[Studie Strážná věž za týden v srpnu 4, 2014 - w14 6 / 15 str. 12]
To je jeden z těch článků, na které se těšíme, protože nám dává příležitost pochválit našeho velkého stvořitele ve velké kongregaci. (Ps 35: 18(Sdílejte své myšlenky na Jehovovu lásku pomocí sekce komentářů.)
Zdá se, že to Organizace bohužel nemůže nechat. Závěrečné odstavce obsahují obvyklou aplikaci, která vyžaduje, abychom projevili lásku posloucháním a podporou Organizace.
Jak můžeme prokázat, že milujeme Boha?
Par. 17 - "Pravidelně se účastněte křesťanských setkání, shromáždění a kongresů." Není třeba přidávat kvalifikaci „JW“ před „křesťanská setkání…“, protože bychom jednoduše nezvažovali křesťanská setkání, shromáždění a konvence jiných křesťanských vyznání. Nemohli by se kvalifikovat, protože nejsou součástí pravého křesťanství tak, jak jsme, protože učí lži. Ah, ale v tom spočívá rub pro stále větší počet z nás. Jak se v této podpoložce ptáme, přemýšlíme, jestli můžeme skutečně dokázat, že milujeme Boha, pokud se účastníme shromáždění JW, kde se vyučují lži. Tyto dvě části z pátečních zasedání letošní úmluvy jsou pouhým příkladem. (Viz „Posvátná tajemství království postupně odhalena"A"Jak Babylon velký „uzavřel království“")
Par. 19 - "Ukažte, že oceníte starší sborů." Toto je platný způsob, jak můžeme projevit uznání za Boží láskyplné ustanovení. Nemluvíme zde však o pravých milujících pastýřech. Mluvíme o těch, kteří byli oficiálně jmenováni pobočkou; a od září dále obvodním dozorcem. Někteří z těchto mužů skutečně pečují o jednotlivce, kteří neúnavně pracují pro druhé. Bylo by však neobvyklé navrhnout, aby tito tvořili většinu uvnitř shromáždění svědků Jehovových. Na základě zkušeností z první ruky získaných po celý život je bezpečnější říci, že ti, kteří skutečně milují pastýře hodné našeho uznání, jsou v menšině. (Týká se to duchovenstva téměř jakéhokoli křesťanského označení, které byste mimochodem chtěli zmínit.)
Par. 20 - "... protože milujete Boha, budete se snažit mluvit o něm s ostatními a komentovat schůzky." Opět platí, že. Existuje však mnohem výmluvnější způsoby, jak prokázat naši lásku k Bohu a poté komentovat schůzky. (James 1: 27; Mt. 15: 9; Joh 4: 21-24) V článku není o nich zmínka, přesto je třeba věnovat zvláštní pozornost komentářům na schůzích. Zdá se, že naše priority jsou zkreslené.
Bratr, který včera prováděl studii WT, uvedl, že mezi asi 7 miliony lidí, které Bůh miluje, se počítají jediní ti, kteří se objeví ve zprávě o terénní službě. Důsledky ——– žádné zprávy o polních službách - žádná láska. Firemní uvažování je to nejlepší!
Moje otázka k jednomu z odstavců v tomto studijním článku byla - Dělá nějakých 7 milionů a něco, co JW opravdu miluje Boha? Jak vědí, jaké jsou motivy přátel ve skutečnosti pro službu Jehovovi? Kdy se láska k Bohu stala skupinovou věcí?
