Kliknutím sem zobrazíte video

Dobrý den, název tohoto videa je „Svědkové Jehovovi říkají, že je špatné uctívat Ježíše, ale rádi uctívají muže“. Jsem si jistý, že se dočkám komentářů od nespokojených svědků Jehovových, kteří mě obviňují, že jsem je zkreslil. Budou tvrdit, že neuctívají muže; budou tvrdit, že jsou jediní na zemi, kteří uctívají pravého Boha, Jehovu. Dále mě budou kritizovat za tvrzení, že uctívání Ježíše je biblicky správnou součástí pravého uctívání. Mohli by dokonce citovat Matouše 4:10, který ukazuje, jak Ježíš říká ďáblovi: „Jdi pryč, Satane! Je totiž psáno: „Jehovu, svého Boha, musíš uctívat a jemu samotnému musíš prokazovat posvátnou službu.“ Překlad nového světa

Dobře, vznesl jsem obvinění a učinil jsem tak veřejně. Takže teď to musím podložit Písmem.

Začněme odstraněním některých potenciálních nedorozumění. Pokud jste svědkem Jehovovým, co rozumíte slovu „uctívání“? Přemýšlejte o tom chvíli. Tvrdíte, že uctíváte Jehovu Boha, ale jak přesně to děláte? Kdyby za vámi někdo přišel na ulici a zeptal se, co mám dělat, abych uctíval Boha, jak byste odpověděl?

Zjistil jsem, že je to velmi náročná otázka, kterou je třeba položit nejen svědkovi Jehovovu, ale každému příslušníkovi jakékoli jiné náboženské víry. Každý si myslí, že ví, co to znamená uctívat Boha, ale když je požádáte, aby to vysvětlili, vyjádřili to slovy, často je dlouhé ticho.

Samozřejmě, co si myslíme, že uctívání znamená, je irelevantní. Důležité je, co má Bůh na mysli, když říká, že musíme uctívat pouze jeho. Nejlepší způsob, jak zjistit, co si Bůh myslí o otázce uctívání, je číst Jeho inspirované slovo. Překvapilo by vás, kdybychom se dozvěděli, že existují čtyři řecká slova, která se v Bibli překládají jako „uctívání“? Čtyři slova k překladu jednoho anglického slova. Zdá se, že naše anglické slovo uctívání nese těžký náklad.

Nyní to bude trochu technické, ale požádám vás, abyste se mnou vydrželi, protože tento předmět není akademický. Pokud mám pravdu, když říkám, že svědkové Jehovovi uctívají muže, pak mluvíme o akci, která by mohla způsobit odsouzení Boha. Jinými slovy, mluvíme o tématu, které je otázkou života a smrti. Takže si zaslouží naši plnou pozornost.

Mimochodem, i když se zaměřuji na svědky Jehovovy, myslím, že na konci tohoto videa zjistíte, že to nejsou jediní věřící lidé, kteří uctívají muže. Nech nás začít:

První řecké slovo použité pro „uctívání“, o kterém budeme uvažovat, je Thréskeia.

Strongova konkordance poskytuje krátkou definici tohoto termínu jako „rituální uctívání, náboženství“. Plnější definice, kterou poskytuje, je: „(základní význam: úcta nebo uctívání bohů), uctívání vyjádřené v rituálních aktech, náboženství. NAS Exhaustive Concordance to jednoduše definuje jako „náboženství“. Toto řecké slovo Thréskeia se v Písmu vyskytuje pouze čtyřikrát. New American Standard Bible to pouze překládá jako „uctívání“ jednou a ostatní třikrát jako „náboženství“. Překlad nového světa Svatých písem, Bible svědků Jehovových, to však v každém případě překládá jako „uctívání“ nebo „formu uctívání“. Zde jsou texty, kde se objevuje v NWT:

"kteří se mnou byli dříve obeznámeni, pokud by byli ochotni dosvědčit, že podle nejpřísnější sekty naší formy uctívání [thréskeia] jsem žil jako farizeus." (Skutky 26:5)

„Ať tě nikdo nepřipraví o cenu, kdo má radost z falešné pokory a formy uctívání [thréskeia] andělů, „zaujímá svůj postoj“ k věcem, které viděl. (Kol 2:18)

„Pokud si někdo myslí, že uctívá [thréskos] Boha, ale nedrží pevně na uzdě svůj jazyk, klame své vlastní srdce a jeho uctívání [thréskeia] je marné. Forma uctívání [thréskeia], která je z hlediska našeho Boha a Otce čistá a neposkvrněná, je tato: starat se o sirotky a vdovy v jejich soužení a zachovat se bez poskvrny od světa.“ (Jakub 1:26, 27)

Tím, že vykreslí Thréskeia Bible svědků jako „forma uctívání“ vyjadřuje myšlenku formalizovaného nebo rituálního uctívání; tj. uctívání předepsané dodržováním souboru pravidel a/nebo tradic. Toto je forma uctívání nebo náboženství praktikované v domech uctívání, jako jsou sály Království, chrámy, mešity, synagogy a tradiční kostely. Je pozoruhodné, že pokaždé, když je toto slovo použito v Bibli, nese silně negativní konotaci. Proto…

Pokud jste katolík, vaše bohoslužba je thréskeia.

