Дейвид Сплейн от Ръководното тяло на Свидетелите на Йехова е на път да изнесе втория доклад от програмата на годишната среща през октомври 2023 г., озаглавен „Доверете се на Милосърдния съдия на цялата земя“.

Неговата внимателна публика е на път да получи първите проблясъци на това, което Ръководното тяло обича да нарича „нова светлина“ от Бог, разкрита им от светия дух. Не оспорвам, че е замесен бог, нито че духът, който изпраща, ги напътства, но как можем да разберем дали слушат единствения истински Бог?

Е, едно нещо, което знаем за Всемогъщия Бог, независимо дали всички ние сме Йехова или Яхве, е, че той е Богът на истината. Така че, ако някой твърди, че е негов слуга, неговият глас на земята, неговият канал за комуникация с останалите от нас… ако този човек говори лъжи, ще имаме нашия отговор кой бог го вдъхновява, нали?

Няма да ви подлагам на целия разговор. Ако искате да го чуете, информиран съм, че програмата за годишната среща ще бъде публикувана в излъчването през ноември на JW.org. Ще разгледаме само няколко разкриващи клипа.

Питали ли сте се някога, например, никой от загиналите в потопа няма ли да възкръсне, дори тези, които може би никога не са чували за Ной? А какво да кажем за Содом и Гомор? Ще спят ли вечен сън всички умрели в Содом и Гомор? Жените, децата, бебетата?

Ние нямаме отговор на тези въпроси. Чакай малко. Правилно ли чух? Нямаме отговор на тези въпроси? Мислех, че го правим. В миналото нашите публикации заявяваха, че няма надежда за възкресение за тези, които са умрели в потопа или тези, унищожени в Содом и Гомор. Можем ли да кажем догматично, че нито един содомит не би се покаял, ако изискванията на Йехова бяха обяснени?

Дейвид казва, че те, Ръководното тяло, нямат отговор на въпроси като: „Ще възкръснат ли онези, които са умрели в Потопа или в Содом и Гомор?“ След това той ни почерпи със сладко малко самоиронично парче инсценирано смирение.

„Чакай малко. Правилно ли чух? Нямаме отговор на тези въпроси? Мислех, че го направихме.

След това той измества фокуса от първо лице „ние“ към второ лице „публикациите“, след което обратно към първо лице „ние“. Той казва: „В миналото нашите публикации заявяваха, че няма надежда за възкресение за унищожените в Содом и Гомор. Но наистина ли знаем това?

Явно вината за тази стара светлина пада върху други, който и да е автор на тези публикации.

Случайно съм съгласен с тази „нова светлина“, но ето нещо: това не е нова светлина. Всъщност това е много стара светлина и ние знаем това поради самите публикации, които той има предвид. Защо това е важно? Защото ако новата светлина на Дейвид всъщност е стара светлина, тогава ние сме били тук преди и той крие този факт от нас.

Защо крие този факт? Защо той се преструва, че те, Управляващото тяло, са вярвали само в едно нещо и сега са – каква е думата, която използват, о, да – сега те просто споделят „изяснено разбиране“ с нас. Хм, добре, ето фактите от същите тези публикации.

Ще възкръснат ли хората от Содом?

да - Юли 1879 наблюдателница стр. 8

Не! - Юни 1952 наблюдателница стр. 338

да – 1 август, 1965 наблюдателница стр. 479

Не! – 1 юни, 1988 наблюдателница стр. 31

да – Прозрение Кн. 2, печатно издание, P. 985

Не!  Прозрение Кн. 2, на линия издание, P. 985

да – Живее вечно 1982 издание стр. 179

Не! – Живее вечно 1989 издание стр. 179

И така, през последните 144 години „публикациите“ са се забъркали по този въпрос! Така ли Бог разкрива истината на своите възлюбени служители?

Джефри Уиндър твърди във встъпителната си реч, че те получават нова светлина от Бог, докато той разкрива истината прогресивно и постепенно. Е, изглежда, че техният бог си играе игрички, включвайки светлината и след това изключвайки и след това отново и след това отново изключвайки. Богът на тази система на нещата е много способен да направи това, но нашият небесен Баща? Не мисля така. ти ли

Защо не могат да бъдат честни с нас за това? В тяхна защита може да предположите, че може би не са били наясно с всичко, което публикациите са имали да кажат по тази или друга тема. Можем да мислим, че ако вече не ни беше казано по различен начин в първата реч на този симпозиум, изнесена от члена на GB, Джефри Уиндър:

И въпросът е дали това изисква или изисква допълнителни изследвания? Братята не вземат окончателно решение какво ще бъде новото разбиране, просто питат изисква ли допълнително проучване? И ако отговорът е да, тогава се назначава изследователски екип, който да предостави препоръки и изследвания, които Управителното тяло да разгледа. И това изследване включва обобщение на всичко, което казахме, организацията каза по темата от 1879 г. насам. Всички наблюдателни кули, какво казахме?

