Ik hie koartlyn in frijwat djippe geastlike ûnderfining - in wekker, as jo wolle. No gean ik net alle 'fundamentalistyske iepenbiering fan God' op jo. Nee, wat ik beskriuw is it type sensaasje dat jo by seldsume gelegenheden kinne krije as in kritysk stikje fan in puzzel wurdt ûntdutsen, wêrtroch alle oare stikken tagelyk op har plak falle. Wêr't jo mei einigje is wat se dizze dagen graach neame, in paradigmaskift; net in bysûndere Bibelske term foar wat eins in wekker is foar in nije geastlike realiteit. In heule spektrum fan emoasjes kin oer jo sweepje op mominten lykas dizze. Wat ik ûnderfûn wie ferheffing, wûnder, freugde, dan lilkens, en úteinlik, frede.
Guon fan jim binne al oankaam wêr't ik no bin. Foar de rest, tastean my jo mei te nimmen op 'e reis.
Ik wie amper tweintich doe't ik "de wierheid" serieus begon te nimmen. Ik besleat de Bibel te lêzen fan dekking nei dekking. De Hebrieuske skriften wiene yn dielen hurd, yn 't bysûnder de profeten. Ik fûn de kristlike Skriften[ik] wiene folle makliker en nofliker om te lêzen. Dochs fûn ik it op plakken útdaagjend fanwegen de stilte, faak pedantyske taal dy't yn 'e NWT waard brûkt.[ii]  Dat ik tocht dat ik besykje soe de kristlike Skriften lêze yn 'e Nije Ingelske Bibel om't ik de maklik te lêzen taal fan dy oersetting leuk fûn.
Ik geniete frij fan 'e ûnderfining, om't it lêzen gewoan streamde en de betsjutting maklik te begripen wie. Doe't ik lykwols djipper yn kaam, begon ik te fielen dat der wat mist. Ik kaam úteinlik ta de konklúzje dat de folsleine ôfwêzigens fan Gods namme út dy oersetting it fan my foar my libbensbelang hie. As ien fan Jehova's Tsjûgen wie it gebrûk fan 'e godlike namme in boarne fan treast wurden. Troch it ûntnommen te wurden yn myn bibellêzing liet my my wat loskeppele fan myn God, dat ik gie werom nei it lêzen fan 'e New World Translation.
Wat ik doe net realisearre wie dat ik in noch gruttere boarne fan treast miste. Fansels hie ik doe gjin manier om dat te witten. Ik wie ommers foarsichtich leard it bewiis te negearjen dat my soe liede ta dizze ûntdekking. In diel fan 'e reden foar myn mislearjen om te sjen wat foar myn eagen wie, wie de myopyske fokus fan ús Organisaasje op' e godlike namme.
Ik moat hjir krekt pauze, om't ik de hackles gewoan sjen kin sjen opstean. Stean my út te lizzen dat ik tink dat it rjochtfeardige restaurearjen fan 'e godlike namme yn oersettingen fan' e Hebrieuske Skriften it loflikste is. It is in sûnde it te ferwiderjen. Ik bin net oardieljend. Ik herhelje gewoan in oardiel dat lang lyn is oardiele. Lês it sels by Iepenbiering 22: 18, 19.
Foar my wie ien fan 'e grutte iepenbieringen fan myn reis nei in bewustwêzen fan God it begripen fan' e rike en unike betsjutting fan 'e namme, Jehova. Ik beskôgje it as in foarrjocht om dy namme te dragen en oan oaren bekend te meitsjen - hoewol it bekend meitsjen betsjuttet folle mear dan gewoan de namme sels publisearje lykas ik ea leaude. It wie sûnder mis dit respekt, sels gleonens, foar de godlike namme dy't my en oaren safolle konsternaasje feroarsake hie by it learen fan 'e folsleine ôfwêzigens fan' e kristlike Skriften. Ik kaam te learen dat d'r hjoed binne 5,358 manuskripten as manuskriptfragminten fan 'e kristlike Skriften, en dochs ferskynt de godlike namme yn net ien. Net ien!
Litte wy dat no yn perspektyf sette. De Hebrieuske Skriften waarden skreaun fan 500 oant 1,500 jier foardat de earste kristlike skriuwer pinne op perkamint sette. Ut besteande manuskripten (alle kopyen) hawwe wy leard dat Jehovah syn godlike namme op hast 7,000 plakken bewarre hat. Dochs hat God yn 'e resinte manuskriptekopieën fan' e kristlike Skriften net passend sjoen om ien eksimplaar fan syn godlike namme te behâlden, soe it lykje. Wis, wy kinne stelle dat it waard fuorthelle troch byleauwige kopiïsten, mar betsjuttet dat net in ferkoarting fan Gods hân? (Nu 11: 23) Wêrom soe Jehovah net hannelje om syn namme te bewarjen yn manuskripten fan 'e kristlike Skriften, lykas hy die yn har Hebriuwske collega's?
Dit is in foar de hân lizzende en lestige fraach. It feit dat gjinien in ridlik antwurd dêrop koe leverje, hie my jierren steurd. Ik realisearre my koartlyn dat de reden dat ik gjin befredigend antwurd op 'e fraach koe fine, wie dat ik de ferkearde fraach stelde. Ik hie wurke oan de oanname dat de namme fan Jehova der altyd west hie, dat ik koe net begripe hoe't it wie dat de Almachtige God soe tastean dat it út syn eigen wurd waard útroege. It kaam my noait yn 't sin dat hy it miskien net bewarre, om't er it der yn' t earste plak noait sette. De fraach dy't ik hie steld wie: Wêrom hat Jehova de kristlike skriuwers net ynspireare om syn namme te brûken?

