David Splane z vedúceho zboru Jehovových svedkov sa chystá predniesť druhú prednášku z programu výročného stretnutia na október 2023 s názvom „Dôverujte milosrdnému sudcovi celej zeme“.

Jeho pozorné publikum sa chystá získať prvé záblesky toho, čo vedúci zbor rád nazýva „nové svetlo“ od Boha, ktoré im zjavil svätý duch. Nespochybňujem, že je do toho zapojený boh, ani že ich vedie duch, ktorého vysiela, ale ako môžeme povedať, či počúvajú jediného pravého Boha?

No, jedna vec, ktorú vieme o všemohúcom Bohu, či už všetci, Jehova, alebo Jahve, je, že je Bohom pravdy. Takže, ak niekto tvrdí, že je jeho služobníkom, jeho hlasom na zemi, jeho komunikačným kanálom s nami ostatnými... ak ten človek hovorí klamstvá, budeme mať odpoveď na to, ktorý boh ho inšpiruje, nie?

Nebudem vás podrobovať celej reči. Ak si to chcete vypočuť, som informovaný, že program výročného stretnutia bude zverejnený v novembrovom vysielaní na JW.org. Pozrieme sa len na niekoľko odhaľujúcich klipov.

Pýtali ste sa napríklad, či nikto z tých, ktorí zomreli pri potope, nedostane vzkriesenie, dokonca ani tí, ktorí možno nikdy nepočuli o Noemovi? A čo Sodoma a Gomora? Bude každý, kto zomrel v Sodome a Gomore, spať večným spánkom? Ženy, deti, bábätká?

Na tieto otázky nemáme odpoveď. Počkaj minútu. Počul som to dobre? Na tieto otázky nemáme odpoveď? Myslel som, že áno. V minulosti sa v našich publikáciách uvádzalo, že neexistuje žiadna nádej na vzkriesenie pre tých, ktorí zomreli pri potope alebo tých, ktorí boli zničení v Sodome a Gomore. Môžeme dogmaticky povedať, že ani jeden Sodomčan by nerobil pokánie, keby boli Jehovove požiadavky vysvetlené?

Dávid hovorí, že oni, vedúci zbor, nemajú odpoveď na otázky ako: „Budú vzkriesení tí, ktorí zomreli pri potope alebo v Sodome a Gomore? Potom nás pohostí malým roztomilým sebazničujúcim kúskom zinscenovanej pokory.

"Počkaj minútu. Počul som to dobre? Na tieto otázky nemáme odpoveď? Myslel som, že áno."

Potom presunie pozornosť z prvej osoby „my“ na druhú osobu „publikácie“, potom späť na prvú osobu, „my“. Hovorí: „V minulosti naše publikácie uvádzali, že pre tých, ktorí boli zničení v Sodome a Gomore, neexistuje žiadna nádej na vzkriesenie. Ale naozaj to vieme?"

Zdá sa, že vina za toto staré svetlo padá na iných, bez ohľadu na to, kto je autorom týchto publikácií.

Náhodou súhlasím s týmto „novým svetlom“, ale tu je vec: Nie je to nové svetlo. V skutočnosti je to veľmi staré svetlo a vieme to kvôli samotným publikáciám, na ktoré sa odvoláva. Prečo je to dôležité? Pretože ak je Davidovo nové svetlo v skutočnosti starým svetlom, potom sme tu už boli a on túto skutočnosť pred nami skrýva.

Prečo túto skutočnosť skrýva? Prečo predstiera, že oni, vedúci zbor, verili iba jednej veci a teraz sú – aké slovo používajú, ach áno – teraz s nami len zdieľajú „vyjasnené pochopenie“. Hmm, tu sú fakty z tých istých publikácií.

Budú obyvatelia Sodomy vzkriesení?

Áno! – júl 1879 strážna veža p. 8

Nie! – jún 1952 strážna veža p. 338

Áno! – 1. augusta 1965 strážna veža p. 479

Nie! – 1. júna 1988 strážna veža p. 31

Áno! – Vhľad Vol. 2 tlačené vydanie, P. 985

Nie!  Vhľad Vol. 2 on-line vydania, P. 985

Áno! – Žiť navždy 1982 vydanie str. 179

Nie! – Žiť navždy 1989 vydanie str. 179

Takže za posledných 144 rokov sa „publikácie“ v tejto otázke obrátili! Zjavuje Boh pravdu svojim milovaným služobníkom?

