בספטמבר 2016, הרופא שלנו שלח את אשתי לבית החולים בגלל שהיא הייתה אנמית. התברר שספירת הדם שלה הייתה נמוכה באופן מסוכן מכיוון שהיא דיממה מבפנים. הם חשדו אז כיב מדמם, אך לפני שהספיקו לעשות משהו, הם נאלצו לעצור את איבוד הדם, אחרת, היא תחליק לתרדמת ותמות. לו עדיין הייתה עד יהוה מאמין, היא הייתה מסרבת - אני יודע שבוודאות - ועל סמך קצב איבוד הדם, סביר להניח שהיא לא הייתה שורדת את השבוע. עם זאת, אמונתה בתורת ללא דם השתנתה ולכן קיבלה את העירוי. זה נתן לרופאים את הזמן הדרוש להם כדי לבצע את הבדיקות ולקבוע תחזית. ככל שהדברים התבררו, הייתה לה צורה חשוכת מרפא של סרטן, אך עקב שינוי האמונה שלה, היא נתנה לי חמישה חודשים נוספים ויקרים מאוד איתה שאם לא כן לא היו לי.
אני בטוח שכל אחד מחברי עדי יהוה לשעבר שלנו, לאחר ששמע זאת, יגיד שהיא מתה מטובת האל בגלל שהיא פגעה באמונה שלה. הם כל כך טועים. אני יודע שכאשר היא נרדמה במוות, זה היה כילד אלוהים עם תקווה לתחיית המשרד הצדיק במוחה. היא עשתה את הדבר הנכון בעיני אלוהים בכך שהיא לקחה את עירוי הדם ואני אראה לך מדוע אני יכולה לומר זאת בביטחון כזה.
נתחיל בעובדה שתהליך ההתעוררות מאינדוקטרינציה לכל החיים תחת מערכת הדברים של JW יכול להימשך שנים. לעתים קרובות, אחת הדוקטרינות האחרונות שנפלו היא העמדה נגד עירויי דם. זה היה כך במקרה שלנו, אולי בגלל שהתנ"ך נגד דם נראה כה ברור וחד משמעי. פשוט כתוב "הימנעו מדם." שלוש מילים, תמציתיות מאוד, פשוטות מאוד: "הימנעו מדם."
בשנות השבעים, כשערכתי עשרות לימודי תנ"ך בקולומביה, דרום אמריקה, נהגתי ללמד את תלמידי התנ"ך ש"הימנעות "מתייחסת לא רק לאכילת דם, אלא גם לנטילה תוך ורידית. השתמשתי בהיגיון מהספר, “האמת שמובילה לחיים נצחיים ", אשר קורא:
"בחן את הכתובים בזהירות ושים לב שהם אומרים לנו 'להישאר חופשי מדם' ולהימנע מדם '. (מעשי השליחים 15:20, 29) מה פירוש הדבר? אם רופא היה אומר לך להימנע מאלכוהול, האם זה פשוט אומר שאתה לא צריך לקחת את זה דרך הפה שלך, אלא שתוכל להעביר אותו ישירות לוורידים? ברור שלא! כך שגם "הימנעות מדם" פירושה לא לקחת אותו לגופנו כלל. " (tr פרק 19 עמ '167-168 סעיף 10 כבוד אלוהי לחיים ולדם)
זה נראה כל כך הגיוני, כל כך מובן מאליו, לא? הבעיה היא שההיגיון הזה מבוסס על כשל של שקילות שווא. אלכוהול הוא אוכל. דם לא. הגוף יכול ויטמיע אלכוהול המוזרק ישירות לוורידים. זה לא יטמיע דם. עירוי דם מקביל להשתלת איברים, מכיוון שדם הוא איבר גופני בצורה נוזלית. האמונה שדם הוא אוכל מבוססת על אמונות רפואיות מיושנות בנות מאות שנים. עד היום הארגון ממשיך לדחוף את ההוראה הרפואית המופרכת הזו. בעלון הנוכחי, דם - חיוני לכל החיים, הם למעשה מצטטים מתוך 17th אנטומי מומחה לתמיכה.
תומאס ברתולין (1616-80), פרופסור לאנטומיה באוניברסיטת קופנהגן, התנגד: 'נראה שמי שגורר את השימוש בדם האנושי לתרופות פנימיות למחלות עושה שימוש לרעה בו וחוטא בכבדות. קניבלים נידונים. מדוע איננו מתעב את מי שמכתים את בטןם בדם אנושי? דומה הוא קבלת דם זר מווריד חתוך, דרך הפה או באמצעות מכשירי עירוי. כותבי הפעולה הזו מוחזקים באימה על ידי החוק האלוהי, לפיו אסור לאכול דם. '
באותה תקופה, מדע הרפואה הפרימיטיבי קבע כי עירוי דם מסתכם באכילתו. זה כבר מזמן הוכח ככוזב. עם זאת, גם אם זה היה זהה - הרשו לי לחזור, גם אם עירוי זהה לאכילת דם - זה עדיין יהיה מותר על פי חוקי התנ"ך. אם תתן לי 15 דקות מזמנך, אוכיח לך זאת. אם אתה עד יהוה, אתה מתמודד עם תרחיש פוטנציאלי לחיים ומוות כאן. זה יכול להיות קופץ עליך בכל רגע, ויוצא ממש מהשדה השמאלי כפי שעשה בשבילי ואשתי המנוחה, אז אני לא חושב שרבע שעה זה יותר מדי לשאול.
נתחיל בנימוק ממה שנקרא אמת סֵפֶר. כותרת הפרק היא "כבוד אלוהי לחיים ולדם". מדוע "חיים" ו"דם "קשורים? הסיבה היא שההופעה הראשונה של מנדט לגבי דם ניתנה לנוח. אני הולך לקרוא מבראשית 9: 1-7, ואגב, אני אשתמש בתרגום העולם החדש לאורך הדיון הזה. מכיוון שזו גרסת התנ"ך עדי יהוה מכבדים ביותר, ומכיוון שתורת הדם ללא עירויי דם היא, למיטב ידיעתי, ייחודית לעדי יהוה, נראה כי רק ראוי להשתמש בתרגומם כדי להראות את הטעות בהוראה. אז הנה אנחנו מתחילים. בראשית 9: 1-7 נכתב:
"אלוהים המשיך לברך את נח ובניו ואמר להם:" היו פריים ויהיו רבים ומלאו את הארץ. פחד ממך ואימה ממך ימשיכו על כל יצור חי של האדמה ועל כל יצור שמים מעופף, על כל מה שנע על האדמה ועל כל דגי הים. כעת הם ניתנים בידך. כל חיה נעה בחיים עשויה לשמש מזון עבורכם. בדיוק כמו שנתתי לך את הצמחייה הירוקה, אני נותן לך את כולם. אסור לאכול רק בשר עם חייו - דמו. חוץ מזה, אני אדרוש חשבונאות על נשמת החיים שלך. אדרוש הנהלת חשבונות מכל יצור חי; ומכל איש אדרוש חשבונאות על חיי אחיו. כל מי ששופך את דם האדם, על ידי האדם יישפך דמו שלו, כי בצלם אלוהים הוא עשה את האדם. אשר לכם, היו פריים ויהיו רבים, והתרבו בשפע על פני האדמה והתרבו. " (בראשית 9: 1-7)
יהוה אלוהים נתן פקודה דומה לאדם וחוה - להיות פוריים ולהיות רבים - אך הוא לא כלל דבר על דם, שפיכת דם או נטילת חיי אדם. למה? ובכן, ללא חטא, לא יהיה צורך, נכון? גם אחרי שהם חטאו, אין שום תיעוד לכך שאלוהים נתן להם קוד חוק כלשהו. נראה שהוא פשוט נותר לאחור ונתן להם שלטון חופשי, ממש כמו אבא שבנו הסורר דורש לקבל את הדרך שלו. האב, בעודו עדיין אוהב את בנו, מרשה לו ללכת. בעיקרו של דבר, הוא אומר, "לך! מה אתה רוצה. למד בדרך הקשה כמה טוב היה לך מתחת לגג שלי. " כמובן, כל אב טוב ואוהב ישמח את התקווה שיום אחד בנו יחזור הביתה, לאחר שלמד את הלקח. האין זה המסר המרכזי במשל של הבן האובד?
