David Splane, a Jehova Tanúi Vezető Testületének munkatársa hamarosan elmondja a 2023. októberi éves találkozó program második előadását, melynek címe „Bízz az egész Föld irgalmas bírájában”.

Figyelmes hallgatósága hamarosan meglátja az első megcsillantást annak, amit a Vezető Testület szeret „új fénynek” nevezni Istentől, amelyet a szent szellem tár fel előttük. Nem vitatom, hogy egy isten érintett, sem azt, hogy az általa küldött szellem vezeti őket, de hogyan tudhatjuk meg, hogy az egyetlen igaz Istenre hallgatnak-e?

Nos, egy dolgot tudunk a Mindenható Istenről, akár mindannyian Jehova, vagy Jahve, hogy ő az igazság Istene. Tehát, ha valaki azt állítja magáról, hogy a szolgája, a hangja a földön, a kommunikációs csatornája a többiekkel… ha az illető hazudik, akkor megtudjuk, melyik isten inspirálja őt, nem igaz?

Nem fogom alávetni az egész beszédet. Ha szeretné hallani, arról tájékoztatnak, hogy az éves találkozó programja a JW.org novemberi adásában fog megjelenni. Csak néhány leleplező klipet nézünk meg.

Kérdezted már például, hogy azok közül, akik meghaltak az özönvízben, nem lesz-e feltámadás, még azok sem, akik talán soha nem hallottak Noéról? És mi a helyzet Szodomával és Gomorával? Mindenki, aki meghalt Szodomában és Gomorában, örök álmot fog aludni? A nők, a gyerekek, a babák?

Ezekre a kérdésekre nincs válaszunk. Várj egy percet. Jól hallottam? Nem tudjuk a választ ezekre a kérdésekre? Azt hittem, sikerült. Korábban kiadványaink azt állították, hogy nincs remény a feltámadásra azoknak, akik meghaltak az árvízben, vagy akik elpusztultak Szodomában és Gomorrában. Kijelenthetjük-e dogmatikusan, hogy egyetlen szodomita sem bánta volna meg, ha Jehova követelményeit megmagyarázták volna?

Dávid azt mondja, hogy nekik, a Vezető Testületnek nincs válaszuk az olyan kérdésekre, mint: „Vajon lesz-e feltámadásuk azoknak, akik meghaltak az özönvízben vagy Sodomában és Gomorrában?” Aztán megajándékoz minket a színpadi alázat egy aranyos kis önmarcangoló darabjával.

"Várj egy percet. Jól hallottam? Nem tudjuk a választ ezekre a kérdésekre? Azt hittem, sikerült.”

Ezután áthelyezi a hangsúlyt az első személy „mi”-ről a második személyre „a kiadványok”, majd vissza az első személyre, a „mi”. Azt mondja: „Korábban kiadványaink azt állították, hogy nincs remény a feltámadásra a Szodomában és Gomorrában elpusztítottak számára. De tényleg tudjuk ezt?”

Nyilvánvalóan másokra hárul a felelősség ezért a régi fényért, akárki is írta ezeket a kiadványokat.

Véletlenül egyetértek ezzel az „új megvilágítással”, de a lényeg: ez nem új fény. Valójában ez nagyon régi fény, és ezt pontosan azon publikációk miatt tudjuk, amelyekre hivatkozik. Miért fontos ez? Mert ha David új fénye valójában régi fény, akkor már jártunk itt, és ezt a tényt eltitkolja előlünk.

Miért titkolja ezt a tényt? Miért tesz úgy, mintha ők, a Vezető Testület, csak egy dologban hittek volna, és most azok – mi az a szó, amit használnak, ó, igen –, most csak „tiszta megértést” osztanak meg velünk. Hmm, nos, itt vannak a tények ugyanazokból a kiadványokból.

Feltámad-e Szodoma népe?

Igen! – július 1879 Őrtorony o. 8

Nem! – június 1952 Őrtorony o. 338

Igen! - augusztus 1. 1965 Őrtorony o. 479

Nem! - június 1. 1988 Őrtorony o. 31

Igen! – Bepillantás Vol. 2 nyomtatott kiadás, P. 985

Nem!  Bepillantás Vol. 2 online kiadás, P. 985

Igen! – Örökké élni 1982 kiadás p. 179

Nem! – Örökké élni 1989 kiadás p. 179

Tehát az elmúlt 144 évben a „kiadványok” felpörögtek ebben a kérdésben! Így nyilatkoztatja ki Isten az igazságot szeretett szolgáinak?