Matouš 6-17, jste opravdu ochotni „poslouchat, poslouchat a být požehnáni…“ členy GB a nechat je přemýšlet za vás? Rozhodl jsem se myslet po vybalení z krabice a učinil komentáře nad rámec časopisů, publikací jw org a WTBTS - dokonce kreslil (mentálně) obrázky a komentoval tyto mentální obrázky & Např. komentoval jsem, že Bible plus sekulární vzdělávání je lepší než jen biblické nebo sekulární vzdělávání. Už mi nedovolují komentovat schůzky. Nejsem JW ani nepokřtěný vydavatel, ale byl jsem sdružovat se a „učit se“ od nich pro mnohé... Přečtěte si více "
Ahoj Meleti, dobré ráno drahý bratře. Pokud to není důvěrné, kolik je průměrných měsíčních uživatelů tohoto webu více či méně? dík
Tato stránka je stará dva roky. Počet zhlédnutí a návštěvníků v 2012u byl zanedbatelný. Pokud vezmeme čtyřměsíční období, které právě skončilo (duben – červenec), máme následující statistiky WordPress:
Průměrná měsíční zobrazení
2013 - 6129
2014 - 20042
Průměrný měsíční návštěvník
2013 - 913
2014 - 2899
2,899? Wow! To je skvělé 😉
Díky za poskytnutí dat. Možná, že 90% průměrných měsíčních návštěvníků jsou naši bratři JW, nebo bychom měli nyní říci, kazatelé a propagátoři JW.ORG. 🙂
Matouš 7:16 Jaká je vaše biblická definice pravdy? Ježíš nezavinil učení sedmi hvězd / stánků se svíčkami, ke kterým napsal, jejich případ nebyl případem toho, co je s učením správnější než ne. Proč? Protože se snažili udržet společný základ, Krista. „Nikdo nemůže položit jiný základ než ten, který je položen, kterým je Ježíš Kristus.“ (1. Kor. 3: 11). Byl bych poražený, kdybych se kvůli jednotlivci (ať už osobě nebo entitě) rozhodl nebýt křesťanem. Král Šalomoun a král Asa byli vůdci... Přečtěte si více "
Jak jsem již uvedl ... Závěr, ke kterému jsem osobně dospěl, je tento: se sborem a jeho učením je více toho, co je správné a pravdivé - než ne. A tím mám na mysli mnohem více. Samozřejmě to není dokonalé, ale jsem naprosto přesvědčen a odhodlán k přesvědčení, že starší JW a sbory JW JSOU Božími a Kristovými současnými hvězdami a lampami (Zjevení, kapitoly 1–3). Jsem o tom naprosto přesvědčen a věřím, že JW mají pravdu. Sebejistý a osvětlený Moderátor (už nepotřebuje hvězdy ani stojany) také jednou věřil, že JW mají pravdu nebo... Přečtěte si více "
Ahoj Matthew sedmnáct, řekl jsi: „Mohu oslavovat Boha a Jeho Syna mnohem více tím, že zůstanu blízko Kristových současných hvězd a lamp, než tím, že se budu držet dál od nich.“ Problém je v tom (pokud se podíváte na skutečnou nefiltrovanou historii organizace), důkazy nepodporují tvrzení, že současnými hvězdami a lampami jsou pouze svědkové Jehovovi. Svědkové Jehovovi tvrdí, že Ježíš prohlédl všechna náboženství v letech 1914 až 1919. A že svědkové Jehovovi byli vybráni jako jediné pravé náboženství. A že vedoucí sbor svědků Jehovových byl jmenován Božím komunikačním kanálem („věřící... Přečtěte si více "
Jak jsem již uvedl ... Závěr, ke kterému jsem * osobně * dospěl, je tento: se sborem a jeho učením je více toho, co je správné a pravdivé - než ne. A tím mám na mysli mnohem více. Samozřejmě to není dokonalé, ale jsem naprosto přesvědčen a odhodlán k přesvědčení, že starší JW a sbory JW JSOU Božími a Kristovými současnými hvězdami a lampami (Zjevení, kapitoly 1–3). Jsem o tom naprosto přesvědčen a věřím, že JW mají pravdu. Sebejistý a osvětlený Moderátor (už nepotřebuje hvězdy a stojany) také jednou věřil, že JW mají pravdu nebo... Přečtěte si více "
1 John 4: 8 Kdo nemiluje, neznal Boha, protože Bůh je láska. 1 John 4: 7 Milovaní, pokračujme v milování jeden druhého, protože láska je od Boha a každý, kdo miluje, se narodil od Boha a zná Boha. 1 John 4:16 A poznali jsme a věřili lásce, kterou k nám Bůh má. Bůh je láska a ten, kdo zůstává v lásce, zůstává ve spojení s Bohem a Bůh zůstává ve spojení s ním. 1 John 4:20 Když někdo řekne: „Miluji Boha,“ a přesto nenávidí svého bratra,... Přečtěte si více "
