Řekněme, že se k vám měl na ulici přiblížit muž a řekl vám: „Jsem křesťan, ale nevěřím, že Ježíš je Boží Syn.“ Co si myslíš Pravděpodobně vás zajímá, jestli ten muž ztratil rozum. Jak se někdo může nazývat křesťanem, když popírá, že Ježíš byl Boží Syn?
Můj otec vtipkoval: „Mohu si říkat pták a strčit si do klobouku Pírko, ale to neznamená, že můžu létat.“ Jde o to, že na něco nalepit štítek, to tak není.
Co kdybych vám řekl, že většina lidí, kteří si říkají Trinitarians, opravdu nevěří v Trojici? Označují se za „trinitáře“, ale ve skutečnosti tomu tak není. To se může zdát jako obzvláště odporné tvrzení, ale ujišťuji vás, že je podloženo tvrdými statistikami.
Ve studii z roku 2018, kterou provedli Ligonierova ministerstva a Life Way Research, v níž byli dotazováni 3,000 59 Američanů, vědci zjistili, že XNUMX% dospělých v USA věří, že „Duch svatý je síla, nikoli osobní bytost“.[I]
Když se jednalo o Američany s „evangelikální vírou“ ... průzkum zjistil, že 78% věří, že Ježíš byl první a největší stvořený Bohem Otcem.
Zásadním principem nauky o Trojici je, že existují tři rovnocenné osoby. Pokud je tedy Syn stvořen Otcem, nemůže se mu rovnat. A pokud Duch svatý není osoba, ale síla, pak v Trojici nejsou tři osoby, v lepším případě pouze dvě.
To ukazuje, že většina lidí, kteří věří v Trojici, tak činí, protože to je to, co učí jejich Církev, ale ve skutečnosti Trojici vůbec nerozumí.
Při přípravě této série jsem sledoval řadu videí od jednotlivců propagujících Trojici jako základní nauku křesťanství. V průběhu let jsem také diskutoval o Trojici při osobních setkáních se silnými zastánci doktríny. A víte, co je na všech těch diskusích a videích zajímavé? Všichni se zaměřují na Otce a Syna. Tráví nesmírné množství času a úsilí snahou dokázat, že Otec i Syn jsou oba stejný Bůh. Duch svatý je prakticky ignorován.
Nauka o Trojici je jako třínohá stolice. Je velmi stabilní, pokud jsou všechny tři nohy pevné. Ale odstraníte jen jednu nohu a stolice je k ničemu. V tomto druhém videu z naší série se tedy nebudu soustředit na Otce a Syna. Místo toho se chci zaměřit na Ducha svatého, protože pokud Duch svatý není osoba, pak neexistuje způsob, jak by mohl být součástí Trojice. Nepotřebujeme ztrácet čas hledáním na Otce a Syna, pokud nechceme přejít z výuky Trojice na dualitu. To je úplně jiný problém.
Trinitarians se vás pokusí přesvědčit, že doktrína sahá až do prvního století, a dokonce uvedou některé rané církevní otce, aby to dokázali. To ve skutečnosti nic nedokazuje. Na konci prvního století pocházela většina křesťanů z pohanského prostředí. Pohanská náboženství zahrnovala víru v Trojici bohů, takže by bylo velmi snadné zavést pohanské myšlenky do křesťanství. Historické záznamy naznačují, že debata o povaze Boha zuřila až do čtvrtého století, kdy nakonec zvítězili trinitaristé s podporou římského císaře.
Většina lidí vám řekne, že Trojice jako oficiální církevní doktrína vznikla v roce 324 nl na koncilu v Nicaea. To je často označováno jako Nicene Creed. Faktem však je, že nauka o trojici nevznikla v roce 324 nl v Nicaea. Poté se biskupové dohodli na dualitě Otce a Syna. Bylo by to více než 50 let, než byl do rovnice přidán Duch svatý. K tomu došlo v roce 381 nl na konstantinopolském koncilu. Pokud je v Písmu tak zjevná Trojice, proč biskupům trvalo více než 300 let, než kodifikovali Boží dualitu, a potom dalších 50, aby přidali Ducha svatého?
Čím to je, že většina amerických trinitaristů podle průzkumu, na který jsme se právě zmínili, věří, že Duch svatý je síla a ne osoba?
Možná k tomuto závěru dospějí kvůli téměř úplnému nedostatku dokonce nepřímých důkazů podporujících myšlenku, že Duch svatý je Bůh. Podívejme se na některé z faktorů:
Víme, že jméno Boha je YHWH, což v podstatě znamená „Já existuji“ nebo „Jsem“. V angličtině můžeme použít překlad Jehova, Jahve nebo Yehowah. Bez ohledu na to, jakou formu použijeme, uznáváme, že Bůh, Otec, má jméno. Syn má také jméno: Ježíš, nebo hebrejsky Yeshua, což znamená „YHWH Ukládá“, protože jméno Yeshua používá zkrácenou formu nebo zkratku pro božské Boží jméno, „Yah“.
