Да кажем, че човек трябваше да се приближи до вас на улицата и да ви каже: „Аз съм християнин, но не вярвам, че Исус е Божият Син.“ Какво бихте си помислили Сигурно се чудите дали мъжът е загубил ума си. Как може някой да се нарече християнин, като същевременно отрича Исус е Божи син?
Баща ми се шегуваше: „Мога да се нарека птица и да залепя Перо в шапката си, но това не означава, че мога да летя.“ Въпросът е, че залепването на етикет върху нещо, не го прави така.
Ами ако ви кажа, че по-голямата част от хората, които се наричат тринитаристи, всъщност не вярват в Троицата? Те се определят като „тринитарни“, но всъщност не са. Това може да изглежда като особено скандално твърдение, но уверявам ви, че е подкрепено с твърди статистически данни.
В проучване от 2018 г. на министерства на Ligonier и Life Way Research, в което са интервюирани 3,000 американци, изследователите установяват, че 59% от възрастните в САЩ вярват, че „Светият Дух е сила, а не лично същество“.[I]
Що се отнася до американците с „евангелски вярвания“ ... проучването установи, че 78% вярват, че Исус е първото и най-велико същество, създадено от Бог Отец.
Основен принцип на доктрината за Троицата е, че има три равни лица. Така че, ако Синът е създаден от Бащата, той не може да бъде равен на Бащата. И ако Светият Дух не е личност, а сила, тогава в Троицата няма три души, а само две, в най-добрия случай.
Това илюстрира, че по-голямата част от хората, които вярват в Троицата, го правят, защото това е, което учи тяхната Църква, но всъщност изобщо не разбират Троицата.
Подготвяйки тази поредица, гледах редица видеоклипове от хора, които популяризират Троицата като основна доктрина на християнството. През годините съм обсъждал и Троицата при лични срещи със силни поддръжници на доктрината. И знаете ли какво е интересно за всички тези дискусии и видеоклипове? Всички те се фокусират върху Бащата и Сина. Те прекарват огромно количество време и усилия, опитвайки се да докажат, че и Отецът, и Синът са един и същ Бог. Светият Дух практически се игнорира.
Учението за Троицата е като трикрака табуретка. Той е много стабилен, стига и трите крака да са здраво. Но вие премахвате само единия крак и изпражненията са безполезни. И така, във второто видео от нашата поредица няма да се фокусирам върху Бащата и Сина. Вместо това искам да се съсредоточа върху Светия Дух, защото ако Светият Дух не е личност, тогава няма начин той да бъде част от Троицата. Не е нужно да губим никакво време, гледайки Отец и Син, освен ако не искаме да преминем от преподаване на Троицата към двойственост. Това е съвсем друг въпрос.
Тринитаристите ще се опитат да ви убедят, че доктрината датира от първи век и дори ще цитират някои ранни църковни отци, за да докажат това. Това всъщност не доказва нищо. В края на първи век по-голямата част от християните произхождат от езически произход. Езическите религии включват вярата в Троица на боговете, така че би било много лесно езическите идеи да бъдат въведени в християнството. Историческите сведения сочат, че дебатът за природата на Бог бушува чак до четвърти век, когато най-накрая тринитарианците, с подкрепата на римския император, побеждават.
Повечето хора ще ви кажат, че Троицата като официална църковна доктрина се е появила през 324 г. сл. Н. Е. На Никейския събор. Често се споменава като Никейски символ на вярата. Но факт е, че доктрината за Троицата не е възникнала през 324 г. сл. Н. Е. В Никея. Това, за което тогава се договориха епископите, беше двойствеността на Бащата и Сина. Ще минат повече от 50 години, преди Святият Дух да бъде добавен в уравнението. Това се случи през 381 г. сл. Н. Е. На Константинополския събор. Ако Троицата е толкова очевидна в Писанието, защо на епископите са били необходими над 300 години, за да кодифицират двойствеността на Бог, а след това още 50, за да добавят в Светия Дух?
Защо повечето американски тринитарианци, според току-що направеното проучване, вярват, че Светият Дух е сила, а не човек?
Може би те стигат до това заключение поради почти пълната липса на дори косвени доказателства, подкрепящи идеята, че Светият Дух е Бог. Нека разгледаме някои от факторите:
Знаем, че името на Бог е YHWH, което означава по същество „аз съществувам“ или „аз съм“. На английски бихме могли да използваме превода Йехова, Яхве или Йехова. Каквато и форма да използваме, ние признаваме, че Бог, Бащата, има име. Синът също има име: Исус, или Йешуа на иврит, което означава „YHWH спасява“, защото името Йешуа използва съкратената форма или съкращение за божественото име на Бог, „Ях“.
