Yn myn lêste fideo oer de Triniteit liet ik sjen hoefolle fan 'e bewiisteksten dy't Trinitariërs brûke, hielendal gjin bewiisteksten binne, om't se dûbelsinnich binne. Foar in bewiistekst om echt bewiis te foarmjen, moat it mar ien ding betsjutte. As Jezus bygelyks soe sizze: "Ik bin God de Almachtige," dan soene wy ​​in dúdlike, ûndûbelsinnige ferklearring hawwe. Dat soe in echte bewiistekst wêze dy't de trije-ienheidslear stypje, mar sa'n tekst is der net. Leaver, wy hawwe Jezus eigen wurden dêr't hy seit,

"Heit, it oere is kommen. Ferhearlikje Jo Soan, dat Jo Soan Jo ek ferhearlikje mei, lykas Jo Him autoriteit jûn hawwe oer alle fleis, dat Hy it ivige libben jaan soe oan safolle as Jo Him jown hawwe. En dit is it ivige libben, dat hja it witte meie Jo, de ienige wiere God, en Jezus Kristus, dy't Jo stjoerd hawwe." (Jehannes 17:1-3 Nije King James Ferzje)

Hjir hawwe wy in dúdlike oanwizing dat Jezus de Heit de ienige wiere God neamt. Hy ferwiist net nei himsels as de ienige wiere God, noch hjir noch earne oars. Hoe besykje trinitariërs om it ûntbrekken fan dúdlike, ûndûbelsinnige Skriften te kommen dy't har lear stypje? By it ûntbrekken fan sokke teksten dy't de Trije-ienheidslear stypje, fertrouwe se op deduktyf redenearring faak basearre op Skriften dy't mear as ien mooglike betsjutting hawwe kinne. Dizze teksten kieze se om te ynterpretearjen op in manier dy't har lear stipet, wylst se elke betsjutting dy't har leauwen tsjinsprekt, ôfkeare. Yn 'e lêste fideo suggerearre ik dat John 10:30 krekt sa'n dûbelsinnich fers wie. Dat is wêr't Jezus seit: "Ik en de Heit binne ien."

Wat betsjuttet Jezus troch te sizzen dat hy ien is mei de Heit? Bedoelt hy dat hy God Almachtich is, lykas trinitariërs beweare, of sprekt hy figuerlik, lykas ien fan gedachten of ien doel hawwe. Jo sjogge, jo kinne dy fraach net beäntwurdzje sûnder earne oars yn 'e Skrift te gean om de dûbelsinnigens op te lossen.

Lykwols, op dat stuit, fan it presintearjen fan myn lêste fideodiel 6, seach ik de djippe en fiergeande heilswierheid net oerdroegen troch dy ienfâldige sin: "Ik en de Heit binne ien." Ik seach net dat as jo de trije-ienheid akseptearje, dan einigje jo it berjocht fan it goede nijs fan ferlossing dat Jezus ús oerbringe mei dy ienfâldige sin: "Ik en de Heit binne ien."

Wat Jezus mei dy wurden yntrodusearret is in sintraal tema fan it kristendom te wurden, iterearre troch him en dan troch de bibelskriuwers om te folgjen. Trinitariërs besykje de trije-ienheid de fokus fan it kristendom te meitsjen, mar it is net. Se beweare sels dat jo josels gjin kristen neame kinne, útsein as jo de Trije-ienheid akseptearje. As dat it gefal wie, dan soe de Triniteitslear dúdlik yn 'e Skrift steld wurde, mar dat is it net. Akseptaasje fan 'e Trinity-lear hinget ôf fan' e reewilligens om wat aardich yngewikkelde minsklike ynterpretaasjes te akseptearjen, wat resulteart yn it draaien fan 'e betsjutting fan' e Skriften. Wat dúdlik en ûndûbelsinnich útdrukt wurdt yn de kristlike Skriften is de ienheid fan Jezus en fan syn learlingen mei elkoar en mei harren himelske Heit, dy't God is. Johannes sprekt dit út:

"... se kinne allegear ien wêze, lykas Jo, Heit, yn My binne, en Ik bin yn Jo. Meie se ek yn Us wêze, sadat de wrâld leauwe mei dat Jo My stjoerd hawwe." (Jehannes 17:21)

De bibelskriuwers rjochtsje har op de needsaak foar in kristen om ien te wurden mei God. Wat betsjut it foar de hiele wrâld? Wat betsjut it foar Gods wichtichste fijân, Satan de Duvel? It is goed nijs foar jo en my, en foar de wrâld yn it algemien, mar heul min nijs foar Satan.

