[Ws3 / 17 sivulta. 18 toukokuu 15-21]
”Oi Jehova, muista, kiitos kuinka olen kulkenut sinun edessäsi uskollisesti ja täydellisellä sydämellä.” - 2 Kings 20: 3.
Tämä erityisesti Vartiotorni Tutkimuksessa käytetään neljää kuninkaallista esimerkkiä muinaisen Israelin päivistä ohjaamaan Jehovan todistajia palvelemaan Jumalaa täydellisellä sydämellä. Ei tietenkään ole mitään vikaa käytettäessä esimerkkejä uskollisista miehistä, jotka on kirjattu esikirjoituksen kirjoituksiin (PS) objektioppioiksi, jotka opastavat meitä tänään. On kuitenkin huomattava, että Vartiotornien Raamattu- ja Tracttiyhdistyksen julkaisuissa selkeät yliarvioinnit tällaisista esimerkeistä. On havaittu, että olemme juutalais-kristillinen uskonto painottaen voimakkaasti kristinuskon "judeo" -kohtaa. Onko se ongelma?
Jehovan todistajat eivät käytä termejä ”Vanha Testamentti” ja “Uusi Testamentti”, joita käytetään yleisesti kristillisyyden kirkoissa. Syy tähän selitetään asiakirjan liitteessä 7E (s. 1585) Pyhien kirjoitusten uusi maailman käännös - Viite Raamattu. Olitpa hyväksynyt tämän päättelyn tai uskotko, että se ei ole tutkijanarviointia, on tunnustettava, että yksi syy näiden kahden termin välttämiseen on JW.orgin halu etäisyydestä jatkuvasti muuhun kristikuntaan. (Todellisuudessa, vaikka todistajat ovatkin kristillisiä kirkkokuntia, he eivät pidä itseään osana kristikuntaa.) Kaikessa näin on kuitenkin vielä enemmän kuin mitä näemme pinnalla. Liitteen 7E mukaan on tarkempaa korvata "testamentti" sanalla "liitto", mutta järjestö hylkää myös termit "vanha liitto" ja "uusi liitto". Miksi?
Väitetään, että Raamattu on yksi teos, joten tällaisilla jakautumisilla ei ole "pätevää perustaa".
Siksi heprea- ja arameankielisiä kirjoituksia ei voida kutsua vanhaksi testamentiksi ja kristillisiä kreikkalaisia kirjoituksia kutsutaan uudeksi testamentiksi. Jeesus Kristus itse viittasi pyhien kirjoitusten kokoelmaan nimeltä ”pyhät kirjoitukset”. . ”(Mt 21: 42; herra 14: 49; Joh 5: 39) Apostoli Paavali viittasi heihin” pyhiin kirjoituksiin ”,” pyhiin kirjoituksiin ”ja” pyhiin kirjoituksiin ”.
(Rbi8 s. 1585 7E ilmaisut ”Vanha testamentti” ja “Uusi testamentti”)
Järkevä raamatuntutkija huomaa kuitenkin, että tämän julistuksen antaessaan Liite 7E sitoutuu edelleen jakamaan Raamatun kahteen osaan: ”Heprealaiset ja aramealaiset kirjoitukset” ja ”Kristilliset kreikkalaiset kirjoitukset” heikentäen siten tahattomasti heidän väitteitään. Miksi jakaa ne sen kielen perusteella, jolla ne kirjoitettiin? Mitä se saa aikaan? Miksi kannattaa käyttää vanhaa liittoa ja uutta liittoa? Varmasti jälkimmäinen antaisi toivotun etäisyyden kristinuskosta, mutta lisäisi merkitystä kuin hänen yksinkertaisesta kielipohjaisesta nimityksestään löytyy?
Voisiko olla niin, että joko testamentin tai liiton käyttö, erityisesti liitettyjen adjektiivien "vanha" ja "uusi" kanssa, aiheuttaa opillisia vaikeuksia JW.org: lle? Todistajat opettavat, että kristityt (lukuun ottamatta pieni, pieni vähemmistö) eivät ole minkäänlaisessa liitossa. Vanhan liiton korostaminen Jehovan ja juutalaisten välillä, joka korvattiin uudella liitolla Jehovan sekä juutalaisten ja pakanoiden (eli kristittyjen) välillä, ei sovi organisaatiolle, joka opettaa ihmisille, että Jumala ei ole tehnyt mitään heidän kanssaan.[I] Järjestö ei yksinkertaisesti halua todistajien asuvan vanhojen ja uusien liittojen Raamatun sanomassa, koska todistajien opetuksessa kaikki tämä pätee pieneen 144,000 XNUMX yksilön ryhmään, jättäen JW.org: n roolin ulkopuolelle. Uuden liiton asuminen saa kristityn myös pysähtymään erityissuhteessaan Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen. Tällaisten kysymysten välttäminen viittaamalla Raamatun kahteen jakoon kielellä, jolla kumpikin kirjoitettiin. Järjestö kannustaa laumaansa ajattelemaan Jehovaa koko ajan Jeesuksen Kristuksen virtuaalisen poissulkemisen vuoksi. Yrittämällä hämärtää jako esikristillisten kirjoitusten ja kristillisten kirjoitusten välillä, on helpompaa työntää Jeesus toiselle puolelle ja keskittyä tottelevaisuuteen ja palveluun vain Jehovaa kohtaan. Todistajat pyrkivät erottamaan itsensä muusta kristikunnasta käyttämällä Jehovan nimeä.
