V predchádzajúcom videu s názvom „Ako viete, že ste pomazaní Duchom Svätým? Hovoril som o Trojici ako o falošnej doktríne. Tvrdil som, že ak veríte v Trojicu, nie ste vedení Duchom Svätým, pretože Duch Svätý by vás neuviedol do klamstva. Niektorí ľudia sa na to urazili. Cítili, že odsudzujem.

Teraz, než pôjdem ďalej, musím si niečo ujasniť. Nehovoril som absolútne. Iba Ježiš môže hovoriť v absolútnych číslach. Napríklad povedal:

"Kto nie je so mnou, je proti mne, a kto nezhromažďuje so mnou, rozhadzuje." (Matúš 12:30 Nová medzinárodná verzia)

„Ja som cesta, pravda a život. Nikto neprichádza k Otcovi, iba cezo mňa." (Ján 14:6 NIV)

„Vstúpte tesnou bránou. Lebo široká je brána a široká cesta, ktorá vedie do záhuby, a mnohí cez ňu vchádzajú. Ale malá je brána a úzka cesta, ktorá vedie k životu, a len málokto ju nájde." (Matúš 7:13, 14 BSB)

Aj v týchto niekoľkých veršoch vidíme, že naša spása je čierna alebo biela, pre alebo proti, život alebo smrť. Neexistuje žiadna sivá, žiadna stredná cesta! Neexistuje žiadny výklad týchto jednoduchých vyhlásení. Myslia presne to, čo hovoria. Aj keď nám niektorí ľudia môžu pomôcť pochopiť niektoré veci, v konečnom dôsledku je to Boží duch, ktorý robí ťažké veci. Ako píše apoštol Ján:

„A vy, pomazanie, ktoré ste od Neho dostali prebýva vo vása nepotrebujete, aby vás niekto učil. Ale rovnako ako to isté pomazanie vás učí o všetkom a je pravda a nie je to lož, a tak ako vás to naučilo, budete zostaň v ňom.“ (1. Jána 2:27 Berejská doslovná Biblia)

Táto pasáž, ktorú napísal apoštol Ján na konci prvého storočia, je jedným z posledných inšpirovaných pokynov, ktoré dostali kresťania. Na prvé čítanie sa to môže zdať ťažko pochopiteľné, ale keď sa pozriete hlbšie, môžete presne pochopiť, ako to, že pomazanie, ktoré ste dostali od Boha, vás učí všetkému. Toto pomazanie zostáva vo vás. To znamená, že žije vo vás, prebýva vo vás. Keď teda čítate zvyšok verša, vidíte spojenie medzi pomazaním a Ježišom Kristom, tým pomazaným. Hovorí sa v nej, že „tak ako vás naučilo [pomazanie, ktoré zostáva vo vás], zostanete v ňom“. Duch prebýva vo vás a vy prebývate v Ježišovi.

To znamená, že nerobíte nič z našej vlastnej iniciatívy. Zdôvodnite to so mnou, prosím.

„Ježiš povedal ľudu: S istotou vám hovorím, že Syn nemôže nič urobiť sám od seba. Môže robiť len to, čo vidí robiť Otca, a robí presne to, čo vidí robiť Otca.“ (Ján 5:19 Súčasná anglická verzia)

Ježiš a Otec sú jedno, to znamená, že Ježiš zostáva alebo prebýva v Otcovi, a tak nerobí nič sám od seba, ale len to, čo vidí robiť Otca. Má to byť u nás menej? Sme väčší ako Ježiš? Samozrejme, že nie. Nemali by sme teda robiť nič sami od seba, ale iba to, čo vidíme robiť Ježiša. Ježiš zostáva v Otcovi a my zostávame v Ježišovi.