И така, Бащата има име, а Синът има име. Името на Бащата се появява в Писанието почти 7000 пъти. Името на Сина се появява около хиляда пъти. Но на Светия Дух изобщо не се дава име. Светият Дух няма име. Името е важно. Какво е първото нещо, което научаваш за даден човек, когато се срещаш с него за първи път? Тяхното име. Човек има име. Човек би очаквал човек, който е толкова важен, колкото третото лице на Троицата, тоест личността на божеството, да има име като другите две, но къде е то? Светият Дух не носи име в Писанието. Но несъответствието не спира дотук. Например, казано ни е да се покланяме на Отца. Казано ни е да се покланяме на Сина. Никога не ни е казано да се покланяме на Светия Дух. Казано ни е да обичаме Отца. Казано ни е да обичаме Сина. Никога не ни е казано да обичаме Святия Дух. Казано ни е да имаме вяра в Отца. Казано ни е да имаме вяра в Сина. Никога не ни се казва да имаме вяра в Святия Дух.
- Можем да се кръстим със Светия Дух - Матей 3:11.
- Можем да се изпълним със Светия Дух - Лука 1:41.
- Исус беше изпълнен със Светия Дух - Лука 1:15. Може ли Бог да бъде изпълнен с Бог?
- Светият Дух може да ни научи - Лука 12:12.
- Светият Дух може да даде чудотворни дарове - Деяния 1: 5.
- Можем да бъдем помазани със Светия Дух - Деяния 10:38, 44 - 47.
- Светият Дух може да освети - Римляни 15:19.
- Светият Дух може да съществува в нас - 1 Коринтяни 6:19.
- Светият Дух се използва за запечатване на избрания от Бога - Ефесяни 1:13.
- Бог влага своя Свети Дух в нас - 1 Солунци 4: 8. Бог не влага Бог в нас.
Тези, които желаят да популяризират Светия Дух като личност, ще представят библейски текстове, които антропоморфизират духа. Те ще твърдят, че те са буквални. Например, те ще цитират Ефесяни 4:13, което говори за скърбене на Светия Дух. Те ще твърдят, че не можете да опечалите сила. Че можеш да наскърбиш само човек.
Има два проблема с този ред на разсъждения. Първият е предположението, че ако можете да докажете, че Светият Дух е човек, вие сте доказали Троицата. Мога да докажа, че ангелите са личности, това не ги прави Бог. Мога да докажа, че Исус е личност, но отново това не го прави Бог.
Вторият проблем с този ред на разсъждения е, че те въвеждат това, което е известно като черно или бяло заблуждение. Техните разсъждения протичат по следния начин: Или Светият Дух е личност, или Светият Дух е сила. Каква арогантност! Отново се позовавам на аналогията, която използвах в предишни видеоклипове, опитвайки се да опиша червения цвят на човек, който е роден сляп. Няма думи, които да го опишат правилно. Няма начин този слепец да разбере напълно цвета. Позволете ми да илюстрирам трудността, с която се сблъскваме.
Представете си за момент, че можем да възкресим някого отпреди 200 години и той току-що беше свидетел на това, което направих. Щеше ли да има надежда да разбере правилно какво се е случило? Щеше да чуе женски глас да отговаря интелигентно на въпроса ми. Но не присъстваше жена. Това би било магия за него, дори магьосничество.
Представете си, че възкресението току-що е настъпило. Вие седите у дома във вашия хол с вашия пра-пра-пра-пра-дядо. Викате: „Алекса, заглуши светлините и ни пусни малко музика.“ Изведнъж светлините притъмняват и музиката започва да звучи. Бихте ли могли да започнете да обяснявате как всичко това работи по начин, който той би разбрал? В този смисъл разбирате ли изобщо как работи всичко?
Преди триста години дори не знаехме какво е електричество. Сега имаме самоуправляващи се коли. Ето колко бързо нашата технология е напреднала за толкова кратко време. Но Бог съществува от века. Вселената е на милиарди години. С каква технология разполага Бог?
Какво е Светият Дух? Нямам идея. Но знам какво не е. Един слепец може да не е в състояние да разбере какъв е червеният цвят, но знае какво не е. Той знае, че това не е маса или стол. Той знае, че това не е храна. Не знам какво всъщност е Светият Дух. Но това, което знам, е това, което ми казва Библията. Това ми казва, че Бог използва средствата, за да постигне всичко, което иска да постигне.
