Katru reizi, kad esmu izlaidusi video par Trīsvienību — šis būs ceturtais —, cilvēki komentē, ka es īsti nesaprotu Trīsvienības doktrīnu. Viņiem ir taisnība. Es to nesaprotu. Bet šeit ir lieta: katru reizi, kad kāds man to ir teicis, es esmu lūdzis to man paskaidrot. Ja es tiešām to nesaprotu, tad izklājiet to man pa gabalu. Esmu diezgan inteliģents puisis, tāpēc domāju, ka, ja man to izskaidros, es varētu to dabūt.

Kādu atbildi es saņemu no šiem trinitāriešiem? Es saņemu tos pašus vecos nogurušos pierādījumu tekstus, kurus esmu redzējis gadu desmitiem. Es neko jaunu nesaņemu. Un, kad es norādu uz neatbilstībām viņu argumentācijā un tekstuālajām pretrunām starp to pierādījuma tekstiem un pārējo Rakstu daļu, es atkal saņemu izsmejošu atbildi: "Jūs vienkārši nesaprotat Trīsvienību."

Lūk, lieta: man tas nav jāsaprot. Viss, kas man vajadzīgs, ir reāls empīrisks pierādījums, ka tas pastāv. Ir daudzas lietas, ko es nesaprotu, bet tas nenozīmē, ka es šaubos par to esamību. Es, piemēram, nesaprotu, kā darbojas radioviļņi. Neviens nedara. Ne īsti. Tomēr katru reizi, kad izmantoju savu mobilo tālruni, es pierādu to esamību.

Es to pašu strīdētos par Dievu. Es redzu pierādījumus par saprātīgu dizainu apkārtējā radībā (Romiešiem 1:20). Es to redzu savā DNS. Pēc profesijas esmu programmētājs. Kad es redzu datorprogrammas kodu, es zinu, ka kāds to ir uzrakstījis, jo tas atspoguļo informāciju, un informācija nāk no prāta. DNS ir bezgala sarežģītāks kods par visu, ko jebkad esmu uzrakstījis vai varētu uzrakstīt. Tajā ir informācija, kas uzdod vienai šūnai ļoti precīzi vairoties, lai radītu ķīmiski un strukturāli ļoti sarežģītu cilvēku. Informācija vienmēr nāk no prāta, no saprātīgas mērķtiecīgas apziņas

Ja es nosēstos uz Marsa un atrastu klintī izgrebtus vārdus: "Laipni lūdzam mūsu pasaulē, zemietim." Es zinātu, ka darbā bija inteliģence, nevis nejaušība.

Es domāju, ka man nav jāsaprot Dieva būtība, lai zinātu, ka viņš eksistē. Es varu pierādīt viņa esamību no apkārtējiem pierādījumiem, bet es nevaru saprast viņa būtību no šiem pierādījumiem. Lai gan radīšana man pierāda dieva esamību, tas nepierāda, ka viņš ir trīs vienā būtne. Šim nolūkam man ir vajadzīgi pierādījumi, kas dabā nav atrodami. Vienīgais šāda veida pierādījumu avots ir Bībele. Dievs atklāj kaut ko no savas dabas caur savu iedvesmoto vārdu.

Vai Dievs atklāj sevi kā Trīsvienību? Viņš mums nosauc savu vārdu gandrīz 7,000 reižu. Varētu sagaidīt, ka viņš nosauks arī savu dabu, tomēr vārdu Trīsvienība, kas nāk no latīņu valodas trinitas (triāde) nekur nav atrodama Svētajos Rakstos.

Dievs Jehova vai, ja vēlaties, Jahve ir izvēlējies sevi atklāt, un viņš to ir izdarījis Bībeles lappusēs, bet kā šī atklāsme darbojas? Kā tas nonāk pie mums? Vai tas ir iekodēts Svētajos Rakstos? Vai viņa rakstura aspekti ir apslēpti svētajos rakstos, gaidot, kad daži saprātīgi un priviliģēti prāti atšifrēs apslēpto kodu? Vai arī Dievs vienkārši ir izvēlējies to pateikt tā, kā tas ir?

Ja Visaugstākais, visu lietu Radītājs, ir izvēlējies atklāties mums, atklāt mums savu būtību, vai tad mums visiem nevajadzētu būt uz viena viļņa? Vai mums visiem nevajadzētu būt vienādai izpratnei?

Nē, mums nevajadzētu. Kāpēc es to saku? Jo tas nav tas, ko Dievs vēlas. Jēzus paskaidro:

“Tajā laikā Jēzus sacīja: “Es slavēju Tevi, Tēvs, debesu un zemes Kungs, ka Tu to esi apslēpis gudrajiem un gudrajiem un atklājis to bērniem. Jā, Tēvs, jo tas Tev bija patīkami.

Visas lietas Man ir uzticējis Mans Tēvs. Neviens nepazīst Dēlu, izņemot Tēvu, un neviens nepazīst Tēvu, izņemot Dēlu un tiem, kam Dēls izvēlas Viņu atklāt”. (Mateja 11:25-27 BSB).

"Tie, kuriem Dēls izvēlas Viņu atklāt." Saskaņā ar šo fragmentu Dēls neizvēlas gudros un mācītos. Kad viņa mācekļi jautāja, kāpēc viņš to darīja, viņš viņiem teica nepārprotami:

"Zināšanas par Debesu valstības noslēpumiem jums ir dotas, bet ne viņiem... Tāpēc es runāju ar viņiem līdzībās." (Mateja 13:11,13 BSB)

Ja kāds domā, ka viņš ir gudrs un izglītots, gudrs un zinātnisks, īpašs un redzīgs, un ka šīs dāvanas dod viņam spēju atšifrēt dziļās Dieva lietas mums pārējiem, pat Dieva patieso dabu, tad viņš maldina sevi.

