[מ- ws7 / 16 עמ '. 7 לחודש ספטמבר 5-11]
"אינך יודע באיזה יום אדונך יגיע." -הר 24: 42
פטרנליזם אופייני לעיתים קרובות לכל ארגון, דתי או אחר, שצומח בכוחו ובהיקפו. לאט לאט מופעלת שליטה אפילו בהיבטים קלים בחייו. כדי להבטיח עמידה בכללים אפילו טריוויאליים, יש לצוות בין ציות לבין הישרדות. אי ציות פירושו מוות.
במשך שנים ביקש הגוף המנהל מעדים לתפוס את מקומם עם תחילת ההקדמה המוזיקלית בת 10 הדקות. זה מאפשר לכולם להתיישב בזמן לתפילת מנחה. עם זאת, זה כבר לא מספיק. עכשיו יש ספירה לאחור וכולם אמורים להתיישב לפני תחילת המוסיקה ואז להאזין בשקט ל"מוזיקה היפה של תזמורת המגדל ".
השאלה לפיסקה 1 במחקר השבוע מכוונת אותנו להתבונן בתמונת הפתיחה (ראה לעיל) תוך בקשה מאיתנו "להמחיש מדוע זה חשוב להיות מודע לשעה והמה שקורה סביבנו. "
אז למה התרחיש הזה חשוב? אחרי הכל, זו רק הקדמה מוזיקלית. משפט הסיום של סעיף 1 מסביר:
תרחיש זה עשוי לעזור לנו להעריך את ה"ספירה לאחור "לאירוע גדול בהרבה, כזה שקורא לנו להיות מודעים היטב למה שמתרחש בעתיד הקרוב. ואיזה אירוע זה? " - סעיף. 1
גוף המנהלים של עדי יהוה אומר לנו ברצינות כי הידיעה על הספירה לאחור שלהם לקראת הקדמה המוזיקלית בכנסים תעזור לנו "לשמור על המשמר" לקראת יומו הקרוב של ישוע המשיח בכוח גדול ותפארת!
זה עשוי להיראות מטופש עבור חלקם - שלא לדבר על פטרנליסטי - אבל בואו נתעלם מכך כרגע ונשים לב שפסקת הפתיחה מתחילה בספירה לאחור: "חמישה, ארבע, שלוש, שתיים, אחת!" ואז זה מקשר את הספירה לאחור ל"ספירה לאחור "אחרת לאירוע גדול בהרבה."
(אני מרגיש נאלץ לעצור כאן כדי להעיר על הדוגמה המדהימה הזו לאמירת יתר. לקרוא לחזרתו של ישו "אירוע גדול בהרבה" מאשר הקדמה מוזיקלית של הכנס האזורי זה כמו לקרוא לפיצוץ תרמו-גרעיני של 100 מגה-אירוע אירוע גדול בהרבה מאשר גיהוק. )
פסקה 2 מסבירה שאיננו יודעים את היום או השעה שבהם האדון מגיע, שנראה שהם מתנגשים עם הרעיון של ספירה לאחור. ספירה לאחור משמשת לתיאום המשימות של צוותים רבים העובדים לקראת אירוע אחד. שיגור רקטות הוא ככל הנראה הדוגמה הראשונה שעולה בראש. כולם יודעים על הספירה לאחור ויש להם גישה מתמדת לתזמון, אחרת זה לא ישמש שום מטרה. ישוע מתאר את בואו כמשול לזו של גנב בלילה. הוא אף פעם לא משווה את זה לספירה לאחור.
אז בסוף הפסקה השנייה בלבד, לקורא מושתלים שני רעיונות סותרים לכאורה. אף אחד לא יודע מתי ישו מגיע, אבל יש ספירה לאחור והוא "מגיע בעתיד הקרוב."
בשלב זה, יש שיכולים להתנגד לכך שהמאמר לעולם אינו קובע כי אנו יודעים את מועד הספירה לאחור. סעיף 4 קובע כי רק יהוה, וכנראה ישוע, יודע מתי הספירה לאחור מגיעה לאפס. מספיק הוגן. ספירה לאחור זו נמשכת לפחות באלפיים השנים האחרונות, אז מדוע מדגישים אותה כאן? מדוע לדבר על ספירה לאחור אם איננו מודעים לזמן שעון הספירה לאחור?
הסיבה היא שלמרות שה- WT מודה שרק יהוה וישוע יודע את השעה המדויקת בשעון הספירה לאחור, עדי יהוה קיבלו תובנה מיוחדת לגבי המקום בו אנו נמצאים ברצף הספירה לאחור. יתכן ואנחנו לא יודעים איפה היד השנייה נמצאת בדיוק, אבל אנחנו בטוחים יודעים לאן היד השעה, ויש לנו רעיון די טוב לאן היד הדקה מכוונת גם כן.
זו הסיבה שפסקה 1 יכולה לדבר על ספירה לאחור, שפסקה 4 אומרת שרק אלוהים יודע עליה בעוד באותה נשימה וקובעת בוודאות ששעת האפס היא "בעתיד הקרוב".
פיסקה 3 ממשיכה עם הנושא באמירה:
"כעדים של יהוה, אנו לוקחים ברצינות את האזהרה של ישוע. אנחנו יודעים את זה אנו חיים עמוק ב"זמן הסוף " וכי לא נותר הרבה זמן לפני שתתחיל "הצרה הגדולה"! " - סעיף. 3
המסר הזה מהדהד את המילים שנאמרו על ידי ראסל ורתרפורד, והם אפילו לא היו הראשונים להשתמש בהם. למעשה, אנו יכולים להתחקות אחר תחזיות סוף הזמן שיש להן שושלת תיאולוגית ישירה לעדי יהוה של ימינו. כמעט 200 שנים!
במהלך חיי שמעתי שינויים במילים שצוטטו לעיל מפסקה 3 פעמים רבות. הנה אחת משנת 1950.
"זה הזמן לחיות ולעבוד כנוצרים, במיוחד עכשיו, כי הסוף הסופי קרוב." (w50 2 / 15 עמ '54 סעיף 19)
בשנות העשרים לחיי נאמר לנו שהספירה לאחור תסתיים בסביבות ה- 1975.
"ממחקר התנ"ך שלנו למדנו זאת אנו חיים עמוק ב"זמן הסוף "." (w72 4 /1 עמ ' 216 סעיף 18)
בואו נהיה ברורים. אף אחד לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות ערניים. ישוע אמר שאנחנו צריכים להיות על המשמר וזה סוף העניין. אבל סוג הזהירות המבוססת על תאריך שהארגון דוחף עלינו אינו מה שישו חשב עליו. הוא ידע שהאכזבה שהיא מעוררת בהכרח עלולה להזיק לרוחניות של האדם.