De Bibel opnij skriuwe?

As jo ​​no goed kondysjeare binne lykas ik wie, kinne jo tinke oan 'e J-referinsjes yn' e NWT Reference Bible. Jo sizze miskien, “Wachtsje even. D'r binne 238[iii] plakken wêr't wy de godlike namme yn 'e kristlike Skriften hawwe hersteld.'[iv]
De fraach dy't wy ús moatte stelle is: hawwe wy restaurearre it op 238 plakken, as hawwe wy willekeurich ynfoege it op 238 plakken? De measten soene refleksyf antwurdzje dat wy it hawwe hersteld, om't de J-referinsjes allegear ferwize nei manuskripten dy't it Tetragrammaton befetsje. Dat leauwe de measte Jehova's Tsjûgen. As it docht bliken, dogge se net! Lykas wy krekt hawwe sein, komt de godlike namme net foar yn ALLE fan 'e besteande manuskripten.
Dus wat ferwize de J-referinsjes?
Oersettingen!
Ja dat kloppet. Oare oersettingen. [v]   Wy hawwe it net iens oer âlde oersettingen wêr't de oersetter nei alle gedachten tagong hie ta wat no ferlern âld manuskript. Guon fan 'e J-referinsjes wize op frij resinte oersettingen, folle mear resint dan de manuskripten dy't hjoed de dei foar ús beskikber binne. Wat dit betsjuttet is dat in oare oersetter mei deselde manuskripten wêr't wy tagong ta hawwe, foar keazen om it Tetragrammaton yn te foegen yn plak fan 'God' as 'Lord'. Om't dizze J-referinsjefertalingen yn it Hebrieusk wiene, kin it wêze dat de oersetter fielde dat de godlike namme akseptabeler wêze soe foar syn joadske doelgroep dan Lord dy't op Jezus wiist. Wat de reden ek wie, it wie dúdlik basearre op 'e foaroardielen fan' e oersetter, en net op in feitlik bewiis.
De New World Translation hat 'Jehova' foar 'Lord' of 'God' yn totaal 238 kear ynfoege basearre op in technysk proses neamd 'konjekturele emendaasje'. Dit is wêr't in oersetter de tekst 'herstelt' op basis fan syn leauwen dat it moat wurde fêststeld - in leauwen dat net kin wurde bewiisd, mar allinich basearre is op gisingen. [vi]  De J-referinsjes betsjutte yn essinsje om te sizzen dat om't in oar dizze spekulaasje al hat makke, de oersettingskommisje fan 'e NWT rjochtfeardich fielde itselde te dwaan. Us beslút basearje op de teoryen fan in oare oersetter liket amper in twingende reden om it risiko te rommeljen mei it wurd fan God.[vii]

'... As ien dizze dingen tafoeget, sil God de pleagen tafoegje dy't yn dizze boekrôle skreaun binne; en as immen wat nimt fan 'e wurden fan' e rôlje fan dizze profesije, dan sil God syn diel fuort nimme fan 'e beammen fan it libben en út' e hillige stêd ... '(Rev. 22: 18, 19)

