Czytanie Biblii w tym tygodniu obejmuje rozdziały od 10 do 12 Księgi Daniela. Ostatnie wersety rozdziału 12 zawierają jeden z bardziej zagadkowych fragmentów Pisma Świętego.
Aby ustawić scenę, Daniel właśnie skończył obszerne proroctwo o królach północy i południa. Ostatnie wersety proroctwa z Daniela 11:44, 45 i 12: 1-3 przedstawiają jedyną część, która jeszcze się nie wypełniła w naszych czasach. Początkowe wersety rozdziału 12 opisują Michała, wielkiego księcia, występującego w obronie swego ludu w czasie udręki, którą rozumiemy jako Wielki Ucisk. Następnie wydaje się, że Daniel ma rozszerzenie tej wizji, w której biorą udział dwaj mężczyźni, po jednej po obu stronach strumienia, którzy rozmawiają z trzecim mężczyzną. Trzeci mężczyzna jest opisany jako znajdujący się nad wodami. Księga Daniela 12: 6 opisuje jednego z dwóch mężczyzn, którzy pytają trzeciego mężczyznę: „Jak długo potrwa koniec cudów?”
Biorąc pod uwagę, że Daniel właśnie opisał zadziwiającą sekwencję wydarzeń, których kulminacją był największy ucisk w historii ludzkości, można spokojnie założyć, że są to wspaniałe rzeczy, o które pyta ten anioł. Anioł chce wiedzieć, kiedy to wszystko się skończy. (1 Piotra 1:12)
W odpowiedzi mężczyzna nad wodami odpowiada: „To będzie na wyznaczony czas, wyznaczony czas i pół. A gdy tylko skończy się rozpędzanie mocy świętego ludu na kawałki, wszystkie te rzeczy dobiegną końca. ”(Dan. 12: 7)
Co byś to miał na myśli?
Nie wdając się w spekulacje, można śmiało powiedzieć, że nastąpi 3 ½-krotny okres - symboliczny lub dosłowny - po którym moc świętego ludu zostanie rozbita na kawałki. Otóż, wyrażenie „rozbita na kawałki” lub jego odmiany, występuje 23 razy w Pismach Hebrajskich i zawsze odnosi się do zabicia lub zniszczenia kogoś lub czegoś. (Możesz to sprawdzić samodzielnie, korzystając z funkcji „wyszukiwania” w Bibliotece WT, używając „myślnika *” - bez cytatów - do wyszukiwania). Tak więc moc świętego ludu jest niszczona, zabijana lub niszczona. Potem wszystko, co przepowiedział Daniel, dobiegnie końca.
Patrząc na kontekst, jasne jest, że cudowne rzeczy, o których wspominał Anioł, to ostatnia część, którą Michael wstał w tak trudnej sytuacji, jak nigdy wcześniej. Jezus użył tej samej frazeologii, aby opisać Wielki Ucisk, który, jak rozumiemy, dotyczy zniszczenia Babilonu Wielkiego. Tak więc rozkołysanie mocy świętego ludu, które doprowadza wszystkie rzeczy do końca, musi nastąpić w przyszłości, ponieważ oznacza koniec cudownych rzeczy, które obejmują zniszczenie Babilonu Wielkiego, co jest wydarzeniem z pewnością przyszłym.
W dzisiejszych czasach mamy znacznie więcej do zrobienia niż Daniel, więc zrozumiałe jest, że był zdezorientowany i dlatego zadał dodatkowe pytanie.
„O mój panie, jaka będzie ostateczna część tych rzeczy?” (Dan. 12: 8)
Mówi się mu tak wiele słów, że nie do niego należy wiedzieć. „Idź, Danielu, bo słowa zostały utajnione i zapieczętowane aż do czasu końca”. Jednak wydaje się, że anioł rzuca temu bardzo pożądanemu człowiekowi ostatnią proroczą ciekawostkę - i tak dochodzimy do sedna naszego stanowiska:
(Daniel 12: 11, 12) 11 „A od tego czasu stała
Ponieważ anioł właśnie zapytał, ile czasu minie, aż te rzeczy się skończą, a ponieważ Daniel dodał pytanie o to, co będzie końcową częścią tych rzeczy, można słusznie założyć, że dni 1,290 i 1,335 są powiązane z rozbicie mocy świętego ludu na strzępy i dlatego przychodzi w czasie, gdy „wszystkie te rzeczy dobiegają końca”.