Vidíš to teraz? Keď sa vrátime k 1. Jánovi 2:27, vidíte, že pomazanie, ktoré vo vás zostáva, vás učí všetkému a spôsobuje, že zostávate v Ježišovi, ktorý je pomazaný tým istým duchom od Boha, vášho Otca. To znamená, že rovnako ako Ježiš so svojím Otcom, nerobíte nič sami od seba, ale len to, čo vidíte robiť Ježiša. Ak niečo naučí on, naučíte to aj vy. Keď niečo neučí on, nenauč to ani ty. Neprekračuješ to, čo učil Ježiš.

dohodnuté? Nedáva to zmysel? Nie je to pravda s duchom, ktorý vo vás prebýva?

Učil Ježiš Trojicu? Učil niekedy, že je druhou osobou v trojjedinom Bohu? Učil, že je všemohúcim Bohom? Iní ho mohli nazývať Bohom. Jeho odporcovia ho nazývali mnohými vecami, ale nazval sa niekedy Ježiš „Boh? Nie je pravda, že jediný, koho nazýval Bohom, bol jeho Otec, Jahve?

Ako môže niekto tvrdiť, že zostáva alebo prebýva v Ježišovi a zároveň učí veci, ktoré Ježiš nikdy neučil? Ak niekto tvrdí, že je vedený duchom, keď učí veci, ktoré náš duchom pomazaný Pán neučil, potom duch poháňajúci tohto človeka nie je ten istý duch, ktorý zostúpil na Ježiša v podobe holubice.

Naznačujem tým, že ak niekto učí niečo, čo nie je pravda, že takýto človek je úplne zbavený svätého ducha a je úplne ovládaný zlým duchom? To by bol zjednodušený prístup k situácii. Z vlastnej skúsenosti viem, že takýto absolútny úsudok sa nezhoduje s pozorovateľnými faktami. Existuje proces vedúci k našej spáse.

Apoštol Pavol nariadil Filipanom, aby „...pokračovali posilovať tvoja spása s bázňou a chvením...“ (Filipanom 2:12 BSB)

Júda podobne nabádal: „A skutočne sa zmiluj nad tými, ktorí pochybujú; a zachraňuj iných, vytrhni ich z ohňa; a so strachom preukazuj milosrdenstvo druhým, nenávidiac dokonca aj odev poškvrnený telom." (Júda 1:22,23 BSB)

Po tom všetkom si pamätajme, že sa musíme poučiť zo svojich chýb, činiť pokánie a rásť. Napríklad, keď nám Ježiš prikázal milovať aj svojich nepriateľov, dokonca aj tých, ktorí nás prenasledujú, povedal, že by sme to mali robiť, aby sme dokázali, že sme synovia nášho Otca, „ktorý je v nebesiach, pretože dáva svojmu slnku vychádzať zlých aj dobrých a dáva dážď na spravodlivých aj nespravodlivých.“ (Matúš 5:45 NWT) Boh používa svojho svätého ducha, kedy a kde sa mu to páči, a na účel, ktorý sa mu páči. Nie je to niečo, čo môžeme vopred rozlíšiť, ale vidíme výsledky jeho pôsobenia.

Napríklad, keď bol Saul z Tarzu (ktorý sa stal apoštolom Pavlom) na ceste do Damasku za kresťanmi, zjavil sa mu Pán a povedal: „Saul, Saul, prečo ma prenasleduješ? Je pre teba ťažké kopať proti bodcom." (Skutky 26:14) Ježiš použil metaforu bodca, špicatej palice používanej na pasenie dobytka. To, čo bolo v Pavlovom prípade, nemôžeme vedieť. Ide o to, že Boží svätý duch bol nejakým spôsobom použitý na podnecovanie Pavla, ale on sa tomu bránil, až bol nakoniec oslepený zázračným prejavom nášho Pána Ježiša Krista.