Takže Otec má jméno a Syn má jméno. Jméno Otce se v Písmu objevuje téměř 7000 XNUMXkrát. Jméno Syna se objevuje asi tisíckrát. Duchu svatému ale není dáno vůbec žádné jméno. Duch svatý nemá jméno. Jméno je důležité. Co je první, co se o člověku dozvíte při prvním setkání s ním? Jejich jména. Osoba má jméno. Dalo by se očekávat, že osoba stejně důležitá jako třetí osoba Trojice, tedy osoba božství, bude mít jméno jako ostatní dva, ale kde to je? Duchu svatému se v Písmu nedává jméno. Tím však nekonzistence nekončí. Například nám bylo řečeno, abychom uctívali Otce. Bylo nám řečeno, abychom uctívali Syna. Nikdy nám není řečeno, abychom uctívali Ducha svatého. Bylo nám řečeno, abychom milovali Otce. Bylo nám řečeno, abychom milovali Syna. Nikdy nám není řečeno, abychom milovali Ducha svatého. Bylo nám řečeno, abychom věřili v Otce. Bylo nám řečeno, abychom věřili v Syna. Nikdy nám není řečeno, abychom věřili v Ducha svatého.
- Můžeme být pokřtěni Duchem svatým - Matouš 3:11.
- Můžeme být naplněni Duchem svatým - Lukáš 1:41.
- Ježíš byl naplněn Duchem svatým - Lukáš 1:15. Může být Bůh naplněn Bohem?
- Duch svatý nás může učit - Lukáš 12:12.
- Duch svatý může přinášet zázračné dary - Skutky 1: 5.
- Můžeme být pomazáni Duchem svatým - Skutky 10:38, 44 - 47.
- Duch svatý může posvěcovat - Římanům 15:19.
- Duch svatý v nás může existovat - 1. Korinťanům 6:19.
- K zapečetění vyvoleného Božího je použit Duch svatý - Efezským 1:13.
- Bůh do nás vloží svého Ducha svatého - 1. Tesaloničanům 4: 8. Bůh do nás Boha nevloží.
Ti, kteří si přejí podporovat Ducha svatého jako člověka, předloží biblické texty, které ducha antropomorfizují. Budou tvrdit, že jsou doslovné. Například budou citovat Efezanům 4:13, který hovoří o truchlení nad Duchem svatým. Budou tvrdit, že nemůžete truchlit nad silou. Že můžete jen truchlit nad člověkem.
S touto úvahou existují dva problémy. První z nich je předpoklad, že pokud dokážete, že Duch svatý je osoba, dokázali jste Trojici. Dokážu, že andělé jsou osoby, což z nich nedělá Boha. Mohu dokázat, že Ježíš je člověk, ale to z něj znovu nedělá Boha.
Druhým problémem tohoto uvažování je, že zavádějí takzvaný černý nebo bílý klam. Jejich úvahy zní takto: Buď Duch svatý je osoba, nebo Duch svatý síla. Jaká arogance! Opět odkazuji na analogii, kterou jsem použil v předchozích videích, když jsem se snažil popsat červenou barvu muži, který se narodil slepý. Neexistují žádná slova, která by to správně popsala. Pro toho slepce neexistuje žádný způsob, jak plně porozumět barvě. Dovolte mi ilustrovat potíže, kterým čelíme.
Na chvíli si představte, že bychom mohli vzkřísit někoho z doby před 200 lety a on byl právě svědkem toho, co jsem udělal. Měl by nějakou naději na správné pochopení toho, co se právě stalo? Slyšel by ženský hlas inteligentně odpovědět na mou otázku. Ale nebyla tam žádná žena. Bylo by to pro něj kouzlo, dokonce i čarodějnictví.
Představte si, že ke vzkříšení právě došlo. Sedíte doma ve svém obývacím pokoji se svým pra-pra-pra-pra-dědečkem. Zavoláte: „Alexo, ztlum světla a pusť nám hudbu.“ Najednou světla ztlumí a začne znít hudba. Mohl byste dokonce začít vysvětlovat, jak to všechno funguje způsobem, kterému by rozuměl? Ostatně, chápete vůbec, jak to všechno funguje samo?
Před třemi sty lety jsme ani nevěděli, co je to elektřina. Nyní máme auta s vlastním pohonem. Tak rychle naše technologie za tak krátkou dobu pokročila. Ale Bůh tu byl navždy. Vesmír je starý miliardy let. Jakou technologii má Bůh k dispozici?
Co je to Duch svatý? Nemám ponětí. Ale vím, co to není. Slepý muž možná nebude schopen pochopit, co je červená barva, ale ví, co to není. Ví, že to není stůl nebo židle. Ví, že to není jídlo. Nevím, co to Duch svatý ve skutečnosti je. Ale vím jen to, co mi říká Bible. Říká mi, že to jsou prostředky, které Bůh používá k uskutečnění všeho, čeho chce dosáhnout.