To wszystko wydaje się całkowicie logiczne, prawda?
Czy takie jest nasze oficjalne rozumienie Pisma Świętego? Nie jest. Jakie jest nasze oficjalne rozumienie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, załóżmy najpierw, że oficjalne zrozumienie jest poprawne i dlatego będzie trwać w Nowym Świecie. W którymś momencie w Nowym Świecie Daniel zmartwychwstanie.
(Daniel 12: 13) 13 „A ty sam idź do końca; i odpoczniesz, ale pod koniec dni staniesz w obronie swego losu. ”
Prawdopodobnie bardzo bezpiecznym założeniem jest stwierdzenie, że jedną z pierwszych rzeczy, o których Daniel będzie chciał się dowiedzieć po zmartwychwstaniu, będzie to, jak spełniły się jego prorocze słowa. Zakładając, że nasze oficjalne nauczanie jest poprawne, oto jak mogłaby potoczyć się ta rozmowa:
DANIEL: „A jaki był wyznaczony czas, wyznaczone i pół godziny?”
USA: „To był dosłownie okres trzech i pół roku”.
DANIEL: „Naprawdę i kiedy to się zaczęło?”
USA: „W grudniu 1914 r.”
DANIEL: „Fascynujące. A jakie wydarzenie zapoczątkowało jego początek? ”
USA: „No cóż, właściwie żadnego wydarzenia”.
DANIEL: "Ale czy w tym roku nie było naprawdę wielkiej wojny?"
USA: „Właściwie było, ale zaczęło się w październiku, a nie w grudniu”.
DANIEL: „A więc grudzień 1914 r. Był znany z czasów, kiedy potęga świętego ludu została rozbita na kawałki?”
USA: „Nie”
DANIEL: "Więc skąd wiesz, że okres zaczął się w tym miesiącu?"
USA: „Ponieważ wiemy, że skończyło się to w czerwcu 1918 r., Od tego czasu liczymy tylko wstecz”.
DANIEL: „A co się stało w czerwcu 1918 roku?”
USA: „Wtedy ośmiu członków personelu centrali zostało wtrąconych do więzienia”.
DANIEL: „Rozumiem. Więc co reprezentowały te 3 ½ razy? ”
USA: „Te trzy i pół roku to okres, w którym lud Jehowy był prześladowany, by tak rzec, deptany”.
DANIEL: „A więc prześladowania rozpoczęły się w grudniu 1914 roku?”
US: „Cóż, nie w rzeczywistości. Według Wieża strażnicza artykuł brat Rutherford napisał w marcu 1, 1925, nie było znaczących prześladowań aż do późnej fazy w 1917. W czasie, gdy żył brat Russell, tak naprawdę nie było prześladowań o żadnym znaczeniu. ”[I]
DANIEL: „Dlaczego więc mówisz, że trzy i pół godziny zaczęły się w grudniu 3 roku?”
NAS: „To musiało się wtedy zacząć. W przeciwnym razie nie możemy powiedzieć, że zakończyło się to w czerwcu 1918 r. ”
DANIEL: „A wiemy o tym, ponieważ moc świętego ludu została rozbita na kawałki w czerwcu 1918 roku?”
USA: „Dokładnie”.
DANIEL: „A to dlatego, że ośmiu członków personelu Biura Głównego zostało uwięzionych”.
USA: „Tak, praca została praktycznie wstrzymana”.
DANIEL: „Mówiąc„ wirtualnie ”masz na myśli…?”
Stany Zjednoczone: „Według jednego z raportów działalność głoszenia kazań spadła o 20% w porównaniu z rokiem 1918”.[ii]
DANIEL: „Więc„ praktycznie zatrzymany ”oznacza, że został zmniejszony o 20%.”
USA: „Zasadniczo tak”.