Mēs neizprotam Dievu. Dievs atklāj sevi, pareizāk sakot, Dieva Dēls, atklāj mums Tēvu, bet Viņš neatklāj Dievu visiem, tikai izredzētajiem. Tas ir būtiski, un mums ir jādomā par to, kādu īpašību mūsu Tēvs meklē tajos, kurus viņš izvēlas par saviem adoptētajiem bērniem. Vai viņš meklē intelektuālās spējas? Kā ar tiem, kuri sevi reklamē kā īpašu ieskatu Dieva Vārdā vai pasludina sevi par Dieva saziņas kanālu? Pāvils mums stāsta, ko Dievs meklē:

“Un mēs zinām, ka Dievs visu dara kopā par labu no tiem, kas Viņu mīl, kas ir aicināti pēc Viņa nodoma” (Romiešiem 8:28, BSB).

Mīlestība ir pavediens, kas vijas uz priekšu un atpakaļ, lai visas zināšanas apvienotu veselumā. Bez tā mēs nevaram iegūt Dieva garu, un bez šī gara mēs nevaram nonākt pie patiesības. Mūsu Debesu Tēvs mūs izvēlas, jo Viņš mūs mīl un mēs mīlam viņu.

Jānis raksta:

“Redziet, kādu mīlestību Tēvs mums ir devis, lai mēs tiktu saukti par Dieva bērniem. Un tādi mēs esam!” (1. Jāņa 3:1 BSB)

“Ikviens, kas ir redzējis Mani, ir redzējis Tēvu. Kā jūs varat teikt: "Parādi mums Tēvu"? Vai jūs neticat, ka Es esmu Tēvā un Tēvs ir Manī? Vārdus, kurus es jums saku, es nerunāju pats no sevis. Tā vietā tas ir Tēvs, kas mājo Manī un veic Savus darbus. Ticiet Man, ka Es esmu Tēvā un Tēvs ir Manī — vai vismaz ticiet pašu darbu dēļ. (Jāņa 14:9-11BSB)

Kā gan Dievs var paust patiesību tik skaidrā runā un vienkāršā rakstībā, ko viņa adoptētie bērni var saprast, bet ko viņš slēpj no tiem, kuri uzskata sevi par gudriem un intelektuāliem? Jo, pēc paša Jēzus atzīšanas Mateja 11:25, gudrie vai intelektuālie, protams, nevar saprast vienotības vai mīlestības nozīmi starp Tēvu, Dēlu un izredzētajiem caur svēto garu, jo intelektuālais prāts meklē sarežģītību. lai tā varētu atšķirties no parastas tautas. Kā teikts Jāņa 17:21-26:

“Es nelūdzu tikai viņu vārdā, bet arī to vārdā, kas caur viņu vēsti Man ticēs, lai viņi visi būtu viens, kā Tu, Tēvs, esi Manī un Es esmu Tevī. Lai viņi ir arī Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani sūtīji. Es esmu viņiem devis to godību, ko tu man devi, lai viņi būtu viens, tāpat kā mēs esam viens, Es viņos un tu manī — lai viņi nonāktu pie pilnīgas vienotības. Tad pasaule atzīs, ka tu mani sūtīji, un esi viņus mīlējis tāpat kā mani.

“Tēvs, es vēlos, lai tie, ko tu man esi devis, būtu ar mani tur, kur es esmu, un redzētu manu godību, to godību, ko tu man esi devis, jo tu mani mīlēji pirms pasaules radīšanas.

“Taisnais Tēvs, lai gan pasaule tevi nepazīst, es pazīstu tevi, un viņi zina, ka tu mani esi sūtījis. Es esmu jūs viņiem darījis zināmu un turpināšu darīt zināmu, lai mīlestība, kas jums ir pret mani, varētu būt viņos un es pats būtu viņos." (Jāņa 17: 21—26, BSB)

Jēzus vienotība ar Dievu balstās uz vienotību, kas nāk no mīlestības. Tā ir tā pati vienotība ar Dievu un Kristu, ko piedzīvo kristieši. Jūs ievērosiet, ka svētais gars nav iekļauts šajā vienotībā. No mums tiek gaidīts, ka mīlēsim Tēvu, un mēs mīlam Dēlu, un mēs mīlēsim vienam otru; un vēl vairāk, mēs vēlamies mīlēt Tēvu, mēs vēlamies mīlēt dēlu, un mēs vēlamies mīlēt savus brāļus un māsas. Bet kur ir pavēle ​​mīlēt svēto garu? Protams, ja tā būtu svētās Trīsvienības trešā persona, šādu pavēli būtu viegli atrast!

Jēzus paskaidro, ka patiesības Gars mūs virza:

"Man vēl ir daudz ko jums pastāstīt, bet jūs vēl nevarat to dzirdēt. Tomēr, kad nāks patiesības Gars, Viņš jūs vadīs visā patiesībā. Jo Viņš nerunās no sevis, bet runās, ko dzird, un pasludinās jums, kas būs. (Jāņa 16:12, 13)

Protams, ja jūs uzskatāt, ka Trīsvienības doktrīna nosaka Dieva būtību, tad jūs vēlaties ticēt, ka gars jūs vadīja uz šo patiesību, vai ne? Atkal, ja mēs, pamatojoties uz mūsu pašu priekšstatiem, mēģināsim izstrādāt Dieva dziļās lietas, mēs katru reizi kļūdīsimies. Mums ir vajadzīgs gars, kas mūs vadītu. Pāvils mums teica:

