[Z ws3 / 17 s. 18 môže 15-21]
"Ó, Jehovo, nezabudni, prosím, ako som kráčal pred verným a úplným srdcom." - 2 Kings 20: 3.
Toto konkrétne strážna veža Štúdia používa štyri kráľovské príklady z čias starovekého Izraela, aby poučila Jehovových svedkov o tom, že Bohu slúžia úplným srdcom. Samozrejme nie je nič zlé na použití príkladov verných mužov zaznamenaných v predkristiánskych písmach (PS) ako objektových lekcií, ktoré nás dnes vedú. Je však potrebné poznamenať, že v publikáciách spoločnosti Watchtower Bible and Tract Society existuje jasný dôraz na takéto príklady. Zistilo sa, že sme židovsko-kresťanské náboženstvo s veľkým dôrazom na „židovské“ hľadisko kresťanstva. Je to problém?
Svedkovia Jehovovi nepoužívajú pojmy „Starý zákon“ a „Nový zákon“, ktoré sa bežne používajú v cirkevných zboroch. Dôvod je vysvetlený v dodatku 7E (s. 1585) k Preklad Svätého písma z Nového sveta - Referenčná Biblia. Či už prijmete toto odôvodnenie alebo si myslíte, že to nezodpovedá odbornému preskúmaniu, malo by sa uznať, že jedným z dôvodov, ako sa vyhnúť týmto dvom pojmom, je vôľa JW.org neustále sa dištancovať od zvyšku kresťanstva. (Svedkovia, aj keď sú kresťanskými denomináciami, sa nepovažujú za súčasť kresťanstva.) Za týchto okolností zostáva ešte niečo viac ako to, čo vidíme na povrchu. Príloha 7E tvrdí, že by bolo presnejšie nahradiť výraz „testament“ výrazom „zmluva“. Organizácia však rovnako zamieta výrazy „stará zmluva“ a „nová zmluva“. Prečo?
Tvrdí sa, že Biblia je jediné dielo, a preto takéto rozdelenia „nemajú platný základ“.
Preto neexistuje platný základ pre to, aby sa hebrejské a aramejské písma nazvali „Starý zákon“ a aby sa kresťanské grécke písma nazvali „Nový zákon“. Samotný Ježiš Kristus nazval zbierku posvätných spisov ako „Písmo“ “(Mt 21: 42; Pán 14: 49; Joh 5: 39) Apoštol Pavol ich označoval ako„ sväté Písmo “,„ Písmo “a„ sväté spisy “.
(Rbi8 s. 1585 7E Výrazy „Starý zákon“ a „Nový zákon“)
Bystrý študent Biblie si však všimne, že pri tomto ohlasovaní sa Príloha 7E stále zameriava na rozdelenie Biblie na dve časti: „Hebrejské a aramejské Písma“ a „Kresťanské grécke písma“, čím nechtiac podkopávajú ich argumentáciu. Prečo ich deliť podľa jazyka, v ktorom boli napísané? Čo sa tým získa? Prečo sa zdržiavať používania „Starej zmluvy“ a „Novej zmluvy“? Toto druhé by určite poskytlo požadované dištancovanie sa od hlavného prúdu kresťanstva a zároveň by dodalo viac významu, ako možno nájsť z jeho jednoduchého jazykového označenia?
Je možné, že použitie výrazu „testament“ alebo „zmluva“, najmä s pripojenými adjektívami „starý“ a „nový“, vytvára pre JW.org doktrinálne ťažkosti? Svedkovia učia, že kresťania (s výnimkou nepatrnej menšiny) nie sú v nijakej zmluve. Zdôrazňovanie starej zmluvy medzi Jehovom a Židmi, ktorá bola nahradená novou zmluvou medzi Jehovou a Židmi aj pohanmi (tj. Kresťanmi), nevyhovuje organizácii, ktorá učí ľudí, že Boh s nimi vôbec neurobil nijakú zmluvu.[I] Organizácia jednoducho nechce, aby sa svedkovia zaoberali biblickým posolstvom starých a nových zmlúv, pretože výučba svedkov sa týka všetkého malého počtu 144,000 XNUMX jednotlivcov a radovosť JW.org necháva mimo. Obyvateľstvo novej zmluvy tiež vedie kresťana k tomu, aby sa pozastavil nad svojím zvláštnym vzťahom s Božím synom, Ježišom Kristom. Odkaz na dve rozdelenia Písma podľa jazyka, v ktorom bolo každé z nich písané, sa takýmto otázkam vyhne. Organizácia povzbudzuje svoje stádo, aby neustále myslelo na Jehovu, čím prakticky vylúčilo Ježiša Krista. Pokúsením sa zmazať rozdiel medzi Predkresťanskými Písmami (PS) a Kresťanskými Písmami (CS) je jednoduchšie posúvať Ježiša nabok a sústrediť sa iba na Jehovu. Práve používaním Jehovovho mena sa svedkovia snažia odlíšiť od zvyšku kresťanstva.
