بیایید بگوییم که یک مرد باید در خیابان به شما نزدیک شود و به شما بگوید ، "من یک مسیحی هستم ، اما باور نمی کنم که عیسی پسر خدا باشد." نظر شما چیست؟ احتمالاً از خود می پرسید که آیا این مرد عقل خود را از دست داده است؟ چگونه می توانید کسی خود را مسیحی بنامید ، در حالی که انکار عیسی پسر خدا بود؟
پدرم شوخی می کرد ، "من می توانم خودم را پرنده بنامم و یک پر در کلاه خود بچسبانم ، اما این به این معنی نیست که من می توانم پرواز کنم." نکته مهم این است که چسباندن برچسب بر روی چیزی ، باعث نمی شود که چنین باشد.
اگر به شما بگویم که اکثر افرادی که خود را Trinitarians می نامند واقعاً به تثلیث اعتقاد ندارند چه؟ آنها خود را "سه گانه" می نامند ، اما در واقع اینگونه نیستند. این ممکن است به نظر می رسد ادعایی کاملاً خشم آور باشد ، اما من به شما اطمینان می دهم که با آمار سخت پشتیبانی می شود.
در یک مطالعه در سال 2018 توسط وزارتخانه های Ligonier و Life Way Research که در آن 3,000 آمریکایی مصاحبه شدند ، محققان دریافتند که 59٪ از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند "روح القدس یک نیرو است ، نه یک شخص شخصی".[I]
وقتی صحبت از آمریکایی ها با "اعتقادات انجیلی" شد ... این بررسی نشان داد که 78٪ معتقدند که عیسی اولین و بزرگترین موجودی است که توسط خدای پدر خلق شده است.
یک اصل اساسی در آموزه ترینیتی این است که سه شخص برابر وجود دارد. بنابراین اگر پسر توسط پدر ایجاد شود ، نمی تواند با پدر برابر باشد. و اگر روح القدس یک شخص نیست بلکه یک نیرو است ، در تثلیث سه نفر نیستند بلکه در بهترین حالت فقط دو نفر هستند.
این نشان می دهد که اکثر افرادی که به تثلیث اعتقاد دارند ، این کار را می کنند زیرا این همان چیزی است که کلیسای آنها می آموزد ، اما آنها در واقع تثلیث را درک نمی کنند.
در تهیه این مجموعه ، من تعدادی فیلم از افراد را دیده ام که تثلیث را به عنوان آموزه اساسی مسیحیت تبلیغ می کنند. در طول سالها ، من همچنین درباره ترینیتی در برخوردهای رو در رو با طرفداران قدرتمند دکترین بحث کرده ام. و آیا می دانید آنچه در مورد همه آن بحث ها و فیلم ها جالب است؟ تمرکز همه آنها بر پدر و پسر است. آنها وقت و تلاش زیادی را صرف تلاش برای اثبات اینكه پدر و پسر هر دو یك خدا هستند ، می كنند. روح القدس عملا نادیده گرفته می شود.
آموزه ترینیتی مانند یک مدفوع سه پا است. تا زمانی که هر سه پایه محکم باشد بسیار پایدار است. اما شما فقط یک پا را بر می دارید و مدفوع بی فایده است. بنابراین ، در این ویدیوی دوم از مجموعه ما ، من قصد ندارم به پدر و پسر بپردازم. در عوض ، من می خواهم روی روح القدس تمرکز کنم ، زیرا اگر روح القدس شخصی نباشد ، به هیچ وجه نمی تواند بخشی از تثلیث باشد. ما نیازی به صرف وقت برای نگاه به پدر و پسر نداریم مگر اینکه بخواهیم از آموزش تثلیث به یک دوگانگی تبدیل شویم. این مسئله کاملاً دیگری است.
Trinitarians سعی می کنند شما را متقاعد کنند که این آموزه به قرن اول برمی گردد و حتی برخی از پدران اولیه کلیسا را برای اثبات این مطلب نقل می کنند. در واقع چیزی ثابت نمی شود. در پایان قرن اول ، اکثر مسیحیان از نژاد بت پرست بودند. ادیان بت پرستی شامل اعتقاد به تثلیث خدایان بود ، بنابراین ورود ایده های بت پرستانه به مسیحیت بسیار آسان است. سوابق تاریخی نشان می دهد که بحث در مورد ذات خدا تا قرن چهارم هنگامی که سرانجام ترینیتی ها با حمایت امپراتور روم پیروز شدند ، ادامه داشت.
اکثر مردم به شما خواهند گفت که تثلیث به عنوان یک آموزه رسمی کلیسا در سال 324 پس از میلاد در شورای نیقیه شکل گرفت. غالباً به آن عقاید نیکن گفته می شود. اما واقعیت این است که آموزه ترینیتی در سال 324 پس از میلاد در نیقیه به وجود نیامده است. آنچه در آن زمان توسط اسقف ها مورد توافق قرار گرفت ، دوگانگی پدر و پسر بود. بیش از 50 سال طول می کشد تا روح القدس به این معادله اضافه شود. این اتفاق در سال 381 میلادی در شورای قسطنطنیه رخ داد. اگر تثلیث در کتاب مقدس بسیار واضح است ، چرا بیش از 300 سال به اسقف ها طول کشید تا دوگانگی خدا را تدوین کنند و سپس 50 نفر دیگر به روح القدس اضافه کنند؟
چرا اکثر مردم ترینیتیس آمریکایی ، طبق نظرسنجی که ما فقط به آن اشاره کردیم ، معتقدند روح القدس یک نیرو است و یک شخص نیست؟
شاید آنها به دلیل کمبود تقریباً کامل حتی شواهد مستدل تأیید کننده این ایده که روح القدس است ، به این نتیجه رسیده اند. بیایید برخی از عوامل را بررسی کنیم:
ما می دانیم که نام خدا YHWH است که اساساً به معنای "من وجود دارم" یا "من هستم" است. در انگلیسی ، ما ممکن است از ترجمه Yahoo، Yahweh یا Yehowah استفاده کنیم. از هر شکلی که استفاده کنیم ، تصدیق می کنیم که خدا ، پدر ، نامی دارد. پسر همچنین یک نام دارد: Jesus ، یا به عبری Yeshua ، به معنی "YHWH موجب صرفه جویی می شود" زیرا نام Yeshua از فرم کوتاه یا مخفف نام الهی خدا ، "Yah" استفاده می کند.
