„… Pokud je toto schéma nebo tato práce od lidí, bude svržen; 39 ale pokud je to od Boha, nebudete je moci svrhnout. . . “ (Ac 5: 38, 39)
Tato slova vyslovil Gamaliel, muž, který instruoval Saula z Tarsu, který se později stal apoštolem Pavlem. Gamaliel stál před Sanhedrinem a diskutoval o tom, co dělat s morovou sektou Židů, kteří hlásali Ježíše jako vzkříšeného Božího syna. Zatímco při této příležitosti dbali na slova svého váženého kolegu, muži, kteří obývali tuto vznešenou komoru, nejvyšší soud židovského práva, si také představovali, že jejich dílo pochází od Boha, a proto je nelze svrhnout. Jejich národ byl založen před 1,500 lety zázračným dodáním z otroctví v Egyptě a byl obdařen božským zákonem skrze ústa Božího proroka, Mojžíše. Na rozdíl od svých předků byli tito vůdci věrní Mojžíšovu zákonu. Nezapojovali se do modlářství jako muži z dřívějších dob. Byli schváleni Bohem. Tento Ježíš předpověděl, že jejich město a chrám budou zničeny. Jaký nesmysl! Kde jinde na celé zemi byl uctíván jediný pravý Bůh, Jehova? Mohl by někdo jít do pohanského Říma, aby ho uctíval, nebo do pohanských chrámů v Korintu nebo Efezu? Pravé uctívání se praktikovalo pouze v Jeruzalémě. To, že by to mohlo být zničeno, bylo naprosto směšné. Bylo to nepředstavitelné. To bylo nemožné. A bylo to méně než čtyřicet let.
Z toho vyplývá, že i když dílo pochází od Boha a nemůže být svrženo vnějšími silami, může být zevnitř zkaženo, takže již není „od Boha“, v tom okamžiku is zranitelný a může být svržen.
Tuto lekci od izraelského národa by mělo křesťanstvo věnovat pozornost. Ale my tu nejsme, abychom hovořili o všech tisících náboženství na Zemi, která dnes tvrdí, že jsou křesťanská. Jsme tu, abychom hovořili zejména o jednom.
Existuje vztah mezi dnešními svědky Jehovovými a židovskými vůdci prvního století?
Co tak špatně udělali židovští vůdci? Důsledně dodržovat Mojžíšův zákon? Sotva se zdá jako hřích. Je pravda, že přidali mnoho dalších zákonů. Ale bylo to tak špatné? Byl to takový hřích, když byl při dodržování zákona příliš přísný? Také na lidi kladou mnoho břemene a říkají jim, jak se mají chovat ve všech aspektech života. To se hodně podobá tomu, co dnes dělají svědkové Jehovovi, ale je to opět skutečný hřích?
Ježíš řekl, že tito vůdci a tento národ zaplatí za veškerou krev vylitou ze zabití prvního mučedníka Ábela až do posledního. Proč? Protože ještě nedokončili rozlití krve. Chystali se zabít pomazaného Boha, jeho jediného Syna. (Mt 23: 33-36; Mt 21: 33-41; John 1: 14)
Otázka však zůstává. Proč? Proč by se lidé, kteří byli tak přísní při dodržování Božího zákona, že desátek i na koření, které používali, dopouštěli tak zjevného porušení zákona, aby nevinného zavraždili? (Mt 23: 23)
Je zřejmé, že to, že si myslíte, že jste jediné pravé náboženství na Zemi, není zárukou, že vás nelze svrhnout; ani spása není udělena, protože dáváte přísnou poslušnost těm, které považujete za Boží jmenované vůdce. Nic z toho se pro izraelský národ v prvním století nepočítalo.
A co pravda? Zajišťuje vaše spasení to, že máte pravdu nebo že jste v ní? Ne podle apoštola Pavla:
“. . .Ale přítomnost bezprávníka je podle působení Satana při každé mocné práci a lživých znameních a předzvěstech 10 as každým nespravedlivým podvodem pro ty, kteří zahynuli, jako odplatu, protože nepřijali láska pravdy aby mohli být spaseni. “(2Th 2: 9, 10)
Ten bezzákonný používá nespravedlivý podvod, aby uvedl „ty, kteří zahynou“, jako odplatu, ne proto, že by neměli pravdu. Ne! Je to proto, že ne láska pravda.
Nikdo nemá veškerou pravdu. Máme částečné znalosti. (1Co 13: 12) Ale to, co potřebujeme, je láska k pravdě. Pokud něco opravdu milujete, vzdáte se kvůli této lásce dalších věcí. Možná si vážíte víry, ale pokud zjistíte, že je falešná, vaše láska k pravdě způsobí, že falešnou víru opustíte, ať je jakkoli pohodlná, protože chcete něco víc. Chceš pravdu. Máš to rád!
Židé nemilovali pravdu, takže když před nimi stálo ztělesnění pravdy, pronásledovali ho a zabili. (John 14: 6) Když jim jeho učedníci přinesli pravdu, pronásledovali je a zabili také.
Jak reagují svědkové Jehovovi, když jim někdo přináší pravdu? Přijímají toho otevřeně, nebo odmítají naslouchat, diskutovat, uvažovat? Pronásledují jednotlivce v rozsahu, v jakém to dovoluje zákon o zemi, a odříznou ho od rodiny a přátel?
Mohou svědkové Jehovovi upřímně říci, že milují pravdu, když jim jsou předloženy nezvratné důkazy, a přesto mohou pokračovat ve výuce nepravdivosti podle prohlášení o vyloučení odpovědnosti: „Měli bychom počkat na Jehovu“?[I]
Pokud svědkové Jehovovi milují pravdu, pak z toho vyplývá, že jejich dílo pochází od Boha a nelze je svrhnout. Pokud jsou však jako Židé v Ježíšově době, mohou sami sebe klamat. Pamatujte, že tento národ byl původně od Boha, ale odchýlil se a ztratil božský souhlas. Pojďme se krátce podívat na náboženství, které si říká „Jehovův lid“, abychom zjistili, zda existuje paralela.
Vzestup
Jako svědek Jehovův, který jsem se narodil a vyrůstal, jsem věřil, že jsme mezi křesťanskými náboženstvími jedineční. Nevěřili jsme v Trojici, ale v jednoho Boha, jehož jméno je Jehova.[Ii] Jeho syn byl náš král. Odmítli jsme nesmrtelnost lidské duše a Hellfire jako místo věčného trestu. Odmítli jsme modlářství a neúčastnili jsme se války ani politiky. Jako jediní jsme v mých očích aktivně ohlašovali dobrou zprávu o Království a říkali světu o vyhlídce, že budou muset navždy žít v pozemském ráji. Z těchto a dalších důvodů jsem věřil, že máme značky pravého křesťanství.