Aj keď sa zameranie na životné skúsenosti štyroch izraelských kráľov môže stať pozitívnym prostriedkom na získanie paralel, z ktorých môžu mať úžitok kresťania, chceme zabezpečiť, aby sme neustále zavádzali Ježiša do diskusie, pretože to je jedným z kľúčových cieľov Božieho inšpirovania kresťana. Písma. Tento článok má názov „Slúžiť Jehovovi s úplným srdcom“. To je všetko dobré a dobré. Keď však niekomu robíte otroka, slúžite mu, však? Sledujte, ako sa slave používa v CS vždy, keď sa slovo pripisuje tomu, pre koho je jeden otrokom.
„Pavol, otrok Ježiša Krista ...“ (Ří 1: 1)
"Otrok pre Pána." (Ří 12:11)
"... ten, ktorý bol povolaný, keď je osloboditeľ Kristovým otrokom." (1Ko 7:21)
"Keby som ešte potešil ľudí, nebol by som Kristovým otrokom." (Gal. 1:10)
"... pretože na svojom tele nosím značky [otroka] Ježiša." (Gal 6:17)
"OTROK pre pána, Kriste." (Kol 3:24)
"... Tychicus, [môj] milovaný brat a verný služobník a otrok v Pánovi." (Kol 4: 7)
„Epafras, ktorý je z tvojho stredu, otrok Krista Ježiša ...“ (Kol 4)
„… Ako si sa od [svojich] modiel obrátil k Bohu, aby si sa stal otrokom živého a pravého Boha a aby si čakal na jeho Syna z nebies… teda Ježiša…“ (1T 1: 9)
„Ale otrok Pána ...“ (2Ti 2:24)
„Pavol, Boží otrok a apoštol Ježiša Krista ...“ (Titus 1: 1)
„Jakub, otrok Boha a [Pána] Ježiša Krista ...“ (Jakub 1: 1)
„Šimon Peter, otrok a apoštol Ježiša Krista ...“ (2Pe 1: 1)
„Juda, otrok Ježiša Krista ...“ (Juda 1: 1)
„Zjavenie Ježiša Krista ... jeho otrokovi Jánovi ...“ (Zj 1: 1)
„A spievali pieseň Božieho otroka Mojžiša a pieseň Baránka ...“ (Zj 15: 3)
Všimnete si, že v zriedkavých prípadoch, keď sa hovorí, že kresťan je otrokom Boha, je Ježiš stále spomínaný. Takže článok, ktorý opakovane zdôrazňuje, ako môžeme slúžiť (otrokom) Jehovovi Bohu, a ktorý sa vôbec nezmieňuje o otroctve alebo službe Ježišovi, je úplne v rozpore s posolstvom pre kresťanov, ako je vyjadrené v CS.
Mohlo by to byť tak, že tým, že kreslia paralely so starovekým izraelským národom, je ich ďalšou agendou?
Židia poslúchali a slúžili Jehovovi prostredníctvom pozemských zástupcov. Poslúchali a slúžili Jehovovi počúvaním a poslušnosťou Mojžiša. Poslúchli a slúžili na počúvanie svojich pozemských kráľov. Rovnako aj kresťania poslúchajú Jehovu a slúžia mu prostredníctvom človeka, ale tento človek je Pán Ježiš Kristus. (Skutky 17:31; Rimanom 1: 1–7) Skutočné kresťanstvo vyraďuje z rovnice ľudských vodcov ako Mojžiš, Jozue a izraelskí králi. Ak si ľudia želajú vládnuť nad ostatnými mužmi, jednou z metód je minimalizácia Ježišovej úlohy. Katolícka cirkev to dokázala tým, že sa pápež stal Kristovým vikárom. Vikár je človek, ktorý v neprítomnosti vyplňuje kňaza. Je náhradou za kňaza. (Toto je mimochodom odkiaľ pochádza slovo „sprostredkovaný“.) Takže pápež môže prijať zákon, napríklad zákaz používania antikoncepčných prostriedkov, a má všetku váhu autority, ako keby bol prítomný sám Ježiš. ten zákon.