Jeffrey Winder vo svojom úvodnom prejave tvrdil, že dostávajú nové svetlo od Boha, keď postupne a postupne odhaľuje pravdu. No, zdalo by sa, že ich boh sa hrá hry, zapína a potom zhasne svetlo a potom znova rozsvieti a potom znova zhasne. Boh tohto systému vecí je toho veľmi schopný, ale náš nebeský Otec? Myslím, že nie. vy?

Prečo k nám nemôžu byť v tomto úprimní? Na ich obranu by ste mohli naznačiť, že možno nevedeli o všetkom, čo publikácie mali povedať o tejto alebo inej téme. Mohli by sme si myslieť, že keby nám už v prvom prejave tohto sympózia nebolo povedané inak, člen GB Jeffrey Winder:

A otázkou je, či si to vyžaduje alebo vyžaduje ďalší výskum? Bratia nerobia konečné rozhodnutie o tom, aké bude nové chápanie, len sa pýtajú, či to vyžaduje ďalší výskum? A ak je odpoveď áno, potom je pridelený výskumný tím, ktorý poskytne odporúčania a výskum, ktorý má riadiaci orgán zvážiť. A tento výskum zahŕňa zhrnutie všetkého, čo sme povedali, organizácia povedala na túto tému od roku 1879. Všetky strážne veže, čo sme povedali?

"Tento výskum obsahuje zhrnutie všetkého, čo sme na túto tému povedali od roku 1879." Takže podľa Jeffreyho prvá vec, ktorú urobia, je preskúmať všetko, čo kedy napísali o záležitosti siahajúcej až do 144 rokov, až do roku 1879.

To znamená, že David Splane si je vedomý ich historického zmietania sa v otázke, či budú alebo nebudú vzkriesení tí, ktorí zomreli pri potope alebo v Sodome a Gomore.

Prečo k nám nemôže byť otvorený a úprimný o tejto zmätenej histórii? Prečo hovoriť polopravdu, keď si jeho poslucháči zaslúžia úplnú pravdu.

Smutné je, že duplicita nekončí ukrývaním ich histórie. Pamätáte si, čo povedal na konci klipu, ktorý sme práve sledovali? Je to tu znova.

Môžeme dogmaticky povedať, že ani jeden Sodomčan by nerobil pokánie, keby boli Jehovove požiadavky vysvetlené?

Je to zaujímavý výber formulácie, čo poviete? Pýta sa svojich poslucháčov: „Môžeme povedať dogmaticky...“ Vo svojom prejave sa štyrikrát odvoláva na dogmatizmus:

Môžeme povedať dogmaticky? Len nemôžeme byť dogmatickí. Takže nemôžeme byť dogmatickí. Aký je zatiaľ záver tejto diskusie? Hovoríme, že by sme nemali byť dogmatickí v tom, kto bude a kto nebude vzkriesený. Len nevieme.

Prečo je to významné? Aby sme to vysvetlili, začnime s významom slova „dogmatický“, ktoré je definované ako „sklon k stanoveniu zásad ako nespochybniteľne pravda“ alebo „presadzovanie názorov v doktrinári resp arogantným spôsobom; názorový“.

Dávidova výzva, aby sme neboli dogmatickí, sa zdá byť vyvážená a otvorená. Pri počúvaní by ste si mysleli, že on a ostatní členovia vedúceho zboru nikdy neboli dogmatickí. Realita je však taká, že počas svojej histórie prekročili hranice dogmatizmu, a tak jeho slová znejú každému, kto pozná praktiky a politiku Organizácie Jehovových svedkov.

Napríklad, ak by ste v roku 1952 odporovali stanovisku organizácie a učili, že muži zo Sodomy a Gomory budú vzkriesení, boli by ste nútení odvolať sa, alebo by ste trpeli trestom vylúčenia. Potom príde rok 1965. Zrazu by učenie starého svetla z roku 1952 vyústilo do toho, že sa budete vyhýbať. Ale ak by ste mali naučiť staré svetlo z roku 1952 v roku 1988, keď sa opäť stalo novým svetlom, všetko by bolo v poriadku. A teraz sa vrátili do starého svetla z rokov 1879 a 1965.

Prečo teda táto zmena? Prečo si osvojujú staré svetlo a znova ho nazývajú novým? Prečo hovoria, že nemôžu byť dogmatickí, keď dogmatizmus bol základom ich teológie, zvyčajne zahalený do zbožného odevu „zachovania jednoty“.