Během posledního půlstoletí jsem diskutoval a debatoval o Bibli s hinduisty, muslimy, židy a téměř s jakýmkoli větším či menším rozdělením křesťanstva, které byste chtěli pojmenovat. Cvičením a dobrou znalostí Písem získaných z publikací svědků Jehovových jsem debatoval o Trojici, Hellfiru a nesmrtelné duši - proti druhé bylo nejjednodušší zvítězit. Jak jsem stárl, tyto debaty mě unavovaly a obvykle jsem je zkracoval hraním svého trumfu dopředu. Zeptal bych se toho druhého, jestli členové jeho víry bojovali ve válkách. Odpověď byla neměnně „ano“. Pro mě to zničilo základy jejich víry. Jakékoli náboženství, které bylo ochotno zabít své duchovní bratry, protože jim jejich političtí a náboženští vládci říkali, že nemohou pocházet od Boha. Satan byl původní zabiják. (John 8: 44)
Ze všech výše uvedených důvodů jsem dospěl k přesvědčení, že jsme jediné pravé náboženství na Zemi. Uvědomil jsem si, že jsme možná měli něco špatně. Například naše pokračující předefinování a konečné opuštění doktríny „této generace“ v polovině 1990. let. (Mt 23: 33, 34) Ale ani to nestačilo na to, abych pochyboval. Podle mě to nebylo tak, že jsme měli pravdu natolik, že jsme ji milovali a byli jsme ochotni změnit staré chápání, když jsme zjistili, že je špatně. To byla určující značka křesťanství. Kromě toho, stejně jako Židé v prvním století, jsem neviděl žádnou alternativu k naší formě uctívání; žádné lepší místo.
Dnes si uvědomuji, že mnoho vír, které jsou jedinečné pro svědky Jehovovy, nemůže být v Písmu podporováno. Přesto stále věřím, že ze všech různých křesťanských denominací je jejich nejbližší pravdě. Ale záleží na tom? Židé v prvním století byli na míle blíže pravdě než jakékoli jiné náboženství té doby, přesto oni sami byli vyhlazeni z mapy, oni sami snášeli Boží hněv. (Lukáš 12: 48)
To, co jsme již viděli, je to, že láska k pravdě se počítá s Bohem.
Opravdové uctívání obnoveno
Pro ty, kteří nenávidí Jehovovy svědky, je to tak de rigueur najít chybu v každém aspektu víry. To ignoruje skutečnost, že zatímco Ďábel zaséval pole plevelem, Ježíš pokračoval v pěstování pšenice. (Mt 13: 24) Nenavrhuji, aby Ježíš v rámci Organizace svědků Jehovových pěstoval pouze pšenici. Pole je koneckonců svět. (Mt 13: 38) Přesto je v podobenství o pšenici a plevelu rozséván Ježíš jako první.
V roce 1870, kdy bylo Charlesi Taze Russellovi pouhých 18 let, založil se svým otcem skupinu pro analytické studium Bible. Zdá se, že byli zapojeni do exegetického studia Písma. Ve skupině byli dva ministři adventistů Millerite, George Stetson a George Storrs. Oba byli obeznámeni s neúspěšnou prorockou chronologií Williama Millera, který použil 2,520 XNUMX let trvající období založené na Nebuchadnezzarově snu v Daniel 4: 1 37, přijít včas pro Kristův návrat. On a jeho následovníci věřili, že to bude rok 1843 nebo 1844. Toto selhání způsobilo značnou deziluzi a ztrátu víry. Mladý Russell údajně odmítal prorockou chronologii. Možná to bylo kvůli vlivu dvou Georgesů. Ať už je to jakkoli, jejich studijní skupina pomohla obnovit skutečné uctívání tím, že jako nebiblické odmítly rozšířené nauky o Trojici, Hellfire a nesmrtelné duši.
Objeví se nepřítel
Ďábel však nespočívá na jeho rukou. Kde bude moci, zaseje plevel. V roce 1876 se Nelson Barbour, další Milleritský adventista, dostal do pozornosti Russella. Na 24letého mladíka měl mít zásadní vliv. Nelson přesvědčil Russella, že Kristus se v roce 1874 neviditelně vrátil a že za další dva roky, 1878, přijde znovu, aby vzkřísil své pomazané, kteří zemřeli. Russell prodal svůj podnik a celý svůj čas věnoval ministerstvu. Když obrátil svůj předchozí postoj, přijal prorockou chronologii. Tento vývoj událostí byl způsoben mužem, který jen o několik let později měl veřejně popřít hodnotu Kristova výkupného. I když by to mezi nimi způsobilo roztržku, bylo zaseto semeno, které by způsobilo odchylku.
V roce 1878 se samozřejmě nic nestalo, ale do této doby byl Russell plně investován do prorocké chronologie. Možná kdyby jeho další předpověď pro příchod Krista byla 1903, 1910 nebo nějaký jiný rok, možná by to nakonec překonal, ale bohužel rok, do kterého dorazil, se shodoval s největší válkou, která kdy do té doby proběhla. Rok 1914 se nepochybně stal začátkem velkého soužení, které předpověděl. Bylo snadné uvěřit, že se to spojí do Velké války Boha Všemohoucího. (Re 16: 14)
Russell zemřel v 1916, zatímco válka stále zuřila, a JF Rutherford - navzdory diktátům Russellova vůle—Pracoval si cestu k moci. V roce 1918 předpovídal - mimo jiné - že konec nastane dříve nebo před rokem 1925.[Iii] Něco potřeboval, protože mír je prokletím adventisty, jehož víra se zdá být závislá na zhoršujících se podmínkách světa. Tak se zrodila Rutherfordova slavná kampaň „Miliony lidí, kteří nyní žijí, nikdy nezemřou“, v níž předpovídal, že obyvatelé Země přežijí Armageddon, který by se pravděpodobně uskutečnil před rokem 1925. Když se jeho předpovědi nesplnily, asi 70% všech skupin studentů Bible přidružený k právnické společnosti známé jako Biblická a traktátní společnost Strážná věž odtáhl.
V té době neexistovala „organizace“ jako taková. Existovala pouze mezinárodní asociace nezávislých skupin studentů Bible, kteří se přihlásili k odběru publikací Společnosti. Každý se rozhodl, co přijmout a co odmítnout.
Zpočátku nebyl potrestán nikdo, kdo se rozhodl, že nebude plně souhlasit s Rutherfordovým učením.
"Nebudeme se hádat s nikým, kdo chce hledat pravdu jinými způsoby." Neodmítli bychom s někým zacházet jako s bratrem, protože nevěřil, že společnost je Pánovým kanálem. “ (Strážná věž z 1. dubna 1920, strana 100.)
(Dnes by to samozřejmě bylo důvodem k odcizení.)
Ti, kdo zůstali věrní Rutherfordovi, byli pomalu dostáváni pod centralizovanou kontrolu a dostali jméno Svědkové Jehovovi. Rutherford poté představil nauku o dvojím spasení, kdy většina svědků Jehovových neměla přijímat emblémy ani se považovat za Boží děti. Tato sekundární třída byla podřízená třídě pomazané - vznikl rozdíl mezi duchovenstvem a laiky.[Iv]
V této chvíli bychom měli vzít na vědomí, že druhé velké prorocké selhání společnosti přišlo 50 roky po prvním.