Matt. 22:37 a 39: JSTE MÁTE, nebo MUSÍTE Milovat nebo milovat Jehovu / svého souseda? Ptám se, protože MUSÍ znít dost silně (můj mateřský jazyk není anglický) a je to slovo, které společnost ráda používá. Zní to měkčí a podle mě má v důsledku něčeho něco dalšího. Viděl jsem také translace, které začínají příkazem se slovem LOVE, které přitahuje (ke mně) zaměření na LOVE a ne MUSÍ. SHALL se zdá být nejpoužívanější / MUSÍ být v několika překladech a další mají LOVE LOVE without SHALL... Přečtěte si více "
Osobně bych šel na překlad „You will love“. Myslím, že slovo „musí“ a ne „musí“ bylo použito v hlavních verzích bible, včetně anglické standardní verze. Kristus nikdy nevynucuje lásku pod nátlakem. Láska je něco, co je vyjádřeno dobrovolně, přirozeně. Bůh ví, že láska pramení ze srdce. Osoba, která dělá věci proto, aby dokázala svou lásku, v některých ohledech nemá úplné uznání nebo pochopení lásky k Bohu. Osoba, která je nucena něco dělat, může projít pohyby a dokonce zdokonalit čin, přestože to udělal bez lásky, pak všechno... Přečtěte si více "
Možná, že slovo MUSÍ, jak ho použil Ježíš, je spíše v souladu s požadavkem než s příkazem. Někdy na veletrhu budou vyvěšeny značky, které ukazují, že někdo MUSÍ mít určitou výšku, aby mohl jet. Je zřejmé, že v takových případech se používá jako požadavek a ne jako příkaz. Jistě nemůžete někomu přikázat, aby měl určitou výšku. Mám sklon uvažovat tímto způsobem, protože prostě nevidím, jak by někdo mohl mít skutečnou lásku k Bohu a ke svým bližním na základě toho, že má... Přečtěte si více "
Osobně mě setkání v mém vlastním sále povzbuzují. Vždy od nich odcházím osvěžený, připravený znovu čelit nevlídnému, satanskému světu. Na schůzkách a doma jsem se rozhodl více zaměřit na to, co je správné, pozitivní a posílení víry. Připomínám, že ve 2. a 3. kapitole Zjevení Ježíš viděl, co je správné a co ne u každého ze 7 sborů jeho organizace. Myslíte si, že kvůli negativním stránkám dnešního sboru by Ježíš chtěl, abychom zůstali nebo odešli? Chtěl, aby bratři zůstali nebo opustili sbor... Přečtěte si více "
Jaký je tedy důvod, proč chodit od domu ke dveřím, aby se lidé obrátili z jejich křesťanských náboženství, protože mohou uvažovat stejně jako vy o jejich konkrétním označení. Odůvodňuje toto zdůvodnění jejich jednání, když odmítají mluvit se svědkem na ministerstvu? Pokud ano, jaký účel slouží průkopnictví? Myslím, že moje otázka zní: jaké zvláštní postavení bylo uděleno organizaci, která jí umožňuje aplikovat na sebe jiný standard než ten, který používá k posuzování ostatních křesťanů?
im líto, myslel jsem si, že se na mém původním příspěvku vyskytla chyba, takže jsem to přepsal. Existuje způsob, jak odstranit první? Promiňte!
Žádný problém. Obnovil jsem originál a odstranil ten druhý. Dejte mi vědět, jestli to mám v pořádku. 🙂
Uděláte vynikající bod, Saskawoo. Velmi rád bych si přečetl Matthewovu odpověď, protože se cítím jako vy. Pokud máme tolerovat chyby ve výuce týkající se důležitých otázek, jako je povaha naší spásy, protože máme pocit, že ve sboru, který navštěvujeme, je láskyplné prostředí, pak na základě čeho můžeme kritizovat katolíka, baptistu nebo mormona za to, že dělali totéž ?
Jak jsem již uvedl ... Závěr, ke kterému jsem osobně dospěl, je tento: ve sboru je více - včetně jeho učení - toho správného než v pořádku. A tím mám na mysli mnohem více. Samozřejmě to není dokonalé, ale jsem naprosto přesvědčen a odhodlán k přesvědčení, že starší JW a sbory JW JSOU SOUČASNÉ hvězdy a stánky s lampami Boha Krista. Jsem naprosto přesvědčen a věřím, že JW mají pravdu. [Už to máš? :)] Učený a osvětlený Moderátor tohoto webu také kdysi věřil, nebo se k této představě přihlásil - zdálo se to na více než 60 let. Běda,... Přečtěte si více "
Righty oh matthew 7.16
Dost spravedlivé, nebudete zde odcizeni za to, že uvedete, o čem upřímně věříte, že je pravda.