DANIEL: „Ale publikacja Wieża strażnicza magazyn, o którym mi opowiadałeś… na pewno to wtedy zostało zatrzymane? ”
NAS: „O nie, nigdy nie przegapiliśmy wydruku. Nie minął nawet miesiąc. Przestaliśmy tylko drukować Wieża strażnicza kiedy rozpoczął się atak na fałszywą religię. Właśnie wtedy zakończyły się dzieła głoszenia ”.
DANIEL: „A więc mówisz, że potęga ludu Jehowy została rozbita na kawałki, ponieważ w ciągu jednego roku nastąpił 20-procentowy spadek w dziele głoszenia i nie zaprzestano drukowania czasopism?”
USA: „Tak, cóż, nie wiedzieliśmy, co robić, gdy przywódcy byli uwięzieni”.
DANIEL: „Ale bracia w jakiś sposób zdołali wydrukować Wieża strażnicza, dobrze?"
USA: „Absolutnie. Nie możesz powstrzymać ludu Jehowy ”.
DANIEL: „I nadal wychodzą do głoszenia”.
USA: „Tak, rzeczywiście!”
DANIEL: „Nawet kiedy zostały roztrzaskane”.
USA: „Dokładnie!”
DANIEL: „OK. Rozumiem. Kiedy więc moc świętego ludu została rozbita w 1918 roku, to wszystko, co napisałem pod natchnieniem, dobiegło końca, prawda? Król północy dobiegł końca? Michał, wielki książę, stanął w obronie swojego ludu? I był czas udręki, jakiej nigdy wcześniej nie było w historii ludzkości? ”
USA: „Nie, stało się to dużo później. W rzeczywistości ponad sto lat później ”.
DANIEL: „Ale Anioł, który był nad wodami, powiedział mi, że„ wszystko to dobiegnie końca, kiedy moc świętego ludu zostanie roztrzaskana. Powiedziałeś mi, że wydarzyło się to w 1918 roku, więc koniec musiał nadejść zaraz potem. Co na ten temat mówią twoje publikacje? ”
USA: „Cóż, właściwie nic”.
DANIEL: „Ale czy nie było publikacji wyjaśniających przepowiednię, którą zapisałem?”
USA: „Tak, kilka. Wezwano ostatniego Należy zwrócić uwagę na proroctwa Daniela. To była doskonała publikacja ”.
DANIEL: „A więc co to ma do powiedzenia o tym, dlaczego Wielki Ucisk nie nadszedł, kiedy moc świętego ludu została rozbita na kawałki w czerwcu 1918 roku, kiedy anioł, który do mnie przemówił, przepowiedział, że się wydarzy?”
USA: „W ogóle nic”.
DANIEL: "Nic nie mówiło na ten temat?"
USA: „Tak, cóż, myślę, że po prostu pominęliśmy tę część”.
DANIEL: „Ale czy to nie wydaje się być nieodłączną częścią przepowiedni?”
USA: „Tak, na to wygląda. Ale jak powiedziałem, nigdy tego nie wyjaśniliśmy ”.
DANIEL: „Hmm, okej, przejdźmy do części dotyczącej ciągłego usuwania funkcji i umieszczania obrzydliwej rzeczy.?”
USA: „Tak. To interesująca część. Widzisz, stały element odnosi się do dzieła głoszenia, które zostało usunięte w 1918 roku ”.
DANIEL: „Przez zmniejszenie ilości o 20%?”
USA: „Masz to!”
DANIEL: "A co z obrzydliwością?"
USA: „To obrzydliwe odnosi się do Ligi Narodów, która powstała w 1919 roku”.
DANIEL: „Dlaczego nazwano to„ obrzydliwą rzeczą ”?”
NAS: „Ponieważ stał w świętym miejscu; miejsce, w którym nie powinno było stać. To odnosi się do czasu, gdy Organizacja Narodów Zjednoczonych zaatakowała chrześcijaństwo, które zostało uznane za święte, mimo że zostało odrzucone przez Jehowę Boga. To jak starożytny Izrael w 66 roku n.e. Jego świątynia wciąż była nazywana świętym miejscem, mimo że została odrzucona przez Jehowę Boga po tym, jak Żydzi zabili jego syna. Kiedy Rzym zaatakował świątynię, nazwano ją obrzydliwą rzeczą stojącą w świętym miejscu. Tak więc w ten sam sposób, w jaki ONZ zaatakowała chrześcijaństwo, które podobnie jak starożytny Izrael odeszło od odstępstwa, było to obrzydliwe stanie w świętym miejscu.[iii]
DANIEL: „Rozumiem. Ale Liga Narodów nigdy nie stała w świętym miejscu, tylko Organizacja Narodów Zjednoczonych, z tego, co mi mówisz. Dlaczego więc nazwaliśmy Ligę Narodów „obrzydliwością”? Co zrobił, aby odróżnić się od wszystkich innych rządów jako obrzydliwą rzecz? ”
USA: „Stał w świętym miejscu”.
