φιλοδοξώ να αποκαλούμαι αδελφός του Χριστού και παιδί του Θεού. Το καλύτερο που θα μπορούσα να ελπίζω ήταν «καλός φίλος».
Ας το δούμε με αυτόν τον τρόπο: Εάν ένας Βαπτιστής ή Μορμόνος επρόκειτο να χρησιμοποιήσει το ίδιο επιχείρημα, θα το θεωρούσε έγκυρο ένας Μάρτυρας του Ιεχωβά; Γνωρίζουμε ότι η απάντηση είναι «όχι» απλώς και μόνο επειδή οι Μάρτυρες θεωρούν όλες τις άλλες θρησκείες ψευδείς, επομένως δεν μπορούν να έχουν έγκυρες «πνευματικές δραστηριότητες». Σε τελική ανάλυση, οι αληθινοί λατρευτές λατρεύουν τον Πατέρα τόσο στο πνεύμα όσο και στην αλήθεια, οπότε ο ένας συμβαδίζει με τον άλλο. (Ιωάννης 4:23)
Μετά από χρόνια σπουδών, έχω συνειδητοποιήσει ότι σχεδόν κάθε δόγμα που είναι μοναδικό για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν έχει καμία βάση στη Γραφή. Γι 'αυτό κοιτάζω πίσω τη ζωή της αυτοθυσίας μου που είναι αφιερωμένη στην προώθηση των «πνευματικών δραστηριοτήτων» του JW ως μεγάλο χάσιμο χρόνου στην υπηρεσία των ανδρών. Ωστόσο, αυτό που κέρδισα ήταν μια ζωή αφιερωμένη στο να γνωρίζω καλύτερα τον Θεό και τον Χριστό - μια ζωή αφιερωμένη στη μελέτη των Γραφών. (Ιωάννης 17: 3) Δεν θα ήμουν εκεί που είμαι τώρα, αν δεν ήταν κάτι τέτοιο, οπότε δεν μετανιώνω για το χάσιμο χρόνου που μου έδωσε το θεμέλιο πάνω στο οποίο να οικοδομήσω πίστη στον Ιησού Χριστό ως παιδί Ο Θεός με την ελπίδα να κυβερνήσει μαζί του στο βασίλειο των Ουρανών. Αυτό είναι κάτι που αξίζει τον κόπο. Έτσι συμφωνώ απολύτως με τον Απόστολο Παύλο. Είναι όλα σκουπίδια αν μόνο μπορώ να κερδίσω τον Χριστό. Είμαι βέβαιος ότι πολλοί από εμάς νιώθουμε το ίδιο.
Μία από τις πνευματικές δραστηριότητες που αναμένεται να εμπλακεί αναφέρεται στην παράγραφο 9.
Οι υπηρέτες του Θεού ξεπερνούν απλά να σκέπτονται τον εαυτό τους. Ο Asa προήγαγε την αληθινή λατρεία. Παρομοίως, βοηθούμε τους άλλους να «αναζητήσουν τον Ιεχωβά». Πόσο ευχάριστος είναι ο Ιεχωβά όταν βλέπει ότι μιλάμε στους γείτονές μας και τους άλλους γι 'αυτόν, κάνοντας έτσι από την αληθινή αγάπη γι' αυτόν και το γνήσιο ενδιαφέρον για την αιώνια ευημερία των ανθρώπων! - παρ. 9
Και πάλι, καμία αναφορά στον Ιησού. Όλη η εστίαση δίνεται στον Ιεχωβά στον αποκλεισμό αυτού που μας είπε - με τη δική του φωνή, όχι λιγότερο! - για να το ακούσουμε. (Ματ 3:17 · 17: 5 · 2Πε 1:17)
Ανάγνωση ανδρών
Χρησιμοποιώντας την απομάκρυνση της ελεημοσύνης του Εζεκίας από το βασίλειο, ο συγγραφέας προσπαθεί να βρει έναν παράλληλο σύγχρονο αποφεύγοντας την ειδωλολατρία των ανδρών.