بنابراین ، پدر یک نام دارد و پسر یک نام. نام پدر تقریباً 7000 بار در کتاب مقدس آمده است. نام پسر حدود هزار بار ظاهر می شود. اما به روح القدس اصلاً اسمی داده نمی شود. روح القدس نامی ندارد. یک اسم مهم است. اولین چیزی که در هنگام ملاقات با یک شخص برای اولین بار در مورد شخص یاد می گیرید چیست؟ نام آنها. شخصی اسم دارد. انتظار می رود شخصی به اندازه شخص سوم تثلیث ، یعنی شخص ربوبیت مهم ، نامی مانند دو نفر دیگر داشته باشد ، اما کجاست؟ روح القدس در کتاب مقدس هیچ نامی ذکر نشده است. اما ناهماهنگی در اینجا متوقف نمی شود. به عنوان مثال ، به ما گفته می شود که پدر را پرستش کنیم. به ما گفته می شود پسر را پرستش کنیم. هرگز به ما گفته نمی شود كه روح القدس را عبادت كنید. به ما گفته می شود که پدر را دوست داشته باشید. به ما گفته شده است که پسر را دوست داریم. هرگز به ما گفته نمی شود که روح القدس را دوست داشته باشیم. به ما گفته می شود که به پدر ایمان داشته باشیم. به ما گفته می شود که به پسر ایمان داشته باشیم. هرگز به ما گفته نمی شود که به روح القدس ایمان داشته باشیم.
- ما می توانیم با روح القدس تعمید بگیریم - متی 3:11.
- ما می توانیم با روح القدس پر شویم - لوقا 1:41.
- عیسی با روح القدس پر شد - لوقا 1:15. آیا خدا می تواند پر از خدا شود؟
- روح القدس می تواند به ما بیاموزد - لوقا 12:12.
- روح القدس می تواند مواهب معجزه آسایی ایجاد کند - اعمال 1: 5.
- ما می توانیم با روح القدس مسح بشویم - اعمال 10:38 ، 44 - 47.
- روح القدس می تواند تقدیس کند - رومیان 15:19.
- روح القدس می تواند در درون ما وجود داشته باشد - 1 قرنتیان 6:19.
- از روح القدس برای مهر و موم برگزیده خدا استفاده می شود - افسسیان 1:13.
- خدا روح القدس خود را در ما قرار می دهد - 1 تسالونیکیان 4: 8. خدا خدا را در ما قرار نمی دهد.
کسانی که مایلند روح القدس را به عنوان یک شخص ترویج دهند متن های کتاب مقدس را ارائه می دهند که روح را انسان شناسی می کند. آنها ادعا می کنند اینها تحت اللفظی است. به عنوان مثال ، آنها افسسیان 4:13 را نقل می کنند که در مورد عزاداری روح القدس صحبت می کند. آنها ادعا می کنند که شما نمی توانید نیرویی را غمگین کنید. که شما فقط می توانید یک شخص را غمگین کنید.
این خط استدلال دو مشکل دارد. اولین فرض این است که اگر بتوانید روح القدس را شخصیتی ثابت کنید ، تثلیث را اثبات کرد. من می توانم ثابت کنم که فرشتگان افراد هستند و این آنها را خدا نمی کند. من می توانم ثابت کنم که عیسی یک شخص است ، اما این امر او را خدا نمی کند.
مشکل دوم در مورد این استدلال این است که آنها آنچه را که به عنوان مغالطه سیاه یا سفید شناخته می شود معرفی می کنند. استدلال آنها اینگونه پیش می رود: یا روح القدس شخص است یا روح القدس نیرویی است. چه استکباری! باز هم ، من به قیاسی که در فیلم های قبلی در توصیف رنگ قرمز برای مردی که نابینا متولد شده است ، استفاده کردم. هیچ کلمه ای برای توصیف صحیح آن وجود ندارد. راهی برای آن نابینا وجود ندارد که رنگ را کاملاً بفهمد. بگذارید سختی روبرو شویم.
لحظه ای تصور کنید که ما می توانیم شخصی را از 200 سال پیش زنده کنیم و او تازه شاهد کاری من بود. آیا او امیدی به درک درست آنچه که اتفاق افتاده است خواهد داشت؟ او صدای زنی را می شنید که هوشمندانه به س myال من پاسخ می داد. اما هیچ زنی حضور نداشت. این حتی برای او جادوگری خواهد بود.
تصور کنید که قیامت تازه اتفاق افتاده است. شما در خانه نشسته و در اتاق نشیمن با پدربزرگ و مادربزرگ بزرگ نشسته اید. شما صدا می کنید ، "الکسا ، چراغ ها را کم کن و برای ما موسیقی پخش کن." ناگهان چراغ ها کم می شوند و موسیقی شروع به صدا می کند. آیا می توانید شروع به توضیح چگونگی کارکرد همه روش ها به گونه ای کنید که او درک کند؟ با این اوصاف ، آیا شما حتی می فهمید که همه چطور خودتان کار می کنند؟
سیصد سال پیش ، ما حتی نمی دانستیم که برق چیست. اکنون ما اتومبیل های خودران داریم. این به همین سرعت است که فناوری ما در چنین مدت کوتاهی پیشرفت کرده است. اما خدا برای همیشه وجود داشته است. جهان هستی میلیاردها سال قدمت دارد. خداوند چه نوع فناوری در اختیار دارد؟
روح القدس چیست؟ هیچ نظری ندارم. اما من می دانم چه چیزی نیست. یک نابینا ممکن است نتواند درک کند که رنگ قرمز چیست ، اما او می داند که چه رنگی نیست. او می داند که این میز یا صندلی نیست. او می داند که غذا نیست. من نمی دانم روح القدس واقعاً چیست. اما آنچه که من می دانم همان چیزی است که کتاب مقدس به من می گوید. این به من می گوید که این وسیله ای است که خداوند برای به انجام رساندن هر چیزی که می خواهد انجام دهد ، استفاده می کند.