אז נראה שבני אדם עשו דברים בדרכם במשך מאות רבות של שנים, ובסופו של דבר הם הרחיקו לכת. אנו קוראים:
"... האדמה נהרסה לעיני האל האמיתי, והארץ התמלאה באלימות. כן, אלוהים הביט על האדמה והיא נהרסה; כל הבשר הרס את דרכו על פני האדמה. לאחר מכן אלוהים אמר לנוח: "החלטתי לשים סוף לכל בשר מכיוון שהאדמה מלאה באלימות בגללם, ולכן אני מביא אותם להרס יחד עם האדמה." (בראשית 6: 11-13)
אז עכשיו, לאחר המבול, כאשר האנושות התחילה דברים חדשים לגמרי, אלוהים קובע כמה כללי יסוד. אבל רק מעטים. גברים עדיין יכולים לעשות פחות או יותר מה שהם רוצים, אבל בתחומים מסוימים. תושבי בבל חרגו מגבולות האל וכך סבלו. ואז היו תושבי סדום ועמורה אשר חרגו גם מגבולות האל וכולנו יודעים מה עלה בגורלם. כמו כן, תושבי כנען הרחיקו לכת וסבלו מגמול אלוהי.
יהוה אלוהים לא הוציא צו לצורך הכיף. הוא נתן לנח דרך לחנך את צאצאיו כך שבמשך הדורות הם יזכרו את האמת החיונית הזו. החיים שייכים לאלוהים, ואם אתה לוקח אותם, אלוהים יגרום לך לשלם. לכן, כשאתה הורג חיה למאכל, זה רק בגלל שאלוהים הרשה לך לעשות את זה, כי החיים של אותה חיה הם שלו, לא שלך. אתה מכיר באותה אמת בכל פעם שאתה שוחט בעל חיים למאכל על ידי שפיכת הדם על האדמה. מכיוון שהחיים שייכים לאלוהים, החיים הם קדושים, מכיוון שכל הדברים שהם מאלוהים הם קדושים.
בוא נסקור:
ויקרא 17:11 אומר: "כי חיי הבשר נמצאים בדם, ואני עצמי נתתי אותם על המזבח בכדי שתכפר לעצמכם, כי זה הדם שעושה כפרה באמצעות החיים בו . ”
מכאן ברור כי:
-
- הדם מייצג את החיים.
- החיים שייכים לאלוהים.
- החיים הם קדושים.
לא הדם שלך הוא קדוש כשלעצמו. החיים שלך הם קדושים, ולכן כל קדושה או קדושה שניתן לייחס לדם נובעים מאותו דבר קדוש שהוא מייצג, החיים. על ידי אכילת דם אינך מצליח להכיר בהכרה זו באשר לאופי החיים. הסמליות היא שאנחנו לוקחים את חיי החיה כאילו בבעלותנו וזכותנו לכך. אנחנו לא. אלוהים הוא הבעלים של החיים האלה. בכך שאנו לא אוכלים את הדם אנו מכירים בעובדה זו.
כעת יש לנו את העובדות שאמורות לאפשר לנו לראות את הפגם המהותי בהיגיון של עדי יהוה. אם אתה לא רואה את זה, אל תהיה קשה מדי עם עצמך. לקח לי חיים שלמים לראות את זה בעצמי.
תן לי להמחיש את זה ככה. דם מייצג חיים, כמו שדגל מייצג מדינה. הנה לנו תמונה של דגל ארצות הברית, אחד הדגלים המוכרים ביותר בעולם. האם ידעת שהדגל לא אמור לגעת בקרקע בשום עת? האם ידעת שיש דרכים מיוחדות להשליך דגל שנשחק? אתה לא אמור פשוט לזרוק אותו לאשפה או לשרוף אותו. הדגל נחשב לאובייקט קדוש. אנשים ימותו על הדגל בגלל מה שהוא מייצג. זה הרבה יותר מפיסת בד פשוטה בגלל מה שהיא מייצגת.
אך האם הדגל חשוב יותר מהמדינה שהוא מייצג? אם היית צריך לבחור בין להשמיד את הדגל שלך או להשמיד את המדינה שלך, באיזה סוג היית בוחר? האם הייתם בוחרים להציל את הדגל ולהקריב את המדינה?
לא קשה לראות את ההקבלה בין דם לחיים. יהוה אלוהים אומר שדם הוא סמל החיים, והוא מייצג את חייו של בעל חיים ואת חייו של אדם. אם מדובר בבחירה בין המציאות לסמל, האם היית חושב שהסמל חשוב יותר מזה שהוא מייצג? איזה סוג של היגיון זה? התנהגות כמו הסמל גוברת על המציאות היא סוג החשיבה המילולית המאפיינת את המנהיגים הדתיים המרושעים של ימיו של ישו.
ישוע אמר להם: "אוי לכם, מדריכים עיוורים, האומרים 'אם מישהו נשבע ליד המקדש, זה כלום; אבל אם מישהו נשבע בזהב המקדש, הוא מחויב. ' טיפשים ועיוורים! מה, למעשה, גדול יותר, הזהב או המקדש שקידש את הזהב? יתר על כן, 'אם מישהו נשבע ליד המזבח, זה כלום; אבל אם מישהו נשבע במתנה שעליה, הוא מחויב. ' עיוורים! מה בעצם הגדול יותר, המתנה או המזבח המקדש את המתנה? " (מתיו 23: 16-19)
לאור דבריו של ישו, איך לדעתך ישוע רואה את עדי יהוה כשהוא מביט בזלזול בהורים שמוכנים להקריב את חיי ילדם במקום לקבל עירוי דם? הנימוק שלהם מסתכם בכך: "הילד שלי לא יכול לקחת דם כי הדם מייצג את קדושת החיים. כלומר, הדם עכשיו קדוש יותר מהחיים שהוא מייצג. עדיף להקריב את חיי הילד ולא להקריב את הדם. "
לנסח מחדש את דבריו של ישו: “שוטים ועיוורים! איזה, בעצם, גדול יותר, הדם או החיים שהוא מייצג? "
זכור כי החוק הראשון בנושא הדם כלל את ההצהרה שאלוהים ישאל את הדם מכל אדם ששפך אותו. האם עדי יהוה הופכים לאשמים בדם? האם הדם של הגוף המנהל אשם בהוראת דוקטרינה זו? האם עדי יהוה פרטניים אשמים בדבר שהנציחו את ההוראה לתלמידי התנ"ך שלהם? האם זקנים בדם אשמים בכך שהפחידו את עדי יהוה כי הם מצייתים לחוק זה תוך איום שיפטרו אותם?
