(Luke 8: 10) . . .Hän sanoi: "Teille on myönnetty ymmärtää Jumalan valtakunnan pyhät salaisuudet, mutta loppujen lopuksi se on esitetty kuvina, jotta vaikka ne katsovatkin, ne voivat näyttää turhilta ja vaikka kuulevatkin, he eivät saa mielessä.
Entä pieni jae tästä jakeesta vain huvin vuoksi.
- Kenelle Jeesus puhuu?
- Kenelle pyhät salaisuudet paljastetaan?
- Milloin ne paljastetaan?
- Keneltä he ovat piilossa?
- Kuinka ne ovat piilossa?
- Paljastetaanko ne asteittain?
Saat arvosanan, jos vastasit:
- Hänen opetuslapsensa.
- Hänen opetuslapsensa.
- Tuolloin 2,000 vuotta sitten.
- Ne, jotka hylkäsivät Jeesuksen.
- Kuvien avulla.
- Kyllä, jos tarkoitat, että hän ei antanut heille kaikkia vastauksia kerralla. Ei, jos tarkoitat, että hän vastasi heille väärin, sitten jälleen väärin, sitten jälleen väärin, sitten lopulta oikein (ehkä).
(Muuten, niin vähäpätöinen kuin tämä testi saattaa kuulostaa, läpäisevän arvosanan saaminen on todella tärkeää.)
Piirikokouksessamme[I] perjantai-iltapäivän istunnon aikana meitä hoidettiin 20-minuutin keskusteluilla, jonka otsikko oli ”Valtakunnan pyhät salaisuudet paljastettiin asteittain”.
Se lainaa Matto. 10: 27 jossa Jeesus kehottaa opetuslapsiaan: ”Se mitä sinulle kerron pimeydessä… saarnaa talonpinnoilta. " Tietysti ne asiat, jotka Jeesus kertoi meille, ovat Raamatussa kaikkien luettavissa. Pyhät salaisuudet paljastettiin 2,000 vuotta sitten kaikille hänen opetuslapsilleen.
Ilmeisesti toinen asiakirjaprosessi on kuitenkin meneillään. Jumalan valtakuntaa on tarkennettu, jonka Jehova on paljastanut asteittain. Sitten keskustelu selittää viisi näistä, joita meidän on ”saarnata koteilta”.
Tarkennus # 1: Jehovan nimi ja hänen universaali suvereniteettinsa
Puhuja väittää, että vaikka lunnaat ovat Jehovan todistajien keskeinen vakaumus, Jumalan nimi ja suvereniteetti olivat ensimmäisessä asemassa keskuudessamme. Hän totesi: "On vain asianmukaista, että Jehovan nimi pidetään erillään kaikista muista." Vaikka tämä on aksiomaattinen, kysymys kuuluu: Pitäisikö tämän korvata keskittymämme lunnaisiin? Onko suvereniteettikysymys tärkeämpi kuin lunnaat? Onko Raamatun viesti Jumalan suvereniteetista vai ihmiskunnan pelastuksesta? Jos kyseessä on suvereniteetti, voidaan varmasti olettaa, että teema on ollut Jeesuksen saarnaamisen painopiste. Sana tulisi ripotella kaikkialla kristillisissä kirjoituksissa. Silti sitä ei tapahdu edes kerran.[Ii] Varmasti Jehovan nimi, joka on kristittyjen keskittymä, kuten me väitämme, näkyisi kuitenkin kristillisissä kirjoituksissa. Jälleen kerran, ei kerran - paitsi jos käytät NWT: tä, johon miehet ovat mielivaltaisesti asettaneet sen.
Jehovan nimen käyttämisessä ei ole mitään vikaa. Muiden uskontojen pyrkimykset poistaa se Raamatusta ovat vain tuomittavaa. Mutta puhumme tässä saarnaamisen painopisteestä. Kuka sen perusti? Oliko me vai Jumala?
Voimme varmasti erottaa saarnaamisen painopisteen tutkimalla apostolien ja ensimmäisen vuosisadan kristittyjen saarnaamisen painopisteitä. Mitä viestiä Jeesukselta he ”saarnasivat koteilta”? Napsauta näitä pyhien kirjoitusten viitteitä ja olet tuomari. (Toimii 2: 38; 3: 6, 16; 4: 7-12, 30; 5: 41; 8: 12, 16; 9: 14-16, 27, 28; 10: 43, 48; 15: 28; 16: 18)
Tarkennus #2: kutsutaan Jehovan todistajiksi
Tämä on todella huomattava väite. Väitämme, että kun Rutherford valitsi nimen Jehovan todistajat takaisin 1931: ssä, se oli seurausta Jumalan ilmoituksesta - vaikkakin ei-inspiroidusta. "Salaisen" paljastamisen perusta oli Rutherfordin käsitys Isaiah 43: 10. Puhuja kutsuu tätä "pyhien kirjoitusten nimellä". Se saattaa mennä vähän kauas, etkö usko? Loppujen lopuksi, jos todistatte minua oikeudenkäynnissä ja sanon: "Olet todistajani", tarkoittaako se, että olen antanut sinulle uuden nimen? Hölynpöly. Olen vain kuvaillut roolia, jota pelaat.
Antakaamme tästä huolimatta heille tämä Sananlaskujen 26: 5. Jos tämän sanominen israelilaisille antoi heille ”pyhien kirjoitusten nimen”, niin mikä ”pyhien kirjoitusten nimi” Jehova innosti Jeesusta antamaan kristityille? Olet jälleen tuomari: (Matto. 10: 18; Toimii 1: 8; 1 Cor. 1: 6; Rev. 1: 9; 12: 17; 17: 6; 19: 10; 20: 4)
Kun otetaan huomioon Raamatun ylivoimainen todistusaineisto, kantamme näihin kahteen ensimmäiseen tarkennukseen hylkää heidät olemasta salaisuuksia, pyhiä tai muita. Ne ovat miesten epäraamatullisia väitteitä. Kysymys kuuluu: Miksi meitä pyydetään uskomaan, että nämä opetukset tulevat Jumalan salaisina ilmoituksina?