Všetci vieme, že všetci svedkovia musia veriť a učiť čokoľvek, čo je aktuálna pravda z vedúceho zboru, inak sa ocitnú v zadnej miestnosti sály Kráľovstva pred súdnym výborom.

Keď Kenneth Cook predstavil toto výročné stretnutie, nazval ho „historickým“. Súhlasím s ním, aj keď nie z dôvodov, ktoré by predpokladal. Je to historická, skutočne prelomová udalosť, no zároveň veľmi predvídateľná.

Ak ste čítali knihu Raya Franza, Kríza svedomia, možno si pamätáte tento citát od britského poslanca WL Browna.

Existuje mnoho klasifikácií, do ktorých možno rozdeliť mužov a ženy...

Ale ako si myslím, jediná kategorizácia, na ktorej skutočne záleží, je tá, ktorá rozdeľuje ľudí na Služobníkov Ducha a Zajatcov Organizácie. Táto klasifikácia, ktorá sa prelína so všetkými ostatnými klasifikáciami, je skutočne základná. Myšlienka, inšpirácia pramení vo vnútornom svete, vo svete ducha. Ale tak, ako sa ľudský duch musí inkarnovať v tele, musí sa aj myšlienka inkarnovať v organizácii... Ide o to, že keď sa myšlienka vtelí do organizácie, organizácia potom postupne zabíja myšlienku, ktorá ju zrodila.

Onedlho bude hlavným záujmom cirkvi udržať sa ako organizácia. Na tento účel musí byť každá odchýlka od vierouky spochybnená a v prípade potreby potlačená ako heréza. Za pár desať či sto rokov sa to, čo bolo koncipované ako prostriedok novej a vyššej pravdy, stalo väzením pre duše ľudí. A ľudia sa navzájom vraždia z lásky k Bohu. Vec sa stala jej opakom.

Pri opise dvoch základných klasifikácií, do ktorých sú ľudia rozdelení, Brown používa zaujímavý výber slov, však? Buď sme „služobníci Ducha“, alebo sme „väzni organizácie“. Ako pravdivé sa tieto slová ukázali.

Ďalším poznatkom z tohto bystrého citátu od WL Browna je, že „hlavným záujmom cirkvi bude udržať sa ako organizácia“.

Verím, že to teraz vidíme v Organizácii Jehovových svedkov a bude to ešte zreteľnejšie, keď sa posunieme vpred v tejto sérii o tohtoročnom výročnom zhromaždení.

Nesmieme však stratiť zo zreteľa skutočnosť, že organizácia alebo cirkev nie sú vedomou entitou. Vedú ho muži. Takže, keď hovoríme, že hlavným záujmom organizácie je udržať sa, v skutočnosti hovoríme, že hlavným záujmom mužov zodpovedných za organizáciu, ako aj mužov, ktorí z organizácie profitujú, je zachovanie ich moc, postavenie a bohatstvo. Tento záujem je taký ohromujúci, že sú schopní urobiť v jej záujme takmer čokoľvek.

Nebolo to tak v Izraeli za čias Krista? Neboli vodcovia tohto národa, o ktorých sa svedkom hovorilo, že je to Jehovova pozemská organizácia, schopní zavraždiť nášho Pána Ježiša, aby zachovali svoju organizáciu?

“ Veľkňazi a farizeji teda zhromaždili veľradu a povedali: „Čo máme robiť, lebo tento robí mnohé znamenia? Ak ho necháme ísť touto cestou, všetci v neho uveria a Rimania prídu a vezmú nám miesto aj náš národ.“ (Ján 11:47, 48)

Tragickou iróniou je, že v snahe zachovať svoju organizáciu spôsobili koniec, ktorého sa najviac obávali, pretože Rimania prišli a vzali im miesto a ich národ.

Netvrdím, že muži z vedúceho zboru sa chystajú niekoho zavraždiť. Ide o to, že pokiaľ ide o zachovanie ich organizácie, je na stole čokoľvek. Žiadny kompromis nie je priveľký; žiadna doktrína, príliš posvätná.

To, čo vidíme na tohtoročnom výročnom stretnutí – a dovolím si tvrdiť, že toto je sotva koniec ich nového svetla – je, že organizácia robí to, čo potrebuje, aby zastavila krvácanie. Svedkovia húfne opúšťajú organizáciu. Niektorí odídu úplne, iní potichu cúvajú, aby zachovali rodinné vzťahy. Ale jedna vec, ktorá sa v tomto všetkom skutočne počíta, je, že prestanú darovať peniaze, životnú miazgu organizácie.

