[Din ws3 / 17 p. 18 Poate 15-21]
„O, Iehova, amintește-te, te rog, cum am umblat înaintea ta cu credință și cu o inimă completă.” - 2 Kings 20: 3.
Acest lucru special Turnul de veghe studiul folosește patru exemple împărătești din zilele Israelului antic pentru a instrui Martorii lui Iehova despre slujirea lui Dumnezeu cu o inimă completă. Desigur, nu este nimic greșit în folosirea unor exemple de oameni credincioși înregistrați în Scripturile prechristiene (PS) ca lecții obiect pentru a ne ghida astăzi. Trebuie menționat, însă, că în publicațiile Watchtower Bible and Tract Society, există o suprafază evidentă a acestor exemple. S-a observat că suntem o religie iudeo-creștină cu accent puternic pe aspectul „iudeo” al creștinismului. Este o problemă?
Martorii lui Iehova nu folosesc termenii „Vechiul Testament” și „Noul Testament”, care sunt utilizate în mod obișnuit în bisericile creștinătății. Motivul pentru aceasta este explicat în apendicele 7E (p. 1585) din Noua Traducere a Sfintelor Scripturi - Biblia de referință. Indiferent dacă acceptați acest raționament sau credeți că nu se potrivește cu revizuirea științifică, ar trebui să recunoaștem că unul dintre motivele pentru evitarea acestor doi termeni este dorința JW.org de a se distanța continuu de restul creștinătății. (De fapt, deși este o denumire creștină, Martorii nu se consideră parte a creștinătății.) Cu toate acestea, există încă mai multe lucruri decât ceea ce vedem la suprafață. Anexa 7E susține că ar fi mai exact să înlocuim „legământ” cu „testament”, totuși Organizația respinge termenii „Vechiul Legământ” și „Noul Legământ”. De ce?
Se argumentează că Biblia este o lucrare unică și astfel astfel de diviziuni nu au „nici o bază validă”.
Prin urmare, nu există nicio bază valabilă pentru ca Scripturile ebraice și aramaice să fie numite „Vechiul Testament” și pentru ca Scripturile grecești creștine să fie numite „Noul Testament”. Isus Hristos însuși s-a referit la colecția de scrieri sacre drept „Scripturile ". (Mt 21: 42; domnul 14: 49; Joh 5: 39) Apostolul Pavel s-a referit la ele drept„ Sfintele Scripturi "," Scripturile "și" scrierile sfinte ".
(Rbi8 p. 1585 7E Expresiile „Vechiul Testament” și „Noul Testament”)
Totuși, înțeleptul student al Bibliei va observa că, făcând această proclamație, Anexa 7E se angajează în continuare să împartă Biblia în două secțiuni: „Scripturile ebraice și aramaice” și „Scripturile grecești creștine”, subminându-le astfel în mod involuntar argumentul. De ce să le împărțim în funcție de limba în care au fost scrise? Ce se câștigă prin asta? De ce să ne oprim la utilizarea „Vechiului Legământ” și „Noul Legământ”? Cu siguranță, acesta din urmă ar oferi distanța dorită de creștinismul de masă, adăugând în același timp mai multă semnificație decât poate fi găsită din simpla sa denumire bazată pe limbaj?
Ar putea fi faptul că utilizarea fie a „testamentului”, fie a „legământului”, în special cu adjectivele „vechi” și „nou” atașate, creează o dificultate doctrinară pentru JW.org? Martorii învață că creștinii (cu excepția unei minorități minuscule) nu se află în niciun fel de legământ. Sublinierea unui vechi legământ între Iehova și evrei, care a fost înlocuit de un nou legământ între Iehova și atât evrei, cât și neamuri (adică creștini) nu se potrivește unei organizații care îi învață pe oameni că Dumnezeu nu a făcut niciun legământ cu ei.[I] Organizația pur și simplu nu dorește ca Martorii să se gândească la mesajul biblic al legămintelor vechi și noi, deoarece învățătura Martorilor se aplică tuturor unui grup mic de 144,000 de persoane, lăsând în afară rangul JW.org. Locuirea în noul legământ îl determină pe creștin să se oprească asupra relației sale speciale cu Fiul lui Dumnezeu, Isus Hristos. Referirea la cele două diviziuni ale Scripturii în funcție de limba în care a fost scrisă fiecare evită astfel de întrebări. Organizația își încurajează turma să se gândească tot timpul la Iehova, cu excluderea virtuală a lui Isus Hristos. Încercând să estompeze diviziunea dintre Scripturile precreștine (PS) și Scripturile creștine (CS), devine mai ușor să-l împingi pe Isus într-o parte și să te concentrezi doar asupra ascultării și a slujirii față de Iehova. Utilizând numele lui Iehova, Martorii se străduiesc să se diferențieze de restul creștinătății.