Poté, na konci 1960, byla vydána kniha s názvem, Život věčný ve svobodě synů Boží. V něm bylo zaseto semeno pro víru, že k návratu Krista pravděpodobně dojde v roce 1975 nebo kolem roku XNUMX. To vedlo k rychlému růstu v řadách JW nahoru na 1976 kdy průměrný počet vydavatelů dosáhl 2,138,537 1925 XNUMX. Poté přišlo několik let úpadku, ale už se neopakovalo obrovské odpadávání, ke kterému došlo od roku XNUMX na 1929.
Vznikne vzor
Zdá se, že z těchto neúspěšných předpovědí je patrný cyklus 50.
- 1874-78 - Nelson a Russell prohlašují dvouletý advent a začátek prvního vzkříšení.
- 1925 - Rutherford očekává vzkříšení prastarých hodností a zahájení Armagedonu
- 1975 - Společnost předpovídá pravděpodobnost, že Kristova tisíciletá vláda začne.
Proč se to zdá být každých 50 let? Možná proto, že musí uplynout dostatek času pro ty, kteří byli rozčarovaní z předchozího neúspěchu zemřít, nebo aby se jejich počet zmenšil natolik, že jejich varovné hlasy budou ignorovány. Pamatujte, že adventismus je poháněn vírou, že konec je za rohem. Pravý křesťan ví, že konec může přijít kdykoli. Adventistický křesťan věří, že to přijde za jeho života, pravděpodobně během desetiletí.
Přesto je přesvědčení, že událost je velmi blízká, odlišné od veřejného prohlášení, že k ní dojde v určitém roce. Jakmile to uděláte, nemůžete přesouvat brankové tyče, aniž byste se podívali na blázna.
Tak proč to dělat Proč očividně inteligentní muži předpovídají, že jsou v rozporu s jasně stanoveným příkazem Bible, že nemůžeme znát den ani hodinu?[proti] Proč to riskovat?
Základní otázka vládnutí
Jak satan svedl první lidi z idylického vztahu s Bohem? Prodal je s myšlenkou na samosprávu - že by mohli být jako Bůh.
"Bůh ví, že v den, kdy z toho budete jíst, budou otevřeny vaše oči a budete jako bohové, kteří vědí dobro a zlo." (Ge 3: 5 KJV)
Když plán funguje, Satan ho neopustí a tento pokračoval v průběhu věků. Když se podíváte na organizované náboženství dnes, co vidíte? Neomezujte se pouze na křesťanská náboženství. Podívejte se na všechny. Co vidíš? Muži, kteří řídí muže ve jménu Boha.
Nedělejte si chybu: Veškeré organizované náboženství je formou lidské nadvlády.
Možná právě proto je ateismus na vzestupu. Není to tak, že by lidé našli ve vědě důvody pochybovat o existenci Boha. Vědecké objevy dělají pochybnosti o Boží existenci ještě obtížnější než dříve. Ne, prudkost ateistů popírajících Boží existenci má málo společného s Bohem a všechno má co do činění s lidmi.
4. dubna 2009 proběhla na univerzitě Biola debata mezi univerzitním profesorem Williamem Lane Craigem (křesťanem) a Christopherem Hitchensem (uznávaným ateistou) na otázku: „Existuje Bůh?“ Rychle se dostali z hlavního tématu a začali debatovat o náboženství, když ve chvíli nádherné poctivosti pan Hitchens vydal tento malý klenot:
"... mluvíme o autoritě, která by dala ostatním lidem právo říkat mi, co mají dělat ve jménu Boha." (Viz video na webu 1: 24 minutě nezvedá)
Když Jehova ustanovil izraelský národ, každý udělal to, co bylo správné v jeho vlastních očích. (Rozhodčí 21: 25Jinými slovy, nebyli žádní vůdci, kteří by jim říkali, jak mají žít svůj život. To je božské panství. Bůh každému říká, co má dělat. Žádní muži nejsou zapojeni do velení nad ostatními muži.
Když bylo založeno křesťanství, byl do velení přidán jeden článek, Kristus. Co 1 11 Kor: 3 popisuje rodinné uspořádání, nikoli umělou vládní hierarchii. Ten druhý je od Satana.
Bible odsuzuje vládu lidí. Je to povoleno, tolerováno po určitou dobu, ale není to Boží cesta a bude zrušeno. (Ec 8: 9; Je 10: 23; Ro 13: 1-7; Da 2: 44) To by zahrnovalo náboženské panství, často nejpřísnější a nejpodrobnější vládu ze všech. Když se lidé domnívají, že mluví za Boha a říkají ostatním lidem, jak mají žít svůj život a požadují od nich bezpodmínečnou poslušnost, pak šlapou na posvátnou zem, území, které patří pouze Všemohoucímu. Židovští vůdci v Ježíšově době byli takoví muži a používali svou autoritu k tomu, aby přiměli lidi, aby zavraždili Božího svatého. (Působí 2: 36)
Když mají lidští vůdci pocit, že ztrácí kontrolu nad svými lidmi, často používají strach jako taktiku.
Hodlá se historie opakovat?
Existuje důvod se domnívat, že 50-roční cyklus neúspěšných adventních předpovědí se bude opakovat, i když ne stejným způsobem jako dříve.
V roce 1925 neměl Rutherford pevné sevření různých skupin Studentů Bible. Kromě toho všechny publikace vytvořil sám a nesl jeho jméno. Předpovědi byly proto velmi vnímány jako dílo jednoho muže. Navíc Rutherford zašel příliš daleko - například koupil v San Diegu 10pokojový dům, kde by mohl ubytovat vzkříšené patriarchy a krále Davida. Únik po debaklu z roku 1925 tedy spočíval spíše v odmítnutí muže než v odmítnutí principů víry. Badatelé Bible byli i nadále studenty Bible a bohoslužbami jako dříve, ale bez učení Rutherforda.
Věci byly jiné v 1970. letech. Do té doby byly všechny věrné skupiny studentů Bible centralizovány do jediné organizace. Rovněž neexistovala žádná ústřední postava ekvivalentní Rutherfordovi. Knorr byl prezidentem, ale publikace byly psány anonymně a byly považovány za výstup všech pomazaných na Zemi. Uctívání tvorů - jaké zažili Rutherford a Russell - bylo považováno za nekřesťanské.[Vi] Náš průměrný svědek Jehovův byl jedinou hrou ve městě, tak 1975 byl vydáván jako dobře míněný nesprávný výpočet, ale ne jako něco, co by způsobilo, že bychom zpochybňovali platnost Organizace jako Božího vyvoleného lidu. Většina v zásadě připustila, že jsme udělali chybu, a je čas jít dál. Kromě toho jsme stále věřili, že konec je hned za rohem, nepochybně před koncem 20. letth století, protože generace 1914 stárne.