Metóda, ktorú si súčasné vedenie Jehovových svedkov zvolilo, je zamerať sa na izraelský model, v ktorom sa Ježiš neobjavuje. Muži, ktorí sa ujali vedenia v organizácii, sa môžu potom postaviť do podobnej pozície ako muži ako Mojžiš alebo Izraelskí králi. Toto bolo rovnako účinné ako katolícky model. Na ilustráciu toho, ako efektívne to bolo, uvediem do súvislosti príhodu z môjho vlastného života. (Viem, že anedoti nie sú dôkazom, ale mám pocit, že to, čo sa chystám uviesť do súvislosti, je dosť bežné na to, aby sa mnohí, ktorí to čítajú, zhodli a mohli pridať svoje vlastné svedectvo.)
Nedávno v diskusii s niekoľkými starými priateľmi, v ktorej som mohol odhaliť niektoré z falošných učení organizácie, ako aj ich pokrytecké členstvo v Organizácii Spojených národov, sa manžel páru, ktorý bol do tej doby ticho, zapojil a povedal odmietavo: „No, ja milujem Jehovu!“ Týmto sa mala ukončiť diskusia v jeho mysli. To, čo skutočne myslel, a čo bolo veľmi zrejmé, keď sme pokračovali v chatovaní, bolo to, že Jehova a jeho organizácia boli rovnocenní. Jeden nemohol milovať jedného bez toho, aby miloval druhého. Nebolo to prvýkrát, čo som bol vystavený tomuto typu uvažovania.
Ide o to, že neustálym zameriavaním sa na izraelský model, keď niektorí ľudskí predstavitelia slúžia ako prostriedok spojenia medzi Jehovom Bohom a ľuďmi, sa vodcovia Organizácie veľmi efektívne umiestnili do rovnakého postavenia v povedomí Jehovových svedkov. Toto sa stalo tak efektívne, že dokázali zverejniť graf riadiacej štruktúry organizácie, v ktorej Ježiš Kristus vôbec nefiguroval. O to viac je zarážajúce, že sa to stalo bez toho, aby to spôsobilo toľko vlnenia v mysliach miliónov Jehovových svedkov. Jednoducho si nevšimli, že Ježiš bol vystrihnutý!
A tak prichádzame k dnešnej štúdii, v ktorej ideme preskúmať príklad štyroch izraelských kráľov. Opäť nie je nič zlé na myšlienke slúžiť Jehovovi s úplným srdcom. Je to však nemožné v kresťanskom zbore, ak nahradíme Ježiša Krista ľuďmi. Zahrnutie Ježiša je pre našu spásu také dôležité, že by sa malo opakovane spomínať, napriek tomu sa v tomto článku Ježišovo meno objavuje iba dvakrát, ale nikdy nie ako to, ktorému by sme mali slúžiť a poslúchať ho.
Porazil rovnaký bubon
„... môže sa vyskytnúť situácia, v ktorej môžete napodobniť Asovu horlivosť. Napríklad, čo keď niekto z vašej rodiny alebo blízky priateľ hreší, je neochotný a musí byť disfellowshipped? Podnikli by ste rozhodné kroky tým, že prestanete byť v spojení s touto osobou? Čo by ťa tvoje srdce pohlo? “ - par. 7
Naozaj, čo by tvoje srdce ti hovorí, aby si to urobil v prípade priateľa alebo príbuzného, ktorý dostal priateľstvo? Keby vám vaša dávno stratená dcéra, ktorá bola vylúčená z práce, zavolala do telefónu - ako to bolo zobrazené v dráme na minuloročnom regionálnom zhromaždení - odmietli by ste odpovedať? Možno volá k pokániu alebo kvôli núdzovej situácii, pri ktorej nevyhnutne potrebuje pomoc. K čomu by ťa srdce pohlo? Bolo by srdce, ktoré je úplné s Jehovom, chladné a bezcitné? Dalo by to lojalitu diktátu organizácie riadenej mužmi nad zákon lásky? Riadili by ste sa pravidlami mužov alebo zásadou vyjadrenou v „zlatom pravidle“? (Gal 5:14, 15) Ak by si bol ty, kto bol vylúčeným, ako by sa s tebou malo zaobchádzať?