Wy besykje de tapassing fan dizze skriklike warskôging te rûn te krijen oangeande ús praktyk om 'Jehova' yn te foegjen op plakken dy't it net yn it orizjineel ferskynt troch te argumintearjen dat wy hielendal neat tafoegje, mar gewoan werstelle wat ferkeard wiske is. In oar is skuldich oan wat Iepenbiering 22:18, 19 warskôget foar; mar wy sette dingen gewoan wer goed.
Hjir is ús redenearring oer de saak:

“Sûnder twifel is d'r in dúdlike basis foar it herstellen fan 'e godlike namme, Jehovah, yn' e kristlike Grykske Skriften. Dat is krekt wat de oersetters fan 'e New World Translation haw dien. Se hawwe in djip respekt foar de godlike namme en in sûne eangst om alles dat yn 'e orizjinele tekst ferskynt te ferwiderjen. - Iepenbiering 22:18, 19. ” (NWT-edysje 2013, s. 1741)

Hoe maklik wy in sin as "sûnder twifel" útjouwe, sûnder te betinken hoe misleidend it gebrûk is yn sa'n eksimplaar. De iennichste manier dat 'gjin twifel' koe wêze soe wêze as wy ús hannen koenen lizze op in feitlik bewiis; mar d'r is gjinien. Alles wat wy hawwe is ús sterke leauwen dat de namme der moat wêze. Us gis is allinich boud op it leauwen dat de godlike namme der oarspronklik moat wêze, om't it sa faak yn 'e Hebrieuske Skriften ferskynt. It liket ús as Jehova's Tsjûgen ûngelyk te wêzen dat de namme hast 7,000 kear yn 'e Hebrieuske Skriften moat ferskine, mar net ien kear yn' t Gryksk. Ynstee fan nei in skriftlike útlis te sykjen, fermoedzje wy minsklike knoei.
De oersetters fan 'e lêste New World Translation beweare in "sûne eangst te hawwen foar alles wat yn 'e orizjinele tekst ferskynt." It feit is, "Hear" en "God" do ferskine yn 'e orizjinele tekst, en wy hawwe gjin manier om oars te bewizen. Troch se te ferwiderjen en "Jehova" yn te fieren, rinne wy ​​it gefaar de betsjutting efter de tekst te feroarjen; fan it lieden fan 'e lêzer in oare wei del, nei in begryp dat de auteur nea fan doel wie.
D'r is in bepaalde fermoedens oer ús aksjes yn dizze saak dy't de rekken fan Uzzah opropt.

" 6 En se kamen stadichoan oan 'e terskflier fan Na′con, en Uz′za smiet no [syn hân] út nei de arke fan' e [wiere] God en greep it, want it fee soarge hast foar in ûnrêst. 7 Doe't de grime fan Jehovah op Uz′za blaasde en de [wiere] God sloech him dêr ûnder foar de ûnrjochtmjittige hanneling, sadat hy dêr stoar tichtby de arke fan 'e [wiere] God. 8 En David waard lulk oer it feit dat Jehovah trochbruts yn in breuk tsjin Uz′zah, en dat plak kaam om Pe′rez-uz′zah te hjitten oant hjoed de dei. ”(2 Samuel 6: 6-8)

It feit is dat de arke ferkeard waard ferfierd. It moast wurde droegen troch de Leviten mei peallen spesjaal konstruearre foar it doel. Wy witte net wat Uzzah motivearre om út te reitsjen, mar sjoen de reaksje fan David is it folslein mooglik dat Uzzah mei de bêste motiven hannele. Wat de realiteit ek is, goede motivaasje ûntskuldiget net it ferkearde dwaan, fral as it ferkearde ding omfetsje oanreitsjen fan dat wat hillich is en sûnder limiten. Yn sa'n gefal is motivaasje net relevant. Uzzah hannele fermoedlik. Hy naam it op himsels om de flater te ferbetterjen. Hy waard der foar fermoarde.
It feroarjen fan de ynspireare tekst fan Gods wurd basearre op minsklike gisjen is oanreitsjen fan dat wat hillich is. It is dreech om it te sjen as wat oars as in heul oanmoedige hanneling, hoe goed de bedoelingen fan ien ek wêze kinne.
D'r is fansels in oare sterke motivaasje foar ús posysje. Wy hawwe de namme, Jehova's Tsjûgen, nommen. Wy leauwe dat wy Gods namme op syn rjochtmjittige plak hawwe hersteld, en de wrâld yn 't algemien ferklearje. Wy neame ús lykwols ek kristenen en leauwe dat wy de moderne renêssânse binne fan it kristendom fan 'e earste ieu; de iennichste wiere kristenen op 'e ierde hjoed. It is dêrom foar ús net te betinken dat de kristenen yn 'e earste ieu net itselde wurk as wy soene hawwe dwaande west - dat fan' e namme, Jehova, fierhinne ferklearje. Se moatte de namme fan Jehova sa faak hawwe brûkt as no. Wy hawwe it miskien 238 kear 'restaurearre', mar wy leauwe echt dat de orizjinele geskriften der mei waarden pepere. It moat sa wêze dat ús wurk betsjutting hat.
Wy brûke skriften lykas John 17: 26 as rjochtfeardiging foar dizze posysje.