Keď som bol Jehovovým svedkom, veril som, že duch ma vedie a pomáha mi. Neverím, že som bol úplne zbavený Božieho ducha. Som si istý, že to isté platí pre nespočetné množstvo ľudí v iných náboženstvách, ktorí ako ja, keď som bol svedkom, veria a praktizujú veci, ktoré sú falošné. Boh dáva pršať a svietiť spravodlivým aj zlým, ako to Ježiš učil v Kázni na vrchu v Matúšovi 5:45. Žalmista súhlasí a píše:

„Pán je dobrý ku každému; jeho súcit spočíva na všetkom, čo urobil." (Žalm 145:9 Kresťanská štandardná biblia)

Keď som však uveril mnohým falošným náukám Jehovových svedkov, ako je viera, že pre spravodlivých kresťanov, ktorí nie sú pomazaní duchom, ale sú len priateľmi Božími, existuje sekundárna nádej na spásu, viedol ma k tomu duch? Nie, samozrejme, že nie. Možno sa ma od toho snažilo jemne odviesť, ale kvôli mojej neoprávnenej dôvere v mužov som sa bránila jeho vedeniu – vlastným spôsobom som kopala do „ostrov“.

Ak by som naďalej odolával vedeniu ducha, som si istý, že jeho prúd by postupne vyschol, aby uvoľnil miesto iným duchom, menej pikantným, presne ako povedal Ježiš: „Potom ide a vezme so sebou ďalších sedem duchov. horší ako on sám, a oni vojdú a budú tam bývať. A konečný stav tej osoby je horší ako ten prvý.“ (Matúš 12:45 NIV)

Takže v mojom predchádzajúcom videu o svätom duchu som nenaznačoval, že ak niekto verí v Trojicu alebo iné falošné učenia ako 1914 ako neviditeľnú prítomnosť Krista, že je úplne zbavený svätého ducha. To, čo som hovoril a stále hovorím, je, že ak veríte, že sa vás nejakým zvláštnym spôsobom dotkol svätý duch a potom odídete a okamžite začnete veriť a vyučovať falošné náuky, náuky podobné trojici, ktorú Ježiš nikdy neučil, potom tvrdíte, že svätý duch vás tam dostal je falošný, pretože svätý duch vás neuvedie do klamstva.

Takéto vyhlásenia nevyhnutne spôsobia, že ľudia budú urazení. Boli by radšej, keby som takéto vyhlásenia nerobil, pretože zraňujú city ľudí. Iní by ma bránili tvrdením, že všetci máme právo na slobodu prejavu. Úprimne povedané, neverím, že existuje niečo také ako sloboda prejavu, pretože sloboda znamená, že niečo nestojí a ani to nemá žiadne obmedzenia. Ale kedykoľvek niečo poviete, vystavujete sa riziku, že niekoho urazíte a to prináša následky; teda náklady. A strach z týchto následkov spôsobuje, že mnohí obmedzujú to, čo hovoria, alebo dokonca mlčia; preto obmedzujú ich reč. Neexistuje teda žiadna reč, ktorá by bola neobmedzená a bez nákladov, aspoň z ľudského hľadiska, a preto neexistuje nič také ako sloboda slova.

Sám Ježiš povedal: „Ale hovorím vám, že ľudia sa budú v deň súdu zodpovedať za každé nedbalé slovo, ktoré povedali. Lebo podľa svojich slov budeš ospravedlnený a podľa svojich slov budeš odsúdený." (Matúš 12:36,37 BSB)

Pre jednoduchosť a jasnosť môžeme vidieť, že existuje „milostná reč“ a „nenávistná reč“. Milostná reč je dobrá a nenávistná je zlá. Opäť vidíme polaritu medzi pravdou a lžou, dobrom a zlom.

Nenávistné prejavy sa snažia ublížiť poslucháčom, zatiaľ čo milostné prejavy sa im snažia pomôcť rásť. Keď teraz hovorím milostný prejav, nehovorím o reči, pri ktorej sa cítite dobre, šteklenie v ušiach, hoci môže. Pamätáte si, čo napísal Pavol?

„Lebo príde čas, keď ľudia nebudú tolerovať zdravé učenie, ale so svrbiacimi ušami budú okolo seba zhromažďovať učiteľov, aby vyhovovali ich vlastným túžbam. Odvrátia teda uši od pravdy a odvrátia sa k mýtom.“ (2. Timotejovi 4:3,4)

Nie, hovorím o reči, ktorá ti robí dobre. Z milostných prejavov sa často budete cítiť zle. Naštve vás, urazí, nahnevá. Je to preto, že reč lásky je v skutočnosti reč agapé, z jedného zo štyroch gréckych slov pre lásku, toto jedno bytie principiálna láska; konkrétne láska, ktorá hľadá to, čo je dobré pre svoj predmet, pre milovanú osobu.