Jeesus kritisoi fariseuksia "vaatteiden reunojen laajentamisesta". (Mt 23: 5) Mosaic-laki valtuutti nämä reunukset näkyväksi tunnistamisvälineeksi pitämään israelilaiset erillään heitä ympäröivien valtioiden korruptoituvasta vaikutuksesta. (Nu 15: 38; De 22: 12) Kristittyjen tulisi olla erillään maailmasta, mutta se erillisyys ei perustu väärään opetukseen. Johtajuutemme ei ole niin huolissaan erillisyydestä maailmasta, kuin he ovat erillisyydestä kaikista muista kristillisistä uskonnollisista lahkoista. He ovat saavuttaneet tämän tuomitsemalla Jeesuksen keskeisen roolin korostamatta ja korostamalla Jehovan nimeä yli sen, mitä hän ohjasi meitä Raamatussa tekemään.
Jumalan itsemääräämisoikeus on avainkysymys, mutta se ei ole Raamatun teema. Me joko tottelemme Jumalaa tai totellamme ihmistä, olipa se sitten muita miehiä tai itseään. Se on niin helppoa. Se on kysymys, johon kaikki perustuu. Se on yksinkertainen ja itsestään selvä asia. Monimutkaisuus johtuu siitä, miten tämä kysymys on ratkaistava. Aiheen ratkaisemisesta tuli pyhä salaisuus, joka paljastettiin vasta noin 4,000 vuotta sen jälkeen, kun kaikki liikkeelle pannut tapahtumat.
Määrittelemällä uudelleen, että koska meillä on muutoksia, hyvien uutisten luonne on julistettava, ja hyvien uutisten muuttaminen on synti. (Ga 1: 8)
Tarkennus #3: Jumalan valtakunta perustettiin vuonna 1914
Sen perusteella, mitä puhuja selittää, meidän on pääteltävä, että ilmoitus Russellille, että Jumalan valtakunta perustettiin 1914: ään, oli vähitellen paljastettu pyhä salaisuus. Sanomme "asteittain", koska Russell sai väärin, asettamalla läsnäolon 1874: ään, kun taas Kristuksen tulon suuriin ahdistuksiin piti olla 1914. 1929: ssä Rutherfordille tehtiin asteittainen ilmoitus, joka vahvisti 1914: n Kristuksen läsnäolon alkuun. Jos uskot, että nykyinen ymmärrys on Jumalan ilmoitusta, haluat ehkä tutkia, mitä Jumalan sana todella sanoo tämän vuoden tärkeydestä. Klikkaus tätä saadaksesi tarkempia tietoja tai napsauta1914”-Luokassa tämän sivun vasemmalla puolella, jotta saat täydellisen luettelon jokaisesta aiheesta liittyvästä viestistä.
Tarkennus #4: Että taivaassa on 144,000-valtakunnan perillisiä
Meillä oli tapana ajatella, että ”muut lampaat” olivat myös menossa taivaaseen jonkinlaisena toissijaisena luokana, sellaisina, jotka eivät aivan mitanneet, koska olivat syyllisiä huolimattomuuteen palvelemalla Jumalaa. Rutherford oikaisi tämän väärän kuvan 1935-keskustelussa. Tämä on neljäs pyhä salaisuus, jonka Jehova on paljastanut meille hallintoelimen kautta.
Valitettavasti Rutherford - tuolloin hallintoelimen ainoana jäsenenä hajotessaan toimituksellisen komitean 1931: ssä - ”oikaisi” tämän väärän kuvan toisella väärillä näkymillä, jotka ovat pysyneet vauhdissa tähän päivään saakka. (Historiallisten todisteiden perusteella "progressiivinen" JW-kansankielisessä merkityksessä tarkoittaa "opetuksen väärän saamista toistuvasti, mutta aina uusimman määritelmän hyväksymistä absoluuttiseksi totuudeksi".)
Olemme jälleen kirjoittaneet tästä laajasti aihe, joten emme toista näitä väitteitä täällä. (Saat lisätietoja napsauttamalla luokkaa “Voideltu")
Tarkennus #5: Kingdom Illustrations.
Ilmeisesti kahta kuvaa tarkennettiin tai selkeytettiin osana pyhien salaisuuksien asteittaista ilmoitusta, sinappinjyvän ja hapan. Ennen 2008: ää uskoimme näihin ja käytännössä kaikkiin Jumalan valtakunnan kaltaisiin kuviin, jotka liittyvät kristillisuuteen. Nyt sovellamme niitä Jehovan todistajiin.
Täällä 'lukijan on käytettävä erottelukykyä'. Yleissopimuksen mukaan diskurssin teemakohde on Luke 8: 10, Jeesus puhui kuvituksissa piilottaakseen totuuden sen kelvottomilta.
Sen tosiasian, että Jehovan todistajina meille on annettu useita tulkintoja käytännössä kaikista Jeesuksen kuvista, pitäisi varoittaa todellisia kristittyjä.
Vartiotornin hakemistossa 1986–2013 on osio ”Selkeät uskomukset”. Tämä on hyvin harhaanjohtavaa. Kun kirkastat nestettä, poistat aineet, jotka peittävät sen läpinäkyvyyden, mutta ydinneste pysyy samana koko prosessin ajan. Kun puhdistat jotain, kuten sokeria, poistat epäpuhtaudet ja muut alkuaineet, mutta taas ydinaines pysyy samana. Näiden kuvien tapauksessa olemme kuitenkin muuttaneet ymmärryksemme sisällön kokonaan ja tehneet niin useita kertoja, jopa kääntäneet tulkintamme useita kertoja, palanneet aiempaan ymmärrykseen vain hylkäämään ne uudelleen.