می بینید که ما با بحث این که روح القدس یک نیرو است یا یک شخص ، دچار یک معضل کاذب می شویم ، یک مغالطه سیاه یا سفید. برای مثال ، شاهدان یهوه ادعا می کنند که این یک نیرو است ، مانند برق ، در حالی که تیریتاریایی ها ادعا می کنند که یک شخص است. ساختن آن یا یکی یا دیگری ، ناخواسته درگیر نوعی استکبار است. چه کسی هستیم که بگوییم گزینه سوم وجود ندارد؟
ادعا می شود نیرویی مانند الکتریسیته دومی است. برق به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. باید درون دستگاه کار کند. این تلفن توسط برق کار می کند و می تواند کارهای شگفت انگیز زیادی انجام دهد. اما به خودی خود ، نیروی برق نمی تواند هیچ یک از این کارها را انجام دهد. یک نیروی صرف نمی تواند کاری را انجام دهد که روح القدس انجام می دهد. اما این تلفن نیز به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. این نیاز به یک شخص دارد که به آن دستور دهد ، از آن استفاده کند. خداوند از روح القدس برای انجام هر کاری که بخواهد استفاده می کند. بنابراین یک نیرو است. نه ، خیلی بیشتر از اینهاست. آیا این یک شخص است ، نه اگر شخصی بود ، نامی داشت. این چیز دیگری است. چیزی فراتر از نیرو ، اما چیزی غیر از شخص. چیه؟ من نمی دانم و بیش از این لازم نیست که بدانم که چگونه این دستگاه کوچک به من امکان مکالمه و دیدن دوستی را می دهد که در آن سوی دنیا زندگی می کند.
بنابراین ، بازگشت به افسسیان 4: 13 ، چگونه غمگین شدن روح القدس امکان پذیر است؟
برای پاسخ به این سوال ، بیایید متی 12:31 ، 32 را بخوانیم:
"و بنابراین من به شما می گویم ، هر نوع گناه و افترا قابل بخشش است ، اما کفر علیه روح بخشیده نخواهد شد. هر کسی که یک کلمه علیه پسر انسان بگوید بخشیده می شود ، اما هر کسی که علیه روح القدس صحبت کند ، نه در این عصر و نه در عصر آینده بخشیده نخواهد شد. " (متی 12:31 ، 32 NIV)
اگر عیسی خداست و شما می توانید به عیسی کفر ورزید و هنوز هم مورد بخشش قرار بگیرید ، پس چرا نمی توانید روح القدس را کفر و بخشیده شوید ، با این فرض که روح القدس نیز خدا باشد؟ اگر آنها هر دو خدا هستند ، پس کفر یکی در حال کفر زدن بر دیگری است ، این طور نیست؟
با این حال ، اگر درک کنیم که این صحبت در مورد یک شخص نیست بلکه روح القدس نشان دهنده آن است ، می توانیم این را درک کنیم. پاسخ این س inال در بخش دیگری نشان داده شده است كه عیسی به ما درباره بخشش می آموزد.
اگر خواهر یا برادرت علیه شما گناه می کنند ، آنها را سرزنش کنید. و اگر توبه کردند ، آنها را ببخش. حتی اگر آنها در روز هفت بار علیه شما گناه کنند و هفت بار به شما بگویند که "توبه می کنم" ، باید آنها را ببخشید. " (لوقا 17: 3 ، 4 NIV)
عیسی به ما نمی گوید فقط همه و همه را ببخشید ، مهم نیست. او شرط بخشش ما را می گذارد. ما باید آزادانه ببخشیم به شرطی که شخص ، چه کلمه "توبه" کند. ما وقتی مردم توبه می کنند ، آنها را می بخشیم. اگر آنها مایل به توبه نباشند ، ما فقط قادر به انجام عمل غلط برای بخشش هستیم.
چگونه خداوند ما را می آمرزد؟ چگونه فیض او بر ما ریخته می شود؟ چگونه از گناهان خود پاک شده ایم؟ توسط روح القدس. ما در روح القدس تعمید گرفته ایم. ما با روح القدس مسح شده ایم. ما توسط روح القدس قدرت داریم. روح یک شخص جدید ، یک شخصیت جدید ایجاد می کند. میوه ای تولید می کند که یک نعمت است. (غلاطیان 5:22) به طور خلاصه ، این هدیه خدا است که به طور آزادانه به ما داده شده است. چگونه در برابر آن گناه می کنیم؟ با انداختن این موهبت شگفت انگیز لطف به چهره او.
"چقدر شدیدتر فکر می کنید کسی لیاقت مجازات شدن را دارد که پسر خدا را زیر پا بگذارد ، که با خون عهدی که آنها را مقدس دانسته و به روح لطف توهین کرده است ، به عنوان یک چیز نامقدس رفتار کرده است؟" (عبرانیان 10:29 NIV)
ما با گرفتن هدیه ای که خدا به ما داده و زیر پا گذاشتن آن ، علیه روح القدس گناه می کنیم. عیسی به ما گفت که باید هر زمان که مردم به ما مراجعه می کنند و توبه می کنند ، ببخشیم. اما اگر آنها توبه نکنند ، نیازی به بخشش نداریم. شخصی که در برابر روح القدس گناه می کند توانایی توبه را از دست داده است. او هدیه ای را که خداوند به او داده است گرفته و همه آن را زیر پا گذاشته است. پدر هدیه روح القدس را به ما می دهد اما این فقط به این دلیل امکان پذیر است که ابتدا هدیه پسر خود را به ما هدیه داد. پسرش خون خود را به ما هدیه داد تا ما را تقدیس کند. از طریق آن خون است که پدر روح القدس را به ما می دهد تا ما را از گناه پاک کند. همه اینها هدیه است. روح القدس خدا نیست ، بلکه هدیه ای است که خداوند به ما برای رستگاری ما می دهد. رد آن ، نفی خدا و از دست دادن زندگی است. اگر روح القدس را رد کنید ، قلب خود را سخت کرده اید تا دیگر توانایی توبه نداشته باشید. بدون توبه ، بدون بخشش.