Concentrându-ne pe experiențele de viață ale a patru regi israeliți poate fi un mijloc pozitiv de a trage paralele de care creștinii pot beneficia, vrem să ne asigurăm că îl introducem continuu pe Isus în discuție, deoarece acesta este unul dintre scopurile cheie pentru inspirația creștinului de către Dumnezeu Scripturi. Acest articol este intitulat „Slujirea lui Iehova cu inima completă”. Totul este bine. Cu toate acestea, când sclavi pentru cineva, îi slujești, nu-i așa? Observați cum se folosește sclavul în CS ori de câte ori cuvântul este atribuit celui pentru care sclavi.
„Pavel, rob al lui Isus Hristos ...” (Ro 1: 1)
„Sclav pentru Domnul”. (Ro 12:11)
„... cel care a fost chemat când un liber este sclav al lui Hristos”. (1Co 7:21)
„Dacă aș fi încă plăcut oamenilor, nu aș fi sclavul lui Hristos”. (Gal. 1:10)
„... pentru că îmi duc pe corp semnele [ale unui sclav] ale lui Isus”. (Gal 6:17)
„SCLAV pentru Învățător, Hristoase”. (Col 3:24)
„... Tychicus, fratele [iubitului] meu și slujitor credincios și coleg sclav în [Domnul]”. (Col 4: 7)
„Epafras, care este dintre voi, rob al lui Hristos Isus ...” (Col 4:12)
„... cum te-ai întors la Dumnezeu de la idolii [TĂI] la sclav pentru un Dumnezeu viu și adevărat, și să-l aștepți pe Fiul Său din Ceruri ... și anume Isus ...” (1Th 1: 9)
„Dar rob al Domnului ...” (2Ti 2:24)
„Pavel, rob al lui Dumnezeu și apostol al lui Isus Hristos ...” (Tit 1: 1)
„Iacov, rob al lui Dumnezeu și al [Domnului] Iisus Hristos ...” (Iacov 1: 1)
„Simon Petru, sclav și apostol al lui Isus Hristos ...” (2Pe 1: 1)
„Iuda, rob al lui Isus Hristos ...” (Iuda 1: 1)
„O revelație a lui Iisus Hristos ... sclavului său Ioan ...” (Re 1: 1)
„Și cântau cântarea lui Moise sclavul lui Dumnezeu și cântarea Mielului ...” (Re 15: 3)
Veți observa în rarele ocazii când se spune că creștinul este sclavul lui Dumnezeu, Isus este încă menționat. Așadar, un articol care subliniază în mod repetat modul în care îl putem sluji (sclav pentru) lui Iehova Dumnezeu, care nu face nicio mențiune, de asemenea, pentru a-i sluji sau sluji lui Iisus este complet în armonie cu mesajul pentru creștini, așa cum este exprimat în CS.
S-ar putea ca prin tragerea de parale cu vechea națiune a Israelului să fie o altă agendă în lucru?
Evreii l-au ascultat și l-au slujit pe Iehova prin intermediul reprezentanților pământești. Ei l-au ascultat și l-au slujit pe Iehova ascultând și ascultând de Moise. Ei s-au supus și au slujit ascultându-i pe regii lor pământești. La fel, creștinii îl ascultă și îl slujesc pe Iehova prin intermediul unui om, dar acel om este Domnul Isus Hristos. (Faptele 17:31; Romani 1: 1-7) Creștinismul adevărat scoate din ecuație liderii umani precum Moise, Iosua și Regii lui Israel. Dacă oamenii doresc să conducă asupra altor bărbați, o metodă este de a minimiza rolul lui Isus. Biserica Catolică a realizat acest lucru făcând din Papă Vicarul lui Hristos. I vicar este omul care completează preotul atunci când este absent. El este înlocuitorul preotului. (Acesta este, de altfel, de unde obținem cuvântul „vicar”). Astfel Papa poate face o lege, cum ar fi interzicerea utilizării contraceptivelor, și poartă toată greutatea autorității ca și cum Isus însuși ar fi acea lege.