אם אתה באמת מאמין שאלוהים כל כך לא גמיש, אז שאל את עצמך מדוע הוא התיר לבני ישראל לאכול בשר שלא הוזרם כראוי אם הוא בא עליו כשהוא מחוץ לבית?
נתחיל בצו המוקדם של ויקרא:
"'ואסור לך לאכול שום דם בשום מקום בו אתה שוכן, בין אם זה של העוף או זה של החיה. כל נפש שאוכלת כל דם, אותה נפש חייבת להיות מנותקת מעמו. '"(ויקרא 7:26, 27)
שימו לב, "במקומות מגוריך". בבית, לא תהיה שום סיבה לא להסיר כראוי חיה שחוטה. יהיה קל לשפוך את הדם כחלק מתהליך השחיטה, וזה ידרוש דחייה מודעת של החוק כדי לא לעשות זאת. בישראל אי ציות כזה יהיה חצוף בלשון המעטה, בהתחשב בכך שהכישלון בכך היה עונש מוות. עם זאת, כאשר ישראלי היה מחוץ לציד הבית, הדברים לא היו כל כך ברורים. בחלק אחר של ויקרא קראנו:
"אם מישהו, אם יליד אם זר, אוכל חיה שנמצאה מתה או כזו שנקרעה על ידי חיית בר, עליו לשטוף את בגדיו ולהתרחץ במים ולהיות טמא עד הערב; ואז הוא יהיה נקי. אבל אם הוא לא שוטף אותם ולא רוחץ את עצמו, הוא יענה על טעותו. '"(ויקרא 17: 15,16 תרגום עולמי חדש)
מדוע אכילת בשר עם דמו במקרה זה, לא תהיה גם עבירה מהותית? במקרה זה היה על ישראל רק לערוך טקס טיהור פולחני. כישלון לעשות זאת, יהיה שוב ציות חצוף ובכך ייענש על ידי מוות, אך עמידה בחוק זה אפשרה לאדם לצרוך דם ללא עונש.
קטע זה בעייתי בעדים מכיוון שהוא מספק חריג לכלל. על פי עדי יהוה, אין מצב שעירוי דם מקובל. אולם כאן, חוק משה מספק חריג כזה בדיוק. אדם שנמצא רחוק מהבית, מחוץ לציד, עדיין צריך לאכול כדי לשרוד. אם הוא לא זכה להצלחה בציד טרף, אך נתקל במקור מזון, כמו חיה שמתה לאחרונה, אולי אחד שנרצח על ידי טורף, מותר לו לאכול למרות שכבר לא ניתן להסיר כראוי את הפגר. . על פי החוק, חייו חשובים יותר מטקס טקסי הכרוך בשפיכת הדם. אתה מבין, הוא לא לקח את החיים בעצמו, ולכן הטקס של שפיכת הדם הוא חסר משמעות במקרה זה. החיה כבר מתה, ולא על ידו.
קיים עקרון במשפט העברי הנקרא "פיקוח נפש" (Pee-ku-ach ne -esh) האומר כי "שמירת חיי האדם גוברת למעשה על כל שיקול דתי אחר. כאשר חייו של אדם ספציפי נמצאים בסכנה, ניתן להתעלם כמעט מכל פקודה אחרת בתורה. (ויקיפדיה "פיקוח נפש")
עיקרון זה הובן בימי ישוע. למשל, נאסר על יהודים לבצע כל עבודה בשבת, ואי ציות לחוק זה היה עבירה מהותית. אתה עלול להיהרג על ידי הפרת השבת. עם זאת, ישוע פונה לידע שלהם על חריגים לכלל זה.
שקול חשבון זה:
". . . לאחר שעזב את המקום ההוא, הוא נכנס לבית הכנסת שלהם, והסתכל! היה אדם עם יד קמושה! אז הם שאלו אותו: "האם מותר לרפא בשבת?" כדי שיאשימו אותו. אמר להם: "אם יש לכם כבשה אחת והכבשה הזו נופלת לבור בשבת, האם יש ביניכם אדם שלא יתפוס אותה וירים אותה? כמה יקר יותר אדם מאשר כבשה! אז מותר לעשות דבר משובח בשבת. " ואז הוא אמר לאיש: "הושיט את ידך." והוא שלח את זה, וזה נשקק כמו היד השנייה. אך הפרושים יצאו וקשרו נגדו להרוג אותו. " (מתי 12: 9-14)
בהתחשב בכך שניתן להקים חריגה מהשבת של עצמם לשבת, מדוע הם המשיכו נסערים וזועמים איתו כשהחיל את אותו חריג לריפוי מישהו עם חולשה? מדוע הם היו מזימים להרוג אותו? כי הם היו רשעים בלב. מה שחשוב להם היה הפרשנות האישית שלהם לחוק וכוחם לאכוף אותו. ישוע לקח את זה מהם.
ביחס לשבת אמר ישוע: "השבת התרחשה למען האדם, ולא האדם למען השבת. אז בן האדם הוא אדון אפילו של השבת. ” (מרקוס 2:27, 28)
אני מאמין שניתן לטעון כי החוק על הדם התחיל להתקיים גם למען האדם, ולא האדם למען החוק על הדם. במילים אחרות, אין להקריב חיי אדם למען החוק על הדם. מכיוון שחוק זה בא מאלוהים, אז ישוע הוא גם אדון החוק הזה. פירוש הדבר שחוק המשיח, חוק האהבה, חייב לקבוע כיצד אנו מיישמים את הצו נגד אכילת דם.
אך עדיין קיים הדבר המציק מהמעשים: "הימנע מדם." להימנע ממשהו שונה מאשר לא לאכול אותו. זה מעבר לזה. מעניין כאשר הם פוסקים את פסק הדין שלהם בדם, שארגון עדי יהוה אוהב לצטט את שלוש המילים הללו, אך לעתים נדירות מתמקד בהקשר המלא. בואו לקרוא את החשבון רק כדי להיות בטוחים כדי שלא נוליך שולל על ידי היגיון קל.