Виждате ли, ние се впускаме във фалшива дилема, черно-бяла заблуда, като спорим дали Светият Дух е сила или човек. Свидетелите на Йехова, например, твърдят, че това е сила, подобно на електричеството, докато тринитаристите твърдят, че е личност. Да го направиш едното или другото означава неволно да участваш във форма на арогантност. Кои сме ние, за да кажем, че не може да има трети вариант?
Твърдението, че това е сила като електричеството, е второстепенно. Електричеството не може да направи нищо само по себе си. Той трябва да работи в рамките на устройство. Този телефон се управлява от електричество и може да направи много невероятни неща. Но само по себе си силата на електричеството не може да направи нито едно от тези неща. Самата сила не може да направи това, което прави светият дух. Но този телефон също не може да направи нищо сам. Изисква човек да го командва, да го използва. Бог използва Светия Дух, за да прави каквото поиска. Така че това е сила. Не, това е много повече от това. Дали е човек, не. Ако беше човек, щеше да има име. Това е нещо друго. Нещо повече от сила, но нещо различно от човек. Какво е? Не знам и не е нужно да знам повече, отколкото трябва да знам как това малко устройство ми позволява да разговарям и да виждам приятел, живеещ на другия край на света.
И така, връщайки се към Ефесяни 4:13, как е възможно да наскърбим Светия Дух?
За да отговорим на този въпрос, нека прочетем Матей 12:31, 32:
„И така ви казвам, всеки вид грях и клевета може да бъде простен, но богохулството срещу Духа няма да бъде простено. Всеки, който говори дума против Човешкия Син, ще бъде простен, но който говори против Светия Дух, няма да бъде простен нито в тази, нито в бъдещата епоха. ” (Матей 12:31, 32 NIV)
Ако Исус е Бог и вие можете да хулите Исус и въпреки това да му бъде простено, тогава защо не можете също да хулите Светия Дух и да ви бъде простено, ако приемем, че светият дух е и Бог? Ако и двамата са Бог, тогава богохулството с едното хули другото, нали?
Ако обаче разберем, че не говорим за човек, а по-скоро какво представлява Светият Дух, можем да осмислим това. Отговорът на този въпрос е разкрит в друг пасаж, където Исус ни учи за прошка.
„Ако брат или сестра ви съгрешат срещу вас, изобличавайте ги; и ако се покаят, прости им. Дори ако те съгрешават срещу теб седем пъти на ден и седем пъти се връщат при теб като казват „Аз се покайвам“, трябва да им простиш. “ (Лука 17: 3, 4 NIV)
Исус не ни казва просто да прощаваме на всички и на всеки, без значение какво. Той поставя условие за нашата прошка. Ние трябва да прощаваме свободно, стига човекът, каквато е думата, да се „покае“. Прощаваме на хората, когато се покаят. Ако те не желаят да се покаят, ние просто ще позволяваме на грешното поведение да прости.
Как Бог ни прощава? Как се излива неговата благодат върху нас? Как се очистваме от греховете си? От Светия Дух. Ние сме кръстени в Светия Дух. Ние сме помазани със Светия Дух. Ние сме овластени от Светия Дух. Духът създава нов човек, нова личност. Той дава плод, който е благословия. (Галатяни 5:22) Накратко, това е Божият дар, даден ни свободно. Как съгрешаваме срещу това? Като хвърля този прекрасен дар на благодатта обратно в лицето Му.
„Колко по-сериозно смятате, че някой заслужава да бъде наказан, който е потъпкал Божия Син под краката си, който е третирал като нечестиво нещо кръвта на завета, който ги е осветил и който е обидил Духа на благодатта?“ (Евреи 10:29 NIV)
Ние съгрешаваме срещу Светия Дух, като вземаме дара, който Бог ни е дал, и тропаме по него. Исус ни каза, че трябва да прощаваме толкова често, колкото хората идват при нас и се каят. Но ако те не се покаят, няма нужда да прощаваме. Човек, който съгрешава срещу Светия Дух, е загубил способността да се покае. Той е взел дара, който Бог му е дал, и го е потъпкал. Бащата ни дава дара на Светия Дух, но това е възможно само защото първо ни е дал дара на своя Син. Неговият Син ни даде кръвта си като дар, за да ни освети. Чрез тази кръв Отецът ни дава Святия Дух, за да ни измие от греха. Всичко това са подаръци. Светият Дух не е Бог, а дарбата, която Бог ни дава за нашето изкупление. Да го отхвърлиш, означава да отхвърлиш Бог и да загубиш живота си. Ако отхвърлите светия дух, сте втвърдили сърцето си, така че вече нямате способността да се покаете. Без покаяние, без прошка.
