[Od ws17 / 7 p. 22 - wrzesień 18-24]

„Znajdź w Jehowie niezwykłą rozkosz, a On da ci pragnienia twojego serca” (Ps. 37: 4

(Występowania: Jehowa = 31; Jezus = 10)

W artykule do studium z tego tygodnia chodzi o zachęcanie Świadków do większego zaangażowania w dzieło czynienia uczniów, które skutkuje głoszeniem Dobrej Nowiny. Nie ma w tym nic złego, prawda? Poprawny! Wszyscy powinniśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by przestrzegać polecenia Jezusa, aby ...

„Idźcie więc i czyńcie uczniami ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w imię Ojca i Syna i ducha świętego, 20 ucząc ich przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem. I patrzcie! Jestem z wami przez wszystkie dni, aż do zakończenia systemu rzeczy ”. (Mt 28:19, 20)

Oczywiście, katolicy i protestanci, baptyści, zielonoświątkowcy, metodycy, prezbiterianie i mormoni, i… cóż, dostaniecie obraz - wszyscy twierdzą, że głosili dobrą nowinę i robili uczniów na długo przedtem Rutherford nazwał swoich Badaczy Pisma Świętego „Świadkami Jehowy”.

Czy jako Świadek Jehowy powiedziałbyś, że ich pozyskiwanie uczniów cieszy się uznaniem Boga? Czy zgodzisz się, że dobra nowina, którą głoszą, jest prawdziwą Dobrą Nowiną?

Myślę, że można śmiało powiedzieć, że każdy warty swojej soli Świadek Jehowy powiedziałby nam, że bycie gorliwym kaznodzieją w jakimkolwiek innym wyznaniu chrześcijańskim nie przyniesie Bożego uznania, ponieważ każda religia poza Organizacją Świadków Jehowy psuje dobrą nowinę, nauczając fałszywych doktryny pochodzące od ludzi.

Jezus powiedział, że jego prawdziwi naśladowcy będą czcić Ojca w duchu i Prawda, więc wydaje się ważnym argumentem, aby twierdzić, że fałszywe nauki zepsułyby przesłanie Dobrej Nowiny. Paweł ostrzegł Galatów przed tym stwierdzeniem, że odstąpienie od czystego przesłania Dobrej Nowiny przyniesie zniewagę i potępienie. (Gal 4: 23-24)

Nie będziemy więc argumentować, że Świadek potępiłby nauczanie innych religii jako nieważne z powodu ich fałszywych doktryn. Jednak czy pędzel nie maluje wszystkich powierzchni?

Czy Świadkowie Jehowy czynią prawdziwych uczniów Jezusa Chrystusa? Czy nawróceni Świadkowie we właściwy sposób postrzegają Jezusa tak, jak jest on przedstawiony w Piśmie Świętym? Czy głoszą tę samą Dobrą Nowinę, którą głosili Jezus i chrześcijanie z I wieku?

Ponieważ jest to Wieża strażnicza przeglądając artykuł, ograniczymy się do tego, co zostało w nim ujawnione Wieża strażnicza problem sam. Naprawdę nie musimy wychodzić poza to.

Cel tego artykułu

Czytając cały artykuł, przekonasz się, że jego celem jest skłonienie Świadków Jehowy do sięgania po więcej „przywilejów służby na rzecz Królestwa”. Te przywileje obejmują pełnienie funkcji pioniera stałego (zwanego także „kaznodzieją pełnoetatowym”)[I], pracując nad projektami budowlanymi dla Organizacji i służąc jako betelita.

Czy któreś z tych działań są popierane przez Jezusa Chrystusa? Czy Jezus wyznaczył nam cel, aby spędzić 70 godzin miesięcznie jako tak zwany kaznodzieja pełnoczasowy? Czy powiedział nam, że „służba Królestwa” obejmuje budowanie pięknych biurowców, drukarni, domów Betel, a także sal zgromadzeń i sal królestwa? Czy chrześcijanie w I wieku tak postępowali? A co z życiem monastycznym jako betelita?

