Al vídeo anterior d'aquesta sèrie sobre l'evitació tal com el practiquen els Testimonis de Jehovà, vam analitzar Mateu 18:17 on Jesús diu als seus deixebles que tracten un pecador impenitent com si aquella persona fos "un gentil o un recaptador d'impostos". Als Testimonis de Jehovà se'ls ensenya que les paraules de Jesús donen suport a la seva política extrema de rebuig. Ignoren el fet que Jesús no va defugir els gentils ni els recaptadors d'impostos. Fins i tot va beneir alguns gentils amb actes de misericòrdia miraculoses, i va convidar alguns recaptadors d'impostos a sopar amb ell.

Per als Testimonis, això crea una bona quantitat de dissonància cognitiva. La raó d'aquesta confusió és que molts encara creuen que l'Organització té tot aquest tema d'exclusió. És molt difícil per als fidels de JW creure que els homes venerats del Cos Rector podrien estar actuant de mala fe, enganyant conscientment les altres ovelles del seu ramat.

Potser la majoria dels jueus de l'època de Jesús pensaven de la mateixa manera pels escribas i els fariseus. Consideraven erròniament que aquests rabins eren homes justos, mestres coneixedors utilitzats per Jehovà Déu per revelar el camí de la salvació a la gent comuna.

El Consell Rector dels Testimonis de Jehovà ha ocupat un paper semblant en la ment i el cor dels Testimonis de Jehovà, tal com mostra aquesta cita de la Watchtower:

“Podem entrar al repòs de Jehovà, o unir-nos a ell en el seu descans, treballant obedientment en harmonia amb el seu propòsit avançat. tal com ens és revelat a través de la seva organització”. (w11 7/15 pàg. 28 par. 16 El descans de Déu: què és?)

Però els escribas, fariseus i sacerdots que formaven el cos que governava la vida religiosa dels jueus aleshores no eren gens homes piadosos. Eren homes malvats, mentiders. L'esperit que els va guiar no era de Jehovà, sinó del seu adversari, el diable. Això va ser revelat a la multitud per Jesús:

"Vostè és del vostre pare el Diable, i voleu complir els desitjos del vostre pare. Aquell era un assassí quan va començar, i no es va mantenir ferm en la veritat, perquè la veritat no és en ell. Quan diu la mentida, parla segons el seu propi tarannà, perquè és un mentider i el pare de la mentida”. (Joan 8:43, 44 NWT)

Perquè els deixebles de Jesús s'alliberessin del control que els fariseus i altres líders religiosos jueus tenien sobre ells, havien d'adonar-se que aquells homes no tenien cap autoritat legítima de Déu. De fet, eren fills del diable. Els deixebles els havien de veure tal com ho feia Jesús, com a mentiders malvats que només intenten enriquir-se exercint poder sobre la vida dels altres. Ho havien d'adonar per alliberar-se del seu control.

Un cop s'ha demostrat que una persona és un mentider enganyós, ja no pots confiar en res del que digui. Tots els seus ensenyaments esdevenen fruit de l'arbre verinós, oi? Sovint, quan he pogut demostrar a un oient disposat que un ensenyament del Cos Rector és fals, m'acostuma a dir: “Bé, només són homes imperfectes. Tots cometem errors a causa de la imperfecció humana". Aquests comentaris ingenus neixen d'una confiança consagrada que Déu fa servir els homes del Cos Rector i que si hi ha cap problema, Jehovà els arreglarà al seu moment.

Això és un pensament equivocat i perillós. No et demano que em creguis. No, això seria tornar a confiar en els homes. El que tots hem de fer és utilitzar les eines que Jesús ens va donar per distingir entre els guiats per l'esperit sant de Déu i els que són guiats per l'esperit de Satanàs. Per exemple, Jesús ens diu:

"Descendent d'escurçons, com pots dir coses bones quan ets dolent? Perquè de l'abundància del cor parla la boca. L'home bo del seu bon tresor envia coses bones, mentre que el malvat del seu tresor dolent envia coses dolentes. Us dic que els homes rendiran compte el dia del judici per cada dita inútil que diguin; perquè per les teves paraules seràs declarat just, i per les teves paraules seràs condemnat.” (Mateu 12:34-37).