כיצד יכול הגוף המנהל לטעון כי ישוע חוזר בעתיד הקרוב? שלטים! יש לנו שלטים!
"אנו רואים מלחמות מצוקות, גוברת חוסר מוסריות וחוסר חוק, בלבול דתי, מחסור במזון, מזיקים ורעידות אדמה המתרחשות ברחבי העולם. אנו יודעים שעבודת הטיפה הממלכתית הפנומנלית מבוצעת על ידי אנשי יהוה בכל מקום. " - סעיף. 3
רק בשנה שעברה מגדל השמירה היה זה אומר:
"כיום, תנאי העולם הולכים ומחמירים." (w15 11 / 15 עמ '17 סעיף 5)
שמעתי חברים רבים תוכים את המילים האלה. כשהם סוגרים את דעתם למציאות הסובבת אותנו, הם רואים מצב עולמי מחמיר ללא הרף למרות שפע של עדויות הפוכות.
לפני שנמשיך, עלינו להבהיר משהו. עלינו להסיר הנחת יסוד שכל העדים מקבלים כבשורה, אך אינה מופיעה במקרא. אין בתנ"ך שום דבר שמצביע על כך שנוכל לחשב כמה קרוב לסוף אנו מבוססים על החמרה בתנאי העולם. לאמיתו של דבר, ניתן לטעון מקרה להיפך. ישוע אמר:
"על חשבון זה גם אתם מוכיחים את עצמכם מוכנים, כי בן האדם מגיע בשעה שאתה לא חושב שזה יהיה". (הר 24: 44)
אם החמרת תנאי העולם גרמה לנוצרים לאורך זמן לצפות לבואו של ישוע, ובכל זאת הוא בא כשאנחנו לא חושבים שהוא מגיע, יוצא מכך שהחמרת תנאי העולם הם אנטי-סימן.
אני לא מציע לרגע שנתייחס אליהם כך. למעשה, חיפוש אחר סימן הוא סימן בפני עצמו - סימן של דור רשע.
". . "המורה, אנחנו רוצים לראות ממך סימן." 39 בתשובה הוא אמר להם: "דור מרושע ונאף ממשיך לחפש אחר סימן, אך לא יינתן לו שום סימן אלא סימן יוחנה הנביא." (הר 12: 38, 39)
אף על פי כן, כדי להדגים את האורכים אליהם גוף השלטון מוכן ללכת על מנת לשמור על מצב הציפייה החרדה הנחוצה בכדי להכריח ציות ללא התלהבות מהקהל שבטיפולם, הבה נבחן את "הסימנים" המצביעים על סיום קרוב.
נתחיל ב"מלחמות המצוקה "שאנו אמורים לראות. אלה צריכים להיות מובחנים מהמלחמות שראינו באלפיים השנים האחרונות. כזכור, אלה אמורים להצביע על "החמרת תנאי העולם", ולכן אנו מחפשים עלייה כאן.
כמה מוזר אז שהעובדות מצביעות על כך שאנחנו חווים כרגע את אחת התקופות הכי נטולות מלחמה בהיסטוריה.
מה עם רעידות אדמה? סטטיסטית, לא חלה עלייה ברעידות אדמה. מה עם מגפות. ראינו את המוות השחור (מגפת הבונים) באמצע שנות ה 1300, שלפי הדיווחים הוא המגיפה הגרועה ביותר בכל הזמנים. השפעת הספרדית בשנים 1918-1919 הרגה יותר אנשים מאשר במלחמת העולם הראשונה. אבל מאז עשינו צעדים גדולים בתחום הרפואה והשליטה במחלות. מלריה, שחפת, פוליו, סארס, ZIKA, אלה כלולים ונשלטים. בקיצור, מה שיש לנו זה מגפה שלא מתחילה. שיתוף פעולה בינלאומי כזה כמעט ולא נראה כמו סימן מועמד ל"החמרת תנאי העולם ".
אני לא מדען. אני לא מלומד. אני פשוט איש עם מחשב וגישה לאינטרנט, ובכל זאת חקרתי את כל זה תוך מספר דקות. אז תוהים מה קורה במטה העולמי JW.org בקרב צוות הכותבים.
כמובן, גם אם המלחמות הולכות ומחמירות, ואנחנו רואים גידול במחסור במזון, במגבלות וברעידות אדמה, זה לא יהיה סימן לסוף. די ההפך. ישוע, בידיעה באיזו קלות אנשים מתרגזים, וכמה אנו מוכנים לקרוא סימן לכל דבר, אמר לנו לא להטעות על ידי דברים כאלה.
"אתה הולך לשמוע על מלחמות ודיווחים על מלחמות; ראה שאתה לא מבועת. כי הדברים האלה חייבים להתרחש, אבל הסוף עדיין לא". (הר 24: 6)
נראה כי עם שיפור התנאים העולמיים, הארגון נעשה נואש וממציא שלטים חדשים. המאמר מציע כי "חוסר מוסריות וחוסר חוק הגוברים, כמו גם בלבול דתיהם סימנים שהסוף קרוב מאוד.
"בלבול דתי" כסימן הסוף קרוב? מה זה בדיוק, ואיפה התנ"ך מדבר עליו כסימן?
אולי ה"סימן "המעניין ביותר שהם מקדמים כהוכחה לקרבת חזרתו של ישוע הוא"פֵנוֹמֵנָלִי עבודת הטפה לממלכה ... מתבצעת על ידי [עדי] יהוה בכל מקום. " "בכל מקום" מטעה כעדים לא להטיף ל יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם. ככל הנראה, עומד ברחוב בשקט לצד עגלה המציגה ספרות (ללא תנ"כים), או הולך לדלתות בהן מעטים נמצאים בבית ומציג סרטון פעם או פעמיים בבוקר, או מציג צמיחה מספרית שאפילו לא עומדת בקצב של אוכלוסיית העולם שיעור הצמיחה נחשב כ פֵנוֹמֵנָלִי! (דוגמה נוספת ליכולתו של הכותב להצהיר יתר על המידה.) כמובן, עדי מאמינים כי שום דת נוצרית אחרת אינה מטיפה על הממלכה, תפיסה מוטעית שניתן היה להפריך אותה בקלות אם עדין היו מוכנים להתעלם רק מציוויו של הגוף המנהל נגד באמצעות האינטרנט לחקר התנ"ך.
