David Splane de la Corpul de Guvernare al Martorilor lui Iehova este pe cale să susțină cea de-a doua cuvântare a programului întâlnirii anuale din octombrie 2023, intitulată „Încredeți-vă în Judecătorul Milostiv al întregului Pământ”.

Audiența sa atentă este pe cale să obțină primele licăriri a ceea ce Corpului de Guvernare îi place să numească „lumină nouă” de la Dumnezeu, revelată lor de spiritul sfânt. Nu contest că un zeu este implicat și nici că spiritul pe care îl trimite îi călăuzește, dar cum putem spune dacă ei îl ascultă pe singurul Dumnezeu adevărat?

Ei bine, un lucru pe care îl știm despre Dumnezeul Atotputernic, fie că suntem cu toții Iehova, fie Iahve, este că el este Dumnezeul adevărului. Deci, dacă cineva pretinde că este slujitorul lui, vocea lui pe pământ, canalul său de comunicare cu noi ceilalți... dacă acea persoană spune minciuni, vom avea răspunsul nostru despre ce zeu îi inspiră, nu-i așa?

Nu o să te supun întregii discuții. Dacă vrei să-l auzi, sunt informat că programul întâlnirii anuale va fi lansat în emisiunea din noiembrie pe JW.org. Ne vom uita doar la câteva clipuri revelatoare.

Te-ai întrebat vreodată, de exemplu, dacă nici unul dintre cei care au murit în potop nu va primi o înviere, chiar și cei care poate nu au auzit niciodată de Noe? Și cum rămâne cu Sodoma și Gomora? Toți cei care au murit în Sodoma și Gomora vor dormi un somn veșnic? Femeile, copiii, bebelușii?

Nu avem răspunsul la aceste întrebări. Așteptaţi un minut. Am auzit bine? Nu avem răspunsul la aceste întrebări? Am crezut că am făcut-o. În trecut, publicațiile noastre au afirmat că nu există nicio speranță de înviere pentru cei care au murit în potop sau pentru cei distruși în Sodoma și Gomora. Putem spune dogmatic că niciun sodomit nu s-ar fi pocăit dacă cerințele lui Iehova ar fi fost explicate?

David spune că ei, Corpul de Guvernare, nu au răspuns la întrebări precum: „Cei care au murit în Potop sau în Sodoma și Gomora vor avea o înviere?” Apoi ne tratează cu o mică piesă drăguță de umilință pusă în scenă.

"Așteptaţi un minut. Am auzit bine? Nu avem răspunsul la aceste întrebări? Am crezut că am făcut-o.”

Apoi își schimbă atenția de la prima persoană „noi” la a doua persoană „publicațiile”, apoi înapoi la prima persoană, „noi”. El spune: „În trecut, publicațiile noastre au afirmat că nu există nicio speranță de înviere pentru cei distruși în Sodoma și Gomora. Dar știm cu adevărat asta?”

Aparent, vina pentru această lumină veche revine altora, oricine a fost autorul acestor publicații.

Se întâmplă să fiu de acord cu această „lumină nouă”, dar iată chestia: nu este lumină nouă. De fapt, este o lumină foarte veche și știm asta din cauza publicațiilor la care se referă. De ce este asta important? Pentru că dacă noua lumină a lui David este de fapt veche lumină, atunci am mai fost aici și el ne ascunde acest fapt.

De ce ascunde acest fapt? De ce pretinde el că ei, Corpul de Guvernare, au crezut doar un singur lucru și acum — care este cuvântul pe care îl folosesc, oh, da — acum doar împărtășesc o „înțelegere clară” cu noi. Hmm, ei bine, iată faptele din aceleași publicații.

Vor învia oamenii din Sodoma?

Da! – iulie 1879 Turnul de veghe p. 8

Nu! - Iunie 1952 Turnul de veghe p. 338

Da! – 1 august, 1965 Turnul de veghe p. 479

Nu! - 1 Iunie, 1988 Turnul de veghe p. 31

Da! – Înțelegere Voi. 2, ediție tipărită, P. 985

Nu!  Înțelegere Voi. 2, on-line ediţie, P. 985

Da! – A trai pentru totdeauna 1982 editie p. 179

Nu! – A trai pentru totdeauna 1989 editie p. 179

Așadar, în ultimii 144 de ani, „publicațiile” s-au răspândit în această problemă! Așa le descoperă Dumnezeu adevărul slujitorilor Săi iubiți?