"Είναι σαφές ότι δεν θέλουμε να μιμηθούμε εκείνους στον κόσμο που, χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα, αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους σαν να ήταν είδωλα ... Μπορούμε να αναρωτηθούμε:« Να αποφεύγω να ειδωλίζω τον άνθρωπο ... »; - παρ. 17
Πριν από είκοσι χρόνια, οι περισσότεροι από εμάς δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα με αυτό το συναίσθημα. Ωστόσο, τώρα μπορούμε να εντοπίσουμε μια σημείωση υποκρισίας σε αυτήν. «Λένε», αλλά όχι «κάνουν»; Οι αδελφοί ήρθαν να ειδωλοποιήσουν τα μέλη του Διοικητικού Σώματος, σε μικρό βαθμό λόγω της προβολής που δίδονται στις εκπομπές JW και στις εξαιρετικά μεγάλες οθόνες βίντεο στις Περιφερειακές και Διεθνείς Συμβάσεις. Υπήρχε μια εποχή που ο μέσος Μάρτυρας του Ιεχωβά δεν θα μπορούσε να έχει ορίσει περισσότερα από ένα ή δύο μέλη του Διοικητικού Σώματος, αλλά τώρα όλα έχουν αλλάξει. Δοκιμάστε να ζητήσετε από έναν αδελφό ή αδελφή να τα ονομάσει όλα. Αφού το κάνουν αυτό, ζητήστε τους να ονομάσουν όλους τους αποστόλους. «Ο Νουφ είπε;
Απομάκρυνση μας από το μήνυμα
Η ανάγνωση του λόγου του Θεού κάθε μέρα είναι μια αξιόλογη πρακτική. Έτσι, ο σύμβουλος στην παράγραφο 19 φαίνεται σωστός.
Επίσης, να θυμάστε ότι η ανάγνωση των Γραφών άγγιξε την καρδιά του Ιωσία και τον ώθησε να αναλάβει δράση. Η ανάγνωση του Λόγου του Θεού μπορεί να σας μετακινήσει για να αναλάβετε δράση που θα αυξήσει την ευτυχία σας και θα ενισχύσει τη φιλία σας με τον Θεό, καθώς και θα σας ωθήσει να βοηθήσετε τους άλλους να ψάξουν για τον Θεό. (Διαβάστε 2 Χρονικά 34: 18, 19.) - παρ. 17
Ωστόσο, ο σύμβουλος είναι μολυσμένος από το υποκείμενο μήνυμα. Μελετάτε για να «ενισχύσετε τη φιλία σας με τον Θεό». Για το σκοπό αυτό, η γραφή «ανάγνωση» προέρχεται από το PS και όχι από το CS. Καλύτερα είναι τα λόγια του Παύλου στον Τιμόθεο σχετικά με την ανάγνωση του λόγου του Θεού: 2 Τιμόθεο 3: 14-17. Ωστόσο, αυτό επικεντρώνεται στην «πίστη σε σχέση με τον Χριστό Ιησού», όχι στον Ιεχωβά Θεό και φυσικά ο Τιμόθεος δεν αποκαλείται φίλος του Θεού. Η ελπίδα που είχε ο Τιμόθεος δεν είναι η ελπίδα που θέλει να έχει ο Οργανισμός.
Έτσι, ενώ επικρίνουμε αυτήν την προφανώς αθώα συμβουλή να διαβάζεις τακτικά τον λόγο του Θεού, μπορεί να φαίνεται στον περιστασιακό αναγνώστη ως ένα παλιό picayune, ο έμπειρος ερευνητής γνωρίζει πώς, με ένα τόσο λεπτό υπονοούμενο, μπορεί κανείς να κάνει το μυαλό του να αρχίσει να σκέφτεται λάθος δρόμο.
Την επόμενη εβδομάδα, το θέμα της μελέτης συνεχίζεται με την εξέταση των λαθών αυτών των τεσσάρων βασιλιάδων, ώστε να μάθουν από το παράδειγμά τους.