Metoda pe care a ales-o actuala conducere a Martorilor lui Iehova este să se concentreze asupra modelului israelit în care Isus nu apare. Bărbații care preiau conducerea organizației se pot insera apoi într-o poziție similară cu bărbați precum Moise sau Regii lui Israel. Acest lucru a fost la fel de eficient ca modelul catolic. Pentru a ilustra cât de eficient a fost acest lucru, voi povesti un incident din propria mea viață. (Știu că anedotele nu sunt dovezi, dar simt că ceea ce urmează să povestesc este suficient de comun încât mulți oameni care citesc acest lucru vor fi de acord și își pot adăuga propria mărturie.)
Recent, într-o discuție cu niște vechi prieteni, în care am putut expune unele dintre învățăturile false ale organizației, precum și apartenența lor ipocrită la Națiunile Unite, soțul cuplului, care fusese liniștit până în acel moment, a intrat și a spus cu respingere: „Ei bine, îl iubesc pe Iehova!” Aceasta a fost menită să pună capăt discuției din mintea lui. Ceea ce a vrut să spună și ceea ce a devenit foarte evident pe măsură ce continuam să discutăm, a fost că pentru el Iehova și organizația erau echivalente. Unul nu putea iubi unul fără să-l iubească pe celălalt. Nu a fost prima dată când sunt expus acestui tip de raționament.
Ideea este că, concentrându-se continuu asupra modelului israelit, cu un reprezentant uman care servește drept canal între Iehova Dumnezeu și oameni, liderii organizației s-au plasat foarte eficient în aceeași poziție în mintea Martorilor lui Iehova. Acest lucru a fost realizat atât de eficient încât au reușit să publice o diagramă a structurii de conducere a organizației în care Isus Hristos nu figurează deloc. Ceea ce este și mai uimitor este că acest lucru a fost făcut fără a provoca atât de mult ca o undă în mintea a milioane de Martori ai lui Iehova. Pur și simplu nu au observat că Isus a fost excizat!
Așa că ajungem la studiul de astăzi, în care vom revedea exemplul a patru regi israeliți. Din nou, nu este nimic în neregulă cu ideea de a-i sluji lui Iehova cu o inimă completă. Cu toate acestea, este imposibil să facem acest lucru în congregația creștină dacă îl înlocuim pe Isus Hristos cu oameni. Includerea lui Isus este atât de vitală pentru mântuirea noastră, încât ar trebui menționată în mod repetat, totuși în acest articol numele lui Isus apare doar de două ori în treacăt, dar niciodată ca cel pe care ar trebui să-l slujim și să îl ascultăm.
Bătând același tambur
„… Poate exista o situație în care poți imita râvna lui Asa. De exemplu, ce se întâmplă dacă un membru al familiei tale sau un prieten apropiat păcătuiește, este nerefăcut și trebuie să fie desfășurat? Ați lua măsuri decisive încetând să vă asociați cu acea persoană? Ce te-ar muta inima să faci? " - alin. 7
Într-adevăr, ce ar inima ta îți spune să faci în cazul unui prieten sau rudă excludută Dacă fiica ta, expulzată de multă vreme, te-ar suna la telefon - așa cum a fost descris în drama de la Convenția regională de anul trecut - ai refuza chiar să răspunzi? S-ar putea să cheme la pocăință sau din cauza unei urgențe în care are mare nevoie de ajutor. Ce te-ar muta inima să faci? Oare o inimă completă cu Iehova ar fi rece și indiferentă? Ar pune loialitatea dictatelor unei organizații conduse de bărbați deasupra legii iubirii? Ați fi ghidați de regulile bărbaților sau de principiul exprimat în „regula de aur”? (Gal 5:14, 15) Dacă ați fi fost exclusul, cum ați dori să fiți tratați?