Věci se teď velmi liší. Toto není vedení, se kterým jsem vyrostl.
JW.Org - Nová organizace
Když přelom století, a skutečně tisíciletí, přicházel a odcházel, horlivost svědků začala ubývat. Už jsme neměli výpočet „generace“. Ztratili jsme kotvu.
Mnozí věřili, že konec je nyní daleko. Přes všechny ty řeči o službě Bohu z lásky jsou svědkové motivováni vírou, že konec je velmi blízko a lze doufat, že bude možné spasit pouze tím, že zůstaneme uvnitř organizace a tvrdě pracujeme za ni. Strach ze ztráty je hlavním motivujícím faktorem. Moc a autorita vedoucího orgánu je založena na tomto strachu. Ta síla nyní ubývala. Něco se muselo udělat. Něco se stalo.
Nejprve začali vzkříšením generační doktríny, oblečené do nových šatů dvou překrývajících se generací. Poté vznesli nárok na ještě větší autoritu a jmenovali se v Kristově jménu jako jeho Věrný a diskrétní otrok. (Mt 25: 45-47) Poté začali své učení jako tohoto otroka srovnávat s Božím inspirovaným slovem.
Zcela jasně si pamatuji, jak jsem seděl na stadionu Okresního kongresu 2012 s těžkým srdcem a poslouchal přednášku. “Vyvarujte se testování Jehovy ve svém srdci“, Kde nám bylo řečeno, že pochybovat o učeních Řídícího orgánu bylo ekvivalentní s podrobením Jehovovi zkoušce.
Toto téma se nadále vyučuje. Vezměte si například tento nejnovější článek z Září Strážní věž 2016 - Studijní vydání. Název zní: „Co je to slovo Boží? Židům 4: 12 říká „je živý a uplatňuje sílu“? “
Pečlivé čtení článku ukazuje, že organizace uvažuje Židům 4: 12 aplikovat nejen na Bibli, ale také na jejich publikace. (Přidané hranaté komentáře k objasnění skutečné zprávy.)
„Kontext ukazuje, že apoštol Pavel odkazoval na poselství nebo vyjádření Božího účelu, jako najdeme v Bibli. “[„ jako “označuje nevýhradní zdroj]
"Židům 4: 12 je v našich publikacích často uváděna, aby ukázala, že Bible má moc změnit život, a je naprosto vhodné tuto aplikaci podat. Nicméně, je užitečné zobrazit Židům 4: 12 ve svém široký kontext. [„Nicméně“, „široký kontext“ se používá k označení toho, že i když se může odkazovat na Bibli, je třeba zvážit i jiné aplikace.]
"... jsme s ním šťastně spolupracovali a nadále s ním spolupracujeme." Boží zjevený účel. “ [Jeden nemůže spolupracovat za nějakým účelem. To je nesmysl. Jeden spolupracuje s druhým. Z toho vyplývá, že Bůh zjevuje svůj záměr nikoli prostřednictvím Bible, ale prostřednictvím své organizace a „Boží slovo“ uplatňuje moc v našich životech, když spolupracujeme s Organizací, protože nám zjevuje Boží záměr.]
Vytvořením webu JW.org se logo stalo poznávacím znamením svědků Jehovových. Vysílání zaměřuje veškerou naši pozornost na ústřední řídící orgán. Vedení svědků Jehovových nikdy nebylo tak silné jako nyní.
Co udělají se všemi těmito silami?
Cyklus se opakuje?
Sedm let před neúspěšnou předpovědí z roku 1925 zahájil Rutherford kampaň za miliony lidí, kteří nikdy nezemřou. Horlivost roku 1975 začala v roce 1967. Tady jsme devět let plachý roku 2025. Je v tom roce něco významného?
Vedení se pravděpodobně nebude fixovat na rok znovu. Ve skutečnosti to ale nemusí.
Nedávno, Kenneth Flodin, pomocník pedagogické komise, dal video prezentace na JW.org, ve které pokáral ty, kteří používají doktrínu nejnovější generace, aby vypočítali, kdy přijde konec. Přišel s rokem 2040, kterého se vzdal, protože „v Ježíšově proroctví, které naznačuje, že ti v druhé skupině naživu v době konce, není nic, nic, by bylo vše staré, zchátralé a blízké smrti.“ Jinými slovy, neexistuje způsob, jak by to mohlo být až v roce 2040.
Nyní zvažte, že David Splane v září Broadcast na tv.jw.org použili členové řídícího orgánu jako příklad druhé skupiny pomazaných, kteří jsou součástí „této generace“. (Mt 24: 34)
Příjmení | Rok narození | Aktuální věk v 2016 |
Samuel Herd | 1935 | 81 |
Gerrit Losch | 1941 | 75 |
David Splane | 1944 | 72 |
Stephen Lett | 1949 | 67 |
Anthony Morris III | 1950 | 66 |
Geoffrey Jackson | 1955 | 61 |
Mark Sanderson | 1965 | 51 |
Průměrný věk: |
68 |
Do roku 2025 bude průměrný věk vedoucího sboru 77 let. Nyní si pamatujte, tato skupina nebude v době konce „stará, zchátralá a blízká smrti“.
Něco horšího než 1925 nebo 1975
Když Rutherford řekl, že konec přijde v roce 1925, nevyžadovalo to od jeho posluchačů nic konkrétního. Když společnost začala hovořit o roce 1975, opět nebyly kladeny žádné konkrétní požadavky na svědky Jehovovy. Jistě, mnoho prodaných domů odešlo do předčasného důchodu, přestěhovali se tam, kde byla velká potřeba, ale udělali to na základě svých vlastních závěrů a motivovaných povzbuzením z publikací, ale od vedení nebyla vydána žádná konkrétní přikázání. Nikdo neříkal „Musíte udělat X a Y, jinak nebudete spaseni.“
Vedoucí sbor povýšil své směrnice na úroveň Božího slova. Nyní mají pravomoc klást požadavky svědků Jehovových a zjevně to je přesně to, co plánují dělat:
"V tu dobu se život zachraňující směr, který dostáváme od Jehovovy organizace, nemusí z lidského hlediska zdát praktický." Každý z nás musí být připraven dodržovat všechny pokyny, které můžeme obdržet, ať už se jeví jako zvuk ze strategického nebo lidského hlediska, nebo ne. “(W13 11 / 15 str. 20 par. 17)
Vedoucí sbor říká svému stádu, aby byl připraven bezpochyby poslouchat „směr záchrany života“, který se může velmi dobře zdát nepraktický a strategicky nevhodný. "Poslouchej, poslouchej a buď požehnán."
Měli jsme tušení, co by směr mohl zahrnovat na letošním Regionálním shromáždění.