Uvidíte, že se dopouštíme falešného dilematu, černo-bílého klamu, když argumentujeme, zda je Duch svatý silou nebo osobou. Svědkové Jehovovi například tvrdí, že je to síla, jako je elektřina, zatímco trinitáři tvrdí, že je to člověk. Učinit jedno nebo druhé znamená nevědomky se zapojit do formy arogance. Kdo máme říci, že nemůže existovat třetí možnost?
Tvrzení, že je to síla jako elektřina, je sophomoric. Elektřina sama o sobě nemůže nic dělat. Musí fungovat v zařízení. Tento telefon je napájen elektřinou a dokáže spoustu úžasných věcí. Ale síla elektřiny sama o sobě nemůže dělat nic z těchto věcí. Pouhá síla nemůže dělat to, co dělá svatý duch. Ale ani tento telefon sám o sobě nedokáže nic udělat. Vyžaduje, aby to člověk ovládal, používal. Bůh používá Ducha svatého k tomu, aby dělal, co chce. Je to tedy síla. Ne, je to mnohem víc než to. Je to osoba, ne. Kdyby to byla osoba, měla by jméno. Je to něco jiného. Něco víc než síla, ale něco jiného než člověk. Co je to? Nevím a nepotřebuji vědět víc, než potřebuji vědět, jak mi toto malé zařízení umožňuje konverzovat a vidět přítele žijícího na druhé straně světa.
Jak se tedy vracíme k Efezanům 4:13, jak je možné truchlit nad Duchem svatým?
Abychom na tuto otázku odpověděli, přečtěte si Matouše 12:31, 32:
"A tak vám říkám, každý druh hříchu a pomluvy může být odpuštěn, ale rouhání proti Duchu nebude odpuštěno." Každému, kdo řekne slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno, ale každému, kdo mluví proti Duchu svatému, nebude odpuštěno, ani v tomto, ani v příštím věku. “ (Matouš 12:31, 32 NIV)
Pokud je Ježíš Bohem a vy se můžete rouhat Ježíši a stále vám bude odpuštěno, proč je tedy možné, že se nebudete moci rouhat také Duchu svatému a bude vám odpuštěno, za předpokladu, že svatý duch je také Bůh? Pokud jsou oba Bohem, pak se rouhání jeden rouhá druhému, že?
Pokud však pochopíme, že se nejedná o osobu, ale spíše o to, co představuje Duch svatý, můžeme to pochopit. Odpověď na tuto otázku odhaluje další pasáž, kde nás Ježíš učí o odpuštění.
"Pokud tvůj bratr nebo sestra hřeší proti tobě, pokárej je; a budou-li činit pokání, odpusťte jim. I když proti vám zhřeší sedmkrát za den a sedmkrát se k vám vrátí a řeknou: „činím pokání,“ musíte jim odpustit. “ (Lukáš 17: 3, 4 SNV)
Ježíš nám neříká, abychom všem a komukoli odpustili, ať už se děje cokoli. Dává podmínku našemu odpuštění. Máme svobodně odpouštět, pokud osoba, jak se říká, „činí pokání“. Odpouštíme lidem, když činí pokání. Pokud nejsou ochotni činit pokání, pak bychom pouze umožnili odpuštění špatnému chování.
Jak nám Bůh odpouští? Jak se na nás vylévá jeho milost? Jak jsme očištěni od svých hříchů? Duchem svatým. Jsme pokřtěni Duchem svatým. Jsme pomazáni Duchem svatým. Jsme zmocněni Duchem svatým. Duch produkuje nového člověka, novou osobnost. Produkuje ovoce, které je požehnáním. (Galaťanům 5:22) Stručně řečeno, je to Boží dar, který nám byl svobodně dán. Jak proti tomu zhřešíme? Vržením tohoto nádherného daru milosti zpět do Jeho tváře.
"Jak přísněji si myslíte, že si někdo zaslouží být potrestán, kdo pošlapal Božího Syna pod nohama, kdo považoval za nesvatou věc krev smlouvy, která je posvěcovala, a který urazil Ducha milosti?" (Hebrejcům 10:29 NIV)
Zhřešíme proti Duchu svatému tím, že vezmeme dar, který nám Bůh dal, a dupeme po něm. Ježíš nám řekl, že musíme odpouštět tak často, jak lidé k nám přicházejí a činí pokání. Pokud však nebudou činit pokání, nemusíme odpouštět. Osoba, která hřeší proti Duchu svatému, ztratila schopnost činit pokání. Vzal dar, který mu Bůh dal, a celý ho pošlapal. Otec nám dává dar Ducha svatého, ale to je možné jen proto, že nejprve nám dal dar svého Syna. Jeho Syn nám dal svou krev jako dar, aby nás posvětil. Skrze tu krev nám Otec dává Ducha svatého, aby nás umyl od hříchu. To vše jsou dary. Duch svatý není Bůh, ale dar, který nám Bůh dává za naše vykoupení. Odmítnout to znamená zavrhnout Boha a ztratit život. Odmítáte-li svatého ducha, zatvrdili jste své srdce, takže již nemáte schopnost činit pokání. Žádné pokání, žádné odpuštění.