Acest lucru ridică încă o altă întrebare: De ce este atât de vitală respectarea strictă a codului Turnului de veghe cu privire la modul de tratare a celor excludeți, care trebuie repetată în repetate rânduri în publicații? De ce organizația aplică greșit 2 Ioan 8, 9 pentru a acoperi toate păcatele, când era clar intenționată să se ocupe numai de cei care se opuneau activ învățăturii lui Hristos? Slujirea lui Iehova cu o inimă completă necesită în mod clar să fim inimați față de cei care suferă și care au nevoie de mila noastră? Harpingul continuu asupra acestui mesaj este un indiciu că conducerea organizației se simte amenințată?
Vederea corectă a activităților spirituale
Ca Asa, puteți arăta că aveți o inimă completă bazându-vă pe Dumnezeu atunci când vă confruntați cu opoziția, chiar și unele care pot părea insurmontabile ... Colegii de la locul de muncă vă pot deranja pentru că vă luați zile libere pentru activități spirituale sau pentru a nu lucra des peste orar. - alin. 8
Desigur, „a lua zile libere [muncă] pentru activități spirituale” pare un curs de acțiune lăudabil în circumstanțele corecte. Înseamnă sacrificiu de sine, dar Pavel a renunțat la multe lucruri, considerându-le pe toate doar o mulțime de gunoaie pentru a-l putea câștiga pe Hristos. (Fil. 3: 8) Este „câștigarea lui Hristos” tipul de „activitate spirituală” către care se referă acest paragraf? Din păcate, fiind unul dintre acei Martori fideli care și-au dedicat o mare parte din viața sa adultă unor astfel de „activități spirituale”, pot spune cu siguranță că nu este. Pavel a vrut să-l „câștige pe Hristos”, dar am fost învățat că nu pot face asta. Nu am fost uns. Nici nu aș putea aspira să fiu numit frate al lui Hristos și copil al lui Dumnezeu. Cel mai bun lucru pe care l-am putut spera a fost „bun prieten”.
Să o privim astfel: Dacă un baptist sau un mormon ar folosi același argument, un martor al lui Iehova l-ar considera valabil? Știm că răspunsul este „nu” doar pentru că Martorii consideră că toate celelalte religii sunt false, deci nu pot avea „activități spirituale” valabile. La urma urmei, adevărații închinători se închină Tatălui atât în duh, cât și în adevăr, astfel încât unul merge mână în mână cu celălalt. (Ioan 4:23)
După ani de studiu, am ajuns la conștientizarea faptului că practic fiecare doctrină unică Martorilor lui Iehova nu are niciun fundament în Scriptură. Așadar, mă uit înapoi la viața mea de sacrificiu de sine dedicată avansării „activităților spirituale” a JW ca pe o pierdere de timp în slujba oamenilor. Cu toate acestea, ceea ce am câștigat din aceasta a fost o viață dedicată cunoașterii lui Dumnezeu și a lui Hristos mai bine - o viață dedicată studiului Scripturilor. (Ioan 17: 3) Nu aș fi acolo unde sunt acum dacă nu ar fi fost pentru asta, așa că nu regret pierderea de timp întrucât mi-a dat temelia pe care să construiesc o credință în Iisus Hristos ca copil al Dumnezeu cu speranța de a guverna cu el în împărăția Cerurilor. Pentru asta merită să te străduiești. Așa că sunt complet de acord cu apostolul Pavel. Totul este gunoi dacă numai eu îl pot câștiga pe Hristos. Sunt sigur că mulți dintre noi simțim la fel.
Una dintre activitățile spirituale în care ne așteptăm să ne implicăm este menționată în paragraful 9.
Slujitorii lui Dumnezeu merg dincolo de a se gândi la ei înșiși. Asa a promovat adevărata închinare. De asemenea, îi ajutăm pe alții „să-l caute pe Iehova”. Cât de mulțumit trebuie să fie Iehova atunci când vede că vorbim cu vecinii noștri și cu ceilalți despre el, făcând acest lucru din dragoste autentică pentru el și interes autentic pentru bunăstarea eternă a oamenilor! - alin. 9
Din nou, nicio mențiune despre Isus. Toată concentrarea este pusă pe Iehova, cu excepția celui pe care El ne-a spus - cu vocea sa, nu mai puțin! - să-l ascultăm. (Mt 3:17; 17: 5; 2Pe 1:17)
Idolizarea bărbaților
Folosind îndepărtarea lui Iezechia de închinarea falsă idolatră din împărăție, scriitorul încearcă să găsească o paralelă modernă în evitarea idolizării oamenilor.