Poslední den jsme viděli video o strachu z člověka. Tam jsme se dozvěděli, že poselství dobré zprávy se změní na úsudek, a pokud se bojíme účastnit, přijdeme o život. Myšlenka je, že nám vedoucí sbor řekne, že musíme vyslovit tvrdé poselství o odsouzení, jako obrovské krupobití padající z nebe. Na rozdíl od roku 1925 nebo 1975, kdy jste se mohli rozhodnout věřit předpovědi nebo ne, tentokrát bude nutná akce a odhodlání. Z tohoto nebude ustupovat. Žádný způsob, jak přesunout vinu na stádo.
Je nepravděpodobné, že by to udělali!
Možná máte pocit, že jste rozumný člověk, že neexistuje způsob, jak by jim takto vystrčili krk. Přesto to je přesně to, co udělali v minulosti. Russell a Barbour v roce 1878; Russell znovu v roce 1914, ačkoli neúspěch byl zakryt válkou. Pak tu byl Rutherford v roce 1925 a poté Knorr a Franz v roce 1975. Proč by inteligentní muži na základě spekulací tolik riskovali? Nevím, i když věřím, že hrdost má s tím hodně společného. Pýcha, jakmile se uvolní, je jako velký pes, který táhne svého nešťastného pána sem a tam. (Pr 16: 18)
Vedoucí sbor se vydal cestou vedenou pýchou, vymyslel falešný výklad generace, prohlásil se za ustanoveného otroka Krista a předpověděl, že poučení o záchraně života přijde pouze skrze ně a že „Božím slovem“ je jeho záměr skrze ně. Nyní nám říkají, že nám budou velet, abychom se vydali na novou misi, vyhlášení soudu před národy. Touto cestou už zašli příliš daleko. Pouze pokora je může stáhnout na pokraj, ale pokora a pýcha se vzájemně vylučují, jako je olej a voda. Kde jeden vstoupí, druhý je přemístěn. Přidejte k tomu skutečnost, že svědkové zoufale potřebují konec. Jsou po tom tak dychtiví, že uvěří téměř všemu, co Řídící sbor řekne, pokud jsou formulováni správným způsobem.
Okamžik rozumné reflexe
Je snadné se chytit do zápalu, možná s odůvodněním, že tato myšlenka zprávy o odsouzení je to, co od nás Jehova chce.
Pokud se tak začnete cítit, zastavte se a zvážte fakta.
- Použil by náš milující Otec jako svého proroka organizaci, která má za posledních 150 let nepřerušené záznamy o neúspěšných předpovědích? Podívejte se na každého proroka, kterého kdy použil v Písmu. Byl dokonce jedním z nich celý život falešný prorok, než to nakonec napravil?
- Tato soudní zpráva je založena na antitypické prorocké aplikaci, kterou samotné Písmo neprovedlo. Vedoucí sbor se od takových věcí distancoval. Můžeme věřit někomu, kdo porušuje svá vlastní pravidla? (w84 3/15 str. 18-19 odst. 16-17; w15 3/15 str. 17)
- Změna poselství dobré zprávy, dokonce i pod autoritou apoštolů nebo anděla z nebe, povede k prokletí od Boha. (Galatians 1: 8)
- Skutečná úsudková zpráva těsně před koncem by naznačovala, že konec je velmi blízko, což je v rozporu s Ježíšovými slovy Matthew 24: 42, 44.
Varování, ne predikce
Při předjímání tohoto vývoje se nezabývám vlastní predikcí. Ve skutečnosti doufám, že se mýlím. Možná špatně čtu rozcestníky. To rozhodně svým bratrům a sestrám nepřeji. Současný trend je nicméně silný a bylo by nepřijatelné předjímat tuto možnost a nevydávat varování.
__________________________________
[I] To, co tato často opakovaná věta ve skutečnosti znamená, je: „Měli bychom počkat, až správní rada změní věci, pokud a kdy se rozhodnou.“
[Ii] „Jehova“ je překlad, který představil William Tyndale ve svém biblickém překladu. Rovněž jsme si uvědomili, že jiná jména, například přepis „Yave“ nebo „Yahweh“, jsou legitimní alternativou.
[Iii] "Miliony nyní žijící nikdy nezemřou"
[Iv] Úplný přehled Rutherfordovy doktríny duálního spasení viz „Nad rámec toho, co je psáno".
[proti] "Dej tedy pozor, protože nevíš, v jaký den přijde tvůj Pán .... Také se prokážeš, že jsi připraven, protože Syn člověka přichází v hodinu, o které si nemyslíš, že je to . “ (Mt 24: 42, 44)
"Takže, když se shromáždili, zeptali se ho:" Pane, obnovuješ nyní království Izraeli? "7 jim řekl:" Nepatří ti, že znáš časy a roční období, které Otec dal ve své vlastní jurisdikci. “(Ac 1: 6, 7)
[Vi] W68 5 / 15 str. 309;
[...] https://beroeans.net/2016/06/19/the-rise-and-fall-of-jw-org/ [...]
No, řekli nám minulý měsíc, co přichází pro rok 2025 (každých 50 let, jak jste řekli), nové studiové filmové dílo (jejich mini hollywood), GB chce jakýsi netflix JW vysílání
[...] https://beroeans.net/2016/06/19/the-rise-and-fall-of-jw-org/ [...]
Meleti děkuji za článek. Přečetl jsem si většinu komentářů a rád bych řekl v reakci na jonsc11 a jeho znalosti o datech a biblické chronologii. Nevím, kde a jak jsi přišel se všemi těmito konkrétními daty nebo roky. Jen myslím na lidi, kteří jsou negramotní nebo nemají čas prohledávat Bibli nebo dovednosti číst archeologické / historické knihy k porovnání dat, nebo lidi, kteří nemají přístup k Bibli. Může existovat mnoho dalších okolností, které lidem brání získat znalosti o biblické chronologii. Ale něco... Přečtěte si více "
Vítejte na stránkách, Cecilia. Máte zcela pravdu v tom, že nejsme spaseni pochopením chronologie. Dnes ráno jsem četl Římany 12 a 13 a jedna věc z toho je jasná, je to víra, díky které jsme prohlášeni za spravedlivé.
Ano, Meleti, nemohl jsi to říct lépe. Víra je klíčové slovo, které mi v komentáři chybělo Děkuji.
"Nemáte čas prozkoumat Bibli" ??
Vlastně jsem si myslel, že jsem špatně pochopil váš komentář.