Jo sjogge, ik haw wraksele mei wat trinitaryske gedachte wirklik fertsjintwurdiget foar de bern fan God. D'r binne dyjingen dy't ús leauwe wolle dat dit hiele debat oer de aard fan God - Trije-ienheid, net in Trije-ienheid - net echt sa kritysk is. Se sille dizze fideo's besjen as akademysk fan aard, mar net echt weardefol yn 'e ûntwikkeling fan in kristlik libben. Sokke minsken wolle jo leauwe dat jo yn in gemeente trinitariërs en net-trinitariërs kinne litte skouder oan skouder mingje en "it is allegear goed!" It makket neat út. Alles dat telt is dat wy fan inoar hâlde.

Ik fyn lykwols gjin wurden fan ús Hear Jezus om dat idee te stypjen. Ynstee sjogge wy dat Jezus in heul swart en wyt oanpak nimt om ien fan syn wiere learlingen te wêzen. Hy seit: "Wa't net mei My is, is tsjin My, en wa't net mei My sammelet, ferspraat nei bûten." (Mattéus 12:30 NKJV)

Do bist foar my of do bist tsjin my! Der is gjin neutrale grûn! As it giet om it kristendom, docht bliken dat d'r gjin neutraal lân is, gjin Switserlân. Och, en gewoan beweare dat jo by Jezus binne sil it ek net snije, om't de Heare ek yn Mattéus seit:

"Pas op foar falske profeten, dy't yn skieppeklean nei jo komme, mar yn binnen binne it razende wolven. Jo sille se kenne oan har fruchten ... Net elkenien dy't tsjin My seit: 'Hear, Hear,' sil it keninkryk fan 'e himelen yngean, mar hy dy't de wil docht fan myn Heit yn 'e himelen. In protte sille dy deis tsjin My sizze: Hear, Hear, hawwe wy net yn jins namme profetearre, yn jins namme demoanen útdreaun en yn jins namme in protte wûnders dien? En den scil ik hjarren forklearje: 'Ik ha dy noait kend; gean fuort fan My, jimme dy't wetteleazens dogge!'” (Mattéus 7:15, 16, 21-23 NKJV)

Mar de fraach is: hoe fier moatte wy dizze swart-wyt-oanpak nimme, dizze goede tsjin kweade werjefte? Binne de ekstreme wurden fan Jehannes hjir fan tapassing?

"Want in protte ferrifelders binne útgien yn 'e wrâld, wegere de komst fan Jezus Kristus yn it fleis te bekennen. Elke sa'n persoan is de ferrifelder en de antykrist. Pas op dysels, sadat jo net ferlieze wêr't wy foar wurke hawwe, mar dat jo folslein beleanne wurde. Elkenien dy't foarút rint sûnder te bliuwen yn 'e lear fan Kristus hat God net. Wa't bliuwt yn syn lear hat sawol de Heit as de Soan. As immen nei jo komt, mar bringt dizze lear net, ûntfang him dan net yn jo hûs of groet him sels. Wa't sa'n persoan groetet, dielt yn syn kweade dieden." (2 Jehannes 7-11)

Dat is moai sterk spul, is it net! Gelearden sizze dat Johannes de gnostyske beweging oanspruts dy't de kristlike gemeente ynfiltrearre. Kwalifisearje trinitariërs mei har lear fan Jezus as in god-minske, stjerrende as in minske, en dan tagelyk bestean as in god om himsels op te wekken, as in moderne ferzje fan it gnostisisme dat Johannes yn dizze fersen feroardielet?

Dit binne de fragen dêr't ik no in skoft mei wrakselje, en doe waarden de dingen folle dúdliker doe't ik djipper yn dizze diskusje kaam oer Johannes 10:30.

It begon allegear doe't in trinitarian útsûndering naam op myn redenearring - dat John 10:30 dûbelsinnich is. Dizze man wie in eardere Jehova's Tsjûge dy't trinitariër waard. Ik sil him "David" neame. David beskuldige my fan it dwaan fan it ding dat ik trinitariërs beskuldige fan dwaan: De kontekst fan in fers net beskôgje. No, om earlik te wêzen, hie David gelyk. Ik tocht de direkte kontekst net. Ik basearre myn redenearring op oare passaazjes fûn op oare plakken yn it evangeelje fan Johannes, lykas dizze:

"Ik sil net mear yn 'e wrâld wêze, mar se binne yn 'e wrâld, en ik kom nei Jo. Hillige Heit, beskermje se troch jo namme, de namme dy't jo my jown hawwe, sadat se ien wêze kinne lykas wy ien binne." (Jehannes 17:11)

David beskuldige my fan eisegesis, om't ik de direkte kontekst net hie beskôge dy't hy beweart bewiist dat Jezus himsels iepenbiere as God de Almachtige.