Vaikka keskittyminen neljän israelilaisen kuninkaan elämänkokemuksiin voi olla myönteinen tapa vetää rinnakkaisuuksia, joista kristityt voivat hyötyä, haluamme varmistaa, että me johdatamme jatkuvasti Jeesusta keskusteluun, koska se on yksi tärkeimmistä tarkoituksista, kun Jumala inspiroi kristittyjä Pyhät kirjoitukset. Tämän artikkelin otsikko on ”Jehovan palveleminen täydellä sydämellä”. Se on kaikki hyvin ja hyvää. Kun kuitenkin orjitat jotakuta, palvelet häntä, eikö niin? Tarkkaile, kuinka orjaa käytetään CS: ssä aina, kun sana liitetään sille, jolle yksi orja.
”Paavali, Jeesuksen Kristuksen orja…” (Ro 1: 1)
"Orja Herralle." (Ro 12:11)
"... hänet, jota kutsuttiin, kun vapaa mies on Kristuksen orja." (1Ko 7:21)
"Jos olisin vielä miellyttänyt ihmisiä, en olisi Kristuksen orja." (Gal.1: 10)
"... sillä minä kannan ruumiillani Jeesuksen [orjan] merkkejä." (Gal 6:17)
"Orja Mestarille, Kristus." (Kol 3:24)
"… Tychicus, [rakas veljeni) ja uskollinen palvelija ja orjatoveri Herrassa." (Kol 4: 7)
"Epafras, joka on sinun joukostasi, Kristuksen Jeesuksen orja ..." (Kol 4:12)
"... kuinka käänsit Jumalan (epäjumaliesi) puoleen orjata elävää ja todellista Jumalaa ja odotat hänen Poikaansa taivaasta ... nimittäin Jeesusta ..." (1Te 1: 9)
”Mutta Herran orja…” (2Ti 2:24)
”Paavali, Jumalan orja ja Jeesuksen Kristuksen apostoli…” (Tit. 1: 1)
”Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen orja…” (Jaak. 1: 1)
”Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen orja ja apostoli…” (2Pi 1: 1)
”Juudas, Jeesuksen Kristuksen orja…” (Juudas 1: 1)
”Jeesuksen Kristuksen ilmoitus ... orjaansa Johannekselle ...” (Il 1: 1)
"Ja he lauloivat Jumalan orjan Mooseksen laulua ja Karitsan laulua ..." (Il 15: 3)
Huomaat harvinaisissa tapauksissa, kun kristityn sanotaan palvelevan Jumalaa, Jeesus mainitaan edelleen. Joten artikkeli, jossa korostetaan toistuvasti, kuinka voimme palvella (orjaa) Jehova Jumalalle, jossa ei mainita lainkaan myös Jeesuksen orjuuttamista tai palvelemista, on täysin sopusoinnussa kristittyjen sanoman kanssa, joka on esitetty CS: ssä.
Voisiko olla niin, että vetämällä rinnakkaisia muinaisen Israelin kansan kanssa, heidän on toinen työohjelma?
Juutalaiset tottelivat ja palvelivat Jehovaa maallisten edustajien välityksellä. He tottelivat ja palvelivat Jehovaa kuuntelemalla Moosesta ja tottelemalla sitä. He tottelivat ja palvelivat kuunnellen maallisia kuninkaitaan. Samoin kristityt tottelevat ja palvelevat Jehovaa ihmisen kautta, mutta tuo mies on Herra Jeesus Kristus. (Apostolien teot 17:31; Roomalaisille 1: 1--7.) Todellinen kristinusko poistaa Mooseksen, Joosuan ja Israelin kuninkaiden kaltaiset ihmisjohtajat yhtälöstä. Jos miehet haluavat hallita muita miehiä, yksi tapa on minimoida Jeesuksen rooli. Katolinen kirkko saavutti tämän tekemällä paavi Kristuksen kirkkoherraksi. I kirkkoherra on mies, joka täyttää papin poissa ollessa. Hän on pappin sijainen. (Siitä muuten me saamme sanan ”sijainen”.) Joten paavi voi laatia lain, kuten ehkäisyvälineiden käytön kieltämisen, ja sillä on kaiken vallan paino, ikään kuin Jeesus itse olisi läsnä. tuon lain.