Kuinka arkaluontoinen meistä luokittelemaan tulkinnan koettelemuksemme pyhien salaisuuksien asteittaiseksi ilmoitukseksi Jehovalta.
Joten siellä se on. Kuunnellessasi tätä keskustelua itsellesi, muista, että Jeesus paljasti pyhät salaisuutensa 2,000 vuotta sitten tosiille opetuslapsilleen. Muista myös Paavalin kehotus, että meitä ei ravistella nopeasti syystämme ”inspiroidulla lausunnolla”, mikä on Pyhän salaisuuden ilmoittaminen Jumalalta. - 2 Th 2: 2
____________________________________________
[I] Me alamme kutsua heitä "alueellisiksi yleissopimuksiksi" vasta 2015: iin.
[Ii] Sitä ei myöskään esiinny NWT: n heprealaisissa kirjoituksissa paitsi kahdessa alaviitteessä.
[…] Kaksi osaa tämän vuoden vuosikongressin perjantain istunnoista ovat vain yksi esimerkki. (Ks. ”Valtakunnan pyhät salaisuudet paljastuvat asteittain” ja ”Kuinka suuri Babylon on sulkenut […]
Meleti tai joku muu, joka on kuullut tämän keskustelun konferenssissa:
Muistatko, mikä esimerkki ”uudesta valosta” annettiin haastattelussa osan loppupuolella? Olen kuullut tämän puheen vain NJ Internationalin kautta, jossa veli kertoi kuinka rohkaisevana hänestä oli selventää, että FDS on vain GB.
Olen utelias, jos tämä oli ehdotettu kohta vai onko erilaisissa tapauksissa monenlaisia asioita.
Muistan, että veli viittasi "uuteen valoon", johon sisältyi uusi "päällekkäisten sukupolvien" opetus.
Verkossa löydettävällä New Jersey -kanavalla oli veli, joka mainitsi FDS: n uudelleenmäärittelyn yksinomaan GB: ksi. Tämä kosketti hänen sydäntään, koska se antoi hänelle luottamuksen siihen, että hän voi luottaa mihin tahansa he sanovat (parafraasin).
Tänä päivänä yksi kongressista Jeesus mainittiin enemmän kuin Jehova. Olin järkyttynyt.
Juuri päättynyt päivä 2 kongressissa. Päivän vaimennusleikkeen annettiin sille, mitä Jeesus tekisi. Kaikki oli Jeesusta ensimmäisten 2-päivien aikana. Onko yhteiskunnassa tapahtunut muutos? Tunsin olevani kristitty eikä en
Jehova-ite tänä viikonloppuna. Muutin kokonaan näkemystäni. Hyvä ystävien toimesta.
JW: llä ei ole henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, koska WT-järjestö on vuodesta 1954 lähtien ohjannut heitä olemaan rukoilematta häntä. He väittävät ylläpitävänsä henkilökohtaista suhdetta Jehovaan ottamalla hänet vastaan ja rukoilemalla häntä. Samalla perusteella olematta yhteydessä Jeesukseen he kieltävät itseltään henkilökohtaisen suhteen häneen. Jeesus pyysi kristittyjä rukoilemaan häntä, joka on kirjattu Johanneksen 14:14: een, missä kreikkalaiset sanan JW kreikkalaiset sanovat: "Jos koskaan kysyt MINulta minun nimessäni, niin minä teen". Uusi... Lue lisää "
Mutta sinä itse teet sen, mitä kristikunnassa teet, sanot "JW: llä ei ole suhdetta Kristukseen". Kaikki JW: t? Tarkoitatko tietävän, kuinka Kristus aikoo tuomita meidät? Mistä tiedät, mikä JW: n suhde Kristukseen on? Jeesuksen mallirukouksessa hän rukoili Jumalaa. Joten meidän pitäisi tehdä. Olen nauttinut enkä ole voideltu. Yrittäjä kokoaa kenenkään pelastuksen näkemykseesi. Apostolien teot 9:14 ei ole rukous Kristukseen. Apostolien teot 9:21 ei ole rukous. Me kutsumme Kristusta. Älä vain rukoile häntä. Muut väitteesi eivät ole... Lue lisää "
Tässä ovat Jeesuksen omat sanat rukouksesta. "Mutta sinä, kun rukoilet, mene huoneeseesi ja kun olet sulkenut oven, rukoile Isääsi, joka on salaisessa paikassa; ja isäsi, joka näkee salassa, palkitsee sinut avoimesti. Mutta kun rukoilet, älä käytä turhia toistoja kuten pakanat, sillä he luulevat kuulevansa heidän monista sanoistaan. Älä siis ole heidän kaltaisiaan. Sillä Isäsi tietää, mitä tarvitset, ennen kuin kysyt häneltä. Rukoile siis tällä tavalla: Isämme taivaassa, pyhitetty olkoon sinun nimesi.... Lue lisää "