"לכן, החלטתי אינה להטריד את האנשים הפונים לאלוהים, אלא לכתוב אותם כדי להימנע מדברים מזוהמים באלילים, מחוסר מוסריות מינית, ממה שנחנק ומדם. כי מאז ימי קדם יש למשה את מי שמטיף לו בעיר אחר עיר, כי הוא נקרא בקול רם בבתי הכנסת בכל שבת. "" (מעשי השליחים, יט-כג)
ההתייחסות הזו למוזס נראית כמו לא רצף, לא? אבל זה לא. זה מהותי למשמעות. הוא מדבר עם העמים, הגויים, הלא-יהודים, אנשים שגדלו לסגוד לאלילים ואלים כוזבים. לא מלמדים אותם כי מוסריות מינית אינה נכונה. לא מלמדים אותם שעבודת אלילים אינה נכונה. לא מלמדים אותם שזה לא בסדר לאכול דם. למעשה, בכל שבוע כשהם הולכים למקדש האלילי, מלמדים אותם לתרגל את הדברים בדיוק. כל זה חלק מהפולחן שלהם. הם ילכו למקדש ויקריבו לאליהם הכוזבים, ואז ישבו בארוחות לאכול בשר שהוקרב, בשר שלא הוזרם על פי החוק שניתן למשה ולנח. הם יכולים גם להיעזר בזונות המקדש, הן גברים והן נשים. הם ישתחוו לפני אלילים. כל הדברים הללו היו מקובלים ואושרים בקרב המדינות האליליות. בני ישראל לא עושים דבר מכך מכיוון שמטיפים להם את חוק משה בכל שבת בבתי הכנסת, וכל הדברים האלה נאסרו על פי החוק הזה.
ישראלי לעולם לא יעלה על דעתו ללכת למקדש פגאני שבו נערכים נשפים, שם אנשים יושבים ואוכלים בשר שהוקרב לאלילים ולא דיממו כראוי, או שאנשים קמים מהשולחן ונכנסים לחדר אחר כדי לקיים יחסי מין עם זונה, או להשתחוות לאליל. אך כל זה היה נוהג מקובל אצל הגויים לפני שהתנצרו. לכן, ארבעת הדברים שאומרים לגויים להימנע מהם קשורים כולם לפולחן אלילי. החוק הנוצרי שניתן לנו להתנזר מארבעת הדברים האלה מעולם לא נועד להרחיב את עצמו למנהג שלא היה לו שום קשר לפולחן אליליים וכל מה שקשור לשמירה על החיים. לכן החשבון ממשיך להוסיף עוד כמה פסוקים,
"כי הרוח הקדושה ואנחנו בעצמנו העדפנו שלא להוסיף עליכם עומס נוסף פרט לדברים ההכרחיים האלה: להמשיך ולהימנע מדברים המוקרבים לאלילים, מדם, מחנק וממוסריות מינית. אם תשמרו על עצמכם בזהירות מדברים אלה, תצליח לכם. בריאות טובה לך! "" (מעשי השליחים 15:28, 29)
איך יכולה הייתה ההבטחה, "אתה תצליח. בריאות טובה לך! ” יתכן ויחולו אם מילים אלה דרשו מאיתנו לשלול מעצמנו או מילדינו הליך רפואי שנועד לעזור לנו לשגשג ולהשיב אותנו לבריאות טובה?
עירוי דם אינו קשור כלל לסגידה כוזבת מכל סוג שהוא. זהו הליך רפואי מציל חיים.
אני ממשיך להאמין שאכילת דם שגויה. זה מזיק פיזית לבריאות האדם. אך גרוע מכך, תהיה זו הפרה של החוק שניתן לאבינו נח אשר ממשיכה לחול על כל האנושות. אך כפי שכבר הראינו, מטרתו הייתה להפגין כבוד לחיים, החיים השייכים לאלוהים ואשר הם קדושים. עם זאת, העברת דם לוורידים אינה אכילה. הגוף אינו צורך את הדם כפי שהוא אוכל, אלא הוא משתמש בדם להנצחת החיים. כפי שכבר ציינו, עירוי דם שווה ערך להשתלת איברים, אם כי נוזלית.
עדי מוכנים להקריב את עצמם ואת ילדיהם כדי לציית למכתב החוק שלדעתם חל במקרה זה. אולי הכתוב החזק מכולם הוא כאשר ישוע נוזף במנהיגים הדתיים החוקיים של ימיו אשר היו מצייתים לאות החוק ומפרים את חוק האהבה. "עם זאת, אם היית מבין מה זה אומר, 'אני רוצה רחמים ולא הקרבה', לא היית מגנה את האשמים." (מתי 12: 7)
תודה על תשומת הלב ותמיכתך.
Preguntas de los lectores — מגדל השמירה של BIBLIOTECA EN LÍNEA (jw.org)
Preguntas de los lectores — מגדל השמירה של BIBLIOTECA EN LÍNEA (jw.org)
Hermanos, primero consulten en la Biblioteca en línea. Año 2021, y este hombre sube ideas vacías.
אריק -
סקרן לשמוע את מחשבותיך על דפוס ההיגיון הזה, מכיוון שהוא יכול להפחית בקלות את הרעיון שצריכת משהו שקולה להזרקה למטרות רפואיות.
עדי יהוה מאפשרים השתלות איברים (כמעט על כל הלוח).
האם יישום של אותו היגיון, האם זה לא יהיה קניבליזם?
בתחילה, הנהגת העדים אסרה על השתלות איברים בטענה שהן מסתכמות בקניבליזם, אולם לאחר תקופה מסוימת התגלה "אור חדש" מאלוהים המעיד על כך שלא.
אז אני מניח שהשאלה האמיתית תהיה, מדוע איננו מקבלים עירויי דם כאשר ה- A החדש בסדר?
כנראה שידענו איפה למתוח את הגבול. מישהו דיבר ואמר "היי, השתלת איבר רפואית זה לא כמו לאכול אותו". למה זה לא התרחש בעירויי דם, אין לי מושג. מה מרוויח WT מלהתלות בו? זו לא פרה קדושה בשנת 1914 באופן זה.
עקוב אחר הכסף. כמה תביעות יהיו אם היו הופכות את המדיניות?
במשך שנים הייתי תמיד מסוכסך עם תורת הדם של ה- JW, סירבתי לכרטיס NO BLOOD במשך 15 שנה אם לא יותר מכך, ההבנה שלי לגבי מה מציין התנ"ך תואמת את מה שאריק דיבר עליו. תודה רבה לך על כיוונון זה בשבילי. פָּעוּר פֶּה.