____________________________________________________________________
[I] Οι τακτικοί αναγνώστες αυτών των άρθρων μπορεί να έχουν παρατηρήσει ότι πρόσφατα έχω επιλέξει τους όρους «Προχριστιανικές Γραφές» και «Χριστιανικές Γραφές». Ο λόγος για αυτό είναι ότι οι παλιές και νέες διαθήκες, ενώ έχουν μεγάλη σημασία, δεν περιλαμβάνουν όλη τη Γραφή. Η παλαιά διαθήκη δεν τέθηκε σε λειτουργία έως ότου οι άνθρωποι περπατούσαν στη γη για πάνω από 2000 χρόνια. Επομένως, για λόγους σαφήνειας, ο διαχωρισμός των δύο τμημάτων της Βίβλου με βάση την έλευση του Χριστιανισμού φαίνεται καλύτερη επιλογή. Φυσικά, αυτή είναι μια προτίμηση και δεν πρέπει να λαμβάνεται από κανέναν κατά κανόνα. Ανάλογα με το κοινό στο οποίο μιλάει κάποιος, η Παλαιά Διαθήκη (ΟΤ) και η Καινή Διαθήκη (ΝΤ) μπορεί να είναι πιο κατάλληλα.
Σας ευχαριστώ για την υπέροχη κατανομή αυτού του άρθρου. Λατρεύω την επίθεση στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και το GB μας λέει να μην ακολουθούμε τους ανθρώπους όχι στη αδελφότητα και χρησιμοποιώντας τα παραδείγματα των Aquilla και Priscilla για να το κάνουμε. Το καλό σημείο που κάνατε από τα περισσότερα JDubs που δεν γνώριζαν τα ονόματα των αποστόλων, αλλά θα γνώριζαν τα μέλη του GB.
Η παράγραφος 8 στο άρθρο μιλάει για παραμονή σταθερή για το σωστό και σοφό, μιλούσα με μια αδελφή μόλις σήμερα και κρίνοντας από τα σχόλιά της, έγινε προφανές ότι απλά δεν ξέρει πώς λειτουργεί η θρησκεία. Όταν εξήγησα ότι αναφώνησε «καλά όπως ακριβώς δεν ξέρω, έχω ακούσει αυτή τη δικαιολογία πριν από την τυπική συλλογιστική του μάρτυρα, πολλοί απλά δεν ενδιαφέρονται να μάθουν ποια είναι η πραγματική αλήθεια ή τι είναι σωστό ή σοφό. Τι μπορείς να κάνεις ? Σίγουρα αυτή δεν είναι η στάση που πρέπει να έχουμε,
Με όλη ειλικρίνεια, όλη αυτή τη φορά πάντα πίστευα ότι ο Ιησούς ήταν ο άγγελος στην εικόνα. Ίσως γιατί ήθελα να είναι. Εντούτοις, επειδή λένε γήινα, θα μπορούσε ο Ιησούς να ενταχθεί σε αυτό από τη στιγμή που βασιλεύει από τον ουρανό; Υποθέτω ότι αν ο άγγελος ήταν ο Ιησούς, θα αιωρούταν πάνω από το #1 το Διοικητικό Σώμα από τότε που έρχονται όλες οι πληροφορίες. Σκέψεις ???
"Αυτό έγινε τόσο αποτελεσματικά ώστε να είναι σε θέση να δημοσιεύσει ένα γράφημα της διοικητικής δομής της οργάνωσης στην οποία ο Ιησούς Χριστός δεν έβλεπε καθόλου".
Περίπου ένα χρόνο πίσω έστειλα αυτή την εικόνα στον παλιό μου γέροντα για να τον ρωτήσω γιατί ο Χριστός "ο ηγέτης μας" είναι εμφανώς απόντος. Η απάντησή του ήταν να αναφέρει το Matt 18: 19,20 - βασικά καμία απάντηση
Κρατώ αυτή την εικόνα ως ταπετσαρία στο τηλέφωνό μου και περιστασιακά το δείξω σε μερικούς φίλους για να βλέπω τα πτερύγιά τους να πέφτουν
Στην πραγματικότητα, αυτή η Γραφή απαντά στην ερώτηση. Εάν τα πρόσωπα που απεικονίζονται στην απεικόνιση της Σκοπιάς συγκεντρώνονταν στο όνομα του Ιησού, θα ήταν παρόντες. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει στην εικόνα, ο Οργανισμός μας λέει ότι δεν συγκεντρώνονται στο όνομά του. 🙂
Έτσι, εάν ο Ιησούς δεν είναι στην εικόνα, ούτε καν αναφέρεται - οι JW δεν συναντιούνται στο όνομά του! Ο Ιησούς δεν είναι στη μέση τους! Λαμπρή διορατικότητα, δεν το σκέφτηκα ποτέ έτσι. Ευχαριστώ, Meleti. Θα το αρχειοθετήσω για μελλοντική χρήση.