DANIEL: „OK, ale nigdy nie stał w świętym miejscu. Jego następca tak zrobił ”.
NAS: „Zgadza się. Kiedy Organizacja Narodów Zjednoczonych zaatakowała Babilon Wielki, ponad sto lat później, stała w miejscu świętym ”.
DANIEL: „Ale my tego nie liczymy. Liczymy rok 1919 jako miejsce obrzydliwości ”.
USA: „Teraz to masz”.
DANIEL: „Tak? Ale jak możemy to nazwać obrzydliwą rzeczą, skoro prawdziwa obrzydliwa rzecz nie została umieszczona na ponad sto lat? ”
USA: „Właśnie to wyjaśniłem”.
DANIEL: „Tak?”
USA: „Jasne”.
DANIEL: „OK, zostawmy to na razie. Opowiedz mi o 1,290 dniach? ”
NAS: „Ach, to są dosłowne dni. 1,290 dni zaczyna się dopiero po usunięciu stałej funkcji i umieszczeniu obrzydliwych rzeczy ”.
DANIEL: „A więc ta stała funkcja została usunięta w czerwcu 1918 r., Kiedy usunięto ośmiu członków sztabu sztabu, i przywrócono ją, gdy zwolniono ich dziewięć miesięcy później, w marcu 1919 r., Prawda?”
Stany Zjednoczone: „Dobrze, a Liga Narodów została umieszczona w okresie dziewięciu miesięcy, kiedy została zaproponowana w styczniu 1919 r.”
DANIEL: "Więc to wtedy powstało?"
USA: „Tak. Więc nie. To zależy. Właśnie wtedy została zaproponowana, ale nie powstała, dopóki porozumienie nie zostało podpisane przez 44 państwa założycielskie, co miało miejsce 28 czerwca 1919 r. ”
DANIEL: „Ale to byłoby poza dziewięcioma miesiącami, kiedy stała funkcja została usunięta”.
USA: „Dokładnie, dlatego pomijamy datę jego powstania i idziemy z datą zaproponowaną w styczniu 1919 roku na konferencji pokojowej w Paryżu”.
DANIEL: „Więc został umieszczony, kiedy został zaproponowany, a nie kiedy został stworzony, prawda? To znaczy, że stało się to obrzydliwe, kiedy zostało po prostu zaproponowane? ”
USA: „Dokładnie, w przeciwnym razie nasze zrozumienie nie zadziała”.
DANIEL: „I to nigdy by się nie udało. Więc jeśli styczeń 1919 roku oznacza początek 1,290 dni, co oznacza jego koniec? ”
US: „Cóż, właściwie nic. Ale jakieś trzy miesiące po jego zakończeniu odbyliśmy wrześniowy kongres w Cedar Point w Ohio ”.
DANIEL: „Konwencja. Chcesz mi powiedzieć, że przepowiednia, którą napisałem ponad 2,500 lat temu, spełniła się na konwencji, która odbyła się w Ohio?
USA: „To była przełomowa konwencja”.
DANIEL: „Ale konwencja nie odbyła się po zakończeniu 1,290”.
USA: „To było tylko trzy miesiące wolnego”.
DANIEL: „Nie wiem. Wydaje się, że to taki konkretny okres - tak precyzyjny. Gdyby to miał być kongres, czy Jehowa nie byłby w stanie tego zrobić dobrze? ”
Stany Zjednoczone: [wzruszając ramionami]
DANIEL: „A 1,335 dni? Kiedy się skończyły ”.
USA: „Są liczone jako ciągłe do 1,290 dni, więc zakończyłyby się w marcu 1926 r.”