It is goed om op dizze manier útdage te wurden, om't it ús twingt om djip te gean om ús leauwen op 'e proef te stellen. As wy dat dogge, wurde wy faak beleanne mei wierheden dy't wy oars miskien hawwe mist. Dat is hjir it gefal. Dit sil in bytsje tiid duorje om te ûntwikkeljen, mar ik fersekerje jo dat it echt de tiid wurdich sil wêze dy't jo ynvestearje om my te hearren.

Lykas ik sei, beskuldige David my fan net te sjen nei de direkte kontekst dy't hy beweart dat it oerfloedich dúdlik makket dat Jezus nei himsels ferwiisde as God de Almachtige. David wiisde út fers 33 dat lêst: "'Wy stiennen jo net foar in goed wurk," seine de Joaden, 'mar foar godslastering, om't Jo, dy't in man binne, ferklearje Josels God te wêzen.'”

De measte bibels oersette fers 33 op dizze manier. "Jo ... ferklearje josels God te wêzen." Merk op dat "Jo", "Josels" en "God" allegear mei haadletters binne. Sûnt it âlde Gryksk gjin lytse en haadletters hie, is kapitalisearring in ynlieding troch de oersetter. De oersetter lit syn doktrinale foaroardielen sjen litte, om't hy dy trije wurden allinich mei haadletters soe brûke as hy leaude dat de Joaden ferwize nei Jahweh, God de Almachtige. De oersetter makket in beslút basearre op syn begryp fan 'e Skrift, mar wurdt dat rjochtfeardige troch de oarspronklike Grykske grammatika?

Hâld der rekken mei dat elke Bibel dy't jo tsjintwurdich brûke wolle, eins gjin Bibel is, mar in Bibeloersetting. In protte wurde ferzjes neamd. Wy hawwe de New International VERSION, de Ingelske Standert VERSJON, de New King James VERSION, de American Standard VERSION. Sels dyjingen dy't in bibel neamd wurde, lykas de New American Standard BIBLE of de Berean Study BIBLE, binne noch ferzjes of oersettingen. Se moatte ferzjes wêze, om't se de tekst moatte ferskille fan oare bibeloersettingen, oars soene se auteursrjochtwetten skeine.

Dat it is natuerlik dat guon doktrinale foaroardielen yn 'e tekst sil krûpe, om't elke oersetting in útdrukking is fan in eigen belangstelling foar iets. Noch, as wy de protte, in protte bibelferzjes dy't foar ús beskikber binne op biblehub.com sjogge, sjogge wy dat se allegear it lêste diel fan Johannes 10:33 frij konsekwint oerset hawwe, lykas de Berean Study Bible it werjout: "Jo, dy't binne in man, ferklearje Josels God te wêzen."

Jo kinne sizze, goed mei dat in protte bibeloersettings allegear yn oerienstimming, dat moat in krekte oersetting wêze. Dat soene jo tinke, net? Mar dan soene jo ien wichtich feit oersjen. Sa'n 600 jier lyn makke William Tyndale de earste Ingelske oersetting fan 'e Bibel makke fan 'e oarspronklike Grykske manuskripten. De ferzje fan King James kaam sa'n 500 jier lyn yn it libben, sa'n 80 jier nei Tyndale syn oersetting. Sûnt dy tiid binne d'r in protte bibeloersettings makke, mar se binne frijwol allegear, en seker dejinge dy't hjoed de dei it populêrste binne, oerset en publisearre troch manlju dy't allegear oan 'e baan kamen al yndoktrinearre mei de Trije-ienheidslear. Mei oare wurden, se brochten har eigen leauwen oan 'e taak om it wurd fan God oer te setten.

No hjir is it probleem. Yn it âlde Gryksk is der gjin ûnbepaald lidwurd. D'r is gjin "a" yn it Gryksk. Dus doe't de oersetters fan 'e Ingelske standertferzje fers 33 werjûn, moasten se it ûnbepaalde lidwurd ynfoegje:

De Joaden antwurden him: "It is net foar a goed wurk dat wy jo sille stienigje, mar om godslastering, om't jo binne a man, meitsje dysels God." (Jehannes 10:33)

Wat de Joaden eins yn it Gryksk seine soe wêze "It is net foar goed wurk dat wy jo sille stienigje, mar om godslastering, om't jo binne ien, meitsje dysels god. "

De oersetters moasten it ûnbepaalde lidwurd ynfoegje om te foldwaan oan de Ingelske grammatika en sa waard "goed wurk" "in goed wurk", en "man wêze," waard "man wêze." Dus wêrom hat "josels God net makke," wurden "josels in God meitsje."