Menetelmä, jonka Jehovan todistajien nykyinen johto on valinnut, on keskittyä israelilaisten malliin, jossa Jeesusta ei näy. Miehet, jotka ottavat johtoaseman organisaatiossa, voivat sitten asettua samanlaiseen asemaan kuin miehet, kuten Mooses tai Israelin kuninkaat. Tämä on ollut aivan yhtä tehokasta kuin katolinen malli. Havainnollistaakseni kuinka tehokasta tämä on ollut, aion kertoa tapahtuman omasta elämästäni. (Tiedän, että anedootit eivät ole todisteita, mutta mielestäni se, mitä aion kertoa, on tarpeeksi yleistä, että monet tuollaiset lukevat samaa mieltä ja voivat lisätä oman todistuksensa.)
Äskettäin vanhojen ystävien kanssa käydyssä keskustelussa, jossa pystyin paljastamaan joitain järjestön vääriä opetuksia sekä heidän tekopyhän jäsenyytensä Yhdistyneissä Kansakunnissa, tuohon aikaan hiljaisen avioparin aviomies, lähti mukaan ja sanoi hylkäävästi: "No, minä rakastan Jehovaa!" Tämän oli tarkoitus lopettaa keskustelu hänen mielessään. Se, mitä hän todella tarkoitti, ja mikä kävi hyvin ilmeiseksi jatkaessamme keskustelua, oli se, että Jehova ja järjestö olivat hänelle samanarvoisia. Kukaan ei voi rakastaa toista rakastamatta toista. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun olen altistunut tämäntyyppisille päättelyille.
Asia on, että keskittymällä jatkuvasti israelilaisten malliin ja jonkun ihmisen edustajan toimien kanavana Jehova Jumalan ja ihmisten välillä, järjestön johtajat ovat asettaneet itsensä todella tehokkaasti samaan asemaan Jehovan todistajien mielessä. Tämä on tehty niin tehokkaasti, että he pystyivät julkaisemaan kaavion organisaation hallintorakenteesta, jossa Jeesus Kristus ei ollut ollenkaan. Vielä hämmästyttävämpää on, että tämä tehtiin aiheuttamatta miljoonien Jehovan todistajien mielessä vain aaltoilua. He eivät yksinkertaisesti huomanneet, että Jeesus oli erotettu!
Ja niin tulemme tämän päivän tutkimukseen, jossa aiomme tarkastella neljän israelilaisen kuninkaan esimerkkiä. Jälleen kerran ei ole mitään vikaa ajatuksessa palvella Jehovaa täydellä sydämellä. Sitä on kuitenkin mahdotonta tehdä kristillisessä seurakunnassa, jos korvataan Jeesus Kristus ihmisillä. Jeesuksen sisällyttäminen on niin tärkeää pelastuksellemme, että se tulisi mainita toistuvasti, mutta tässä artikkelissa Jeesuksen nimi esiintyy vain kaksi kertaa ohimennen, mutta ei koskaan sellaisena, jota meidän tulisi palvella ja totella.
Saman rummun lyöminen
”… Voi olla tilanne, jossa voit matkia Asan innokkuutta. Entä esimerkiksi jos perheenjäsenesi tai läheinen ystäväsi tekee syntiä, hän ei tee parannusta ja on erotettava? Haluatko ryhtyä päättäväisiin toimiin lopettamalla yhteydenpidon kyseiseen henkilöyn? Mitä sydämesi muuttaisi sinut tekemään? ” - par. 7
Itse, mitä olisi sydämesi käskee sinun tehdä, jos olet eronnut ystävä tai sukulainen? Jos kauan kadonnut erotettu tyttäresi soittaisi sinulle puhelimessa - kuten viime vuoden alueellisen vuosikongressin draamassa kuvattiin - kieltäydyisitkö edes vastaamasta? Hän saattaa soittaa parannukseen tai jonkin hätätilan vuoksi, jossa hän tarvitsee kipeästi apua. Mitä sydämesi pakottaisi tekemään? Olisiko Jehovan kanssa täydellinen sydän kylmä ja huolimaton? Pitäisikö se uskollisuuden ihmisten johtaman organisaation saneluille rakkauden lain yläpuolella? Ohjaisiko sinua miesten säännöt vai "kultaisessa säännössä" ilmaistu periaate? (Gal 5:14, 15) Jos sinä olisit erotettu, kuinka haluaisit, että sinua kohdellaan?