Νομίζω ότι για κανέναν από εμάς που θυσιάστηκε οτιδήποτε για αυτόν τον οργανισμό δεν είναι μάταια. Το βλέπω με αυτόν τον τρόπο, οτιδήποτε δώσαμε στον Θεό, παρόλο που η θρησκεία μπορεί να μην είναι σωστή, δεν μπορεί ποτέ να είναι κακό. Είναι λίγο τσίμπημα για να ξέρω ότι πίστευα κάτι για 30+ χρόνια και να το μάθω, είναι χτισμένο πάνω στην άμμο. Ειλικρινά όμως, νιώθω μια νέα δύναμη να γνωρίζω την πραγματική «αλήθεια». Όλα όσα έχω διαβάσει σε αυτόν τον ιστότοπο δεν είναι όλα, αλλά τα περισσότερα πράγματα ήταν πράγματα που σκέφτηκα ειλικρινά, αλλά... Διαβάστε περισσότερα "
@ eve04, ...
«Κάνει τόσα πολλά από τότε που ο οργανισμός κολλάει στην Παλαιά Διαθήκη, ώστε να μπορεί να ασκήσει την εξουσία έναντι των άλλων και φαίνεται να είναι σωστό.»
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αλλά σε μια τέτοια πονηρή μεταμφίεση ότι ποτέ δεν ανιχνεύουμε την ομοιότητα μέχρι να γίνει η ζημιά.
–Σίδνεϋ J. Χάρις
Badda bing,… badda boom!
το Drifter
Αυτή είναι μια ισχυρή δήλωση. ΟΥΑΟΥ
Το όνομα JESUS αναφέρεται μόνο μία φορά στο άρθρο και στη συνέχεια μόνο ως αναφορά στο λύτρο. Στην πραγματικότητα, τώρα είναι η πεποίθησή μου ότι ο τρόπος με τον οποίο η WT μεταχειρίζεται τον Ιησού είναι επιζήμια για τις χριστιανικές πεποιθήσεις. Τώρα συνειδητοποιώ ότι η ανάγνωση του NWT ή του rNWT δεν με προσέλκυσε ποτέ στον Ιησού και με την εκ των υστέρων με έκανε να συγχέεται κατά περιόδους. Είναι επειδή η οικογένειά μου εξακολουθεί να εμπλέκεται, αλλιώς αν δεν θα ήθελε πια να διαβάσει για όλους τους χειρισμούς μέσω των εκδόσεων και του διπλού λόγου. Είναι μάλλον αποθαρρυντικό να συνειδητοποιήσουμε.
Υπάρχουν πολλές προειδοποιήσεις στο NT σχετικά με τους κινδύνους της ακρόασης ψευδών δασκάλων, συνήθιζα να σκέφτομαι γιατί με άφησε ο Θεός να υποφέρω όπως έκανα όλα αυτά τα χρόνια, η αλήθεια είναι ότι δεν το επέτρεψα, εγώ το επέτρεψα γιατί δεν το έκανα » να λάβω υπόψη τις προειδοποιήσεις στη Βίβλο μου,
Προσπάθησα να είμαι λογικός, 2 corinthians 11 v 20
@ Menrov, ...
Μην σκεφτείτε για μια στιγμή ότι ο Ιησούς δεν είναι τσαντισμένος,… εσύ, αναστατωμένος γι 'αυτό!
Μου είπε,…
Υπέροχο άρθρο σας ευχαριστώ πολύ Meleti για την τόσο σαφή άρθρωση.
Έπληξα κι εγώ το βράχο, όταν χτυπήθηκε η θλιβερή πραγματικότητα, ότι όλα όσα σκέφτηκα ήταν αλήθεια χτίστηκαν πάνω στην άμμο.