"En ik haw har namme oan har bekend makke en sil it bekend meitsje, sadat de leafde wêrmei't jo my leaf hawwe, yn har wêze kin en ik mei har ferienigje." (John 17: 26)

Gods namme of syn persoan iepenbierje?

Dat skrift hat lykwols gjin sin as wy it tapasse. De Joaden oan wa't Jezus preke wisten al dat Gods namme Jehovah wie. Se brûkten it. Dus wat bedoelde Jezus doe't hy sei: "Ik haw jo jo namme bekend makke ..."?
Hjoed is in namme in label dat jo op in persoan slaan om him of har te identifisearjen. Yn Hebrieuske tiden wie in namme de persoan.
As ik jo de namme fertel fan ien dy't jo net kenne, dan feroarsaket dat dat jo fan har hâlde? Amper. Jezus makke Gods namme bekend en it resultaat wie dat manlju God leafhearden. Hy ferwiist dus net nei de namme sels, de beneaming, mar nei wat mear útwreide betsjutting foar de term. Jezus, de gruttere Mozes, kaam net om de bern fan Israel te fertellen dat God Jehova mear waard neamd dan de oarspronklike Mozes. Doe't Mozes God frege hoe 't se de Israëliten moasten antwurdzje doe't se him fregen' Wat is de namme fan 'e God dy't jo stjoerde?', Frege hy Jehovah net om him syn namme te fertellen sa't wy de term hjoed begripe. Tsjintwurdich is in namme gewoan in label; in manier om de iene persoan fan 'e oare te ûnderskieden. Net sa yn Bibeltiden. De Israeliten wisten dat God Jehova waard neamd, mar nei ieuwen fan slavernij hie dy namme gjin betsjutting foar har. It wie gewoan in label. Farao sei: "Hwa is de Heare, dat ik syn stim harkje soe ...?" Hy wist de namme, mar net wat de namme betsjutte. Jehovah wie op it punt om namme te meitsjen foar syn folk en de Egyptners. Doe't hy klear wie, soe de wrâld de follens fan Gods namme wite.
De situaasje wie gelyk yn Jezus 'tiid. Hûnderten jierren waarden de Joaden ûnderwurpen troch oare folken. Jehovah wie wer gewoan in namme, in label. Se wisten him net mear dan de Israeliten foar't Exodus him wisten. Jezus kaam lykas Mozes de namme fan Jehovah oan syn folk te iepenbierjen.
Mar hy kaam safolle mear te dwaan as dat.

 'As jo ​​Mannen my kenden, soene Jo myn Heit ek kend hawwe; fanôf dit momint kensto him en hast him sjoen. ” 8 Filippus sei tsjin him: "Hear, lit ús de Heit sjen, en it is genôch foar ús." 9 Jezus sei tsjin him: "Haw ik al sa lang by JOU manlju west, en dochs, Filippus, binne jo my net kennen leard? Hy dy't my hat sjoen hat de Heit [ek] sjoen. Hoe sizze jo: 'Lit ús de Heit sjen'? “(Jehannes 14: 7-9)