DANIEL: „A co się stało w marcu 1926 roku”.
US: „Cóż, właściwie nic. Ale był ważny Wieża strażnicza artykuł w styczniu tego roku, a następnie w maju odbyła się konwencja, na której wydaliśmy książkę, Przesylka. Zastąpił Studia w Piśmie Świętym. ”
DANIEL: "Ale nic się nie wydarzyło w marcu, kiedy faktycznie skończyło się 1,335?"
USA: „Ach, nie”.
DANIEL: „Więc to organizowanie konwencji i wydawanie książek było w tamtym czasie dość rzadkim i godnym uwagi zdarzeniem?”
USA: „Wcale nie. Robiliśmy to co roku ”.
DANIEL: „Rozumiem. Więc co roku odbywał się konwent i co roku wydawałeś nową książkę, więc musiał istnieć konwent i książka w roku, w którym kończyły się 1,335 dni, a nie w dniu, w którym faktycznie się zakończyły?
USA: „Prawie tak”.
DANIEL: „Rozumiem. I czy konwencja odbyła się przypadkiem w Cedar Point w Ohio?
NAS: „Wiesz. Nie wiem Ale mogę się dowiedzieć ”.
DANIEL: „Nieważne. Ale dziękuję za poświęcony czas ”.
USA: „Nie ma problemu”.
Teoria alternatywna
Przepraszam, jeśli powyższe wydaje się nieco żartobliwe, ale staramy się jedynie doprowadzić naszą interpretację do logicznego wniosku. Jeśli jest ważny, powinien wytrzymać test.
Jednak biorąc pod uwagę, że stały aspekt naszego kultu i owoc ust nie został usunięty w 1918 roku - zmniejszenie o 20% nie może być uważane za „usunięcie” - i biorąc pod uwagę, że obecnie nauczamy, że obrzydliwa rzecz stoi lub jest umieszczona w święte miejsce, w którym ONZ atakuje Babilon Wielki, wydaje się bardzo bezpieczne wyciągnięcie wniosku, że 1,290 i 1,335 dni jeszcze się nie zaczęły. Moc świętego ludu nie została jeszcze rozbita na kawałki. Dwaj świadkowie nie zakończyli świadczenia i nie zostali zabici. (Obj. 11: 1-13) To wszystko jest wciąż w naszej przyszłości.
A co z 3 3 razy? Czy jest to dosłowne czy przenośne? Biblia używa różnych terminów na określenie tej miary czasu: 42 razy, 1,260 miesiące, 7 dni. Czasami jest to oczywiście przenośne, innym razem nie możemy być pewni. (Dn 25:12; 7: 11; Obj. 2: 3, 12; 6: 14, 13; 5: 1,290). Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, do czego się odnosi. Jednak wszystko wskazuje na jeszcze przyszłe wypełnienie się 1,335 i 1,335 dni. To wskazywałoby na czas prób i testów; czas wymagający wytrwałości. Oznaczałoby to, że ci, którzy wytrwają i osiągną koniec XNUMX dni, będą ogłoszeni szczęśliwymi.
Zamiast wpadać w pułapkę spekulacji, zostawmy to i po prostu miejmy nasze umysły i serca otwarte na wskazówki, kiedy te dwa okresy faktycznie się zaczynają. Te znaki nie powinny być trudne do zauważenia. Przecież usunięcie stałej cechy i umieszczenie rzeczy obrzydliwej będą wydarzeniami widocznymi na światowej scenie.
Przed nami niebezpieczne, ale radosne czasy.
Mnie też bardzo interesuje proroctwo Daniela dotyczące 2300, 1260, 1290 i 1335 dni. Jakoś wierzę, że 1260, 1290 i 1335 dni biegną równolegle do końca, czyli do czasu, gdy Jezus przed Armagedonem sądzi i owce (w przeciwieństwie do kozłów) są szczęśliwe, ponieważ to przeżyły! Mam też kilka pomysłów, kiedy rozpoczęły się 2300 i 1260, 1290 i 1335 dni.