“Bet mums Dievs atklāja šīs lietas ar savu Garu. Jo Viņa Gars izpēta visu un parāda mums Dieva dziļos noslēpumus. Neviens nevar zināt cilvēka domas, izņemot paša garu, un neviens nevar zināt Dieva domas, izņemot paša Dieva Garu. (1. Korintiešiem 2:10,11 Jauns dzīvs tulkojums)

Es neticu, ka Trīsvienības doktrīna definē ne Dieva dabu, ne viņa attiecības ar viņa Dēlu, Jēzu Kristu. Es arī uzskatu, ka gars mani vadīja uz šo izpratni. Trinitārietis teiks to pašu par savu izpratni par Dieva dabu. Mums abiem nevar būt taisnība, vai ne? Viens un tas pats gars mūs abus nevedināja pie dažādiem secinājumiem. Ir tikai viena patiesība, lai gan var būt daudz melu. Pāvils atgādina Dieva bērniem:

“Es aicinu jūs, brāļi un māsas, mūsu Kunga Jēzus Kristus vārdā, lai jūs visi savā starpā vienotos savās runās un lai jūsu starpā nebūtu šķelšanās, bet lai jūs būtu pilnīgi vienoti prātā un domās”. (1. Korintiešiem 1:10 NIV)

Izpētīsim Pāvila diskusiju par prāta un domu vienotību mazliet vairāk, jo tā ir svarīga Svēto Rakstu tēma un tāpēc būtiska mūsu pestīšanai. Kāpēc daži cilvēki domā, ka mēs katrs varam pielūgt Dievu savā veidā un ar savu izpratni, un galu galā mēs visi saņemsim mūžīgās dzīvības balvu?

Kāpēc ir svarīgi izprast Dieva dabu? Kāpēc mūsu izpratne par attiecībām starp Tēvu un Dēlu ietekmē mūsu iespējas iegūt mūžīgu dzīvi kā Dieva bērniem taisno augšāmcelšanās laikā?

Jēzus mums saka: ”Šī ir mūžīgā dzīvība, lai viņi pazītu Tevi, vienīgo patieso Dievu, un Jēzu Kristu, ko Tu esi sūtījis.” (Jāņa 17:3 BSB)

Tātad, pazīt Dievu nozīmē dzīvību. Un kā ir ar Dieva nezināšanu? Ja Trīsvienība ir nepatiesa mācība, kuras izcelsme ir pagānu teoloģijā un kas kristiešiem ir nospiesta nāves sāpju dēļ, kā to izdarīja Romas imperators Teodosijs pēc mūsu ēras 381. gada, tad tie, kas to pieņem, nepazīst Dievu.

Pāvils mums saka:

“Galu galā ir tikai pareizi, ka Dievs ar bēdām atlīdzina tiem, kas jūs nomoka, un sniedz atvieglojumus jums, kas esat apspiesti, un arī mums. Tas notiks, kad Kungs Jēzus tiks atklāts no debesīm ar saviem varenajiem eņģeļiem liesmā ugunī, izraisot atriebību tiem, kas nepazīst Dievu un neklausiet mūsu Kunga Jēzus evaņģēlijam." (2. Tesaloniķiešiem 1:6-8 BSB)

Labi, labi. Tātad, mēs visi varam piekrist, ka Dieva pazīšana ir ļoti svarīga, lai viņam patiktu un iegūtu viņa apstiprinājumu, kas ved uz mūžīgo dzīvi. Bet, ja tu tici Trīsvienībai, bet es ne, vai tas tiešām nenozīmē, ka kāds no mums nepazīst Dievu? Vai kādam no mums draud risks zaudēt mūžīgās dzīvības balvu kopā ar Jēzu debesu valstībā? Šķiet, ka tā.

Nu, pārskatīsim. Mēs esam noskaidrojuši, ka mēs nevaram izdomāt Dievu tikai ar intelektu. Patiesībā viņš slēpj lietas no intelektuāļiem un atklāj tās bērnišķīgiem cilvēkiem, kā mēs redzējām Mateja 11:25. Dievs ir adoptējis bērnus un, tāpat kā jebkurš mīlošs tēvs, viņš ar saviem bērniem dalās tuvībā, ko viņš nedala ar svešiniekiem. Mēs esam arī noskaidrojuši, kā viņš atklāj lietas saviem bērniem caur svēto garu. Šis gars mūs vada visā patiesībā. Tātad, ja mums ir Gars, mums ir patiesība. Ja mums nav patiesības, tad mums nav arī Gara.

Tas mūs noved pie tā, ko Jēzus teica samarietei:

“Bet nāk un ir pienācis laiks, kad patiesie pielūdzēji pielūgs Tēvu garā un patiesībā, jo Tēvs tādus meklē, kas Viņu pielūdz. Dievs ir Gars, un Viņa pielūdzējiem Viņš ir jāpielūdz garā un patiesībā. (Jāņa 4:23, 24 BSB)

Tātad Dievs Jehova meklē īpašu cilvēku, kas viņu pielūgs garā un patiesībā. Tāpēc mums ir jāmīl patiesība un Dieva Gara jāvada visā patiesībā, ko mēs nopietni meklējam. Atslēga, lai iegūtu šīs zināšanas, šo patiesību, nav mūsu intelekts. Tas notiek caur mīlestību. Ja mūsu sirds ir piepildīta ar mīlestību, gars var mūs vadīt cauri. Taču, ja mūs mudina lepnums, gars tiks traucēts, pat vispār bloķēts.