Jezus kaam om God as Heit te iepenbierjen.
Freegje josels ôf, wêrom brûkte Jezus Gods namme net yn gebed? De Hebrieuske Skriften binne fol mei gebeden wêryn Jehova hieltyd wer neamd wurdt. Wy folgje dizze gewoante as tsjûgen fan Jehovah. Harkje nei elke gebed fan 'e gemeente as konvinsje en as jo oandacht besteane, sille jo fernuverje oer it oantal kearen dat wy syn namme brûke. Bytiden wurdt it sa te folle brûkt dat it in soarte fan teokratyske talisman is; as jout faak gebrûk fan 'e godlike namme de brûker wat beskermjende segen. Dêr is in video op 'e jw.org-side no krekt oer de oanlis yn Warwick. It rint sawat 15 minuten. Kontrolearje it en tel, wylst jo it besjogge, hoefolle kearen de namme fan Jehova wurdt sprutsen, sels troch de leden fan it Bestjoersorgaan. Kontrastearje no dat mei it oantal kearen dat Jehova heit wurdt neamd? De resultaten binne meast fertelend.
Fan 1950 oant 2012 ferskynt de namme Jehovah yn The Watchtower yn totaal 244,426 kear, wylst Jezus 91,846 kear ferskynt. Dit hat in tsjûge folslein sin - it soe my mar in jier lyn folslein sin hawwe. As jo ​​dit per probleem ôfbrekke, is dat gemiddeld 161 foarkommen fan 'e godlike namme per útjefte; 5 per pagina. Kinne jo jo in publikaasje foarstelle, sels in ienfâldich traktaat, wêr't Jehovah's namme net ferskine soe? Mei it each hjirop, kinne jo in brief foarstelle skreaun ûnder ynspiraasje fan 'e Hillige Geast wêr't syn namme net ferskine soe?
Sjoch nei 1 Timóteüs, Filippiërs en Filémon, en de trije letters fan Johannes. De namme ferskynt net ien kear yn 'e NWT, sels rekkening yn' e J-referinsjes. Dat wylst Paulus en Johannes God net by namme neame, hoe faak ferwize se him yn dizze geskriften as Heit?  In totaal fan 21 kear.
Nim no willekeurich alle Watchtower-problemen op. Ik keas it nûmer fan 15 jannewaris 2012 allinich om't it boppe oan 'e list stie yn it programma Watchtower Library as it earste Studienûmer. Jehovah ferskynt 188 kear yn 't nûmer, mar Hy wurdt mar 4 kear oantsjut as ús Heit. Dizze ferskil wurdt noch minder as wy rekkenje mei de lear dat de miljoenen tsjûgen fan Jehova hjoed de dei God oanbidde net wurde rekkene as soannen, mar as freonen, en it gebrûk fan 'Heit' yn dizze pear gefallen in metaforyske relaasje meitsje, yn stee fan in echte.
Ik neamde oan it begjin fan dit post dat it lêste stik fan in puzel my koartlyn kaam en ynienen alles op syn plak foel.

It ûntbrekkende stik

Wylst wy spekulatyf Jehova's namme 238 kear ynfoege hawwe yn 'e NWT 2013 edysje, binne d'r twa oare wichtiger getallen: 0 en 260. De earste is it oantal kearen dat Jehova yn 'e Hebrieuske Skriften wurdt neamd as de persoanlike heit fan elk minske.[viii]  As Abraham, Izaäk en Jakob, as Mozes, as de keningen, of de profeten ôfbylde binne fan bidden of mei Jehovah prate, brûke se syn namme. Net ienris neame se him Heit. D'r binne sawat in tsiental referinsjes nei him as de Heit fan 'e naasje Israël, mar in persoanlike heit / soan-relaasje tusken Jehovah en yndividuele manlju as froulju is net wat leard yn' e Hebrieuske Skriften.
Yn tsjinstelling, fertsjintwurdiget it twadde nûmer, 260, it oantal kearen dat Jezus en de kristlike skriuwers de term 'Heit' brûkten om de relaasje te werjaan dy't Kristus en syn learlingen mei God genietsje.
Myn heit is no fuort - sliept - mar yn ús oerlaapjende libbensdagen wit ik net dat ik him ea op syn namme neamde. Sels as hy nei him ferwiisde wylst hy mei oaren spruts, wie hy altyd "myn heit" of "myn heit". Syn namme te hawwen brûkt hie krekt ferkeard west; respektleaze, en fernederjend foar ús relaasje as heit en soan. Allinich in soan as dochter hat it foarrjocht om dy foarm fan yntym adres te brûken. Elkenien oars moat de namme fan in man brûke.
No kinne wy ​​sjen wêrom't Jehovah's namme yn 'e kristlike Skriften ûntbrekt. Doe't Jezus ús it modelgebed joech, sei er net "Us Heit Jehovah yn 'e himel ..."? Hy sei, "Jo moatte bidde ... dizze manier:" Us Heit yn 'e himel ... ". Dit wie in radikale feroaring foar de joadske learlingen, en ek foar de heidenen doe't it har beurt kaam.
As jo ​​in stekproef wolle fan dizze feroaring yn tinken, moatte jo net fierder sykje dan it boek fan Matthew. Foar in eksperimint, kopiearje en plak dizze line yn it sykfak fan 'e Watchtower Library en sjoch wat it produseart:

Matthew  5:16,45,48; 6:1,4,6,8,9,14,15,18,26,32; 7:11,21; 10:20,29,32,33; 11:25-27; 12:50; 13:43; 15:13; 16:17,27; 18:10,14,19,35; 20:23; 23:9; 24:36; 25:34; 26:29,39,42,53; 28:19.

