David Splane z vedoucího sboru svědků Jehovových se chystá pronést druhou přednášku z programu výročního shromáždění na říjen 2023 s názvem „Důvěřujte milosrdnému soudci celé země“.

Jeho pozorné publikum se chystá získat první záblesky toho, co vedoucí sbor rád nazývá „nové světlo“ od Boha, které jim zjevil svatý duch. Nezpochybňuji, že je do toho zapojen bůh, ani že duch, kterého vysílá, je vede, ale jak můžeme říct, zda naslouchají jedinému pravému Bohu?

No, jedna věc, kterou víme o všemohoucím Bohu, ať už jsme to všichni Jehova, nebo Jahve, je, že je Bohem pravdy. Takže, pokud někdo tvrdí, že je jeho služebník, jeho hlas na Zemi, jeho komunikační kanál s námi ostatními... pokud tato osoba mluví lži, budeme mít svou odpověď na to, který bůh ji inspiruje, ne?

Nebudu vás podrobovat celé řeči. Pokud to chcete slyšet, jsem informován, že program výročního setkání bude zveřejněn v listopadovém vysílání na JW.org. Podíváme se pouze na několik odhalujících klipů.

Ptali jste se někdy například, zda nikdo z těch, kteří zemřeli při potopě, nedostane vzkříšení, dokonce ani ti, kteří možná nikdy neslyšeli o Noemovi? A co Sodoma a Gomora? Bude každý, kdo zemřel v Sodomě a Gomoře, spát věčným spánkem? Ženy, děti, miminka?

Na tyto otázky nemáme odpověď. Počkej chvíli. Slyšel jsem to dobře? Nemáme na tyto otázky odpověď? Myslel jsem, že ano. V minulosti naše publikace uváděly, že neexistuje žádná naděje na vzkříšení pro ty, kteří zemřeli při potopě, nebo pro ty, kteří byli zničeni v Sodomě a Gomoře. Můžeme dogmaticky říci, že ani jeden Sodomita by nečinil pokání, kdyby byly Jehovovy požadavky vysvětleny?

David říká, že oni, vedoucí sbor, nemají odpověď na takové otázky jako: "Budou mít vzkříšení ti, kteří zemřeli při potopě nebo v Sodomě a Gomoře?" Pak nás pohostí malým roztomilým sebepodceňujícím kouskem inscenované pokory.

"Počkej chvíli. Slyšel jsem to dobře? Nemáme na tyto otázky odpověď? Myslel jsem, že ano."

Poté přesune pozornost z první osoby „my“ na druhou osobu „publikace“ a poté zpět na první osobu, „my“. Říká: „V minulosti naše publikace uváděly, že pro ty, kdo byli zničeni v Sodomě a Gomoře, neexistuje žádná naděje na vzkříšení. Ale víme to opravdu?"

Zdá se, že vina za toto staré světlo padá na ostatní, ať už jsou autory těchto publikací.

Náhodou souhlasím s tímto „novým světlem“, ale tady je věc: Není to nové světlo. Ve skutečnosti je to velmi staré světlo a víme to kvůli samotným publikacím, na které odkazuje. Proč je to důležité? Protože jestli je Davidovo nové světlo ve skutečnosti starým světlem, pak jsme tu už byli a on před námi tuto skutečnost skrývá.

Proč tuto skutečnost skrývá? Proč předstírá, že oni, vedoucí orgán, věřili pouze jedné věci a teď jsou – jaké to slovo používají, ach ano – teď s námi jen sdílejí „vyjasněné porozumění“. Hmm, tady jsou fakta ze stejných publikací.

Budou obyvatelé Sodomy vzkříšeni?

Ano! – červenec 1879 Strážní věž str. 8

Ne! - Červen 1952 Strážní věž str. 338

Ano! – 1. srpna 1965 Strážní věž str. 479

Ne! – 1. června 1988 Strážní věž str. 31

Ano! – Vhled Sv. 2, tištěné vydání, P. 985

Ne!  Vhled Sv. 2, on-line vydání, P. 985

Ano! – Žít navždy 1982 vydání str. 179

Ne! – Žít navždy 1989 vydání str. 179

Takže za posledních 144 let se „publikace“ v této otázce obracely! Zjevuje Bůh pravdu svým milovaným služebníkům?