“Es lūdzu, lai viņš no savas krāšņās bagātības jūs stiprina ar spēku caur Savu Garu jūsu iekšējā būtībā, lai Kristus ticībā mājotu jūsu sirdīs. Un es lūdzu, lai jums, mīlestībā iesakņotiem un nostiprinātiem, kopā ar visu Kunga svēto ļaudīm būtu spēks aptvert, cik plaša un gara, augsta un dziļa ir Kristus mīlestība, un iepazīt šo mīlestību, kas pārspēj zināšanas, lai jūs būtu piepildīti ar visu Dieva pilnību. (Efeziešiem 3:16-19)

Tas ir milzīgs; tas nav mazsvarīgs jautājums. Ja Trīsvienība ir patiesa, tad mums tā ir jāpieņem, ja mēs gribam būt starp tiem, kas pielūdz Tēvu garā un patiesībā, un ja mēs vēlamies būt tie, kurus Viņš atbalsta ar mūžīgo dzīvību. Bet, ja tā nav patiesība, mums tā ir jānoraida tā paša iemesla dēļ. Mūsu mūžīgā dzīve karājas svērtā veidā.

Tas, ko mēs esam teikuši iepriekš, ir jāatkārto. Ja Trīsvienība ir Dieva atklāsme, tad vienīgā liecība par to ir atrodama Svētajos Rakstos. Ja gars ir vadījis cilvēkus pie patiesības un šī patiesība ir tāda, ka Dievs ir Trīsvienība, tad viss, kas mums nepieciešams, ir bērnišķīga paļāvība un pazemība, lai redzētu Dievu tādu, kāds viņš patiesībā ir, trīs personas vienā Dievā. Lai gan mūsu vājais cilvēku prāts var nebūt spējīgs aptvert veidu, kādā var būt šis trīsvienīgais Dievs, tam nav lielas nozīmes. Pietiktu, ja viņš atklāj sevi kā Dievu, tādu dievišķu, trīs vienā būtni. Mums nav jāsaprot, kā tas darbojas, bet tikai tas, ka tas tā ir.

Protams, tie, kurus Dieva Gars jau ir vadījis pie šīs patiesības, tagad var mums to izskaidrot vienkāršā veidā, maziem bērniem saprotamā veidā. Tātad, pirms mēs aplūkojam pierādījumus Svētajos Rakstos, kas tiek izmantoti, lai atbalstītu Trīsvienību, vispirms pārbaudīsim to, kā to definējuši tie, kuri apgalvo, ka tos viņiem atklājis Dieva svētais gars.

Sāksim ar ontoloģisko Trīsvienību.

"Pagaidiet minūti," jūs varētu teikt. Kāpēc jūs ievietojat īpašības vārdu, piemēram, “ontoloģisks” pirms lietvārda “Trīsvienība”? Ja ir tikai viena Trīsvienība, kāpēc jums tā ir jākvalificē? Labi, es nedarītu, ja būtu tikai viena trīsvienība, bet patiesībā ir daudz definīciju. Ja vēlaties ieskatīties Stenfordas filozofijas enciklopēdijā, jūs atradīsit Trīsvienības doktrīnas "racionālas rekonstrukcijas", kurās izmantoti mūsdienu analītiskās metafizikas, loģikas un epistemoloģijas jēdzieni, piemēram, "Viena es teorijas", "Trīs- sevis teorijas”, “Četru sevis, bez sevis un nenoteiktā sevis teorijas”, “Misteriānisms” un “Ārpus saskaņotības”. Visas šīs lietas noteikti sagādās gudro un intelektuālo prātu bezgalīgu prieku. Kas attiecas uz bērnišķīgo, ak, ne tik daudz. Jebkurā gadījumā mūs nemulsinās visas šīs daudzās teorijas. Pieturēsimies tikai pie divām galvenajām teorijām: Ontoloģiskā Trīsvienība un ekonomiskā Trīsvienība.

Tātad atkal mēs sāksim ar ontoloģisko Trīsvienību.

“Ontoloģija ir filozofiska esības būtības izpēte. “Ontoloģiskā Trīsvienība” attiecas uz katra Trīsvienības locekļa būtību vai dabu. Dabā, būtībā un īpašībās katra Trīsvienības Persona ir vienlīdzīga. Tēvam, Dēlam un Svētajam Garam ir viena un tā pati dievišķā būtība, un tādējādi tie veido ontoloģisko Trīsvienību. Ontoloģiskās Trīsvienības mācība saka, ka visas trīs Dieva Personas ir vienādas spēka, godības, gudrības utt. (Avots: gotquestions.org)

Protams, tas rada problēmas, jo Bībelē ir tik daudz vietu, kur viena Trīsvienības locekļa — Dēla — „spēks, godība [un] gudrība” tiek parādīts kā pakārtots vai zemāks par „spēku, slava, [un] gudrība”, cita locekļa — Tēva (nemaz nerunājot par to, ka nekad netiek mudināts pielūgt svēto garu).

Mēģinot to atrisināt, mums ir otrā definīcija: ekonomiskā Trīsvienība.

“Ekonomiskā Trīsvienība bieži tiek apspriesta saistībā ar “ontoloģisko Trīsvienību”, terminu, kas attiecas uz Trīsvienības Personu līdztiesīgo dabu. Termins “ekonomiskā trīsvienība” koncentrējas uz to, ko dara Dievs; “Ontoloģiskā Trīsvienība” koncentrējas uz to, kas ir Dievs. Kopā šie divi termini parāda Trīsvienības paradoksu: Tēvam, Dēlam un Garam ir viena daba, taču tie ir dažādas Personas un tām ir dažādas lomas. Trīsvienība ir gan vienota, gan atšķirīga. (Avots: gotquestions.org)

Tas viss tiek pasniegts kā paradokss. Paradoksa definīcija ir šāda: šķietami absurds vai pašam pretrunīgs apgalvojums vai pieņēmums, kas, izmeklējot vai izskaidrojot, var izrādīties pamatots vai patiess. (Avots: lexico.com)

Vienīgais veids, kā jūs varat likumīgi saukt Trīsvienību par paradoksu, ir tad, ja šī “šķietami absurdā” doktrīna izrādās patiesa. Ja jūs nevarat pierādīt, ka tā ir patiesība, tad tas nav paradokss, tā ir tikai absurda mācība. Vienīgais iespējamais pierādījumu avots, lai pierādītu, ka ontoloģiskā/ekonomiskā trīsvienība ir patiesa, ir Bībele. Cita avota nav.