"Älä oleta, koska ihmiset kutsuvat jonkun nimeä rukoukseksi". Tarjoan seuraavaa tukeakseen sitä, että Jeesuksen kutsuminen sisältää rukouksen hänelle. QARA JA KUTSUMINEN JEHOVAN JA JEESUKSEN hepreaksi Qaraksi "Kutsu". Jumalan nimen "kutsuminen" tarkoittaa kutsua Hänen apuaan; kutsuminen tässä mielessä on tunnetun tarpeen synnyttämä rukous, joka on suunnattu kykenevälle ja halukkaalle vastaamaan. Esimerkki tästä on kirjattu 1. Kuninkaiden kirjaan 18:24, 36, 37. Elia sanoo, että hän huutaa avuksi Jehovan nimeä jakeessa 24. Hän tekee tämän... Lue lisää "
”Älä oleta, koska ihmiset kutsuvat jonkun nimeä rukoukseksi”. Tarjoan seuraavaa tukeakseen sitä, että Jeesuksen kutsuminen sisältää rukouksen hänelle. QARA JA KUTSUMINEN JEHOVAN JA JEESUKSEN hepreaksi Qaraksi "Kutsu". Jumalan nimen "kutsuminen" tarkoittaa kutsua Hänen apuaan; kutsuminen tässä mielessä on tunnetun tarpeen synnyttämä rukous, joka on suunnattu kykenevälle ja halukkaalle vastaamaan. Esimerkki tästä on kirjattu 1. Kuninkaiden kirjaan 18:24, 36, 37. Elia sanoo, että hän huutaa avuksi Jehovan nimeä jakeessa 24. Hän tekee... Lue lisää "
”Älä ole ahdistunut tyhjästä, mutta kaikessa rukouksella ja rukouksella, kiitospäivällä, anna pyyntösi tiedoksi Jumalalle” (Filip. 4: 6) ”Ylistys odottaa sinua, Jumala, Siionissa; ja sinulle annetaan lupaus. Oi sinä, joka kuulet rukouksen, sinulle tulee kaikki liha. " (Psalmi 65: 1-2) ”… Varmasti sanon teille, mitä pyytäte Isää minun nimessäni, jonka hän antaa. Toistaiseksi et ole kysynyt mitään minun nimessäni. Kysy, ja saat vastauksen, että ilonne voi olla täynnä. ” (Joh. 16: 23-24) ”Ja mitä tahansa, mitä sinä kysyt... Lue lisää "
Ehdottomasti, jotta voimme kysyä sekä Kristukselta että Isältä. Paavali pyysi selvästi Herraa Jeesusta, kuten 2.Kor 12: 7-10: ssä todetaan, jolta hän sai vastauksen. Johanneksen 14:14: ssä sinä lainoitat NWT: tä, mutta kreikkalaisessa jakeessa 14 sanotaan "jos koskaan kysy minulta tämän nimessä, niin minä teen". Tarkista Kingdom Interlinear.
En aio kiistellä kanssasi. Enkä lainannut NWT: tä. Voin saada sinut ulos raamatullisessa keskustelussa. Olen kuitenkin käynyt taisteluissa mormonien ja baptistien kanssa lainaten kreikkalaisen kieliopin teräviä sääntöjä selittäen kaiken tämän ihmisille. Koska rakastan keskustella. Se on kuitenkin tehoton. Ja jos voimme kutsua molempia rukouksessa, koska he ovat yksi, niin miksi olet huolissasi siitä, ettet rukoile Jeesusta. Rukoilen jumalaa, kuten Jeesus sanoi tekevän. Olen varma siitä, mitä luulet kreikkalaisen sanan merkitsevän, kun se ei kerro minulle... Lue lisää "
Johanneksen 14:14 ja Uuden maailman käännös Robert Bowman teoksessa Understanding Jehovan todistajat, Baker Book House, 1991: ”Myös John 14:14 on mainittava. NWT: ssä tämä kuuluu: "Jos kysyt jotain nimessäni, teen sen." KIT: n kreikkalaisessa tekstissä [Kingdom Interlinear Translation] on kuitenkin kysytty minulta, joten se tulisi kääntää: "Jos kysyt minulta jotain nimessäni, teen sen." On totta, että jotkut myöhemmät kreikkalaiset käsikirjoitukset jättivät tämän sanan pois, mutta useimmat aikaisemmista sisälsivät sen, ja useimmat Kreikan Uuden testamentin uudemmat versiot... Lue lisää "
http://sahidicinsight.blogspot.com/2010/11/john-1414-to-me-or-not-to-me-that-is.html?m=1
Luulen, että tarkoitat John 14: 14. Lue tämä.
Miken, alaan jakaa kantaa, että he saattavat olla saman aseman arvoisia perustuen henkilökohtaiseen pyhien kirjoitusten lukemiseen. Joka kutsuu Jeesusta tai Jehovaa, se pelastuu Joel 2:32, Apostolien teot 2:21. He ovat molemmat pelastajat / ainoa pelastaja Jesaja 43: 11 Luuk. 2:11 Joh. 4:42. Meidän on luotava sekä Jehovaan että Jeesukseen Joh. 14: 1 (a) Joh. 14 (b) Enkelit palvovat molemmat. Ilm. 7:11 Heprealaisille 1: 4-6 Molemmat palvotaan Ilmestyskirjan 5: 13-14 Ilmestyskirjan 11: 15-17 (Jehovan nimi on lisätty NWT: hen). Minä olen epävarma rukouksesta. minulla on tapana... Lue lisää "
Ja koska Jumalalla ja Karitsalla on sama valtaistuin, sinun rukouksesi tulisi päästä oikeaan paikkaan. Rev 22: 1, 3.
Olen samaa mieltä Mikenistä. Rukoileminen Jeesuksen puolesta vaatii minua osallistumaan pyhien kirjoitusten tulkintaan perusteluna, kun taas rukoileminen Jehovalle vaatii minulta vain kuuliaisuutta Jeesukseen.