Přísloví 2: 4,5
Konečně jsem si našel nějaký čas, abych se vyjádřil k předmětu článku. Pokud jde o pravdu a milující pravdu, opět jsi trefil hřebík do hlavy Meleti. Je to legrační, protože jsem jen před 2 týdny poslal otci velmi osobní e-mail se stejným tématem pravdy. Je „v pravdě“ a já ne. Zde je několik výňatků z e-mailu, které mi nevadí sdílet ... „… Tati, když stojím před rozhodnutím přijmout to, co říká Boží slovo NEBO přijmout to, čemu se učí, co ode mě Jehova očekává? Byl by... Přečtěte si více "
Dobrý článek jako obvykle. Velký dík. Několik myšlenek. Za hlavní důvod odmítnutí odhalení považuji diskusi o Ježíšově době Židům postrádající lásku k pravdě. To skutečně objasňuje věci. Musíme opravdu milovat pravdu a nenávidět pravý opak. Každý začíná od sebe. "Pamatuji si docela jasně, že jsem seděl na stadionu Okresního shromáždění 2013 ..." Následující odkaz vede k článku z roku 2012. Ne že by to bylo důležité, ale ... Pokud jde o dodržování jakýchkoli "život zachraňujících" pokynů, byl jsem velmi podezřelé z toho tlačení pořád. Nějaký... Přečtěte si více "
Ahoj tyhiku, děkuji za poukázání na chybu. Změnil jsem rok na rok 2012. To dává konvenci před velkým výročním oznámením schůze, že vedoucí sbor objevil, že jsou věrným a diskrétním otrokem. Pěkně to zapadá do schématu věcí. Nejprve posílejte myšlenku, že jejich autorita pochází od Boha, poté se prohlašte za Kristova pověřence a poté nám řekněte, že od nás budou vyžadovat nějakou budoucí zkoušku víry. Tento vzorec je zcela běžný u malých kultů, zejména u těch, které sledují jediného charismatického vůdce. Nejsem dost fanoušek historie... Přečtěte si více "
Milujte celý článek, Meleti. Prováděl výzkum na muži bezpráví. A přišel váš článek. Líbil se mi váš text u soudců 21:25 a jeho aplikace a váš podnadpis Něco horšího než 1925 nebo 1975. Citujete w13 11/15, ano kdykoli bratři spekulují o „závěru systému věcí“, je to abych se teď zmínil, což mi dělá nepříjemné pocity, moje myšlenky směřují k tragédii Jima Jonese, kterou jsem viděl jako dítě, a její ohromující mysl, že inteligentní lidé mohou být obětí pánských bludů, což musím pokorně přiznat... Přečtěte si více "
Wow! Díky Lazarovi. Jaké to je mocné Písmo. Organizace ráda chodí do Ezequielu a aplikuje květen ze svých proroctví dodnes. Jsem si jistý, že by si nikdy nepomysleli, že by to na nás použili, ale jak přesně to sedí.
Johnsc11: Zdá se, že tento vynikající článek varuje KAŽDÉHO, aby nespekuloval o datech, která nemají jasnou biblickou podporu a přes hlavu vám přešla jasná žádost. Vaše naléhání na data a události, které pro vás mají nějaký osobní význam, má malý význam na fóru, které navštěvují seriózní studenti Bible, a zaplnilo sekci komentářů spoustou svárů. Nepokouším se potlačit vaše osobní výrazy, ale ze všeho, co bylo v historii vidět a řečeno, vás moudrost naučí, abyste netrvali na datech, která se „zdají“ být... Přečtěte si více "
Děkuji Meleti, za další skvělý článek. Nejsem si jistý, jestli si někdo pamatuje podzim 2006. Měli jsme kampaň distribuující traktáty o pádu nebo zničení Velkého Babylonu? Nepamatuji si přesně název tohoto traktu, ale spousta lidí si myslela, že se něco vaří, protože si mysleli, že Org měl vnitřní kopu událostí, které se brzy stanou s náboženstvím. Neměl jsem tušení, proč to zveřejnili, protože podle mého názoru vůbec neexistoval žádný náznak nebo náznak toho, že by náboženství bylo vůbec pod palbou. Sledoval jsem zprávy, prohledával web a nic jsem nenašel... Přečtěte si více "
Díky za skvělé sepsání, věci se dostávají od Def-Con 5 do roku 1975, netuším, jestli to má smysl, ale ať už je to jakkoli, organizace jde daleko ke konci, aby si udržela přehled o řadách, to je začíná znít jako nový rok 1914, 1925 nebo 1975 a svým způsobem těsně před koncem 1990. let až do roku 2000, kdy během tohoto desetiletého období došlo k obavám. Organizace se mýlí a řekněme tomu, čím je, že je zlá, bezpochyby vím, že lidé jsou (ne všichni budou... Přečtěte si více "
Rád jsem četl váš článek Meleti jako obvykle. Před 20 lety jsem zmizel a opustil JW kvůli svému vlastnímu vnímání nedostatku skutečné lásky a v té době ne žádné doktríny. Kde byl tento duchovní ráj, o kterém mluvili? Kde byla pravda nebo láska k pravdě nebo opravdová láska k sobě navzájem? Organizované náboženství je jen další pákou pro muže, která ovládá jiné muže a vykonává kontrolu, a není Pánem ani písmem. Chci se pokusit pomoci mé rodině vidět světlo teď, ale musím opatrně šlapat.... Přečtěte si více "
Zajímavé je, jak mění překlad stejného výrazu v různých verších, aby lépe podporovali svou teologii. Díky, John971. Zdůrazňuje potřebu křížové kontroly všech našich referencí NWT, abychom zajistili, že nebudeme nenápadně svedeni do omylu.
Společní svědkové si myslí, že protože mají v Bibli jméno Jehova, je to správné. Ale to je zavádějící. Bible o znovuzřízení, božské jméno KJV, ASV a bible RVIC používají toto jméno. Jejich skrývá největší věc. Výkupné za všechny.
Nevím, odkud čerpáte informace, ale CT Russell nevěřil, že rok 1878 je konec. Délka židovského věku od smrti Jacoba po Isarel, který byl zavržen jako oblíbený národ, byla 1845 let. Russell věří v paralely a počítá se s 1845 lety od doby, kdy byly svrženy, takže 33 nl + 1845 let = 1878 nl. V roce 33 nl tedy Ježíš prohlásil: „Váš dům vám bude ponechán pustý“ (Matouš 23:38). To je začátek návratu laskavosti Izraeli počínaje 1845 lety po jejich vyloučení. Tihle dva... Přečtěte si více "
Omlouvám se. Nebylo to vytržení, ale to, že svatí, kteří zemřeli, měli být vzkříšeni. (Herald of the Morning July 1878 str. 5) Nejdůležitějším bodem je, že snaha vyřešit věci pomocí prorocké chronologie uvedla Boží stádo v omyl a vedla k velké deziluzi.
Chápu. Stále tomu věříme. Bible ukazuje, že během jeho parousie budou vzkříšeni. A pokud to začalo v roce 1878, což je v parousii roku 1874, pak je to podle plánu. Datum 1874 získáváme z mnoha různých řádků, včetně cyklů Jubilee, dat z doby Daniela v Danielovi 12. Není to libovolné. Pokud vezmeme dny uvedené na Noemově účtu a umístíme je na časovou linii jako rok za den, dostanete 1874, 1914, 1948 a mnoho dalších významných dat. Všechno to připomíná rok 1874... Přečtěte si více "
Věřím, že Kristova přítomnost musí teprve začít.
Věřím, že se to stalo v roce 1799 ... myslím 1874, ne myslím 1878, ach ano vidím 1915 - 1 = 1914. Ah ha mám pravdu 🙂
Data jsou nezávislá. 1799, 1829 a 1874 jsou uzavřeny ve dnech Daniela 12: 1,260, 1290 a 1335. Nejsou to změny kvůli falešným chybám.