Kā CARM, Kristīgās apoloģētikas un pētniecības ministrija, pierāda, ka mācība ir patiesa?

(Tikai, lai brīdinātu jūs, šis ir diezgan garš, taču mums tas tiešām ir jāizlasa, lai iegūtu pilnu augstumu, plašumu un dziļumu šāda veida trīsvienības domām. Esmu atstājis Svēto Rakstu atsauces, bet noņēmis faktiskos citātus īsuma labad, taču pilnam tekstam varat piekļūt, izmantojot saiti, kuru ievietošu šī video apraksta laukā.

Ekonomiskā trīsvienība

Kā minēts iepriekš, Ekonomiskā Trīsvienība attiecas uz to, kā trīs Dieva personas ir saistītas viena ar otru un pasauli. Katrai no tām ir dažādas lomas Dievībā, un katram ir atšķirīgas lomas attiecībās ar pasauli (dažas lomas pārklājas). Tēvs un Dēls ir starptrinitāras attiecības, jo tās ir mūžīgas (vairāk par to tālāk). Tēvs sūtīja Dēlu (1. Jāņa 4:10), Dēls nāca no debesīm nevis, lai izpildītu savu, bet Tēva gribu (Jāņa 6:38). Par vienu pantu, kurā parādītas lomu atšķirības, skatiet 1. Pēt. 1:2, “Saskaņā ar Dieva Tēva iepriekšēju zināšanu ar Svētā Gara darbu, lai jūs paklausītu Jēzum Kristum un tiktu slacīti ar Viņa asinīm.” Jūs varat redzēt, ka Tēvs zina iepriekš. Dēls kļuva par cilvēku un upurēja sevi. Svētais Gars svētī baznīcu. Tas ir pietiekami vienkārši, taču, pirms mēs par to runājam tālāk, apskatīsim dažus pantus, kas apstiprina lomu atšķirības starp trim Trīsvienības personām.

Tēvs sūtīja Dēlu. Dēls nav sūtījis Tēvu (Jāņa 6:44; 8:18; 10:36; 1. Jāņa 4:14)

Jēzus nāca no debesīm, lai izpildītu nevis Savu gribu, bet Tēva gribu. (Jāņa 6:38)

Jēzus veica pestīšanas darbu. Tēvs to nedarīja. (2. Kor. 5:21; 1. Pēt. 2:24)

Jēzus ir vienpiedzimušais. Tēvs nav. (Jāņa 3:16)

Tēvs deva Dēlu. Dēls nedeva ne Tēvu, ne Svēto Garu. (Jāņa 3:16)

Tēvs un Dēls sūta Svēto Garu. Svētais Gars nesūta Tēvu un Dēlu. (Jāņa 14:26; 15:26)

Tēvs izredzētos ir devis Dēlam. Rakstos nav teikts, ka Tēvs izredzētos būtu devis Svētajam Garam. (Jāņa 6:39)

Tēvs mūs izredzēja pirms pasaules radīšanas. Nekas neliecina, ka Dēls vai Svētais Gars būtu izvēlējies mūs. (Ef. 1:4)

Tēvs mūs iepriekš noteica adopcijai saskaņā ar Viņa gribas nodomu. Tas nav teikts par Dēlu vai Svēto Garu. (Ef. 1:5)

Mums ir pestīšana caur Jēzus asinīm, nevis ar Tēva vai Svētā Gara asinīm. (Ef. 1:7)

Apkoposim. Mēs varam redzēt, ka Tēvs sūtīja Dēlu (Jāņa 6:44; 8:18). Dēls nāca no debesīm, lai nedarītu savu gribu (Jāņa 6:38). Tēvs iedeva Dēlu (Jāņa 3:16), kurš ir vienpiedzimušais (Jāņa 3:16), lai veiktu pestīšanas darbu (2.Kor.5:21; 1.Pēt.2:24). Tēvs un Dēls sūtīja Svēto Garu. Tēvs, kurš mūs izredzēja pirms pasaules radīšanas (Ef. 1:4), mūs iepriekš noteica (Ef. 1:5; Rom. 8:29) un izredzētos atdeva Dēlam (Jāņa 6:39).

Tas nebija Dēls, kas sūtīja Tēvu. Tēvs netika sūtīts pildīt Dēla gribu. Dēls nedeva Tēvu, un Tēvs netika saukts par vienpiedzimušo. Tēvs neveica izpirkšanas darbu. Svētais Gars nav sūtījis Tēvu un Dēlu. Nav teikts, ka Dēls vai Svētais Gars mūs ir izvēlējies, iepriekš nolēmis un atdevis Tēvam.

Turklāt Tēvs Jēzu sauc par Dēlu (Jāņa 9:35), nevis otrādi. Jēzu sauc par Cilvēka Dēlu (Mt.24:27); Tēvs nav. Jēzu sauc par Dieva Dēlu (Marka 1:1; Lūkas 1:35); Tēvs netiek saukts par Dieva Dēlu. Jēzus sēdēs pie Dieva labās rokas (Marka 14:62; Apustuļu darbi 7:56); Tēvs nesēž pie Dēla labās rokas. Tēvs iecēla Dēlu par visu lietu mantinieku (Ebr.1:1), nevis otrādi. Tēvs ir noteicis Izraēla valstības atjaunošanas laiku (Ap.d.1:7), Dēls to nedarīja. Svētais Gars dod Baznīcai dāvanas (1. Kor. 12:8-11) un nes augļus (Gal. 5:22-23). Tas nav teikts par Tēvu un Dēlu.