Ik sil jo no net ferfele mei de Grykske grammatika, om't d'r in oare manier is om te bewizen dat de oersetters foaroardielen joegen by it werjaan fan dizze passaazje as "meitsje josels God" ynstee fan "meitsje josels in god." Yn feite binne d'r twa manieren om dit te bewizen. De earste is om it ûndersyk fan respekteare gelearden te beskôgjen - trinitaryske gelearden, soe ik tafoegje kinne.

Young's Concise Critical Bible Commentary, p. 62, troch de respektearre trinitarian, Dr. Robert Young, befêstiget dit: "meitsje dysels in god."

In oare trinitarian gelearde, CH Dodd jout, "meitsje himsels in god." – De ynterpretaasje fan it fjirde evangeelje, p. 205, Cambridge University Press, 1995 werútjefte.

Trinitariërs Newman en Nida jouwe ta dat "suver op grûn fan 'e Grykske tekst, dêrom, it mooglik is om [Jehannes 10:33] 'in god' te oersetten, lykas NEB docht, ynstee fan om God oer te setten, as TEV en ferskate oare oersettingen dwaan. Men soe op grûn fan sawol it Gryksk as de kontekst kinne beweare dat de Joaden Jezus beskuldigen fan bewearing dat er `in god' wie ynstee fan 'God'. "- p. 344, United Bible Societies, 1980.

De tige respekteare (en tige trinitaryske) WE Vine jout hjir de juste werjefte oan:

"It wurd [theos] wurdt brûkt fan godlik beneamde rjochters yn Israel, as fertsjintwurdiger fan God yn syn gesach, John 10:34″ - p. 491, In Expository Dictionary of New Testament Words. Dus, yn 'e NEB stiet: " 'Wy sille jo net stiennen foar in goede died, mar om jo godslastering. Jo, in gewoan man, beweare dat jo in god binne.''

Sa binne sels ferneamde trinitaryske gelearden it iens dat it mooglik is yn oerienstimming mei Grykske grammatika dit oer te setten as "in god" ynstee fan "God." Fierder stelde it sitaat fan 'e United Bible Societies: "Men kin argumearje op basis fan sawol de Grykske en de kontekst, dat de Joaden Jezus beskuldigen fan bewearing dat er 'in god' wie ynstee fan 'God'.

Dat kloppet. De direkte kontekst wjerspegelet de claim fan David. Hoesa?

Om't it argumint dat Jezus brûkt om de falske beskuldiging fan godslastering tsjin te gean, allinich wurket mei de werjefte "Jo, in gewoan man, beweare dat jo in god binne"? Lit ús lêze:

"Jezus antwurde: "Staat it net yn jo wet skreaun: 'Ik haw sein dat jo goaden binne'? As hy se goaden neamde, ta wa't it wurd fan God kaam - en de Skrift kin net brutsen wurde - wat dan mei de Iene dy't de Heit hillige en yn 'e wrâld stjoerd hat? Hoe kinne jo My dan beskuldigje fan godslastering om't ik stelde dat ik de Soan fan God bin? (Jehannes 10:34-36)

Jezus befêstiget net dat hy God de Almachtige is. It soe grif godslastering wêze foar elke man om te beweare dat hy de Almachtige God is, útsein as d'r wat eksplisyt yn 'e Skrift útdrukt wie om him dat rjocht te jaan. Beweart Jezus dat hy God de Almachtige is? Nee, hy jout allinich ta dat hy de Soan fan God is. En syn ferdigening? Hy sit wierskynlik út Psalm 82 dy't lêst:

1God presidint yn 'e godlike gearkomste;
Hy docht oardiel ûnder de goaden:

2“Hoe lang sille jo ûnrjochtlik oardielje
en sjen litte diel oan 'e goddeleazen?

3Ferdigenje de saak fan 'e swakken en heitleazen;
hanthavenje de rjochten fan de troffen en ûnderdrukten.

4Rêd de swakken en behoeftigen;
rêd se út 'e hân fan 'e goddeleazen.

5Se witte of begripe net;
hja doarmje yn it tsjuster;
alle fûneminten fan 'e ierde wurde skodde.

6ik haw sein: 'Jimme binne goaden;
jimme binne allegearre soannen fan de Allerheechste
. '

7Mar lykas stjerliken sille jo stjerre,
en as hearskers sille jo falle."

8oerein, o God, oardielje de ierde,
hwent alle folken binne jins erfskip.
(Psalm 82: 1-8)

De ferwizing fan Jezus nei Psalm 82 hat gjin sin as hy himsels ferdigenet tsjin de beskuldiging om himsels út te meitsjen as God, de Almachtige, Jahwe. De mannen dy't hjir wurde goaden neamd en soannen fan 'e Allerheechste wurde net God de Almachtige neamd, mar allinich lytse goaden.