Om krekt te begripen hoe radikaal dizze lear yn dy dagen wêze soe, moatte wy ússels yn 'e tinkwize sette fan in joad út' e earste ieu. Earlik sein waard dizze nije lear as godslasterlik beskôge.

“Om dizze kont begon de Joaden yndie noch mear te sykjen om him te fermoardzjen, om't hy net allinich de sabbat brekke, mar hy neamde ek God syn eigen Heit, dy't himsels lykmjittich mei God makket. ”(John 5: 18)

Hoe geschokt moasten deselde deselde tsjinstanners west hawwe doe't letter de learlingen fan Jezus begûnen te ferwizen nei harsels as Gods soannen, en Jehovah har eigen Heit neamden. (Romeinen 8: 14, 19)
Adam ferlear soanskip. Hy waard ferdreaun út 'e famylje fan God. Hy stoar dy deis yn 'e eagen fan Jehova. Alle manlju wiene doe dea yn Gods eagen. (Mat. 8:22; Iep. 20: 5) It wie de duvel dy't úteinlik ferantwurdlik wie foar it ferneatigjen fan 'e relaasje dy't Adam en Eva genoaten mei har himelske heit, dy't mei har soene prate lykas in Heit syn bern soe. (Gen. 3: 8) Hoe suksesfol hat de Duvel troch de ieuwen hinne west om de hope te ferneatigjen foar in weromkear nei dizze kostbere relaasje dy't troch ús orizjinele âlders fersmoarge is. Grutte segminten fan Afrika en Azië oanbidde har foarâlden, mar hawwe gjin konsept fan God as heit. De hindoes hawwe miljoenen goaden, mar gjin geastlike heit. Foar moslims is de lear dat God soannen kin krije, geast as minske, godslasterlik. De Joaden leauwe dat se Gods keazen folk binne, mar it idee fan in persoanlike heit / soan-relaasje is gjin diel fan har teology.
Jezus, de lêste Adam, kaam en ferhurde de wei foar in weromkear nei wat Adam fuort hie smiten. Wat in útdaging foar de duvel dy't dit presintearre, foar it idee fan in persoanlike relaasje mei God lykas dat fan in bern nei in heit is in maklik begryp. Hoe kinne jo wat Jezus dien hawwe ûngedien meitsje? Fier de lear fan 'e Trije-ienheid yn dy't de Soan mei de Heit ferwiist, en meitsje se beide God. Dreech te tinken oan God as Jezus en dochs God as jo Heit en Jezus as jo broer.
CT Russell, lykas oaren foar him, kaam lâns en liet ús sjen dat de Trinity falsk is. Al gau seagen kristenen yn gemeenten rûn de wrâld God wer as har Heit lykas Jezus bedoelde. Dat wie it gefal oant 1935 doe't rjochter Rutherford minsken begon te leauwen dat se net soene soene soene kinne, mar allinich freonen. Eartiids wurdt de bân fan heit / bern brutsen troch falske learen.
Wy binne net dea foar God lykas Adam wie - lykas de wrâld yn 't algemien is. Jezus kaam om ús it libben te jaan as Gods soannen en dochters.

"Fierder, [it is] JY [God makke libben] hoewol JY stoarn wie yn JOU oertredings en sûnden ..." (Efeziërs 2: 1)

Doe't Jezus stoar iepene hy it paad foar ús om Gods bern te wêzen.