Tātad skaidri redzam atšķirības funkcijās un lomās. Tēvs sūta, vada un nosaka. Dēls izpilda Tēva gribu, kļūst par miesu un paveic pestīšanu. Svētais Gars mājo Baznīcā un svētī to.

Tagad atcerieties, ka ontoloģiskā trīsvienība, ko atbalsta ekonomiskā Trīsvienība, nosaka, ka “visas trīs Dieva Personas ir vienādas spēka, godības, gudrības utt. Et cetera pārstāv visu pārējo. Tātad, izlasot visu iepriekš minēto, kur mēs atrodam vienlīdzību varā, godībā, gudrībā, zināšanās, autoritātē vai kaut kas cits? Ja jūs lasītu visus šos Bībeles pantus bez jebkādām aizspriedumiem un nevienam nepateiktu, ko tie nozīmē, vai jūs ticētu, ka Dievs ar svēto garu jums atklāj sevi kā Trīsvienību? Kā trīs atšķirīgas personas, kas veido vienu būtni?

Kādu secinājumu Kristīgās apoloģētikas un pētniecības ministrijas raksta autors izdara no visa šī:

Bez šīm atšķirībām nevar būt nekādas atšķirības starp Trīsvienības personām, un, ja nav atšķirību, nav arī Trīsvienības.

vai? Es aplūkotu visas šīs atšķirības, lai pierādītu, ka trīsvienības nav, jo tās pierāda, ka trīs nav vienādi, bet šī raksta autors visus pierādījumus apvērš pret to, ka Trīsvienība pastāv uz galvas un apgalvo, ka pierādījumi tomēr pierāda Trīsvienību.

Iedomājieties, ja kādu nakti pie jūsu durvīm pienāktu policija un teiktu: “Jūsu kaimiņš tika atrasts noslepkavots. Mēs atradām jūsu ieroci notikuma vietā ar jūsu pirkstu nospiedumiem. Mēs atradām jūsu DNS zem upura nagiem. Mums ir trīs liecinieki, kuri redzēja jūs ieejāt mājā minūtes pirms šāviena atskanēšanas un kuri redzēja jūs pēc tam izskrienam. Mēs esam atraduši viņa asinis arī uz jūsu drēbēm. Visbeidzot, pirms nāves, viņš uzrakstīja tavu vārdu ar asinīm uz grīdas. Visi šie pierādījumi pārliecinoši pierāda, ka jūs viņu nenogalinājāt. Patiesībā, ja nebūtu šo pierādījumu, jūs būtu mūsu galvenais aizdomās turamais.

Es zinu. Tas ir absurds scenārijs, tomēr būtībā tas ir šī CARM raksta scenārijs. Mums ir jātic, ka visi Bībeles pierādījumi, kas atspēko Trīsvienību, to nemaz neatspēko. Patiesībā tas ir tieši otrādi. Vai šie zinātnieki ir zaudējuši spēju domāt racionāli, vai arī viņi vienkārši uzskata, ka mēs, pārējie, esam muļķi. Ziniet, dažreiz trūkst vārdu...

Šķiet, ka ekonomiskās Trīsvienības teorijas mērķis ir mēģināt apiet Svēto Rakstu pierādījumu kalnu, kas parāda, ka trīs Trīsvienības locekļi nekādā ziņā nav līdzvērtīgi viens otram. Ekonomiskā trīsvienība mēģina novirzīt fokusu no Tēva, Dēla un svētā gara būtības uz lomām, kuras katrs spēlē.

Tas ir gudrs triks. Ļaujiet man parādīt, kā tas darbojas. Es jums atskaņošu videoklipu. Man nav izdevies noskaidrot šī video avotu, taču tas acīmredzot ir fragments no debatēm starp ateistu un kristiešu kreacionistu. Ateists uzdod jautājumu, kas, pēc viņa domām, ir šaubīgs, taču kristietis viņu diezgan efektīvi atslēdz. Viņa atbilde atklāj patiesu ieskatu Dieva dabā. Bet šis kristietis neapšaubāmi ir trinitārietis. Ironija ir tāda, ka viņa atbilde faktiski atspēko Trīsvienību. Pēc tam, nobeigumā, viņš ironiski iesaistās viltīgā, maldīgā spriešanas daļā. Klausīsimies:

Reinholds Šlieters: Esmu apjucis. Tā kā esat filozofiski konsekvents un ļoti godīgs cilvēks, es esmu pārliecināts, ka jūs varat man pateikt, no kurienes nāca Dievs. Un turklāt, ja esat man pateikuši, no kurienes nāk Dievs, lūdzu, mēģiniet precizēt, kā jūs varat saprast, ka garīgais spēks var ietekmēt materiālo Visumu, lai to radītu.

Dr Kents Hovinds: Labi, jūsu jautājums: "No kurienes radās Dievs?" pieņem, ka jūsu domāšana par nepareizo — acīmredzot, tas parāda —, ka jūs domājat par nepareizo dievu. Jo Bībeles Dievu neietekmē laiks, telpa vai matērija. Ja Viņu ietekmē laiks, telpa vai matērija, viņš nav Dievs. Laiks, telpa un matērija ir tas, ko mēs saucam par kontinuumu. Visiem tiem ir jārodas vienā un tajā pašā mirklī. Jo tur bija matērija, bet nebija vietas, kur jūs to liktu? Ja būtu matērija un telpa, bet nebūtu laika, kad jūs to liktu? Jums nevar būt neatkarīgi laiks, telpa vai matērija. Tiem ir jārodas vienlaicīgi. Bībele uz to atbild desmit vārdos: “Iesākumā [ir laiks], Dievs radīja debesis [ir telpa] un zemi [ir matērija].