Tämä herättää vielä yhden kysymyksen: Miksi Vartiotornin ohjeiden tiukka noudattaminen siitä, miten erotettuja henkilöitä kohdellaan, on niin tärkeää, että se on toistettava yhä uudelleen julkaisuissa? Miksi järjestö soveltaa väärin 2. Joh. 8, 9 kattamaan kaikki synnit, kun se oli selvästi tarkoitettu käsittelemään vain niitä, jotka vastustivat aktiivisesti Kristuksen opetusta? Edellyttääkö Jehovan palveleminen täydellä sydämellä selvästi meitä olemaan sydämestään kärsiviä ja tarvitsevamme armomme? Onko tämän viestin jatkuva harppaus osoitus siitä, että järjestön johto tuntee olevansa uhattuna?
Oikea näkymä henkisestä toiminnasta
Kuten Asa, voit osoittaa, että sinulla on täydellinen sydän luottamalla täysin Jumalaan, kun kohtaat opposition, jopa jotkut, jotka saattavat tuntua ylitsepääsemättömiltä… .Työtovereet voivat huijata sinua viettämään vapaapäiviä hengellisiin toimintoihin tai etkä työskentele usein ajan myötä. - par. 8
Tietysti ”vapaa-ajan [työn] ottaminen henkistä toimintaa varten” näyttää kiitettävältä toimintatavalta oikeissa olosuhteissa. Se tarkoittaa tosiaankin uhrautumista, mutta Paavali luopui monista asioista pitäen niitä kaikkia vain paljon roskina, jotta hän voisi saada Kristuksen. (Fil.3: 8) Onko 'Kristuksen saaminen' sellaista 'hengellistä toimintaa', johon tämä kappale viittaa? Valitettavasti, koska olen ollut yksi niistä uskollisista todistajista, joka on omistanut valtavan osan aikuiselämästään tällaiselle ”hengelliselle toiminnalle”, voin turvallisesti sanoa, ettei niin ole. Paavali halusi "saada Kristuksen", mutta minulle opetettiin, etten voinut tehdä sitä. En ollut voideltu. En voinut edes pyrkiä siihen, että minua kutsutaan Kristuksen veljeksi ja Jumalan lapseksi. Parasta mitä voisin toivoa, oli 'hyvä ystävä'.
Katsotaanpa sitä tällä tavalla: Jos baptisti tai mormoni käyttäisi samaa argumenttia, pitäisikö Jehovan todistaja sitä pätevänä? Tiedämme vastauksen "ei" yksinkertaisesti siksi, että todistajat pitävät kaikkia muita uskontoja väärinä, joten heillä ei voi olla pätevää "hengellistä toimintaa". Loppujen lopuksi tosi palvojat palvovat Isää sekä hengessä että totuudessa, joten toinen kulkee käsi kädessä toisen kanssa. (Johannes 4:23)
Vuosien opiskelujen jälkeen olen huomannut, että käytännössä kaikilla Jehovan todistajille ainutlaatuisilla opeilla ei ole perustetta Raamatussa. Joten katson itseni uhrautumisen elämään, joka on omistettu JW: n "hengellisen toiminnan" edistämiselle, suureksi osaksi ajanhukaksi ihmisten palveluksessa. Siitä hyötyin kuitenkin elämästä, joka oli omistettu Jumalan ja Kristuksen tuntemiseen paremmin - elämän, joka oli omistettu Raamatun tutkimiseen. (Johannes 17: 3) En olisi siellä missä olen, ellei sitä olisi ollut, joten en kadu ajanhukkaa niin paljon kuin se antoi minulle perustan rakentaa usko Jeesukseen Kristukseen lapsena Jumala toivoen hallitsevan hänen kanssaan taivasten valtakunnassa. Se on jotain, johon kannattaa pyrkiä. Joten olen täysin samaa mieltä apostoli Paavalin kanssa. Se on kaikki roskaa, jos vain voin saada Kristuksen. Olen varma, että monet meistä tuntevat saman.
Yksi henkisestä toiminnasta, johon meidän odotetaan osallistuvan, viitataan kappaleessa 9.
Jumalan palvelijat menevät pidemmälle kuin vain ajattelevat itseään. Asa edisti todellista palvontaa. Autamme myös muita ”etsimään Jehovaa”. Kuinka tyytyväisiä Jehovalle on oltava, kun hän näkee puhumme naapureidemme ja muiden kanssa hänestä tekemällä niin aitoa rakkautta häntä kohtaan ja todellista kiinnostusta ihmisten ikuiseen hyvinvointiin! - par. 9
Jälleen kerran ei mainita lainkaan Jeesusta. Koko painopiste kohdistetaan Jehovaan lukuun ottamatta sitä, jonka Hän sanoi meille - omalla äänellään, ei vähempää! - kuunnella. (Mt 3:17; 17: 5; 2Pi 1:17)
Idolizing miehet
Kirjailija yrittää löytää Hiskian poistamalla epäjumalanpalvelun väärän palvonnan valtakunnasta ja pyrkii löytämään nykyajan rinnakkaisuuden välttääkseen ihmisten epäjumalia.