Czy mogę prosić? Proszę o komentarz do 1290 i 1335 dni? Jakoś wierzę, że Księga Objawienia mówi o tym, co wydarzy się w „dniach ostatecznych”. Ale to Księga Daniela podaje nam „linię czasu” do końca! Mogę podzielić się swoimi przemyśleniami, jeśli mi pozwolisz.
Tylko kilka ciekawostek do przemyślenia… co do pierwszego spełnienia… Chronologia znaków odnoszących się do zniszczenia świątyni zapisana przez Flawiusza w „Wojnach żydowskich”: Jakub Sprawiedliwy - przyrodni brat Pana - został zabity na Pascha w 62 roku n.e. Ananus, który, jak już wam powiedzieliśmy, przyjął najwyższe kapłaństwo, był człowiekiem odważnym w swoim temperamencie i bardzo zuchwałym; należał również do sekty saduceuszy, którzy są bardzo surowi w osądzaniu przestępców, przede wszystkim reszta Żydów, jak już zauważyliśmy; kiedy przeto Ananus był... Czytaj więcej "
Dziękuję za wyjaśnienie.
Osobiście nie wierzę, że istniało ciało kierownicze w I wieku, ani Paweł nie był częścią żadnego takiego scentralizowanego ciała, ani jego służba nie była kierowana z Jerozolimy.
Bardzo dziękuję za interesujące i otwarte dyskusje.
Zgadzam się. Oficjalnie nauczamy, że Paweł był członkiem ciała kierowniczego. Ponieważ nie ma na to dowodów - nawet zakładając, że istniało coś takiego jak ciało zarządzające w I wieku - to trzeba się zastanawiać, dlaczego tego uczymy. Przecież Paweł stara się dystansować od najważniejszych w Jerozolimie. (Galacjan 1: 16-19). . Nie poszedłem od razu na naradę z ciałem i krwią. 17 Ani też nie udałem się do Jerozolimy, do tych, którzy byli poprzednimi mnie apostołami, ale udałem się do Arabii i wróciłem do Damaszku. 18 Potem trzy lata... Czytaj więcej "
… ??… Z całym szacunkiem… Czy w oczach Jehowy nie jesteśmy wszyscy równi…? Nie ma „maluczkich…” ani „hierarchii…”… jeśli chodzi o Niego… WSZYSCY jesteśmy Jego dziećmi… Nasz Pan doprowadził nas do tego stanu z Jego „niezasłużonej dobroci…”, ponieważ kochamy Go i „znaliśmy Jego głos…”, z wdzięcznością przyjmując Jego „Darmowy Dar… zbawienia”. Dlatego potrzebujemy zwierzchnictwa Chrystusa… ponieważ nikt z nas nie może tego zrobić bez Niego… Ile razy w ciągu 3.5 roku, kiedy byli z Nim, musiał pokazywać apostołom lekcje pokory… Nawet mył... Czytaj więcej "
Absolutnie! Myślę, że gdybyśmy wszyscy byli bardziej skłonni do podejmowania ryzyka i mówienia, gdy coś jest nie tak z tymi, którzy przewodzą wśród nas, mielibyśmy z tym znacznie mniejszy problem. Wiele osób na odpowiedzialnych stanowiskach jest pokornych i dobrze by zareagowało. Jednak są inni, którzy nie zareagowaliby tak. Ale w tym przypadku usypujemy rozżarzone węgle i wykonujemy prace rafinacyjne. Pamiętaj, że nie oznacza to pomysłowego sugerowania, że nie byłoby żadnych konsekwencji, gdybyśmy zaangażowali się w wolność doradzania innym. W końcu z... Czytaj więcej "
Dobrze powiedziane…!?
Lepiej uważaj na siebie…
Mój syn zawsze mi mówi, że jestem naiwny…
Dziękuję, bracie…
„Ostrożny jak węże…”… (zawsze zastanawiałem się nad tą analogią… ???… :)
Cieszę się z dyskusji… proszę o wyrozumiałość, naprawdę doceniam, kiedy Biblia jest używana jako punkt odniesienia… Czytałem Twoje inne blogi dotyczące spekulacji, które stają się faktami. .. w związku z tym, po co odwoływać się do ciała zarządzającego z pierwszego wieku, skoro w rzeczywistości słowo to nie pojawia się w pismach świętych?… dlaczego po prostu nie trzymać się tego, co jest napisane w pismach świętych w swoim wywodzie?
nie traktuj tego jako osobisty atak.