„Това изследване включва обобщение на всичко, което сме казали по темата от 1879 г. насам.“ И така, според Джефри, първото нещо, което правят, е да проучат всичко, което някога са писали по въпрос, стигащ чак до 144 години назад, до 1879 г.

Това означава, че Дейвид Сплейн е наясно с тяхното историческо залитане и лутане по въпроса дали тези, които са умрели в потопа или в Содом и Гомор, ще бъдат възкресени.

Защо не може да бъде открит и честен с нас за тази объркана история? Защо да говори полуистина, когато слушателите му заслужават пълна истина.

За съжаление двуличието не спира с укриването на тяхната история. Помните ли какво каза в края на онзи клип, който току-що гледахме? Ето го отново.

Можем ли да кажем догматично, че нито един содомит не би се покаял, ако изискванията на Йехова бяха обяснени?

Това е интересен избор на формулировка, не бихте ли казали? Той пита публиката си: „Можем ли да кажем догматично...“ Той споменава догматизма четири пъти в своята реч:

Можем ли да кажем догматично? Просто не можем да бъдем догматични. Така че не можем да бъдем догматични. Е, какъв е изводът от този разговор досега? Това, което казваме е, че не трябва да бъдем догматични относно това кой ще бъде възкресен и кой не. Просто не знаем.

Защо това е важно? За да обясним, нека започнем със значението на думата „догматичен“, която се определя като „склонен да установява принципи като безспорно вярно" или "отстояване на мнения в доктринер или арогантен начин; мнителен”.

Увещанието на Давид към нас да не бъдем догматични изглежда балансирано и непредубедено. Като го чуете, бихте си помислили, че той и другите членове на Ръководното тяло никога не са били догматични. Но реалността е, че те са отишли ​​далеч отвъд догматизма през цялата си история и затова думите му звучат празно за всеки, запознат с практиките и политиките на Организацията на Свидетелите на Йехова.

Например, ако през 1952 г. противоречите на позицията на Организацията и учите, че хората от Содом и Гомор ще бъдат възкресени, ще бъдете принудени да се отречете или да понесете наказанието за изключване. След това идва 1965 г. Изведнъж преподаването на старата светлина от 1952 г. ще доведе до отбягването ви. Но ако трябваше да преподавате тази стара светлина от 1952 г. през 1988 г., когато тя отново стана нова светлина, всичко щеше да е наред. И сега те се върнаха към старата светлина от 1879 и 1965 г.

И така, защо тази промяна? Защо възприемат старата светлина и я наричат ​​отново нова? Защо казват, че не могат да бъдат догматични, когато догматизмът е бил опората на тяхната теология, обикновено облечена в благочестивата дреха на „запазване на единството“.

Всички знаем, че всички Свидетели трябва да вярват и да преподават каквато и да е текущата истина от Ръководното тяло, или ще се озоват в задната стая на Залата на Царството, изправени пред съдебен комитет.

Когато Кенет Кук представи тази годишна среща, той я нарече „историческа“. Съгласен съм с него, макар и не поради причините, които той предполага. Това е историческо, наистина знаково събитие, но е и много предвидимо.

Ако сте чели книгата на Рей Франц, Криза на съвестта, може би си спомняте този цитат от британския парламентарист WL Brown.

Има много класификации, на които мъжете и жените могат да бъдат разделени...

Но, както мисля, единствената категоризация, която наистина има значение, е тази, която разделя хората между Слуги на Духа и Затворници на Организацията. Тази класификация, която пресича всички други класификации, наистина е основната. Идеята, вдъхновението се заражда във вътрешния свят, света на духа. Но точно както човешкият дух трябва да се въплъти в тяло, така и идеята трябва да се въплъти в организация... Въпросът е, че след като идеята се въплъти в организация, организацията постепенно продължава да убива идеята, която я е родила.

Не след дълго основната грижа на църквата ще бъде да се поддържа като организация. За тази цел всяко отклонение от вярата трябва да бъде оспорено и, ако е необходимо, потиснато като ерес. За няколко десетки или няколкостотин години това, което е било замислено като средство за нова и по-висша истина, се е превърнало в затвор за душите на хората. И хората се убиват един друг за любовта на Бог. Нещото се превърна в своята противоположност.

При описанието на двете основни класификации, на които са разделени хората, Браун използва интересен избор на думи, нали? Или сме „Слуги на Духа“, или сме „Затворници на Организацията“. Колко верни се оказаха тези думи.

Другият извод от този проницателен цитат от WL Brown е, че „основната грижа на църквата ще бъде да се поддържа като организация“.

Вярвам, че това е, което виждаме сега в Организацията на Свидетелите на Йехова, и ще стане по-очевидно, докато напредваме в тази поредица, обхващаща тазгодишната годишна среща.

Но не трябва да изпускаме от поглед факта, че една организация или църква не е съзнателна единица. Управлява се от мъже. Така че, когато казваме, че основната грижа на организацията е да се поддържа, ние наистина казваме, че основната грижа на мъжете, които отговарят за Организацията, както и на мъжете, които се облагодетелстват от Организацията, е запазването на техните власт, положение и богатство. Тази загриженост е толкова голяма, че те са способни да направят почти всичко в неин интерес.