Jeffrey Winder a nyitóbeszédében azt állította, hogy új fényt kapnak Istentől, amikor fokozatosan és fokozatosan tárja fel az igazságot. Nos, úgy tűnik, az istenük játszik, felkapcsolja, majd lekapcsolja a lámpát, majd újra fel, majd le. A dolgok rendszerének istene nagyon is képes erre, de mennyei Atyánk? Nem hiszem. Ön?

Miért nem tudnak őszinték lenni velünk ebben? Védekezésükre azt sugallhatja, hogy talán nem voltak tisztában mindazzal, amit a kiadványok erről vagy bármely más témáról mondanak. Azt gondolhatnánk, hogy ha a szimpózium első előadásában nem mondtak volna mást, Jeffrey Winder, a GB-tag:

És a kérdés az, hogy ez további kutatást igényel-e vagy indokolt? A testvérek nem hoznak végleges döntést arról, hogy mi lesz az új megértés, csak azt kérdezik, hogy ez indokolja-e a további kutatásokat? És ha a válasz igen, akkor egy kutatócsoportot bíznak meg azzal, hogy ajánlásokat és kutatásokat adjon a Vezető Testületnek. És ez a kutatás magában foglalja mindannak az összefoglalását, amit a szervezet 1879 óta mondott a témában. Minden őrtorony, mit mondtunk?

"Ez a kutatás összefoglalja mindazt, amit a témában 1879 óta mondtunk." Tehát Jeffrey szerint az első dolguk, hogy megvizsgálják mindazt, amit valaha is írtak egy témáról egészen 144 évre visszamenőleg, 1879-ig.

Ez azt jelenti, hogy David Splane tisztában van történelmi csapongásaikkal és tétovaságukkal abban a kérdésben, hogy vajon feltámadnak-e azok, akik meghaltak az özönvízben vagy Sodomában és Gomorrában.

Miért nem lehet nyílt és őszinte velünk ezzel a zavaros történelemmel kapcsolatban? Miért beszél féligazságot, ha a teljes igazság az, amit a hallgatói megérdemelnek.

Sajnos a kettősség nem szűnik meg történelmük elrejtésével. Emlékszel, mit mondott annak a klipnek a végén, amit most néztünk? Itt van újra.

Kijelenthetjük-e dogmatikusan, hogy egyetlen szodomita sem bánta volna meg, ha Jehova követelményeit megmagyarázták volna?

Érdekes megfogalmazás, nem mondanád? Megkérdezi hallgatóságát: „Mondhatjuk-e dogmatikusan…” Beszédében négyszer utal a dogmatizmusra:

Mondhatjuk dogmatikusan? Egyszerűen nem lehetünk dogmatikusak. Tehát nem lehetünk dogmatikusak. Nos, mi az eddigi beszéd kivonata? Azt mondjuk, hogy nem szabad dogmatikusnak lennünk azzal kapcsolatban, hogy ki fog feltámadni és ki nem. Csak nem tudjuk.

Miért jelentős ez? A magyarázathoz kezdjük a „dogmatikus” szó jelentésével, amely úgy van definiálva, hogy „hajlamos olyan elveket lefektetni, mint vitathatatlanul igaz” vagy „vélemények állítása egy doktrinerben ill arrogáns modor; nagyképű".

Dávid arra irányuló buzdítása, hogy ne legyünk dogmatikusak, kiegyensúlyozottnak és nyitottnak tűnik. Hallva az ember azt gondolná, hogy ő és a Vezető Testület többi tagja soha nem volt dogmatikus. De a valóság az, hogy történelmük során messze túlléptek a dogmatizmuson, így szavai üresen csengenek mindenki számára, aki ismeri a Jehova Tanúi Szervezetének gyakorlatát és szabályzatát.

Például, ha 1952-ben ellentmondana a Szervezet álláspontjának, és azt tanítja, hogy Szodoma és Gomorra emberei fel fognak támadni, akkor kénytelen leszel lemondani, vagy el kell viselnie a kiközösítés büntetését. Aztán jön 1965. Hirtelen az 1952-ből származó régi fény tanítása azt eredményezné, hogy elkerülik. De ha megtanítaná azt az 1952-es régi lámpát 1988-ban, amikor ismét új fény lett, akkor minden rendben lenne. És most visszatértek a régi fényhez, 1879-hez és 1965-höz.

Szóval miért ez a változás? Miért veszik át a régi fényt és hívják újra újnak? Miért mondják, hogy nem lehetnek dogmatikusak, amikor a dogmatizmus volt a teológiájuk alappillére, általában az „egység megőrzésének” jámbor ruhájába öltözve.