Ani trochę. Doceniam opinie. Zakładam, że masz na myśli mój komentarz z 21 października o 3:15, prawda? Dodałem wyrażenie „takie jakie było”, aby wskazać, że używam terminu „ciało kierownicze” tylko w kontekście względnym, aby porównać go z naszymi czasami. Nie chciałem zboczyć z tropu, podając zastrzeżenie, co mogło stanowić przywództwo ludu Jehowy w I wieku. Czymkolwiek to przywództwo było i jak rozległe mogło być, nie możemy wiedzieć. Ale jakiekolwiek przywództwo - jeśli w ogóle było - musiało mieć... Czytaj więcej "
Dziękuję za zabawną dyskusję !! Wierzę, że każdy z nas może nawet pomyśleć o przetrwaniu… musimy zacząć TERAZ… uczyć się polegać na Jehowie każdego dnia… zwłaszcza w naszych złych dniach… abyśmy już przyzwyczaili się do akceptacji Jego Miłości i ochrony… (2 Kor 12:10) Często mówię do Niego: „Nie mogę tego zrobić dzisiaj… Ty to zrób…” i to są zazwyczaj moje najlepsze dni… !!? Dlatego martwię się, że nacisk jest tak silny, abyśmy oparli się na „Organizacji…”. Z szacunkiem, jeśli ma to zostać rozproszone... Czytaj więcej "
Bardzo dobrze sobie radzisz, Apollos. Istnieje silne biblijne poparcie dla podwójnego spełnienia. Daniel 12: 1, 2 wydaje się odnosić do wielkiego ucisku. Mateusz 24: 15-22 również odnosi się do wielkiego ucisku. Sam Jezus dokonuje porównania między tym, co mówi, a tym, o czym mówi prorok Daniel. Słowa Jezusa spełniły się w pierwszym wieku i spełnią się w naszych czasach. To dodaje więc wagi argumentowi, że Daniel 12:11, 12 również ma podwójne spełnienie. Możemy być w stanie nieco przedłużyć równoległość... Czytaj więcej "
Cieszę się z dyskusji… proszę o wyrozumiałość, naprawdę doceniam, kiedy Biblia jest używana jako punkt odniesienia… Czytałem Twoje inne blogi dotyczące spekulacji, które stają się faktami. .. w związku z tym, po co odwoływać się do ciała zarządzającego z pierwszego wieku, skoro w rzeczywistości słowo to nie pojawia się w pismach świętych?… dlaczego po prostu nie trzymać się tego, co jest napisane w pismach świętych w swoim wywodzie?
nie traktuj tego jako osobisty atak.
To wyjaśnia, dlaczego ciągle „widzę” głód? Może dotyczyło to dwóch świadków?
Próbowałem tutaj zapytać http://discussthetruth.com/viewtopic.php?f=2&t=2049&hilit=Mt+Zion&start=30#p21887
Jak widać, odpowiedź nie była szczególnie pomocna.