De Heare kin elkenien dy't er wol ta in god meitsje. Bygelyks, yn Exodus 7: 1, lêze wy: "En de Heare sei tsjin Mozes: Sjoch, Ik haw dy in god makke foar Farao: en Aäron, dyn broer sil dyn profeet wêze." (King James Ferzje)

In man dy't de rivier de Nyl yn bloed meitsje kin, dy't fjoer en hagel út 'e himel delbringe kin, dy't in sprinkhoenplaag oproppe kin en dy't de Reade See spjalte kin, lit grif de krêft fan in god sjen.

De goaden dy't yn Psalm 82 neamd wurde, wiene manlju - hearskers - dy't yn it oardiel sieten oer oaren yn Israel. Har oardiel wie ûnrjochtfeardich. Se toande partisipaasje oan 'e goddeleazen. Se ferdigenen net de swakken, de heitleaze bern, de lijen en ûnderdrukten. Dochs seit de Heare yn fers 6: "Jo binne goaden; jimme binne allegearre soannen fan de Allerheechste."

Tink no wêr't de goddeleaze Joaden Jezus fan beskuldigen. Neffens ús Trinitaryske korrespondint, David, beskuldigje se Jezus fan godslastering om't er himsels God Almachtich neamt.

Tink dêr efkes oer nei. As Jezus, dy't net lizze kin en dy't besiket minsken oer te winnen mei sûne skriftlike redenearring, wier God de Almachtige wie, soe dizze ferwizing dan wat sin meitsje? Soe it sels op in earlike en rjochtfeardige foarstelling fan syn wiere status komme, as hy yndie God de Almachtige wie?

"Hey minsken. Wis, ik bin God de Almachtige, en dat is goed, om't God de minsken as goaden neamde, net? Minske god, God de Almachtige ... Wy binne hjir allegear goed.

Dat eins, de iennichste ûndûbelsinnige útspraak dy't Jezus makket is dat hy de soan fan God is, wat ferklearret wêrom't hy Psalm 82:6 brûkt yn syn ferdigening, want as de goddeleaze hearskers goaden en soannen fan 'e Allerheechste wurde neamd, hoefolle te mear dat soe Jezus lei mei rjocht oanspraak op de oantsjutting Soan fan God? Dy mannen diene ommers gjin machtige wurken, wol? Hawwe se de siken genêzen, de blinen it sicht werombrocht, de dôven it harkjen? Hawwe se de deaden wer ta libben wekken? Jezus, hoewol in man, die dit alles en mear. Dus as God de Almachtige nei dy hearskers fan Israel koe ferwize nei sawol goaden as soannen fan 'e Allerheechste, hoewol se gjin machtige wurken diene, mei hokker rjocht koene de Joaden Jezus beskuldigje fan godslastering om't se bewearden dat se Gods Soan wiene?

Jo sjogge hoe maklik it is om sin te meitsjen fan 'e Skrift as jo net yn' e diskusje komme mei in doktrinale aginda lykas it stypjen fan 'e falske lear fan' e katolike tsjerke dat God in Trije-ienheid is?

En dit bringt ús werom nei it punt dat ik besocht te meitsjen oan it begjin fan dizze fideo. Is dizze hiele Trinity/non-Trinity diskusje gewoan in oar akademysk debat mei gjin echte betsjutting? Kinne wy ​​it net gewoan iens wêze dat wy it net iens binne en allegear meiinoar komme? Nee, wy kinne net.

De konsensus ûnder trinitariërs is dat de lear sintraal stiet yn it kristendom. Yn feite, as jo de Trije-ienheid net akseptearje, kinne jo josels net echt in kristen neame. Wat dan? Binne jo in antykrist foar it wegerjen fan 'e Trinity-lear te erkennen?

Net elkenien kin it dêr mei iens wêze. D'r binne in protte kristenen mei in New Age mentaliteit dy't leauwe dat salang't wy fan inoar hâlde, it net echt útmakket wat wy leauwe. Mar hoe komt dat mei de wurden fan Jezus dat as jo net by him binne, jo tsjin him binne? Hy wie aardich fêst dat by him wêze betsjut dat jo yn geast en wierheid oanbidden. En dan hawwe jo de hurde behanneling fan Johannes fan elkenien dy't net bliuwt yn 'e lear fan' e Kristus, lykas wy seagen yn 2 John 7-11.

De kaai om te begripen wêrom't de Trije-ienheid sa destruktyf is foar jo heil, begjint mei Jezus wurden by Johannes 10:30, "Ik en de Heit binne ien."