"Foar DY ûntfong gjin geast fan slavernij wer eangst, mar Jo hawwe in geast fan oanname krigen as soannen, troch hokker geast wy skrieme: “Abba, Heit!" 16 De geast sels tsjûget mei ús geast dat wy Gods bern binne. ”(Romeinen 8: 15, 16)

Hjir iepenbiere Paulus in prachtige wierheid oan 'e Romeinen.
Lykas sein by de jiergearkomste is it liedende prinsipe efter de lêste frijlitting fan 'e NWT te finen op 1 Kor. 14: 8. Op basis fan it net klinke fan in "ûndúdlike oprop", stribbet it dernei om cross-kulturele werjeften lykas 'iten' ynstee fan 'brea' en 'persoan' ynstee fan 'siel' maklik te begripen. (Mat. 3: 4; Gen. 2: 7) Dochs seagen de oersetters om ien of oare reden passend de esoteryske Arabyske term te ferlitten, abba, te plak by Romeinen 8:15. Dit is gjin krityk, hoewol de skynbere ynkonsekwinsje ferrassend is. Dochs docht út ûndersyk bliken dat dizze term wichtich is foar ús te begripen. Paul set it hjir yn om syn lêzers te helpen wat kritysk te begripen oer de kristlike relaasje mei God. De term, abba, wurdt brûkt om sêftmoedigens tsjin in Heit út te drukken lykas troch in leaf bern. Dit is de relaasje no iepen foar ús.

In Orphan No More!

Wat in grutte wierheid iepenbiere Jezus! Jehovah is net langer gewoan God; bang te wurden en te folgjen en ja, leaf - mar leaf as God net as heit. Nee, foar no hat Christus, de lêste Adam, de wei iepene foar de restauraasje fan alle dingen. (1 Cor. 15: 45) No kinne wy ​​Jehovah leafhawwe sa't in bern in heit leaf hat. Wy kinne dy spesjale, unike relaasje fiele allinich in soan of dochter kin fiele foar in leafdefolle heit.
Tûzenen jierren hienen manlju en froulju as wezen troch it libben swalke. Doe kaam Jezus lâns om ús út 'e earste hân te sjen dat wy net mear allinich wiene. Wy koene wer by de famylje komme, wurde oannommen; weesbern net mear. Dit is wat wurdt iepenbiere troch de 260 referinsjes nei God as ús Heit, in realiteit ûntbrekt yn 'e Hebrieuske Skriften. Ja, wy witte dat Gods namme Jehova is, mar foar ús is hy papa! Dit prachtige privileezje is iepen foar alle minsken, mar allinich as wy de geast akseptearje, stjerre oan ús eardere libbenswize en wurde opnij berne yn 'e Kristus. (Johannes 3: 3)
Dit prachtige privileezje is ús as tsjûgen fan Jehova wegere troch de listige bedrog dy't ús yn it weeshûs hâlde, ûnderskiede fan 'e selekteare, befoarrjochte pearen dy't harsels Gods bern neamden. Wy soene tefreden wêze as syn freonen. Lykas ien wees dy't befreone wie mei de erfgenamt, waarden wy yn 'e húshâlding útnoege, mochten wy sels oan deselde tafel ite en ûnder itselde dak sliepe; mar wy waarden hieltyd herinnere dat wy noch bûtensteanden wiene; heiteleas, op earmlingte hâlden. Wy koenen allinich respektyf werombliuwe, stil benijd nei de erfgenamt fan syn leafdefolle relaasje tusken heit en soan; hoopje dat wy op in dei, tûzen jier fan no ôf, ek kinne berikke op deselde kostbere status.
Dit is net wat Jezus kaam te learen. It feit is dat wy in leagen hawwe leard.

Lykwols, safolle as him ûntfange, joech er har autoriteit om Gods bern te wurden, om't se leauwe yn syn namme; 13 en se waarden berne, net út bloed of út in fleislike wil of út 'e wil fan' e minske, mar út God. " (Jehannes 1:12, 13)

"Jimme binne eins allegear soannen fan God troch JOU leauwe yn Kristus Jezus." (Galatiërs 3:26)

As wy leauwe yn 'e namme fan Jezus, jouwt hy ús it foech om Gods bern te wurde neamd, in autoriteit dy't gjin minske - as hy JF Rutherford of de hjoeddeiske manlju dy't it Bestjoersorgaan foarmje - it rjocht hat om fuort te nimmen.
Lykas ik sei, doe't ik dizze persoanlike iepenbiering krige, fielde ik ferheffing, en frege my dan ôf dat sa'n ûnbidige leafdefolle freonlikens koe wurde útwreide nei ien lykas I. Dit joech my freugde en tefredenens, mar doe kaam de grime. Woede om desennia lang ferrifelje te litten dat ik gjin rjocht hie om sels te stribjen ien fan Gods soannen te wêzen. Mar lilkens giet oer en de geast bringt ien frede troch ferhege begryp en in ferbettere relaasje mei God as jins Heit.
Woede oer in ûnrjocht is terjochte, mar men kin it net tastean dat it liedt ta ûnrjocht. Us Heit sil alle saken rjochtsje en sil elk werombetelje neffens syn dieden. Foar ús as bern hawwe wy it foarútsjoch op it ivige libben. As wy 40, as 50, of 60 jier soan hawwe ferlern, wat is dat dan mei ivich libben foar ús?