Oczywiście w 100% się z tym zgadzam. Kiedy coś jest arbitralnie przypisane do sytuacji z ostatnich dni, możemy napotkać różnego rodzaju kłopoty. Istnieje jednak duża różnica między zwykłym spekulowaniem, że A jest równoznaczne z B bez innego wsparcia (jak w wielbłądach Racheli), a scenariuszem, o którym tutaj mówimy, w którym wiemy, że A ma spełnienie w B, a także, że A ma spełnienie w C, ale zastanawiamy się, jak blisko B może być zatem równoległe do C. Czy nie zgodziłbyś się? Powiedziawszy to, widzę możliwość B i... Czytaj więcej "
Zgadzam się, że to może pasować. Jak wiele jest podobieństw do faktycznych wydarzeń pierwszego wieku, pozostaje jeszcze do zobaczenia. Twoja propozycja wymaga zaakceptowania kilku istotnych odstępstw. Na przykład ofiara w świątyni była czymś, czego Jehowa zasadniczo nie akceptował już w 66 r., Podczas gdy uważamy, że nasza ofiara chwały jest teraz możliwa do przyjęcia. Również zniszczenie Jerozolimy (równolegle w chrześcijaństwie) nie było tak naprawdę 3 ½-letnim atakiem Rzymian. Ucisk miał miejsce w tym mieście wewnętrznie... Czytaj więcej "
Zależałoby od tego, jak przybierze kształt ataku na Babilon. Może zacząć się jako atak ekonomiczny. Przede wszystkim nałożony podatek, który przeradza się w całkowity gwałt na jej zasobach. - Rozbiorą ją i zjedzą jej mięsiste części. Atak w pierwszym wieku rozpoczął się w 66 roku n.e. i chociaż został przerwany, wojna rzymsko-żydowska trwała do 73 roku n.e. Pamiętajcie, że nie jestem zwolennikiem zbyt bliskiego, równoległego podejścia do jakiegokolwiek mniejszego / większego proroczego spełnienia. Problem z podejściem równoległym polega na tym, że wiemy, kiedy je trzymać, a kiedy spasować. W przeciwnym razie moglibyśmy... Czytaj więcej "
To jest marzycielskie podejście do tego punktu - Lub „symboliczna” wersja rzeczy
Wielbłądy Lol @ rachel użytkownika GB lol
Zgadzam się z Tobą. Nie powinniśmy zbyt pochopnie przypisać dwóch spełnień. Jednak w tym przypadku myślę, że tekst słusznie wymaga, abyśmy złożyli dwa wnioski. Cała koncepcja obrzydliwości stojącej w świętym miejscu musiała mieć znaczenie dla chrześcijan pierwszego wieku, w przeciwnym razie Mat 24: 15,16 nie miałoby sensu. Z drugiej strony rozdział 12 rozdziału Daniela musi się spełnić na ostateczny „czas końca”, ponieważ nie sądzę, aby rozdział 11 prowadzący do niego mógł być kiedykolwiek dopasowany do konkluzji w 70 roku pne. Dlatego uważam, że wielki... Czytaj więcej "
Robisz doskonały punkt. Zabawmy się więc ze spekulacjami. Jest to oczywiście czysta spekulacja. Błędem byłoby spekulowanie, a następnie twierdzenie, że spekulacje ujawniły prawdę lub „nowe światło”. Wydaje się prawdopodobne, aby stwierdzić, że obrzydliwość stoi w świętym miejscu, gdy ONZ atakuje chrześcijaństwo. Aby wypełnić słowa Daniela, usunięcie stałej cechy musiałoby być zbieżne z tym wydarzeniem. Czy usunięcie stałej cechy może wskazywać na zaprzestanie pracy świadka? Według 11 rozdziału Objawienia dwaj świadkowie przestają... Czytaj więcej "
Czy mogę? Usunięcie „cechy stałej” mogłoby po prostu oznaczać zmniejszenie wpływu „modlitw świętych”… jak w przypadku mianowania starszych tylko przez CO!
Pamiętam, jak wiele lat temu studiowałem ze starszym. Przeczytałem Księgę Daniela i byłem absolutnie zafascynowany każdym wersem. Oczywiście, kiedy dotarłem do rozdziału 12, bardzo chciałem poznać znaczenie tych 1,290 i 1,335 dni, więc zapytałem go. Nie wiedział, ale powiedział, że zbada to do następnego badania. Kiedy pojawiło się to studium, przeczytał mi oficjalną interpretację. Moja wewnętrzna reakcja była następująca: „co u licha… ??” Obecna była również inna strona i była tak podekscytowana tym wyjaśnieniem... Czytaj więcej "
Zastanawiałem się nad tym samym, chociaż brakowało mi faktów historycznych, które ujawniasz. Wygląda na to, że można spełnić wymogi pierwszego wieku. Obecnie bardzo ostrożnie podchodzę do wniosku, że jakieś szczególne proroctwo biblijne spełnia się w niewielkim stopniu. Uważam, że zrobiliśmy to za dużo jako organizacja. Jesteśmy w tym lepsi, niż kiedyś, kiedy wydawało się, że każda relacja biblijna ma coś podobnego do współczesności. Jeden z bardziej rażących przykładów tego... Czytaj więcej "