Pokud jste protestant, vaše uctívání je thréskeia.

Jste-li adventistou sedmého dne, vaše uctívání je thréskeia.

Pokud jste mormon, vaše uctívání je thréskeia.

Jste-li Žid, vaše uctívání je thréskeia.

Pokud jste muslim, vaše uctívání je thréskeia.

a ano, zcela určitě,

Pokud jste svědek Jehovův, vaše uctívání je thréskeia.

Proč Bible vrhá thréskeia v negativním světle? Mohlo by to být proto, že jde o uctívání malování podle čísel? Uctívání, které se řídí spíše lidskými pravidly než vůdčími zásadami našeho Pána Krista? Pro ilustraci, pokud jste svědkem Jehovovým a chodíte pravidelně na všechna shromáždění a chodíte do kazatelské služby každý týden, věnujete kazatelské práci alespoň 10 hodin měsíčně a věnujete-li své peníze na podporu celosvětového díla , pak „uctíváte Jehovu Boha“ přijatelným způsobem podle pravidel Strážné věže a Společnosti biblických traktátů — thréskeia.

To je samozřejmě nesmysl. Když James říká, že thréskeia, která je „z Božího pohledu čistá a neposkvrněná, je postarat se o sirotky a vdovy“, je ironický. Není v tom žádný rituál. Prostě láska. V podstatě říká posměšně: „Ach, ty si myslíš, že tvé náboženství je přijatelné pro Boha, že? Kdyby existovalo náboženství, které Bůh přijímá, bylo by to takové, které by se staralo o potřebné a nenásledovalo cestu světa.“

Thréskeia (přídavné jméno): Náboženství, rituální a formální

Takže to můžeme říct Thréskeia je slovo formalizovaného nebo rituálního uctívání, nebo jinak řečeno, organizované náboženství. Pro mě je organizované náboženství tautologií, jako je říkat „večerní západ slunce“, „zmrzlý led“ nebo „tuňák“. Veškeré náboženství je organizované. Problém s náboženstvím je, že organizování vždy dělají muži, takže nakonec uděláte věci tak, jak vám muži řeknou, abyste je dělali, jinak budete trpět nějakým trestem.

Další řecké slovo, na které se podíváme, je:

Sebó (sloveso): úcta a oddanost

 V Křesťanských písmech se objevuje desetkrát – jednou v Matouši, jednou v Markovi a zbývajících osmkrát v knize Skutků. Je to druhé ze čtyř odlišných řeckých slov, které moderní překlady Bible překládají jako „uctívání“. Podle Strongovy konkordance, sebó lze použít k uctívání, adoraci nebo uctívání. Zde je několik příkladů jeho použití:

„Nadarmo stále uctívají [sebó] mě, protože učí příkazy lidí jako nauky.'“ (Matouš 15:9 NWT)

„Ten, kdo nás slyšel, byla žena jménem Lydia z města Thyatira, prodavačka purpurového zboží, která byla ctitelkou [sebó] Boha. Pán otevřel její srdce, aby věnovala pozornost tomu, co řekl Pavel. (Skutky 16:14 ESV)

„Tento muž přesvědčuje lidi, aby uctívali [sebó] Bůh v rozporu se zákonem." (Skutky 18:13 ESV)

Pro vaše pohodlí uvádím všechny tyto odkazy v poli popisu videa, které sledujete, pokud je budete chtít vložit do vyhledávače Bible, jako je biblegateway.com, abyste viděli, jak se vykreslují jiné překlady sebó. [Odkazy na sebó v řečtině: Mt 15:9; Marek 7:7; Skutky 13:43,50; 16:14; 17:4,17; 18:7,13; 29:27]

Zatímco sebó je sloveso, ve skutečnosti nezobrazuje žádnou akci. Ve skutečnosti v žádném z deseti výskytů použití sebó lze přesně odvodit, jak se zmínění jedinci angažují sebó, v uctívání nebo uctívání Boha. Pamatujte, že tento termín nepopisuje rituální nebo formalistický proces uctívání. Ani definice od Stronga nenaznačuje akci. Uctívání Boha a klanění se Bohu vypovídají o pocitu nebo postoji k Bohu nebo k Bohu. Mohu sedět ve svém obýváku a klanět se Bohu, aniž bych vlastně cokoliv dělal. Samozřejmě lze namítnout, že skutečná adorace Boha nebo kohokoli, když na to přijde, se nakonec musí projevit v nějaké formě jednání, ale v žádném z těchto veršů není specifikována forma, kterou by toto jednání mělo mít.

Vykresluje se řada překladů Bible sebó jako „oddaný“. Opět to hovoří o mentálním rozpoložení více než o jakémkoli konkrétním jednání a to je důležitý rozdíl, abychom si to udrželi v paměti.