Трикраката табуретка, която е доктрината за Троицата, зависи от това, че Светият Дух е не само човек, но и самият Бог, но няма библейски доказателства в подкрепа на подобно твърдение.
Някои може да цитират разказа на Анания в опит да намерят залък подкрепа в Писанието за тяхната идея. То гласи:
„Тогава Петър каза:„ Анания, как така Сатана е изпълнил сърцето ти така, че да излъжеш Светия Дух и да запазиш за себе си част от парите, които си получил за земята? Не ви ли е принадлежал, преди да бъде продаден? И след като беше продаден, парите не бяха ли на ваше разположение? Какво те накара да мислиш да направиш такова нещо? Вие не сте излъгали само хората, но и Бог. " (Деяния 5: 3, 4 NIV)
Мотивите, използвани тук, са, че тъй като Петър казва, че са излъгали и Светия Дух, и Бога, Светият Дух трябва да бъде Бог. Нека да илюстрирам защо тези разсъждения са погрешни.
В Съединените щати е против закона да лъжеш агент на ФБР. Ако специален агент ви зададе въпрос и вие го излъжете, той може да ви обвини в престъплението лъжа на федерален агент. Вие сте виновни, че лъжете ФБР. Но ти не излъга ФБР, а излъга само мъж. Е, този аргумент няма да ви измъкне от неприятности, защото специалният агент представлява ФБР, така че като го лъжете, вие сте излъгали ФБР и тъй като ФБР е федерално бюро, вие също сте излъгали правителството на Съединените щати. Това твърдение е вярно и логично и освен това всички го приемаме, като същевременно признаваме, че нито ФБР, нито правителството на САЩ са съзнателни същества.
Онези, които се опитват да използват този пасаж, за да популяризират идеята, че Светият Дух е Бог, забравят, че първият човек, когото са излъгали, е Петър. Като лъжеха Петър, те също лъжеха Бог, но никой не мисли, че Петър е Бог. Като лъжат Петър, те също работят срещу Святия Дух, който Отец преди това е излял върху тях при тяхното кръщение. Да работиш сега срещу този дух означаваше да работиш срещу Бог, но духът не беше Бог, а средствата, с които ги беше осветил.
Бог изпраща своя свети дух, за да постигне всичко. Да му се противопоставим означава да се противопоставим на този, който го е изпратил. Да го приемеш, означава да приемеш този, който го е изпратил.
За да обобщим, Библията ни казва, че е от Бог или от Бог или е изпратена от Бог. Никога не ни казва, че Светият Дух е Бог. Не можем да кажем какво точно е Светият Дух. Но тогава нито можем да кажем какво точно е Бог. Такива знания отвъд разбирането.
Като казахме всичко това, всъщност няма значение, че не можем да определим точно неговата същност. Важното е, че разбираме, че никога не ни е заповядано да му се покланяме, да го обичаме, нито да вярваме в него. Ние трябва да се покланяме, да обичаме и да вярваме както в Бащата, така и в Сина и това е всичко, за което трябва да се тревожим.
Ясно е, че Светият Дух не е част от никоя Троица. Без него не може да има Троица. Двойственост може би, но Троица, не. Това е в съответствие с това, което Йоан ни казва за целта на вечния живот.
Йоан 17: 3 ни казва:
„Сега това е вечен живот: те познават теб, единствения истински Бог, и Исус Христос, когото си изпратил.“ (NIV)
Забележете, не се споменава за опознаване на Светия Дух, а само на Бащата и Сина. Означава ли това, че и Отецът, и Синът са Бог? Има ли божествена двойственост? Да и не.
С това загадъчно изявление, нека завършим тази тема и да започнем нашата дискусия в следващото видео, като анализираме уникалната връзка, която съществува между Бащата и Сина.
Благодаря ви, че гледахте. И благодаря, че подкрепяте тази работа.