Ahoj Matthew, plně respektuji, odkud pocházíš, a mám k tobě jako bratru v Kristu nejhlubší lásku. Stránky jako tyto a dceřiná diskusní fóra jsou určena pro platformu pro bratry a sestry, kteří v určitých tématech dospěli k odlišnému porozumění. Nemyslím si, že by tu někdo, zvláště ne Meleti nebo Apollos, je povýšil nad své bratry, ve skutečnosti jsou oba stále v organizaci. Zjistíte, že mnozí zde (včetně mě) stále slouží jako průkopníci, starší atd. Jiní zvolili jinou cestu. Na základě... Přečtěte si více "
Před několika lety jsem navštívil bratra, který téměř úplně přestal chodit na shromáždění. Trpěl těžkými depresemi. Někteří z těch, kteří ho přijeli navštívit, navrhli, že pokud přijde na další schůzky, může jeho deprese ustat nebo se alespoň zmenšit. Doktrína samozřejmě spočívala v tom, že „shromáždění“ jsou místem, kde je Jehovův duch, a tím, že zůstal stranou, o něj přišel. Není nutné říkat, že toto učení způsobilo zhoršení jeho deprese. Párkrát týdně jsem si vypěstoval zvyk upadat, abych viděl, jak se mu daří a... Přečtěte si více "
Je to téma, které stojí za to být vášnivý.
Problém je v tom, že Organizace úspěšně namalovala v našich myslích rutinu, kterou bychom měli dodržovat, a že jakákoli odchylka od ní by nás přiměla cítit se provinile, nehodní atd. To má vážný psychologický dopad na každé JW na planetě, zejména na ty, kteří přesto zažili duchovní probuzení. Řídící orgán našel způsob, jak ovládat naši mysl, což nás nutí věřit, že duchovní činnosti uvnitř Organizace jsou vše, co dokazuje naši lásku k Bohu. Ale Písmo by řeklo jinak. Je čas přejít na to, co Bible skutečně říká, a ne držet se jako pijavice... Přečtěte si více "
Pokud jde o zodpovídání na schůzkách - cítil jsem, že to při komentování na schůzkách u některých poněkud podporovalo soutěžního ducha - zejména díky chytrým odpovědím, průkopnickým, pomocným průkopníkům, přimět vaše děti, aby odpovídaly, umisťovat více časopisů a knih atd. Byli jsme k tomu povzbuzeni - byl to důkaz, že dáváte najevo svůj pokrok?
Posloucháním těch, kteří se mezi námi ujali vedení, ukazujeme, jak si vážíme těchto „darů u lidí“, a svědčíme o naší lásce k Bohu a ke Kristu, vedoucímu sboru.
Tím by se kruh uzavřel: poslouchejte. Poslouchejte starší = CO = pobočka = GB.
Jehova nás upřednostnil s neocenitelnou výsadou sloužit jako jeho svědci
Služba otci (a jeho synovi ??) je otevřená všem. Není to příležitost pro pár vyvolených, která by v takovém případě byla nebo mohla být považována za civilní. bohužel taková prohlášení mají tendenci vytvářet mezi JW pocit nadřazenosti, když se srovnávají s jinými než JW.
Tak pravda, menrovi. To je zřejmé z nadužívání „privilegií“ v JW-speak. „Měl jsem privilegium být průkopníkem“ nebo „Měl jsem privilegium sloužit jako služební pomocník / starší / krajský dozorce“ nebo „Moje manželka a já jsme měli privilegium sloužit tam, kde je větší potřeba.“
Ach, takzvaná privilegia, která mě s tímto konceptem zbláznila. Nakonec to bylo naprosto hloupé. Všechno se stalo největším privilegiem, jaké by člověk mohl mít. Držením mikrofonu.? Povýšena na nejvyšší význam. Právě otevřeli dveře pro kritiky, aby mohli začít. Pokud všechno nebylo úplně v pořádku. I když je to dobrovolnická služba. Postoj nebyl skutečným oceněním. Pro jeho privilegium to udělat, dlužíte nám přístup, přestože jste dobrovolník . Bylo to jen očekáváno. A ive to nikdy neviděl nikde jinde... Přečtěte si více "
Myslím, že je to privilegium být schopen zde svobodně vyjadřovat 🙂
Stále čtu článek. Vidím hodnotu takového článku ... ... pro nově příchozí. Toto je studijní článek pro JW, kteří často studovali roky. V odstavcích 2–5 se snažíme vysvětlit, zda lze milovat Boha, kterého nevidíme… proč se ho ptát? Jeden by měl předpokládat, že JW to už ví, a proto se rozhodl dát se pokřtít. Myslím, že tento přístup (poskytující mléko jako studijní článek) je jedním z důvodů, proč většina JW ve skutečnosti neroste ve skriptálních znalostech. Pouze když se připojí k takovému fóru,... Přečtěte si více "
Jakmile jsou vaše oči otevřené a vzhůru, je to začátek.