Per repetir l'última part: "Per les teves paraules seràs declarat just, i per les teves paraules seràs condemnat".

La Bíblia anomena les nostres paraules, fruit dels llavis. (Hebreus 13:15) Per tant, examinem les paraules del Cos Rector per veure si els seus llavis produeixen el bon fruit de la veritat o el fruit podrit de la mentida.

En aquest moment ens estem centrant en aquest vídeo en el tema de l'evitació, així que anem a JW.org, a la secció "Preguntes més freqüents", i considerem aquest tema.

“Els testimonis de Jehovà defugien els que solien pertànyer a la seva religió?”

Utilitzeu aquest codi QR per navegar directament a la pàgina que estem examinant a JW.org. [JW.org Shunning QR Code.jpeg].

Si llegiu tota la resposta escrita, que és essencialment una declaració de relacions públiques, veureu que mai responen a la pregunta que es fa. Per què no donen una resposta directa i honesta?

El que aconseguim és aquesta mitja veritat enganyosa del primer paràgraf: una petita peça de mala direcció digne que un polític esquivi una pregunta vergonyosa.

“Els que es van batejar com a testimonis de Jehovà però que ja no predicen als altres, potser fins i tot allunyant-se de l'associació amb altres creients, no són defugits. De fet, ens acostem a ells i intentem despertar el seu interès espiritual".

Per què no responen simplement a la pregunta? No tenen el suport de la Bíblia? No prediquen que defugir és una disposició amorosa de Déu? La Bíblia diu que “l'amor perfecte expulsa la por, perquè la por ens frena”. (1 Joan 4:18 NWT)

De què tenen tanta por que no ens poden donar una resposta honesta? Per respondre-ho, hem de reconèixer que pertànyer a una religió significa ser membre d'aquesta religió, oi?

Una persona ingènua pot llegir la seva resposta a JW.org i creure que si algú deixa d'associar-se amb els Testimonis de Jehovà, no hi haurà repercussions, que la família i els amics no els defugiran, perquè en "allunyar-se" , ja no pertanyen a la religió i, per tant, ja no es consideren membres de l'Organització dels Testimonis de Jehovà. Però simplement no és així.

Per exemple, jo no pertanyo a l'església mormona. Això vol dir que no sóc membre de la religió mormona. Per tant, quan incompleixo una de les seves lleis, com beure cafè o alcohol, no m'he de preocupar que els ancians mormons em cridin per a una audiència disciplinària, perquè no sóc membre de la seva religió.

Per tant, segons la posició del Consell Rector tal com s'indica al seu lloc web, no defugien una persona que ja no pertany a la seva religió, és a dir, algú que s'allunya. Si no pertanyen perquè s'han allunyat, ja no en són membres. Pots ser soci sense pertànyer? No veig com.

En base a això, estan enganyant els seus lectors. Com ho sabem? A causa del que hem trobat al manual secret dels ancians, Pastor el ramat de Déu (última edició 2023). Si el voleu veure per vosaltres mateixos, feu servir aquest codi QR.

Font: Shepherd the Flock of God (edició 2023)

Capítol 12 "Determinar si s'ha de formar un Comitè Judicial?"

Paràgraf 44 "Els que no s'han associat des de fa molts anys"

El títol del paràgraf que acabo de llegir demostra que el Consell Rector no és honest perquè fins i tot aquells que no s'han associat durant “molts anys”, és a dir, aquells que ja no pertanyen a la religió dels Testimonis de Jehovà perquè s'han “desviat”. lluny”, encara estan subjectes a possibles accions judicials, fins i tot a ser rebutjats!

Què passa amb els que es van allunyar només un any o dos abans? La veritat és que, tret que dimitiu formalment, sempre se us considera que encara pertanyeu a la seva religió; i per tant, sempre estàs sotmès a la seva autoritat i, per tant, sempre pots ser cridat davant un comitè judicial si se senten amenaçats per tu.

Feia quatre anys que no m'havia relacionat amb cap congregació de testimonis de Jehovà, però la branca del Canadà encara sentia la necessitat de formar un comitè judicial que vingués darrere meu perquè se sentien amenaçats.