Třínohá stolice, která je naukou o Trojici, závisí na tom, že Duch svatý není jen člověk, ale sám Bůh, ale neexistují žádné biblické důkazy, které by takové tvrzení podporovaly.
Někteří by mohli citovat Ananiášovu zprávu ve snaze najít v Písmu něco pro jejich myšlenku. Zní:
"Potom Petr řekl:" Ananiáši, jak to, že Satan tak naplnil tvé srdce, že jsi lhal Duchu svatému a nechal si pro sebe část peněz, které jsi dostal za zemi? Nepatřilo vám to před prodejem? A poté, co byl prodán, nebyly peníze k dispozici? Co tě přimělo myslet na to, že děláš takovou věc? Nelhal jsi jen lidem, ale Bohu. “ (Skutky 5: 3, 4 SNC)
Důvod, který se zde používá, je ten, že protože Peter říká, že lhali jak Duchu svatému, tak Bohu, Duch svatý musí být Bohem. Dovolte mi ilustrovat, proč je tato úvaha chybná.
Ve Spojených státech je v rozporu se zákonem lhát agentovi FBI. Pokud vám zvláštní agent položí otázku a vy mu lžete, může vás obvinit ze zločinu lhaní federálnímu agentovi. Viníte ze lhaní FBI. Ale nelhal jsi FBI, lhal jsi jen muži. Tento argument vás nedostane z potíží, protože zvláštní agent zastupuje FBI, takže tím, že jste mu lhali, jste lhal FBI a protože FBI je Federální úřad, lhal jste také vládě Spojené státy. Toto tvrzení je pravdivé a logické, a co víc, všichni jej přijímáme a uznáváme, že ani FBI, ani vláda USA nejsou vnímající bytosti.
Ti, kdo se snaží pomocí tohoto úryvku propagovat myšlenku, že Duch svatý je Bůh, zapomínají, že první, komu lhali, byl Petr. Tím, že lhali Petrovi, lhali také Bohu, ale nikdo si nemyslí, že je Peter Bohem. Tím, že lhali Petrovi, také pracovali proti Duchu svatému, kterého na ně Otec při jejich křtu předtím vylil. Nyní pracovat proti tomuto duchu znamenalo pracovat proti Bohu, ale duchem nebyl Bůh, ale prostředky, kterými je posvětil.
Bůh vysílá svého svatého ducha, aby uskutečnil všechny věci. Bránit se znamená bránit se tomu, kdo to poslal. Přijmout to znamená přijmout toho, kdo to poslal.
Abychom to shrnuli, Bible nám říká, že je od Boha nebo od Boha nebo poslána Bohem. Nikdy nám neříká, že Duch svatý je Bůh. Nemůžeme přesně říci, co je Duch svatý. Ale pak nemůžeme ani přesně říci, co je Bůh. Takové znalosti jsou tak nad rámec porozumění.
Když už jsme to řekli, nezáleží na tom, že nemůžeme přesně definovat jeho povahu. Důležité je, že chápeme, že nám nikdy není přikázáno uctívat to, milovat to, ani tomu nedůvěřovat. Máme uctívat, milovat a věřit v Otce i Syna, a to je vše, o co si musíme dělat starosti.
Je zřejmé, že Duch svatý není součástí žádné Trojice. Bez ní nemůže existovat Trojice. Možná dualita, ale Trojice, ne. To je v souladu s tím, co nám Jan říká o účelu věčného života.
Jan 17: 3 nám říká:
"Nyní je to věčný život: aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a Ježíše Krista, kterého jsi poslal." (NIV)
Všimněte si, že není žádná zmínka o poznávání Ducha svatého, pouze Otec a Syn. Znamená to, že Otec i Syn jsou oba Bohem? Existuje božská dualita? Ano i ne.
Tímto tajemným prohlášením zakončíme toto téma a v dalším videu pokračujme v diskusi analýzou jedinečného vztahu, který existuje mezi Otcem a Synem.
Děkuji za sledování. A děkuji za podporu této práce.