„În mod clar, nu vrem să-i imităm pe cei din lume care, folosind media socială, tratează oamenii ca și cum ar fi idoli ... Ne putem întreba:„ Evit să idolizăm oamenii ...? ” - alin. 17
Acum douăzeci de ani, majoritatea dintre noi nu ar fi avut probleme cu acest sentiment. Cu toate acestea, acum putem detecta o notă de ipocrizie în ea. Oare „spun”, dar nu „fac”? Frații au ajuns să idolatreze membrii Corpului de Guvernare, în mare parte din cauza proeminenței pe care o acordă aceștia în emisiunile JW și pe ecranele video super-mari la convențiile regionale și internaționale. A fost un moment în care Martorul lui Iehova mediu nu ar fi putut numi mai mult de unul sau doi membri ai Corpului de conducere, dar acum, totul s-a schimbat. Încercați să cereți unui frate sau unei surori să le numească pe toate. După ce au făcut acest lucru, cereți-i să numească toți apostolii. - Nuf a spus?
Apărându-ne de mesaj
Citirea cuvântului lui Dumnezeu în fiecare zi este o practică care merită. Astfel, sfatul din paragraful 19 pare solid.
De asemenea, amintiți-vă că citirea Scripturilor a atins inima lui Iosia și l-a mutat să ia măsuri. Citirea Cuvântului lui Dumnezeu vă poate determina să luați măsuri care să vă sporească fericirea și să vă consolideze prietenia cu Dumnezeu, precum și să vă stimulați pentru a-i ajuta pe ceilalți să-l caute pe Dumnezeu. (Citiți Cronici 2 34: 18, 19.) - alin. 17
Cu toate acestea, sfatul este afectat de mesajul de bază. Înveți să „întărești prietenia cu Dumnezeu”. În acest scop, scriptura „citită” este preluată de la PS, nu de la CS. Mai bune sunt cuvintele lui Pavel către Timotei despre citirea cuvântului lui Dumnezeu: 2 Timotei 3: 14-17. Totuși, aceasta se concentrează pe „credința în legătură cu Hristos Isus”, nu pe Iehova Dumnezeu și, bineînțeles, Timotei nu este numit prieten al lui Dumnezeu. Speranța pe care a avut-o Timotei nu este speranța pe care Organizația vrea să o avem.
Așadar, în timp ce critică acest sfat aparent inocent de a citi în mod regulat cuvântul lui Dumnezeu poate părea cititorului obișnuit ca fiind un picayune, cercetătorul experimentat este conștient de faptul că, printr-o astfel de insinuare subtilă, cineva poate avea mintea să înceapă să se gândească pe o cale greșită.
Săptămâna viitoare, tema studiului continuă examinând greșelile pe care acești patru regi le-au făcut, pentru a învăța din exemplul lor.
____________________________________________________________________
[I] Cititorii obișnuiți ai acestor articole ar fi putut observa că recent am preferat termenii „Scripturi precreștine” și „Scripturi creștine”. Motivul pentru aceasta este că legămintele vechi și noi, deși sunt de mare importanță, nu cuprind toate Scripturile. Vechiul legământ nu a luat ființă până când oamenii nu au umblat pe pământ mai bine de 2000 de ani. Prin urmare, din motive de claritate, împărțirea celor două secțiuni ale Bibliei pe baza apariției creștinismului pare o alegere mai bună. Aceasta este, desigur, o preferință și nu ar trebui luată de nimeni ca regulă. În funcție de publicul căruia îi vorbește, Vechiul Testament (Vechiul Testament) și Noul Testament (NT) pot fi mai potrivite.
Vă mulțumim pentru descompunerea minunată a acestui articol. Îmi place atacul pe social media și GB-ul care ne spune să nu urmărim oameni care nu sunt în frăție și folosind exemplele de Aquilla și Priscilla pentru a face acest lucru. Bun lucru pe care l-ați făcut din majoritatea JDub-urilor neștiind numele apostolilor, dar că i-ar cunoaște pe membrii GB.