Mindannyian tudjuk, hogy minden Tanúnak hinnie kell és tanítania kell, bármi is legyen a Vezető Testület aktuális igazsága, különben a Királyság-terem hátsó szobájában találja magát szemben egy bírói bizottsággal.

Amikor Kenneth Cook bemutatta ezt az éves találkozót, történelminek nevezte. Egyetértek vele, bár nem az általa feltételezett okokból. Történelmi, valóban mérföldkőnek számító esemény, de egyben nagyon kiszámítható is.

Ha olvastad Ray Franz könyvét, Lelkiismeret válság, talán emlékszik erre az idézetre WL Brown brit parlamenti képviselőtől.

Számos osztályozás létezik, amelyekre a férfiak és a nők feloszthatók…

De, ahogy gondolom, az egyetlen kategorizálás számít igazán, ami az embereket megosztja a Lélek szolgái és a Szervezet foglyai között. Ez az osztályozás, amely az összes többi osztályozáson áthalad, valóban az alapvető. Az ötlet, az ihlet a belső világból, a szellem világából ered. De ahogyan az emberi szellemnek testben kell megtestesülnie, úgy az eszmének egy szervezetben kell testet öltenie… A lényeg az, hogy miután az eszme a szervezetben testesült meg, a szervezet fokozatosan megöli az eszmét, amelyből született.

Nemsokára az egyház fő feladata az lesz, hogy fenntartsa magát, mint szervezetet. Ebből a célból a hitvallástól való minden eltérést meg kell vitatni, és ha szükséges, eretnekségként el kell fojtani. Néhány tucat vagy néhány száz év alatt az, amit egy új és magasabb igazság hordozójaként fogtak fel, az emberek lelkének börtönévé vált. És az emberek Isten szeretetéért gyilkolják egymást. A dolog az ellenkezőjévé vált.

A két alapvető besorolás leírásában, amelyekre az emberek fel vannak osztva, Brown érdekes szóválasztást alkalmaz, nem igaz? Vagy „a Szellem szolgái”, vagy „a Szervezet foglyai” vagyunk. Mennyire igaznak bizonyultak ezek a szavak.

A WL Brown ezen éleslátó idézetének másik kivonata az, hogy „az egyház fő célja az lesz, hogy fenntartsa magát, mint szervezetet”.

Úgy gondolom, hogy ezt látjuk most a Jehova Tanúi Szervezetében, és ez nyilvánvalóbbá válik, ahogy haladunk előre az idei éves találkozót bemutató sorozatban.

De nem szabad szem elől tévesztenünk azt a tényt, hogy egy szervezet vagy egyház nem tudatos entitás. Férfiak vezetik. Tehát, amikor azt mondjuk, hogy a szervezet elsődleges célja az önfenntartása, akkor valójában azt mondjuk, hogy a szervezetért felelős embereknek, valamint azoknak, akik a Szervezetből hasznot húznak, az a fő gondjuk, hogy megőrizzék saját életüket. hatalom, pozíció és gazdagság. Ez az aggodalom annyira elsöprő, hogy szinte bármire képesek az érdekükben.

Nem így volt ez Izraelben Krisztus idejében? Vajon ennek a nemzetnek a vezetői, amelyről a Tanúk azt mondják, hogy Jehova földi szervezete volt, nem voltak képesek megölni Jézus Urunkat, hogy megőrizzék szervezetüket?

„A főpapok és a farizeusok tehát összegyűjtötték a Szanhedrint, és ezt mondták: „Mit tegyünk, mert ez az ember sok jelet tesz? Ha hagyjuk, hogy ezen az úton haladjon, mindannyian hinni fognak benne, és eljönnek a rómaiak, és elveszik mind a mi helyünket, mind a nemzetünket.” (János 11:47, 48)

A tragikus irónia az, hogy amikor megpróbálták megőrizni szervezetüket, elhozták azt a végét, amitől a legjobban féltek, mert a rómaiak jöttek, és elfoglalták helyüket és nemzetüket.

Nem azt állítom, hogy a Vezető Testület emberei bárkit is meg fognak gyilkolni. A lényeg az, hogy minden szóba kerüljön, ha szervezetük megőrzéséről van szó. Nincs kompromisszum túl sok; nincs tanítás, túl szent.