مدفوع سه پا که آموزه تثلیث است ، به روح القدس نه تنها یک شخص بلکه خود خدا بستگی دارد ، اما هیچ مدرکی برای تأیید چنین بحثی وجود ندارد.
برخی ممکن است در تلاش برای یافتن لقمه پشتیبانی از کتاب مقدس برای ایده خود ، شرح آنانیا را نقل کنند. در آن آمده است:
"سپس پطرس گفت ،" آنانیا ، چگونه است که شیطان قلب شما را چنان پر کرده است که شما به روح القدس دروغ گفته اید و مقداری از پولی را که برای زمین دریافت کرده اید برای خود نگه داشته اید؟ قبل از فروش متعلق به شما نبود؟ و آیا پس از فروش ، پولی در اختیار شما نبود؟ چه شد که به فکر انجام چنین کاری افتادید؟ شما فقط به انسانها دروغ گفته اید بلکه به خدا دروغ گفته اید. " (اعمال 5: 3 ، 4 NIV)
استدلالی که در اینجا به کار رفته این است که چون پیتر گفت آنها هم به روح القدس و هم به خدا دروغ گفته اند ، روح القدس باید خدا باشد. بگذارید توضیح دهم که چرا این استدلال ناقص است.
در ایالات متحده دروغ گفتن به یک عامل FBI خلاف قانون است. اگر مأمور ویژه ای از شما سالی بپرسد و شما او را دروغ بگویید ، می تواند شما را به جرم دروغ گفتن به یک مأمور فدرال متهم کند. شما در حال دروغ گفتن به FBI هستید. اما شما به FBI دروغ نگفتید ، فقط به یک مرد دروغ گفتید. خوب ، این استدلال شما را از دردسر خلاص نخواهد کرد ، زیرا نماینده ویژه نماینده FBI است ، بنابراین با دروغ گفتن او FBI را دروغ گفته اید ، و از آنجا که FBI یک دفتر فدرال است ، شما همچنین به دولت ایالات متحده. این گفته درست و منطقی است ، و علاوه بر این ، همه ما آن را می پذیریم در حالی که تشخیص می دهیم که نه اف بی آی و نه دولت ایالات متحده موجودی هوشمند نیستند.
کسانی که سعی در استفاده از این قسمت برای ترویج این ایده دارند که روح القدس خداست ، فراموش می کنند اولین کسی که به او دروغ گفتند پیتر بود. با دروغ گفتن به پیتر ، آنها همچنین به خدا دروغ می گفتند ، اما هیچ کس فکر نمی کند پیتر خدا باشد. آنها با دروغ گفتن به پیتر ، علیه روح القدس که پدر قبلاً در هنگام تعمید بر سر آنها ریخته بود ، کار می کردند. اکنون کار در برابر آن روح کار در مقابل خدا بود ، اما روح خدا نبود ، بلکه وسیله ای بود که او آنها را تقدیس کرده بود.
خداوند روح مقدس خود را برای انجام همه امور می فرستد. مقاومت در برابر آن مقاومت در برابر کسی است که آن را فرستاده است. پذیرش آن پذیرفتن فرستنده است.
به طور خلاصه ، کتاب مقدس به ما می گوید که این کتاب از طرف خدا یا از طرف خدا یا از طرف خدا ارسال شده است. هرگز به ما نمی گوید روح القدس خداست. ما نمی توانیم دقیقاً بگوییم روح القدس چیست. اما پس از آن ما نمی توانیم دقیقاً بگوییم خدا چیست. چنین دانش بسیار فراتر از درک است.
با گفتن همه اینها ، خیلی مهم نیست که نتوانیم ماهیت آن را به درستی تعریف کنیم. آنچه مهم است این است که ما می فهمیم هرگز به ما دستور داده نمی شود که آن را پرستش کنیم ، آن را دوست نداشته باشیم و به آن ایمان نداشته باشیم. ما باید پدر و پسر را عبادت کنیم ، دوست داشته باشیم و ایمان داشته باشیم ، و این همان چیزی است که باید نگران آن باشیم.
واضح است که روح القدس بخشی از تثلیث نیست. بدون آن ، تثلیث وجود ندارد. یک دوگانگی شاید ، اما یک تثلیث ، نه. این با آنچه جان در مورد هدف زندگی ابدی به ما می گوید سازگار است.
یوحنا 17: 3 به ما می گوید:
"اکنون این زندگی ابدی است: آنها آنها شما ، تنها خدای واقعی و عیسی مسیح را که فرستاده اید می شناسند." (NIV)
توجه داشته باشید ، هیچ اشاره ای به شناخت روح القدس نشده است ، فقط پدر و پسر. آیا این بدان معناست که پدر و پسر هر دو خدا هستند؟ آیا دوگانگی الهی وجود دارد؟ بله و خیر.
با این بیان معمایی ، اجازه دهید این موضوع را به پایان برسانیم و در ویدئوی بعدی با تجزیه و تحلیل رابطه منحصر به فرد موجود بین پدر و پسر ، بحث خود را مطرح کنیم.