A od doby, kdy bude odstraněna stálá funkce a bude zavedena nechutná věc, která způsobí zpustošení, bude 1,290 dní. 12 „Šťastný je ten, kdo zůstává v očekávání a kdo dorazí na 1,335 dní!
>> Všiml jsem si, že když čtu názory JW na Russella, dostávám komentáře jako „Když 1874 selhal, přesunul to do roku 1914“. Russell nikdy nezměnil data. Rutherford provedl tento přepínač. Prostě to prozkoumejte. Vím a uvedl jsem na tomto webu, že Rutherford provedl změnu. Datum roku 1874 jako začátku Kristovy neviditelné přítomnosti je stejně špatné jako rok 1914. Nevidím biblický význam, ale stále existují vládci státu a náboženství. Například Írán. Pokud jde o svět, který stále více klesá, je to mezi svědky Jehovovými běžná víra, ale... Přečtěte si více "
Nesprávný. Již neexistují teokracie. Náboženství v Íránu je muslimské. Nespojují ji státní církevní vazby. . Nejsou sjednoceni s žádným náboženstvím, které je od data oddělené. Například Jak bylo římské papežství sjednocováno a kontrolováno státy prostřednictvím náboženství. Rozdíl je v tom, že vlády nejsou v Íránu teokraty. Velký rozdíl. Od roku 1914-1918 nevidíme odbory církevních států. Také ano, svět klesá. Podívejte se na morálku a války a finanční kolapsy. Stále více občanských nepokojů horších než cokoli, co jsme viděli. Svět směřuje k... Přečtěte si více "
Aha, chápu. Rozlišujete mezi křesťanským náboženstvím a jinými náboženstvími. Stále nevidím význam, protože Bible nemluví o konci států ovládaných náboženstvím tak významně. A samozřejmě rok 1914 nemá vůbec žádný prorocký význam. Pokud jde o horší než cokoli, co jsme viděli dříve. Upřímně říkáte, že byste raději žili během velké deprese nebo během první a druhé světové války nebo španělské chřipky. Nazvali byste svět, kde zneužívání dětí bylo nejméně na denním pořádku jako nyní, ale násilníci byli chráněni? Dali byste přednost... Přečtěte si více "
Právě jsi vyvrátil svůj vlastní názor. Od roku 1914 tu máme holocaust, 2 světové války, vzestup komunismu Zhroucení vlád a anarchie a španělský vliv, velká deprese. Od roku 1914. Díky za to. A v Bibli není přímo uvedena žádná předpověď s rokem 1914. Bylo 70 týdnů přímo uvedeno podle data? Moje myšlenka přesně.
>> Bylo 70 týdnů přímo uvedeno podle data? Dostalo konkrétní událost k označení začátku a další k označení jejího konce. Dostalo se jí také jediného naplnění. Lze jej tedy použít k přesnému výpočtu příchodu Mesiáše. Sedmkrát bylo také dáno jediné splnění, ke kterému došlo v Danielově době. Specifickou událostí označující její začátek bylo šílenství krále a událostí označující její konec byl jeho návrat k duševnímu zdraví. V Písmu nebylo použito žádné antitypické naplnění. Rok 1914 s tím nemá nic společného. Řada špatných... Přečtěte si více "
Stále nesprávné. Proč by nám Bůh dal chronologii toho, o čem mi nejsou určeny. Například dny 1,260 1.290, 1335 1812 a XNUMX dnů Daniela. Ano, špatná věc se stala po roce XNUMX. Ale zpracovávají se od špatného k horšímu. Nejsou tak daleko, že se mezi ambicemi časem zhoršuje.
A ty jsi byl nesprávný. Mnoho lidí neví, jestli 70 týdnů začalo v Nehemiahově dni nebo v Ezrově. Víme dnes. Ale tehdy ne.
Stačí zvážit: jaké byly doby před rokem 1914, tj. Období mezi rokem 1 a 1914? Průměrná délka života? Lidská práva? Práva žen? Otroctví? Kolonizace? Hladomory? Pestilence? Diktatura? Křížové výpravy? Masivní vraky lodí? Ochrana dětí? Trestní právo a tresty? Náboženská svoboda? Války? Lékařské ošetření a znalosti? Psychiatrické ošetření? Podle mého názoru nelze rok 1914 použít jako zlom v historii. Mnoho zemí se nezúčastnilo a boje byly většinou v Evropě. Pouze lidé žijící v tomto období mohli říci, že rok 1914 byl zlomovým bodem. Jsem si jist, že pro impérium INCA byl příchod Španělů zlomovým bodem... Přečtěte si více "
Ano, zhoršují váš boj o svůj vlastní bod. Věříme, že závěrečné dny začaly v roce 1799. Nyní, pokud chcete věřit, že svět je díky některým objevům lepší, pak ano. Ale být v Americe je někdy těžší tyto věci zažít. Jsem si jist, že islamizací mnoha evropských zemí a kolapsem ekonomik v této zemi by se lišily. A proč si to myslíte, protože několik objevů popírá zlo, které postupuje. Máte zaujatost vůči JW, proto si myslíte, že je datum... Přečtěte si více "
Kdo je „my“, když píšete, věříme? Mnozí zde nemají zaujatost vůči JW, pouze láska k pravdě, která je založena na Písmu. Kde je biblická podpora všech neúspěšných dat a spekulací o datech, která navštěvujete? Co řekl Ježíš učedníkům o „dni a hodině“? To byl obrovský bod, který uvedl Meleti ve svém článku. Nebudu předpokládat, že jste obhájce WT. WT připustila, že nemají žádný zvláštní vhled ani přímou linii k Bohu ani neomylnost prostřednictvím svatého ducha. Jsou prostě... Přečtěte si více "
Uvádíte „neúspěšná data“. Můžete dokázat, že poslední dny nezačaly v roce 1799 přehnaným házením papežské kontroly nad národy? Dokážete vyvrátit parousii od roku 1874? Dokážete vyvrátit 1878, že svatí nebyli vzkříšeni do nebe? Jak můžete říct, že selhali, pokud věříme, že to není navenek viditelné? Rok 1914 šel očekáváním, ale poukázat na něco, co se stalo masivním. Můžeme něco uzavřít předem. Svět má své zboží a basy, ale věřím, že se to bude zhoršovat, a pak budeme mít jistou rodinnou bezpečnost a mír a potom rozptýlení.... Přečtěte si více "
Johnsc11, nyní jsme vás několikrát požádali o důkaz svých tvrzení, přesto jste tak neučinili. Jednoduše zopakujete své názory. Pokud konzultujete FAQ Na této stránce v části „Pokyny pro komentování“ uvidíte, že to není přijatelné. Jsme zde vážnými studenty Bible a potřebujeme důkaz, abychom potvrdili tvrzení. Požádat nás, abychom vyvrátili nepodložená tvrzení, aby se ukázalo, že je to negativní, prostě není dobrá forma. Pokud chcete pokračovat v účasti, poskytněte důkaz.