Z toho vyplýva ďalšia otázka: Prečo je striktné dodržiavanie kódexu Strážnej veže, pokiaľ ide o to, ako zaobchádzať s vylúčenými, natoľko dôležité, že sa to musí v publikáciách opakovať? Prečo organizácia nesprávne používa 2. Jána 8, 9, aby zakryla všetky hriechy, keď mala zjavne v úmysle jednať iba s tými, ktorí sa aktívne stavajú proti Kristovmu učeniu? Vyžaduje si služba Jehovovi s úplným srdcom jednoznačne to, aby sme mali pevné srdce voči tým, ktorí trpia a ktorí potrebujú naše milosrdenstvo? Je neustále napĺňanie tejto správy znakom toho, že sa vedenie Organizácie cíti ohrozené?
Správny pohľad na duchovné činnosti
Rovnako ako Asa môžete ukázať, že máte plné srdce, keď sa úplne spoliehate na Boha, keď čelíte opozícii, dokonca aj niektorí, ktorí sa môžu zdať neprekonateľní .... Kolegovia v práci vás môžu posmievať za to, že si beriete dni voľna za duchovné činnosti alebo za to, že často nepracujete nadčas. - par. 8
Samozrejme, „čerpanie dní voľna [práce] na duchovné činnosti“ sa javí za chvályhodných krokov za správnych okolností. Znamená to obetavosť, ale Pavol sa vzdal mnohých vecí a považoval ich za všetky veľké odpadky, aby mohol získať Krista. (Fil. 3: 8) Je „získanie Krista“ typom „duchovnej činnosti“, na ktorú tento odsek odkazuje? Bohužiaľ, keďže som bol jedným z tých verných svedkov, ktorí venovali veľkú časť svojho dospelého života takýmto „duchovným činnostiam“, môžem s istotou povedať, že nie. Paul chcel „získať Krista“, ale naučili ma, že to nemôžem urobiť. Nebol som pomazaný. Nemohol som ani len ašpirovať na to, že ma budú nazývať Kristovým bratom a Božím dieťaťom. Najlepšie, v čo som dúfal, bol „dobrý priateľ“.
Pozrime sa na to takto: Ak by baptista alebo mormón použil ten istý argument, považoval by ho Jehovov svedok za platný? Odpoveď poznáme „nie“ len preto, že svedkovia považujú všetky ostatné náboženstvá za falošné, takže nemôžu mať platné „duchovné činnosti“. Praví ctitelia koniec koncov uctievajú Otca v duchu aj v pravde, takže jeden ide ruka v ruke s druhým. (Ján 4:23)
Po rokoch štúdia som dospel k poznaniu, že prakticky každá doktrína jedinečná pre Jehovových svedkov nemá základ v Písme. Takže sa obzerám späť za svojím životom obetavosti venovaným pokroku v „duchovných činnostiach“ JW ako do veľkej miery stratou času v službe ľuďom. To, čo som z toho však získal, bol život zasvätený lepšiemu poznávaniu Boha a Krista - život zasvätený štúdiu Písma. (Ján 17: 3) Nebol by som tam, kde som teraz, nebyť toho, preto neľutujem stratu času, pretože mi dal základ, na ktorom som mohol budovať vieru v Ježiša Krista ako dieťa Boh s nádejou, že s ním bude vládnuť v nebeskom kráľovstve. O to sa oplatí usilovať. Takže úplne súhlasím s apoštolom Pavlom. Je to všetko odpad, iba ak môžem získať Krista. Som si istý, že mnohí z nás to cítia rovnako.
Jedna z duchovných aktivít, od ktorých sa očakáva, že sa zapojíme, je uvedená v odseku 9.
Boží služobníci idú ďalej, než len myslia na seba. Asa podporoval skutočné bohoslužby. Podobne pomáhame ostatným „hľadať Jehovu“. Aké potešenie musí byť Jehova, keď vidí, že o ňom hovoríme s našimi susedmi a inými, robíme tak zo skutočnej lásky k nemu a skutočného záujmu o večné blaho ľudí! - par. 9
Opäť žiadna zmienka o Ježišovi. Celé sústredenie sa zameriava na Jehovu s vylúčením toho, ktorého nám povedal - o čom hovoril - o nič menej! (Mt 3:17; 17: 5; 2Pe 1:17)
Idolizing Men
Pomocou Hizekiášovho odstránenia modlárskeho falošného uctievania z kráľovstva sa autor pokúša nájsť súčasnú paralelu, ktorá by zabránila modlám človeka.