Besjoch no hoe sintraal dy gedachte is foar kristlik heil en hoe't it leauwen yn in Trije-ienheid it berjocht efter dy ienfâldige wurden ûndermynt: "Ik en de Heit binne ien."

Lit ús hjirmei begjinne: jo heil is ôfhinklik fan jo oannommen wurde as in bern fan God.

Sprekend oer Jezus skriuwt Johannes: "Mar oan allegearre dy't Him oannommen hawwe, oan dyjingen dy't yn syn namme leauden, joech Er it rjocht om bern fan God te wurden - bern berne net út bloed, noch út 'e winsk of wil fan 'e minske, mar berne út God." (Johannes 1:12, 13 CSB)

Merk op dat it leauwen yn 'e namme fan Jezus ús net it rjocht jout om bern fan Jezus te wurden, mar leaver bern fan God. No as Jezus God de Almachtige is lykas trinitariërs beweare, dan binne wy ​​bern fan Jezus. Jezus wurdt ús heit. Dat soe him net allinnich God de Soan meitsje, mar God de Heit, om trinitaryske terminology te brûken. As ús heil hinget ôf fan ús bern fan God wurde, lykas dit fers stelt, en Jezus is God, dan wurde wy bern fan Jezus. Wy moatte ek bern wurde fan 'e Hillige Geast, om't de Hillige Geast ek God is. Wy begjinne te sjen hoe't it leauwen yn 'e Trije-ienheid mei dit kaaielemint fan ús heil rommelet.

Yn 'e Bibel binne de heit en God útwikselbere termen. Yn feite komt de term "God de Heit" meardere kearen foar yn 'e kristlike Skriften. Ik telde 27 eksimplaren dêrfan yn in sykopdracht dy't ik dien op Biblehub.com. Witte jo hoefolle kearen "God de Soan" ferskynt? Net ien kear. Gjin inkeld foarfal. Wat it oantal kearen oanbelanget dat "God de Hillige Geast" foarkomt, kom op ... jo meitsje in grapke krekt?

It is goed en dúdlik dat God de Heit is. En om bewarre te wurden, moatte wy bern fan God wurde. No as God de Heit is, dan is Jezus de soan fan God, iets dat hy sels maklik tajout, lykas wy sjoen hawwe yn ús analyze fan Johannes haadstik 10. As jo ​​en ik binne adoptearre bern fan God, en Jezus is Gods Soan, dat soe him meitsje, wat? Us broer, net?

En sa is it. Hebreeërs fertelt ús:

Mar wy sjogge Jezus, dy't in bytsje leger makke is as de ingels, no kroane mei gloarje en eare, om't Hy de dea lein hat, sadat Hy troch de genede fan God foar elkenien de dea smakke soe. By it bringen fan in protte soannen ta gloarje, wie it passend foar God, foar wa't en troch wa't alle dingen bestean, om de auteur fan har heil perfekt te meitsjen troch lijen. Want sawol dejinge dy't hilliget as dyjingen dy't hillige binne, binne fan deselde famylje. Dat Jezus skammet him net om har bruorren te neamen. (Hebreeërs 2:9-11)

It is bespotlik en net te leauwen oanmoedich om te bestriden dat ik mysels Gods broer neame koe, of jo wat dat oangiet. It is ek bespotlik om te bestriden dat Jezus de Almachtige God koe wêze, wylst hy tagelyk leger wie as de ingels. Hoe besykje trinitariërs om dizze skynber ûnoerkombere problemen te kommen? Ik haw se beweare dat hy, om't hy God is, alles kin dwaan wat hy wol. Mei oare wurden, de Trije-ienheid is wier, dêrom sil God alles dwaan wat ik nedich is om him te dwaan, sels as it troch God jûne logika taret, gewoan om dizze cockamamy-teory te wurkjen.

Begjinne jo te sjen hoe't de Trije-ienheid jo heil ûndermynt? Jo heil hinget ôf fan ien fan Gods bern te wurden, en Jezus as jo broer te hawwen. It hinget ôf fan in famylje relaasje. Werom nei Johannes 10:30, Jezus, de Soan fan God is ien mei God de Heit. Dus as wy ek soannen en dochters fan God binne, dan folget dat wy ek ien wurde moatte mei de Heit. Dat is ek diel fan ús heil. Dit is krekt wat Jezus ús leart yn 'e 17th haadstik fan John.