Člověk, který je zbožný, ctí Boha, jehož láska k Bohu dosahuje úrovně adorace, je osobou, která je rozpoznatelná jako zbožná. Jeho uctívání charakterizuje jeho život. Mluví a chodí na procházku. Jeho vroucí touhou je být jako jeho Bůh. Takže vše, co v životě dělá, je vedeno sebezkoumající myšlenkou: "Líbilo by se to mému Bohu?"

Stručně řečeno, jeho uctívání není o provádění rituálu jakéhokoli druhu, jak předepisují muži v metodickém uctívání. Jeho uctívání je jeho samotným způsobem života.

Nicméně schopnost sebeklamu, která je součástí padlého masa, vyžaduje, abychom byli opatrní. V minulých staletích, když zbožní (sebó) Křesťané upálili spoluctitele na hranici, mysleli si, že prokazují posvátnou službu nebo uctivou službu Bohu. Dnes si svědkové Jehovovi myslí, že uctívají Boha (sebó), když se vyhýbají spoluvěřícímu, protože mluví proti nějakému prohřešku spáchanému vedoucím sborem, jako je jejich pokrytecká 10letá příslušnost k Organizaci spojených národů nebo jejich špatné řešení tisíců případů sexuálního zneužívání dětí.

Stejně tak je možné renderovat sebó (úcta, zbožňující oddanost nebo uctívání) nesprávnému Bohu. Ježíš odsoudil sebó zákoníků, farizeů a kněží, protože učili příkazy lidí jako pocházející od Boha. Ježíš řekl: „Uctívají [sebó] mě nadarmo; vyučují jako nauku o lidských předpisech.“ Matouš (15:9 BSB) Takto zkreslili Boha a nedokázali ho napodobit. Bůh, kterého napodobovali, byl Satan a Ježíš jim to řekl:

"Patříš svému otci, ďáblu, a chceš splnit jeho touhy." Byl vrahem od počátku, odmítal hájit pravdu, protože v něm žádná pravda není. Když lže, mluví svou rodnou řečí, protože je lhář a otec lži.“ (Jan 8:44, BSB)

Nyní se dostáváme ke třetímu řeckému slovu přeloženému v Bibli jako „uctívání“.

Thréskeia (přídavné jméno): Náboženství, rituální a formální

Sebó (sloveso): úcta a oddanost

Latreuó (sloveso): posvátná služba

Strongova shoda nám dává:

Latreuó

Definice: sloužit

Použití: Sloužím, zejména Bohu, snad jednoduše: uctívám.

Některé překlady to přeloží jako „uctívání“. Například:

"Ale já potrestám národ, kterému slouží jako otroci," řekl Bůh, 'a poté vyjdou z této země a budou uctívat [latreuó] já na tomto místě. '“(Skutky 7: 7)

„Ale Bůh se od nich odvrátil a vydal je k uctívání [latreuó] slunce, měsíce a hvězd. (Skutky 7:42 NIV)

Překlad Nového světa však dává přednost renderování latreuó jako „posvátná služba“, která nás přivádí zpět k Ježíšovu setkání s ďáblem, o kterém jsme hovořili na začátku tohoto videa:

„Jdi pryč, Satane! Je totiž psáno: ‚Jehovu, svého Boha, budeš uctívat a jemu samotnému budeš prokazovat posvátnou službu [latreuó].“ (Mt 4:10 NWT)

Ježíš spojuje uctívání Boha se službou Bohu.

Ale co první část toho pokárání, když Ježíš řekl: „Jehovu, svého Boha, musíš uctívat“ (Matouš 4:10 NWT)?

To slovo není Thréskeia, ani sebó, ani latreuó.  Toto je čtvrté řecké slovo přeložené jako uctívání v anglických biblích a je to slovo, na kterém je založen název tohoto videa. Toto je uctívání, které bychom měli prokazovat Ježíši, a je to uctívání, které svědkové Jehovovi odmítají uctívat. Toto je uctívání, které svědkové prokazují lidem. Ironií je, že většina ostatních náboženství křesťanstva, která tvrdí, že uctívají Ježíše, to také nedokáže a místo toho uctívá muže. Toto slovo v řečtině je proskuneó.

Podle Strongovy shody:

Proskuneó prostředek:

Definice: dělat úctu

Použití: Klečím na kolena, abych se poklonil, uctíval.

Proskuneó je složené slovo.

HELPS Word-studies uvádí, že pochází z „prós, „k“ a kyneo, „líbat“. To se odkazuje na akci líbání země když klaní se před nadřízeným; uctívat, připraven „upadnout/uklonit se k uctívání na kolenou“ (DNTT); „klanět se“ (BAGD)“

Někdy to Překlad nového světa překládá jako „uctívání“ a někdy jako „poklonu“. To je opravdu rozdíl bez rozdílu. Když například Petr vstoupil do domu Kornélia, prvního křesťana z pohanů, čteme: „Když Petr vešel, Kornélius se s ním setkal, padl mu k nohám a udělal poklona [proskuneó] jemu. Ale Petr ho zvedl a řekl: „Vstaň; Já sám jsem také muž." (Skutky 10:25, 26)

Většina Biblí to uvádí jako „uctívali ho“. Například New American Standard Bible nám říká: „Když Petr vcházel, potkal ho Kornélius, padl mu k nohám a uctíván mu."