"Je zrejmé, že nechceme napodobňovať tých na svete, ktorí s pomocou sociálnych médií zaobchádzajú s ľuďmi, akoby boli modlami. Môžeme si položiť otázku:„ Vyhýbam sa modlám ľudí ...? " - par. 17
Pred dvadsiatimi rokmi by väčšina z nás nemala s týmto sentimentom problémy. Teraz v ňom však môžeme zistiť náznak pokrytectva. Hovoria ‚ale‘ nerobia? Bratia prišli zbožňovať členov Vedúceho orgánu, v nemalej miere kvôli ich dôležitosti vo vysielaní JW a na mimoriadne veľkých obrazovkách na regionálnych a medzinárodných dohovoroch. Boli časy, keď priemerný Jehovov svedok nemohol menovať viac ako jedného alebo dvoch členov vedúceho zboru, ale teraz sa to všetko zmenilo. Skúste požiadať brata alebo sestru, aby ich vymenoval všetky. Keď to urobia, požiadajte ich, aby menovali všetkých apoštolov. „Nuf povedal?
Odchyľuje nás od správy
Čítanie Božieho slova každý deň je užitočná prax. Právny zástupca v bode 19 sa teda zdá byť v poriadku.
Pamätajte tiež, že čítanie Písma sa dotklo Josiahovho srdca a prinútilo ho konať. Čítanie Božieho slova vás môže pohnúť, aby ste podnikli kroky, ktoré zvýšia vaše šťastie a posilnia vaše priateľstvo s Bohom, ako aj vás povzbudia, aby ste ostatným pomohli hľadať Boha. (Prečítajte si 2 Kroniky 34: 18, 19.) - par. 17
Rada je však poškvrnená základnou správou. Študujete, aby ste „posilnili svoje priateľstvo s Bohom“. Za týmto účelom je „prečítané“ písmo prevzaté z PS, nie z CS. Lepšie sú Pavlove slová o prečítaní Božieho slova Timotejovi: 2 Timoteovi 3: 14–17. To sa však zameriava na „vieru v spojenie s Kristom Ježišom“, nie na Jehovu Boha a Timotej sa samozrejme nenazýva Božím priateľom. Nádej, ktorú mal Timotej, nie je nádejou, ktorú od nás chce Organizácia.
Skúsený výskumník si teda môže uvedomiť, že hoci sa kritika tejto zjavne nevinnej rady pravidelne čítať Božie slovo pre bežného čitateľa javí ako tad picayune, uvedomuje si, ako pri takýchto jemných narážkach môže človek začať myslieť nesprávnou cestou.
Budúci týždeň téma štúdie pokračuje skúmaním chýb, ktoré títo štyria králi urobili, aby sa poučili z ich príkladu.
____________________________________________________________________
[I] Pravidelní čitatelia týchto článkov si mohli všimnúť, že som v poslednej dobe začal uprednostňovať výrazy „Predkresťanské písmo“ a „Kresťanské písmo“. Dôvod je ten, že stará a nová zmluva, aj keď sú veľmi dôležité, nezahŕňajú celé Písmo. Stará zmluva vznikla, až keď ľudia chodili po zemi dobre už viac ako 2000 rokov. Z dôvodu jasnosti sa preto zdá byť lepšou voľbou rozdelenie dvoch častí Biblie na základe príchodu kresťanstva. Toto je samozrejme preferencia a nemal by ju brať nikto spravidla. V závislosti od publika, s ktorým človek hovorí, môže byť vhodnejší Starý zákon (SZ) a Nový zákon (NT).
Ďakujem za úžasné rozdelenie tohto článku. Páči sa mi útok na sociálne médiá a GB, ktoré nám hovoria, aby sme ne nasledovali ľudí, ktorí nie sú v bratstve, a na tento účel používam príklady Aquilla a Priscilla. Dobré je, že ste si mysleli, že väčšina JDubs nepozná mená apoštolov, ale poznáte členov GB.