Per cert, no em vaig allunyar. El Consell Rector vol convèncer el seu ramat que els membres només marxen per motius negatius com l'orgull, la fe feble o l'apostasia. No volen que els Testimonis de Jehovà s'adonin que molts marxen perquè han trobat la veritat i s'han adonat que han estat enganyats durant anys per les falses ensenyances dels homes.

Per tant, una resposta veraç a la pregunta: “Els testimonis de Jehovà defugien els que solien pertànyer a la seva religió?” seria "Sí, evitem les persones que abans pertanyien a la nostra religió". L'única manera de "ja no pertànyer" és renunciar a ser membre, és a dir, renunciar als Testimonis de Jehovà.

Però, si dimiteixes, obligaran a tota la teva família i amics a evitar-te. Si us acabeu d'allunyar, encara heu d'ajustar-vos a les seves regles, o potser us trobareu davant d'un comitè judicial. És una mica com l'Hotel California: "Pots sortir, però mai podràs marxar".

Aquí teniu una pregunta relacionada a JW.org. A veure si responen aquesta sincerament.

“Pot una persona renunciar a ser un dels testimonis de Jehovà?”

Aquesta vegada la seva resposta és: “Sí. Una persona pot renunciar a la nostra organització de dues maneres:

Aquesta encara no és una resposta honesta, perquè és una veritat a mitges. El que deixen sense dir és que tenen una pistola al cap de tothom que pensa a dimitir. D'acord, estic fent servir una metàfora. L'arma és la seva política de fugida. Pots dimitir, però seràs severament castigat per fer-ho. Perdràs tota la teva família i amics de JW.

L'esperit sant de Déu no guia els seus servents a dir mentides i mitges veritats. L'esperit de Satanàs, d'altra banda...

Si heu utilitzat el codi QR per accedir a la resposta sencera a JW.org, veureu que acaben la seva resposta amb una mentida directa: "Creiem que els que adoren Déu ho han de fer de bon grat, des del cor".

No, no ho fan! No s'ho creuen gens. Si ho fes, no castigarien la gent per haver optat per adorar Déu en esperit i veritat. Per al Cos Rector, aquests són apòstatas i, per tant, cal evitar-los. Proporcionen proves bíbliques d'aquesta postura? O es condemnen a si mateixos amb les seves paraules i es mostren mentiders com els fariseus que es van oposar a Jesús i als seus deixebles? Per respondre això, considereu l'estudi bíblic de la reunió de mitja setmana de la setmana passada, Vida i Ministeri #58, par. 1:

Què passa si algú que coneixem ha decidit que ja no vol ser un dels testimonis de Jehovà? Pot ser desgarrador quan algú proper a nosaltres fa això. Aquesta persona pot obligar-nos a triar entre ell i Jehovà. Hem d'estar decidits a mantenir-nos lleials a Déu per sobre de tot. (Mateu 10:37.) Per tant, obeïm el manament de Jehovà de no associar-nos amb aquestes persones (llegiu 1 Corintis 5:11).

Sí, hem de mantenir-nos lleials a Déu per sobre de tot. Però no volen dir Déu, oi? Es refereixen a l'Organització dels Testimonis de Jehovà. Per tant, s'han declarat Déu. Pensa-hi!

Citen dues escriptures en aquest paràgraf. Tots dos s'apliquen completament malament, que és el que fan els mentiders. Citen Mateu 10:37 després d'afirmar que "hem d'estar decidits a romandre lleials a Déu", però quan llegiu aquest verset, veuràs que no parla en absolut de Jehovà Déu. És Jesús qui diu: «Qui té més afecte pel pare o la mare que no pas per mi, no és digne de mi; i qui té més afecte pel fill o la filla que no pas per mi, no és digne de mi”. (Mateu 10:37)

Aprenem encara més llegint el context, cosa que els Testimonis poques vegades fan als seus estudis bíblics. Llegim del vers 32 al 38.