Pro vážného badatele Bible stojí za zmínku, že velmi podobná okolnost a formulace se vyskytují ve Zjevení, kde apoštol Jan říká:

"Vtom jsem upadl před jeho nohama." uctívání [proskuneó] mu. Ale on mi říká: „Buď opatrný! Nedělej to! Vše, co jsem, jsem spoluotrokem vás a vašich bratrů, kteří mají dílo svědectví o Ježíši. uctívání [proskuneó] Bůh; neboť vydávání svědectví o Ježíši je to, co inspiruje k proroctví.“ (Zjevení 19:10, NWT)

Překlad nového světa zde pro stejné slovo používá „uctívání“ místo „klanět se“, proskuneó. Proč je Kornélius ukázán jako poklona, ​​zatímco Jan je ukázán jako uctívající, když je na obou místech použito stejné řecké slovo a okolnosti jsou prakticky totožné.

V Hebrejcům 1:6 čteme v Překladu nového světa:

„Když však znovu přivádí svého Prvorozeného na obydlenou zemi, říká: „A ať se mu klanějí všichni Boží andělé.“ (Židům 1:6)

Přesto prakticky v každém druhém překladu Bible čteme, že ho andělé uctívají.

Proč překlad Nového světa v těchto případech používá „poklonu“ místo „uctívání“? Jako bývalý starší v Organizaci svědků Jehovových mohu bez jakýchkoli pochyb prohlásit, že jde o vytvoření umělého rozlišení založeného na náboženské předpojatosti. Pro svědky Jehovovy můžete uctívat Boha, ale nemůžete uctívat Ježíše. Možná to původně udělali, aby čelili vlivu trinitarismu. Zašli dokonce tak daleko, že Ježíše degradovali na anděla, byť archanděla Michaela. Aby bylo jasno, nevěřím v Trojici. Nicméně uctívání Ježíše, jak uvidíme, od nás nevyžaduje, abychom uznali, že Bůh je Trojice.

Náboženská zaujatost je velmi silnou překážkou správného porozumění Bibli, takže než budeme pokračovat dále, ujasněme si, co slovo proskuneó opravdu znamená.

Vzpomenete si na vyprávění o vichřici, kdy Ježíš přišel ke svým učedníkům na jejich rybářském člunu kráčejícím po vodě a Petr požádal o totéž, ale pak začal pochybovat a klesat. Účet zní:

“ Ježíš okamžitě vztáhl ruku a uchopil Petra. "Malověrný," řekl, "proč jsi pochyboval?" A když vylezli zpět do člunu, vítr utichl. Pak ti, co byli na lodi uctívali Ho (proskuneó,) říkající: „Vpravdě ty jsi Syn Boží!“ (Matouš 14:31-33 BSB)

Proč se Překlad nového světa rozhodl vykreslit, proskuneó, v tomto popisu jako „udělejte poklonu“, když na jiných místech to překládá jako uctívání? Proč se téměř všechny překlady řídí biblickou studií Berean, když říkají, že učedníci v tomto případě uctívali Ježíše? Abychom na to odpověděli, musíme si uvědomit, co to slovo je proskuneó znamenal pro řečtiny ve starověkém světě.

Proskuneó doslova znamená „poklonit se a políbit zemi“. Vzhledem k tomu, jaký obrázek se vám vybaví při čtení této pasáže. Vzdali učedníci Pánu srdečný palec nahoru? "To bylo docela šikovné, Pane, co jsi tam vzadu udělal, chodil po vodě a uklidňoval bouři." Chladný. Koodos tobě!"

Ne! Byli tak ohromeni tímto úžasným projevem moci, když viděli, že samotné živly byly podřízeny Ježíši – bouře utichající, voda ho podpírala –, že padli na kolena a poklonili se před ním. Tak říkajíc líbali zem. Toto byl akt naprostého podrobení. Proskuneó je slovo, které znamená naprosté odevzdání. Úplné podřízení znamená úplnou poslušnost. Když však Kornélius udělal totéž před Petrem, apoštol mu řekl, aby to nedělal. Byl to prostě muž jako Cornelius. A když se Jan sklonil, aby políbil zemi před andělem, anděl mu řekl, aby to nedělal. I když to byl spravedlivý anděl, byl to jen spoluslužebník. Nezasloužil si Johnovu poslušnost. Přesto, když se učedníci před Ježíšem poklonili a políbili zemi, Ježíš je nepokáral a neřekl jim, aby to nedělali. Židům 1:6 nám říká, že andělé se také pokloní a políbí zemi před Ježíšem, a opět to na Boží rozhodnutí udělají správně.

Kdybych vám teď měl říct, abyste něco udělal, poslechl byste mě bez výhrad? Radši ne. Proč ne? Protože jsem jen člověk jako ty. Ale co když se objeví anděl a řekne vám, abyste něco udělali? Poslechli byste anděla bezpodmínečně a bez otázek? Znovu, raději ne. Pavel řekl Galaťanům, že i kdyby vám „anděl z nebe oznámil jako dobrou zprávu něco, co přesahuje dobrou zprávu, kterou jsme vám oznámili, ať je proklet“. (Galatským 1:8 NWT)

Nyní se zeptejte sami sebe, až se Ježíš vrátí, budete ochotně poslouchat vše, co vám řekne, bez otázek a výhrad? Vidíš ten rozdíl?