"Emme selvästikään halua matkia niitä ihmisiä maailmassa, jotka sosiaalisen median avulla kohtelevat ihmisiä ikäänkuin epäjumaliksi ... .Voimme kysyä itseltämme:" Vältänkö ihmisten epäjumalia ...? " - par. 17
Kaksikymmentä vuotta sitten useimmilla meistä ei olisi ollut mitään ongelmia tämän tunteen kanssa. Nyt voimme kuitenkin havaita siinä tekopyhyyden. Sanovatko he ", mutta eivät" tekemässä? Veljekset ovat tulleet epäjumalata hallintoelimen jäseniä, ei vähäisessä määrin sen vuoksi, että tällaiset jäsenet näkyvät JW-lähetyksissä ja alueellisten ja kansainvälisten vuosikongressien erittäin suurissa videonäytöissä. Oli aika, jolloin keskimääräinen Jehovan todistaja ei voinut nimetä enemmän kuin yhtä tai kahta hallintoelimen jäsentä, mutta nyt se on kaikki muuttunut. Yritä pyytää veljeä tai siskoa nimeämään ne kaikki. Kun he ovat tehneet tämän, pyydä heitä nimeämään kaikki apostolit. 'Nuf sanoi?
Paranna meitä viestistä
Jumalan sanan lukeminen joka päivä on hyödyllinen käytäntö. Kappaleen 19 neuvo näyttää siis järkevältä.
Muista myös, että pyhien kirjoitusten lukeminen kosketti Josian sydäntä ja sai hänet toimimaan. Jumalan sanan lukeminen saattaa saada sinut ryhtymään toimiin, jotka lisäävät onnellisuuttasi ja vahvistavat ystävyyttäsi Jumalaan, ja kannustavat sinua auttamaan muita etsimään Jumalaa. (Lue 2 Chronicles 34: 18, 19.) - par. 17
Neuvo on kuitenkin pilaantunut taustalla olevasta sanomasta. Opiskelet "vahvistamaan ystävyyttäsi Jumalan kanssa". Tätä varten "luettu" pyhien kirjoitusten kohta on otettu PS: ltä, ei CS: ltä. Paremmat ovat Paavalin sanat Timoteukselle Jumalan sanan lukemisesta: 2.Timoteukselle 3: 14-17. Siinä keskitytään kuitenkin ”uskoon Kristuksen Jeesuksen yhteydessä”, ei Jehova Jumalaan, eikä tietenkään Timoteusta kutsuta Jumalan ystäväksi. Timothyn toivo ei ole toivo, jonka järjestö haluaa meidän saavan.
Joten vaikka kritisoi tätä näennäisesti viattomia neuvoja lukea säännöllisesti Jumalan sanaa, satunnainen lukija saattaa tuntua pikku picayunelta, mutta kokenut tutkija on tietoinen siitä, kuinka tällaisella hienovaraisella vihjauksella ihminen voi saada ajattelemaan väärää polkua.
Ensi viikolla tutkimuksen teemaa jatketaan tutkimalla näiden neljän kuninkaan tekemiä virheitä oppiakseen heidän esimerkillään.
____________________________________________________________________
[I] Näiden artikkeleiden säännölliset lukijat ovat huomanneet, että olen viime aikoina suosinut termejä ”esikristilliset kirjoitukset” ja “kristilliset kirjoitukset”. Syynä tähän on, että vaikka vanhoilla ja uusilla liitoilla on suuri merkitys, ne eivät kata kaikkea Raamattua. Vanha liitto syntyi vasta, kun ihmiset olivat kulkeneet maapallolla reilusti yli 2000 vuotta. Siksi selkeyden vuoksi Raamatun kahden osan jakaminen kristinuskon tulon perusteella näyttää paremmalta valinnalta. Tämä on tietysti etusija, eikä kenenkään pidä ottaa sitä pääsääntöisesti huomioon. Riippuen yleisöstä, jolle puhutaan, Vanha testamentti (UT) ja Uusi testamentti (UT) voivat olla sopivampia.
Kiitos tämän artikkelin upeasta erittelystä. Rakastan hyökkäystä sosiaaliseen mediaan ja Ison-Britannian neuvostoa, joka kehottaa meitä olematta seuraamaan ihmisiä, jotka eivät ole veljeyden alla, ja käyttävät siihen Aquilla- ja Priscilla-esimerkkejä. Hyvä huomautus useimmista JDubista, jotka eivät tiedä apostolien nimiä, mutta tietäisivät GB-jäsenet.