Tātad jums ir radīts laiks, telpa, matērija; trīsvienība tur; jūs zināt, ka laiks ir pagātne, tagadne, nākotne; telpa ir augstums, garums, platums; viela ir cieta, šķidra, gāze. Jums ir trīsvienību trīsvienība, kas izveidota acumirklī, un Dievam, kas tās radīja, ir jābūt ārpus tām. Ja viņu ierobežo laiks, Viņš nav Dievs.

Dievs, kurš radīja šo datoru, nav datorā. Viņš tur neskraida, mainot ciparus uz ekrāna, labi? Dievs, kurš radīja šo Visumu, atrodas ārpus Visuma. Viņš ir virs tā, aiz tā, tajā, caur to. Viņu tas neietekmē. Tātad, jo...un jēdziens, ka garīgajam spēkam nevar būt nekāda ietekme uz materiālo ķermeni... nu, tad es domāju, ka tev būtu man jāpaskaidro tādas lietas kā emocijas un mīlestība un naids, un skaudība, greizsirdība un racionalitāte. Es domāju, ja jūsu smadzenes ir tikai nejauša ķīmisku vielu kolekcija, kas nejauši izveidojusies miljardu gadu laikā, kā gan jūs varat uzticēties saviem spriešanas procesiem un domām, kuras jūs domājat, labi?

Tātad, ak... jūsu jautājums: "No kurienes nāca Dievs?" pieņem, ka dievs ir ierobežots, un tā ir jūsu problēma. Dievu, kuru es pielūdzu, neierobežo laiks, telpa vai matērija. Ja es savās trīs mārciņas smagajās smadzenēs spētu ievietot bezgalīgo Dievu, Viņu nebūtu vērts pielūgt, tas ir skaidrs. Tātad tas ir Dievs, kuru es pielūdzu. Paldies.

Es piekrītu, ka Dievs ir bezgalīgs un Visums to nevar ietekmēt. Šajā jautājumā es piekrītu šim kolēģim. Taču viņš nesaskata savu vārdu ietekmi uz viņa paša uzskatu sistēmu. Kā Visums var ietekmēt Jēzu, kurš ir Dievs saskaņā ar trīsvienības teoriju? Dievu nevar ierobežot laiks. Dievam nevajag ēst. Dievu nevar pienaglot pie krusta. Dievu nevar nogalināt. Tomēr viņš liks mums noticēt, ka Jēzus ir Dievs.

Tātad, šeit jums ir brīnišķīgs Dieva bezgalīgā saprāta un spēka un dabas skaidrojums, kas neatbilst trīsvienības teorijai. Bet vai ievērojāt, kā viņš, citējot 1. Mozus grāmatas 1:XNUMX, centās savā argumentācijā iekļaut Trīsvienību? Viņš atsaucas uz laiku, telpu un matēriju kā uz Trīsvienību. Citiem vārdiem sakot, visa radība, viss Visums ir Trīsvienība. Tad viņš iedala katru šī Visuma elementu savā trīsvienībā. Laikam ir pagātne, tagadne un nākotne; telpai ir augstums, platums un dziļums; viela pastāv kā cieta, šķidra vai gāze. Viņš to sauca par Trīsvienību Trīsvienību.

To, kas pastāv trīs stāvokļos, piemēram, matēriju, nevar vienkārši nosaukt par trīsvienību. (Patiesībā matērija var pastāvēt arī kā plazma, kas ir ceturtais stāvoklis, taču nejauksim šo jautājumu tālāk.) Lieta ir tāda, ka mēs šeit redzam kopīgu paņēmienu. Viltus ekvivalences loģiskā maldība. Ātri un brīvi spēlējoties ar vārda trīsvienība nozīmi, viņš cenšas panākt, lai mēs pieņemtu šo jēdzienu saskaņā ar viņa noteikumiem. Kad mēs to izdarīsim, viņš to var attiecināt uz patieso nozīmi, ko viņš vēlas nodot.

Vai es pieņemu, ka Jehovam, Jēzum un svētajam garam ir dažādas lomas? Jā. Lūk, ekonomiskā Trīsvienība. Nē, tev nav.

Vai piekrīti, ka ģimenē tev ir tēvs, māte un bērns, kuriem visiem ir dažādas lomas? Jā. Vai jūs varat definēt viņus kā ģimeni? Jā. Bet tas nav līdzvērtīgs Trīsvienībai. Vai tēvs ir ģimene? Vai māte, ģimene? Vai bērns, ģimene? Nē. Bet vai Tēvs ir Dievs? Jā, saka trinitārietis. Vai Svētais Gars ir Dievs? Jā, atkal. Vai Dēls ir Dievs? Jā.

Redziet, ekonomiskā Trīsvienība ir tikai veids, kā mēģināt iegūt pierādījumus, kas atspēko ontoloģisko Trīsvienību, un izskaidrot to. Bet patiesībā lielākā daļa no tiem, kas izmanto ekonomisko Trīsvienību, lai izskaidrotu pierādījumus pret ontoloģisko Trīsvienību, joprojām tic ontoloģiskai definīcijai par trim atsevišķām personām vienā būtnē, kuras visas ir vienādas visās lietās. Tas ir burvju triks. Viena roka novērš jūsu uzmanību, bet otra roka izpilda triku. Paskaties šeit: Kreisajā rokā es turu ekonomisko trīsvienību. Viss, kas Bībelē teikts par dažādajām lomām, kuras pilda Tēvs, Dēls un svētais gars, ir patiesība. Vai jūs to pieņemat? Jā. Sauksim to par Trīsvienību, labi? Labi. Tagad labajā rokā, “abrakadabra”, mums ir īstā trīsvienība. Bet to joprojām sauc par Trīsvienību, vai ne? Un jūs pieņemat Trīsvienību, vai ne? Ak. Jā. Labi, es saprotu.