Když byl Ježíš vzkříšen, řekl svým učedníkům, že „je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi“. (Matouš 28:18 NWT)

Kdo mu dal veškerou autoritu? Náš Nebeský Otec, samozřejmě. Pokud nám tedy Ježíš říká, abychom něco udělali, je to, jako by nám to říkal sám Nebeský Otec. Není v tom žádný rozdíl, že? Ale když vám muž řekne, abyste něco udělali a tvrdili, že mu to řekl Bůh, je to něco jiného, ​​pak byste se stejně museli poradit s Bohem, že?

„Pokud někdo touží plnit Jeho vůli, pozná o nauce, zda je od Boha, nebo mluvím o své vlastní originalitě. Kdo mluví o své vlastní originalitě, hledá svou vlastní slávu; ale kdo hledá slávu toho, který ho poslal, ten je pravdivý a není v něm žádná nespravedlnost." (Jan 7:17, 18 NWT)

Ježíš nám také říká:

„Vpravdě vám říkám, že Syn nemůže udělat jedinou věc ze své vlastní iniciativy, ale pouze to, co vidí dělat Otce. Neboť cokoli, co člověk dělá, tyto věci dělá i Syn podobným způsobem." (Jan 5:19 NWT)

Tak co, uctívali byste Ježíše? Mohl bys proskuneó Ježíš? To znamená, že byste se mu plně podřídili? Pamatovat, proskuneó je řecké slovo pro uctívání, které znamená úplné podřízení. Pokud by se před vámi v tomto okamžiku objevil Ježíš, co byste udělali? Poplácejte ho po zádech a řekněte: „Vítej zpět, Pane. Rád tě vidím. Co ti trvalo tak dlouho?" Ne! První věc, kterou musíme udělat, je padnout na kolena, sklonit se k zemi, abychom ukázali, že jsme ochotni se mu zcela podřídit. To znamená skutečně uctívat Ježíše. Uctíváním Ježíše uctíváme Jehovu, Otce, protože se podřizujeme jeho uspořádání. Pověřil Syna a třikrát nám řekl: „Toto je můj Syn, milovaný, kterého jsem schválil; Poslouchej ho." (Matouš 17:5 NWT)

Pamatujete si, když jste byli dítě a jednali jste neposlušně? Tvůj rodič by řekl: „Ty mě neposloucháš. Poslouchej mě!" A pak ti řekli, abys něco udělal, a ty jsi věděl, že bys to měl udělat lépe.

Náš Nebeský Otec, jediný pravý Bůh, nám řekl: „Toto je můj Syn… poslouchejte ho!“

Měli jsme lépe poslouchat. Měli jsme se raději podřídit. Měli jsme lepší proskuneóuctívejte našeho Pána Ježíše.

Tady se lidé pletou. Nedokážou vyřešit, jak je možné uctívat Jehovu Boha i Ježíše Krista. Bible říká, že nemůžete sloužit dvěma pánům, nebylo by tedy uctívání Ježíše a Jehovy jako snažit se sloužit dvěma pánům? Ježíš řekl ďáblovi, aby pouze uctíval [proskuneó] Bože, jak by tedy mohl přijmout uctívání sám sebe. Trinitář to obejde tím, že řekne, že to funguje, protože Ježíš je Bůh. Opravdu? Proč nám tedy Bible neříká, abychom také uctívali svatého ducha? Ne, existuje mnohem jednodušší vysvětlení. Když nám Bůh říká, abychom neuctívali žádné jiné bohy kromě něj, kdo rozhodne, co to znamená uctívat Boha? Ctitel? Ne, Bůh rozhoduje o tom, jak bude uctíván. To, co od nás Otec očekává, je naprosté podřízení. Nyní, pokud souhlasím s tím, že se zcela podřídím svému Nebeskému Otci, Jehovovi Bohu, a on mi pak řekne, abych se zcela podřídil jeho Synu, Ježíši Kristu, řeknu: „Promiň, Bože. To nejde. Podřídím se jen tobě?" Můžeme vidět, jak směšný by takový postoj byl? Jehova říká: „Chci, aby ses mi podřídil skrze mého Syna. Poslouchat ho znamená poslouchat mě."

A my říkáme: „Promiň, Jehovo, mohu poslouchat pouze příkazy, které mi přímo dáváš. Nepřijímám žádného prostředníka mezi vámi a mnou."

Pamatujte, že Ježíš nedělá nic ze své vlastní iniciativy, takže poslouchat Ježíše znamená poslouchat Otce. Proto je Ježíš nazýván „Slovem Božím“. Možná si vzpomenete na Židům 1:6, který jsme zatím četli dvakrát. Kde se říká, že Otec přivede svého prvorozeného a všichni andělé se mu budou klanět. Kdo tedy koho přináší? Otec přináší syna. Kdo říká andělům, aby uctívali Syna? Otec. A tady to máte.