Takže to, čo som povedal vo vyššie uvedenom videu, malo za cieľ pomôcť ľuďom. Niektorí však budú kontrovať: „Prečo urážať ľudí, keď v skutočnosti nezáleží na tom, čomu veríte o Božej prirodzenosti? Ak máte pravdu a trinitári sa mýlia, tak čo? Všetko sa nakoniec vyrieši."

Dobre, dobrá otázka. Dovoľte mi odpovedať takto: Odsudzuje nás Boh jednoducho preto, že sa nám niečo pokazí, alebo preto, že sme nesprávne interpretovali Písmo? Zadržiava svojho svätého ducha, pretože veríme veciam o Bohu, ktoré nie sú pravdivé? Toto nie sú otázky, na ktoré sa dá odpovedať jednoduchým „Áno“ alebo „Nie“, pretože odpoveď závisí od stavu jeho srdca.

Vieme, že Boh nás neodsudzuje len preto, že nepoznáme všetky skutočnosti. Vieme, že je to pravda, vďaka tomu, čo povedal apoštol Pavol ľuďom v Aténach, keď kázal na Areopágu:

„Keďže sme Boží potomok, nemali by sme si myslieť, že božská prirodzenosť je ako zlato, striebro alebo kameň, obraz vytvorený ľudským umením a fantáziou. Preto, keď sme prehliadli časy nevedomosti, Boh teraz prikazuje všetkým ľuďom na celom svete, aby činili pokánielebo určil deň, keď bude súdiť svet v spravodlivosti mužom, ktorého ustanovil. Všetkým o tom dal dôkaz tým, že ho vzkriesil z mŕtvych." (Skutky 17:29–31 kresťanská štandardná biblia)

To nám naznačuje, že presné poznanie Boha je veľmi dôležité. Domnieval sa, že ľudia, ktorí si mysleli, že poznajú Boha a uctievajú modly, konali bezbožne, hoci uctievali Boha v nevedomosti. Jahve je však milosrdný, a tak tie časy nevedomosti prehliadol. Napriek tomu, ako ukazuje verš 31, jeho tolerancia takejto nevedomosti má svoje hranice, pretože nad svetom prichádza súd, ktorý vykoná Ježiš.

Páči sa mi spôsob, akým Preklad dobrej správy vykresľuje verš 30: „Boh prehliadol časy, keď ho ľudia nepoznali, ale teraz im všetkým všade prikazuje, aby sa odvrátili od svojich zlých ciest.“

To ukazuje, že ak chceme uctievať Boha spôsobom, ktorý prijíma, musíme ho poznať. Niektorí však budú kontrovať: „Ako môže niekto poznať Boha, keď je mimo naše chápanie? To je druh argumentu, ktorý počúvam od trinitárov, aby ospravedlnili ich doktrínu. Povedia: „Trojica možno odporuje ľudskej logike, ale kto z nás môže pochopiť pravú podstatu Boha? Nevidia, ako takéto vyhlásenie očierňuje nášho nebeského Otca. On je Boh! Nevie sa svojim deťom vysvetliť? Je nejakým spôsobom obmedzený, neschopný povedať nám, čo potrebujeme vedieť, aby sme ho mohli milovať? Keď Ježiš čelil tomu, čo jeho poslucháči považovali za neriešiteľný hlavolam, pokarhal ich slovami:

„To sa úplne mýliš! Nevieš, čo učí Písmo. A ty nevieš nič o Božej moci." (Matúš 22:29 Súčasná anglická verzia)

Máme veriť, že všemohúci Boh nám o sebe nemôže povedať spôsobom, ktorému by sme rozumeli? Môže a má. Používa svätého ducha, aby nás viedol k pochopeniu toho, čo zjavil prostredníctvom svojich svätých prorokov a predovšetkým prostredníctvom svojho jednorodeného Syna.