▪ Ajattelin, että saattaa olla hyödyllistä julkaista 2. korinttilaisille 12: 7–9 yhteiskuntatulos Vartiotornin lukijoiden kysymyksistä 15. marraskuuta 1987, sivu 29. ▪ Viittasiko Paavali Jehovaa tai Jeesusta kirjoittaessaan: Herra sanoi minulle: "Voimani on täydellinen heikkoudessa" "? Näyttää siltä, että apostoli Paavali viittasi Herraan Jehovaan. Huomauttamalla Paavalin sanat asiayhteydessä, emme vain ymmärrä, miksi näin on, vaan voimme myös syventää arvostustamme Jumalan ja hänen Pojan välisestä suhteesta. Paavali kirjoitti: ”Se minä... Lue lisää "
Menen läpi sen, mitä Jeesus sanoi. Hän sanoo rukoilevan isää. En aio kaivaa kreikaksi tehdäkseni olettamuksen siitä, mitä voin tai ei pidä oikein. Minusta tuntuu, että vuosien varrella, jos en näe mustavalkoista, en aio yrittää tehdä mitä haluan, jos. Olet kuullut "jos epäilet, jätä se pois". Jos minun on sanottava "luulen" tai "uskon", kiitos todennäköisesti, että se ei ole mustavalkoinen. Jeesus sanoi suoraan rukoilemaan isää. en ole... Lue lisää "
Ei ole epäilystäkään siitä, että Raamatun mukaan Jeesuksella on korkein asema taivaassa Jumalan vieressä. Tarkoittaako tämä kuitenkin, että meidän pitäisi rukoilla Häntä? Monet ihmiset rakastavat Jeesustaan suuntaavat hänelle rukouksia, mutta mitä Jeesus itse ajattelee hänelle kohdistetuista rukouksista? Miksi tällainen kysymys nousee esiin? Koska yhdestä asiasta Raamatussa psalmissa 65: 2 viitataan Jehova Jumalaan ”rukouksen kuulijaksi” ja Ps. 5: 1-3 psalmisti David sanoi: ”Kuuntele minun sanojani, Jehova; Ymmärrä minun huokaukseni. Älä kiinnitä huomiota... Lue lisää "
Ilmeisesti et ole lukenut mitä lähetin Johanneksen 14:14: een. Ei voi kiistellä epäloogisten ihmisten kanssa.
Joh. 14:14: ”Nimen” ja muinaisen hepreankäytössä on eroja. Käytämme nimiä tarroina, joten kun joku kreikkalais-roomalaisesta alkuperää olevasta kreikkalais-roomalaisesta alkuperästä käyttää "nimeä", siinä ei ole niin vähän viittausta henkilöön, hänen persoonallisuuteensa tai luonteeseensa. Kiinnitämme yksinkertaisesti nimen "Jeesus" rukoustemme loppuun olettaen, että rukouksiimme vastataan mekaanisesti kiinnittämällä se loppuun. Tämän länsimaisen kulttuurin ongelma on asenne. Meillä on asenne, että "tahto" edeltää "Jeesuksen ja Jumalan tahtoa", ja sitten ihmettelemme, miksi rukouksemme... Lue lisää "
Kahden todistajan säännöllä on perusta sekä heprealaisissa että kreikkalaisissa kirjoituksissa. Se on kuitenkin vain yksi laki. Organisaatiossa lainaan sitä, kun se sopii meille, mutta jätämme huomiotta muut Mosaiikin lakikoodin mukaiset oikeudelliset käytännöt, jotka osoittautuisivat hankaliksi. Tämän seurauksena jumalallisen lain soveltaminen osoittaa ilmeistä tekopyhyyttä. Esimerkiksi mitä on kuvattu 5. Moos. 1: 87: ssä ja selitetty w9 1/13 -sivulla. 87 Vartiotornin artikkeli ”Aika puhua” - milloin? ” sille ei anneta sijaa oikeudellisessa prosessissamme. w9 1/13 Sivumäärä 5 ”Aika puhua” - milloin? Toinen Raamatun suuntaviiva ilmestyy 1. Moos. XNUMX: XNUMX: ”Nyt sisään... Lue lisää "
Olen samaa mieltä arviointisi kanssa, joten ongelma ei taaskään ole jumalia koskevissa laeissa, vaan sen piilevässä väärinkäytössä. On selvää, että kahden todistajan sääntö ei vaadi henkilöä olemaan hiljaa näkemästään tai kokenuttaan. Tätä tosiasiallisesti voitaisiin havainnollistaa skenaariossa, joka on kuvattu laissa ajanjaksolla 2 v 22 - 25 nuoresta tytöstä, jota raiskasi kentällä ketään siellä luovuttamatta. Eikö se ole todella samanlainen tapaus kuin vuonna 27 tehdyt monet lasten hyväksikäytön teot... Lue lisää "
Lisäkeskustelua "kahden todistajan säännöstä", imjustasking sanoi tämän:
"Nämä kaksi todistajan sääntöä ovat ehdoton ei-aloittelija.
Se on niin yksinkertaista.
He lainaavat vanhaa mosaiikkilakia - joka lakkautettiin, kuten Paavali totesi - tämä on seikka, jonka Seura on esittänyt monta kertaa monissa julkaisuissa !!
Hänen yksityiskohtaisemman kommenttinsa ja organisaation oman opetuksen saamiseksi Mosiac-lakista ... .. ja myös asettamaan kysymys oikeaan keskusteluun, mene tänne:
http://discussthetruth.com/viewtopic.php?f=8&t=376
Minulla ei ole sitä siskoa, jos 2-todistajasääntö poistetaan, miksi Paul suositteli ir-at 1 timothy 5 v 19 myös miksi Jeesus toisti sen Matthew 18 v 16 im sanomatta väärin im vain kysyä siitä kiitos kev
Jeesus toisti kaksi todistajanperiaatetta Johanneksessa: 17 ja 18 ja Paavali 1.Tim 5:19. Tämä ei saisi kieltää vanhimpia ilmoittamasta syytöksiä tai tunnustuksia rikollisesta toiminnasta asianomaisille viranomaisille Roomalaiskirjeen 13: 1.