Lidé se budou stále ptát: "Ale ke komu se mám modlit?" Za prvé, modlitba není proskuneó. Modlitba je místo, kde můžete mluvit s Bohem. Nyní přišel Ježíš, aby ti umožnil nazývat Jehovu svým Otcem. Před ním to nebylo možné. Před ním jsme byli sirotci. Vzhledem k tomu, že jsi nyní adoptované Boží dítě, proč bys nechtěl mluvit se svým otcem? "Abba, otče." Chceš také mluvit s Ježíšem. Dobře, nikdo ti v tom nebrání. Proč z toho dělat věc buď/nebo?

Nyní, když jsme zjistili, co to znamená uctívat Boha a Krista, pojďme se zabývat druhou částí názvu videa; část, kde jsem řekl, že svědkové Jehovovi ve skutečnosti uctívají muže. Myslí si, že uctívají Jehovu Boha, ale ve skutečnosti tomu tak není. Uctívají muže. Ale neomezujme to jen na svědky Jehovovy. Většina členů organizovaného náboženství bude tvrdit, že uctívá Ježíše, ale ve skutečnosti také uctívá muže.

Pamatujete na muže Božího, který byl oklamán starým prorokem v 1. Královské 13:18, 19? Starý prorok lhal muži Božímu, který přišel z Judy a kterému Bůh řekl, aby s nikým nejedl ani nepil a šel domů jinou cestou. Falešný prorok řekl:

„Na to mu řekl: „I já jsem prorok jako ty a anděl mi Jehovovým slovem řekl: ‚Ať se vrátí s tebou do tvého domu, aby jedl chléb a pil vodu.‘“ (Podvedl ho.) Vrátil se tedy s ním, aby jedl chléb a pil vodu v jeho domě.“ (1 král 13:18, 19 NWT)

Jehova Bůh ho potrestal za jeho neposlušnost. Poslouchal nebo se podřizoval spíše člověku než Bohu. V tom případě uctíval [proskuneó] muž, protože to je to, co to slovo znamená. Nesl následky.

Jehova Bůh k nám nemluví jako k prorokovi v 1. Královské. Místo toho k nám Jehova mluví prostřednictvím Bible. Mluví k nám prostřednictvím svého Syna Ježíše, jehož slova a učení jsou zaznamenána v Písmu. Jsme jako ten „muž Boží“ v 1. Královské. Bůh nám říká, kterou cestou se vydat. Dělá to prostřednictvím svého slova, Bible, kterou všichni máme a můžeme si ji všichni sami přečíst.

Pokud se tedy muž prohlašuje za proroka – ať už je členem vedoucího sboru, televizním evangelistou nebo papežem v Římě – pokud nám tento muž řekne, že k němu mluví Bůh, a pak nám řekne, abychom to vzali jinak cesta domů, cesta odlišná od té, kterou Bůh vytyčil v Písmu, pak musíme tohoto muže neposlouchat. Pokud to neděláme, pokud toho muže posloucháme, uctíváme ho. Klaníme se před ním a líbáme zemi, protože se podřizujeme jemu spíše než Jehovovi Bohu. To je velmi nebezpečné.

Muži lžou. Lidé mluví o své vlastní originalitě, hledají svou vlastní slávu, ne slávu Boží.

Moji bývalí spolupracovníci v Organizaci svědků Jehovových bohužel toto přikázání neposlouchají. Pokud nesouhlasíte, zkuste malý experiment. Zeptejte se jich, jestli je v Bibli něco, co jim říká, aby dělali jednu věc, ale vedoucí sbor jim řekl, aby dělali něco jiného, ​​co by poslechli? Budete překvapeni odpovědí.

Jeden starší z jiné země, který sloužil více než 20 let, mi vyprávěl o škole pro starší, kterou navštěvoval, kde jeden z instruktorů pocházel z Brooklynu. Tento prominentní muž zvedl Bibli s černým obalem a řekl třídě: „Pokud by mi vedoucí sbor řekl, že obal této Bible je modrý, pak je modrý. Sám mám podobné zkušenosti.

Chápu, že může být těžké porozumět některým biblickým pasážím, a tak průměrný svědek Jehovův bude věřit mužům, kteří to mají na starosti, ale jsou některé věci, které není těžké pochopit. V roce 2012 se stalo něco, co mělo šokovat všechny svědky Jehovovy, protože tvrdí, že jsou v pravdě a tvrdí, že uctívají [proskuneó, podřídit se] Jehovovi Bohu.

Bylo to v tom roce, kdy vedoucí sbor směle přijal označení „věrný a rozvážný otrok“ a požádal všechny svědky Jehovovy, aby se podřídili jejich výkladu Písma. Veřejně se označovali jako „strážci doktríny“. (Pokud o mně pochybujete, vygooglujte si to.) Kdo je jmenoval Strážci doktríny. Ježíš řekl, že ten, kdo „mluví o své vlastní originalitě, hledá svou vlastní slávu…“ (Jan 7:18, NWT)

V průběhu historie Organizace byli „pomazaní“ považováni za věrného a diskrétního otroka, ale když v roce 2012 na sebe vedoucí sbor vzal tento plášť, ze stáda se sotva ozvalo šeptání protestů. Úžasný!