Για μένα ο χρόνος που έχω ξοδέψει ως τρομακτικό JW έχει γίνει δάσκαλος που οδηγεί στον Χριστό, ο Παύλος είπε ότι για τη διαθήκη του νόμου, το GB δημιούργησε μια ψευτο-νόμο διαθήκη, ή Judeo / Χριστιανισμός όπως στο άρθρο, φαίνεται όταν θέλετε να κάνει κανόνες, ο Ιησούς εμφανίζεται και δείχνει τον άλλο τρόπο.
Παράγραφος 11 «οι πρεσβύτεροι κανονίζουν να επισκέπτονται και να βοηθούν τους απολυμένους που έχουν αφήσει την πρακτική της αμαρτίας, η αμαρτία που διέπραξα υπερασπίστηκε την αλήθεια της Βίβλου, πάνω από τα προφανή ψέματα. Δεν με κάλεσαν ποτέ, αλλά υποθέτω ότι αν δεν είχες την πρώτη αμαρτία, τότε τι μπορούν να κάνουν ;;
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με αυτό το σχόλιο, πριν από λίγους μήνες ένας αδερφός που απολύθηκε ήρθε σε μένα για να με ρωτήσει τι πρέπει να κάνει για να αποκατασταθεί. Εδώ είναι το αστείο μέρος ... Απολύθηκα. Γιατί λοιπόν να με ρωτήσετε; Αποδεικνύεται ότι απολύεται για 6 χρόνια και πηγαίνει σε συναντήσεις όλη αυτή την ώρα. Αλλά οι πρεσβύτεροι ΔΕΝ συναντήθηκαν με αυτόν για να τον ενθαρρύνουν ή να του εξηγήσουν τι πρέπει να κάνει. 6 χρόνια στο άκρο! Και με πλησίασε γιατί ήμουν παλαιότερος και σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να εξηγήσω τι... Διαβάστε περισσότερα "
Πρέπει να έχει έναν πραγματικό καλό λόγο να θέλει να επιστρέψει, ίσως οι πρεσβύτεροι δεν έχουν χρόνο να διαβάσουν 2 κορινθιακούς 2: 5 έως 11, ωστόσο η πραγματική συμβουλή περιέχεται στο 2 timothy 3: 5
Στην πραγματικότητα διάβασα μόλις 2 timothy v1: 9 στη νέα έκδοση αιώνα και δυστυχώς μοιάζει περισσότερο με την εκκλησία κάθε φορά που το διαβάζω.
Αυτό ήταν το κεφάλαιο 3 φυσικά
Αναρωτιέμαι πώς αισθάνεται αυτός ο αδελφός DFed όταν διαβάζω παραγράφους 20-21 από το κείμενο «Βιβλική μελέτη» της εβδομάδας της εβδομάδας. Πώς αισθάνονται οι πρεσβύτεροι της εκκλησίας του. Ναι, πόσο κάποιος πρέπει πραγματικά να αρχίσει να ξυπνάει.
Δυστυχώς Αν αποκλίνετε από τις διδασκαλίες του GB, ασκείτε την αμαρτία στα μάτια τους.
Πριν από χρόνια, βρισκόμουν σε μια συζήτηση με έναν μαθητή της Βίβλου στο Διαδίκτυο (η θρησκεία εκτός Παρατηρητηρίου της Σκοπιάς - διάβασαν μόνο το έργο του Ράσελ) και θυμάμαι να υποστηρίζω ότι έχουν θεοποιήσει έναν άνδρα, τον CT Russell, και ότι εμείς οι Μάρτυρες δεν θεοποιούμε κανέναν στο δικό μας θρησκεία, πόσο μάλλον τα αδέρφια μας πίσω στην κορυφή του Μπέθελ. Δεν με πίστευε, αλλά χρησιμοποίησα το επιχείρημα ότι δεν ήξερα τα ονόματα αυτών των ανδρών, ότι ήταν για όλες τις προθέσεις και σκοπούς, ανώνυμοι άντρες. Αυτό το επιχείρημα δεν είναι πλέον έγκυρο. Θυμάμαι ότι είμαι περήφανος που ήμασταν... Διαβάστε περισσότερα "
Καλά, Ιωσήφ.