"Myn doel is om him en de krêft fan syn opstanning te kennen en diel te hawwen yn syn lijen, mysels te ûnderwerpen oan in dea as sines, om te sjen as ik mooglik kin berikke op 'e eardere opstanning út' e deaden." (Fil. 3:10, 11 NWT 2013 edysje)

Lit ús wêze lykas Paulus en brûke de tiid dy't ús oerbliuwt om te berikken foar de eardere opstanning, de bettere, sadat wy by ús himelske Heit kinne wêze yn it keninkryk fan syn Kristus. (Heb. 11: 35)


[ik]   Ik ferwize nei wat faaks it Nije Testamint wurdt neamd, in namme dy't wy om tsjûge redenen as tsjûgen ôfwike. In oare opsje, as wy wat sykje om ús te ûnderskieden fan it kristendom, kin wêze De Skriften fan it Nije Bestjoer, of NC foar koart, om't 'testamint' in ferâldere wurd is. It doel fan dizze post is lykwols net om oer terminology te debatten, dus sille wy sliepe hûnen lizze litte.
[ii] Nije wrâld oersetting fan 'e Hillige Skriften, publisearre troch Jehova's Tsjûgen.
[iii] Dit nûmer wie 237, mar mei de frijlitting fan 'e Nije wrâld oersetting, 2013 edysje in ekstra J-referinsje is tafoege.
[iv] Eins ferwiist de J-nûmer 167. D'r binne 78 plakken wêr't ús reden foar it werstellen fan 'e godlike namme is dat de kristlike skriuwer ferwiist nei in passaazje út' e Hebrieuske Skriften wêr't de godlike namme foarkomt.
[v] Op 'e fiifdeis âldere skoalle dy't ik folge, brochten wy in soad tiid oan' e Referinsjebibel en waarden de J-referinsjes goed behannele. Ik fûn it ûnthullend fan 'e opmerkingen makke dat allegear leauden dat de J-referinsjes wiisden op Bibelske manuskripten, net op Bibeloersettingen. De ynstrukteurs joegen privé ta dat se de wiere aard fan 'e J-referinsjes wisten, mar diene neat om har studinten te ûntslach fan har ferkearde noasje.
[vi] Op 78 gelegenheden is de rjochtfeardiging dat de bibelskriuwer in passaazje ferwiist yn 'e Hebrieuske Skriften wêr't wy út manuskriptbewiis witte dat de godlike namme ferskynde. Hoewol dit sûnere basis is foar it ynfoegjen fan 'e godlike namme dan dy fan' e J-referinsjes, is it noch altyd basearre op gis. It feit is dat de bibelskriuwers net altyd sitearje út it Hebrieusk wurd-foar-wurd. Se ferwiisden faaks dizzeologysk fraseologysk en kinne ûnder ynspiraasje 'Lord' as 'God' hawwe ynfoege. Nochris kinne wy ​​net wis witte en it feroarjen fan Gods wurd basearre op gissingen is net wat Jehova ús hat tastien.
[vii] It is fan belang dat de J-referinsjes binne ferwidere fan 'e NWT 2013 edysje, It liket derop dat de oersetkommisje gjin fierdere ferplichting fielt om syn beslút te rjochtfeardigjen. Op basis fan wat op 'e jiergearkomste waard sein, wurdt ús advisearre net te besykjen se te rieden, mar te fertrouwen dat se mear witte as wy oer Bibeloersetting en gewoan bliid te wêzen mei it resultaat.
[viii] Guon sille wize op 2 Samuel 7: 14 om dizze ferklearring te tsjinsprekke, mar yn feite is wat wy hawwe der in simil. Lykas doe't Jezus tsjin syn mem sei by John 19: 26: 'Frou, sjoch! Dyn soan!". Jehovah ferwiist nei de manier wêrop hy Salomo sil behannelje as David fuort is, net dat hy him soe oannimme lykas hy kristenen docht.

Meleti Vivlon

Artikels fan Meleti Vivlon.
    59
    0
    Wolle jo tinzen leuk, kommentaar asjebleaft.x