از تماشای شما متشکرم و از شما برای حمایت از این کار متشکرم
_________________________________________________
[I] https://www.christianitytoday.com/news/2018/october/what-do-christians-believe-ligonier-state-theology-heresy.html
قسمت اول پایان نامه شما مربوط به تعداد مسیحیان انجیلی است که دیگر از آموزه سه گانه ارتدکس پیروی نمی کنند ، خوب ، این هیچ تعجب مسیحی را ندارد که به این عقیده پایبند باشد ، زیرا ما به خوبی می دانیم که مسیحیان به کجا می روند. در حالی که من با آمار موافقم ، معتقدم که این فقط سطح سواد کتاب مقدس را در کلیساهای مدرن به شما نشان می دهد ، بسیاری دیگر کتاب مقدس خود را مطالعه نمی کنند و تعداد کمی از آنها آموزه ها را آموزش می دهند ، این نتیجه به اصطلاح کلیسا شدن است سکولار شده همانطور که می گویید آنها حتی نمی دانند اصطلاح چیست... بیشتر بخوانید »
با تشکر از شما برای تجزیه و تحلیل فیلم. بسیار مورد استقبال قرار می گیرد زیرا به عنوان راهنما برای فیلم های آینده عمل می کند. من برخی از کتاب های J White را مرور می کنم. شما نشان داده اید که او دوست دارد نظر خود را به عنوان واقعیت ارائه دهد ، اما ما علاقه بیشتری به آنچه می توان از کتاب مقدس اثبات کرد ، داریم. من در مورد چیزی کنجکاو هستم به نظر می رسد که شما باور دارید - اگر من اشتباه فهمیده ام اصلاح کنید - که آنانیا و همسرش به هیچ کسی دروغ نمی گفتند ، بلکه فقط به خدا گفتند. بنابراین هنگامی که آنها کمک خود را به حواریون می دادند ، اگر چیزی در مورد دادن همه داشته های خود نمی گفتند ، دقیقاً چگونه این کار را انجام می دادند... بیشتر بخوانید »
پیتر از کجا فهمید؟ من فکر می کنم که این به دلیل علم و دانش همه خدا بود ، خدا بدیهی است که از فریب آنها اطلاع داشته است ، آیا پس از آن پیتر توسط خدا مطلع شد؟ کتاب مقدس ساکت است ، زیرا برای فریب آنانیا و یاقوت کبود توافق کرده اند که همه عواید را بدهند اما چیزی نظر آنها را تغییر داد (شیطان). پیتر می گوید که آنها به مردها دروغ نمی گفتند بلکه به خدا دروغ می گفتند ، آیا آنها فکر می کردند که فریب آنها برای رسول و دیگران بوده است ، من این را به عنوان یک احتمال قبول می کنم. آنها بدیهی بودند که فکر می کردند هیچ کس نمی داند ، سرانجام فریب آنها متوجه خدایی بود که می دانست. البته،... بیشتر بخوانید »
آیا شما به طور جدی از موضع خود دفاع می کنید که آنها به هیچ انسانی دروغ نگفته اند؟ آیا حتی این احتمال را نمی بینید که ترجمه ای مانند NIV دقیقاً معنی را منتقل کند؟ "شما فقط به انسانها دروغ نگفته اید بلکه به خدا دروغ گفته اید." NIV "شما [به سادگی] به مردم دروغ نگفته اید ، بلکه به خدا دروغ گفته اید." در واقع ، این جمله معنی واقعی ندارد مگر اینکه مردان در این دروغ نقش داشته باشند. اگر بخواهم پیتر بگوید ، "تو به دروغ نگفتی... بیشتر بخوانید »
بله ، این سخت بود با توجه به اینکه من حرف را قبول کردم.
Grk "به مردان" اگر سخنان پیتر فقط به حواریون اشاره داشته باشد ، ترجمه "به مردان" مناسب خواهد بود. اما اگر (طبق احتمالات) اقدامی برای تحت تأثیر قرار دادن کل جماعت (که احتمالاً شاهد اهدای اهدایی بوده اند یا از آن آگاه بوده اند) انجام شده باشد ، "عمومی تر" برای مردم مناسب تر است ، زیرا مخاطبان هر دو مرد را شامل می شوند و زنان
مطبوعات مطالعات کتاب مقدس. (2005) نسخه اول NET Bible؛ کتاب مقدس انگلیسی. NET Bible .؛ کتاب مقدس NET. مطبوعات مطالعات کتاب مقدس.
در واقع ، شما امتیاز را قبول نکردید ، بلکه فقط آن را به عنوان یک احتمال تصدیق کردید. نکته ای که در معرض گم شدن این همه رفت و برگشت است این است که از آنجا که آنها به انسان ها دروغ گفته اند و از طریق آن انسان ها نیز به خدا دروغ گفته اند ، پس ما نمی توانیم بدون ابهام نتیجه گیری کنیم که روح القدس خداست ، از آنجا که دروغ گفتن به مردان (متمایز از شخص خدا) دروغ گفتن به خدا است ، سپس منطقی ، دروغ گفتن به روح القدس (متمایز از شخص خدا) نیز همان دروغ گفتن به خدا است. من می گویم که این اثبات نیست... بیشتر بخوانید »
پاسخ دادن به شما دشوار است زیرا شما هیچ تصوری از آنچه روح القدس می دانید نداده اید. اگر از روی منابع کتاب مقدس که به شخص روح القدس آورده ام ، هیچ ابهامی برای من وجود ندارد ، روح القدس یک شخص است و بنابراین خداست. و بدین ترتیب در درجه اول و در درجه دوم به مردم دروغ گفته شد (امتیاز من وجود دارد ؛-). ابهام در مورد ماهیت روح القدس در شماست. اگر روح القدس نوعی نیرو باشد همانطور که Jw پیشنهاد می دهد ، شما درست می گویید ، این غیرممکن است... بیشتر بخوانید »
من امیدوارم که حداقل شما به ابهام موجود در این بخش اعتراف کنید ، اگرچه تعجب نمی کنم که نمی توانید.