_________________________________________________
[I] https://www.christianitytoday.com/news/2018/october/what-do-christians-believe-ligonier-state-theology-heresy.html
Първата част на вашата дисертация се занимава с броя на евангелските християни, които вече не се придържат към ортодоксалната доктрина на тринитаризма, добре, това не би изненадало нито един християнин, който се придържа към тази вяра, тъй като ние добре знаем накъде се насочва християнството. Въпреки че съм съгласен със статистическите данни, аз вярвам, че това просто ви показва нивото на библейска грамотност, което е в съвременните църкви, мнозина вече не изучават библиите си, а малцина се учат на доктрина, това е резултатът от т.нар. светски. Както казвате, те дори не знаят какъв е терминът... Прочетете още "
Благодаря ви за този анализ на видеото. Много ценен, тъй като ще служи като ориентир за бъдещи видеоклипове. Ще прегледам част от книгата на Джей Уайт. Вие показахте, че той обича да предлага мнението си като факт, но ние се интересуваме много повече от това, което може да бъде доказано от Писанието. Любопитен съм обаче за нещо. Изглежда вярвате - поправете ме, ако съм разбрал погрешно - че Анания и съпругата му не са лъгали нито един народ, а само Бог. И така, когато те дариха своето дарение на апостолите, ако не казаха нищо за даването на всичко, което имаха, как точно го направиха... Прочетете още "
Откъде знае Петър? Бих си помислил, че това се дължи на Божието всезнание, Бог очевидно е знаел за тяхната измама, Петър тогава информиран ли е от Бог? Писанията мълчат, за да има измама, Анания и Сапфира трябва да са се съгласили да дадат всички приходи, но нещо промени мнението им (Сатана). Петър казва, че те не са лъгали хората, а Бог, дали са смятали, че тяхната измама е за Апостола и другите, аз признавам това като възможност. Те очевидно мислеха, че никой няма да знае, в крайна сметка тяхната измама беше за Бог, който наистина знаеше. Разбира се,... Прочетете още "
Защитавате ли сериозно позицията си, че не са казвали лъжа на никой човек? Не виждате ли дори възможността преводът като NIV да предава точно значението? „Не сте излъгали само хората, но и Бог.“ NIV „Не [просто] сте излъгали хората, а Бога.“ AB Всъщност това изречение няма истински смисъл, освен ако мъжете не са замесени в лъжата. Само за да ви покажа това - и за мен е невероятно, че трябва да ви го покажа - ако Питър казваше, „не си излъгал... Прочетете още "
Да, това беше сурово, като се има предвид, че признах въпроса.
Grk „за мъже“. Ако забележката на Петър се отнася само за апостолите, преводът „за хората“ би бил подходящ. Но ако (както е вероятно) действието е било предприето, за да впечатли целия сбор (който вероятно е бил свидетел на дарението или е бил наясно с него), тогава по-общото „за хората“ е по-подходящо, тъй като публиката би включила и двамата мъже и жените.
Преса за библейски изследвания. (2005). Първото издание на NET Bible; Библията. Английски. NET Библия .; НЕТ Библията. Преса за библейски изследвания.
Всъщност не сте признали въпроса, а само сте го признали като възможност. Въпросът, който има опасност да бъде изгубен във всичко това напред-назад, е, че тъй като те са излъгали хора и чрез тези хора, излъгали Бог, тогава не можем разумно да заключим без неяснота, че светият дух е Бог, тъй като лъжата към хората (различна от личността на Бога), съставена от лъжа към Бог, тогава разумно, лъжата към светия дух (различна от личността на Бог) също представлява по същия начин като лъжата към Бог. Признавам, че това не е доказателство... Прочетете още "
Трудно е да ви отговоря, тъй като не сте имали представа за това, което вярвате, че е Светият Дух. Ако от препратките в Писанията, които дадох за личността на Светия Дух, тогава няма двусмислие „за мен“, Светият Дух е личност и следователно Бог; и като такъв беше излъган предимно и на хората вторично (ето моята отстъпка ;-). Неяснотата се крие във вас по отношение на природата на Светия Дух. Ако Светият Дух е някаква сила, както предполагат Jw, тогава бихте били прави, това е невъзможно... Прочетете още "
Имах надежда, че поне ще признаете двусмислието, присъщо на този пасаж, макар че не съм изненадан, че не можете.