Odsek 8 v článku hovorí o tom, že zostávam pevný v tom, čo je správne a múdre, práve dnes som hovoril so sestrou a podľa jej komentárov bolo zrejmé, že nevie, ako náboženstvo funguje. Keď som vysvetlil, že zvolala „dobre, rovnako dobre, neviem, už som túto výhovorku počula pred jej typickým uvažovaním svedka, mnohých jednoducho nezdá, že by ich zaujímalo, čo je skutočná pravda alebo čo je správne alebo múdre. Čo môžeš urobiť ? Určite to nie je prístup, ktorý by sme mali mať,
So všetkou úprimnosťou som si vždy myslel, že Ježiš je na obrázku anjel. Možno preto, že som chcel, aby bol. Keďže však hovoria pozemsky, bol by k tomu prišiel Ježiš, pretože vládne z neba? Predpokladám, že ak by anjel bol Ježiš, vznášal by sa nad #1 nad Riadiacim orgánom, pretože odtiaľ pochádzajú všetky informácie. Myšlienky ???
„Uskutočnilo sa to tak efektívne, že boli schopní publikovať graf štruktúry riadenia organizácie, v ktorej Ježiš Kristus vôbec nepočítal.“
Asi rok späť som poslal tento obrázok svojmu staršiemu kongovi, aby som sa ho opýtal, prečo Kristus „náš vodca“ zjavne chýba. Jeho odpoveď znie: Matt 18: 19,20 - v podstate žiadna odpoveď
Tento obrázok si vo svojom telefóne ponechám ako tapetu a občas ho ukážem niektorým priateľskejším obočím, aby videl pokles ich čeľustí
Toto Písmo vlastne odpovedá na otázku. Keby sa osoby zobrazené na ilustrácii Strážnej veže zhromaždili v mene Ježiša, bol by prítomný. Pretože nie je prítomný na ilustrácii, organizácia nám hovorí, že sa nezhromažďujú v jeho mene. 🙂
Takže ak Ježiš nie je na obrázku, ani nie je uvedený - JW sa nestretávajú v jeho mene! Ježiš nie je medzi nimi! Geniálny prehľad, nikdy mi to tak nenapadlo. Ďakujem, Meleti. Odložím to na ďalšie použitie.
Myslím, že pre nikoho z nás, ktorý obetoval čokoľvek pre túto organizáciu, to nie je zbytočné. Pozerám sa na to týmto spôsobom, všetko, čo sme dali Bohu, hoci náboženstvo nemusí byť správne, nemôže byť nikdy zlé. Je to trochu bodnutie vedieť, že som niečo veril už viac ako 30 rokov a zistil, že bol postavený na piesku. Úprimne povedané, cítim obnovenú silu v poznaní skutočnej „pravdy“. Všetko, čo som čítal na tomto webe, nie všetko, ale väčšina vecí boli veci, ktoré som si predtým úprimne myslel, ale... Čítaj viac "
@ eve04, ...
"Je to tak veľa, pretože organizácia sa drží Starého zákona, aby mohli uplatňovať autoritu nad ostatnými, a zdá sa, že je to správne."
História sa opakuje, ale v takom prefíkanom maskovaní, že nikdy nezistíme podobnosť, kým nedôjde k poškodeniu.
-Sydney J. Harris
Badda bing, ... badda boom!
Drifter
To je silné vyhlásenie. WOW
Názov JESUS je v článku uvedený iba raz a potom iba ako odkaz na výkupné. Vlastne som teraz presvedčený, že spôsob, akým WT zaobchádza s Ježišom, poškodzuje kresťanskú vieru. Teraz si uvedomujem, že čítanie NWT ani rNWT ma nikdy nepriťahovalo k Ježišovi a pri spätnom pohľade ma občas zmiatlo. Je to preto, že moja rodina je stále zapojená, inak, ak by už nechcela čítať o všetkých manipuláciách prostredníctvom publikácií a dvojitého hovorenia. Je dosť demotivujúce si to uvedomiť.
V NZ je veľa varovaní o nebezpečenstve počúvania falošných učiteľov. Myslel som si, prečo mi Boh dovolil trpieť ako ja celé tie roky, pravda je, že nie, dovolil som si to sám, pretože som to neurobil Dbajte na varovania v mojej biblii,
Snažil som sa byť rozumný, 2 Korintským 11 v 20
@Menrov, ...
Nemysli si na chvíľu, že Ježiš nie je naštvaný, ... hm hm, rozrušený z toho!
Povedal mi to, ...
Úžasný článok vám veľmi pekne ďakuje Meleti za to, že ste ho jasne vyjadrili.
Keď som zasiahla aj smutnú realitu, aj ja som zasiahla skalné dno, že všetko, čo som považoval za pravdu, bolo postavené na piesku.