«Per tant, tothom qui em reconeix davant dels homes, jo també el reconeixeré davant el meu Pare que és als cels. Però qui em negui davant els homes, jo també el renegaré davant el meu Pare que és als cels. No us penseu que he vingut a portar pau a la terra; Vaig venir a portar, no pau, sinó una espasa. Perquè vaig venir a provocar divisions, amb un home contra el seu pare, i una filla contra la seva mare, i una nora contra la seva sogra. De fet, els enemics d'un home seran els de la seva pròpia casa. Qui té més afecte pel pare o la mare que no pas per mi, no és digne de mi; i qui té més afecte pel fill o la filla que no pas per mi, no és digne de mi. I qui no accepta la seva estaca de tortura i em segueix, no és digne de mi". (Mateu 10:32-38)

Observeu que Jesús posa “enemics” en plural, mentre que el cristià que porta la seva estaca de tortura i és digne de Jesús és declarat en singular. Per tant, quan tots els Testimonis de Jehovà es tornen en contra d'un cristià que decideix seguir Jesucrist, qui és el perseguit? No és el que està rebutjat? El cristià que defensa amb valentia la veritat no evita els seus pares, ni els seus fills, ni els seus amics. Ell o ella és com Crist perquè practiquen l'amor àgape volent revelar la veritat. Són els shunners, els testimonis de Jehovà adoctrinats, els enemics als quals es refereix Jesús.

Tornem a examinar el Vida i Ministeri estudi núm. 58 de la reunió de mitja setmana de la setmana passada per veure què revelen les seves paraules sobre ells mateixos. Recorda l'advertència de Jesús: per les teves paraules seràs declarat just i per les teves paraules seràs condemnat. (Mateu 12:37)

El paràgraf d'aquest estudi que acabem de llegir acabava amb aquesta afirmació: «Per tant, obeïm el manament de Jehovà de no associar-nos amb aquestes persones (llegiu 1 Corintis 5:11).

D'acord, ho farem, llegirem 1 Corintis 5:11.

"Però ara us escric perquè deixeu de fer companyia a qualsevol que es digui germà que sigui sexualment immoral o avar, o idòlatra, o insultant, o borratxo o extorsionador, ni tan sols menjant amb un home així". (1 Corintis 5:11)

El que veus aquí és un ad hominem atac, una mena de fal·làcia lògica. Algú que vol renunciar als Testimonis de Jehovà perquè vol adorar Déu en esperit i en veritat no és el pecador que es descriu a 1 Corintis 5:11, no hi esteu d'acord?

Els mentiders utilitzen aquesta fal·làcia lògica quan no poden derrotar l'argument. Recorren a atacar la persona. Si poguessin derrotar l'argument, ho farien, però això requeriria que estiguessin en la veritat, no en la mentida.

Ara arribem a la veritable raó per la qual l'Organització ha optat per obligar el seu ramat a evitar qualsevol persona que simplement renunciï a la religió dels Testimonis de Jehovà. Tot és qüestió de control. Es tracta d'un patró d'opressió mil·lenària i, en inclinar-s'hi, el Consell Rector ha fet que els Testimonis de Jehovà s'uneixin a una llarga línia de mentiders que busquen perseguir els fills de Déu. Els Testimonis de Jehovà estan adoptant ara polítiques de l'Església catòlica que abans van condemnar. Quina hipocresia!

Considereu aquest fragment de la Despert! revista en què condemnen l'Església Catòlica pel mateix que el Consell Rector ara practica:

L'autoritat d'excomunió, afirmen, es basa en els ensenyaments de Crist i els apòstols, tal com es troba a les Escriptures següents: Mateu 18: 15-18; 1 Corintis 5:3-5; Gàlates 1:8,9; 1 Timoteu 1:20; Tit 3:10. Però l'excomunió de la Jerarquia, com a càstig i remei “medicinal” (Enciclopèdia Catòlica), no troba suport en aquestes escriptures. De fet, és totalment estrany als ensenyaments de la Bíblia (Hebreus 10:26-31). … Després, a mesura que les pretensions de la Jerarquia augmentaven, l'arma de l'excomunió es va convertir en l'instrument pel qual el clergat va aconseguir una combinació de poder eclesiàstic i tirania secular que no troba paral·lel a la història.. Els prínceps i potents que s'oposaven als dictats del Vaticà van ser ràpidament empalats a les puntes de l'excomunió i penjats sobre els focs de persecució". –[Afegit en negreta] (g47 1/8 p. 27)