Jeffrey Winder ve své úvodní řeči tvrdil, že dostávají nové světlo od Boha, když postupně a postupně odhaluje pravdu. No, zdálo by se, že jejich bůh hraje hry, rozsvěcí a pak zhasíná světlo a pak zase rozsvěcuje a pak zase zhasíná. Bůh tohoto systému věcí je toho velmi schopný, ale náš nebeský Otec? Myslím, že ne. vy?

Proč k nám v tom nemohou být upřímní? Na jejich obranu můžete naznačit, že si možná nebyli vědomi všeho, co publikace na toto nebo jakékoli jiné téma říkají. Mohli bychom si myslet, že kdyby nám již v prvním vystoupení na tomto sympoziu nebylo řečeno jinak, člen GB Jeffrey Winder:

A otázkou je, zda to vyžaduje nebo vyžaduje další výzkum? Bratři nečiní konečné rozhodnutí o tom, jaké bude nové porozumění, jen se ptají, zda to vyžaduje další výzkum? A pokud je odpověď ano, pak je přidělen výzkumný tým, který poskytne doporučení a výzkum, který má vedoucí sbor zvážit. A tento výzkum zahrnuje shrnutí všeho, co jsme řekli, organizace řekla na toto téma od roku 1879. Všechny strážní věže, co jsme řekli?

"Tento výzkum zahrnuje shrnutí všeho, co jsme na toto téma řekli od roku 1879." Takže podle Jeffreyho první věc, kterou udělají, je prozkoumat vše, co kdy napsali o záležitosti, která se táhne celou cestu zpět, 144 let, až do roku 1879.

To znamená, že David Splane si je vědom jejich historického zmítání se v otázce, zda budou vzkříšeni ti, kteří zemřeli při potopě nebo v Sodomě a Gomoře, či nikoli.

Proč k nám nemůže být otevřený a upřímný ohledně této zamotané historie? Proč mluvit polopravdu, když si jeho posluchači zaslouží úplnou pravdu.

Bohužel, duplicita nekončí skrýváním jejich historie. Pamatujete si, co řekl na konci toho klipu, který jsme právě sledovali? Tady je to znovu.

Můžeme dogmaticky říci, že ani jeden Sodomita by nečinil pokání, kdyby byly Jehovovy požadavky vysvětleny?

Je to zajímavá volba formulace, co říkáte? Ptá se svých posluchačů: „Můžeme říci dogmaticky…“ Ve svém vystoupení čtyřikrát odkazuje na dogmatismus:

Můžeme to říci dogmaticky? Jen nesmíme být dogmatičtí. Takže nemůžeme být dogmatičtí. Co si z této diskuse zatím odnesl? Říkáme, že bychom neměli být dogmatičtí ohledně toho, kdo bude a kdo nebude vzkříšen. Prostě nevíme.

Proč je to významné? Abychom to vysvětlili, začněme významem slova „dogmatický“, které je definováno jako „sklon klást zásady jako nesporně pravda“ nebo „prosazování názorů v doktrináři resp arogantním způsobem; umíněný".

Davidovo nabádání, abychom nebyli dogmatičtí, se zdá být vyvážené a otevřené. Když ho slyšíte, mysleli byste si, že on a ostatní členové vedoucího sboru nikdy nebyli dogmatičtí. Skutečností však je, že v průběhu své historie šli daleko za hranice dogmatismu, a tak jeho slova zaznívají pro každého, kdo je obeznámen s praktikami a zásadami Organizace svědků Jehovových.

Pokud byste například v roce 1952 odporovali stanovisku Organizace a učili, že muži ze Sodomy a Gomory budou vzkříšeni, budete nuceni odvolat nebo podstoupit trest vyloučení. Pak přijde rok 1965. Najednou by učení starému světlu z roku 1952 vedlo k tomu, že by ses vyhýbal. Ale pokud byste měli naučit staré světlo z roku 1952 v roce 1988, kdy se opět stalo novým světlem, vše by bylo v pořádku. A nyní se vrátili do starého světla z let 1879 a 1965.