Ik bin net mear yn 'e wrâld, mar se binne yn 'e wrâld, en ik kom nei dy. Hillige Heit, beskermje se troch jo namme dy't jo my jûn hawwe, sadat se ien wêze kinne lykas wy ien binne ... ik bid net allinich foar dizze, mar ek foar dyjingen dy't yn my leauwe troch har wurd. Meie se allegear ien wêze, lykas jo, Heit, yn my binne en ik yn jo. Meie se ek yn ús wêze, dat de wrâld leauwe mei dat jo my stjoerd hawwe. Ik haw har de hearlikheid jown dy't jo my jown hawwe, dat se ien wêze meie lykas wy ien binne. Ik bin yn har en jo binne yn my, sadat se folslein ien makke wurde kinne, dat de wrâld kin witte dat jo my stjoerd hawwe en se leafhawwe hawwe lykas jo my leaf hawwe. Heit, ik wol dat dejinge dy't jo my jûn hawwe, by my binne wêr't ik bin, sadat se myn gloarje sille sjen, dy't jo my jûn hawwe, om't jo my leaf hawwe foar de stifting fan 'e wrâld. Rjochtfeardige Heit, de wrâld hat jo net kend. Ik haw dy lykwols kend, en hja hawwe witten datstû my stjûrdst. Ik makke jo namme bekend oan harren en sil fierder te meitsje it bekend, sadat de leafde dy't jo leafhawwe my mei meie yn harren en ik meie yn harren. (Jehannes 17:11, 20-26)

Jo sjogge hoe ienfâldich dit is? D'r is hjir neat útdrukt troch ús Hear dat wy net maklik kinne begripe. Wy krije allegear it konsept fan in heit / bern relaasje. Jezus brûkt terminology en senario's dy't elke minske kin begripe. God de Heit hâldt fan syn soan, Jezus. Jezus hâldt syn Heit werom. Jezus hâldt fan syn bruorren en wy hâlde fan Jezus. Wy hâlde fan elkoar. Wy hâlde fan 'e Heit en de Heit hâldt fan ús. Wy wurde ien mei elkoar, mei Jezus en mei ús Heit. Ien feriene famylje. Elke persoan yn 'e famylje is ûnderskieden en werkenber en de relaasje dy't wy hawwe mei elk is wat wy kinne begripe.

De duvel hate dizze famyljerelaasje. Hy waard út Gods famylje smiten. Yn Eden spruts de Heare oer in oare famylje, in minsklike famylje dy't soe útwreidzje fan 'e earste frou en soe einigje mei it ferneatigjen fan Satan de duvel.

"En ik sil fijânskip sette tusken dy en de frou, en tusken dyn neiteam en harres; hy sil jo holle ferpletterje ..." (Genesis 3:15 NIV)

De bern fan God binne it sied fan dy frou. Satan hat besocht dat sied, dat neiteam fan 'e frou, fan it begjin ôf te eliminearjen. Alles wat hy kin dwaan om ús te foarkommen fan it foarmjen fan in juste heit / bernbân mei God, adoptearre bern fan God wurde, sil hy dwaan, om't ienris de sammeling fan 'e bern fan God foltôge is, binne de dagen fan satan teld. De bern fan God krije om in falske lear te leauwen oangeande de aard fan God, ien dy't de heit / bern relaasje folslein ferwarret is ien fan 'e mear suksesfolle manieren wêrop Satan dit hat dien.

Minsken binne makke yn it byld fan God. Jo en ik kinne maklik begripe dat God ien persoan is. Wy kinne relatearje oan it idee fan in himelske Heit. Mar in God dy't trije ûnderskate persoanlikheden hat, wêrfan mar ien dy fan in heit is? Hoe omkeapje jo jo geast om dat? Hoe ferhâlde jo jo dêrmei?

Jo hawwe miskien heard fan skizofreny en meardere persoanlikheidssteurnis. Wy beskôgje dat as in foarm fan geastlike sykte. In trinitarian wol dat wy God op dy manier sjogge, meardere persoanlikheden. Elk is ûnderskieden en skieden fan 'e oare twa, dochs elk itselde wêzen - elk ien God. As jo ​​tsjin in trinitarian sizze: "Mar dat hat gjin sin. It is gewoan net logysk." Se antwurdzje: "Wy moatte gean mei wat God ús fertelt oer syn natuer. Wy kinne de aard fan God net begripe, dus wy moatte it gewoan akseptearje."