Jeffrey Winder a susținut în discursul său de deschidere că ei primesc lumină nouă de la Dumnezeu pe măsură ce el dezvăluie adevărul progresiv și treptat. Ei bine, s-ar părea că zeul lor joacă jocuri, aprinde lumina și apoi stinge și apoi aprinde din nou și apoi stinge din nou. Zeul acestui sistem de lucruri este foarte capabil să facă asta, dar Tatăl nostru ceresc? Eu nu cred acest lucru. Tu?

De ce nu pot fi sinceri cu noi în privința asta? În apărarea lor, ați putea sugera că poate nu erau conștienți de tot ce aveau de spus publicațiile despre acest subiect sau despre orice alt subiect. Am putea crede că, dacă nu ni s-ar fi spus deja altfel în prima discuție a acestui simpozion susținută de membrul GB, Jeffrey Winder:

Și întrebarea este dacă acest lucru necesită sau justifică cercetări suplimentare? Frații nu iau o decizie finală cu privire la care va fi noua înțelegere, doar întrebând dacă merită cercetări suplimentare? Și dacă răspunsul este da, atunci o echipă de cercetare este desemnată să ofere recomandări și cercetări pe care Corpul de conducere să le ia în considerare. Și această cercetare include un rezumat a tot ceea ce am spus, organizația a spus pe acest subiect din 1879. Toate turnurile de veghe, ce am spus?

„Această cercetare include un rezumat a tot ceea ce am spus despre acest subiect din 1879.” Așa că, potrivit lui Jeffrey, primul lucru pe care îl fac este să cerceteze tot ce au scris vreodată despre o chestiune care merge înapoi, 144 de ani, până în 1879.

Asta înseamnă că David Splane este conștient de zbuciumul lor istoric și flip-flopping cu privire la întrebarea dacă cei care au murit în potop sau în Sodoma și Gomora vor fi sau nu înviați.

De ce nu poate fi deschis și sincer cu noi în legătură cu această istorie încurcată? De ce să vorbești în jumătate de adevăr când un întreg adevăr este ceea ce ascultătorii săi merită.

Din păcate, duplicitatea nu se oprește cu ascunderea istoriei lor. Îți amintești ce a spus la sfârșitul clipului pe care tocmai l-am vizionat? Iată-l din nou.

Putem spune dogmatic că niciun sodomit nu s-ar fi pocăit dacă cerințele lui Iehova ar fi fost explicate?

Este o alegere interesantă de formulare, nu ați spune? El își întreabă publicul: „Putem spune dogmatic...” Se referă la dogmatism de patru ori în discursul său:

Putem spune dogmatic? Pur și simplu nu putem fi dogmatici. Deci nu putem fi dogmatici. Ei bine, care este rezultatul acestei discuții de până acum? Ceea ce spunem este că nu ar trebui să fim dogmatici cu privire la cine va și cine nu va învia. Doar că nu știm.

De ce este acest lucru semnificativ? Pentru a explica, să începem cu sensul cuvântului „dogmatic”, care este definit ca „înclinat să stabilească principii ca incontestabil adevărat” sau „afirmarea opiniilor într-un doctrinar sau mod arogant; cu păreri”.

Îndemnul lui David către noi să nu fim dogmatici pare echilibrat și deschis la minte. Auzindu-l, ai crede că el și ceilalți membri ai Corpului de Guvernare nu au fost niciodată dogmatici. Dar realitatea este că ei au depășit cu mult dogmatismul de-a lungul istoriei lor, așa că cuvintele lui au un sunet gol pentru oricine familiarizat cu practicile și politicile Organizației Martorilor lui Iehova.

De exemplu, dacă, în 1952, ai contrazice poziția Organizației și ai învăța că oamenii din Sodoma și Gomora vor fi înviați, ai fi forțat să te retractezi sau să suferi pedeapsa de excludere. Apoi vine 1965. Dintr-o dată, a preda vechea lumină din 1952 ar avea ca rezultat să fii ocolit. Dar dacă ar fi să înveți acea lumină veche din 1952 în 1988, când a devenit din nou lumină nouă, totul ar fi bine. Și acum au revenit la vechea lumină a anilor 1879 și 1965.

Deci, de ce această schimbare? De ce adoptă lumina veche și o numesc din nou nouă? De ce spun ei că nu pot fi dogmatici când dogmatismul a fost pilonul de bază al teologiei lor, de obicei îmbrăcat în haina pioasă a „păstrării unității”.