Οι μαθητές της Βίβλου διαβάζουν μόνο τα έργα του Ράσελ και οι Μάρτυρες διαβάζουν μόνο τις δημοσιεύσεις του GB. Όποιος βλέπει μια ομοιότητα εδώ;
@Joseph,… "Η θρησκεία είναι παγίδα και ρακέτα!"
Δεν είσαι ο μόνος που το έπεσε!
????
Προσωπικά, μια από τις μεγαλύτερες ανοιγόμενες πραγματικότητες που είχα ως Χριστιανός συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι Εβραίος. Ότι οι πρόγονοί μου ήταν πιθανώς Φιλισταίοι ή Χαναναίοι, και δεν με έκανε να το συνειδητοποιήσω καμία μελέτη της Σκοπιάς ή της ανάγνωσης της Βίβλου, αλλά μια συζήτηση βιβλίου για το East Of Eden του Steinbeck. Η κατανόησή του έκανε τις χριστιανικές ελληνικές γραφές πολύ πιο ξεχωριστές για μένα. Όποιος και αν ήταν ο λαός μου, όποια φρικτά πράγματα συμμετείχαν ιστορικά, έγιναν δεκτά επιτέλους ως παιδιά του ίδιου του Θεού. Μόλις έγινε ξεκάθαρο, άρχισα να παρατηρώ πόση εστίαση δίνει η Κοινωνία της Σκοπιάς... Διαβάστε περισσότερα "
Στην παράγραφο 7, είναι λίγο τεντωμένο να συγκρίνουμε τους απολυμένους με τη maacah, με το έγκλημά της να φτιάχνει ένα είδωλο asherah, η asherah ήταν θεά της γονιμότητας και το πλαίσιο μιλά επίσης για την απομάκρυνση των ανδρικών πορνείων, οπότε έχουμε την ιδέα εδώ για το τι συνέβαινε . Ευχαριστώ αδέλφια !!! Ακόμα και τόσο άσχημη όσο ήταν ο στίχος που λέει ότι η Asa την απομάκρυνε από τη βασίλισσα Μητέρα, δεν λέει ότι απολύθηκε, εξορίστηκε ή αποφεύχθηκε. Είτε. Αυτά για όλους εμάς, αποστρατιωμένους παππούδες εκεί έξω, ευχαριστώ πολύ,... Διαβάστε περισσότερα "
Μελετή, ευχαριστώ για το καλό άρθρο.
Δεν είχα σκεφτεί πραγματικά το παιχνίδι ονομασίας γύρω από γραφές, αν και το βρήκα παράξενο στο παρελθόν. Πράγματι, η ομαδοποίηση ανά γλώσσα δεν είναι απλώς ένας τρόπος να διαφέρει από άλλες ονομασίες, αλλά ένας άλλος λεπτός τρόπος αντικατάστασης του Χριστού. Πόσο κακό.
Ευχαριστώ Μελέτη, βρήκα αυτό το άρθρο πολύ προβληματικό. Χαίρομαι επίσης για τη θεμελίωση στη γνώση της Γραφής και τη διδασκαλία μου πώς να μελετώ. Ωστόσο, δεν βλέπω τον εαυτό μου πλέον ως JW. Όπως είπατε, υπάρχουν τόσες πολλές μοναδικές διδασκαλίες του JW με τις οποίες διαφωνώ (με τη συλλογιστική των γραφών ως βάση) που δεν μπορώ πλέον να ταυτιστώ με αυτήν τη θρησκεία. Παρακολουθώ μια συνάντηση την εβδομάδα τώρα για οικογενειακούς λόγους. Η στρατηγική μου είναι να διαλέξω ποια ψίχουλα αλήθειας της Βίβλου υπάρχουν και να τα διαλογιστώ. ?
Αισθάνομαι όπως και εσύ, MarthaMartha.