Sám Ježiš hovorí o svätom duchu ako o pomocníkovi a sprievodcovi (Ján 16:13). Ale vedie sprievodca. Sprievodca nás netlačí ani nenúti ísť s ním. Chytí nás za ruku a vedie nás, ale ak prerušíme kontakt – pustíme tú vodiacu ruku – a otočíme sa iným smerom, potom nás odvedie preč od pravdy. Potom nás bude viesť niekto alebo niečo iné. Prehliadne to Boh? Ak odmietneme vedenie svätého ducha, hrešíme proti svätému duchu? Boh vie.

Môžem povedať, že svätý duch ma priviedol k pravde, že Jahve, Otec a Ješua, Syn, nie sú zároveň všemohúcim Bohom a že neexistuje nič také ako trojjediný Boh. Iný však povie, že ten istý svätý duch ich má, aby verili, že Otec, Syn a svätý duch sú všetci súčasťou božstva, trojice. Aspoň jeden z nás sa mýli. Logika to velí. Duch nás nemôže oboch priviesť k dvom protichodným skutočnostiam, a predsa, aby boli obe pravdivé. Môže ten z nás s nesprávnym presvedčením tvrdiť nevedomosť? Už nie, na základe toho, čo Pavol povedal Grékom v Aténach.

Čas tolerovania nevedomosti je už minulosťou. "Boh prehliadol časy, keď ho ľudia nepoznali, ale teraz im všetkým všade nariaďuje, aby sa odvrátili od svojich zlých ciest." Nemôžete neposlúchnuť príkaz od Boha bez vážnych následkov. Prichádza súdny deň.

Toto nie je čas, aby sa niekto cítil urazený, pretože niekto iný hovorí, že jeho viera je falošná. Skôr je čas preskúmať našu vieru pokorne, rozumne a predovšetkým s tým, že nás vedie svätý duch. Prichádza čas, keď nevedomosť nie je prijateľnou výhovorkou. Pavlovo varovanie Tesaloničanom je niečo, čo by mal veľmi vážne zvážiť každý úprimný nasledovník Krista.

„Príchod bezbožníka bude sprevádzať pôsobenie Satana s každou mocou, znamením a falošným zázrakom a s každým zlým podvodom namiereným proti tým, ktorí hynú, pretože odmietli lásku k pravde, ktorá by ich zachránila. Preto im Boh pošle mocný klam, aby uverili lži, aby mohol prísť súd na všetkých, ktorí neverili pravde a mali záľubu v neprávosti.“ (2. Tesaloničanom 2:9–12 BSB)

Všimnite si, že to, čo ich zachraňuje, nie je mať a pochopiť pravdu. Je to „láska k pravde“, ktorá ich zachraňuje. Ak je človek vedený duchom k pravde, ktorú predtým nepoznal, k pravde, ktorá od neho vyžaduje, aby sa vzdal predchádzajúcej viery – možno veľmi drahej viery – čo bude motivovať túto osobu, aby opustila svoje predchádzajúce presvedčenie ( čiňte pokánie), lebo to, čo sa teraz ukazuje ako pravda? Je to láska k pravde, ktorá motivuje veriaceho, aby urobil ťažkú ​​voľbu. Ale ak milujú lož, ak sú zaľúbení do „mocného klamu“, ktorý ich presviedča, aby odmietli pravdu a prijali lož, bude to mať vážne následky, pretože, ako uvádza Pavol, prichádza súd.

Takže máme zostať ticho alebo hovoriť? Niektorí majú pocit, že je lepšie mlčať, byť ticho. Nikoho neurážaj. Žiť a nechať žiť. Zdá sa, že to je posolstvo z Filipanom 3:15, 16, ktoré podľa Novej medzinárodnej verzie znie: „Všetci, ktorí sme dospelí, by sme teda mali mať na veci takýto názor. A ak si v určitom bode myslíte inak, aj to vám Boh objasní. Žime len podľa toho, čo sme už dosiahli."