Jeśli nie możemy znaleźć biblijnego poparcia dla tych aspektów tego, co obecnie nazywa się „posługą Królestwa”, to przynajmniej musimy je na razie odłożyć na półkę i poszukać innych dowodów, zanim będziemy mogli śmiało twierdzić, że to robimy każda z tych rzeczy spełnia polecenie Matthew 28: 19, 20.

Akredytacja dla tych uprawnień do usług

Świadek twierdzi, że wszystkie powyższe są akredytowanymi aspektami naszej służby dla Jehowy, ponieważ zostały one tak zadeklarowane przez Ciało Kierownicze, które zostało wyznaczone przez Chrystusa jako wierny i dyskretny niewolnik.

Z tym zrozumieniem wiąże się kilka bardzo poważnych problemów.

i terminów, a, nie ma dowodów, że Jezus umówił się na takie spotkanie. Ciało Kierownicze twierdzi, że mianował ich w 1919 roku. Jest jednak poważny problem z tym stwierdzeniem. Aż do 2012 roku oficjalnie nauczano, że niewolnik wierny i roztropny składał się ze wszystkich namaszczonych Świadków Jehowy. Tak więc przez prawie sto lat ci wyznaczeni na niewolników wiernych i roztropnych nie wiedzieli, że są niewolnikami wiernymi i roztropnymi. To uczyniłoby Jezusa Chrystusa jednym z najbiedniejszych komunikatorów w historii, ponieważ zajęło mu 95 lat, zanim właściwie poinformował swoich mianowanych o ich nowym powołaniu. Zamiast tego dziesiątki tysięcy myślało, że zostali wyznaczeni, podczas gdy tak nie było.

Nie wiem jak wy, ale trudno mi uwierzyć, że nasz Pan mógł tak bardzo zepsuć komunikację. Czy nie jest bardziej prawdopodobne, że wina leży gdzie indziej.

Po drugie, to rzekome wyznaczenie Wielkiej Brytanii na wiernego niewolnika pozostawia trzech innych niewolników bez uwzględnienia. Jest zły niewolnik, niechętnie nieposłuszny niewolnik i świadomie nieposłuszny niewolnik. Oznacza to, że zrozumiano tylko 1/4 z przypowieści z Łukasza 12: 41-48. Więc Jezus czekał 95 lat po tej dacie, aby poinformować Ciało Kierownicze, że to jego wybór, ale nadal pozostawia nas w zawieszeniu, jeśli chodzi o pozostałe trzy pozycje, które jeszcze nie zostały obsadzone?

Trzeci, mamy opis stanowiska. Zasadniczo rolą wiernego niewolnika jest kelner. Karmi innych niewolników. Nie ma tam nic, co upoważniłoby go do tworzenia nowych reguł lub tworzenia nowych kategorii tego, co ma być uważane za świętą służbę Bogu. Nie ma tam nic o tym, że byłby kanałem komunikacji, głosem Boga. To prawda, że ​​mówi on o niewolniku działającym w dominujący sposób, jak gubernator, władca lub przywódca współbraci niewolników, ale ten nazywany jest „złym”. (Łk 12:45)

Czwartynajpoważniejszym problemem związanym z tym zrozumieniem jest to, że niewolnik jest zarówno wierny, jak i roztropny (lub mądry). Odłóżmy na bok aspekt „dyskretny” i skoncentrujmy się na „wiernych”. „Wierny” komu? Cóż, zgodnie z przypowieścią do Mistrza. A kim jest mistrz przedstawiony w przypowieści? Bez wątpienia to Chrystus?