ספירת הזמן
"אנו יודעים שלכל ישיבת כנס יש זמן מדויק להתחיל. עם זאת, השתדלו ככל שאפשר, איננו יכולים להצביע על השנה המדויקת, הרבה פחות יום ושעה, שבהם תחל הצרה הגדולה. " - סעיף. 4
בהתחשב בהיסטוריה של הארגון שהזדקנתי בהגשה, זה יהיה מדויק יותר אם היו מנסחים זאת מחדש כדי לקרוא: "... אנחנו לא יכולים להצביע על המאה המדויקת ולא על העשור ולא על השנה ..."
תחייתו של ה- 20th פיאסקו של תורת דור המאה לדוקטרינת הדורות החופפים הנוכחיים הפיח חיים חדשים בציפיות האפוקליפטיות של עדי יהוה. אנו מובילים להאמין כי הדור הנוכחי של חברי הגוף המנהל יהיה בסביבה כדי לראות את הסוף. (ראה מאמר: הם עושים זאת שוב.)
כשהעלימה עין מכל כישלונות הארגון במאה שעברה לחזות את קרבת הסוף, הסופר מרגיש בטוח באומרו "איננו יכולים להצביע על השנה המדויקת", ומסיק כי העשור המדויק הוא דבר אחר לגמרי. זהו דור חדש. רוב העדים החיים כיום לא ראו את כל הכישלונות של שנות השישים, השבעים והשמונים. ההיסטוריה בשלה לחזרה.
מטרת כותרת המשנה הזו היא להרגיע אותנו כי יהוה לא השתנה ושהסוף יגיע ולא יאחר. (הא 2: 1-3)
מדוע יש צורך להרגיע כזה?
כנראה מסיבה שלא הוזכרה בסעיף הבא.
היזהרו מהסח דעתכם מהסיכוי
כותרת המשנה הזו מפרטת שלוש דרכים בהן אנו יכולים להסיח את הדעת מהשמירה הנוצרית. עליו לרשום ארבע. הרביעית היא ההשפעה של ציפיות שגויות, וכנראה שהסיבה לנקודת הכותרת הקודמת לאי ספק בספק יהוה תביא את הסוף.
התנ"ך אומר:
"הציפייה שנדחתה מחלת את הלב ..." (Pr 13: 12)
הכרת האמת בתנ"ך זו הסיבה לכך שישוע לא ציפה מאיתנו לקשור את המשמר שלנו לחישובים מבוססי תאריך ומדוע הוא לא נתן לנו שום מנגנון לכך.
יכול להיות שהארגון עצמו אחראי לכך שאלפי נוצרים יאבדו את מדינתם הפקוחה, אפילו עד כדי היותם אגנוסטים או אתאיסטים? האם ההצהרות הכושלות של הארגון עצמן הן הסיבה לכך שיש צורך להרגיע את עדי כל כך פעילים של יהוה שהסוף לא יאחר?
"השטן מסנוור את מוחם של אנשים דרך האימפריה העולמית של דת שווא. מה גילית בשיחות שלך עם אחרים? האם השטן כבר לא "עיוור את מוחם של הכופרים" הסוף הקרוב של מערכת הדברים הזו העובדה שכריסטוס שולט כעת בממלכת האל?" - סעיף. 11
לדברי הגוף השולט, השטן השטן הוא שעיווה את דעתם של הכופרים על "העובדה שכריסטוס שולט כעת בממלכת אלוהים!"
אם אכפת לך ללחוץ על זה קישורואז עברו לרישום "קטגוריות", לחצו על "עדי יהוה" ובחרו את כותרת המשנה משנת 1914, תראו מאמרים רבים הבוחנים את תורת 1914 מכל כיוון. לבדוק 1914 - מה הבעיה?, 1914 - ליטאניה של הנחות, ו האם 1914 היה תחילת נוכחותו של ישו? כשלוש דוגמאות לאופן שמוכח שהדוקטרינה הזו מתגלה.
מכיוון שהנוכחות הבלתי נראית בשנת 1914 היא תורת שווא, אין שום היגיון שהשטן יסתיר אותה מאף אחד. זה משחק ישר לתוך היד שלו. השגת מיליונים להאמין בשנת 1914 משמשת לקביעת השנה ההיא כתחילת הימים האחרונים. עם זה במקום, הרעיון שאפשר לחשב את אורך הימים האחרונים באמצעות הדור של מתיו 24: 34 עוקב כמו הלילה היום. הכישלון בעשור אחר העשור של פרשנות זו לאורך רוב העשריםth המאה תביא בהכרח להתפכחות ובמקרה הטוב - מבחינת השטן - תגרום לדרך נופלת גדולה מכריסטוס.
לאורך כל עשור בחיי הוסברה הדוקטרינה הזו מחדש כדי לאפשר חישוב מחדש שהרחיק את הקצה שבע עד עשר שנים בהמשך הדרך. עשור לאחר עשור של כישלון עד שלבסוף ראינו את סוף הדוקטרינה באמצע שנות התשעים. רובם היו מבולבלים, אך חלקנו נאנח לרווחה גדולה. כך היה באימה ניכרת שהיינו עדים לתחיית הדוקטרינה לקראת סוף העשור הראשון של המאה החדשה. השנה, נעשה בו שימוש רשמי שוב כדי לקבוע כמה זמן הדור הוא ומתי מתי הוא יסתיים. החברים הנוכחיים בגוף המנהל הם חלק מהדור השני החופף את הראשון. ככאלה, רובם עדיין יהיו בחיים כאשר ישו ישוב, וכביכול אפילו לא יהיו כה זקנים ולא מרוששים. חזרנו לספירה לאחור. (ראה מאמר: הם עושים זאת שוב.)
לסיכום
חייל בגדוד עתיק היה שם כדי לשמור על המשמר, גם בתקופות שלא היה איום קרוב. הוא עשוי לעבור את כל כהונתו בשירות הצבאי ולעולם לא ישמיע אזעקה. זו צריכה להיות מדינת הנוצרים. זהו מצב של מודעות בר קיימא לאורך כל חייו.