Els testimonis no en diuen excomunió. Ho anomenen excomulsió, que és només un eufemisme per a la seva arma real: Shunning. Han complert les paraules de Jesús convertint els testimonis de Jehovà fidels en enemics dels veritables seguidors de Crist, tal com va advertir que passaria. "Els enemics d'un home seran els de la seva pròpia casa". (Mateu 10:32-38)

Els escribas i fariseus van complir les paraules de Jesús quan van perseguir els cristians. L'Església catòlica va complir les seves paraules utilitzant la seva arma d'excomunió. I el Cos Rector està complint les paraules de Jesús utilitzant els ancians locals i els supervisors itinerants per forçar el seu ramat a evitar qualsevol persona que s'atreveixi a pronunciar-se en contra dels seus ensenyaments falsos, o simplement decideixi desconcertar.

Jesús va anomenar els fariseus “hipòcrites” en moltes ocasions. És una característica dels agents de Satanàs, els ministres que es disfressen amb vestits de justícia. (2 Corintis 11:15) (Tingues en compte, aquestes robes estan molt primes ara mateix.) I si creus que estic sent dur en dir que són tan hipòcrites com els fariseus, considera això: al llarg dels 20th segle, els Testimonis van lluitar moltes batalles legals arreu del món per establir el dret d'una persona a la llibertat de culte. Ara que han obtingut aquest dret, es troben entre els majors infractors d'ell, perseguint qualsevol persona per prendre la mateixa decisió que tant lluitaven per protegir.

Des que han assumit el paper de l'Església catòlica que van condemnar en aquell 1947 Desperta! que acabem de llegir, sembla oportú reformular la seva condemna perquè s'ajusta a la conducta actual dels Testimonis de Jehovà.

“Com les pretensions de la Jerarquia [Cos governant] augmentat [EN declarar-se unilateralment com a esclaus fidels], l'arma de l'excomunió [defugint] es va convertir en l'instrument pel qual el clergat [Ancians JW] va aconseguir una combinació de poder eclesiàstic i tirania [espiritual] secular que no troba paral·lel a la història [excepte que ara és paral·lel a l'Església Catòlica]".

I amb quina autoritat ho fa el Consell de Govern? No poden afirmar, com va fer el clergat catòlic, que la seva autoritat per evitar es basa en els ensenyaments de Crist i els apòstols. No hi ha res a les Escriptures cristianes que descrigui el tipus de sistema judicial que han establert els Testimonis de Jehovà. No hi havia cap manual de gent gran al segle I; no hi ha comitès judicials; no hi ha reunions secretes; cap control i informes centralitzats; cap definició detallada del que constituïa un pecat; cap política de dissociació.

Certament, no hi ha cap base per a la manera com tracten el pecat que es troba actualment en l'ensenyament de Jesús tal com s'expressa a Mateu 18:15-17. Aleshores, des d'on reclamen la seva autoritat? El Penetració el llibre ens dirà:

Congregació Cristiana.
Basat en els principis de les Escriptures Hebrees, les Escriptures Gregues Cristianes per ordre i precedent autoritzen l'expulsió, o l'exclusió, de la congregació cristiana. En exercir aquesta autoritat donada per Déu, la congregació es manté neta i en bon estat davant Déu. L'apòstol Pau, amb l'autoritat que li atribuïa, va ordenar l'expulsió d'un fornicador incestuós que havia pres la dona del seu pare. (it-1 pàg. 788 Expulsió)

Quins principis de les Escriptures Hebrees? El que volen dir és el codi de la llei mosaica, però no volen dir això, perquè també prediquen que la llei mosaica va ser substituïda per la llei del Crist, la llei de l'amor de principis. Aleshores, tenen l'audàcia d'afirmar que la seva autoritat és donada per Déu, fent servir l'apòstol Pau com a exemple.

Pau no va obtenir la seva autoritat de la llei de Moisès, sinó de Jesucrist directament, i va lluitar contra els cristians que volien implementar el codi de la llei dins de la congregació cristiana. En lloc de comparar-se amb l'apòstol Pau, el Cos Rector es compara millor amb els judaitzadors que intentaven utilitzar la circumcisió per deslletar els cristians gentils de la Llei d'Amor que Crist va instituir i tornar a la Llei de Moisès.