Ale ak by sme zaujali takýto názor, prehliadali by sme kontext Pavlových slov. Nepodporuje blazeovaný postoj k uctievaniu, filozofiu „veríš tomu, čomu chceš veriť, a ja uverím tomu, čomu chcem veriť ja, a to všetko je dobré“. Len o pár veršov skôr uvádza niekoľko silných slov: „Dávajte si pozor na tých psov, tých zločincov, tých mrzačov tela. Lebo obriezkou sme my, ktorí slúžime Bohu jeho Duchom, ktorí sa chválime Kristom Ježišom a neveríme telu, hoci ja sám mám dôvody na takú dôveru." (Filipanom 3:2-4 NIV)

„Psy, zločinci, mrzači tela“! Drsný jazyk. Toto zjavne nie je prístup „Si v poriadku, ja som v poriadku“ ku kresťanskému uctievaniu. Iste, môžeme mať rôzne názory na body, ktoré majú zdanlivo malý význam. Napríklad povaha našich vzkriesených tiel. Nevieme, akí budeme, a to, že nevieme, neovplyvňuje naše uctievanie ani náš vzťah s naším Otcom. Niektoré veci však tento vzťah ovplyvňujú. Veľký čas! Pretože, ako sme práve videli, niektoré veci sú základom úsudku.

Boh sa nám zjavil a už viac netoleruje jeho uctievanie v nevedomosti. Súdny deň prichádza nad celou zemou. Ak vidíme, že niekto koná nesprávne a my neurobíme nič, aby sme ho napravili, ponesie následky. Ale potom budú mať dôvod nás obviniť, pretože sme neprejavili lásku a neprehovorili, keď sme mali príležitosť. Je pravda, že tým, že sa budeme vyjadrovať, veľa riskujeme. Ježiš povedal:

„Nemyslite si, že som prišiel priniesť mier na zem; Neprišiel som priniesť pokoj, ale meč. Lebo som prišiel postaviť muža proti otcovi, dcéru proti matke, nevestu proti svokre. Nepriateľmi človeka budú členovia jeho vlastnej domácnosti." (Matúš 10:34, 35 BSB)

Toto je pochopenie, ktoré ma vedie. Nemám v úmysle uraziť. Ale nesmiem dovoliť, aby mi strach z urážky bránil hovoriť pravdu tak, ako som bol vedený, aby som jej porozumel. Ako hovorí Pavol, príde čas, keď budeme vedieť, kto má pravdu a kto sa mýli.

„Dielo každého človeka je zjavené, lebo ten deň to odhaľuje, pretože dielo každého človeka je zjavené ohňom, akého je druhu; oheň to preverí." (1. Korinťanom 3:13 aramejská biblia v jednoduchej angličtine)

Dúfam, že táto úvaha bola prínosom. Ďakujem za počúvanie. A ďakujem za vašu podporu.

3.6 11 hlasov
Hodnotenie článku
Upozornenie o

Táto stránka používa Akismet na zníženie spamu. Zistite, ako sa spracúvajú údaje vašich komentárov.

8 Komentáre
Najnovším
najstaršie väčšina hlasov
Vložené spätné väzby
Zobraziť všetky komentáre
thegabry

E Dio che sceglie a chi Dare il Suo Spirito.
Il Sigillo verrà posto sui 144.000 XNUMX nel giorno del Signore!
Rivelazione 1:10 Mi ritrovai na operu dello spirito nel giorno del Signore.
Rivelazione 7:3 Non colpite né la terra né il mare né gli alberi finché non avremo impresso il sigillo sulla sulla fronte degli schiavi del nostro Dio!
Il Sigillo alebo Lo Spirito Santo, Sarà posto sugli Eletti Nel Giorno del Signore.
E Produrrà Effetti Evidenti.
Fino Ad Allora Nessuno ha il Sigillo alebo Spirito Santo alebo Unzione!