עם זאת, מה אם אומרים לחייל שהאויב יופיע בתוך החודש, וזה לא? מה אם לאחר מכן נאמר לו שהוא יופיע בחודש הבא ושוב לא? מה אם זה יימשך ונמשך? באופן בלתי נמנע, רוחו תתעייף. רמת החרדה המוגברת הנובעת מההנחה כי איום ממשמש ובא אינה בר קיימא מבחינה פסיכולוגית. או שהחייל בסופו של דבר יאבד אמון במפקדיו ויאכזב את משמרו כאשר הדבר נחשב באמת, או שהמתח המתמשך של מודעות מוגברת באופן מלאכותי ישפיע על בריאותו הנפשית והפיזית.
ישוע לא היה עושה לנו את זה. אז מדוע הארגון מרגיש חובה? במילים פשוטות, זה מנגנון בקרה.
בתקופות של שלום, עם האוכלוסייה השוכנת בביטחון, לאנשים יש זמן לבחון דברים; דברים כמו מנהיגיהם. באופן כללי, מנהיגים לא אוהבים להיבדק. אז שמירה על א מצב של פחד הוא אופטימלי לשליטה באוכלוסייה. זה יכול להיות המלחמה הקרה, האיום הקומוניסטי, ההתחממות הגלובלית, הטרור הבינלאומי ... או סוף העולם הקרוב. יהיה האיום אשר יהיה, כאשר בפחד אנשים מתאספים מאחורי מנהיגיהם. אנשים רק רוצים להרגיש בטוחים ומוגנים.
לפני כמה שנים, הגוף המנהל חיסל את סידור לימודי הספר. הסיבות שהובאו לא היו הגיוניות. (עלויות דלק גבוהות, זמן נסיעה נוסף.) התברר שהסיבה היא שליטה. קבוצות קטנות שאינן תחת העין הפקוחה של כל גוף הזקנים עשויות להתחיל לסטות מתורת הגוף המנהל. שליטה! לאחרונה, טופלו ב- א וידאו מסגיר את "שלמותו" של אח שהעביר את משפחתו במשך חודשים רבים של סתימות רק כדי שלא יחמיץ את לימודי ה- WT של הקהילה שלו, למרות שהיה יכול להשתתף בקלות בלימוד בקהילה שכנה. שליטה! במאמר המחקר הנוכחי אנו צפויים להיות בכיסאותינו לפני תחילת ההקדמה המוסיקלית - שמערערת את כל מטרת ההקדמה המוסיקלית - כך שנוכל להאזין בשקט למוזיקה שהגוף המנהל הכין לנו. אומרים לנו שלימוד לציית בדבר הקטן הזה יעזור לנו לשרוד את ארמגדון. שליטה!
יתכן ויש לנו ספקות לגבי הגוף המנהל, אך אם נגרום לנו להאמין כי ישועתנו תלויה בהם והסוף נמצא רק כמה שנים קצרות, נוכל לבלוע את ספקותינו ולהמתין. אם אנו מנמקים כך, אנו פועלים מתוך פחד, ולא מונעים מאהבת אמת ואדם אחר. בסופו של דבר, להיות מונע מפחד ישפיע על הגישה שלנו, על ההתנהלות שלנו, על כל האישיות שלנו.
"אין פחד באהבה, אבל אהבה מושלמת זורקת פחד החוצה, כי הפחד מפעיל איפוק. אכן מי שנמצא תחת פחד לא נעשה מושלם באהבה. " (1Jo 4: 18)
״נוף אמר!
[...] מהדורת לימוד המגדל לשנת 2016, עמ '. 7. תוכלו למצוא את סקירתנו על מאמר המחקר הספציפי הזה כאן. נושא המאמר היה "מדוע עלינו להמשיך ב [...]
בזמן שישבתי בפגישה עלו לי מחשבות. פרק לוק '21 (החשבון המקביל למתי פרק 24) שנקרא בהקשר בפני עצמו גם הוא פשוט מדבר על הצרה הגדולה הממשמשת ובאה של חורבן ירושלים. לא יותר, לא פחות. אין צורך בפרשנות. לוקס 21:24 מדבר על ירושלים של ימי ישוע, ולא על ימיו של ירמיהו ודניאל. ורגליו ורגליו של הפסל בנבואת דניאלס מתייחסים שניהם לרומא. קרא את זה בעיון. שכן כאשר רומא הייתה מעצמה עולמית, הגיע ישוע לארץ והוא... קרא עוד "
אז תעריכו כמוני, אין מרתפים! בדרך כלל בחצי הכדור הדרומי - ניו זילנד, אוסטרליה ... מה אנחנו הולכים לעשות? היית גם בפגישה בשבת בצהריים? אני בטוח שנקבל הוראות מיוחדות כיוון שחלקם חוששים שלא יהיה מרתף כמו שרוב צפון אמריקאים עושים. אני כל כך מצטער על אותם אומללים בשם קווין. (עם זאת אמשיך בחולשה הגדולה ביותר שלי - סרקזם ...) מממ. תהיתי לגבי הרגליים על הפסל בתגובות הקודמות שלך. 7 מעצמות העולם בהתגלות ופסל דניאל וכו '. אז... קרא עוד "
כשנתתי לך תשובה על הערה קודמת עם קטע מהפארוסיה על הבשורת הבשורה בעולם כולו, קיוויתי שתקרא את הספר. לפרושיה יש תרשים המשווה את מתיא 24 ולוק 21, ומעיר את ההערה: "אין צורך בוויכוח כדי להוכיח את ההתייחסות הקפדנית והבלעדית של חלק זה לירושלים ויהודה." אתה ממציא את הגלגל מחדש. לאחר שנים של חשיבה, תוכל לכתוב ספרים כמו שעשה פיליפ דספרז וג'יימס סטיוארט ראסל בשנות ה 1800. אבל היית חוסך א... קרא עוד "
רק רציתי לומר תודה וויליאם שהזכרת את שני הספרים האלה. הספר הזה נקרא Parousia. אני לא יכול להניח את זה. רק התחלתי לקרוא את זה הבוקר ואני לא מאמין למה שאני קורא. אני לא בטוח איך יסתיים הספר. אבל בכל זאת זה משנה לחלוטין את דעתי בכל דברי ישו. למעשה, מכיוון שאנחנו מכירים כל כך את הכתובים אתה מתחיל מיד לחבר כתבי קודש שאתה מכיר, למה שהוא מדבר. אתה עושה זאת בשלב מוקדם בספר. אתה מיד מתחיל לראות איפה הוא... קרא עוד "
אני שמח שאתה אוהב את הספר. למישהו מקוון יש את ה- Parousia בקובץ .doc, וזה טוב לחיפוש מהיר. הדרך שבה גיליתי את הספר היא זו: כתבתי רעיונות דומים לאלה בפארוסיה לקרל אולוף ג'ונסון לפני כ -15 או 20 שנה, כאילו גיליתי אותם. הוא כתב לי בחזרה ואמר לי שהרעיון שלי לא מקורי ולקרוא את Parousia. אם תרצה לקרוא את דספרז, עליך לדעת את הדברים האלה: הוא כתב בעיקר על התגלות (ועל ספר אחד על דניאל.) הוא הושפע מה... קרא עוד "
היי ויליאם,
אמנם ראסל יכול היה להיות טוב בקריאת הקשר משוחדת כבר בתחילת המחקר שלו, בהמשך חייו, אבל זה כבר לא היה המקרה. פרשנויותיו הרבות מבוססות התאריכים והדגשה שלו בפירמידולוגיה ערערו חלק ניכר מעבודתו הקודמת והטעות רבים במשך תקופה משמעותית. למעשה, רתרפורד הצליח לבנות על מורשתו וכתוצאה מכך עדי יהוה עדיין מוטעים.