_________________________________________________
[I] https://www.christianitytoday.com/news/2018/october/what-do-christians-believe-ligonier-state-theology-heresy.html
První část vaší disertační práce se zabývá počtem evangelikálních křesťanů, kteří se již nedrží ortodoxní trinitářské doktríny, což by nepřekvapilo žádného křesťana, který se této víry drží, protože jsme si dobře vědomi, kam křesťanstvo směřuje. I když souhlasím se statistikami, domnívám se, že vám to jen ukazuje úroveň biblické gramotnosti, která je v moderních církvích, mnozí už své bible neučí a jen málo z nich se učí nauce, je to důsledek toho, že se takzvaná církev stává sekularizovaný. Jak říkáte, ani neví, jaký je termín... Přečtěte si více "
Děkujeme za tuto analýzu videa. Velmi si toho vážíme, protože bude sloužit jako vodítko pro budoucí videa. Podívám se na některou z knih J. Whitea. Ukázali jste, že rád nabízí svůj názor jako fakt, ale mnohem více nás zajímá, co lze dokázat z Písma. Jsem na něco zvědavý. Zdá se, že věříte - opravte mě, pokud jsem to nepochopil -, že Ananias a jeho manželka nelhali žádným lidem, ale pouze Bohu. Když tedy dali dar apoštolům, pokud neřekli nic o tom, že dali vše, co měli, jak přesně to udělali... Přečtěte si více "
Jak to Peter věděl? Myslel bych, že to bylo kvůli Boží vševědoucnosti, Bůh očividně věděl o jejich podvodu, byl tedy Peter informován Bohem? Písma jsou tichá, protože mohlo dojít ke klamu, že Ananiáš a Zafira museli souhlasit s tím, že poskytnou veškerý výtěžek, ale něco změnilo jejich názor (Satan). Peter říká, že nelhali lidem, ale Bohu, mysleli si, že jejich podvodem byl apoštol a ostatní, připouštím to jako možnost. Zjevně si mysleli, že to nikdo nebude vědět, jejich podvodem byl nakonec Bůh, který to věděl. Samozřejmě,... Přečtěte si více "
Vážně hájíte svůj postoj, že neřekli lži žádným lidem? Nevidíte ani možnost, že překlad jako NIV přesně vyjadřuje význam? "Nelhal jsi jen lidem, ale Bohu." NIV „Neklamali jste [jednoduše] lidem, ale Bohu.“ AB Ve skutečnosti tato věta nedává žádný smysl, ledaže by do té lži byli zapojeni i muži. Jen abych vám to ukázal - a je mi úžasné, že vám to musím ukázat - kdyby Petr řekl: „nelhal jste... Přečtěte si více "
Ano, to bylo kruté vzhledem k tomu, že jsem to připustil.
Grk „mužům“. Pokud by se Petrova poznámka týkala pouze apoštolů, byl by vhodný překlad „lidem“. Pokud však (jak je pravděpodobné) bylo učiněno opatření, které udělalo dojem na celý sbor (který by pravděpodobně byl svědkem daru nebo o něm věděl), pak je vhodnější obecnější „lidem“, protože v publiku by byli zahrnuti oba muži a ženy.
Biblická studia Press. (2005). NET Bible První vydání; Bible. Angličtina. NET Bible .; NET Bible. Biblická studia Press.
Ve skutečnosti jste to nepřiznali, ale pouze jste to uznali jako možnost. Jde o to, že hrozí, že se při tom všem sem a tam ztratí, že protože lhali lidem a skrze tyto lidi lhali Bohu, nemůžeme rozumně a bez dvojznačnosti dospět k závěru, že svatým duchem je Bůh, protože lhát lidem (odlišným od osoby Boží) představovalo lži Bohu, potom rozumně lhát svatému duchu (odlišovat se od osoby Boží) také představuje stejně jako lhát Bohu. Přiznávám, že to není důkaz... Přečtěte si více "
Je těžké vám odpovědět, protože jste nevěděli, v co věříte, že je Duch svatý. Pokud z odkazů v písmech, které jsem dal o osobě Ducha svatého, pak není žádná „dvojznačnost“ pro mě, Duch svatý je osoba, a tedy Bůh; a jako takový byl lhán primárně a lidem sekundárně (je tu můj ústupek ;-). Nejednoznačnost spočívá ve vás, pokud jde o povahu Ducha svatého. Pokud je Duch svatý nějakou silou, jak naznačují Jw, pak byste měli pravdu, je to nemožné... Přečtěte si více "
Držel jsem naději, že alespoň připustíte dvojznačnost obsaženou v této pasáži, i když se nedivím, že nemůžete.