To je začátek toho, co Kat? Prosím, upřesněte, budu pozorně naslouchat. 🙂
Mailman začátek cesty čtení Božího slova s otevřenou myslí bez vlivu WT na vše, co čtete, a spoléhání se na ducha Božího svatého, spíše na to, aby vám 7 muži věděli, že vám musí věřit, že všechno, co říkají, je pro Boha přijatelné .
Ahoj Kat, jsem s tebou na stejné stránce. Začal jsem to dělat od poloviny minulého roku. Bylo to poučné. Cítil jsem, že mi Duch aktivněji pomáhá. Bez strachu z Strážné věže jsem se cítil více inspirovaný a potěšen.
Myslím, že je téměř nemožné, ne-li nemožné, aby autoři WT neintegrovali myšlenky, které zvednou, lichotí nebo ctí organizaci, Věrného otroka nebo vedoucí sbor. V opačném případě. už to není Strážná věž. Začal jsem si všímat, nebo se mi otevřely oči, že Organizace obchází našeho Pána Ježíše Krista. Není to předpokládané uzurpování?
"Pokud je náš duch otevřený svému a není zahalen zaujatostí, pýchou ani strachem, odhalí se každému z nás." (Z aktualizovaného profilu)
Celý srdečně souhlasím. Díky za čas a úsilí na webu.
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby každý, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl věčný život ... (Jan 3:16) To je největší skutek lásky, jaký jsem poznal. Také za skutky lásky, které mi pomohly prohloubit můj osobní vztah s ním a jeho synem (Jan 17: 3). Moje nově nalezené znalosti se k tomuto vztahu přidaly v nemalé míře. Nepochybně mě miloval jako první, ale jak projevím své uznání? Je to moje neustálá modlitba i za to všechno... Přečtěte si více "
"Nepochybně mě miloval jako první, ale jak mám projevit své uznání?" I za všechny na tomto fóru a sesterských stránkách se neustále modlím, aby nás tento proces probuzení ještě více učinil křesťany ve svatosti a zbožnosti (2. Petra 3; 11) “
Amen!!
Z osobních důvodů jsem na toto téma velmi nadšený. Věřím, že když učíte lidi, že musí prokázat Bohu, že ho milují, také je neúmyslně naučíte, že Bůh je bude milovat jen na oplátku, jakmile bude přesvědčen, že je milovaný. Jak jsem zmínil ve svém dřívějším příspěvku, tato představa je v naprostém rozporu s tím, co se nachází v písmech. Bůh nás miloval první, než jsme si vůbec dokázali představit hloubku jeho lásky k nám a že realizace jeho nesmírné lásky k nám nás miluje... Přečtěte si více "
Dobrý příklad Yobec, děkuji.
Nemáš zač
yobec, našel jsem tento komentář tak povzbudivý, že jsem si našel čas na opravu několika pravopisných chyb. 🙂 Nechtěl jsem, aby vám něco zhoršilo vaše vynikající uvažování. Děkuju.
Neváhejte to udělat kdykoli. Angličtina je můj rodný jazyk. Také vám děkuji za tento web. Mám pocit, že sem patřím.
Váš komentář se mě dotkl yobec. S tím jste na místě. Kéž bych si to uvědomil před lety ... ..
To byste měli, kdyby se ilustrace objevila ve Strážné věži. Je však pochybné, že to někdy bude. Jejich agendě by to nesloužilo. Jejich ageda je pro nás, abychom přemýšleli, jestli se nám někdy daří dost.