Taisnības labad jāsaka, ka ne visi, kas ir trinitārieši, pieņem ontoloģisko trīsvienību. Mūsdienās daudzi ir izstrādājuši savas definīcijas. Bet viņi joprojām lieto terminu Trīsvienība. Tas ir ļoti svarīgs fakts. Tas ir galvenais, lai izskaidrotu piespiešanu cilvēkiem pieņemt Trīsvienību.

Lielākajai daļai cilvēku definīcijai nav tik lielas nozīmes. Agrāk tam bija nozīme. Patiesībā bija laiks, kad jūs piesēja pie mieta un sadedzināja dzīvu, ja jūs tam nepiekritāt. Bet mūsdienās ne tik daudz. Jūs varat izdomāt savu definīciju, un tas ir labi. Tik ilgi, kamēr lietojat terminu Trīsvienība. Tā ir kā parole, lai iekļūtu ekskluzīvā klubā.

Analoģija, ko es tikko izmantoju par ģimeni, patiesībā atbilst dažām trīsvienības definīcijām, kas tagad ir apritē.

Ja ģimenē nomirst vienīgais bērns, tā vairs nav ģimene. Atliek tikai pāris. Es jautāju kādam trinitāram, kas notika, kad Jēzus nomira trīs dienas. Viņa atbilde bija, ka Dievs bija miris šīs trīs dienas.

Tā nav Trīsvienība, bet atkal svarīgi ir tas, ka tiek lietots pats termins. Kāpēc?

Man ir teorija, taču, pirms es to izskaidroju, man jāpaziņo, ka ar šo videoklipu sēriju es nemēģinu pārliecināt trinitāriešus, ka viņi kļūdās. Šis strīds ir pastāvējis vairāk nekā 15 gadsimtus, un es to neuzvarēšu. Jēzus to uzvarēs, kad viņš nāks. Es cenšos palīdzēt tiem, kas mostas no Jehovas liecinieku organizācijas, nekļūt par upuriem citai viltus doktrīnai. Es nevēlos, lai viņi no nepatiesas JW teoloģijas pannas iekļūst vispārējās kristīgās dogmas ugunī.

Es zinu, ka aicinājums piederēt kādai kristiešu grupai var būt ļoti spēcīgs. Daži domās, ka, ja viņiem ir jāpieliekas, ja viņiem ir jāpieņem cita viltus doktrīna, tā ir cena, ko viņi ir gatavi maksāt. Vienaudžu spiediens un nepieciešamība piederēt ir tas, kas mudināja pirmā gadsimta kristiešus, vismaz dažus no viņiem, mēģināt panākt, lai pagāni tiktu apgraizīti.

Tie, kas vēlas atstāt iespaidu uz cilvēkiem ar miesas palīdzību, cenšas piespiest jūs apgraizīt. Vienīgais iemesls, kāpēc viņi to dara, ir izvairīties no vajāšanas Kristus krusta dēļ. (Galatiešiem 6:12 NIV)

Es uzskatu, ka tas ir pamatots arguments to attiecināt uz mūsu pašreizējo situāciju un pārlasīt pantu šādi:

Tie, kas vēlas atstāt iespaidu uz cilvēkiem ar miesas palīdzību, cenšas piespiest jūs noticēt, ka Dievs ir Trīsvienība. Vienīgais iemesls, kāpēc viņi to dara, ir izvairīties no vajāšanas Kristus krusta dēļ. (Galatiešiem 6:12 NIV)

Nepieciešamība piederēt kādai grupai nozīmē, ka persona joprojām ir Jehovas liecinieku organizācijas indoktrinācijas slazdā. "Kur vēl es došos?" Šis ir jautājums, ko visbiežāk uzdod visi, kas sāk pamosties par vietnes JW.org nepatiesību un liekulību. Es zinu vienu Jehovas liecinieku, kurš cenšas tikt atjaunots amatā, lai gan viņš zina par visām viltus mācībām un liekulību saistībā ar ANO, un bērnu seksuālās izmantošanas slēpšanu. Viņa argumentācija ir tāda, ka tā ir labākā no visām viltus reliģijām. Viņa vajadzība piederēt kādai reliģijai ir aptumšojusi viņa prātu ar to, ka Dieva izredzētie, Dieva bērni, pieder tikai Kristum. Mēs vairs nepiederam vīriešiem.

Tāpēc lai neviens nelepojas ar vīriešiem. Jo viss pieder jums: vai Pāvils, vai Apolls, vai Kēfa, vai pasaule, vai dzīvība, vai nāve, vai esošās, vai nākamās; viss pieder jums, un jūs piederat Kristum; un Kristus pieder Dievam. (1. Korintiešiem 3:21-23)

Protams, trinitārieši, to dzirdot, apgalvos, ka viņiem ir pierādījumi. Viņi apgalvos, ka Trīsvienības pierādījumi pastāv visā Bībelē. Viņiem ir daudz "pierādījumu tekstu". No šī brīža es pārbaudīšu šos pierādījumu tekstus pa vienam, lai redzētu, vai tie patiešām sniedz Svēto Rakstu pierādījumus doktrīnai, vai arī tas viss ir dūmi un spoguļi.

Pagaidām mēs beigsim, un es vēlos pateikties par jūsu laipno uzmanību un vēlreiz izteikt atzinību par jūsu atbalstu.

 

Meleti Vivlons

Meleti Vivlona raksti.
    171
    0
    Patīk jūsu domas, lūdzu, komentējiet.x