اوه بله ، من ابهام در این قسمت را اذعان می کنم ، اگر این را واضح نکردم ببخشید. یادداشت های NET که من ارسال کردم کاملاً واضح تر است که شامل سایر افراد نیز می شود. با این حال ، درک من از این متن این است که آنانیا و یاقوت کبود در قلب / ذهن آنها توطئه کردند ، آنها چنان کوته فکر بودند که فکر می کردند فریب آنها قبل از مردان است و هیچ کس نمی داند. من معتقدم که ماوراالطبیعه خدا فریب آنها را به پیتر فاش کرد و سپس جماعت با آن آشنا شدند. پیتر خاطرنشان می کند که فریب آنها برای خدا بوده است و نه مردان... بیشتر بخوانید »
شخص خصوصی گفت ، "کاپیتان ، ما فقط یک پیام از ستاد دریافت کردیم." "پیام چه خصوصی می گوید؟" شخص خصوصی در جواب گفت: "پیام می گوید ما باید اردوگاه را فوراً بشکنیم." از آنجایی که پیام چیزی را می گوید و به او فرمان می دهد ، باید شخص باشد. "من در شب صدایی شنیدم که می گفت:" من تو را ایستاده و گوش می دهم. "صدا باید یک شخص باشد زیرا در اول شخص صحبت می کند و به من فرمان می دهد. با استفاده از منطق خود ، عبارات باید درست باشد. اگر متن اعمال 13: 2 را بخوانیم متوجه می شویم که شاگردان چنین بوده اند... بیشتر بخوانید »
خصوصی را بردارید و نامه ای داریم که می تواند صحبت کند؟ آیا کسی به نمایندگی از روح صحبت کرده است؟ آیا صدا از هوای نازک خارج شد؟ اگر صدایی در حال برقراری ارتباط است حتماً دارای نمایندگی بوده است ، بیایید نماینده خود را بگذاریم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. جان در شب گفت: "من به تو دستور می دهم بایستی و گوش کن" صدا از جان آمد بنابراین جان باید شخص باشد زیرا او در اول شخص صحبت می کند و به من دستور می دهد. منطق پابرجاست و گزاره درست است. اگر متن اعمال 13: 2 را بخوانیم ، می یابیم... بیشتر بخوانید »
بنابراین شما تصدیق می کنید که صدا یا پیام از طرف شخصی صادر می شود ، اما صدا یا پیام آن شخص نیست ، حتی اگر با همان ساختار دستوری ارجاع شود که اگر "شخص" جایگزین "صدا" یا "پیام شود" " به همین ترتیب ، روح القدس یک شخص نیست ، بلکه نماینده شخص خداست. همانطور که می گوییم "صدای خدا" ، می گوییم "روح خدا".
من می خواهم بقیه را نادیده بگیرم زیرا شما نتوانستید به س myال من پاسخ دهید ، و اکنون نوبت شماست که پاسخ دهید.
اما برای اینکه تثلیث درست باشد ، عیسی نمی تواند یک مرد باشد ، بلکه خداست. او به مدت 33 و نیم سال نتوانست خداپرستی خود را کنار بگذارد. این جایی است که دکترین واقعاً غیرحسی می شود و توضیح شما ، مختصر ، فقط کار نمی کند. در مورد رومیان 1:2 که نظر شما را در هر سطح بپذیرم ، من مجبور هستم که کتاب مقدس ترجمه شده توسط Trinitarians را که یک کلمه ، phronéma را به معنای "فکر ، هدف ، آرزو" می گیرند و آن را به عنوان ذهن قابل ارائه می پذیرم. تحت اللفظی (عملکرد مغز) یا استعاره است. تمام آنچه که "تاکنون" "اثبات" دارید به تفسیر و استنباط نیاز دارد. به ندرت... بیشتر بخوانید »
هیچ یک از پاسخهای من را نمی بینید ، آیا مشکلی وجود دارد؟
اگر به س onال در رومیان 8:17 پاسخ دهید ، ما می توانیم بقیه موارد را ادامه دهیم.
داری منو سانسور میکنی؟
بله حتما. این سایت ایجاد نشده است تا به هر کس که دارای دیدگاه شخصی است یک جعبه صابون برای تبلیغ از آن ارائه دهد. من فکر می کردم که روشن است. اگر می خواهید در مورد یک موضوع کتاب مقدس وارد بحث یا بحث شوید ، باید مطابق با دستورالعمل های سایت باشید (مشاهده کنید پاسخ به برخی سوالات مهم) یکی از موارد اصلی ، نیاز به پاسخ کامل و منطقی به سوالی است که ممکن است ناراحت کننده باشد ، زیرا پاسخ دادن به آن بحث شما را به خطر می اندازد.
پس از آن من به تکذیب های یوتیوب پایبند خواهم ماند. خداحافظ.
من میفهمم.
درک شده من به جای ادامه دادن به تبلیغ بیشتر "متن های اثبات" ، اگر شما در یک بحث آزاد و صادقانه درباره رومیان 8:17 مشغول بودید ، آخرین پاسخ شما را تأیید می کردم.
بنابراین شما می گویید ، و نظرات من یک دیدگاه شخصی نبود ، آنها توسط گرامرها و متکلمان یونانی که زمان را در زبانهای اصلی می فهمند گرفته شده است تا معنای صحیح را بدست آورند. آیا شما همچنان به نظر خود بیش از ترجمه متخصصان یونانی در روم 8:27 پایبند هستید؟
در 1 Cor. 1:10 به ما گفته می شود که در "همان ذهن" متحد باشیم (Gr. autō noi). از آنجا که به یک ذهن واحد مراجعه می شود ، آیا این دلیل بر این است که هر وقت از "ذهن" استفاده می شود منظور آن شخص است و نه به معنای مجازی؟
اولین دیوار متون اثباتی را تکنیک گیش گالوپ می نامند. گالوپ گیش /ˈɡɪʃ ˈɡæləp/ یک تکنیک بلاغی است که در آن یک فرد در یک مناظره تلاش می کند تا با ارائه تعداد زیادی استدلال بدون توجه به صحت یا قدرت آن استدلال ها بر مخالف خود غلبه کند. در اصل، اولویت دادن به کمیت استدلال های خود به قیمت کیفیت استدلال های مذکور است. این اصطلاح در سال 1994 توسط انسان شناس یوجی اسکات ابداع شد که آن را به نام دوئن گیش، خلاق آمریکایی نامید و استدلال کرد که گیش اغلب از این تکنیک برای به چالش کشیدن علم استفاده می کند.... بیشتر بخوانید »
چطور مربع می شوید "او برای بخشش ما شرط می گذارد." با موارد زیر ؟: Mat 7: 1-2 LEB 1 "قضاوت نکنید ، تا مورد قضاوت قرار نگیرید. 2 زیرا با چه قضاوتی قضاوت می کنید ، مورد قضاوت قرار می گیرید و با چه اندازه ای می سنجید ، برای شما سنجیده می شود. لوقا 6:27 ESV "اما من به شما كه می شنوم می گویم ، دشمنان خود را دوست داشته باشید ، با كسانی كه از شما متنفرند خوب عمل كنید ، مارك 11:25 ESV و هر زمان كه در حال نماز ایستادن هستید ، اگر در برابر كسی چیزی دارید ، ببخشید تا پدر شما همچنین کسی که در بهشت است ممکن است شما را ببخشد... بیشتر بخوانید »
سلام آدام ، فکر می کنید شاید هیچ بخشش توبه معیاری نیست که خدا برای آن تجویز نکند؟ با توجه به مثال ، خداوند عیسی به ما داد "و بدهی های ما را ببخش ،
همانطور که ما بدهکاران خود را می بخشیم. "
البته ما باید بدهکاران خود را ببخشیم ، اما بر اساس اصلی که عیسی در جای دیگر بیان کرد. ما وقتی بدهکاران خود را طلب بخشش می کنند ، می بخشیم. به یاد داشته باشید که قبل از ادعا بر اساس یک آیه باید هماهنگی تمام کتاب مقدس را در نظر بگیریم. در غیر این صورت ، ما به بیهوشی مشغول می شویم ، همین مسئله ما را در سازمان دچار مشکل می کند.