אני מדבר על ג'יימס סטיוארט ראסל (1816 - 1895), שר הקונגרציונליסט, סקוטי, ולא צ'ארלס טייז ראסל (16 בפברואר 1852 - 31 באוקטובר 1916), סטודנט לתנ"ך האמריקאי. הזכרת לפני כמה שבועות שתכתוב מתישהו על נבואה, כולל פרתריה. תנועת הפרטריסטים המודרנית החלה בגילוי מחודש של ספרו של ג'יימס סטיוארט ראסל. הרבה זמן לא קראתי את הפארוזיה בעיון, אבל אני מניח שג'יי.אס ראסל היה טריניטריאני והאמנתי על דוקטרינות אחרות שהייתי טוען שאינן מסכימות איתו. אז אין להאמין לאיש עם אמון מוחלט כולל... קרא עוד "
אני כן מוצא את הספר הזה מרתק. למעשה, כמעט בלתי אפשרי להפריך. וזה הנושא. עם זאת, נראה כי אני מוצא כי 70 לספירה נראה מתוח. כלומר, 70 לספירה הופכת לשווה ערך לשנת 1914 ל- JW בכל הרמות. בסופו של דבר אתה מגיע לנקודה בה אתה צריך להתאים 70 לספירה. כי ברגע שאתה קופץ לרכבת הזו, אין דרך חזרה. אתה נאלץ להתחשב עם 70 לספירה בכל סיבוב. כי מתי נהיה "הגיוני" לומר, "ובכן הגיע הזמן לשנות כאן מסלול"? עדיין לא גמור,... קרא עוד "
זה כמעט לא הופך לשווה ערך לשנת 1914 בכל הרמות. לתאריך זה מצורפת הטענה כי JW הם היחידים שיש להם את האמת והם העם הנבחר היחיד של אלוהים עלי אדמות, ולכן יש צורך לדבוק בה בעקשנות ולגרום לה לעבוד ולא משנה מה. מה אפשר להרוויח מהאמונה שמה שישוע ניבא התגשם אז? לא הרבה בכלל באמת. אין כאן סדר יום נסתר. זה נכון או שלא. האם ישוע מילים על הדור האם זה התגשם או לא? יש לך שניים... קרא עוד "
נמר קל. קַל.? אין לי בעיה עם הדור שעליו דיבר ישו. למעשה, הגיוני לחלוטין שכל המילים של ישוע חלות על DOJ. תמיד היה לי קשה להאמין בהגשמת הדו-קרב של הדור. עמוק בפנים האמנתי שמדובר בבני דור ישו. הם יראו את זה שם כל החיים. זה נושא חדש עבורי. אני רואה כיצד דברי ישוע לגבי תחיית המתים וכתבי קודש אחרים משתלבים בחשיבה של "70 לספירה". זה יהיה כל כך קל לקבל את הספר, הקרס, הקו והשוק הזה. ואני... קרא עוד "
היי וינמן, אתה יכול לתת לי קישור לספר. הייתי רוצה לקרוא בעצמי. אם לא, האם אוכל להשיג אותו באמזון? אני לא מקבל את ההגשמה הכפולה של מתיאו 24. עם זאת, כפי שהסברתי במאמרי על הדור, אני לא מאמין שכל זה התגשם גם במאה הראשונה. אני מאמין שישוע נשאל בשוגג שאלה שתלמידיהם אמורים שתתגשם בו זמנית, אך ישוע ידע אחרת. עם זאת, כפי שהוא עצמו אמר, היו אמיתות שהיו לו עבורם שעדיין לא יכול היה לחשוף... קרא עוד "
להלן הקישור מלטי.
אני מסכים עם אי התיוג.
אזהרה: קשה להפריך את הספר הזה. גם אם החוש השישי שלך אומר לך אחרת. ?
http://www.preteristarchive.com/Books/1878_russell_parousia.html
אבל ... הדור הזה לא ייעלם עד שכל הדברים האלה יקרו ... בסדר, בסדר, אני אשאיר את זה בשקט 😉 כולם מאמינים במה שהם רוצים להאמין. עצמי כולל. מי צודק בפועל, אלוהים רק יודע. כנות אמונה אינה משתווה לכך שאנחנו צודקים. יש לי את שארית חיי לחיות, וזה לא הולך ללמוד את מתיו פרק 24
חה חה. סליחה וינמן, לא התכוונתי להיתקל בכל הדרשנים עבורך. אולי תיהנו לקרוא את "שבעים השבועות והצרה הגדולה" מאת פיליפ מאורו. הייתי ממליץ עליו. כמו כן, "איזו גרסה - מורשית או מתוקנת" על ידי אותו מחבר, ביחס לגרסאות התנ"ך. פתיחת עיניים גדולה עבורי לאחר שקראתי את ספרו הבינה את תחילת נבואת 70 השבועות למשיח צריכה להיספר מהכרזתו של כורש. אבל זה נושא בפעם אחרת 😉 יש כל כך הרבה דברים שפשוט הנחתי ולקחתי כמובן מאליו, בהתבסס על מה... קרא עוד "
זה בערך כמו שאתה מבין שהכבשים האחרות היו רק הגויים. הכתבים היוונים פשוט הגיוניים לאחר מכן
אני מסכים עם הצהרתך האחרונה. כרגע אני אובססיבי למצוא את "התיאוריה של הכל". שם יש לתנ"ך זרימה טבעית הגיונית לכל דבר בהקשר. ההסברים של מגדל השמירה על קץ המערכת היהודית מול סוף העולם היו ג'מבו מומבאי מבולגן. זה השאיר אותך עם שאלות שלא יכולת לשאול או למצוא עליהן תשובות. לכן נמשכתי ל"פארוסיה ". זה הגיוני בכל כך הרבה רמות. זה מה שקשה. אני יכול להעמיד פנים שאני לא מסכים, אבל הבטן שלי אומרת אחרת. זה... קרא עוד "
אני לא חושב שתמצא את "התיאוריה של הכל" שלך. יש לי הערה לגבי דברים שיש לזכור בעת פרשנות מתיו 24. לפעמים מגיבים באתר זה משנים את הפירושים שלהם בשכל הישר על סמך מה שהם חושבים שתואם את טובתו של אלוהים ומעשיו בעבר. ואני חושב שהם צודקים. מוזס סטיוארט כתב את הדברים הבאים ב"אלמנטים של פרשנות "(1822):" אמנות הפרשנות היא אמנות ההוראה מה פשר שפתו של אחר; או אותה פקולטה, המאפשרת לנו לייחס לשפה של אחר, אותה משמעות כמו... קרא עוד "
התנצלותי. ראיתי את "ראסל" ופשוט הנחתי את צ'ארלס טזה. אני כן מתכוון לכתוב על פרטריזם בשלב כלשהו בקרוב מאוד אני מקווה. עם זאת אני רוצה לסיים את הסדרה על הישועה תחילה.