О, да, признавам двусмислието в този пасаж, Ерик, прости ми, ако не изясних това. И това е „повече“ от възможното, че включваше и други хора, отбелязва NET, което публикувах, че това е напълно ясно. Моето разбиране за този пасаж е, че Анания и Сапфира са се сговорили в сърцето / ума си, те са били толкова късогледи, че са смятали, че тяхната измама е била пред хората и никой няма да разбере. Вярвам, че свръхестествено Бог е разкрил тяхната измама на Петър и след това събранието е разбрало за това. Петър посочва, че тяхната измама е била за Бог, а не за хората... Прочетете още "
Рядовият каза: „Капитане, току-що получихме съобщение от щаба.“ „Какво казва съобщението, частно?“ Редникът отговори: „Съобщението казва, че трябва незабавно да разбием лагера.“ Тъй като съобщението казва нещо и дава команда, то трябва да е човек. „Чух глас през нощта, който казваше:„ Препоръчвам ви да стоите и да слушате. “Гласът трябва да е човек, защото той говори от първо лице и ми дава команда. Използвайки вашата логика, твърденията трябва да са верни. Ако прочетем контекста на Деяния 13: 2, ще открием, че учениците са били... Прочетете още "
Вземете частното и ние имаме писмо, което може да говори? Говори ли някой от името на Духа? Гласът излезе ли от въздуха? Ако даден глас комуникира, той трябва да е имал свобода на действие, нека вкараме агенция и да видим какво ще се случи. Джон каза през нощта: „Заповядвам ти да стоиш и да слушаш“ Гласът дойде от Джон, следователно Джон трябва да е човек, защото той говори от първо лице и ми дава заповед. Логиката стои и твърдението е вярно. Ако прочетем контекста на Деяния 13: 2, ще открием... Прочетете още "
Така че вие признавате, че гласът или съобщението идва от човек, но гласът или съобщението не е този човек, въпреки че се споменава със същата граматична структура, която би била използвана, ако „човек“ е заменен с „глас“ или „съобщение“ ”. По същия начин Светият Дух не е личност, а представлява личността на Бог. Както казваме „Божи глас“, казваме „Божи дух“.
Ще игнорирам останалото, защото не успяхте да отговорите на въпроса ми и сега е ваш ред да отговорите.
Но за да бъде вярна Троицата, Исус не може да бъде човек, а Бог. Той не можеше да изостави божеството си в продължение на 33 1/2 години. Това е мястото, където доктрината наистина става не-сензитивна и вашето обяснение, кратко, просто не работи. Що се отнася до Римляни 8:27, за да приемем вашата гледна точка на всяко ниво, аз трябва да приема предаването на Библия, преведена от тринитарианците, които приемат дума, фронема, което означава „мисъл, цел, стремежи“ и я представят като ум, който може да бъде буквално (мозъкът във функция) или метафорично. Всичко, което сте „доказателство“ към днешна дата, изисква тълкуване и умозаключение. Едва ли... Прочетете още "
Не виждам нито един от отговорите ми, има ли проблем?
Ако отговорите на въпроса в Римляни 8:17, тогава можем да продължим с останалото.
Вие ме цензурирате?
Да разбира се. Този сайт не е създаден, за да даде на всеки с лична гледна точка сапунена кутия, от която да проповядва. Мислех, че това би било ясно. Ако искате да участвате в дискусия или дебат по библейска тема, трябва да се съобразите с указанията на сайта (вж Често задавани въпроси) Едно от ключовите е изискването да отговорите изцяло и разумно на въпрос, който може да е неудобен, тъй като отговорът му ще компрометира вашия аргумент.
Тогава ще се придържам към опроверженията в youtube. Довиждане.
Разбирам.
Разбрах. Бих одобрил последния ви отговор, ако се включихте в открита и честна дискусия на Римляни 8:17, вместо да продължите да популяризирате повече „доказателствени текстове“.
Така че вие казвате: И моите възгледи не бяха лична гледна точка, те бяха извлечени от гръцки граматици и теолози, които разбират времето в оригиналните езици, за да измислят правилното значение. Все още ли се придържате към вашата гледна точка над и над преводите на гръцки експерти от Рим 8:27?
В 1 Кор. 1:10 ни е казано да бъдем обединени в „същия ум“ (гр. Aut Gr noi). Тъй като се посочва един ум, това доказателство ли е, че когато се използва „ум“, той се отнася до човек, а не в преносен смисъл?