Artikkelin kappaleessa 8 puhutaan lujana siitä, mikä on oikein ja viisasta, puhuin juuri sisarelle tänään ja hänen kommenttiensa perusteella kävi ilmeiseksi, ettei hän vain tiedä miten uskonto toimii. Kun selitin, että hän huudahti "No niin yhtä hyvin en tiedä, olen kuullut tämän tekosyyn ennen sen tyypillistä todistajan päättelyä, monet eivät yksinkertaisesti näytä olevan kiinnostuneita tietämään, mikä on todellinen totuus tai mikä on oikein tai viisasta. Mitä voit tehdä ? Varmasti tämä ei ole asenne, jonka meidän pitäisi olla,
Rehellisesti sanottuna, koko ajan ajattelin aina, että Jeesus oli kuvan enkeli. Ehkä siksi, että halusin hänen olevan. Koska he sanovat maallista, voisiko Jeesus kuitenkin ottaa sen huomioon, koska hän hallitsee taivaasta? Luulen, että jos enkeli olisi Jeesus, hän leijuu #1 hallintoelimen päälle, koska täältä kaikki tiedot ovat peräisin. Ajatuksia ???
"Tämä on tehty niin tehokkaasti, että he pystyivät julkaisemaan kaavion sen organisaation hallintorakenteesta, jossa Jeesus Kristus ei ollut lainkaan".
Noin vuosi sitten lähetin tämän kuvan neuvottelukunnan vanhemmalle kysyäkseni, miksi Kristus ”johtajamme” puuttuu näkyvästi. Hänen vastauksensa oli lainata Matt 18: 19,20 - periaatteessa ei vastausta
Pidän tämän kuvan taustakuvana puhelimessani ja toisinaan osoitan sitä ystävällisemmille ystäville nähdäksesi heidän leukojensa pudonneen
Itse asiassa se Raamattu vastaa kysymykseen. Jos Vartiotornin kuvassa kuvatut kootaan yhteen Jeesuksen nimeen, hän olisi läsnä. Koska hän ei ole läsnä kuvassa, järjestö kertoo meille, että he eivät kokoontu yhdessä hänen nimensä puolesta. 🙂
Joten jos Jeesusta ei ole kuvassa, ei edes luettelossa - JW: t eivät ole kokoontuneet hänen nimessään! Jeesus ei ole heidän keskellään! Loistava oivallus, en koskaan ajatellut sitä niin. Kiitos, Meleti. Lähetän sen myöhempää käyttöä varten.
Mielestäni jokaiselle meistä, joka uhrasi jotain tämän organisaation puolesta, ei ole turhaa. Katson sitä tällä tavalla, mikä tahansa, mitä olemme antaneet Jumalalle, vaikka uskonto ei välttämättä ole oikea, ei voi koskaan olla huono asia. On vähän särmää tietää, että uskoin jotain yli 30 vuoden ajan ja tulin selvittämään, että se on rakennettu hiekalle. Tosin rehellisesti, tunnen uudistuneen voiman tietäessään todellista ”totuutta”. Kaikki mitä olen lukenut tällä sivustolla, ei kaikkea, mutta useimmat asiat olivat asioita, joita olen rehellisesti ajatellut aiemmin, mutta... Lue lisää "
@ eve04,…
"Se tekee niin paljon siitä, miten organisaatio pitää kiinni Vanhasta testamentista, jotta he voivat käyttää valtaa muissa ja se näyttää olevan oikea."
Historia toistuu, mutta niin salaperäisissä naamioissa, että emme koskaan havaitse samankaltaisuutta, ennen kuin vahingot on tehty.
- Sydney J. Harris
Badda bing, ... badda boom!
Drifter
Se on voimakas lausunto. VAU
Nimi JESUS mainitaan artikkelissa vain kerran ja sitten vain viittauksena lunnaalle. Itse asiassa nyt olen vakuuttunut siitä, että tapa, jolla WT kohtelee Jeesusta, vahingoittaa kristittyjä uskomuksia. Ymmärrän nyt, että NWT: n eikä rNWT: n lukeminen ei koskaan houkutellut minua Jeesuksen luo ja jälkikäteen hämmentänyt minua toisinaan. Se johtuu siitä, että perheeni on edelleen mukana, muuten jos ei enää haluaisi lukea kaikista manipulaatioista julkaisujen ja kaksoispuheen kautta. On melko motivoivaa tajua.
NT: ssä on paljon varoituksia väärien opettajien kuuntelun vaaroista, ajattelin, miksi Jumala antoi minun sallia minun kärsiä kuten minä kaikki nämä vuodet, totuus on, ettei hän, minä sallin sen itse, koska en tehnyt ' t huomioi raamatuni varoitukset,
Yritin olla kohtuullinen, 2 korinttilaiset 11 v 20
@Menrov,…
Älä ajattele hetkeäkään, ettei Jeesus ole vihainen,… err umm, häiritse sitä!
Hän kertoi minulle niin ...
Ihana artikkeli kiittää melet Meletiä niin selkeästi.
Minäkin osuin pohjaan, kun surullinen todellisuus osui siihen, että kaikki mitä totuuden mielestäni rakennettiin hiekkaan.