אני מצפה למאמר העתידי. אין צורך להתנצל על כך שבלבל בין שני הרוסים. אני לא קורא דברים וקופץ למסקנות כל יום. אני בטוח שאתה מתכוון להעיר מעל 100 הערות על המאמר הזה בנוחות.
תודה מלתי, לאחר שקראה את המחקר ב- Wt והסקירה שלך, הם יוכלו לבצע כמה התאמות. למשל, המסר הבסיסי של שובו של ישוע לא השתנה בשנת 2,000 שנה. היו מוכנים או ערים, כי לעולם אינכם יודעים מתי זה עלול לקרות! כתבת: בוא נהיה ברור. אף אחד לא אומר שאסור לנו להיות ערניים. ישוע אמר שעלינו להיות על המשמר וזה סוף העניין. אך סוג ההקפדה על בסיס תאריך שהארגון דוחף אלינו אינו מה שישוע חשב לו. הוא ידע שהאכזבה שהיא מעוררת בהכרח יכולה להזיק לאדם... קרא עוד "
כל מה שאני יכול לומר בתגובה למאמר זה הוא "וואו!" פגעת בו מחוץ לפארק מלטי, מסמר על הראש, נקודה, אינסוף. זה יהיה קשה לי ביום ראשון הקרוב לסתום את הפה בחדר העבודה של המגדל, וכך להימנע מנסיעה לחדר האחורי. לגבי ההתבוננות שלך בנוגע להקדמה המוסיקלית בכנס. "פטרנליסטי" כמעט נראה כמו לשון המעטה. ביום שישי לכנס שלנו הגעתי ממש לפני תחילת מושב אחר הצהריים (הייתי צריך לעבוד באותו בוקר). כאשר דובר ביתאל המוזמן קם לנאום את שיחתו, הוא... קרא עוד "
שכחתי לציין בפוסט שלי קישור מצוין לאתר שמראה עד כמה העולם השתפר עם ההיסטוריה. זה:
http://singularityhub.com/2016/06/27/why-the-world-is-better-than-you-think-in-10-powerful-charts/
יש להודות, שאתה יכול להתווכח לגבי משמעותן של חלק מהתרשימים (ורבים עושים בפרק התגובות) אך לא פחות מכך, זה מעלה טיעון רב עוצמה כי הדברים משתפרים בסך הכל, לא גרועים.
יהיה לי קצת כיף לשלוח את הקישור הזה לחברים.
תודה שפרסמת את הקישור. אני חושב שגם אני אשתף את זה. יצא לי לבעוט מהציטוט הזה:
"היכולת להבחין במהירות ולשים לב לחדשות שליליות (כמו טורף או שריפה מסוכנת) הייתה יתרון אבולוציוני להשאיר אותך בחיים על הסוואנות של אפריקה לפני מיליוני שנים."
אוקי, אז אולי חינוך מדעי הוא יוצא מן הכלל מכלל 'השיפור'.
"אבל תמיד עלה בדעתי שלמשפטים כאלה יש משמעות לכולם - אולי משמעויות שונות לאנשים שונים, אבל עדיין, משמעות. לאדם אחד "מעבר לפינה" יכול להיות חמש שנים, לאחר, לעשר ולשלישי, אולי שנה "כמה נכון. זה הודגם לאחרונה כשהדובר אמר "נהגנו לומר שארמגדון ממש מעבר לפינה, אבל זה הרבה יותר קרוב מזה עכשיו לא? עכשיו זה רק באופק! ” אני חייב להודות שנחרד ברח ממני בהלם מהתגובה ההיא. למרבה המזל היו מספיק מלמול... קרא עוד "
"אני חייב להודות שנחרד ברח ממני בהלם מהתגובה ההיא. למרבה המזל היו מספיק רחשי הערכה והסכמה כדי לכסות אותי. "
LOL, הסיפור שלך הצחיק אותי כל כך קשה הבוקר! אני יכול להתייחס לזה לחלוטין. אהבתי את התגובה שלך כיצד האופק נסוג מאיתנו גם ללא הרף. כמה מתאים לחלוטין כאנלוגיה לארגונים בצעדים שגויים ב- GT.
איזו סדרה נהדרת של ציטוטים. תודה לך, Deo_ac_veritati. עכשיו הלוואי שאקרא את 1984. אצטרך להכניס אותו לרשימת הקריאה שלי.
אה כן, פשעי מחשבה, דאבל פיקס, משרד האמת. דברים נהדרים, אתה תאהב את זה
ממליץ בחום לקרוא 1984 . זו למעשה קריאה קצרה למדי, אבל כל כך עמוקה באותו זמן. לאחר שתסיים את הספר, אמליץ גם על הדברים הבאים:
http://www.freeminds.org/psych/1984.htm
השוואה מרתקת בין הספר ל- JW GB / ארגון הנוכחי.