זה ללא ספק נושא חשוב וגורם להרבה דיון / דיון, כפי שעולה ממספר התגובות כאן. אנא סלח לי אם אני נוקט בגישה פשטנית, אבל אני חושב שיש הבחנה ברורה בין דם מן החי המשמש לפולחן לבין מצרכי מזון אפשריים, ודם אנושי המשמש לעירויים. הכתובים המצוטטים לאורך כל החוט הזה מדברים כולם על דם מן החי ואיך משתמשים בו / אין להשתמש בו, ואז מנסים לקשר אותם לעירויי דם. לא ידוע לי על כתבי קודש הנוגעים ישירות לצריכת דם אנושי,... קרא עוד "
אתה צודק, זה לא נוגע לדם אנושי; אוכלים או מעבירים אותו, כולנו מכירים את סיפוריהם של אנשים שלא היה להם אוכל אחר מלבד פגרי אדם ואכלו בשר אדם, איש לא היה עושה זאת בדרך כלל. אולם כדי לקיים חיי אדם אני לא רואה שום בעיה במקרה יוצא דופן כזה. לא היית מטמא את עצמך אם היית צריך לעשות זאת על פי הר 15:11. ואני מאמין שהדבר חל גם על עירויים, דם שנאכל או מועבר כולו מפורק ונפלט. העמידה הנכונה שלנו בפני אלוהים אינה מבוססת על... קרא עוד "
זה היה מצוין! אני רק רוצה להוסיף עוד כמה מחשבות בנוגע לנושא. ראשית, כאשר דוד ואנשיו הגיעו למקדש, הם נזקקו לאוכל מקיים חיים, ואחימלך הכהן נתן להם את לחם השואו, שהיה קדוש ובלתי חוקי לאכול על ידי איש מלבד הכמרים. אך הוא עשה חריג בכדי לשמור על החיים והם לא הוחזקו באשמה. (1 סם 21: 1-6). ישוע אף התייחס לאירוע זה (מט 12: 3-7) כשחשף את הצביעות של הפרושים. מעניין שהוא כינה את אלה ששמרו על החיים על ציות למנדטים קדושים "חסרי האשמה". גַם,... קרא עוד "
מעניין, האם אתה מאמין שדוד ושבטו מתו מרעב?
היי אריק,
אני יודע שהשתמשת ברבים משורות ההנמקה האלה בעבר, אבל כל זה מוצג כל כך טוב, וזוהי תזכורת חשובה לכל אלה שלא קראו את המאמרים הקודמים שלך ..
החיים חשובים יותר מדם. ברור שלא.? למרבה הצער, זוהי דוגמה נוספת לנוקשות של JW.Org. והם גאים בזה!
בכל מקרה, חשבתי שזה נהדר בהחלט!
שוב תודה.
אני אוהב את הטיעון של אריק: אתה הורג בעל חיים כדי לאכול אותו, אבל על ידי שפיכת דם מגופו אתה מראה שאתה מודה לאלוהים על הזכות להרוג בעל חיים חי שהיה שייך לאלוהים בגלל שהוא נוצר על ידו. יש רק יוצאים מן הכלל שמוכיחים את הכלל. הפודינג השחור הכי טעים אינו יוצא מן הכלל. דם זה חיים. בחוק הפסיפס הונח דם של חיות על המזבח. דם זה סימל את דמו של ישו. אנו שותים את דמו באופן סמלי כדי להשיג חיים אמיתיים.
ניצה.
האם תוכל להסביר את הערתך "שופך דם מגופו אתה מראה שאתה מודה לאלוהים על הזכות להרוג בעל חיים חי" אינני מכיר את המושג הזה, ואם הדם סימל את דמו של ישו והסמל הזה הושג מדוע האם זה היה מקודש? ברור שאני מדבר ביחס לאוכל ולא לטקס.
Lorsque ses disciples ont ramassé des épis de blé le jour du sabbat ne respectant pas ainsi la loi de Dieu, Jésus dit «N'avez- vous pas lu ce que David a fait quand lui et ses hommes ont eu faim? 4 Il est entré dans la maison de Dieu et ils ont mangé les pains de présentation. Pourtant, lui et les hommes qui étaient avec lui n'avaient pas le droit de les manger; ils étaient réservés aux prêtres ”(Mathieu 12: 3) Ces hommes n'ont pas été condamnés par le prêtre ni par Christ. Ces פורטנט כאבים étaient... קרא עוד "
עבודה נהדרת! מדהים עד כמה קריאה בכתבי קודש פשוטים וקונטקסטיים מובילים כל כך הרבה מאתנו לאותן מסקנות. הרוח באמת פועלת כשאנחנו מחפשים בכנות את אבינו ורודפים אחרי בנו.
היי אריק, מזל טוב על מאמר / סרטון מעולה. עם זאת, הייתי חזק יותר בנושא; מכיוון שזה היה נושא שעלה לא מעט פעמים בקהילה במדינת ויילס שבממלכה המאוחדת של בריטניה. זה לא בקשר לעירויי דם אלא בקשר לאכילת מעדן מסוים (מה שנחשב להיות) שיש לנו בדרך כלל אוכלים עם ארוחת הבוקר, זה מכונה "נקניק שחור / פודינג שחור", זה עשוי מחזיר דם מבושל ושיבולת שועל. נוצר לנקניק פרוס ומטוגן עם הבייקון שלך... קרא עוד "
בקור 1, 10:25, פול לא אומר שזה בסדר שאדם עם אמונה חזקה יאכל ביודעין אוכל שהוקרב לאלילים, או דברים חנוקים או דם. מה שהוא פונה אליו היא העובדה שלא ניתן היה לדעת איזה בשר קנית דימם כראוי ואילו לא, כך שאדם עם אמונה חלשה לא יאכל שום בשר בכלל, ואילו אדם עם אמונה חזקה היה להבין שהוא לא ציית ביודעין לחוק האל על ידי קניית בשרו שם לשם המחשה, בקנדה כשהייתי ילד יצרן אחד של... קרא עוד "
הסברתי באמת את כתבי הקודש כל כך הגיוניים שלוקח את ההקשר הוא חיוני, הסרטון הזה הוא חובה לשמור ולשתף, גם ההתייחסות לאמונה ישנה שדם הוא אוכל, תודה.
נוטה לא להסכים עם אריק, נראה שמבט מהיר על פרשנות מציע שאני בדרך הנכונה. עבור נוצרי שקנה בשר בשוק בכוונה לאכול אותו בבית, פול המליץ כי הבחירות ייעשו ללא סייג. איש לא יכול היה לזהם את מה שאלוהים ניקה (ראה מעשי השליחים 10:15) מאחר שהכל שייך לו (Ps. 24: 1–10. עבור נוצרי שקיבל הזמנה לביתו של אחר המליץ פול לאכול מכל המחיר ללא הסתייגות קפדנית. אבל אם אורח נוצרי אחר צנח (ראה 27: 30–8) שהאוכל היה... קרא עוד "
אני חושב שעברי היה מכיר בשר חזיר כמזון, אך היה רואה בו אוכל אסור על פי החוק. הוא גם היה יודע שלא הונח איסור על חזיר בפני נח לאחר המבול. אז לנוח, הדבר היחיד שלא הורשו לאכול היה דם. אבל תחת משה, היו הרבה מאכלים אסורים. אני חושב שההקשר של החשבון של מרק מתייחס לחוקי התזונה של ישראל, ולא לברית הנח. אבל זו ההבנה שלי, וכל אחד מהם צריך לקבוע בעצמו מה לעשות. אם חייו של אדם היו בסכנה... קרא עוד "
כן, וזה די הוגן, אבל אני עדיין אחזיק את מה שישוע אמר "שום דבר שלא נכנס לאדם מטמא אותו" כמו שאומר ביוונית הכל יורד בשירותים בסוף היום. וגם הרומאים 14:14. 😉
אני תמיד נזהר מקריאות יתר-מילוליות. אני בטוח שלא היית מיישם את דבריו של ישו על בליעת ציאניד, נכון? אז איפה מתווים את הגבול?