El Consell Rector objectarà que no ignoren l'ensenyament de Jesús a Mateu 18. Bé, com poden fer-ho? És allà mateix a les Escriptures. Però el que poden fer és interpretar-ho d'una manera que no perjudiqui la seva autoritat. Diuen als seus seguidors que Mateu 18:15-17 només descriu un procés a utilitzar quan es tracta de pecats de caràcter menor o personal, com el frau i la calúmnia. Al manual de la gent gran, Pastor el ramat de Déu (2023), Mateu 18 només es fa referència una vegada. Només una vegada! Imagineu la seva impudència en marginar l'ordre de Jesús relegant-ne l'aplicació només a un únic paràgraf titulat: Frau, calúmnia: (Lv. 19:16; Mt. 18:15-17...) del capítol 12, par. 24

On diu la Bíblia alguna cosa sobre que alguns pecats són menors i alguns majors o greus. Pau ens diu que “el sou que paga el pecat és la mort” (Romans 6:23). Hauria d'haver escrit: "El sou que paguen els pecats majors és la mort, però el salari que paguen els pecats menors és un refredat realment desagradable"? I vinga, nois! La calúmnia és un pecat menor? De debò? No va ser la calúmnia (que és mentir sobre el caràcter d'una persona) l'essència del primer pecat? Satanàs va ser el primer a pecar en calumniar el caràcter de Jehovà. No és per això que Satanàs és anomenat "el diable", que significa "calumniador". Està dient el Consell Rector que Satanàs només va cometre un pecat menor?

Una vegada que els Testimonis de Jehovà accepten la premissa no bíblica que hi ha dos tipus de pecat, menor i major, els líders de la Watch Tower fan que el seu ramat accepti la idea que els que consideren pecats majors només els poden tractar els ancians que designin. Però, on autoritza Jesús els comitès judicials de tres ancians? Enlloc ho fa. En canvi, diu que ho porteu davant de tota la congregació. Això és el que vam aprendre de la nostra anàlisi de Mateu 18:

“Si no els escolta, parla amb la congregació. Si no escolta ni tan sols a la congregació, que sigui per a vosaltres com a home de les nacions i com a recaptador d’impostos ”. (Mateu 18:17)

A més, el sistema judicial del Consell Rector per tractar el pecat es basa completament en la falsa premissa que hi ha certa equivalència entre la Congregació Cristiana i la Nació d'Israel amb la seva Llei mosaica. Observeu aquest raonament a la feina:

Sota la llei de Moisès, alguns pecats greus, com ara l'adulteri, l'homosexualitat, l'homicidi involuntari i l'apostasia, no es podien resoldre només sobre una base personal, amb una persona perjudicada acceptant el dolor i els esforços de l'injust per rectificar el mal. Més aviat, aquests pecats greus van ser manejats a través dels ancians, jutges i sacerdots. (w81 9/15 pàg. 17)

El seu raonament egoista és defectuós perquè Israel era una nació sobirana, però la congregació cristiana no és una nació sobirana. Una nació necessita una elit dirigent, un sistema judicial, l'aplicació de la llei i un codi penal. A Israel, si algú comet una violació, un abús sexual infantil o un assassinat, seria apedregat. Però els cristians sempre han estat subjectes a la llei del país on han residit com a "residents temporals". Si un cristià comet una violació, un abús sexual infantil o un assassinat, la congregació ha de denunciar aquests crims a les autoritats superiors corresponents. Si el Consell Rector hagués ordenat a totes les congregacions d'arreu del món que ho fessin, haurien evitat el malson de relacions públiques que viuen ara i s'haurien estalviat milions de dòlars en costos judicials, multes, sancions i judicis adversos.