Yleissopimuksen ”uusi valo” liittyy kolmanteen taivaaseen, jonka Paavali näki - ilmeisesti viitaten tulevaan paratiisiin: *** it-2 s. 576 Paratiisi *** Hengellinen paratiisi. Monissa Raamatun profeetallisissa kirjoissa on jumalallisia lupauksia Israelin palauttamisesta maanpaossa olevista maista autioon kotimaahansa. Jumala saisi tuon hylätyn maan muokkaamaan ja kylvämään, tuottamaan rikkaasti ja runsaasti ihmiskuntaa ja eläinkuntaa; kaupungit rakennettaisiin uudelleen ja asutuivat, ja ihmiset sanoivat: "Se maa, joka oli autio, on... Lue lisää "
Se kuulostaa oikealta minulle myös maxwell kev
anderestimme, Kaksi todistajasääntöä koskee lasten hyväksikäyttöä. Jos lapsi väittää, että veli on väärinkäyttänyt seksuaalisesti, sitä ei pidetä luotettavana, ellei siellä ole toista henkilöä, joka todisti väärinkäytöksestä. Tämä on järjetöntä, koska suurin osa seksuaalisista teoista tapahtuu yksityisyydessä, joten todistajia ei olisi. Koska lapsi ei voi todistaa, että veli on väärinkäyttänyt heitä, heidät tehdään usein valehtelijaksi, ja seurakunta heittäytyy heihin yrittäen tehdä vaikeuksia veljensä hyväksi. Tämä kaksi todistajakäytäntöä pilkkaa lasten hyväksikäytöstä, joka tapahtuu usein... Lue lisää "
Hups, kokeillaan kahta skenaariota uudelleen: 2. Onko johtajuuksemme syyllinen lähinnä siihen, että he kieltäytyvät päivittämästä testausmenetelmää? Luotavatko he vilpittömässä mielessä merkkiin, jonka ne syövyttävät jokaiseen tuotteeseen? Ovatko he haluttomia testaamaan uudestaan nykyaikaisella menetelmällä, koska he pelkäävät tuloksia? Pelkäävätkö he mahdollisuutta, että pitkään seisovat esillä olevat tuotteet saatetaan joutua vetämään hyllyltä, sulattamaan ja romuttamaan? Vai 1. Onko hallituksella uusia laitteita, ja ovatko he testanneet kaikki tarjoamansa tuotteet uudelleen parannetuilla menetelmillä? Tässä on asian ydin minulle:... Lue lisää "
Ymmärrän, että menin pois aiheesta, mutta kommenttini liittyvät Meletin puheen ja keskustelun lähtökohtaan. Millaisen 24 karaatin "merkki" pyhissä salaisuuksissa, jotka paljastuvat asteittain, oli vanhan testaajan lukema, minkä (mikäli) näistä totuuksista voimme ripustaa hattujamme?
Maxwell
Ei lainkaan. Kommenttisi oli minulle ajankohtainen, kun valmistelen artikkelia laittomuuden miehestä julkaistavaksi keskiviikkona, ja kommenttisi sai minut ymmärtämään, etten ottanut huomioon jotain tärkeää. Joten autoit minua välttämään yleisöä etikettivirhe.
Kiitos kommentteistasi maxwell.täyttää ne aina mielenkiintoisina. Minulla on tunne, että se voi olla skenaario 2, mutta kuka osaa sanoa tietyin lukuun ottamatta jeesusta. Luuka 12 on mielenkiintoinen jae 47 eteenpäin. Se orja, joka ymmärsi isäntänsä tahdon, mutta ei valmistautunut tai toiminut hänen tahtonsa mukaisesti hänet lyödään monilla iskuilla, mutta se, joka ei ymmärtänyt ja niin teki asioita ansaitsevia asioita, lyödään harvoilla, todellakin jokaisella, jolle paljon annettiin, vaaditaan häntä ja sitä, jonka ihmiset panivat... Lue lisää "
Kev, Tässä vaiheessa sanon, että kyse on paljon PRIDEstä. He pelkäävät, jos he omistavat menneisyyden ja nykyisyyden virheet, he menettävät kasvonsa ja luottamuksensa tutkimukseen ja kehitykseen. He pelkäävät tuen menettämistä itse määräämälle viranomaiselle. Tämän ajattelun ongelmana on, että jos he eivät myönnä erehdystään ja jos he toistavat edelleen menneisyyden virheitä, he menettävät entistä enemmän uskottavuutta joka päivä. Uskon, että ajatteleva R & F herää ja haisee kahvia. He ovat roikkuneet, jos tekevät, ja roikkuvat, jos eivät. Mutta vähemmän... Lue lisää "
Ollakseni rehellinen hallintoelimen kanssa, minulla oli aina ajatus siitä, että he väittivät olevansa jumalien edustajana, kun ymmärsin, että heidän uskoviensa profetian lahjat oli jo tehty pois. Voin ja hyväksyin väitteen, että he olivat ehkä a tai edes uskollinen Matthew-orja 24. En tiennyt, että sillä oli sama painoarvo kuin jumalien tiedottajalla. Tiesin, että heillä oli aikaisemmin olleet asiat väärin. Ajattelin vain, että he olivat rehellistä sydäntä yksilöitä, jotka tekivät parhaansa palvelemaan jumalaa ja antamaan rehellisen tulkinnan... Lue lisää "
Kev Luulen, että olemme kaikki antaneet FADS / GB: lle epäilyn edun. Ei niin monta vuotta sitten, olisi ollut parhaimmillaan, melkein mahdotonta, että sinä ja minä teemme henkilökohtaisen tutkimuksen tietystä aiheesta, pääsemme alkuperäiskielen sanamääritelmään ja teologisiin kommentteihin "laatikon ulkopuolella". Menneinä vuosina vain harvat organisaatiossa olivat etuoikeutettuja tällaisilla resursseilla. Puhuakseni puolestani, kasvanut tuntemaani useita tuhansia todistajia, en muista, että olisin tiennyt tai kuullut ketään, joka opiskeli alkuperäisiä kieliä, eikä ketään, joka opiskeli laatikkoteologisten kommenttien ulkopuolella. Minä... Lue lisää "
Hyvin sanottu, Maxwell. Olen täysin samaa mieltä kanssanne siitä.