Tito muži nyní tvrdí, že jsou Božím komunikačním kanálem. Směle tvrdí, že jsou náhražkami Krista, jak vidíme v jejich verzi NWT z roku 2017 ve 2. Kor 2:20.

„Proto jsme vyslanci, kteří zastupují Krista, jako by Bůh skrze nás volal. Jako náhradníci za Krista prosíme: „Smiřte se s Bohem“.

Slovo „nahrazení“ se v původním textu nevyskytuje. Vložil jej výbor Překladu nového světa.

Jako jednající náhražka Ježíše Krista očekávají, že je svědkové Jehovovi budou bezpodmínečně poslouchat. Poslechněte si například tento úryvek z Strážná věž:

„Když „Asyřané“ zaútočí... pokyny k záchraně života, které dostáváme od Jehovovy organizace, se nemusí z lidského hlediska jevit jako praktické. Všichni musíme být připraveni uposlechnout jakékoli instrukce, které dostaneme, ať už se to jeví jako rozumné ze strategického nebo lidského hlediska, nebo ne.“
(w13 11 / 15 s. 20 par. 17 Sedm pastýřů, osm vévodů - co pro nás dnes znamenají)

Považují se za kolektivního Mojžíše. Když s nimi někdo nesouhlasí, považují toho člověka za novodobého Koraha, který se postavil proti Mojžíšovi. Ale tito muži nejsou moderním ekvivalentem Mojžíše. Ježíš je větší Mojžíš a každý, kdo očekává, že lidé budou následovat je, místo aby následovali Ježíše, sedí na Mojžíšově sedadle.

Svědkové Jehovovi nyní věří, že tito muži z vedoucího sboru jsou klíčem k jejich záchraně.

Tito muži prohlašují, že jsou králi a kněžími, které si Ježíš vyvolil, a připomínají svědkům Jehovovým, že by „nikdy neměli zapomínat, že jejich spasení závisí na jejich aktivní podpoře Kristových pomazaných „bratrů“, kteří jsou stále na zemi. (w12 3/15 str. 20 odst. 2)

Ale Jehova Bůh nám říká:

"Nedůvěřujte knížatům, smrtelným lidem, kteří nemohou spasit." (Žalm 146:3 BSB)

Žádný muž, žádná skupina mužů, žádný papež, žádný kardinál, žádný arcibiskup, žádný televizní evangelista, ani vedoucí sbor neslouží jako základní kámen naší spásy. Tuto roli plní pouze Ježíš Kristus.

"Toto je 'kámen, se kterým jste vy, stavitelé, zacházeli jako bezdůvodně, a stal se hlavním úhelným kamenem'." Navíc v nikom jiném není spásy, protože pod nebem není žádné jiné jméno dané lidem, v němž bychom měli být spaseni." (Skutky 4:11, 12)

Upřímně řečeno, jsem šokován, že mí bývalí přátelé svědkové Jehovovi tak snadno sklouzli k uctívání mužů. Mluvím o mužích a ženách, které znám desítky let. Zralí a inteligentní jedinci. Přesto se neliší od Korinťanů, které Pavel pokáral, když napsal:

"Vždyť TY s radostí snášíš nerozumné osoby, když vidíš, že jsi rozumné." Ve skutečnosti se snášíš s tím, kdo TĚ zotročuje, kdo požírá [co máš], kdo se chytá [co máš], kdo se nad [TEBE] povyšuje, kdo TĚ udeří do tváře.“ (2. Korinťanům 11:19, 20, NWT)

Kam se poděly zdravé úvahy mých bývalých přátel?

Dovolte mi parafrázovat Pavlova slova ke Korinťanům, když mluvím k mým drahým přátelům:

Proč s radostí snášíte nerozumné lidi? Proč se snášíte s vedoucím orgánem, který vás zotročuje tím, že vyžaduje přísnou poslušnost každému jejich diktátu a říká vám, jaké svátky můžete a nemůžete slavit, jaké léčebné postupy můžete a nemůžete přijmout, jakou zábavu můžete a nemůžete poslouchat? Proč se smíříte s vedoucím orgánem, který pohltí to, co máte, prodejem vašeho těžce vydobytého majetku síně království přímo pod vašimi nohami? Proč se smíříte s vedoucím sborem, který si vezme to, co máte, tím, že vezme všechny přebytečné prostředky z vašeho sborového účtu? Proč zbožňujete muže, kteří se nad vámi povyšují? Proč snášíte muže, kteří vás bijí do tváře, když požadujete, abyste se otočili zády ke svým vlastním dětem, které se rozhodly, že už nechtějí být svědky Jehovovými? Muži, kteří používají hrozbu vyloučení jako zbraň k tomu, abyste se jim poklonili a podřídili se.