לא, אני לא אהיה כל כך מילולית, ברור שהייתי חושב על דברים שהם אכילים. הקו יהיה זה שמצויר על ידי כתבי הקודש, כל דבר אכיל שמצפונך מאפשר (כמובן 1, 10), כמובן, אם היית מגיע לוויילס לא הייתי אוכל נקניקייה שחורה לפניך.
אגב, ציאניד שנבלע לא היה גורם לי לנקות רוחנית אלא היה נותן לי בטן רעה !.
קדימה ואכל את זה. המצפון שלי לא כל כך חלש שלראות אותך אוכלת זה יניע אותי להפר את המצפון שלי. עם זאת, זה היה מכניס אותי, אז בהתחשב בזה, אולי אני מעדיף לא לראות אותך אוכל את זה. כנ"ל לגבי האגיס.
אולי זו הסיבה שבשמיים כל הטבחים הם צרפתים וכל המהנדסים הם סקוטים, אבל בגיהינום זה ההפך.
זה גם יביא אותי, אני שונא את הדברים.
נקודה טובה. זה יהפוך את אכילת הדם בכוונה לנושא מוסרי בהתחשב בכך שאלוהים לא הכריז על הדם כמזון טמא בפני נח, אלא כחומר קדוש המסמל את החיים. במקום לטמא כמו חזיר, הדם הוא קדוש. אז אכילה בכוונה תהיה להראות זלזול בקדושת הדם המייצגת את קדושת החיים. לפיכך, ישוע שהכריז על כל המאכלים נקיים, לא ישחרר מכבוד הצו נגד אכילת דם.
תודה, רק תוהה, שנתת לנו את התובנה הזו.
היי אריק, זה מאמר / סרטון מעולה, מעולה. ברצוני לתרגם אותו ולהשתמש בו (ברשותך) בארצי כמדריך לפתרון הבעיה של עירוי דם ב- WT (לא תחת שמי, אלא עם קישור ל- BP).
אבל איפה רק תוהה? אני לא יכול לראות את ההערה שלו.
לא התכוונתי לזה באופן רשמי עם המדריך הזה, רק לשימוש עצמי.
כמה מוזר מאוד !? אני לא בטוח מה קרה. זו הייתה תגובה טובה, חשבתי. הצלחתי למצוא את הודעת הדוא"ל על כך, אז הנה: "הנושא המוסרי מורכב על פי החוק, מכיוון שדם לא היה סתם טמא לאכילה, אלא היווה מרכיב של סגידה לאלוהים. כלומר, זה הוקרב בהקרבה בתנאים ספציפיים שנקבעו בחוק. לפיכך, צריכת דם לא תהיה סתם טמאה או לא מכבדת את אלוהים או את קדושת החיים, אלא היא תביא לגניבת אלוהים משהו שלא היה שייך לנו, כלומר דם... קרא עוד "
תודה לך אריק. תגובה מעניינת ותגובה טובה.
חשבתי, האם אפשר לאכול בשר בלי שום דם? לא משנה כמה סחוט היטב תמיד יש דם בבשר, האם אתה חושב שחלק מהאיסור הזה יכול להיות רק אכילת בשר שאינו מבושל היטב? אני עדיין חושב שישוע מדבר על בליעת משהו שיגרום לך להיות טמאים טקסית. הוא אמר "שום דבר" שאינו נכנס לאדם מטמא אותו, האם אתה יוצא מהכלל שישוע לא עשה? אם זה היה כל כך חשוב מדוע הוא לא הבהיר את החריג הזה? אל לנו לשכוח שרומאים 14:14 נכתבו לקהל גויים אשר... קרא עוד "
עלינו לאזן בין דבריו של ישוע לבין אלה בהשראת הרוח הקדושה במעשי 15:28, 29.
הבעיה היא שאין איזון, אלא סתירה לכאורה; יש לנו בקור 1 א 8: 4-13. פול מבהיר את ההוראה בנושא זה. ראשית, הוא אומר כי אכילת בשר המוצעת לאליל אינה מוסרית, משום ש"אליל אינו דבר כלל. אז מה קורה? מיהם האחים "החלשים" יותר? הקונצנזוס הוא שהאחים החלשים יותר הם היהודים שהיו שקועים ביהדות וכמה גויים שרגילים לעבוד את האלילים ומתקשים להגיע לחירות שיש במשיח. "ציטוט" "יש מאמינים, במיוחד אלה עם... קרא עוד "
אחד מארבעת הדברים שמכחישים את הנוצרים בפעולות 15 הוא זנות. האם היית רואה בזנות רק עניין של מצפון המבוסס על רומאים 14:14
מה ההקשר של הרומאים 14:14? האם הכתובים מלמדים שזנות היא עניין של מצפון? 14:17 כי ממלכת האל אינה מורכבת אוכל ושתייה, אבל צדק, שלום ושמחה ברוח הקודש.
אתה יוצר קישור בין הרומאים 14:14 לבין כל הפסוקים בכתובים המתייחסים לדם בהתבסס על ההנחה שדם ייכלל ב"אוכל ושתייה ". כדי להתגבר על הצו העוצמתי נגד אכילת דם שניתן לאבי כל האנושות, נוח, הייתי זקוק למשהו בטוח יותר מאשר לקשר מניח בין "האוכל והשתייה" המפורטים ברומאים ודם. כאשר ישוע הכריז על כל המאכלים כנקיים, היהודים לא היו מבינים שדם נמצא בקטגוריה זו. על פי החוק היו אוכלים אסורים, אך הדם לא היה ביניהם... קרא עוד "
וההקשר של רומאים 14 הוא "אוכל" לא מוסר מיני, מדוע פול ביטל את האיסור על בשר שהוקרב לאלילים? 1 Cor 8: 8 "אנחנו לא גרועים יותר אם אנחנו לא אוכלים ולא יותר טוב אם אנחנו עושים" הקשר = בשר שהוקרב לאלילים, או שאתה לא מסכים עם זה? לכן, אין הגבלה על בשר המוקרב לאלילים "אם" מצפונך יכול להתמודד עם זה ואתה לא גורם לאח החלש לחטוא. אולי פספסנו את העניין, כל המגבלות ה"דם "הללו נוגעות לדם זורם המשמש בצורה טקסית ועקוב מדם.... קרא עוד "
הוא לא ביטל את האיסור על בשר שמקורו בבעלי חיים חנוקים, או בדם, או בזנות. בשר היה בשר, בין אם הוקרב לחיה או נשחט באטליז למאכל, זה עדיין היה בשר. אבל חיה שנחנקה ייצרה בשר שהכיל דם. זה היה מחוץ לחריג של פול, כמו אוכל שהכין דם כמרכיב עקרוני, כמו גם זנות.