Știm cu toții că toți Martorii trebuie să creadă și să învețe oricare ar fi adevărul actual al Corpului de Guvernare, altfel se vor găsi în camera din spate a sălii Regatului, în fața unui comitet judiciar.

Când Kenneth Cook a prezentat această întâlnire anuală, el a numit-o „istoric”. Sunt de acord cu el, deși nu din motivele pe care și le-ar presupune. Este un eveniment istoric, cu adevărat un reper, dar este și unul foarte previzibil.

Dacă ai citit cartea lui Ray Franz, Criza conștiinței, s-ar putea să vă amintiți acest citat din parlamentarul britanic WL Brown.

Există multe clasificări în care bărbații și femeile pot fi împărțiți...

Dar, după cum cred, singura clasificare care contează cu adevărat este aceea care împarte oamenii între Slujitorii Spiritului și Prizonierii Organizației. Această clasificare, care trece direct peste toate celelalte clasificări, este într-adevăr cea fundamentală. Ideea, inspirația, își are originea în lumea interioară, lumea spiritului. Dar, așa cum spiritul uman trebuie să se încarneze într-un corp, la fel și ideea trebuie să se încarneze într-o organizație... Ideea este că, ideea s-a întruchipat în organizare, organizația procedează apoi treptat la uciderea ideii care ia dat naștere.

În curând, preocuparea principală a bisericii va fi să se susțină ca organizație. În acest scop, orice abatere de la crez trebuie să fie contestată și, dacă este necesar, suprimată ca erezie. În câteva zeci sau câteva sute de ani ceea ce a fost conceput ca un vehicul al unui adevăr nou și mai înalt a devenit o închisoare pentru sufletele oamenilor. Și oamenii se ucid unii pe alții pentru dragostea lui Dumnezeu. Lucrul a devenit opusul ei.

În descrierea celor două clasificări fundamentale în care sunt împărțiți oamenii, Brown folosește o alegere interesantă de cuvinte, nu-i așa? Fie suntem „Slujitori ai Spiritului”, fie suntem „Prizonieri ai Organizației”. Cât de adevărate s-au dovedit a fi acele cuvinte.

Cealaltă concluzie din acest citat perspicace din WL Brown este că „preocuparea principală a bisericii va fi să se susțină ca organizație”.

Cred că asta vedem acum în Organizația Martorilor lui Iehova și va deveni mai evident pe măsură ce vom avansa în această serie care acoperă întâlnirea anuală din acest an.

Dar, nu trebuie să pierdem din vedere faptul că o organizație sau o biserică nu este o entitate conștientă. Este condus de bărbați. Așadar, când spunem că principala preocupare a organizației este de a se susține, spunem cu adevărat că principala preocupare a oamenilor din conducerea Organizației, precum și a oamenilor care beneficiază de pe urma Organizației, este păstrarea lor. putere, poziție și bogăție. Această preocupare este atât de copleșitoare încât sunt capabili să facă aproape orice în interesul ei.

Nu acesta a fost cazul în Israel în timpul lui Hristos? Nu erau oare liderii acelei națiuni, despre care li se spune Martorilor că era organizația pământească a lui Iehova, capabile să-l ucidă pe Domnul nostru Isus pentru a-și păstra organizația?

„Deci preoții cei mai de seamă și fariseii au adunat Sinedriul și au zis: „Ce să facem, căci omul acesta face multe semne? Dacă-l lăsăm să meargă pe această cale, toți vor pune credință în el și romanii vor veni și ne vor lua și locul și neamul nostru.” (Ioan 11:47, 48)

Ironia tragică este că, încercând să-și păstreze organizația, ei au adus chiar sfârșitul de care se temeau cel mai mult, pentru că romanii au venit și le-au luat locul și națiunea.

Nu sugerez că oamenii din Corpul de Guvernare vor ucide pe cineva. Ideea este că orice este pe masă atunci când vine vorba de păstrarea organizației lor. Niciun compromis nu este prea mult de făcut; nicio doctrină, prea sacră.

Ceea ce vedem la întâlnirea anuală din acest an – și îndrăznesc să spun că acesta nu este sfârșitul noii lor lumini – este că Organizația face ceea ce trebuie să facă pentru a opri sângerarea. Martorii părăsesc organizația în masă. Unii pleacă complet, în timp ce alții se dau înapoi în liniște pentru a păstra relațiile de familie. Dar singurul lucru care contează cu adevărat în toate acestea este că ei încetează să doneze bani, sângele vital al Organizației.