Paragraful 8 al articolului vorbește despre faptul că rămâne ferm pentru ceea ce este drept și înțelept, chiar astăzi vorbeam cu o soră și, judecând după comentariile ei, a devenit evident că nu știe cum funcționează religia. Când i-am explicat, ea a exclamat „ei bine, la fel de bine nu știu, am auzit această scuză înainte de raționamentul tipic al martorilor, mulți pur și simplu nu par interesați să știe care este adevărul adevărat sau ce este corect sau înțelept. Ce poti face ? Cu siguranță nu aceasta este atitudinea pe care ar trebui să o avem,
În toată cinstea, în tot acest timp am crezut întotdeauna că Iisus este îngerul din imagine. Poate pentru că mi-am dorit să fie. Cu toate acestea, din moment ce ei spun că pământești Iisus ar fi fost gândit în acest lucru, deoarece domnește din cer? Presupun că dacă îngerul ar fi Isus, el ar trece peste #1 Corpul de conducere, deoarece de aici provin toate informațiile. Gânduri???
„Acest lucru a fost făcut atât de eficient încât au putut publica o diagramă a structurii de conducere a organizației în care Iisus Hristos nu s-a gândit deloc”.
Aproximativ un an în urmă i-am trimis această poză bătrânului meu, pentru a-l întreba de ce Hristos „Conducătorul nostru” lipsește în mod evident. Răspunsul său a fost să-l cităm pe Matt 18: 19,20 - practic niciun răspuns
Îmi păstrez această imagine sub formă de tapet pe telefonul meu și o afișez ocazional unor bros mai prietenoși pentru a-și vedea scăpările
De fapt, acea Scriptură răspunde la întrebare. Dacă cei înfățișați în ilustrația Turnului de Veghe ar fi adunați împreună în numele lui Isus, el ar fi prezent. Întrucât nu este prezent în ilustrație, Organizația ne spune că nu se adună împreună în numele său. 🙂
Deci, dacă Isus nu este în imagine, nici măcar nu figurează - JW nu se întâlnesc în numele lui! Isus nu este în mijlocul lor! O perspectivă strălucitoare, nu m-am gândit niciodată la asta. Mulțumesc, Meleti. Îl voi înregistra pentru utilizare ulterioară.
Cred că pentru oricare dintre noi care a sacrificat ceva pentru această organizație, nu este în zadar. O privesc în acest fel, orice am dat lui Dumnezeu, chiar dacă religia s-ar putea să nu fie corectă, nu poate fi niciodată un lucru rău. Este un pic de înțepătură să știu că am crezut ceva de peste 30 de ani și că vin să aflu, a fost construit pe nisip. Sincer, însă, simt o vigoare reînnoită în cunoașterea adevăratului „adevăr”. Tot ce am citit pe acest site nu este totul, dar cele mai multe lucruri au fost lucruri pe care sincer le-am gândit înainte, dar... Citeste mai mult "
@ eve04, ...
„Face atât de mult din moment ce organizația rămâne la Vechiul Testament, astfel încât să poată exercita autoritatea asupra altora și să pară corect.
Istoria se repetă, dar într-o deghizare atât de vicleană încât niciodată nu depistăm asemănarea până când paguba este făcută.
–Sydney J. Harris
Badda bing, ... badda boom!
Drifter
Aceasta este o afirmație puternică. WOW
Numele JESUS este menționat o singură dată în articol și apoi doar ca referire la răscumpărare. De fapt, acum este convingerea mea că modul în care WT îl tratează pe Isus dăunează credinței creștine. Acum îmi dau seama că citirea NWT și nici rNWT nu m-au atras niciodată de Iisus și, în retrospectivă, m-a făcut confuz uneori. Se datorează faptului că familia mea este încă implicată, altfel dacă nu ar mai dori să citească despre toate manipulările prin intermediul publicațiilor și vorbirea dublă. Este mai degrabă demotivant să realizăm.
Există o mulțime de avertismente în NT despre pericolele ascultării profesorilor falși, obișnuiam să mă gândesc de ce mi-a permis Dumnezeu să sufăr așa cum am făcut-o în toți acei ani, adevărul este că nu, am permis-o eu însumi pentru că nu Ține cont de avertismentele din biblia mea,
Am încercat să fiu rezonabil, corinteni 2 11 v 20
@Menrov, ...
Nu credeți pentru o clipă că Iisus nu este supărat, ... greșește, supărat de asta!
Mi-a spus așa, ...
Un articol minunat vă mulțumesc mult Meleti că l-ați articulat atât de clar.