Czy Ciało Kierownicze jest wierne Chrystusowi? W badanie z zeszłego tygodnia widzieliśmy, że podkreślali oni Jehowę 53 razy, ale ani razu nie chwalił Jezusa! Czy ten tydzień jest lepszy? Cóż, Jehowa został podkreślony 31 razy zwrotami takimi jak:

  • Jehowa zachęca cię, byś mądrze planował swoją przyszłość - par. 2
  • Tym, którzy odrzucają jego rady, Jehowa mówi - par. 2
  • Jehowa jest uwielbiony, gdy Jego lud dokonuje mądrych życiowych wyborów - par. 2
  • Jakie plany zaleca ci Jehowa? - par. 3
  • „Lubię służyć Jehowie w pełnym wymiarze godzin, ponieważ w ten sposób wyrażam swoją miłość do Niego…” - par. 7
  • „Chciałem opowiedzieć im o Jehowie, więc po jakimś czasie postanowiłem nauczyć się ich języka. ”- ust. 8
  • Dowiesz się też, jak blisko współpracować z Jehową. - par. 9
  • „Lubię głosić dobrą nowinę, ponieważ Jehowa nas o to prosi. - par. 10
  • Istnieje wiele możliwości służenia Jehowie. - par. 11
  • „Odkąd byłem małym chłopcem, chciałem kiedyś służyć Jehowie w pełnym wymiarze czasu…” - par. 12
  • Niektórzy, którzy zrealizowali swoje plany pełnoczasowej służby Jehowie, są teraz w Betel. Służba w Betel to szczęśliwy sposób na życie, ponieważ wszystko, co tam robisz, służy Jehowie. - par. 13
  • „... Uwielbiam tu usługiwać, ponieważ to, co robimy, pomaga ludziom zbliżyć się do Jehowy”. - par. 13
  • Jak możesz planować zostać chrześcijańskim kaznodzieją pełnoczasowym? Przede wszystkim przymioty duchowe pomogą ci w pełni służyć Jehowie. - par. 14
  • Jehowa z przyjemnością posługuje się tymi, którzy mają pokornego i chętnego ducha. - par. 14
  • Możesz być pewien, że Jehowa chce, żebyś „mocno trzymał się” szczęśliwej przyszłości. - par. 16
  • Zastanów się, co Jehowa robi w naszych czasach i jak możesz mieć udział w Jego służbie. - par. 17

W tym studium Jezus jest wymieniany 10 razy, ale nigdy w tym samym kontekście co Jehowa. Nie powiedziano nam, że służymy Jezusowi '(Rz 15:16) ani że musimy nauczyć się, jak ściśle współpracować z Jezusem' (Rz 8: 1; 1Ko 1: 2, 30) lub `` głosząc dobro nowina jest tym, o co Jezus nas prosi ”(Mt 28:19, 20) lub żebyśmy„ zbliżyli się do Jezusa ”. (Mt 18; Ef 20:2) lub że powinniśmy kochać Jezusa (Flm 10: 1; Ef 5:3; Flp 17:1) lub żeby Jezus był w nas uwielbiony (16 Tes 2:1) lub żebyśmy mów ludziom o Jezusie. (Obj 12:12)

Nie, wszystko to dotyczy Jehowy, a nie Jego ukochanego Syna, którego On wyznaczył nad wszystkim i nad wszystkimi. Zamiast tego Świadkowie Jehowy traktują Wielkiego Króla jako zwykły przykład, wzór do naśladowania. Zwykle właśnie tak używa się Jezusa w ostatnich publikacjach.

  • Jezus Chrystus dał wam, młodzi, doskonały przykład - par. 4
  • Jezus również zbliżył się do Jehowy, studiując Pismo Święte. - par. 4
  • Jezus wyrósł na szczęśliwego dorosłego. - par. 5
  • Czynienie tego, o co prosił go Bóg, uszczęśliwiało Jezusa. - par. 5
  • Jezus lubił nauczać ludzi o swoim niebiańskim Ojcu. - par. 5
  • Okazywanie miłości Bogu i innym uszczęśliwiało Jezusa. - par. 5
  • Jezus nadal uczył się podczas swojej ziemskiej służby. - par. 7

Wystarczy skorzystać z programu WT Library, aby zobaczyć, jak bardzo jest to błędne. Wpisz (bez cudzysłowu) „Jesus | Chrystus ”, aby uzyskać każde wystąpienie jednego lub obu słów w zdaniu, aby zobaczyć chwałę, uwielbienie, cześć, miłość i wagę nałożoną na Syna Bożego w Świętym Słowie. Jest to tym bardziej niezwykłe, gdy zdamy sobie sprawę, że imię „Jehowa” nie pojawia się w żadnym z ponad 5000 zachowanych rękopisów. NWT wstawił go arbitralnie.