V ďalšej prednáške, ktorú prednesie Geoffrey Jackson z vedúceho zboru, uvidíme, ako zabijú jedno zo svojich hlavných zlatých teliat, nedotknuteľnú povahu posledného súdu na začiatku veľkého súženia.

Ďakujeme za váš čas a ďakujeme, že nám pomáhate pokračovať vo výrobe týchto videí. Vašu finančnú podporu si veľmi vážime.

 

4.5 8 hlasov
Hodnotenie článku
Upozornenie o

Táto stránka používa Akismet na zníženie spamu. Zistite, ako sa spracúvajú údaje vašich komentárov.

7 Komentáre
Najnovším
najstaršie väčšina hlasov
Vložené spätné väzby
Zobraziť všetky komentáre
Leonardo Josephus

Pilát sa opýtal Ježiša „Čo je pravda“ a my všetci pravdu hľadáme. Ale jediná pravda v Biblii je to, čo je napísané na jej stránkach, a preto sa spoliehame na preklady a naše chápanie toho, čo bolo napísané už dávno. Ak je na danú tému dostatok biblických textov, čitateľ môže byť kategorický a povedať, že to je biblická pravda, ale len veľmi málo proroctiev je v tom čase úplne pochopených a na ich pochopenie je potrebné počkať na ich splnenie. Napríklad Noachovi bolo povedané, že Boh zničí všetko na zemi... Čítaj viac "

sachanordwald

Ďakujem vám za prácu a námahu, ktorú ste opäť venovali týmto videám. Žiaľ, nemôžem s vami súhlasiť vo všetkých bodoch. Sme naozaj v Kristovom duchu, keď naznačujeme, že nemáte Ducha Božieho? To, ako vedúci zbor zaobchádza s bratmi a sestrami vo viere, ktorí s tým nesúhlasia, je ich vlastná zodpovednosť pred Bohom. Cítim povinnosť nesplácať ako tu. Predpokladám, že vedúci zbor sa úprimne modlí o Ducha Svätého, keď študuje Bibliu alebo sa s nami delí o svoje študijné výsledky. Otázka... Čítaj viac "

Severná expozícia

Ach áno...vo svojej odpovedi predstavujete zaujímavý bod...napísali ste..."Keď sa modlím o Ducha Svätého, naozaj sa ním nechám viesť?" Toto je neustála otázka na zamyslenie, ktorú často kladiem svojej rodine, ktorá je členmi JW. To je tiež otázka, ktorú si často kladiem. Som si istý, že tí najúprimnejší kresťania sa pravidelne a úprimne modlia za pravdu a porozumenie... tak ako aj JW, no stále zaostávajú za skutočným porozumením. Ostatní moji priatelia z rôznych vierovyznaní sa tiež úprimne modlia za pravdu a v iných veciach zaostávajú. (Viem to, pretože som... Čítaj viac "

Severná expozícia

Po chvíli rozmýšľania... Možno preto, že ľudia majú vieru a modlia sa za pravdu, je to, čo je pre Boha najdôležitejšie. Kľúčovým slovom je viera. Boh nemusí nutne len rozdávať skutočné porozumenie na podnose všetkým, ktorí oň požiadajú, ale necháva na každého jednotlivca, aby prešiel týmto procesom a cestou jeho nájdenia. Cesta pre nás môže byť ťažká a má slepé uličky a prekážky, ale je to naša vytrvalosť a úsilie, čo sa Bohu páči, pretože naznačuje vieru. Príkladom môže byť rodina Beroean Zoom. Skladá sa to z... Čítaj viac "

Severná expozícia

Hmmm,,, Ak sú JW Božím vyvoleným kanálom...ako tvrdia, mysleli by ste si, že sa čudujú, prečo im Boh počas histórie ich organizácie dal toľko chybných informácií? Tieto informácie zo „starého svetla“ si neskôr vyžadujú korekciu, ktorá spôsobí, že budú neustále preskakovať a opravovať svoje predchádzajúce presvedčenia. Musí to byť pre nich tak frustrujúce... a vyzerajú ako idioti.
Pravdepodobne si vo svojej namyslenosti želajú, aby sa Boh raz mohol rozhodnúť? HahahA!
Vďaka Meleti & Wendy... Dobrá práca!

Meleti Vivlon

Články Meleti Vivlon.