Amit az idei éves találkozón látunk – és le merem állítani, ez aligha a vége az új megvilágításnak –, hogy a szervezet megteszi, amit tennie kell, hogy megállítsa a vérzést. A tanúk tömegesen hagyják el a szervezetet. Vannak, akik teljesen elmennek, míg mások csendesen meghátrálnak, hogy megőrizzék a családi kapcsolatokat. De az egy dolog, ami igazán számít mindebben, az az, hogy abbahagyják a pénzadományozást, a Szervezet éltető elemét.

A következő előadásban, amelyet Geoffrey Jackson a Vezető Testületből tart, látni fogjuk, hogyan ölik meg egyik legfontosabb aranyborjújukat, a végső ítélet sérthetetlen voltát a nagy nyomorúság kezdetén.

Köszönjük, hogy időt szánt ránk, és köszönjük, hogy segít nekünk a videók elkészítésében. Nagyra értékeljük az Ön anyagi támogatását.

 

4.5 8 szavazat
Cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés

Ez az oldal Akismet-et használ a levélszemét csökkentése érdekében. Ismerje meg, hogyan dolgozik a megjegyzésed.

7 Hozzászólások
Legújabb
legrégebbi leginkább szavaztak
Inline visszajelzések
Az összes hozzászólás megtekintése
Leonardo Josephus

Pilátus megkérdezte Jézustól: „Mi az igazság”, és mindannyian az igazságot keressük. De az egyetlen igazság a Bibliában az, ami a lapjain van írva, és ehhez a fordításokra és a régen írottak megértésére hagyatkozunk. Ha van elég szentírás egy témában, az olvasó kategorikus lehet, és azt mondhatja, hogy ez a bibliai igazság, de akkoriban nagyon kevés próféciát értünk meg teljesen, és meg kell várni beteljesedésüket, hogy megértsük őket. Noénak például azt mondták, hogy Isten mindent el fog pusztítani a földön... Olvass tovább "

sachanordwald

Köszönöm a munkát és az erőfeszítést, amit ismételten ezekbe a videókba fektetett. Sajnos nem tudok minden pontban egyetérteni veled. Valóban Krisztus szellemében vagyunk, amikor azt sugalljuk, hogy nincs benned Isten Lelke? Az, hogy a Vezető Testület hogyan bánik azokkal a hitbeli testvérekkel, akik nem értenek egyet, az ő saját felelősségük Isten előtt. Kötelességemnek érzem, hogy itt ne fizessek hasonlóval hasonlóval. Feltételezem, hogy a Vezető Testület őszintén imádkozik a Szentlélekért, amikor tanulmányozza a Bibliát, vagy megosztja velünk tanulmányi eredményeit. A kérdés... Olvass tovább "

Északi expozíció

Ah igen… Érdekes gondolatot teszel fel a válaszodban… Azt írtad… „Amikor a Szentlélekért imádkozom, valóban ő vezet engem?” Ez egy folyamatosan elgondolkodtató kérdés, amelyet gyakran teszek fel a családomnak, akik JW tagjai. Ez is egy olyan kérdés, amit gyakran felteszek magamnak. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb őszinte szívű keresztény rendszeresen és őszintén imádkozik az igazságért és a megértésért… akárcsak a JW-k, de továbbra is elmaradnak az igazi megértéstől. Más, különböző hitű barátaim is őszintén imádkoznak az igazságért, és más szempontból alulmaradnak. (Tudom, mert már... Olvass tovább "

Északi expozíció

Egy kis további gondolkodás után… Talán azért, mert az embereknek van hitük és imádkoznak az igazságért, ez a legfontosabb Isten számára. A kulcsszó a hit. Isten nem feltétlenül csak az igaz megértést osztja ki egy tányéron mindenkinek, aki kér, hanem mindenkire bízza, hogy végigmenjen a folyamaton és a megtalálás útján. A túra számunkra nehéz lehet, zsákutcákkal és akadályokkal, de a mi kitartásunk és erőfeszítésünk az, ami Istennek tetszik, mert hitet jelez. Példa erre a Beroean Zoom család. Ebből áll... Olvass tovább "

Északi expozíció

Hmmm,,, Ha a zsidók Isten választott csatornája… ahogy állítják, azt hinné, vajon miért adott nekik Isten annyi hibás információt szervezetük története során? Ez a „régi fény” információ későbbi korrekciót igényel, ami arra készteti őket, hogy állandóan átbillenjenek, és korrigálja korábbi hiedelmeit. Biztosan nagyon frusztráló számukra… és ettől idiótáknak tűnnek.
Beképzeltségükben valószínűleg azt kívánják, hogy Isten egyszer csak elhatározza magát? HahahA!
Köszönöm Meleti és Wendy… Jó munkát!

Meleti Vivlon

Meleti Vivlon cikkei.