Proč tedy tato změna? Proč přebírají staré světlo a znovu ho nazývají novým? Proč říkají, že nemohou být dogmatičtí, když dogmatismus byl hlavním pilířem jejich teologie, obvykle zahalený do zbožného hávu „zachování jednoty“.

Všichni víme, že všichni svědkové musí věřit a učit cokoli, co je aktuální pravda od vedoucího sboru, jinak se ocitnou v zadní místnosti sálu Království tváří v tvář soudnímu výboru.

Když Kenneth Cook zaváděl toto výroční setkání, nazval ho „historickým“. Souhlasím s ním, i když ne z důvodů, které by předpokládal. Je to historická, skutečně přelomová událost, ale také velmi předvídatelná.

Pokud jste četli knihu Raye Franze, Krize svědomíMožná si vzpomenete na tento citát britského poslance WL Browna.

Existuje mnoho klasifikací, do kterých lze rozdělit muže a ženy….

Ale jak si myslím, jediná kategorizace, na které opravdu záleží, je ta, která rozděluje lidi mezi Služebníky Ducha a Vězně Organizace. Tato klasifikace, která se prolíná všemi ostatními klasifikacemi, je skutečně základní. Myšlenka, inspirace, pramení ve vnitřním světě, ve světě ducha. Ale stejně jako se lidský duch musí inkarnovat v těle, tak se musí myšlenka inkarnovat v organizaci... Jde o to, že když se myšlenka vtělila do organizace, organizace pak postupuje postupně k ničení myšlenky, která ji dala zrodu.

Zanedlouho bude hlavním zájmem církve udržet se jako organizace. Za tímto účelem musí být jakákoliv odchylka od víry vyvrácena a v případě potřeby potlačena jako hereze. Během několika desítek nebo několika set let se to, co bylo koncipováno jako prostředek nové a vyšší pravdy, stalo vězením pro duše lidí. A lidé se navzájem vraždí z lásky k Bohu. Věc se stala svým opakem.

Při popisu dvou základních klasifikací, do kterých se lidé dělí, Brown používá zajímavou volbu slov, že? Buď jsme „služebníci Ducha“, nebo jsme „zajatci organizace“. Jak pravdivá se tato slova ukázala.

Dalším poznatkem z tohoto bystrého citátu od WL Browna je, že „hlavním zájmem církve bude udržet se jako organizace“.

Domnívám se, že právě to nyní vidíme v Organizaci svědků Jehovových a bude to ještě zjevnější, až budeme v této sérii pokrývající letošní výroční shromáždění pokračovat.

Nesmíme však ztrácet ze zřetele skutečnost, že organizace nebo církev nejsou vědomou entitou. Je řízena muži. Takže, když říkáme, že hlavním zájmem organizace je udržet se, ve skutečnosti říkáme, že hlavním zájmem mužů, kteří mají na starosti organizaci, stejně jako mužů, kteří mají z organizace prospěch, je zachování jejich moc, postavení a bohatství. Tato starost je tak zdrcující, že jsou v jejím zájmu schopni udělat téměř cokoliv.

Nebylo tomu tak v Izraeli za časů Krista? Nebyli snad vůdci tohoto národa, o kterém se svědkům říká, že je to Jehovova pozemská organizace, schopni zavraždit našeho Pána Ježíše, aby zachovali svou organizaci?

Velekněží a farizeové tedy shromáždili Sanhedrin a řekli: „Co máme dělat, vždyť tento muž koná mnoho znamení? Pokud ho necháme jít touto cestou, všichni v něj uvěří a Římané přijdou a vezmou nám místo i náš národ.“ (Jan 11:47, 48)

Tragickou ironií je, že ve snaze zachovat svou organizaci způsobili úplný konec, kterého se nejvíce obávali, protože Římané skutečně přišli a vzali jim místo a jejich národ.

Netvrdím, že se muži z vedoucího sboru chystají někoho zavraždit. Jde o to, že cokoli je na stole, pokud jde o zachování jejich organizace. Žádný kompromis není příliš mnoho; žádná doktrína, příliš posvátná.