Ach ano, připouštím dvojznačnost v této pasáži Ericu, odpusť mi, pokud jsem to nedal jasně najevo. A je „více“, než je možné, že zahrnoval další lidi, poznámky NET, které jsem zveřejnil, to jasně ukazují. Chápu však tuto pasáž tak, že Ananiáš a Zafira se spikli ve svém srdci / mysli, byli tak krátkozrakí, že si mysleli, že jejich podvod je před lidmi a nikdo se to nedozví. Věřím, že nadpřirozeně Bůh odhalil jejich podvod Petrovi a poté se o tom dozvěděl sbor. Peter poukazuje na to, že jejich podvod byl k Bohu, a ne k lidem... Přečtěte si více "
Soukromý řekl: "Kapitáne, právě jsme dostali zprávu z velitelství." "Co zpráva říká, soukromá?" Soukromý odpověděl: "Zpráva říká, že máme okamžitě rozbít tábor." Protože zpráva něco říká a vydává příkaz, musí to být člověk. "V noci jsem slyšel hlas, který říkal:" Doporučuji vám, abyste stáli a poslouchali. "" Hlas musí být člověk, protože mluví v první osobě a dává mi příkaz. " Pomocí vaší logiky musí být tvrzení pravdivá. Pokud si přečteme kontext Skutků 13: 2, zjistíme, že učedníci byli... Přečtěte si více "
Vezměte soukromého pryč a máme dopis, který může mluvit? Mluvil někdo jménem Ducha? Vyšel hlas ze vzduchu? Pokud hlas komunikuje, musel mít agenturu, pojďme se zapojit a uvidíme, co se stane. John v noci řekl: „Přikazuji ti, abys stál a poslouchal.“ Hlas zazněl od Jana, proto musí být John osobou, protože mluví v první osobě a dává mi příkaz. Logika stojí a tvrzení je pravdivé. Přečteme-li kontext Skutků 13: 2, zjistíme... Přečtěte si více "
Potvrzujete tedy, že hlas nebo zpráva pochází od osoby, ale hlas nebo zpráva není touto osobou, přestože se na ni odkazuje se stejnou gramatickou strukturou, která by se použila, kdyby „osoba“ nahradila „hlas“ nebo „zprávu “. Stejně tak Duch svatý není osoba, ale představuje osobu Boží. Jak říkáme „Boží hlas“, říkáme „Boží duch“.
Zbytek ignoruji, protože jste neodpověděli na mou otázku, a nyní jste na řadě, abyste odpověděli.
Aby však byla Trojice pravdivá, Ježíš nemohl být mužem, ale Bohem. Nemohl opustit své božství 33 a půl roku. To je místo, kde se nauka opravdu stává nesmyslnou a vaše vysvětlení, stručně řečeno, prostě nefunguje. Pokud jde o Římanům 1:2, abych přijal váš názor na jakékoli úrovni, musím přijmout ztvárnění Bible přeložené trinitaristy, kteří si vezmou slovo phronéma, což znamená „myšlenka, účel, aspirace“ a vykreslí ji jako mysl, kterou lze doslovný (mozek ve funkci) nebo metaforický. Vše, co jste dosud „důkazem“, vyžaduje interpretaci a odvození. Stěží... Přečtěte si více "
Nevidíte žádnou z mých odpovědí, došlo k problému?
Pokud odpovíte na otázku v Římanům 8:17, můžeme pokračovat se zbytkem.
Cenzurujete mě?
Ano, samozřejmě. Tento web nebyl vytvořen proto, aby měl každý z osobního hlediska mýdlovou schránku, ze které bude kázat. Myslel jsem, že by to bylo jasné. Pokud se chcete zapojit do diskuse nebo debaty o biblickém tématu, musíte dodržovat pokyny pro stránky (viz FAQ) Jedním z klíčových je požadavek plně a rozumně odpovědět na otázku, která by mohla být nepříjemná, protože její zodpovězení by ohrozilo váš argument.
Zůstanu tedy vyvrácení na youtube. Ahoj.
Chápu.
Rozumím. Byl bych schválil vaši poslední odpověď, kdybyste se zapojili do otevřené a upřímné diskuse o Římanům 8:17, místo toho, abyste pokračovali v prosazování více „důkazních textů“.
Takže říkáte: A moje názory nebyly osobním hlediskem, byly odvozeny řeckými gramatiky a teology, kteří rozumějí časům v původních jazycích, aby přišli se správným významem. Stále se držíte svého úhlu pohledu nad překlady řeckých odborníků na Řím 8:27?
V 1 Kor. 1:10 je nám řečeno, abychom byli sjednoceni ve „stejné mysli“ (ře. Auto noi). Jelikož se odkazuje na jedinou mysl, je to důkaz, že kdykoli je použita „mysl“, vztahuje se to na osobu, a nikoli v obrazném smyslu?