אז, האם אתה בסדר עם אכילת בשר שמדמם והוקרב לאלילים? אם קראתי אותך נכון אתה בסדר עם אכילת דם כדי להציל את חייך למרות שהדוגמאות להפר את האיסור שניתן היו ביחס למזונות אסורים, כמו שאתה אומר שדם מעולם לא היה אוכל, איזו דוגמה יש לנו שזה בסדר לאכול דם כדי להציל את חייו? אני לא מנסה להתווכח עם JW שכן אני מאמין שאין שום יוצא מן הכלל לשימוש בדם בין אם ניקח אותו לווריד או דרך הפה, הכל בסופו של דבר... קרא עוד "
אני חושב שאתה עוסק בהנחת יסוד לקויה. כשאתה אומר חוק OT, אני מניח שאתה לא מתייחס לחוק משה שכן אתה יודע שהחוק על הדם קודם לזה. אך על ידי אמירת חוק ה- OT אתה מנסה להכפיש את החוק מכיוון שהוא "ישן" והוחלף בחוק הברית החדשה? מוסכם, זנות לא מצויה בהקשר של רומאים 14:14, אבל אני אומר לך שלא הדם נמצא בהקשר זה. אתה מאמין שכן, אבל זה עניין של פרשנות אישית. פרנקי סיפק א... קרא עוד "
לא, אני לא מכפיש את החוק, רק את אות החוק, האם אנחנו לא צריכים לציית לרוח החוק (Mt 22: 37-40). מה עם החזון של פיטר? הוא החל להבין עד כמה הנצרות החדשה הזו שונה מיהדות. בזמן שהתפלל על הגג, כשהוא מרגיש רעב, היה לו חזון. סדין הונמך משמיים, ובו סוגים רבים ושונים של בעלי חיים. קול עודד אותו לאכול. פיטר נרתע והבין שחלק מבעלי החיים בסדין אסורים על פי ההלכה היהודית. שלוש פעמים הסדין הוריד, ושלוש פעמים פיטר סירב. החזון היה... קרא עוד "
אני לא בטוח איך אכילת נקניקיות דם מצייתת לרוח החוק ?! "שוב אם יש לקדש את הדם ואינו משמש להזנת הגוף כיצד ניתן לעשות חריג לעירויי דם? יש לך תקדים? ” הסברתי את זה בסרטון. למעשה, זו הייתה הנקודה של הסרטון כולו. עירויי דם אינם מזינים את הגוף מכיוון שהכנסת דם לוורידים אינה שקולה להכנסת מזון לוורידים. הגוף צורך אלכוהול המוזן לוורידים, אך הוא אינו עושה את אותו הדבר בדם. זה... קרא עוד "
לנוכח ההקשר של דבריו של פאולוס בנוגע לכפות את מצפוננו על אחרים, אני לא חושב שזה יתרון לרוחניות של אחרים אם אנו משמיעים את דעתנו על מה שנאכל או לא נאכל. העקרונות קיימים עבור כולם כדי להתעכב עליהם. אתה שואל: "אם קראתי אותך נכון אתה בסדר עם אכילת דם כדי להציל את חייך למרות שהדוגמאות להפר את האיסור שניתן היו ביחס למאכלים אסורים, כמו שאתה אומר שדם מעולם לא היה אוכל, איזו דוגמה עושים יש לנו שזה בסדר לאכול דם כדי להציל את זה... קרא עוד "
אני מתנצל אם נראה לי ויכוח, ואני מניח שאתה צודק, מלקים את הסוס הזה מספיק. הנקודה העיקרית היא ששנינו מסכימים כי עירויי דם אינם מהווים הפרה של חוק האל.
כל ברכה באלוהינו הגדול והגואל ישוע המשיח.
היי אריק, אני רוצה לכתוב לך כמה מחשבות על דם ביחס לאוכל ולמצפון. אני מצטער אם אני חוזר על כמה מהמחשבות שלך. לדם כמזון ——————– למצוות הדם יש משמעות תזונתית בכל המקרא. אין להשתמש בדם מן החי לאכילה בשום צורה שהיא מכיוון שהוא קדוש (בראשית ט, 9-4). הדם של החיה היה אמור להיות נשפך על האדמה ומכוסה באדמה (ויקרא 6: 17-13), היה אמור להיות נשפך כמו מים (דברים יב, טז) ולכן לא היה לו שום שימוש אחר, למשל כחומר ארוחות. זֶה... קרא עוד "
תיקון.
... דבריו של פול הופנו ליהודים נוצרים ונוצרים ...
היי פרנקי. אני מוצא שזה נימוק מוצק. הסכנה העומדת בפנינו היא היפר-מילוליות שמשמשת לעתים קרובות כדי להצדיק רצון אישי. למשל, אם אני רוצה לשכב עם כל אישה שחושבת עליי, אוכל לפנות לרומאים 14:14. כל עוד אני לא רואה בזנות טמאה, זה בסדר לפני אלוהים שאעסוק בה. בעיקרון, אני הופך את הרומאים 14:14 לתירוץ להתעלם מכל חוקי האל ולהקים קוד חוק משלי.
אני מסכים. אני גם חושב שאסור להכליל את הרומאים 14:14. לכן הדגשתי שפול אמר זאת בגלל בעיה ספציפית (אוכל) במצב מסוים, שמוסבר בפסוק 15. באמצעות הכללה כזו מחוץ להקשר של פסוקים מסוימים, אני מסוגל לנמק מכל דבר. לכן אני רואה בהקשר הכללי חשוב ביותר. לעתים קרובות אני אומר שעלינו להבין את משמעות המשפט כולו ולא להתווכח על אותיות בודדות. כמו כן, הפסוקים הרומאים 22-23 עלולים להיות מסוכנים בשיטה כזו. פסוקים אלה מתייחסים גם לסוגיית אוכל ביחס למצפונם של אחרים... קרא עוד "
היי Bamba64, אני עוקב אחר הדיון "הדיאטטי" המעניין שלך עם אריק והייתי רוצה להציג בפני את דעתי על מאט 15:11. אני אשתמש ב- ESV. בפסוקים מט 15: 1-20, ישוע מגנה את הצביעות של הפרושים - "לכן אתה מבטל את דבר אלוהים למען מסורתך." (פס '6). התלמידים הואשמו בהיותם חוטאים על שהעבירו את מסורת הזקנים באכילה בידיים לא רחוצות. ישוע עונה: "לא מה שנכנס לפה מטמא את האדם, אלא מה שיוצא מהפה; זה מטמא אדם. " (נ ’11). יֵשׁוּעַ... קרא עוד "
היי פרנקי, בסופו של יום כולנו מסכימים בכל הנוגע לשימוש בדם לעומת אובדן חיים, אנו רק דנים בנקודה עדינה יותר האם אכילת אוכל על בסיס דם עדיין מוחזקת כמשהו שיכול להפוך אותו לטקסית טמא או שזה עדיין אסור. עלינו לזכור שכאשר ישוע דיבר זה היה בעיקר לקהל יהודי שעדיין היה תחת OT ספר הרומאים נכתב כנראה לקהל גויים; מעשי השליחים 18: 2 מתעדים כיצד שליט רומא הורה לכל היהודים לעזוב את רומא. זה קרה בערך 5 שנים... קרא עוד "
היי במבה 64. תודה עבור תגובתך. אתה מכריח אותי להעמיק יותר ויותר בנושא "לאכול דם". אוקי זה בסדר. אני מקווה שהוצאתי את המסמר האחרון מהארון עם הערותיי הקודמות בנוגע למט 15:11 או למרק 7: 18-19 ("שום דבר שלא נכנס לאדם מטמא אותו"). כן, "כולנו מסכימים באשר לשימוש בדם לעומת אובדן חיים", אך עדיין ישנם דברים "עדינים" אחרים. מכיוון שכתבת "כל אחד לשלו", אני מניח שאתה משוכנע בתוקף בעניין זה. אבל בכל זאת, אנסה להמשיך במאבק... קרא עוד "
שלום פרנקי, תודה על תגובתך, בגלל סוף השבוע ופגישת המלגה שלנו, אני אהיה קצת איטית בתשובתי. דאג וכל ברכה באלוננו ומושיענו ישוע המשיח. טיטוס 2:13.