To, co vidíme na letošní výroční schůzi – a troufám si tvrdit, že to je stěží konec jejich nového světla – je, že Organizace dělá to, co potřebuje, aby zastavila krvácení. Svědci houfně opouštějí organizaci. Někteří odejdou úplně, jiní tiše vycouvají, aby zachovali rodinné vztahy. Ale jedna věc, která se v tom všem skutečně počítá, je, že přestanou darovat peníze, mízu Organizace.

V další přednášce, kterou přednese Geoffrey Jackson z vedoucího sboru, uvidíme, jak zabijí jedno ze svých hlavních zlatých telat, nedotknutelnost konečného soudu na začátku velkého soužení.

Děkujeme za váš čas a děkujeme, že nám pomáháte pokračovat ve výrobě těchto videí. Vaší finanční podpory si velmi vážíme.

 

4.5 8 hlasů
Hodnocení článku
PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU
Upozornit na

Tyto stránky používají Akismet k omezení spamu. Zjistěte, jak jsou vaše údaje komentářů zpracovávány.

7 Komentáře
Nejnovějším
nejstarší většina hlasů
Vložené zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
Leonardo Josephus

Pilát se zeptal Ježíše „Co je pravda“ a my všichni pravdu hledáme. Ale jediná pravda v Bibli je to, co je napsáno na jejích stránkách, a proto se spoléháme na překlady a naše porozumění tomu, co bylo napsáno dávno.. Pokud je na dané téma dostatek písem, může být čtenář kategorický a říci, že to je biblická pravda, ale jen velmi málo proroctví je v té době zcela pochopeno a k jejich pochopení je nutné počkat na jejich splnění. Například Noemovi bylo řečeno, že Bůh zničí všechno na zemi... Přečtěte si více "

sachanordwald

Děkuji za práci a úsilí, které jste opět vložili do těchto videí. Bohužel s vámi nemohu ve všech bodech souhlasit. Jsme skutečně v duchu Kristově, když vám říkáme, že nemáte Ducha Božího? To, jak vedoucí sbor jedná s bratry a sestrami ve víře, kteří s tím nesouhlasí, je jejich vlastní odpovědností před Bohem. Cítím povinnost nesplácet jako tady. Předpokládám, že se vedoucí sbor upřímně modlí o Ducha svatého, když studuje Bibli nebo se s námi dělí o své studijní výsledky. Otázka... Přečtěte si více "

Severní expozice

Ach ano…Ve své odpovědi představujete zajímavou věc…Napsal jste…"Když se modlím o Ducha svatého, jsem jím skutečně veden?" Toto je neustálá otázka k zamyšlení, kterou často kladu své rodině, která je členy JW. To je také otázka, kterou si často kladu. Jsem si jistý, že většina křesťanů s upřímným srdcem se pravidelně a upřímně modlí za pravdu a porozumění… stejně jako svědkové Jehovovi, přesto stále nedosahují skutečného porozumění. Ostatní moji přátelé z různých vyznání se také upřímně modlí za pravdu a v jiných ohledech zaostávají. (Vím to, protože jsem... Přečtěte si více "

Severní expozice

Po chvíli přemýšlení... Možná proto, že lidé mají víru a modlí se za pravdu, je to, co je pro Boha nejdůležitější. Klíčovým slovem je víra. Bůh nezbytně nerozdává pravé porozumění na podnose všem, kdo o to požádají, ale nechává na každém jednotlivci, aby prošel procesem a cestou k jeho nalezení. Cesta pro nás může být náročná a má slepé uličky a překážky, ale je to naše vytrvalost a úsilí, co se Bohu líbí, protože ukazuje víru. Příkladem může být rodina Beroean Zoom. Skládá se z... Přečtěte si více "

Severní expozice

Hmmm,,, Pokud jsou JW Božím vyvoleným kanálem...jak tvrdí, mysleli byste si, že se diví, proč jim Bůh během historie jejich organizace dával tolik chybných informací? Tyto informace ze „starého světla“ vyžadují později opravu, což způsobí, že se budou neustále obracet a opravovat své dřívější přesvědčení. Musí to pro ně být všechno tak frustrující... a vypadají jako idioti.
Ve své domýšlivosti si pravděpodobně přejí, aby se Bůh mohl jednou rozhodnout? Ha ha ha!
Díky Meleti & Wendy… Dobrá práce!

Meleti Vivlon

Články Meleti Vivlon.