I zeď důkazních textů najednou se nazývá technika Gish Gallop. Gish gallop /ˈɡɪʃ ˈɡæləp/ je rétorická technika, ve které se osoba v debatě pokouší přemoci svého protivníka tím, že poskytuje nadměrné množství argumentů bez ohledu na přesnost nebo sílu těchto argumentů. V podstatě jde o upřednostňování kvantity vlastních argumentů na úkor kvality zmíněných argumentů. Termín byl vytvořen v roce 1994 antropoložkou Eugenie Scottovou, která jej pojmenovala po americkém kreacionistovi Duane Gishovi a tvrdila, že Gish tuto techniku často používal, když zpochybňoval vědecké poznatky.... Přečtěte si více "
Jak si můžete rozmyslet „Dává podmínku našemu odpuštění.“ s tímto ?: Mat 7: 1-2 LEB 1 „Nesuďte, abyste nebyli souzeni. 2 Nebo jakým soudem soudíte, budete souzeni a jakou mírou měříte, bude měřeno vám. Lukáš 6:27 ESV „Ale já vám, kteří slyšíte, říkám: Milujte své nepřátele, činte dobro těm, kteří vás nenávidí, Marek 11:25 ESV A kdykoli se modlíte, odpusťte, máte-li něco proti komukoli, aby váš Otec také kdo je v nebi, může vám odpustit... Přečtěte si více "
Ahoj Adam, myslíš si, že snad žádné odpuštění pokání není standardem, který Bůh nepředepisuje? Na příkladu nám dal Pán Ježíš „A odpusť nám naše dluhy,
Jak odpouštíme našim dlužníkům. “
Samozřejmě musíme svým dlužníkům odpustit, ale na základě zásady, kterou Ježíš uvedl jinde. Odpouštíme našim dlužníkům, když žádají o odpuštění. Pamatujte, že před tvrzením založeným na jednom verši musíme zvážit harmonii celé Bible. Jinak se zapojujeme do eisegeze, což nás dostalo do problémů v organizaci.
Kromě Písma, o kterém už víte, o kterém se diskutuje, zvažte podobenství uvedené v Matoušovi 18: 23–35. Zjistíte, že v obou případech zúčastnění otroci žádali o odpuštění.
Ano. Souhlasím, pokání (Gk metanoia), změna myšlení, je vždy podmínkou odpuštění, proto nemohu pochopit, když slyšíme o některých křesťanech, kteří jen letmo říkají „odpouštím“, když se pachatel nemohl starat méně, musí dojít ke změně srdce, musíme být vždy připraveni odpustit, ale pouze tehdy, když si člověk rozmyslí o své nerozvážnosti.
Exo 31:18 LEB A když s ním promluvil na hoře Sinaj, dal Mojžíšovi dvě desky svědectví, kamenné desky, napsané PRSTEM BOŽÍ Luk 11:20 LEB. Ale kdybych démony vyhnal Prstem BOŽE, pak na vás přišlo Boží království! Mat 12:28 LEB Ale pokud vyhnal démony DUCHEM BOŽÍM, pak na vás přišlo Boží království! Svatý duch je tedy prstem boha nebo toho, jak dělá věci. Jeho prst je on, stejně jako můj prst jsem já.... Přečtěte si více "
Děkuji ti za to, Adame. Vynikající!
Má Bůh prsty? A co paže Páně? Rameno Páně je antropomorfní jazyk popisující Boha.
Další vynikající článek, Eric. Klíčem k dobré výuce je jednoduchost a právě jste to udělali. Často jsem říkal, že Bible je plná svatého ducha, jak je naznačeno v Židům 4:12. Je plný Božích myšlenek, tak jednoduchých. Miloval jsem vaši analogii, že pro slepce červená není stůl ani židle. Možná to nebudeme schopni vysvětlit, ale přiblížili jste se velmi blízko. . Čím více se snažíme vysvětlit svatého ducha, tím větší nepořádek uděláme. Přijměte Boží dar a buďte... Přečtěte si více "
Ahoj Eric. Skvělý článek a video. Všiml jsem si od těch, kteří komentovali, že Trojice je velmi milovaná nauka mnoha lidí. Určitě jste vypadali, že šlapete na mnoho prstů. Jako křesťané by mělo být naším přáním představit to, čemu Ježíš učil, a určitě mu nevkládat slova do úst. Jednou z námitek, která byla vznesena vícekrát, je to, že Nový zákon nikdy nehovořil o Otci jako o Jehovovi. Někteří podle všeho tvrdí, že bychom vkládali slova do úst Ježíše, kdybychom řekli, že řekl, že Jehova je Otec, a ne jen... Přečtěte si více "
Děkuji za odkaz a uvažování, Jerome. Spot on!
Izajáš 54:13. Ne všechny překlady mají tetragrammaton. Myslím, že někteří mají Pána (s odkazem na tetragrammaton) a jiní Boha. Pokud se budeme držet dostupných rukopisů, na nichž je založen NT, můžeme jen uzavřít, že není vidět Ježíše, který by zmínil jméno. Ano, možná zmínil jméno, ale žádný důkaz. V současné době stále přemýšlím, proč Boží jméno není jasně uvedeno v dostupných rukopisech, zatímco všechna ostatní jména (dokonce i jména velkého oponenta) jsou zobrazena.
Nevidím problém s tím, že Ježíš volá Otce Jahve, jako vtěleného muže by nebyl ateistou.