Teraz porównajmy to z dwoma wcześniejszymi studiami Strażnicy (nie wspominając o niezliczonych wcześniejszych), aby zobaczyć, że pisarze wcale nie są wierni. Wiara w Jezusa oznacza pokorne uznanie Jego wzniosłego statusu. Oddawanie chwały i czci Jehowie bez „całowania Syna” w rzeczywistości hańbi Boga i wywołuje gniew Jego i Syna.

„Pocałuj syna, aby się nie wściekł, a ty nie zginiesz z drogi, bo jego gniew łatwo się rozpala. Szczęśliwi są wszyscy, którzy się w nim schronili. ”(Ps 2: 12)

Dobra Nowina Ciała Kierowniczego

Jeśli myślisz o zostaniu stałym pionierem, ponieważ chcesz głosić dobrą nowinę o królestwie, dobrze jest medytować nad tymi słowami:

„Dziwi mnie, że tak szybko odwracacie się od Tego, który wezwał was niezasłużoną życzliwością Chrystusa do innego rodzaju dobrej nowiny. 7 Nie chodzi o to, że jest jeszcze jedna dobra wiadomość; ale są tacy, którzy przysparzają wam kłopotów i chcą zniekształcić dobrą nowinę o Chrystusie. 8 Jednak nawet jeśli my lub anioł z nieba ogłaszamy wam jako dobrą nowinę coś poza dobrą nowiną, którą wam głosiliśmy, niech będzie przeklęty. 9 Jak powiedzieliśmy wcześniej, teraz powtarzam: Ktokolwiek ogłasza wam jako dobrą wiadomość coś ponad to, co przyjęliście, niech będzie przeklęty. ”(Ga 1: 6-9)

Oto, o co Świadkowie zarzucają innym religiom: głoszenie kolejnej dobrej nowiny; fałszywa dobra wiadomość. Ci, którzy to robią, są przeklęci przez Boga. Niezbyt przyjemna perspektywa!

Świadkowie głoszą dobrą nowinę, w której nadzieja polega na tym, że przez 1,000 lat grzesznik będzie mógł zostać uznany za prawego. W międzyczasie ktoś jest tylko przyjacielem Boga, ale nie może być Jego Synem i nie może mieć Jezusa za pośrednika. Spróbuj znaleźć wsparcie dla tej nauki w Biblii. Jeśli nie możesz, to czy mądrze jest promować te doktryny jako dobrą nowinę Chrystusa? Czy to podobałoby się Bogu? Czy w ten sposób nie mógłbyś zostać prozelitą lub uczniem Ciała Kierowniczego zamiast uczniem Chrystusa?

Niedawno próbowałem rozmawiać z przyjaciółmi w tej sprawie w jakiejś korespondencji. Dotknąłem tylko jednej doktryny i uniknąłem podejścia konfrontacyjnego. Pomyślałem, czy jest miejsce na dyskusję.

Ich odpowiedź dowodzi, że Ciało Kierownicze z powodzeniem usunęło Jezusa z roli naszego przywódcy i wstawiło się na jego miejsce - zasiadając na tronie Króla.

Napisali częściowo:

„Jak wiecie [jesteśmy] całkowicie przekonani, że Ciało Kierownicze Świadków Jehowy jest niewolnikiem wiernym i roztropnym, któremu powierzono obowiązek pomagania domownikom wiary w zrozumieniu Słowa Jehowy, Biblii, i przestrzeganiu go. Krótko mówiąc, uważamy, że jest to organizacja Jehowy. Dokładamy wszelkich starań, aby pozostać blisko niego i kierunku, który nam daje. Czujemy, że to sprawa życia i śmierci. Mogę sobie wyobrazić, że nadejdzie chwila, w której będziemy poświęcać swoje życie na podążanie za wskazówkami, które Jehowa daje nam za pośrednictwem organizacji. Będziemy chcieli to zrobić ”.