În următoarea discuție, care este susținută de Geoffrey Jackson de la Corpul de Guvernare, vom vedea cum își ucid pe unul dintre principalele lor viței de aur, natura inviolabilă a judecății finale la începutul marelui necaz.

Vă mulțumim pentru timpul acordat și vă mulțumim că ne ajutați să producem în continuare aceste videoclipuri. Sprijinul dumneavoastră financiar este foarte apreciat.

 

4.5 8 voturi
Evaluarea articolului
Mă abonez
Anunță-mă

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate datele despre comentarii.

7 Comentarii
cele mai noi
cele mai vechi cel mai votat
Feedback-uri în linie
Vezi toate comentariile
Leonardo Josephus

Pilat l-a întrebat pe Isus „Ce este adevărul”, iar noi toți căutăm adevărul. Dar singurul adevăr din Biblie este ceea ce este scris în paginile ei și pentru asta ne bazăm pe traduceri și pe înțelegerea noastră a ceea ce a fost scris cu mult timp în urmă.. Dacă există suficiente scripturi pe un subiect, cititorul poate fi categoric și spune că acesta este adevărul biblic, dar foarte puține profeții sunt înțelese complet în acel moment și este necesar să așteptăm împlinirea lor pentru a le înțelege. Noe, de exemplu, i s-a spus că Dumnezeu va distruge totul de pe pământ... Citeste mai mult "

sachanordwald

Vă mulțumim pentru munca și efortul pe care l-ați depus în aceste videoclipuri din nou. Din păcate, nu pot fi de acord cu tine în toate punctele. Suntem cu adevărat în spiritul lui Hristos când sugerăm că nu aveți Duhul lui Dumnezeu? Modul în care Corpul de Guvernare se comportă cu frații și surorile în credință care nu sunt de acord cu aceasta este responsabilitatea lor în fața lui Dumnezeu. Mă simt obligat să nu plătesc ca aici. Presupun că Corpul de Guvernare se roagă sincer pentru Duhul Sfânt atunci când studiază Biblia sau ne împărtășește rezultatele studiului său. Intrebarea... Citeste mai mult "

Expunerea nordică

Ah, da... Prezenți un punct interesant în răspunsul tău... Ai scris... „Când mă rog pentru Duhul Sfânt, sunt cu adevărat condus de el?” Aceasta este o întrebare continuă care provoacă gânduri pe care o pun adesea familiei mele care sunt membri JW. Este și o întrebare pe care mi-o pun adesea. Sunt sigur că cei mai cinstiți creștini cu inimă se roagă în mod regulat și sincer pentru adevăr și înțelegere... la fel ca și cei de la JW, totuși ei continuă să nu ajungă la adevărata înțelegere. Alți prieteni ai mei din diverse credințe se roagă, de asemenea, sincer pentru adevăr și ei nu se încadrează în alte moduri. (Știu asta pentru că am... Citeste mai mult "

Expunerea nordică

După un pic de gândire suplimentară... Poate pentru că oamenii au credință și se roagă pentru adevăr este ceea ce este cel mai important pentru Dumnezeu. Cuvântul cheie este credința. Dumnezeu nu oferă neapărat adevărata înțelegere pe un platou tuturor celor care o cer, dar El lasă fiecărei persoane să treacă prin procesul și călătoria de a o găsi. Călătoria pentru noi poate fi grea și are fundături și obstacole, dar perseverența și efortul nostru îi plac lui Dumnezeu pentru că indică credința. Un exemplu în acest sens ar fi familia Beroean Zoom. Se compune din... Citeste mai mult "

Expunerea nordică

Hmmm,,, Dacă judecii sunt canalul ales de Dumnezeu... așa cum susțin ei, ai crede că se întreabă de ce de-a lungul istoriei organizației lor Dumnezeu le-a dat atât de multe informații greșite? Aceste informații „vechi lumini” necesită o corecție ulterioară, făcându-i să se răstoarne constant și să-și corecteze credințele anterioare. Trebuie să fie atât de frustrant pentru ei... și îi face să pară niște idioți.
În îngâmfarea lor, probabil că și-ar dori ca Dumnezeu să-și poată hotărî o singură dată? HahahA!
Mulțumesc Meleti și Wendy... Bună treabă!

Meleti Vivlon

Articole de Meleti Vivlon.