Tämä sanottiin mestarillisesti, MSJW.
Yksi täysin aiheeseen kuulumaton kysymys on tämä: Kuulen jatkuvasti ihmisiä, jotka kiistävät kahden todistajan säännön. Koska en todellakaan halua, että minut tuomitaan vain yhden todistajan todisteiden perusteella, mitä minulta puuttuu? (Vai pitäisikö minun aloittaa aihe tästä osoitteessa discussthetruth.com?)
Anderstimme mielestäni kahden todistajan sääntö on pyhien kirjoitusten mukainen ja laillinen. 1 Timothy 5v 19 eivät myönnä vanhemmalle miehelle syytteitä, jotka hyväksyvät kahden tai kolmen todistajan todisteet. Tein paljon tutkimuksia toisena yönä kaikista erilaisista kreikkalaisista sanoista, jotka käännetään tuomareiden tuomion syytökseksi. Tässä jakeessa yksi on Katagoria g2724 valitus, rikossyyte, joka perustuu katagorosin lakimiehelle. Ymmärrämme soiton vaara. näiden syytösten ympärillä, kun vain yksi henkilö sanoo muihin. Tietysti tämä on ollut... Lue lisää "
Tutkittuani, mitä Raamattu opettaa meille seurakunnassa esiin tulevien oikeudellisten asioiden käsittelystä, olen tullut johtopäätökseen, että meidän on ilmoitettava seurakunnassa tapahtuvasta rikollisesta toiminnasta riippumatta siitä, voimmeko toimia itse niiden perusteella. He ovat "Jumalan palvelija" oikeudenmukaisuudesta, ja meidän tulee kunnioittaa tätä jumalallista nimitystä. Tätä käsitellään tarkemmin aiheesta "Irtisanominen - rikollisten syntien käsittely". Henkilökohtaisesti tiedän kahdesta kaverista, joita murrosikäiset syyttivät väärin lasten hyväksikäytöstä. Yksi oli tytärpuoli, joka halusi elää biologisen isänsä kanssa... Lue lisää "
Meleti-
"Kahden todistajan sääntö on raamatullinen, samoin kuin vaatimus alistua" ylemmille viranomaisille "
Olet tasapainottanut nämä kaksi pyhää kirjoitusta hienosti. Olen täysin samaa mieltä.
Kun X-JW: t käyttävät yleissivumme ulkopuolella olevia julisteita ja huutavat kiistanalaisia sanoja uskontomme virheiden takia, kuinka usein olen kuullut läsnäolevien kollegojeni sanovan: "Kuinka surullista, että heidän koko uskontonsa on rakennettu kohdistamaan meidät." Mutta mitä olemme tehneet? Emmekö ole rakentaneet koko uskontomme paljastamaan väärän uskonnon valheita? Ja mitä altistumme, mitä teemme? Sama kuin kristikunta. Me kommunikoimme. Mitä Jeesus kutsui ketään, joka yrittää poistaa oljet toverinsa silmistä? "Tekopyhä! Irrota ensin katto (tukki, lankku) omasta silmästäsi ja... Lue lisää "
"Progressiivinen" tarkoittaa JW-kansankielellä "opetuksen vääristämistä toistuvasti, mutta hyväksymällä aina viimeisin määritelmä absoluuttisena totuutena" ... Mikä todella loistava yhteenveto - Rakasta sitä!
GodsWordIsTruth, toinen pyhien kirjoitusten kohta Meletin artikkelista, joka tulee mieleen, on Matteus 7: 15,16 “Ole valppaana vääriä profeettoja vastaan, jotka tulevat luoksesi lampaiden peitteenä, mutta sisällä he ovat raivokkaita susia. Siellä hedelmät tunnistavat heidät ... .. ”He tuottavat hedelmäänsä nyt ja osoittavat todellisen suden kaltaisia ominaisuuksia. Tiedämme, miksi ihmiset ovat niin harhaan johtaneet - heidän lampaidensa peiton takia, mutta nyt asiat paljastuvat varmasti ja yhä useampia uskollisia veljiä ja sisaria vapautetaan.