علاوه بر کتاب مقدس که قبلاً از آن آگاه هستید و در مورد آن بحث می شود ، مثل موجود در متی 18: 23-35 را در نظر بگیرید. مشاهده خواهید کرد که در هر دو مورد بردگان درگیر درخواست بخشش کردند.
آره. من موافقم ، توبه (Gk metanoia) تغییر ذهنیت ، همیشه شرط بخشش است ، چرا که من نمی توانم درک کنم وقتی برخی از مسیحیان را می شنویم که فقط با زرنگی می گویند "من می بخشم" وقتی که مرتکب نمی توانست کمتر مراقبت کند ، باید تغییری در ذهن ایجاد شود ، ما باید همیشه آمادگی بخشش را داشته باشیم اما فقط وقتی شخصی نظر خود را در مورد عدم تمایل خود تغییر دهد.
Exo 31:18 LEB و وقتی صحبت با او را در کوه سینا تمام کرد ، او دو لوح شهادت را به او داد ، لوح های سنگی ، نوشته شده با FINGER OF GOD Luk 11:20 LEB اما اگر من شیاطین را از طریق انگشت اخراج کنم خدا ، پس پادشاهی خدا بر تو آمده است! Mat 12:28 LEB اما اگر من به وسیله روح خدا شیاطین را بیرون کنم ، پادشاهی خدا بر شما وارد شده است! روح القدس انگشت خدا یا نحوه کار او است. انگشت او اوست درست مثل انگشت من من.... بیشتر بخوانید »
متشکرم از این ، آدام. عالی!
آیا خدا انگشت دارد؟ بازوی پروردگار چطور؟ بازوی پروردگار زبانی انسان شناسانه در توصیف خداوند است.
مقاله عالی دیگری ، اریک. کلید آموزش خوب سادگی است ، و شما این کار را انجام داده اید. من بارها گفته ام كه كتاب مقدس پر از روح مقدس است ، درست همانطور كه در عبرانیان 4:12 مورد علاقه قرار گرفته است. پر از افکار خداست ، به همین سادگی. من قیاس شما را دوست داشتم که برای مرد نابینا رنگ قرمز یک میز یا صندلی نیست. شاید نتوانیم آن را توضیح دهیم ، اما شما خیلی نزدیک شده اید. . هرچه بیشتر سعی در تبیین روح القدس داشته باشیم ، آشفتگی بیشتری ایجاد خواهیم کرد. هدیه خدا را بپذیر ، و باش... بیشتر بخوانید »
سلام اریک. مقاله و فیلم عالی من از کسانی که اظهار نظر کرده اند متوجه شدم که ترینیتی یک آموزه بسیار دوست داشتنی است. مطمئناً انگار انگشتان پا را پا گذاشته اید. به عنوان مسیحی ، آرزوی ما این است که آنچه را عیسی تعلیم داده است ارائه دهیم و قطعاً کلمات را در دهان او نگذاریم. یک ایرادی که بیش از یک بار مطرح شده این است که عهد جدید هرگز از پدر به عنوان یهوه یاد نمی کند. ظاهراً ادعای برخی این است که اگر بخواهیم بگوییم او گفت یهوه پدر است و نه فقط... بیشتر بخوانید »
با تشکر از شما برای این استدلال و استدلال ، جروم. نقطه!
اشعیا 54:13. همه ترجمه ها دارای چهار ضلعی نیستند. منظورم این است که بعضی از آنها Lord دارند (اشاره به tetragrammaton) و بعضی دیگر خدا دارند. اگر به نسخه های خطی موجود که NT مبتنی بر آنها است پایبند بمانیم ، فقط می توانیم نتیجه بگیریم که هیچ کجا عیسی مسیح را ذکر می کند. بله ، احتمالاً او نام را ذکر کرده است اما هیچ مدرکی ندارد. در حال حاضر هنوز تعجب می کنم که چرا نام خدا در نسخه های خطی موجود به وضوح نشان داده نشده است در حالی که سایر اسامی (حتی نام حریف بزرگ) نشان داده شده است.
من مشکلی ندارم که عیسی پدر را یهوه بخواند ، زیرا او یک انسان مجسم نبود و یک ملحد نبود.