Ôfpraat. Wy moatte akseptearje wat God ús fertelt oer syn natuer. Mar wat er ús fertelt is net dat hy in trijeienige God is, mar dat hy de Almachtige Heit is, dy't in Soan berne hat dy't net sels God Almachtich is. Hy fertelt ús om nei syn Soan te harkjen en dat wy troch de Soan God kinne benaderje as ús eigen persoanlike Heit. Dat is wat Hy ús dúdlik en kearen fertelt yn 'e Skrift. Dat in protte fan 'e natuer fan God is binnen ús fermogen om te begripen. Wy kinne de leafde fan in heit foar syn bern begripe. En as wy dat ienris begripe, kinne wy ​​​​de betsjutting fan it gebed fan Jezus begripe, lykas it persoanlik jildt foar elk fan ús:

Meie se allegear ien wêze, lykas jo, Heit, yn my binne en ik yn jo. Meie se ek yn ús wêze, dat de wrâld leauwe mei dat jo my stjoerd hawwe. Ik haw har de hearlikheid jown dy't jo my jown hawwe, dat se ien wêze meie lykas wy ien binne. Ik bin yn har en jo binne yn my, sadat se folslein ien makke wurde kinne, dat de wrâld kin witte dat jo my stjoerd hawwe en se leafhawwe hawwe lykas jo my leaf hawwe. (Jehannes 17:21-23)

Trinitaryske gedachte is bedoeld om de relaasje te ferbergjen en God te skilderjen as in grut mystearje bûten ús begryp. It ferkoart de hân fan God troch te ymplisearjen dat Hy net echt by steat is om himsels oan ús bekend te meitsjen. Echt, de Almachtige skepper fan alle dingen kin net de manier fine om himsels te ferklearjen oan lytse âlde my en lytse âlde dy?

Ik tink fan net!

Ik freegje jo: Wa profiteart úteinlik fan it brekken fan 'e relaasje mei God de Heit, dat is de beleanning jûn oan' e bern fan God? Wa profiteart troch it blokkearjen fan 'e ûntwikkeling fan' e sied fan 'e frou fan Genesis 3:15 dy't úteinlik de holle fan 'e slang ferplettert? Wa is de ingel fan it ljocht dy't syn dienaars fan 'e gerjochtichheid brûkt om syn leagens út te jaan?

Wis, doe't Jezus syn Heit betanke foar it ferbergjen fan 'e wierheid fan' e wize en yntellektuele gelearden en filosofen, feroardiele hy gjin wiisheid noch yntelliginsje, mar de pseudo-yntellektuelen dy't beweare dat se de geheime mystearjes fan 'e natuer fan God wûn hawwe en no dizze wolle diele saneamde iepenbiere wierheden oan ús. Se wolle dat wy net fertrouwe op wat de Bibel seit, mar op har ynterpretaasje.

"Fertrou ús," sizze se. "Wy hawwe de esoteryske kennis ûntdutsen ferburgen yn 'e Skrift."

It is gewoan in moderne foarm fan gnotisisme.

Nei't ik fan in organisaasje kaam wêr't in groep manlju bewearde de iepenbiere kennis fan God te hawwen en ferwachte dat ik har ynterpretaasjes soe leauwe, kin ik allinich sizze, "Sorry. Dêr west. Dat dien. Kocht it T-shirt. ”

As jo ​​​​op 'e persoanlike ynterpretaasje fan ien of oare man moatte fertrouwe om de Skrift te begripen, dan hawwe jo gjin ferdigening tsjin' e ministers fan gerjochtichheid dy't de satan yn alle religys ynset hat. Jo en ik, wy hawwe de ark foar Bibel- en Bibelûndersyk yn oerfloed. D'r is gjin reden foar ús oait wer mislearre te wurden. Fierder hawwe wy de hillige geast dy't ús yn 'e hiele wierheid sil liede.

De wierheid is suver. De wierheid is ienfâldich. De gearhing fan betizing dy't trinitaryske lear is en de gedachte mist fan ferklearrings dy't trinitariërs brûke om te besykjen om har "godlik mystearje" te ferklearjen, sil net in berop dwaan op in hert ûnder lieding fan 'e geast en winsklik fan' e wierheid.

De Heare is de boarne fan alle wierheid. Syn Soan fertelde Pilatus:

"Dêrfoar bin ik berne, en hjirfoar bin ik yn 'e wrâld kommen, dat ik tsjûge kin fan 'e wierheid. Elkenien dy't fan 'e wierheid is, heart myn stim. (Johannes 18:37 Berean Literal Bible)

As jo ​​ien mei God wolle wêze, dan moatte jo "fan 'e wierheid" wêze. De wierheid moat yn ús wêze.

Myn folgjende fideo oer de Trije-ienheid sil omgean mei de heul kontroversjele werjefte fan John 1:1. Foar no, tankje jo allegear foar jo stipe. Jo helpe my net allinich, mar de protte manlju en froulju dy't hurd wurkje efter de skermen om it goede nijs yn meardere talen te jaan.

 

Meleti Vivlon

Artikels fan Meleti Vivlon.
    18
    0
    Wolle jo tinzen leuk, kommentaar asjebleaft.x