James Mansoor

Dobré ráno, všetci, ďalší silný článok, Eric, výborne. Za posledné dva týždne ma tento článok skutočne prinútil premýšľať o pšenici a burine. Jeden starší ma požiadal, aby som ho sprevádzal od dverí k dverám. Rozhovor sa sústredil na to, koľko vedomostí mala trieda pšenice pred storočiami, najmä od štvrtého storočia až po vynález kníhtlače? Povedal, že každý, kto verí v Trojicu, narodeniny, Veľkú noc, Vianoce a kríž, bude určite z triedy buriny. Tak som sa ho spýtal, čo keby sme vy a ja žili okolo toho... Čítaj viac "

Pravdaže

Predchádzajúce komentáre sú SUPER. Aj keď nie som výrečný človek, rád by som sa podelil o svoj názor v nádeji, že pomôžem ostatným. Zdá sa mi, že je dôležité poznamenať niekoľko bodov. Po prvé, Biblia bola napísaná s ohľadom na konkrétnych ľudí a časy, dokonca aj na konkrétne (aplikované) pokyny. Preto si myslím, že je dôležité zvážiť kontext. Videl som, že sa to medzi kresťanmi veľmi často neuplatňuje a vedie to k veľkému zmätku! Po druhé, jedným z bodov Satana a jeho hord je naše oddelenie od Yahua... Čítaj viac "

Bernabe

Bratia, vedieť, či je Boh trojjediný alebo nie, má určite svoj význam. Nakoľko je to dôležité pre Boha a Ježiša? Nezdá sa, že prijatie alebo odmietnutie náuky o Trojici je to, čo má Boh viac na mysli, aby nám dal svoj súhlas. Ako niekto povedal, v deň súdu sa nezdá, že Boh každého berie do úvahy pre jeho vieru, ale pre jeho skutky (Ap 20:11-13) A v konkrétnom prípade Trojice si myslíme, že Boh cíti veľmi urazený za to, že ho prirovnával k Jeho Synovi? Ak vezmeme do úvahy lásku... Čítaj viac "

Condoriano

Mali by ste zvážiť aj Ježišove pocity. Ježiš vynaložil všetko úsilie a naznačoval, že je podriadený svojmu Otcovi, a to z vlastnej vôle. Je dosť možné, že Ježiša môže bolieť, keby ho ľudstvo povznášalo a uctievalo rovnako ako jeho Otca. „Bázeň pred Jehovom je počiatkom múdrosti; A poznanie Svätého je porozumenie." (Príslovia 9:10) „Buď múdry, syn môj, a prines radosť do môjho srdca, aby som mohol odpovedať tomu, kto sa mi posmieva. “ (Príslovia 27:11 BSB) Môže Boh cítiť radosť a odpovedať tým, ktorí sa mu posmievajú, ak... Čítaj viac "

rusticshore

Súhlasím. Čo je to Trojica? Je to falošná doktrína... ale dôležitá, aby sme boli spravodliví. Neverím, bez ohľadu na to, aký bystrý a dobre preštudovaný (biblicky, teologicky atď.) človek môže byť – VŠETCI máme aspoň jedno (ak nie viac) nepochopené učenie, pretože sa týka doktrín a množstva iných vecí biblické príbehy. Ak by niekto mohol odpovedať, že má všetko správne, už by nikdy nemal potrebu „hľadať poznanie Boha“, pretože ho získal v plnej miere. Trojica je opäť falošná... Čítaj viac "

Leonardo Josephus

„Každý, kto je na strane pravdy, počúva môj hlas,“ povedal Ježiš Pilátovi. Povedal Samaritánke, že „musíme uctievať Boha duchom a pravdou“. Ako to môžeme urobiť bez toho, aby sme dôkladne preskúmali, čomu veríme v porovnaní s Bibliou? Určite nemôžeme. Ale môžeme dobre akceptovať veci ako pravdivé, kým o nich nepochybujeme. Je zodpovednosťou nás všetkých vyriešiť tieto pochybnosti. Tak to bolo, keď sme boli mladí a je to tak aj dnes. Vyriešenie tohto všetkého však môže chvíľu trvať... Čítaj viac "

Meleti Vivlon

Články Meleti Vivlon.

    preklad

    Autori

    témy

    Články podľa mesiaca

    Kategórie