Pokud jde o dostupné řecké rukopisy, které máme k Janovi 6:45, máte pravdu, když říkáte, že tetragrammaton se neobjevuje, protože všechny obsahují kurios. Chtěl jsem však říci, že Ježíš citoval Izajáše 54:13, který v té době obsahoval tetragrammaton, ať už v hebrejštině nebo v řecké Septuagintě. Ježíš řekl, že osobou jménem YHWH v tomto verši byl otec. To, zda při této příležitosti vyslovil jméno, je v tuto chvíli nezodpovědné. Možná tomu tak nebylo kvůli extrémním pietním názorům, které vyučují farizeové. Ale nemyslím si to... Přečtěte si více "
Trinitaristé ve skutečnosti věří, že Otec, Syn a Duch svatý jsou jediní Jehovovi. Jehova je kategorie Elohim, existuje pouze jeden pravý Elohim, a to je Jehova.
Bamba64, zdá se, že váš komentář naznačuje, že přijímáte, že existují různé kategorie Elohim. Pokud, jak říkáte, Jehova je kategorií Elohim, neznamenalo by Ježíšovo prohlášení v Janovi 17: 3, že v této kategorii je pouze Jehova?
Chtěl jsem tím říci jen otec, protože k tomu se Ježíš modlil a nazýval ho jediným pravým Bohem.
Musíte studovat inkarnaci, protože na tomto blogu nesmím kázat, bránilo by vaše chápání 1 Kor 8: 6, že Otec je Pán. Pokud ne, proč ne?
Obávám se, když slyším někoho mluvit o kázání ostatním. Diskuse o Písmu je jedna věc, ale kázání vyvolává obrazy kazatelny nebo plošiny a všech škod, které z toho vzešly.
Myslím, že by vám bylo dovoleno sdílet váš názor na Písmo. Ne všichni souhlasíme se vším na tomto webu, ale sdílíme náš výzkum a porozumění s cílem odhalit pravdu. Naše příspěvky jsou pozitivní a smysluplné, jak by Ježíš chtěl, abychom byli ne bojovný. (2. Tim. 2:24) Pokud se tedy chcete podělit o svůj pohled na inkarnaci a o tom, jak to ovlivňuje vaše chápání Jana 17: 3, nevadilo by mi sdílet, jak rozumím bodu, který Pavel dělal v 1. Kor. . 8: 6
Ahoj Eric, to bylo dobře promyšlené. To, co jsem četl od trinitaristů, se obvykle stává bažina, rozdrtí se na lepkavém zastavení a poté vyvrcholí zoufalým: „Je to záhada!“ Člověk by neměl vyžadovat, aby jiný člověk věděl více o svatém duchu, než co poskytuje Bible. Žádný člověk by neměl brát na sebe (nebo na sebe), aby poskytl ostatním lidem znalost svatého ducha nad rámec toho, co nám Bůh dal v Bibli. Někteří lidé to však předpokládají. Díky nim vypadají pošetile. „Není naší prací“ vědět více o svatém... Přečtěte si více "
Právem bylo poznamenáno, že Duch svatý není Bůh. V Písmu je Duch svatý označován jako „Jehovův duch“ nebo „Boží duch“, což naznačuje, že patří Bohu. Pokud jde o argumenty, že Duch je člověk, protože ho můžete truchlit, je třeba zdůraznit, že ve Starém zákoně v Izajášovi 63:10 čteme, že Izraelité se vzbouřili a také „truchlili nad Jeho Duchem svatým“. ačkoli nikdo z nich nevěřil, že Duch svatý je třetí osobou Boží. Pokud jde o jméno Ducha svatého, slyšel jsem výklad, který... Přečtěte si více "
Proč ne? Mnoho jmen v písmech má význam; vezměte Izáka, což znamená smích.
Dobrý den Eric .. vaše diskuse na téma svatého ducha byla otevřením očí, vzpomínám si na výrok Nehemjáše Gordona „nemůžeme dát Boha do krabice“ dobře jsem přijal, že Ježíš je božství, ale nerovná se Otci nebo Všemohoucímu Tvůrce. Mimochodem, jsem praktikující svědek Jehovův, mnoho ExJW mi říká PIMO, ale nejsem, protože stále věřím, že strážní věž by mohla změnit svou politiku a odhodit centrální víru v roce 1914. Ke všem videím EXJW na youtube právě teď je zobrazen váš kanál víc lásky. Doufám, že naše... Přečtěte si více "
Ježíš se nerovná Otci ve svém inkarnačním stavu, ale když je oslaven, je nazýván Všemohoucím Bohem a prvním a posledním významem je věčný (Zj 1).
S tímto nesprávně použitým Písmem se budu zabývat v jednom z videí, abychom s ním teď neztráceli čas
Těšit se na to.
Ahoj Ericu!
Dobrý kus x díky x
Čtu „Když se Ježíš stal Bohem“ (již potřetí).
Pojednává o době, kdy zemřel Constantius II. A Julian převzal ...
Jak někdo, kdo studoval tuto dobu, může stále věřit, že tito lidé představují Pána, je mimo mě ... a co je horší, nikdy nepochybovat ... ?!
Mluvte o tom, že „vzdorujete Duchu svatému…“…