Tämä on yksi suosikkiartikkeleistani tällä sivustolla tähän mennessä! Tämä artikkeli antaa hyvän ja pyhiin kirjoituksiin perustuvan vastauksen GB: n väitteeseen edustaa Jehovaa ”profeetoina”. ”Vastauksen saamiseksi ihmisten tulisi kuunnella Jeremian esivalmistaman jäännöksen tavallista saarnaa, sillä nämä saarnaavat ihmisille Jeremian ennustusten nykypäivän täyttymisestä. Kuka sai heidät profeetan puhumaan vallalla, jonka he väittävät? No, kuka teki Jeremiasta profeetan? " Vartiotorni 1959 15. tammikuuta 39. s. 41–XNUMX ”Onko siis Jehovalla profeetta auttamaan heitä, varoittamaan heitä vaaroista ja... Lue lisää "
Joten olemme huutaneet "korjattavaa" totuutta, jonka Isä ja Poika ovat antaneet kotitaloilta? Hämmästyttävä! Ja uudelleen: 'Salaisuuden' paljastamisen perusta oli Rutherfordin käsitys Jesajan 43:10. Puhuja kutsuu tätä "pyhien kirjoitusten nimeksi", "kuinka outoa, että uudet DF: n säännöt sanovat, että niin ja niin ei enää kuulu JW: hen kolmen miehen päätöksellä. Kun Jeesus sanoi sen, minkä Jumala on jättänyt yhteen, älä anna kenenkään hajottaa, merkitseekö se avioliittoa pyhempää kuin hänen vihkiytymisensä Jumalalle? Onko se pukeutuneiden aivojeni vai jonkun muun vääristyneen ajattelun, että pyhien kirjoitusten nimi voi niin... Lue lisää "
Erittäin hyvä kohta Sw
Tämä salaisuus, josta he puhuvat, on kreikkalainen sana mysterion, joka ei tarkoita 3466 tarkoittavan suun sulkemista ja sen salaisuuksia, jotka aloittaminen on pakottanut uskonnollisiin riittoihin. Tutkin tätä sanaa jonkin aikaa taaksepäin ja näyttää siltä, että se vie ajatuksen tiedosta, jota vain harvat tuntevat. Toisin sanoen tietää salaisuuden, jonka sinun täytyy olla klubissa. Efesolaisten 3 v5 muissa sukupolvissa tätä salaisuutta ei tiedossa ihmisten pojille, koska se on nyt paljastettu hänen... Lue lisää "
Kiitos tästä artikkelista, Meleti. Kaikki siteeratut pyhät kirjoitukset tukivat kaiken, ja tiedot ovat erittäin hyödyllisiä kaikille, jotka alkavat esittää kysymyksiä Seurasta - on hyvä, että tämä on käden ulottuvilla. Pelkäänpä, etten kuitenkaan saanut kysymystä F oikein - mutta ei haittaa - kukaan ei tiedä kaikkea!
"Rutherford - hallintoelimen silloisena ainoana jäsenenä, joka hajotti toimituskomitean vuonna 1934"
Vain pienellä pisteellä Meliti, Rutherford hajotti 1931: n toimituksellisen komitean. Vartiotornin 1 lokakuun 1931st-numero antoi viimeisen luettelon toimitukselle JF Ruherford, WE Van Amburgh, J Hemery, RH Barber ja EJ Coward. Myöhemmin komiteaa ei listattu, vain kaksi upseeria F Rutherford Presidentti ja WE Van Amburgh -sihteeri,
Kiitos miken. Menin muistista. Olen korjannut tämän lausunnon.
pyhä salaisuus WT: n mukaan, kun minua opetettiin, oli 1.4000, siemen menisi taivaaseen, koska ennen Kristusta kukaan ei tiedä taivaasta määräpaikkana, vain maallinen toivo.
Mikä mielenkiintoista on puhujien mainitsemissa valtakunnan kuvituksissa: Vanha WT-käsitys siitä, että sinapin ja hapatteen kuvitukset viittasivat luopiokristikuntaan - Tätä selitti WE Vine, joka juontaa juurensa ainakin vuoteen 1940. Katso Leaven ja Sinappi. Olisi mielenkiintoista nähdä, tuleeko ajatus kauemmas, sekä WT: n näkökulmasta että ei-WT: n ideana. Kun muutama vuosi sitten tutkimme ns. Uutta valoa näissä vertauksissa, minua hämmästytti, kuinka tarkasti uusi WT-selitys seurasi jo opetettua... Lue lisää "
Tarkoitat, että valo ei ollut oikeastaan uusi eikä se ollut edes meiltä !? Olen järkyttynyt, veli. Järkyttynyt! 🙂 Vakavasti, kiitos siitä oivalluksesta. Luin tänään Luukkaan 12: 1, 2: ta, ja minuun tuli jotain, joka oli jo aiemmin huomannut. Fariseusten hapatus oli heidän tekopyhyytensä. Joten se, mikä turmeli heidät ja turmelee heidän kaltaisensa, on tekopyhyys. Näyttää olevan yksi asia, kun taas toinen. väärän rintaman asettaminen ja kaikki siihen liittyvä. Heti huomautuksensa jälkeen hän toteaa, että "ei ole mitään huolellisesti salattavaa, jota ei paljasteta, eikä mikään salaisuus... Lue lisää "
Hyvät pisteet veli ... mutta mielestäni sinun on korjattava yksi alue. Lausun lausunnossasi: Mooseksen laki antoi näille reunoille näkyvän tunnistamisen keinon pitää israelilaiset erillään ympäröivien kansojen turmeltuneesta vaikutuksesta. (Nu 15:38; 22Mo 12:XNUMX.) Veli itse asiassa Tzitzit, jota israelilaiset käyttivät, missä ei mitään näkyvää tunnistetta, sen sijaan, missä he olivat AINOASTAAN visuaalisia muistutuksia Jumalan opetusten tai ohjeiden pitämiseksi. Fariseuksen omat muuttivat myöhempien perinteiden kautta sitä, mihin Jumala alun perin tarkoitti..Siksi Jeesus kritisoi... Lue lisää "
Kiitos, että selvitit sen, Peter. Toinen JW-kasvatukseni perintö. 🙂
Shalomin veli. Kiitos siitä
Tietojeni mukaan pyhissä kirjoituksissa on vain yksi "pyhä salaisuus". Se keskittyy tunnistamiseen ja rooliin, jonka Jeesus Kristus pelaa Jumalan tarkoituksen toteuttamisessa (Room 16: 25,26; Kol 2: 2). Tämä salaisuus paljastettiin kokonaan pyhien kirjoitusten kautta, ja se on ollut kokonaisuudessaan kristittyjen ja kansojen saatavilla ensimmäisen vuosisadan jälkipuoliskolta lähtien. Roomalaiskirjassa 16:25 käytetty sana ”ilmestys” (ἀποκάλυψις εως, ἡ - apokalupsis) tarkoittaa kirjaimellisesti paljastamista, paljastamista, paljastamista, paljastamista. Paljastaminen tuo mieleen jonkun poistavan vaatteensa, asettavansa paljaaksi, seisomaan alasti. Se ei sisällä ajatusta a... Lue lisää "