M-am lovit și eu de fundul stâncii atunci când realitatea tristă a lovit, că tot ce credeam că este adevărul a fost construit pe nisip.
Pentru mine, timpul pe care l-am petrecut ca un JW zelos a devenit un îndrumător care duce la Hristos, Paul a spus că despre legământul legii, GB a creat un pact de lege pseudo, sau iudeo / creștinismul ca în articol, se pare că vrei pentru a face reguli, Isus se arată și indică celălalt drum.
Paragraful 11 „bătrânii aranjează să-i viziteze și să-i ajute pe cei excluși care și-au părăsit practica păcatului, păcatul pe care l-am făcut a fost în favoarea adevărului biblic, peste ceea ce este minciuna evidentă. Nu m-au chemat niciodată, dar presupun că dacă nu ați fost dezamăgiți pentru un păcat, atunci ce pot face.?
De fapt, în conformitate cu acest comentariu, în urmă cu câteva luni, un frate excludent a venit la mine pentru a mă întreba ce trebuie să facă pentru a fi reintegrat. Iată partea amuzantă ... Sunt excludent. Deci, de ce să mă întrebi? Se pare că a fost expulzat de 6 ani și a mers la întâlniri tot timpul. Dar bătrânii NU s-au întâlnit o dată cu el pentru a-l încuraja sau a-i explica ce trebuie să facă. 6 ani în limb! Și s-a apropiat de mine pentru că obișnuiam să fiu bătrân și s-a gândit că aș putea să explic ce el... Citeste mai mult "
El trebuie să aibă un motiv foarte bun pentru a dori să se întoarcă, poate că bătrânii nu au timp să citească 2 corinteni 2: 5-11, cu toate acestea sfatul real este cuprins în 2 Timotei 3: 5
De fapt, citeam doar 2 Timothy v1: 9 în versiunea noului secol și, din păcate, seamănă mai mult cu congregația de fiecare dată când o citesc.
Acesta a fost capitolul 3, desigur
Mă întreb ce simte fratele DFed atunci când citește paragrafele 20-21 din textul săptămânal „Studiu biblic” din această săptămână. Cum se simt bătrânii adunării sale. Da, cât de mult trebuie să începi să te trezești.
Din păcate, dacă te abatezi de la învățăturile GB, practici păcatul în ochii lor.
Cu ani în urmă, eram într-o dezbatere cu un student biblic online (Watchtower offshoot religion - they read only the work of Russell) și îmi amintesc că am susținut că au îndumnezeit un om, CT Russell și că noi Martorii nu îndumnezeim pe nimeni din religie, darămite frații noștri înapoi în vârful Betelului. El nu m-a crezut, dar am folosit argumentul că nu știu numele acestor bărbați, că sunt, din toate punctele de vedere, bărbați anonimi. Acest argument nu mai este valabil acum. Îmi amintesc că eram mândru că am fost... Citeste mai mult "
Ei bine, Joseph.
Studenții Bibliei citesc doar lucrările lui Russell, iar Martorii citesc doar publicațiile GB. Vedeți cineva o asemănare aici?
@Joseph, ... „Religia este o cursă și o rachetă!”
Nu ești singurul care a căzut pentru asta!
????
Personal, una dintre cele mai mari realități deschizătoare de ochi pe care le-am avut ca creștin a fost să-mi dau seama că nu sunt evreu. Că strămoșii mei erau probabil filisteni sau canaaniți și că niciun studiu despre Turnul de veghe sau citirea Bibliei nu m-a făcut să realizez acest lucru, ci o discuție în clubul de carte despre East Of Eden a lui Steinbeck. Înțelegerea acestui lucru a făcut ca scripturile grecești creștine să fie mult mai speciale pentru mine. Oricare ar fi fost poporul meu, indiferent de lucrurile oribile la care au participat istoric, au fost acceptați în sfârșit ca fiind copii ai lui Dumnezeu însuși. Odată ce a devenit clar, am început să observ cât de mult se concentrează The Watchtower Society... Citeste mai mult "
Paragraful 7, este un pic cam întins să-i comparăm pe cei excluși cu Maaca, cu crima ei de a face un idol de asherah, asherah era o zeiță a fertilității, iar contextul vorbește și despre înlăturarea prostituatelor de sex masculin, așa că avem ideea aici despre ce se întâmpla. Noroc frați !!! Chiar și așa de rău, versetul spune că așa a îndepărtat-o de regina mamă, nu spune că a fost exclusă, alungată sau evitată. Fie . Astea pentru noi toți, bunicii ostracizați acolo, mulțumesc o grămadă,... Citeste mai mult "
Meleti, mulțumesc pentru articolul bun.