Minulle aika, jonka olen käyttänyt innokkaana JW: stä, on tullut Kristukseen johtavaksi ohjaajaksi, Paavali sanoi, että lakikokonaisuudesta GB on luonut pseudo-lakiliiton tai juudeo / kristinusko, kuten artikkelissa, näyttää milloin haluat. tehdä sääntöjä, Jeesus näyttää ja osoittaa toiseen suuntaan.
Kappale 11 ”vanhimmat järjestävät vierailunsa ja auttavat eroon joutuneita ihmisiä, jotka ovat jättäneet synnin käytöksensä, jonka tekemäni synti seisoi raamatun totuuden puolesta, ilmeisen valheen puolesta. He eivät ole koskaan kutsuneet minua, mutta luulen, että jos sinua ei alun perin haluta synti, niin mitä he voivat tehdä.?
Itse asiassa tämän kommentin mukaisesti muutama kuukausi sitten eronnut veli tuli luokseni kysymään minulta, mitä hänen on tehtävä palauttamiseksi. Tässä on hauska osa ... Olen erotettu. Joten miksi kysyä minulta? On käynyt ilmi, että hänet on erotettu kuusi vuotta ja hän on käynyt kokouksissa koko sen ajan. Mutta vanhimmat eivät ole YKSI tavanneet häntä rohkaisemaan häntä tai selittämään hänelle, mitä hänen on tehtävä. 6 vuotta limbo! Ja hän lähestyi minua, koska olin aikoinaan vanhin ja ajattelin, että voisin selittää mitä hän... Lue lisää "
Hänellä on oltava todellinen hyvä syy palata takaisin, ehkä vanhimmilla ei ole aikaa lukea 2.Korinttolaiskirjeen 2: 5-11, mutta todelliset neuvot sisältyvät 2.Timoteukselle 3: 5.
Itse asiassa luin juuri 2.Timoteuksen v1: 9: n uuden vuosisadan versiossa ja valitettavasti se näyttää enemmän seurakunnalta joka kerta kun luin sen.
Se oli tietenkin luku 3
Mietin, kuinka tuo DFed-veli tuntee lukiessaan kappaleet 20–21 tämän viikon keskiviikon ”raamatuntutkistelu” -tekstistä. Kuinka hänen seurakuntansa vanhimmat tuntevat. Joo, kuinka paljon ihminen tarvitsee oikeasti alkamaan herätä.
Valitettavasti Jos poikkeat GB-opetuksista, harjoittelet syntiä heidän silmissään.
Vuosia sitten keskustelin verkossa olevan raamatuntutkijan kanssa (Vartiotornin uskonto - he lukevat vain Russellin teoksia) ja muistan väittäneeni, että he ovat jumalanneet miehen, CT Russellin, ja että me todistajat emme jumaloita ketään uskonnosta, saati veljemme takaisin Betelin huipulle. Hän ei uskonut minua, mutta käytin väitettä, jonka mukaan en tiennyt näiden miesten nimiä, että he olivat kaiken nimettömiä miehiä. Tämä väite ei ole enää pätevä. Muistan olevani ylpeä siitä, että olimme... Lue lisää "
No, Joseph.
Raamatun opiskelijat lukevat vain Russellin teoksia ja Todistajat lukevat vain Ison-Britannian julkaisuja. Onko kukaan nähnyt samankaltaisuutta täällä?
@Joseph,… ”Uskonto on ansa ja maila!”
Et ole ainoa, joka putosi siihen!
😉
Henkilökohtaisesti yksi suurimmista silmää avaavista todellisuuksista, jonka minulla kristikkona oli, oli tajuaminen, etten ole juutalainen. Että esi-isäni olivat luultavasti filistealaisia tai kanaanilaisia, eikä se ollut minkään tutkimuksen Vartiotornista tai Raamatun lukemisesta saanut minut ymmärtämään tämän, vaan Steinbeckin itäpuolella Edenistä käydyn kirjaklubikeskustelun. Tämän ymmärtäminen teki kristillisistä kreikkalaisista kirjoituksista minulle paljon erikoisemman. Kuka tahansa kansani oli, mitä kauhistuttavia asioita heillä oli historiallisesti, heidät hyväksyttiin lopulta Jumalan lapsiksi. Kun se tuli selväksi, aloin huomata, kuinka paljon Vartiotorni-seura kiinnittää huomiota... Lue lisää "
Kappaleessa 7 on hieman venytetty verrata syrjäytyneitä maacahiin hänen aserah-idolinsa tekemiseen liittyvään rikokseen, asherah oli hedelmällisyyden jumalatar, ja asiayhteys puhuu myös miespuolisten prostituoitujen poistamisesta, joten saamme idean siitä, mitä oli tekeillä . Kippis veljet !!! Jopa niin paha kuin se oli jae sanoo, että asa poisti hänet kuningataräidistä, se ei sano, että hänet erotettiin, karkotettiin tai vältettiin. Jompikumpi . Ne meille kaikille, syrjäytyneet isovanhemmat siellä, kiitos joukon,... Lue lisää "
Meleti, kiitos hyvästä artikkelista.