 „Wybrani przez nas bliscy przyjaciele muszą mieć to samo przekonanie. Z tego powodu:"

 "Chcielibyśmy z szacunkiem i uprzejmym pytajcie, gdzie stoicie w tej sprawie, że jest to organizacja Jehowy pod boskim nadzorem wiernego niewolnika / Ciała Kierowniczego ”. [Kursywa ich]

Mówią o Jehowie i o Ciele Kierowniczym, ale gdzie jest Jezus? Jeśli chcesz podjąć decyzję o „życiu i śmierci”, opierając się wyłącznie na instrukcjach mężczyzn, to w najbardziej kompletnym tego słowa znaczeniuakceptujesz ich jako swoich liderów. A co z przykazaniem Jezusa z Mateusza 10:23: „Nie dajcie się nazywać przywódcami, gdyż jeden jest wasz Wódz, Chrystus”. Świadkowie, którzy są gotowi dokonać wyboru życia i śmierci w oparciu o wiarę w ludzi, wsiedli do tej samej łodzi, co każdy chrześcijanin, który poszedł na wojnę i zabił (lub zginął) w imię Boga, ponieważ jego przywódcy kazali mu .

Zwróć uwagę, jak chętnie moi przyjaciele poddali swoje sumienie i wolność woli ludzi, ufając takim ludziom dla zbawienia. Czy możemy zlekceważyć Boże przykazanie i bezkarnie uciec? Mówi nam:

„Nie ufajcie książętom, ani synowi człowieczemu, który nie może przynieść zbawienia. ”(Ps 146: 3)

Mamy teraz społeczność milionów ludzi, którzy myślą w ten sposób. Przyłączają się do miliardów religii świata, dając wierność mężczyznom.

Afirmacja lojalności

Powyżej zarzuciłem, że Ciało Kierownicze odniosło sukces w zastąpieniu Jezusa jako przywódcy tych chrześcijan, którzy identyfikują się jako Świadkowie Jehowy. Jeśli uważasz, że jest to śmiałe i bezpodstawne twierdzenie, rozważ dowody. Reakcja moich przyjaciół nie jest nietypowa. W rzeczywistości jest to niepokojąco powszechne. W tym przypadku mówimy o dwóch inteligentnych osobach. Są mili, spokojni i nie mają skłonności do oceniania. Kiedy jednak poruszyłem jedną kwestię, która mnie niepokoiła (doktryna pokrywających się pokoleń), czy odnieśli się do mojego niepokoju? Czy w ogóle o tym wspominali? Nie, odpowiedzią było zakwestionowanie mojej lojalności wobec mężczyzn. Pozostaliby moimi przyjaciółmi tylko wtedy, gdybym potwierdził swoją lojalność wobec Ciała Kierowniczego.

Zdarzyło się to teraz więcej razy, niż jestem w stanie śledzić, i słyszałem to samo od niezliczonych innych. To jest wzór. Wyrażasz uzasadnioną obawę i zamiast zająć się podniesioną kwestią, słyszysz żądanie wyrażenia lojalności wobec Ciała Kierowniczego.

To nie było tak. Jeśli podważyłem coś w publikacjach sprzed lat, nikt nie zapytał, czy wierzę, że brat Knorr był wyznaczonym przez Boga kanałem komunikacji? Nikt nie powiedział: „Czy myślisz, że wiesz więcej niż brat Knorr?”

Kiedy inteligentni mężczyźni i kobiety rezygnują z mocy rozumu i radzą sobie z nieporozumieniem, domagając się potwierdzenia wierności - co jest dla wszystkich intencji i celów, przysięgi lojalności - dzieje się coś bardzo mrocznego i niechrześcijańskiego.

___________________________________________________________________

[I] Trzeba przyznać, że 70 godzin miesięcznie nie stanowi żadnego rodzaju pracy w pełnym wymiarze godzin. Pracownik, który pracuje mniej niż 20 godzin tygodniowo w biurze lub fabryce, jest uważany za pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze godzin.

Meleti Vivlon

Artykuły Meleti Vivlon.
    63
    0
    Chciałbym, aby twoje myśli, proszę o komentarz.x