Però no. Volien governar la seva petita nació. Estaven tan segurs d'ells mateixos que van publicar això: “No hi ha dubte que l'organització de Jehovà es conservarà i prosperarà espiritualment”. (w08 11/15 pàg. 28 par. 7)

Fins i tot vinculen l'esclat de l'Armagedón amb la seva prosperitat. “És emocionant saber que Jehovà, en prosperar i beneir la seva organització visible, introdueix ganxos a les mandíbules de Satanàs i atrau ell i la seva força militar cap a la seva derrota! (Ezequiel 38:4). (w97 6/1 pàg. 17 par. 17)

Si aquest fos realment el cas, llavors Armagedon seria una gran distància perquè el que estem veient a l'Organització dels Testimonis de Jehovà no és prosperitat, sinó disminució. L'assistència a la reunió ha baixat. Les donacions han baixat. Les congregacions s'estan fusionant. Les sales del regne es venen per milers.

A la 15th segle, Johannes Gutenberg va inventar la impremta. El primer llibre que es va imprimir va ser la Sagrada Bíblia. En els anys següents, les Bíblies es van posar a disposició en la llengua comuna. El control que tenia l'Església sobre la propagació de la bona nova es va trencar. La gent es va informar sobre el que realment ensenyava la Bíblia. Què va passar? Com va reaccionar l'Església? Heu sentit mai parlar de la Inquisició espanyola?

Avui tenim Internet, i ara tothom pot informar-se. El que estava amagat ara surt a la llum. Com està reaccionant l'Organització dels Testimonis de Jehovà davant l'exposició no desitjada? És trist dir-ho, però la realitat és que han optat per fer front a la situació tal com ho va fer l'Església catòlica en els catorze-cents, amenaçant amb defugir qualsevol que s'atreveixi a parlar.

En resum, què significa tot això per a tu i per a mi? Com dèiem al principi, si volem continuar adorant Jehovà Déu en esperit i veritat, hem de superar la dissonància cognitiva, o la confusió mental, que ve d'aferrar-nos a dues idees contradictòries. Si podem veure els homes del Consell Rector pel que realment són, ja no els haurem de donar cap paraula a les nostres vides. Podem ignorar-los i seguir endavant amb el nostre estudi de les Escriptures lliures de la seva influència. Tens temps per a un mentider? Hi ha algun lloc a la teva vida per a una persona així? Atorgaràs a un mentider alguna autoritat sobre tu?

Jesús va dir: “. . .Amb el judici que esteu jutjant, sereu jutjats, i amb la mesura que esteu mesurant, us mesuraran”. (Mateu 7:2)

Això va en línia amb el que hem llegit abans: “Us dic que els homes rendiran comptes... per cada dita inútil que diguin; perquè per les teves paraules seràs declarat just, i per les teves paraules seràs condemnat.” (Mateu 12:36, 37).

Bé, ara escolteu les paraules del Consell de Govern tal com us ha donat Gerrit Losch. [Insereix Gerrit Losch Clip on Lying EN.mp4 Clip de vídeo]

Aquell proverbi alemany que cita Losch ho diu tot. Hem vist com el Consell Rector, a través de mitges veritats i mentides, enganya el ramat. Hem vist com han redefinit el pecat perquè puguin perseguir el seu ramat evitant aquells cristians sincers que renuncien.

Encara es mereixen la teva devoció? La teva obediència? La teva lleialtat? Escoltaràs i obeïràs als homes en lloc de Déu? Si defuges el teu germà segons les regles i els judicis del Cos de Govern, et tornes còmplice del seu pecat.

Jesús va condemnar els fariseus predicant que perseguirien els seus deixebles fidels que amb coratge dirien la veritat al poder i revelarien la seva conducta pecadora al món.

«Serps, descendència d'escurçons, com heu de fugir del judici de Gehenna? Per això, aquí us envio profetes i savis i instructors públics. Alguns d'ells mataràs i empalaràs, i alguns els flagellaràs a les teves sinagogues i els perseguiràs de ciutat en ciutat. . .” (Mateu 23:33, 34)

No podeu veure el paral·lelisme amb el que estem experimentant quan ens despertem amb anys d'ensenyaments falsos? Ara que rebutgem l'autoritat no bíblica que els homes del Consell Rector han assumit falsament per si mateixos, què hem de fer? Per descomptat, volem trobar companys cristians, fills de Déu, i relacionar-nos amb ells. Però haurem de tractar amb alguns que utilitzaran la seva llibertat en el Crist per "convertir la gràcia del nostre Déu en una llicència per a la immoralitat", com diu Judes 4 al segle I.