To je skvělý bratře. Jsem rád, že jsme studenty Bible. Vychází přísně z Bible, ne tam, kde je uvedeno něco o neviditelném příchodu Krista v roce 1878 nebo 1914, jak tvrdíte. Kristus ve skutečnosti varoval své učedníky před tímto spekulativním uvažováním.
Matouš 24: 23-28. Pro mě je to jasné jako den. Slova samotného Krista varují křesťany před tímto druhem myšlení a spojováním naší víry s daty a muži, kteří je ustanovili. V těch verších jsem nečetl nic o tom, že Kristus přišel neviditelně nebo že přišel dvakrát nebo třikrát.
Jan
Ve skutečnosti, Johnsc11, Menrov neprokázal váš názor. Zdá se, že jste špatně přečetli, co řekl.
Poslouchejte, respektujeme právo každého na vlastní názor, i když se liší od našeho. Pokud však budete dělat výroky jako poslední dny, které začaly v roce 1799, požádáme vás, abyste poskytli biblický důkaz. Jako křesťan jsem si jistý, že byste nechtěli, abychom v něco věřili, ledaže by to mohlo být podpořeno z Písma.
Daniel 12. Těch 1260 dní, 1290 dní a 1335 dní. Zeptejte se sami sebe, proč nám Bůh dal tyto dny, pokud je podle vašeho názoru každé datum, které se objeví, nesprávné. Počkám.
Kde jste vzali myšlenku, že každé datum, které se objeví, je nesprávné? Za prvé, data se „neobjevují“. Jsou odvozeny ze skutečností. Nedal jsi nám žádná fakta. Rozumíte, že 1260, 1290 a 1335 nejsou data, ale časová období. Mají význam, ale nemůžete očekávat, že přijmu, jak je použijete na základě vašeho názoru, ani nemůžete očekávat, že ostatní přijmou váš názor jen proto, že dosud nikdo nenabídl alternativu.
>> Neříkal Daniel, že ve dnech jeho přítomnosti dojde ke zvýšení znalostí? Ne, Daniel to neřekl. To, co řekl, bylo, respektive, to, co mu bylo řečeno, bylo: „Ale ty, Danieli, sklapni slova a zapečeti knihu až do konce. Mnozí budou běhat sem a tam a znalosti se budou zvyšovat. “ (Daniel 12: 4) O Kristově přítomnosti se nezmínil. Otázka: Kdy byl „čas konce“? Kdy byly poslední dny? Podle Petra k nim došlo o Letnicích. Viz Skutky 2: 14--21. Bylo to také tehdy, když se znalosti zvýšily?... Přečtěte si více "
"Pokud si myslíte, že svět bude na svém vrcholu, bude mír a jednota, než Bůh strhne systémy (Dan 2:44), pak je třeba prozkoumat mnoho věcí." Uděláme dobře, když vezmeme v úvahu, co chce Protivník po tomto světě - sjednotit ho proti Bohu, proklínat Boha a jeho svrchovanost, mít vládu jednoho světa v opozici vůči Všemohoucímu. 1 Tes 5: 2,3 týkající se Dne Páně říká: „Nebo si plně uvědomuješ, že den Páně přijde jako zloděj v noci. Zatímco lidé říkají: „Mír... Přečtěte si více "
Nevěřím, že nám Paul dával proroctví týkající se nějakého zvláštního typu prohlášení o míru a bezpečnosti. Koneckonců, kdyby byl, pak by Matouš 24:44 ztratil význam a Ježíš by se mýlil. Paul mluvil o potřebě zůstat vzhůru i v době, kdy by se to mohlo zdát zbytečné.
Často čtu, že lidé považují vlády (národy) za nástroj, který používá Satan. Ale věřím, že to je špatný názor. Římanům 13: 1 říká „… Neboť neexistuje žádná autorita kromě Božího jmenování a existující autority byly ustanoveny Bohem“ A v Římě. 13: 4 je to Boží služebník pro vaše dobro. Pokud však uděláte něco špatného, buďte ve strachu, protože ten meč nenese nadarmo. Je Božím služebníkem, aby spravoval odplatu pachateli. Vlády tedy nejsou Satanovým služebníkem, ale Božím služebníkem. A ano, vidím toho tolik... Přečtěte si více "
Tak proč dřevo ničí podle Dan 2: 44 je to, že jsou jeho. Říkáte, že Bůh dal Hitlerovi a diktátorům moc, a ty jsou podle jeho vůle. Přemýšlejte o tom.
Johnsc11, jsem znepokojen tónem této diskuse. Vítáme alternativní pohledy, dokud se tón nestane sporným. Zvyšujete dobrý bod. Ale dovolte mi, abych vám to vrátil. Souhlasíte s tím, že Jehova nejen umožnil králi Saulovi vládnout, ale ustanovil ho přímo. Přesto se za dva roky pokazil. Jak byste to vysvětlil, kdybyste měli pocit, že vládce jmenuje Satan?
Takže si myslíte, že rok 1874 není správný? Dokažte to prosím. Chci vyvrátit jubilejní cykly a také vyvrátit, že dny Daniela 12 nezačaly v roce 539 př. N.l. Vyvracejte také paralelní verzi z roku 1845 a ne jen nějakou zaujatou recenzi toho, co si myslíte.
Tak to nefunguje, Johnsc11. Žádáte nás, abychom prokázali zápor. Bylo by to, jako bych vás požádal, abyste dokázali, že Ježíšova přítomnost nezačala v roce 1975. Nemůžete nás požádat, abychom předpokládali, že vaše nepodložená tvrzení jsou pravdivá, a poté je vyvrátit. Funguje to tak, že poskytnete důkaz pro svá tvrzení, a pak buď přijmeme váš důkaz, nebo vám ukážeme, kde se domníváme, že se mýlíte.
A můžeme dokázat, že se to nestalo, protože vše, co JW udělali, bylo přidání dalšího jubilejního cyklu k neúspěšnému datu roku 1925 pro návrat starodávných hodných. A že se mýlí kolem 607, protože v chronologii v Kings and Jugdes nezohledňovali data vzestupu králů. A neexistují důkazy o tom, že by Jeruzalém padl v roce 607. Je to 587. Takže dokázat, že rok 1975 není správným datem, je snadné. Ne nemožný.
Ach, ale Johnsc11, neprokázal jsi, že rok 1975 není datem Kristovy přítomnosti. Neřekl jsem nic o 607 nebo 587, takže ať už jsou tato data platná nebo ne, je nepodstatné. Víte, neposkytl jsem žádný důkaz pro rok 1975. Právě jsem uvedl tvrzení, jako jste to udělali pro rok 1874. Takže dokázat, že moje tvrzení je špatné? Protože neviditelného Krista nelze podle definice vidět, kdo říká, že se mýlím?