Pre mňa čas, ktorý som strávil ako horlivý JW, sa stal tútorom, ktorý vedie ku Kristovi, Pavol povedal, že o zákonnej zmluve vytvorili GB pseudo-zákonnú zmluvu, alebo Judeo / kresťanstvo, ako sa uvádza v článku, zdá sa, že keď chcete aby urobil pravidlá, Ježiš sa ukáže a ukáže iným spôsobom.
Odsek 11 „Starší zariadia návštevu a pomoc vylúčeným, ktorí opustili svoje praktizovanie hriechu, hriech, ktorého som sa dopustil, stál za biblickou pravdou nad zjavnými lžami. Nikdy ma nevolali, ale predpokladám, že ak by si nebol na prvom mieste pripravený za hriech, čo potom môžu robiť.?
V skutočnosti, v súlade s touto poznámkou, pred pár mesiacmi za mnou prišiel brat vylúčený z komunity, aby sa ma spýtal, čo musí urobiť, aby som bol znovu nastolený. Tu je tá zábavná časť ... Som vylúčený. Tak prečo sa ma pýtať? Ukázalo sa, že je vylúčený zo 6 rokov a celý ten čas chodí na schôdzky. Starší sa s ním však NIKDY nestretli, aby ho povzbudili alebo mu vysvetlili, čo musí urobiť. 6 rokov v limbe! A oslovil ma, pretože som býval starší a myslel som si, že by som mohol vysvetliť, čo on... Čítaj viac "
Musí mať skutočne dobrý dôvod, prečo sa chce vrátiť späť, možno starší nestihli prečítať 2. Korinťanom 2: 5 až 11, ale skutočná rada je obsiahnutá v 2. Timoteovi 3: 5
Vlastne som práve čítal 2. knihu Timothy v1: 9 vo verzii pre nové storočie a bohužiaľ to pri každom čítaní vyzerá skôr ako zbor.
To bola samozrejme kapitola 3
Zaujímalo by ma, ako sa ten brat DFed cíti pri čítaní odseky 20–21 z textu „štúdia Biblie“ z tohto týždňa v strede týždňa, Ako sa cítia starší jeho zhromaždenia? Áno, koľko treba skutočne prebudiť.
Bohužiaľ, ak sa odkloníte od učenia GB, praktizujete hriech v ich očiach.
Pred rokmi som bol na debate so študentom Biblie online (náboženstvo odnoží Strážnej veže - čítajú iba diela Russella) a pamätám si, že som argumentoval tým, že zbožštili človeka, CT Russell, a že my svedkovia v našej náboženstvo, nehovoriac o našich bratoch späť na vrchole Bételu. Neveril mi, ale použil som argument, že nepoznám mená týchto mužov, že sú to zo všetkých úmyslov a dôvodov anonymní muži. Tento argument už nie je platný. Pamätám si, že som hrdý na to, že sme boli... Čítaj viac "
Dobre, Joseph.
Študenti Biblie čítali iba diela Russella a Svedkovia čítali iba publikácie GB. Vidíte tu niekto podobnosť?
@Joseph, ... „Náboženstvo je pasca a raketa!“
Nie si jediný, kto tomu prepadol!
😉
Osobne som si uvedomoval, že nie som Žid, jednou z najväčších realít, ktorá mi otvára oči, ako kresťan. Že moji predkovia boli pravdepodobne Filištínci alebo Kanaánci a neuvedomil som si to žiadne štúdium čítania Strážnej veže alebo Biblie, ale diskusia knižného klubu o Steinbeckovom východe z Edenu. Keď som to pochopil, kresťanské grécke písma boli pre mňa oveľa zvláštnejšie. Nech bol môj ľud ktokoľvek, nech už boli v dejinách akékoľvek hrozné veci, boli nakoniec prijatí ako Božie deti. Len čo to vyšlo najavo, začal som si všímať, aké veľké sústredenie venuje Spoločnosť Strážna veža... Čítaj viac "
Odsek 7, je trochu ťažké porovnávať vylúčených s maacah, s jej zločinom výroby ašidolskej modly, ktorá bola bohyňou plodnosti, a kontext hovorí aj o odstránení mužských prostitútok, takže tu máme predstavu o tom, čo sa dialo. Na zdravie bratia !!! Aj keď je to tak zlé, ako to bolo vo verši, hovorí, že keď ju Aa odobrala z kráľovnej Matky, nehovorí to o tom, že bola vylúčená, vykázaná alebo vyhýbaná. Buď. To sú všetci pre nás, ostrakizovaní starí rodičia, vďaka,... Čítaj viac "
Meleti, ďakujem za dobrý článok.