הדוגמה בפיסקה הראשונה של ה- WT על כך שכל אחד צריך לשתוק ולשבת בשקט במהלך ההקדמה נראה לכאורה ממש על השליטה. העובדה שרבים משוחחים עם חברים באותה תקופה מדברת על עצמה. ברור שהם מעריכים הרבה יותר לדבר עם חבריהם, שרבים מהם נפגשים רק לעיתים רחוקות, על כנסים. המנגינה הרגילה של שירה ותפילה בשגרה תעבוד טוב מאוד גם על מוסכמות. נראה כי דרישת ההקדמה המטופשת הזו הפכה קשה יותר לאכיפה על ידי ה- GB ממה שציפו. כנראה שהם רואים בזה סימן לאי ציות. אז הם לא יכולים לתת... קרא עוד "
מלטי, נקודה שהבאת במאמר זה הפחידה אותי. לדעתך הכנה, האם אתה מאמין שמגדל המגדל מגדל דור חדש של "ארמגדון ממש מעבר לפינה", המבוסס על זבל "דורות חופפים"? תמיד חשבתי שזה יהיה רגע "להתעורר". אבל אולי אני טועה. האם אנשים צעירים רצים עם זה? אני בטוח מקווה שלא. אני יודע שאני נשמע כמו recond שבור, אבל המאמרים שלך כל כך מורכבים. הדרך שבה אתה מחלץ את מה שנאמר באמת מדהימה. אה, והעניין "הספירה לאחור", כמה מביך! "אֵיך... קרא עוד "
בהחלט נראה שזה המקרה שהם מכינים את המדרגה למצב זה. אני חושב שהם מספיק חכמים כדי לא לדבוק שוב שנה, אבל לקשור את סוף הדור לגידול הנוכחי של חברי GB עדיין מגדיל זמן יעיל ל"ספירה לאחור ".
הדור שישוע דיבר עליו היה הדור הרשע של ימיו. הצרה הגדולה התגשמה עם חורבן ירושלים, ונבואת דניאלס זו התגשמה. אין הגשמה כפולה של צרה גדולה. הפרשות מקבילות והגשמות כפולות פשוט מטופשות. מדוע אנשים חושבים שמה שהם קוראים חל על חייהם? עכשיו כשסיימנו את זה, כולנו יכולים להמשיך בחיים. אם יש דבר אחד בוודאות, כולנו נמות, וכולנו נקבל תחייה שהובטחה לנו. הישאר נאמן ל... קרא עוד "
דיברת נגד הגשמות כפולות וקיבלת המון הצבעות. אני מופתע. חשבתי שכמעט כל האנשים המשתמשים באתר זה הם עתידנים. בטח ישנם המון אנשים המבקרים להשתמש באתר זה.
ישנם שלושה סוגים של פרטריסטים. אנו מנסים שלא להיות מוגדרים על ידי מונחים כאלה, אלא מעדיפים לקחת את התנ"ך כפי שהוא בא. יש נבואות שהתגשמו כבר. אחרים טרם מומשו.
בְּדִיוּק. דיברתי במיוחד על הגשמות כפולות. אין דבר כזה. אלא אם כן אתה באמת רוצה להאמין שישוע דיבר על הדור החופף שלנו ועל צרה גדולה משנית. מוטב להכין את המרתף במקרה כזה ...
אבל אין לי מרתף! האם זה אומר שאני אבוד. הו חכה. שכחתי את הדפיקה הסודית. שלוש, ואז שתיים, ואז אחת. או שזה היה אחד, ואז שניים, ואז שלושה? אני מניח שלאחים הדיסלקטיים שלנו יהיה זמן קשה על זה.
תודה על הערותיך. מילתי, אני חושב שדיברת בשם רוב הקבועים כשכתבת: “יש נבואות שכבר התקיימו. אחרים טרם התגשמו. " אני צריך להימנע מהמילה "פרטריסט" שכן, כמו שאתה אומר, היא מעורפלת. נראה כי קודמיהם של הפרטריסטים המודרניים ג'יימס סטיוארט ראסל ופיליפ ס 'דזפרז לא השתמשו במלים "פרטריסט" ו"עתידני ". הם פשוט השתמשו בסעיפים, כמו שהמגיב אנונימי עשה כשכתב: "מדוע אנשים חושבים שמה שהם קוראים חל על חייהם?", ובכך לא לכלול יישום למתי 24 על המודרני.... קרא עוד "
אז, איזה חלק של מתיא 24 חל על העת החדשה? אני מעוניין. העניין הוא שהרבה שפות תיאוריות משמשות בתנ"ך. לפעמים זה נשמע די מוגזם. כדוגמה, בואו נסתכל על מעשי השליחים 2: 17-21. האם אז התרחשו כל הדברים הללו שג'ואל ניבא ביואל 2: 28-32, או שעוד חלקם יתגשמו? האם השמש הפכה לחושך והירח אכן הפך לדם עם שפיכת הרוח? פיטר אמר שזה מתגשם, אז מי אני שאתווכח? אני חושב שאנחנו פשוט לא מתייחסים לשפה התיאורית בה משתמשים... קרא עוד "
אנונימי, אני מאוד פתוח לגבי הדברים, גם אם זה מרגיש לא נוח. למדתי נושא זה. ובאמת, עם כל השפה המוגזמת הזו, חשבתי לעצמי לפני כמה ימים שהשפה בה נעשה שימוש והיישום שלה ל- 70AD נראה "הרבה מה לעשות כלום", לא משנה כמה היה האירוע ההוא גרוע. (אני יודע שזה נשמע לא מכובד). אבל אם היית נוצרי ולא היית קרוב לירושלים באותה תקופה, חייך הפיזיים אפילו לא היו בסכנה. הרבה מדבריו של ישו אפילו לא היו חלים עליך. בנוסף, עבור אנשים רבים במדינות אחרות, זה היה א... קרא עוד "
הי וינמן, דנתי באופן ספציפי בהקשר של מתיו 24, בפני עצמו. לא התייחסתי לדיון אם השמים או האדמה החדשים קרה עדיין, או יום הדין, מכיוון שברור שדברים אלה לא קרו. לאף אחד לא יש תחיית המתים. אלה חייבים להיות עתידיים. אבל עלינו לשאול את עצמנו כאשר אנו לומדים את התנ"ך, באיזו תדירות אנו מבצעים התעמלות תנ"כית, במקום לקרוא דברים בהקשר? זה יבהיר הרבה דברים. באשר לאי-אירוע כביכול של חורבן ירושלים, זה מתוך חיפוש מהיר בוויקיפדיה. לפי... קרא עוד "
רק עוד מחשבה מעניינת ששכחתי להוסיף. מט 24:30 מדבר על בן האדם שבא על ענני השמים. שוב, שפה מאוד תיאורית. אך האם זה מילולי, או שהוא מייצג משהו? ישוע השתמש באותה שפה במאט 26:64 כשעמד למשפט. היהודים היו יודעים שזו הייתה התייחסות ישירה לדן 7:13. ישוע אמר שהוא בנו של האל ויהיה מלך ממלכת האל מאותה נקודה ואילך, שראו בהם חילול השם. האם ישוע ממש הגיע על ענני השמים?