Nu mă gândisem cu adevărat la jocul de numire din scripturi, deși mi s-a părut ciudat în trecut. Într-adevăr, gruparea după limbă nu este doar o modalitate de a diferi de alte confesiuni, ci un alt mod subtil de a-l înlocui pe Hristos. Cât de rău.
Mulțumesc, Meleti, mi s-a părut că articolul ăsta foarte atrăgător. Și eu mă bucur că mă întemeiez pe cunoașterea Bibliei și că am fost învățat cum să studiez. Totuși, nu mă mai văd ca un JW. După cum ați spus, există atât de multe învățături unice pentru JW cu care nu sunt de acord (cu raționamentul scriptural ca bază) încât nu mă mai pot identifica cu această religie. Acum particip la o întâlnire pe săptămână din motive de familie. Strategia mea este să aleg ce firimituri de adevăr biblic există și să meditez la ele. ?
Mă simt ca și tine, MarthaMartha.
Apreciez, Meleti, cum nu „arunci copilul afară cu apa de baie”. Nu vezi că timpul petrecut în călătoria ta a fost o pierdere de timp. L-ai găsit pe Hristos, ce realizare mai bună există?
Mulțumesc Meleti! Acum conduc studiile noastre de congres WT. Îmi va face plăcere să-l adaug pe Isus în amestec ori de câte ori pot, săptămâna aceasta. Cred că am constatat cu toții că JWorg face ocazional comparații cu el însuși și cu alte națiuni și este mândru de el însuși ca fiind o „națiune puternică” creștină. Există un impuls pentru un tip de „naționalism” spiritual către acest auto-proclamat „națiune de putere”. Găsesc ironie în avertismentele referitoare la idolatrie atunci când JWorg introduce cântece despre sine! Simt că există anumite melodii care pot fi pe bună dreptate numite „imnuri internaționale GB” în sensul că vor globalul... Citeste mai mult "
Sunt de acord!
Mă abțin să nu cânt și eu melodiile alea.
Nu mai particip de ceva vreme, așa că nu eram pe deplin conștient de aceste melodii. Tocmai am căutat formularea. Yikes!
… Oh, și despre idolatrizarea bărbaților, când Martorilor li se arată un adevăr clar în scripturi și este diferit de ceea ce au fost învățați de GB, reacția lor este suspectă. Adesea se aud cuvintele „Voi aștepta până când o voi vedea într-un Turn de veghe”. O Doamne! Au văzut-o în Biblie, din gura lui Dumnezeu ... dar ar prefera să o audă din gura unui grup de oameni. Nu vor crede cuvântul lui Dumnezeu, dar îl vor crede dacă îl vor vedea într-un Turn de veghe. Dacă asta nu este idolatrie, nu știu ce este. Rușine pentru ei... Citeste mai mult "
Excelent articol Meleti. Sunt pe deplin de acord că folosesc vechiul model al reprezentanților umani din Israel pentru că li se potrivește. Dacă pot convinge frații și surorile că Dumnezeu încă lucrează la fel prin reprezentanți umani responsabili de o organizație, atunci le validează pozițiile. Odată ce stabilesc că Dumnezeu continuă să folosească reprezentanți umani, folosind o simplă înlocuire cu o ușoară mână pe tastatură, ei se pot pune în locul lui Moise (așezându-se în „scaunul” său, așa cum a spus Isus.) Din păcate, ei și alte milioane ignorați afirmația clară din Evrei 1: 1,2... Citeste mai mult "
Frumos sentiment Yehorakam!
@yehorakam, ...
„Dacă îi pot convinge pe frați și surori că Dumnezeu lucrează în același mod prin reprezentanți umani responsabili de o organizație, atunci le validează pozițiile”.
… În același timp, își sporesc responsabilitatea.
„Și oricine va face să se poticnească pe unul dintre acești mici care cred în mine, ar fi mai bine pentru el dacă i s-ar spânzura o piatră de moară mare în jurul gâtului și ar fi aruncată în mare”. –GoMark 9:42