En ollut oikeastaan ajatellut nimityspeliä pyhien kirjoitusten ympärillä, vaikka minusta se oli aiemmin outoa. Kielen mukaan ryhmittely ei todellakaan ole vain tapa erota muista kirkkokunnista, se on toinen hieno tapa korvata Kristus. Kuinka paha.
Kiitos Meleti Minusta tuo artikkeli herätti ajatuksia. Olen myös iloinen Raamatun tuntemuksen pohjalta ja siitä, että minua opetetaan tutkimaan. En kuitenkaan enää pidä itseäni JW:nä. Kuten sanoit, on niin monia ainutlaatuisia JW:n opetuksia, joista olen eri mieltä (pyhien kirjoitusten perusteella), etten voi enää samaistua tähän uskontoon. Osallistun nyt yhteen kokoukseen viikossa perhesyistä. Strategiani on poimia Raamatun totuuden muruja ja mietiskellä niitä. ?
Minusta tuntuu kuin sinä, MarthaMartha.
Arvostan, Meleti, kuinka et 'heitä vauvaa kylpyveden mukana'. Et pidä matkalle kulunutta aikaa olevan ajanhukkaa. Olet löytänyt Kristuksen, mikä on parempi saavutus?
Kiitos Meleti! Suoritan nyt WG-tutkimuksiamme. Nautin lisäämällä Jeesuksen seokseen aina kun pystyn tällä viikolla. Luulen, että olemme kaikki huomanneet, että JWorg tekee ajoittain vertailuja itseensä ja muihin kansakuntiin ja on ylpeä itsestään kristillisenä "mahtavana kansana". On pyrkimys eräänlaiseen hengelliseen "nationalismiin" kohti tätä itse julistettua "mahtakansakuntaa". Löydän ironiaa epäjumalanpalvelusta koskevissa varoituksissa, kun JWorg esittelee kappaleita itsestään! Minusta tuntuu, että on olemassa tiettyjä kappaleita, joita voidaan perustellusti kutsua GB-hymneiksi siinä mielessä, että he haluavat maailmanlaajuisen... Lue lisää "
Olen samaa mieltä!
En pidä laulamatta myöskään näitä kappaleita.
En ole käynyt siellä jonkin aikaa, joten en ollut täysin tietoinen näistä kappaleista. Etsin vain sanamuotoa. Yikes!
… Voi, ja ihmisten epäjumalailmasta, kun todistajille osoitetaan pyhissä kirjoituksissa selkeä totuus ja se eroaa siitä, mitä GB on opettanut heille, heidän reaktionsa on epäilyttävä. Usein kuulla sanoja "Odotan, kunnes näen sen Vartiotornissa." Voi luoja! He näkivät sen Raamatussa Jumalan omasta suusta ... mutta haluaisivat mieluummin kuulla sen ihmisryhmän suusta. He eivät usko Jumalan sanaa, mutta he uskovat sen, jos näkevät sen Vartiotornissa. Jos se ei ole epäjumalanpalvelusta, en tiedä mikä on. Häpeä heille... Lue lisää "
Erinomainen artikkeli Meleti. Olen täysin samaa mieltä siitä, että he käyttävät muinaista ihmisedustajien mallia Israelissa, koska se sopii heille. Jos he voivat vakuuttaa veljet ja sisaret, että Jumala toimii edelleen samalla tavalla organisaatiosta vastaavien ihmisten edustajien välityksellä, se vahvistaa heidän kantansa. Kun he toteavat, että Jumala käyttää edelleen ihmisten edustajia käyttämällä yksinkertaista korvaamista pienellä kädellä näppäimistöllä, he voivat asettaa itsensä Mooseksen paikalle (istuvat hänen "istuimellaan", kuten Jeesus sanoi). Valitettavasti he ja miljoonat muutkin sivuuttaa Heprealaiskirjeen 1: 1,2: n selkeä lausunto... Lue lisää "
Kaunis ilmapiiri Yehorakam!
@yehorakam,…
"Jos he voivat vakuuttaa veljet ja sisaret, että Jumala toimii edelleen samalla tavalla organisaatiosta vastaavien ihmisten edustajien välityksellä, niin se vahvistaa heidän kantansa."
… Samalla lisätään heidän vastuuseensa.
"Ja jokainen, joka saa yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, kompastuu, hänelle on parempi, jos hänen kaulaansa ripustetaan suuri myllykivi ja hänet heitetään mereen." –GoMark 9:42