Com hem d'aplicar la instrucció de Jesús a Mateu 18:15-17 a cada cas de pecat dins del cos de Crist, la veritable congregació cristiana dels sants?

Per entendre com afrontar el pecat a la congregació d'una manera pràctica i amorosa, haurem d'analitzar què van fer els inspirats escriptors de la Bíblia quan es van produir situacions similars a les congregacions del segle I.

Ens aprofundirem en els vídeos finals d'aquesta sèrie.

Gràcies a tots pel vostre suport emocional i econòmic sense el qual no podríem continuar aquesta feina.

 

5 3 vots
Qualificació de l'article
Subscriu-te
Notifica't de

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu no desitjat. Esbrineu com es processa el vostre comentari.

7 Comentaris
més recent
el més antic la majoria dels votats
Respostes en línia
Veure tots els comentaris
Exposició al nord

Tan ben dit Eric. Però, seriosament, ara, la línia "Eagles" "Pots sortir quan vulguis, però mai no podràs marxar" a l'Hotel Califòrnia podria haver estat escrit sobre els JW? Ha!

gavindlt

Que bé quin article. No puc evitar estar d'acord amb tots els vostres sentiments. Crec que és exactament el que diria el nostre Senyor Jesucrist. De fet, és exactament el que va dir. La Bíblia ha cobrat vida amb la vostra aplicació moderna Eric i és un plaer veure aquests homes malvats a la llum del dia. La pregunta no és quina és l'organització? La veritable pregunta és qui és l'organització? Sempre han estat els homes sense rostre amagats darrere de les escenes fins ara. I ara sabem qui són realment. Els fills dels seus... Llegeix més "

Darrera modificació fa 7 mesos per gavindlt
Leonardo Josephus

Fa temps que sóc conscient d'aquest paquet de mitges veritats al lloc web de JW, Eric, però m'alegro molt que hagis decidit parlar-ne. Una vegada que un mentider diu una mentida, es troba en una posició difícil, ja que és difícil recordar la mentida que ha dit. Però la veritat és molt més fàcil de recordar, perquè això és el que una persona recordarà. Aleshores, el mentider es troba cobrint una mentida amb una altra, i aquesta mentida amb una altra. I així sembla ser amb JW.Org. Expulsen i defugen i després ho fan... Llegeix més "

ZbigniewJan

Gràcies Eric per la gran conferència. Has presentat uns grans pensaments. Si algú que pertany a l'organització JW comença a despertar-se amb les mentides d'aquesta organització, ha d'adonar-se d'algunes coses. Si hi ha errors, distorsions, profecies no complides, algú n'és responsable. Els líders d'aquesta organització intenten desdibuixar la responsabilitat. Quan les prediccions per al 1975 no es van fer realitat, GB va argumentar que no eren ells, que eren alguns predicadors els que havien inflat les expectatives de la fi del món. Aquest Consell Rector era un fals profeta. El fals profeta va mentir,... Llegeix més "

Andrés

Zbigniewjan: M'ha agradat el teu comentari. Una de les coses fascinants que trobo dels Testimonis que es desperten és que alguns van optar per quedar-se “sobre el radar” per ajudar els altres a despertar-se, com ara els membres de la família o els altres a qui estan a prop a la congregació. Intenten evitar qualsevol enfrontament amb els ancians i poden romandre a la congregació per ajudar els altres a trobar la sortida. Quan vaig sentir això per primera vegada, vaig pensar que era hipòcrita i covard. Després de pensar molt, ara m'adono que, en alguns casos, pot ser el millor... Llegeix més "

rudytokarz

Estic d'acord: "Cada cas és diferent, i cadascú ha de jutjar per si mateix". Jo només em mantinc en contacte amb aquells a qui desitjo, però només a nivell social. De tant en tant deixo caure petits trossos d'informació doctrinal però d'una manera molt relaxada; si ho recullen i responen, està bé. Si no, m'abstindré una estona. És l'única manera que encara puc socialitzar amb els meus amics. He fet aquest punt a la meva dona (parlo de tots els problemes doctrinals bíblicment amb ella) perquè tots aquests "amics" m'abandonarien.... Llegeix més "

Meleti Vivlon

Articles de Meleti Vivlon.