Naozaj som neuvažoval o pomenovaní hry okolo Písiem, aj keď mi to v minulosti pripadalo čudné. Zoskupenie podľa jazyka nie je v skutočnosti iba spôsobom, ako sa líšiť od iných vierovyznaní, je to ďalší jemný spôsob, ako nahradiť Krista. Aké zlé.
Vďaka Meleti, zistil som, že tento článok je veľmi podnetný. Aj ja som rád, že som sa naučil poznávať Bibliu a učiť sa študovať. Už sa však nepovažujem za JW. Ako ste povedali, existuje toľko jedinečných učenia JW, s ktorými nesúhlasím (s biblickým uvažovaním ako základom), že sa už s týmto náboženstvom nemôžem stotožniť. Teraz sa z rodinných dôvodov zúčastňujem jedného stretnutia týždenne. Mojou stratégiou je vybrať si, aké omrvinky biblickej pravdy existujú, a rozjímať o nich. ?
Cítim sa ako ty, Martha Martha.
Oceňujem, Meleti, ako „nevyhodíš dieťa s vodou na kúpanie“. Čas, ktorý ste strávili na svojej ceste, nevidíš ako stratu času. Našli ste Krista, aký lepší úspech je tu?
Ďakujem Meleti! Teraz vediem naše štúdie cong WT. Tento týždeň budem rád, keď budem môcť do mixu pridať Ježiša. Myslím, že sme všetci zistili, že JWorg príležitostne porovnáva sám seba a iné národy a je na seba hrdý ako na kresťanský „mocný národ“. Existuje snaha o určitý druh duchovného „nacionalizmu“ smerom k tomuto samozvanému „mocnému národu“. Iróniu nachádzam vo varovaniach týkajúcich sa modlárstva, keď JWorg predstavuje piesne o sebe! Mám pocit, že existujú určité skladby, ktoré možno právom nazvať „GB hymny“ v tom zmysle, že chcú mať globálny charakter... Čítaj viac "
Súhlasím!
Zdržím sa spievania týchto piesní.
Nejaký čas som sa nezúčastnil, takže som si tieto piesne nebol úplne vedomý. Iba som vyhľadal znenie. Jaj!
... Och, a o idolizácii mužov, keď sa svedkom v Písme ukáže jasná pravda a je iná ako tá, ktorú ich naučili GB, je ich reakcia podozrivá. Často počuť slová „počkám si, kým to uvidím v strážnej veži.“ O môj Bože! Videli to v Biblii, z vlastných Božích úst ... ale najradšej by to počuli z úst skupiny ľudí. Neuveria Božiemu slovu, ale uveria mu, ak ho uvidia v Strážnej veži. Ak to nie je modlárstvo, neviem, čo to je. Hanba im... Čítaj viac "
Vynikajúci článok Meleti. Plne súhlasím s tým, že používajú starodávny model ľudských zástupcov v Izraeli, pretože im to vyhovuje. Ak dokážu presvedčiť bratov a sestry, že Boh stále funguje rovnakým spôsobom prostredníctvom ľudských zástupcov zodpovedných za organizáciu, potom to potvrdzuje ich pozície. Len čo sa preukáže, že Boh naďalej používa ľudských zástupcov, pomocou jednoduchej zámeny s miernou rukou na klávesnici, môžu sa postaviť na miesto Mojžiša (sedí na jeho „sedadle“, ako povedal Ježiš.) Bohužiaľ oni a ďalšie milióny ignorujte jasné vyhlásenie v Hebrejom 1: 1,2... Čítaj viac "
Krásny sentiment Yehorakam!
@yehorakam,…
„Ak môžu presvedčiť bratov a sestry, že Boh stále funguje rovnakým spôsobom prostredníctvom ľudských zástupcov zodpovedných za organizáciu, potom to potvrdí ich pozície.“
… A zároveň zvyšuje ich zodpovednosť.
"A ktokoľvek spôsobí, že sa niekto z týchto malých, ktorí mi veria, potkne, bolo by pre neho lepšie, keby mu na krk zavesili veľký mlynský kameň a bol uvrhnutý do mora." –GoMark 9:42