תודה על תגובתך. אני מניח שקראתי על פרטרנים קיצוניים. ואז זה נהיה מוזר. אבל הרעיון שישוע דיבר עליו בשנת 70 לספירה הגיוני. מה התחושה שלך לגבי מאט. 24: 29-31?
אני חושב שהקדמתי את שאלתך וינמן 🙂 (ראה לעיל) ברור שזה רק מסביר לעומת 30. Vs 29 יכול להתייחס לזרוק את השטן מן השמים (השווה לוקס 10:18, Rev 9: 1) אני משער עם זה, אבל אני מניח שזה היה הדבר הראשון שישוע עשה כשחזר לגן עדן. Vs 31 מעניין, שכן הנבחרים נאספים מקצה השמים. אך איש עדיין לא עלה לגן עדן מלבד ישוע. אז האם זו התכנסות של מלאכים נאמנים? השווה זאת עם יהודה 14,15 שם האל פוסק את הדין... קרא עוד "
אנונימי, הנה תשובה לשאלה האם מתיו 24:14 התגשם במאה הראשונה, מעמוד 61 במהדורת 1878 של פרוסיאה (אנונימי במהדורה הראשונה, אך למעשה על ידי ג'יימס סטיוארט ראסל): האם יש משהו שלמעשה לא קרה בימיהם? 'כן', ייאמר; 'הבשורה של הממלכה עדיין לא הובאה בכל העולם כעדות לכל העמים.' אך בפנינו עובדה זו מסומנת על ידי סנט פול (אלמ 'ט', ו ') -' דבר אמיתות הבשורה,... קרא עוד "
תודה ששיתפת את אותו ויליאם 🙂
שלום וויליאם, הצבעתי "הצבעה מעלה" לא בגלל שאני מסכים עם כל מה שאנונימי אמר, אלא בגלל שאני מסכים שהרעיון הכללי של הגשמות כפולות הוא מושג מפוקפק, אלא אם כן יש לנו ראיות ישירות להפך בכתובים. אני מתקשה להבין מדוע ישו יתאר את ה- GT ככזה שגדול מכל דבר לפני או שוב אם יהיה אחר. מצד שני, נראה כי תיאור הסימן של הבן אדם המופיע אינו ממומש כבר. הגעתי למסקנה שזה לא... קרא עוד "
תודה על התשובה הארוכה. קראתי אותו בעיון.
נקודות טובות העלו את מארתה. אנחנו לא דניאלים שיכולים לפרש נכון את חלומותיו של מלך. ומכיוון שאיננו נביאים, מי אנחנו שנסביר באומץ נבואה, או אפילו ננסה להאיר ולשכנע אחרים שיש לנו את הפרשנות הנכונה?
אלא אם כן הגוף המנהל מודה רשמית שהוא נביא (בעידן המודרני), עליו להפסיק לפרש את דבריו הנבואיים של ישוע, להוסיף פרטים נוספים שאין להם בסיס תסריטאי.
אמן 🙂 אכן, יותר ויותר, אני מוצא שהגיגי התפילה הסודיים והמחשבות שהיו לנו במשך שנים רבות מתכנסים לכמה מאמרים משובחים מאוד של מלטי ואחרים. אני בטוח שהיינו רצים קילומטר לפני שהיינו מהווים את ההכרה הכתובה הקולקטיבית שלנו כדוגמה, אך אני מאמין בתוקף כי יישום ההיגיון הנכון על כתבי הקודש נושא הבנות נפלאות באמת. ישוע אכן אמר כי "תדע את האמת" ובשל הידע הזה הוא ישחרר אותנו. תורתם של JW תויגה זה מכבר כ"האמת "כמו כולנו... קרא עוד "
תודה, מר נודל (ומתישהו אתה צריך להסביר את מקור הכינוי הזה 🙂)
אם נוח לך לשתף, נשמח לשמוע את תוצאות הפגישה שלך עם האחים.
עוד מאמר פנטסטי מלטי. גם שתי הביקורות הקודמות היו יוצאות מן הכלל. רציתי להגיב באותה תקופה אבל הייתי נעול בדונג דונג גדול באימייל עם גיסי (שהוא עדיין JW) ולא האמנתי, בזמן שקראתי את המאמרים שלך, את כל התגובות הקלישתיות שהוא הגיע חזרה עם, בדיוק כשאתה מכסה אותם (למעשה, יכולתי להאמין לתגובות שלו כיוון שציפיתי לכלום פחות, אם כי היקף הקלישאות הפתיע אותי מעט, אבל העיתוי של המאמרים שלך היה כמעט מראש!) הכנסתי אותו תמונה על... קרא עוד "
אני מעריך את דברי העידוד שלך ומודה לך ששיתפת את החוויה שלך. זה עוזר לכולנו לראות כיצד נאמנים חייבים לסבול רדיפה כדי להישאר נאמנים. בהתאם לכך, קראנו מאתמול את ג'ון ונתקלנו בזה: ". . .אם הם רדפו אותי, הם ירדפו גם אתכם ;. . . ” עד כה, ישו לא חווה שום רדיפה פיזית. אך הוא חווה איומים והתעללות מילולית, תוך שהוא בודק שאלות שנועדו ללכוד אותו כדי שיוכלו למצוא סיבה להוקיע אותו ולגרשו מבית הכנסת. הוא חווה התנגדות מתמדת מצד שונאים.... קרא עוד "
מלטי, ראית את הסרט "הכפר"? אם לא עשית זאת, אני קורא לך לצפות בזה. זה המגדל! לעולם לא תסתכל על אותו סרט שוב. מאוד מצמרר.
למען האמת, אם מישהו היה בא אלי עכשיו ושואל מדוע עזבתי, הייתי אומר להם לצפות בסרט ההוא. ואז הייתי אומר, זו המציאות.
לא הסרט הכי טוב של שיאמלאן, אבל אני מבין את הטעם שלך.