Стената от всички текстове за доказване наведнъж се нарича техниката Gish Gallop. Галопът Gish /ˈɡɪʃ ˈɡæləp/ е реторична техника, при която човек в дебат се опитва да победи опонента си, като предоставя прекомерен брой аргументи, без да се съобразява с точността или силата на тези аргументи. По същество това е приоритизиране на количеството на нечии аргументи за сметка на качеството на тези аргументи. Терминът е измислен през 1994 г. от антрополога Юджини Скот, който го наименува на американския креационист Дуейн Гиш и твърди, че Гиш използва техниката често, когато оспорва научните... Прочетете още "
Как да кажете на квадрат „Той поставя условие за нашата прошка.“ със следното ?: Мат 7: 1-2 ЛЕБ 1 „Не съдете, за да не бъдете съдени. 2 Защото с каква преценка съдите, ще бъдете съдени и с каква мярка измервате, тя ще ви бъде измерена. Лука 6:27 ESV „Но на онези, които чувате, казвам: Обичайте враговете си, правете добро на онези, които ви мразят, Марк 11:25 ESV И когато застанете на молитва, простете, ако имате нещо против някого, така че вашият Отец и който е на небето, може да ви прости... Прочетете още "
Здравей, Адам, мислиш ли, че може би никакво прошка за покаяние не е стандарт, който Бог не предписва? Давайки примера, Господ Исус ни даде „И прости ни дълговете ни,
Както ние прощаваме на нашите длъжници. “
Разбира се, трябва да простим на длъжниците си, но въз основа на принципа, който Исус е заявил на друго място. Прощаваме на длъжниците си, когато те поискат прошка. Не забравяйте, че трябва да вземем предвид хармонията на цялата Библия, преди да направим твърдение въз основа на един стих. В противен случай се ангажираме с ейзегеза, която ни затрудни в организацията.
Освен Писанието, за което вече знаете, за което става дума, помислете за притчата, намерена в Матей 18: 23-35. Ще забележите, че и в двата случая участващите роби са поискали прошка.
Да. Съгласен съм, покаянието (Gk metanoia) промяна на мисленето, винаги е условие за прошка, че защо не мога да разбера, когато чуем за някои християни, които просто лекомислено казват „прощавам“, когато извършителят не може да се интересува по-малко, трябва да има смяна на сърцето, ние винаги трябва да сме готови да прощаваме, но само когато човек промени мнението си относно своята неразумност.
Exo 31:18 LEB И когато завърши да говори с него на Синайската планина, той даде на Мойсей двете плочи от свидетелството, каменни плочки, написани с ПЪСТА НА БОГА Лук 11:20 LEB Но ако изгоня демони от ПЪСТА на БОЖЕ, тогава Божието царство е дошло върху теб! Мат 12:28 ЛЕБ Но ако изгоня демони чрез ДУХА НА БОГА, тогава Божието царство е дошло върху вас! Следователно светият дух е пръстът на Бог или как той прави нещата. Пръстът му е той, както пръстът ми съм аз.... Прочетете още "
Благодаря ти за това, Адам. Отлично!
Бог има ли пръсти? Какво ще кажете за мишцата на Господа? Ръката на Господа е антропоморфният език, описващ Бог.
Друга отлична статия, Ерик. Ключът към доброто преподаване е простотата и вие сте направили точно това. Често съм казвал, че Библията е пълна със свети дух, точно както е намекната в Евреи 4:12. Пълно е с Божиите мисли, толкова просто. Харесах аналогията ви, че за слепеца червеното не е маса или стол. Може да не можем да го обясним, но вие сте се доближили много близо. . Колкото повече се опитваме да обясним светия дух, толкова повече бъркотия ще направим. Приемете Божия дар и бъдете... Прочетете още "
Здравей, Ерик. Страхотна статия и видео. От тези, които коментираха, забелязах, че Троицата е много обичана доктрина от мнозина. Със сигурност сте стъпвали на много пръсти. Като християни нашето желание трябва да бъде да представяме това, което Исус учи, и със сигурност да не слагаме думи в устата му. Едно възражение, което беше повдигнато повече от веднъж, е, че Новият Завет никога не е наричал Бащата Йехова. Очевидно твърдението на някои е, че бихме сложили думи в устата на Исус, ако трябваше да кажем, че той казва, че Йехова е Отец, а не просто... Прочетете още "
Благодаря ти за тази справка и разсъждения, Джером. На място!
Исая 54:13. Не всички преводи имат тетраграма. Искам да кажа, че някои имат Господ (имайки предвид тетраграма), а други имат Бог. Ако се придържаме към наличните ръкописи, на които се основава Новия Завет, можем само да заключим, че никъде, където Исус се вижда, споменава името. Да, вероятно е споменал името, но няма доказателство. В момента все още се чудя защо Божието име не е ясно показано в наличните ръкописи, докато всички други имена (дори това на великия противник) са показани.
Не виждам проблема с това, че Исус призовава Отца Яхве, като въплътен човек, който не би бил атеист.