Ilustraci jsem si opravdu užil. Díky Yobec.
Nemáš zač
Ahoj Yobec, dobré ráno. Jak dojemné ilustrace. Myslím, že Bůh náš Otec a náš Pán Ježíš Kristus MILUJÍ LÁSKA mnohem větší, než co naše mysl dokáže pochopit.
Máš pravdu. Vzpomínáte si na písmo, které říká „Je větší než naše srdce“?
Musíme dávat pozor, abychom kyvadlo příliš nepohnuli opačným směrem. Zatímco Bůh miluje svět a miluje nás, je zde část jeho lásky, která je podmíněna také naší láskou. Jedním koncem kyvadla jsou lidé, kteří jsou právníky pronásledováni, aby dělali XXX, jen aby získali Boží lásku. To není myšlenka z písem. Bůh nás miloval jako první. Na druhou stranu existuje mnoho biblických výrazů, dokonce i od našeho Pána Ježíše, který například ve Zjevení nabádá církev, aby SE VRACILA k lásce, kterou... Přečtěte si více "
Máš naprostou pravdu. Písma s vámi souhlasí, že musíme „zůstat v jeho lásce“. To však není určeno množstvím duchovních činností, do nichž sami zapojujeme. Je zajímavé poznamenat, že když Ježíš obviňuje sbor, že opustil lásku, kterou měli, nejprve uzná veškerou jejich práci.
"Klíčem je rovnováha."
Jak je to pravda, InNeedOfGrace. Znovu a znovu jsem zjistil, že průběh umírněnosti - hranice mezi těmito dvěma extrémy - je nejlepší. Pouze v „plodech ducha“ není žádné omezení, žádné omezení. (Gal. 5:22, 23)
Práce staví na nové osobnosti (osobě), (Efezským 4:24), ovoci ducha. Gal 5:22 ve srovnání s tělovými pracemi. Je to Jehova, kdo nás přitahuje ke svému Synu. Ježíš řekl: „Nikdo ke Mně nemůže přijít, ledaže by ho přitáhl Otec, který mě poslal: a vzkřísím ho poslední den.“ (Jan 6:44). Tak se chováme jeden k druhému bez ohledu na náboženství nebo národnost. Dobrý Samaritán je dobrým příkladem této lásky, kterou Ježíš ukázal, že je to nutné, láska je klíčem a... Přečtěte si více "
Odkdy musíme Bohu dokázat, že ho milujeme? Písma nám říkají, že Jehova prohledává celou Zemi, aby zjistil, jehož SRDCE je vůči němu úplné. Ano, prohledává srdce, nikoli představení. Po celá staletí sami sloužící náboženští vůdci používali tuto doktrínu „dokažte Bohu, že ho milujete“, aby přiměli své stáda dělat to, co by jim řekli. Láska, kterou máme k Bohu a jeho synovi, je pouhou odezvou v srdci, když si uvědomujeme, že „nejprve nás miloval“. Poté práce následují automaticky... Přečtěte si více "
Myslím, že pokud někdo opravdu chce vědět, co to znamená milovat Boha, nemůžeme udělat nic lepšího, než podívat se do 1stovského dopisu john. 1 john 5 v 3 dodržujeme jeho přikázání, ale nejsou to ani břemeno, a proto můžeme proč v 1 john 3 v 23 to je přikázání, že máme víru ve jméno svého syna a milujeme jeden druhého PLAIN AND SIMPLE. Strážná věž je zatěžující přidáním mnoha dalších věcí .. ???????? Kev
Připomínají mi další skupinu známou tím, že zvyšují zátěž a zbytečnou váhu svých konvertitů.
Když jsem dělal studie WT, vždy jsem je studoval zezadu dopředu. Můj mozek mi nějak říkal, abych nejprve určil cíl, než se dostanu k tématu. Tímto způsobem jsem se soustředil na odstavce, které se zdály duchovně nejvíce stimulující ... ty odstavce, které nám někdy chyběly, protože jsme prostě nevěnovali pozornost nebo nás přiměly pečlivěji zvažovat náš biblický postoj. Vždy si pamatuji jednoho spisovatele, který řekl: „Bible byla napsána, aby potěšila postižené a postihla pohodlné.“ Pořád za mnou přišla podivná sestra nebo bratr a zeptala se... Přečtěte si více "