Не беше ли така в Израел по времето на Христос? Не бяха ли водачите на тази нация, за която на Свидетелите се казва, че е земната организация на Йехова, способни да убият нашия Господ Исус, за да запазят своята Организация?

„Така главните свещеници и фарисеите събраха синедриона и казаха: „Какво да правим, защото този човек върши много знамения? Ако го оставим да продължи по този път, всички ще му повярват и римляните ще дойдат и ще отнемат и мястото ни, и народа ни.“ (Йоан 11:47, 48)

Трагичната ирония е, че опитвайки се да запазят своята Организация, те доведоха до края, от който най-много се страхуваха, тъй като римляните наистина дойдоха и наистина отнеха мястото и нацията им.

Не предполагам, че хората от Ръководното тяло ще убият някого. Важното е, че всичко е на масата, когато става въпрос за запазване на тяхната организация. Никой компромис не е твърде голям; никаква доктрина, твърде свещена.

Това, което виждаме на тазгодишната годишна среща — и смея да твърдя, че това едва ли е краят на тяхната нова светлина — Организацията прави каквото трябва, за да спре кървенето. Свидетели масово напускат Организацията. Някои напускат напълно, а други се отдръпват тихо, за да запазят семейните отношения. Но единственото нещо, което наистина има значение във всичко това, е те да спрат да даряват пари, кръвта на Организацията.

В следващата реч, която се изнася от Джефри Джаксън от Ръководното тяло, ще видим как те убиват едно от основните си златни телета, неприкосновената природа на окончателния съд в началото на голямото бедствие.

Благодарим ви за отделеното време и ви благодарим, че ни помагате да продължим да произвеждаме тези видеоклипове. Вашата финансова подкрепа е високо оценена.

 

4.5 8 вота
Рейтинг на статия
Запиши се
Известие за

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните за коментарите ви.

7 Коментари
Най-новият
най-старите най-гласували
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
Леонардо Йосиф

Пилат попита Исус „Какво е истината“, а ние всички търсим истината. Но единствената истина в Библията е това, което е написано на нейните страници, и за това ние разчитаме на преводи и нашето разбиране на написаното отдавна.. Ако има достатъчно стихове по дадена тема, читателят може да бъде категоричен и да каже, че това е библейската истина, но много малко пророчества се разбират напълно по това време и е необходимо да се изчака тяхното изпълнение, за да ги разберем. На Ной например беше казано, че Бог ще унищожи всичко на земята... Прочетете още "

sachanordwald

Благодаря ви отново за труда и усилията, които вложихте в тези видеа. За съжаление не мога да се съглася с вас по всички точки. Наистина ли сме в духа на Христос, когато предполагаме, че вие ​​нямате Духа на Бог? Как Ръководното тяло се отнася към братята и сестрите по вяра, които не са съгласни с него, е тяхна лична отговорност пред Бог. Чувствам се длъжен да не се отплащам с подобни тук. Предполагам, че Управляващото тяло се моли искрено за Светия Дух, когато изучава Библията или споделя резултатите от своето изследване с нас. Въпроса... Прочетете още "

Северно изложение

Ах, да… Вие поставяте интересен въпрос в отговора си… Вие написахте… „Когато се моля за Светия Дух, наистина ли съм воден от Него?“ Това е продължаващ въпрос, провокиращ размисъл, който често задавам на моето семейство, което е член на JW. Това също е въпрос, който често си задавам. Сигурен съм, че повечето християни с честни сърца редовно и искрено се молят за истина и разбиране…както и JW, но те продължават да не достигат истинско разбиране. Други мои приятели от различни вярвания също искрено се молят за истината и не успяват по други начини. (Знам това, защото съм... Прочетете още "

Северно изложение

След малко по-нататъшен размисъл… Може би защото хората имат вяра и се молят за истината, това е най-важното за Бог. Ключовата дума е вяра. Бог не е задължително просто да раздаде истинско разбиране на поднос на всички, които поискат, но Той оставя на всеки индивид да премине през процеса и пътуването за намирането му. Пътуването за нас може да е трудно и да има задънени улици и препятствия, но нашата постоянство и усилия са това, което е угодно на Бог, защото показва вяра. Пример за това е семейството на Beroean Zoom. Състои се от... Прочетете още "

Северно изложение

Хмм,,, Ако JW са избраният от Бога канал… както те твърдят, бихте си помислили, че се чудят защо през цялата история на тяхната организация Бог им е давал толкова много грешна информация? Тази „стара светла“ информация изисква по-късно корекция, което ги кара постоянно да се преобръщат и да коригират предишните си вярвания. Всичко това трябва да е толкова разочароващо за тях… и ги кара да изглеждат като идиоти.
Вероятно в самонадеяността си искат Бог да вземе решение веднъж? Хахаха!
Благодаря Мелети и Уенди… Добра работа!

Мелети Вивлон

Статии от Мелети Вивлон.