Vedoucí sbor prohlašuje, že je věrným a rozvážným otrokem, ale co dělá tohoto otroka věrným a rozvážným? Otrok nemůže být věrný, pokud učí lži. Nemůže být diskrétní, pokud o sobě arogantně prohlašuje, že je věrný a diskrétní, místo aby čekal, až to udělá jeho pán po jeho návratu. Z toho, co víte o historických a současných činnostech vedoucího sboru, myslíte si, že Matouš 24:45–47 je jejich přesným popisem, věrného a rozvážného otroka, nebo by následující verše seděly lépe?

„Jestli si však někdy ten zlý otrok ve svém srdci řekne: ‚Můj pán se zdržuje‘ a začne bít své spoluotroky a jíst a pít s potvrzenými opilci, pán toho otroka přijde v den, kdy to udělá. neočekávat a za hodinu, kterou nezná, a potrestá ho nejpřísněji a přidělí mu místo u pokrytců. Tam bude jeho pláč a skřípění zubů." (Matouš 24:48-51 NWT)

Vedoucí sbor rychle označí každého, kdo s ním nesouhlasí, za jedovatého odpadlíka. Jako kouzelník, který vás zde rozptyluje pohybem ruky, zatímco jeho druhá ruka dělá trik, říkají: „Pozor na odpůrce a odpadlíky. Ani je neposlouchejte ze strachu, že vás svedou uhlazenými slovy.“

Ale kdo vlastně svádí? Bible říká:

„Nenechte se žádným způsobem svést, protože to nepřijde, dokud nejprve nepřijde odpadnutí a nebude odhalen muž bezzákonnosti, syn zkázy. Je postaven do opozice a pozvedá se nad každého, kdo je nazýván „bůh“ nebo předmětem úcty, takže usedá v Božím chrámu a veřejně se ukazuje jako bůh. Nepamatuješ si, že když jsem ještě byl s tebou, říkal jsem ti tyto věci?" (2. Tesalonickým 2:3-5) NWT

Pokud si myslíte, že se zaměřuji pouze na svědky Jehovovy, mýlíte se. Pokud jste katolík, mormon, evangelista nebo jakákoli jiná křesťanská víra a jste spokojeni s vírou, že uctíváte Ježíše, žádám vás, abyste se důkladně podívali na svou formu uctívání. Modlíš se k Ježíši? Chválíš Ježíše? kážeš Ježíše? To je všechno dobré a dobré, ale to není uctívání. Pamatujte si, co to slovo znamená. Poklonit se a políbit zemi; jinými slovy, plně se podřídit Ježíši. Pokud vám vaše církev říká, že je v pořádku poklonit se před zákonem a modlit se k němu, té modle, posloucháte svou církev? Protože Bible nám říká, abychom utekli před modloslužbou ve všech jejích podobách. To mluví Ježíš. Říká vám vaše církev, abyste se plně zapojil do politiky? Protože Ježíš nám říká, abychom nebyli součástí světa. Říká vám vaše církev, že je v pořádku vzít zbraně a zabít spolukřesťany, kteří jsou náhodou na druhé straně hranice? Protože Ježíš nám říká, abychom milovali své bratry a sestry, a ti, kdo žijí mečem, mečem zemřou.

Uctívání Ježíše a bezpodmínečná poslušnost vůči němu je těžké, protože nás to staví do rozporu se světem, dokonce i se světem, který se nazývá křesťanským.

Bible nám říká, že brzy přijde čas, kdy budou zločiny církve souzeny Bohem. Stejně jako zničil svůj bývalý národ, Izrael v době Kristově, kvůli jejich odpadlictví, stejně tak zničí náboženství. Neříkám falešné náboženství, protože by to byla tautologie. Náboženství je formalizovaná nebo ritualizovaná forma uctívání vnucená lidmi, a proto je ze své podstaty falešná. A to se liší od uctívání. Ježíš řekl Samaritánce, že ani v Jeruzalémě v chrámu, ani na hoře, kde se Samařané uctívali, Bůh uctívání nepřijme. Místo toho hledal jednotlivce, nikoli organizaci, místo, církev nebo jakékoli jiné církevní uspořádání. Hledal lidi, kteří by ho uctívali v duchu a pravdě.

Proto nám Ježíš prostřednictvím Jana ve Zjevení říká, abychom z ní vyšli můj lid, pokud se s ní nechcete podílet na jejích hříších. (Zjevení 18:4,5). Stejně jako starověký Jeruzalém bude náboženství zničeno Bohem za jeho hříchy. Až přijde čas, bude pro nás nejlepší nebýt uvnitř Velkého Babylonu.

Na závěr si to připomenete proskuneó, uctívání, v řečtině znamená líbat zemi před nohama někoho. Budeme políbit zemi před Ježíšem tím, že se mu plně a bezpodmínečně podřídíme bez ohledu na osobní cenu?

Zanechám vám tuto poslední myšlenku ze Žalmu 2:12.

„Polibte syna, aby se nerozzuřil, a vy nezahynete [z] cesty, neboť jeho hněv snadno vzplane. Šťastní jsou všichni, kdo se k němu ukrývají." (Žalm 2:12)

Děkuji za váš čas a pozornost.

Meleti Vivlon

Články Meleti Vivlon.
    199
    0
    Líbilo by se vám vaše myšlenky, prosím komentář.x