שלום מארק!!!!! שמי Zbigniew. אני גר בפולין. אני בן 63. אני עוקב אחר הדיון עם אריק ופרנקי בקשב ועניין. עמדתך הנחרצת והקשוחה הולידה ויכוחים רבים. אני אסיר תודה לכולכם. פודינג שחור פופולרי מאוד בפולין. אני הדור השלישי שגדל ברוח JW. עצם המחשבה על אכילת נקניקיות דם מטלטלת אותי מאוד. אבל אמי, ילידת 3, אמרה לי שהיא אכלה פודינג שחור. למרבה המזל, אתה יכול לקנות פודינג שחור בשווקים. אני... קרא עוד "
היי Zbigniew,
אני מקווה שניפגש עם מארק ואיתך אצלך בפולין או איתי. תקנו פודינג שחור ואני אקנה נקניקיות שחורות, כולן נטולות דם. אני חושב שמארק יאהב את זה. כתבתי לו לא לשכוח את הוויסקי הזה.
שלום ואהבה אליך. פרנקי
הלוואי שיכולתי להיות שם עם כולכם.
אריק היקר, תתקבל בברכה. אם אתה בא, אתה יכול להביא עוגה עם סירופ מייפל ואוכמניות בר קנדי לארבע 🙂.
שמור על עצמך והיה בטוח כדי שנוכל להיפגש.
פרנקי
הם מעולם לא נתנו לי להביא את האוכמניות מעבר לגבול, אבל סירופ המייפל הוא דבר בטוח.
נאמר יפה, ברור שאנו מודים לאלוהים על כל הדברים, הסיבה שאני מטיל ספק בהצהרתך ותשובתך היא משום שאני לא רואה תקדים מקראי לכך, שנאמר שזו רק המסורת שלך (הפולנית)? למרות שהמסורת עשויה להיות בלתי מקראית היא אינה מפרה דבר, אולם המסורת היא ניטרלית, בדיוק כמו שישוע צפה בחנוכה. באשר לשמירה על החוק שהוא מדרון חלקלק מאוד, כפי שכבר ציינתי שהמילה הייתה לפני החוק, פשוט קח את הזמן לקרוא את הגלטים, הקשב לשפה הקשה בה פול משתמש, עלינו לגדול בידע... קרא עוד "
תיקון. בנקודה 1 צריכה להיות:
"... האחדות של יהודים נוצרים וגויים בישוע המשיח ... "
היי פרנקי, אגב, שמי מארק. 1. מכתב לרומאים ——————————— מכתב זה נכתב ליהודים ולנוצרים, אך בעיקר ליהודים. ברומא היו נוצרים מיהודים ומגויים, וגם יהודים על פי החוק. חלק ניכר מהמכתב לרומאים מוקדש לפירוש משימתו של ישוע המשיח ביחס לחוק הפסיפס. קטעים נרחבים אלה לא היו רלוונטיים לגויים מכיוון שהם לא היו תחת חוק ולא ידעו זאת. כמעט פרקים 2 עד 7 ו- 9 עד 11 מוקדשים בעיקר להסברים... קרא עוד "
היי מארק, אני חושב שהסברתי את הקשר בין בראשית 9: 4-6 לבין מעשי השליחים 15:29 (בשר המכיל דם) מספיק, תוך שימוש בקור 1: 10 והראיתי ש"חיות חנוקות לא מדממות כראוי, אז דם נשאר ברקמת הבשר. במילים אחרות - "אל תאכלו בשר עם דם" ". לא מדובר בחוק; זה בערך עיקרון שניתן על ידי אלוהים לנח אבותינו - אסור לאכול דם של בעלי חיים כסמל לחיים. קראתי את הטיעונים שלך, אבל יש לי טענות נגד אחרות. אנחנו יכולים לדון בלי סוף ולירות בוויכוחים על כל אחד מהם... קרא עוד "
שלום אח יקר פרנקי !!!!! התכוונתי לכתוב מחר אבל לא עמדתי בזה. יש לי הנאה רבה לפנות אליך. אני מרגיש קרבה דרך אחדות אחים במשיח ואנחנו גם שכנים. הייתי הרבה בסלובקיה. אני אוהב סקי, וטטרנסקה לומניצה וצ'ופוק הם גן עדן קטן באזורנו. אני מקווה שאריק יסלח לי על קצת פרטיות בפוסט הזה. אם אתה יכול, כתוב משהו על עצמך. אני מתרשם מהוויכוחים שהועלו בהרצאתו של אריק ומההערות שלך כל כך מדויקות ועקביות. אני משתף לחלוטין... קרא עוד "
אח יקר Zbygniew, תודה רבה על דבריך הטובים. כשמישהו משבח אותי, אני תמיד לא יודע בכלל מה לומר. אבל דבר אחד בטוח - אם יש בי משהו טוב, קיבלתי אותו מאבי השמימי. כל רגע שאני חי וכל מה שאני מקבל מאלוהים הוא מתנה יקרה. ותודה לבן יהוה, ישוע המשיח, המלך שלי ומושיע שלי ואחי האהוב, אני באמת חי מתוך אמונה בו, כי: "הצלבתי עם ישוע. זה כבר לא אני שחי, אלא המשיח שחי בי.... קרא עוד "
לחיים פרנקי, אם אתה או Zbigniew אי פעם בשכונה שלי (דרום ויילס) חפש אותי ואנחנו נשתה משהו ביחד.
כל ברכה באלוהינו הגדול ובמושיענו ישוע המשיח (טיטוס 2:13)
תודה לך מארק, זה יהיה שלי (ובוודאי של Zbigniew) הנאה.
אלוהים יברך אותך.
שלום פרנקי !!!
אני מזמין אותך, כתוב לי את הסיפור שלך, משהו על עצמך.
הכתובת שלי: z.piatek-zegarmistrz@wp.pl
אחיך בכריסט זביגנייב
שלום מארק !!!
אני מזמין אותך, כתוב לי את הסיפור שלך, משהו על עצמך.
הכתובת שלי: z.piatek-zegarmistrz@wp.pl
אחיך בכריסט זביגנייב