تا آنجا که نسخه های خطی موجود یونانی که از یوحنا 6:45 داریم ، در گفتن چهار ضلعی درست نیست زیرا همه آنها حاوی کوریوس هستند. با این حال ، حرف من این بود که عیسی از Isaiah 54:13 نقل قول می کند ، که در آن زمان حاوی چهار ضلعی بود چه به عبری و چه به عنوان هفت سین یونانی. عیسی گفت شخصی به نام YHWH در آن آیه پدر است. این که آیا او این نام را به همین مناسبت تلفظ کرده یا نه در این مرحله غیر قابل پاسخ است. وی ممکن است به دلیل افراط گرایی احترام آموخته شده توسط فریسیان چنین نظری نداشته باشد. اما فکر نمی کنم این باشد... بیشتر بخوانید »
در حقیقت ، تثلیث گرایان معتقدند که پدر ، پسر و روح القدس یکی از یهوه هستند. یهوه دسته ای از الوهیم است ، فقط یک الوهیم واقعی وجود دارد و آن یهوه است.
بامبا 64 ، به نظر می رسد نظر شما نشان می دهد که شما دسته های مختلف الوهیم را قبول دارید. اگر همانطور که می گویید ، یهوه از دسته الوهیم است ، آیا بیان عیسی مسیح در یوحنا 17: 3 به معنای این نیست که فقط یهوه در آن گروه است؟
آنچه من می خواستم بگویم فقط پدر بود ، زیرا عیسی همان شخص را دعا می کرد و او را تنها خدای واقعی می خواند.
شما باید تجسم را مطالعه کنید ، زیرا من اجازه تبلیغ در این وبلاگ را ندارم ، آیا درک شما از 1 Cor 8: 6 مانع از این است که پدر خداوند است. اگر نه چرا نه؟
وقتی می شنوم کسی درباره موعظه کردن به دیگران صحبت می کند ، نگران می شوم. بحث درباره کتاب مقدس یک چیز است ، اما موعظه تصاویری از منبر یا سکو و همه آسیب هایی را که از آن ناشی شده است به همراه دارد.
من فکر می کنم شما اجازه دارید نظر خود را در مورد کتاب مقدس به اشتراک بگذارید. همه ما در مورد همه موارد موجود در این سایت موافق نیستیم اما تحقیق و درک خود را با هدف کشف حقیقت به اشتراک می گذاریم. مشارکت های ما مثبت و معنی دار است ، همانطور که عیسی می خواهد ما باشیم ، مبارز نیست. (2 تیم. 2:24) بنابراین ، اگر دوست دارید دیدگاه خود را درباره تجسم و اینکه چگونه بر درک شما از یوحنا 17: 3 تأثیر می گذارد ، به اشتراک بگذارید ، من بدم نمی آید که چگونه نکته ای را که پولس در 1 Cor . 8: 6
سلام اریک ، این کاملاً فکر شده بود. آنچه من از Trinitarians می خوانم معمولاً به یک باتلاق تبدیل می شود ، تا حد زیادی چسبیده می شود ، و سپس با یک ناامید به پایان می رسد ، "این یک رمز و راز است!" یک انسان نباید به انسان دیگری احتیاج داشته باشد که بیش از آنچه در کتاب مقدس ارائه شده است ، در مورد روح القدس اطلاعاتی کسب کند. و هیچ انسانی نباید این وظیفه را بر عهده خود (یا خودش) بگذارد که دانش معنوی مقدس را فراتر از آنچه خداوند در کتاب مقدس به ما داده است ، در اختیار دیگران قرار دهد. با این حال ، برخی افراد فرض می کنند این کار را انجام دهند. این باعث می شود احمقانه به نظر برسند. دانستن بیشتر درباره مقدسات "وظیفه ما نیست"... بیشتر بخوانید »
به درستی اشاره شده است که روح القدس خدا نیست. در کتاب مقدس ، از روح القدس به عنوان "روح یهوه" یا "روح خدا" یاد شده است که نشانگر تعلق به خداست. در مورد این استدلال ها که روح یک شخص است زیرا شما می توانید او را ناراحت کنید ، لازم به ذکر است که در عهد عتیق در اشعیا 63:10 می خوانیم که بنی اسرائیل قیام کردند و همچنین "روح القدس او را ناراحت کردند". گرچه هیچ یک از آنها معتقد نبودند که روح القدس شخص سوم خدا است. در مورد نام روح القدس ، من این تفسیر را شنیده ام که... بیشتر بخوانید »
چرا که نه؟ بسیاری از اسامی کتاب مقدس معانی دارند. اسحاق را بگیرید که به معنی خنده است.
سلام اریک .. بحث شما در مورد روح القدس یک چشمان باز بود ، من جمله ای را به یاد می آورم که نئهمیا گوردون گفت: "ما نمی توانیم خدا را در یک جعبه بگذاریم" من خوب پذیرفتم که عیسی از الوهیت است اما با پدر یا متعال برابری ندارد ایجاد کننده. به هر حال من یک شاهد یهوه هستم که بسیاری از ExJW من را PIMO می نامند اما من این دلیل را ندارم که هنوز هم معتقدم برج دیده بان می تواند سیاست خود را تغییر دهد و اعتقاد اصلی را در سال 1914 دور اندازد. به همه ویدیوهای EXJW در یوتیوب کانال شما نشان داده شده است عشق بیشتر. امیدواریم که... بیشتر بخوانید »
عیسی در حالت تجسمی خود با پدر برابر نیست ، اما هنگامی که جلال داده می شود او را خدای متعال و اولین و آخرین معنی ابدی می نامند (Rev 1: 8).
من در یکی از ویدیوها با آن کتاب نادرست کاربردی روبرو خواهم شد ، بنابراین اکنون وقت را برای آن تلف نمی کنیم
به دنبال آن هستید
سلام اریک!
قطعه خوب x با تشکر x
دارم می خوانم ، "وقتی عیسی خدا شد" ، (برای سومین بار اکنون).
این مربوط به زمانی است که کنستانتیوس دوم درگذشت و جولیان took
چگونه هر کسی که این دوره را مطالعه کرده است هنوز هم می تواند باور کند که این افراد نماینده خداوند هستند ، فراتر از من است ... و بدتر از آن ، هرگز سوال نکنید؟!
صحبت کنید ، "مقاومت در برابر روح القدس .."