Εκτιμώ, Meleti, πώς δεν «πετάς το μωρό με το νερό του μπάνιου». Δεν βλέπετε ότι ο χρόνος που αφιερώθηκε στο ταξίδι σας ήταν χάσιμο χρόνου. Βρήκατε τον Χριστό, ποιο καλύτερο επίτευγμα υπάρχει;
Ευχαριστώ Meleti! Διεξάγω τις μελέτες WT τώρα. Θα απολαύσω να προσθέσω τον Ιησού στο μείγμα όποτε μπορώ αυτήν την εβδομάδα. Νομίζω ότι όλοι διαπιστώσαμε ότι η JWorg κάνει περιστασιακά συγκρίσεις με τον εαυτό της και με άλλα έθνη και είναι περήφανη για τον εαυτό της ως χριστιανικού «ισχυρού έθνους». Υπάρχει μια ώθηση για ένα είδος πνευματικού «εθνικισμού» προς αυτό το αυτοανακηρυγμένο «έθνος δύναμης». Βρίσκω ειρωνεία στις προειδοποιήσεις σχετικά με την ειδωλολατρία όταν ο JWorg παρουσιάζει τραγούδια για τον εαυτό του! Νομίζω ότι υπάρχουν ορισμένα τραγούδια που δικαίως μπορούν να ονομαστούν «διεθνείς ύμνοι GB» με την έννοια ότι θέλουν το παγκόσμιο... Διαβάστε περισσότερα "
Συμφωνώ!
Αποφεύγω να τραγουδάω και αυτά τα τραγούδια.
Δεν έχω παρακολουθήσει για λίγο, οπότε δεν γνώριζα πλήρως αυτά τα τραγούδια. Απλώς κοίταξα τη διατύπωση. Ναι!
… Ω, και για τους ειδωλολάτρες, όταν οι Μάρτυρες δείχνουν μια σαφή αλήθεια στις γραφές και είναι διαφορετικό από αυτό που τους έχουν διδάξει η GB, η αντίδρασή τους είναι ύποπτη. Συχνά ακούγονται οι λέξεις «Θα περιμένω μέχρι να τη δω σε μια Σκοπιά». Ω Θεέ μου! Το είδαν στη Βίβλο, από το στόμα του Θεού… αλλά θα προτιμούσαν να το ακούσουν από το στόμα μιας ομάδας ανθρώπων. Δεν θα πιστέψουν το λόγο του Θεού, αλλά θα το πιστέψουν αν το δουν σε μια Σκοπιά. Εάν αυτό δεν είναι ειδωλολατρία, δεν ξέρω τι είναι. Ντροπή τους... Διαβάστε περισσότερα "
Εξαιρετικό άρθρο Meleti. Συμφωνώ πλήρως ότι χρησιμοποιούν το αρχαίο μοντέλο των ανθρώπινων εκπροσώπων στο Ισραήλ επειδή τους ταιριάζει. Εάν μπορούν να πείσουν τους αδελφούς και αδελφές ότι ο Θεός εξακολουθεί να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο μέσω ανθρώπινων εκπροσώπων που είναι υπεύθυνοι για έναν οργανισμό, τότε επικυρώνει τις θέσεις τους. Μόλις αποδείξουν ότι ο Θεός συνεχίζει να χρησιμοποιεί ανθρώπινους εκπροσώπους, χρησιμοποιώντας απλή αντικατάσταση με ένα ελαφρύ χέρι στο πληκτρολόγιο, μπορούν να τοποθετηθούν στη θέση του Μωυσή (καθισμένοι στο «κάθισμά του» όπως είπε ο Ιησούς.) Δυστυχώς, και εκατομμύρια ακόμη αγνοήστε τη σαφή δήλωση στο Εβραίους 1: 1,2... Διαβάστε περισσότερα "
Όμορφο συναίσθημα Yehorakam!
@yehorakam,…
«Εάν μπορούν να πείσουν τους αδελφούς και τις αδελφές ότι ο Θεός εξακολουθεί να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο μέσω ανθρώπινων εκπροσώπων που είναι υπεύθυνοι για έναν οργανισμό, τότε επικυρώνει τις θέσεις τους».
… Παράλληλα αυξάνοντας την ευθύνη τους.
«Και όποιος θα προκαλέσει να σκοντάψει ένα από αυτά τα μικρά που πιστεύουν σε μένα, ήταν καλύτερα για αυτόν αν κρεμούσε μια μεγάλη μυλόπετρα γύρω από το λαιμό του και ρίχτηκε στη θάλασσα. –GoMark 9:42