Що се отнася до наличните гръцки ръкописи, които имаме от Йоан 6:45, вие сте прави, като кажете, че тетраграмата не се появява, тъй като всички те съдържат куриози. Моето мнение беше обаче, че Исус цитира Исая 54:13, който по това време съдържа тетраграмата, било то на иврит или в гръцката Септуагинта. Исус каза, че човекът на име YHWH в този стих е бащата. Дали той е произнесъл името по този повод е неотговарящ към този момент. Той може да няма поради изключително благоговейните възгледи, преподавани от фарисеите. Но не мисля, че е така... Прочетете още "
Всъщност тринитаристите вярват, че Отец, Син и Свети Дух са единственият Йехова. Йехова е категория на Елохим, има само един истински Елохим и това е Йехова.
Bamba64, Вашият коментар изглежда показва, че приемате, че съществуват различни категории Elohim. Ако, както казвате, Йехова е категория на Елохим, няма ли изявлението на Исус в Йоан 17: 3 да означава, че само Йехова е в тази категория?
Това, което исках да кажа, беше само бащата, тъй като Исус се молеше на него, наричайки го единственият истински Бог.
Трябва да изучите въплъщението, тъй като не ми е позволено да проповядвам в този блог, дали вашето разбиране за 1 Кор 8: 6 ще попречи на Бащата да е Господ. Ако не защо не?
Притеснявам се, когато чуя някой да говори за проповядване на другите. Обсъждането на Писанието е едно, но проповядването предизвиква образи на амвона или платформата и цялата вреда, която произтича от това.
Мисля, че ще ви бъде позволено да споделите вашата гледна точка относно Писанията. Не всички сме съгласни за всичко на този сайт, но споделяме нашите изследвания и разбиране с цел разкриване на истината. Нашият принос е положителен и смислен, както Исус би искал да бъдем, не борбен. (2 Тим. 2:24) И така, ако искате да споделите възгледа си за въплъщението и как това се отразява на разбирането ви за Йоан 17: 3, не бих имал нищо против да споделя как разбирам въпроса, който Павел прави в 1 Кор. . 8: 6
Здравей, Ерик, това беше добре обмислено. Това, което прочетох от тринитарианците, обикновено се превръща в тресавище, смила се до лепкава спирка и след това кулминира с отчаяно: „Това е мистерия!“ Човек не бива да изисква друг човек да знае повече за светия дух, отколкото е предвидено в Библията. И никой човек не би трябвало да поема върху себе си (или себе си) да предоставя на другите хора знания за светия дух извън това, което Бог ни е дал в Библията. И все пак някои хора се преструват да правят това. Това ги кара да изглеждат глупаво. „Не е наша работа“ да знаем повече за святото... Прочетете още "
Правилно е отбелязано, че Светият Дух не е Бог. В Писанията Светият Дух се нарича „Духът на Йехова“ или „Божият Дух“, което показва принадлежност към Бог. Що се отнася до аргументите, че Духът е човек, защото можете да го наскърбите, струва си да се отбележи, че в Стария Завет в Исая 63:10 четем, че израилтяните са се разбунтували и също „са наскърбили Неговия Свети Дух“. въпреки че никой от тях не вярваше, че Светият Дух е третото лице на Бог. Що се отнася до името на Светия Дух, чух тълкуването, че... Прочетете още "
Защо не? Много имена в Писанията имат значения; вземете Исак, което означава смях.
Здравей, Ерик .. дискусията ти по темата за светия дух беше отваряне на очите, спомням си една поговорка на Нехемия Гордън „не можем да сложим Бог в кутия“. Създател. Между другото аз съм Практикуващ Свидетел на Йехова, много от ExJW ме наричат PIMO, но не съм, защото все още вярвам, че Стражевата кула може да промени политиката си и да отхвърли централната вяра на 1914 г. На всички видеоклипове на EXJW в YouTube в момента е показан вашият канал повече любов. Надявам се нашите... Прочетете още "
Исус не е равен на Бащата в Своето въплътено състояние, но когато е прославен, той е наречен Всемогъщ Бог и първото и последно значение вечно (Откр. 1: 8).
Ще се справя с погрешно приложеното Писание в един от видеоклиповете, за да не губим време за това сега
Очаквам с нетърпение.
Здравей, Ерик!
Добро парче х благодаря х
Чета „Когато Исус стана Бог“ (за трети път).
Той се занимава с времето, когато Констанций II почина и Юлиан пое ...
Как всеки, който е изучавал тази епоха, все още може да повярва, че тези хора представляват Господа, е извън мен ... и по-лошо, никога не поставяйте под въпрос ... ?!
Говорете за „съпротивление на Светия Дух ...“ ...